:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hello!
Holnap kuldok kepet! Az a helyzet, hogy jovohonapban lesz egy kis kiadasom es amiatt akarom eladni. De ha mashogy osszejon a penz, akkor annyira nemakarok tolle megvalni. Viszont ha erdekel, akkor megbeszelhetjuk.
Devil!
Tudnál képet küldeni nekem a Peregyesről? Lehet h engem érdekelne. Bár, nemtom mennyire sürgős neked? Ja, meg merre vagy helyileg?
Köszi előre is!
Üdv:
Ádi
Üdvözöllek ! Előbb utóbb mindenki visszatér az autó nyújtotta elkényelmesedésből a magasabbrendű közlekedési formához. A 63 netán születési év ?
Az A1 kategória felső korlátja teljesítményben (11kW) és hengerűrtartalomban (125ccm) IS meg van szabva.
Sziasztok!
Nem tudna valaki mondani egy boltot Budapest területén, ahol TS MZ 125-höz a hengerre gyűrűt tudok venni?
Aki tud, akkor lehetőleg a telefon számukat is írja le, és ha tudja esetleg, akkor azt is, hogy mikor vannak nyitva!
Köszi szépen!
Hi MZ sek!!!Mostanában fedeztelek fel benneteket,és egyáltalán a szocilapot.Nagyon megörültem neki mert 12év kihagyással ujra MOTORRA ülök,egy MZ ETZ-250-t vettem nagyon jó áron és jó állapotban van.Kis felújitás persze ráfér de nemijedtem meg tőlle.Az előző mocim egy 250/1-es volt amit az Apám vett vadi újonnan.13 évig voltunk jóban rosszban,de haverságban eggyütt,ugyhogy volt alkalmam,megismerni mindent rajta a teljes egésszében.(Sosem hagyott uton!!!!)Aztán 92-től mostanáig kihagyás.(Kocsiban jobban fér a család)Természetesen most ujra MZ mer ezért a pénzért ez egy szuper gép.Egyébként ha lennelóvém akkor is MZ-t vennék az újat az 1000-reset vagy a Bagirát.Egyszoval üdv néktek MZ-sek!!!!!
Az A1es jogsi nem teljesitmenyhez van kotve? en ugy emlekszem,mintha mar nem a ccm,hanem a KW szamitana.Es ebbe meg a pannonia is belefer.
Hogy elszaporodtak ezek a szocimocis Dóczik, mi? :-)
Doczi!!
Csak nem a babettafórumos Dóczi vagy?? :))))
Fisi
Sajnos nem jó, most rakom le az A1-et és annak a határa 125ccm:(
Helló mindenkinek!
Volna egy felujított (értsd:fényezés, blokk, fékek.) MZ Tropy 125/1-em.
Mivel sem időm sem helyem sem energiám motorozni megvállnék tőle.Igény szerint friss műszakit intézem hozzá ha kell mert az lejárt időközben és mire elkészült már tél volt.A motor sárga, fehér lábvédőlemezekkel, második tulaj vagy.Van egy számlám 1990-ből amikor áteset már egy majd 20.000 forintos felújításon.Asszem ez akkor nem kis pénz volt.A motorban 43.000km van!Blokk most lett első túlméreten még bejáratós mivel műszaki nélkül nem mentem vele csak próba erelyéig.Számom 70/313-03-36
Cserélném is Vw 2.0 levegős buszmotorra!Esetleg elfeledett komplett bogárra.Irányára 50.000huf.Megnézni Budapesten lehet.
Moles:
Ki lehet cserélni, a blokkban menettel van rögzítve. A hengert le kell húzni, aztán a száránál fogva ki lehet tekerni. Minden, a beszorult csavarok kivarázsolására való trükk bevethető, a melegítés kivételével.
Sziasztok. Elment a tőcsavaron a menet kilehet az cserélni valahogy mert igy kifúj és tiszta olaj minden! Köszi
Hello!
Van egy elado 250/1-esem, friss muszakival nagyon jo motorral, megbizhato, most is hasznalatban van! Az ar 65000huf. 06209954511 Ha kell valakinek, vagy tudtok valakit, akkor szoljatok!
Szerintem az elsőféket is meg lehet nézni, mert az sok mindenkinél szokott folyatni, meg felgúzni a gumiharangot, hogy folyat-e az elsőteló. Meg hát egy-két próbakör nem árthat vele. Abból sokszor elég sok minden kiderül.
Hello!
150-es ETZ nem jo?:)
Sziasztok!
Mz ETZ 125-öst keresek megvételre, lehetőleg emberi áron:)
Amúgy ennél a típúsnál mire érdemes odafigyelni?(Nuygodtan lehet műszakilag hozzászólni, babettán, vrhovinán meg simsonon már elég jóra fejlesztettem a szerelési kézségem:D )
Üdv.:Dóczi
mcmad
Nekem is 150-esem van és én tavaj nyáron kaptam a bátyámtól bontatlan állapotban.
Első dolgom a szimmcsere volt, és elárulhatom hogy erededti mz szimmek voltak benne.
A kuplung felöli oldalon a szimmnek számokkal kifele kell állnia(legalábbis az eredetiek így voltak).
Üdv: Lala
Találtam egy lapot:
http://www.ostmotorrad.de/mz/etz/etz150e/etz125e.html
a 4.3. ábrán a 25-ös alkatrészről írtam. Na ez nem így van az én vasamban!
Egyébként ajánlom a lapot a letölthető szakirodalmak közé!!!
Szevasztok moccosok ! elősször is boldogújjévetkívánok ! Bár ez lassan unalmas . Kicsit talán búcsúzkodva kellene írnom ezt a hozzászólást , de nem teszem mert emlékeim szerint nem kirekesztett az aki típust vállt . Asszem nem ismertek ( biztos hogy nem ) de nekem szimpatikus ez a társaság . Megérne 1 gurulást , hogy lássátok kivel is van dolgotok , egyébként azért nem írtam eddig mert Mz-im nemrég pusztultak néhány kosár alkatrész szintre és földönfutó lettem. A rehabilitációt 1 öreg XBR-től várom ! Remélem legalább annyira jól szolgál majd mint az ETÉZÉK . Ősszel már gurultam vele 1-2 karikát ( hát elég jó ! ) , most meg a nappaliban várja a hóvirágot . Lakhelyem Csömör City és környéke . Van valaki aki ezen a környéken melegíti a gépét ? na sziasztok
B.Ú.É.K.!!!
Köszi Ecoracer, én félreértettem:-)
Azért lehet hogy a napokban így is megmérem.
Ha új dolgot tudsz írj.
Üdv. Lala
BUÉK!
Vagy, nézzünk meg egy régi ('76 elötti) TS-t vagy Trophyt. Ott van egy főtengelyszimmering a forgattyúsház és a csapágyak között, mivel nem a keverék keni a csapágyakat, hanem a sebváltóolaj, és van a gyujtás felőli oldalon egy kicsi szimmering a csapágyakon kívül, egy pont olyan szimmeringházban, mint amit leírtál. Szal lehet h a te motorodon ehhez akartak visszatérni??? :-)
Üdv!
Ádi
B.U.É.K. minden "emzésnek"!!!!!!
Ez igy van.Én is aszondom
Meg azt hogy BUÉK!!
Kivéve az mz-t.Ott a kuplung felé áll a rugós rész.
mcmad!
Szimmeringet mindíg úgy kell berakni, hogy a rugó felőli oldala a forgattyúsház felé nézzen.(kvázi arról van a nagyobb nyomás elősűrítéskor, és a szimmering kenése is így valósul meg)
Nekem is volt "szúnyog" ETZ-m, és elég sok problémám volt vele, így gyorsan ki is szerettem a típusból. 140-et ment, lefektette a fordszám mérőt 5.-ben, csak a gatyámat leette(14l/100km). Végül a váltó, és a kuplung probléma tette fel az i-re a pontot. (nem vagyok motorgyilkos, pizzafutártól vettem a gépet, azt hiszem ezzel mindent elárultam)
Egyébként Én sem hallottam még ilyen szimeringház megoldásról.
Reméltem, hogy valaki (aki ebeen a témában nagy öregnek számít) hozzászól majd. Persze nem úgy értem, hogy a többiek segítsége az semmi SŐT!!!
Csak tudod nem vagyok "öreg motoros" az ETZ-k esetében. Egyébként már semmin nem lepődöm meg ezzel a motorral kapcsolatban sok árulás volt benne. Az eladó (barátom) üzemképtelenűl vette meg a vasat agyongurányolva, ő minden tőle elvárhatót meg tett (tényleg). Amin nem tudok magamhoz térni az az első tulaj "munkája", KATASZTRÓFA!!!
Egy 1990-es évjáratú motornak pár apróságtól eltekintve szinte gyári állapotban kellene lennie, de ez...
Valószínűleg nem utoljára kérek segítséget ezen a fórumon ebben a témában!!!
Reszkessetek!
Persze előre is köszönöm mindenkinek a segítséget
Jah! Akkor ezért nem értettem, mit keresel... Na, de, ha nincs is helye, akkor mi a baj??? Akkor nyilván nem is volt! Ha a nagy szimmnek tisztességes felfekvő felülete van, akkor az tömít faszán, nem kell túl sokat töprengeni rajta! De a legjobb, ha megkérdezed erről Bambit, vagy FutárPetit! Ők tudják szerintem a helyes megfejtést! :)
Üdv: TiB
Ja és: B.U.É.K.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Arra gondolok, amit Pandagyik leírt.
Ennek a valaminek a helyét csak a blokk kialakításánál látom, és helyette egy nagy szimmering van benne!
A furatokból (ami a szimmházat fogná fel) is csak kettő van meg, a jobb felső és a bal alsó, a másik kettő ki sincs fúrva gyárilag!
Csatlakozom az előttem szólóhoz
A 125 meg 150es blokkba van egy kis darab valami ami 4 csavarral(süllyesztett fejű) van felfogatva ha jol emlékszem.Má rég volt 125 ösöm.Szova a kis darab valami a szimeringház ha egyre gomdolunk.250esbe ilyen nincs
üdv
Te mit hívsz szimmering-háznak? Mit hiányolsz? Nem vágom... :(
TiB
Hivatalos nevén nyomás terelő lemez. BUÉK!
Amiatt is de szerintem a szimmeringel együtt az a szerepe hogy egyik irányba se nyomja ki az anyagot.Persze csak addig hatásos amíg valami szét nem verte teljesen laposra ezeket a lemezeket(láttam ilyet kb 1 hónapja)
Jól sejtemn, hogy a kenés (olajos benzin) terelése miatt kel.l a lemez?
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
A szimmering beszerelési iránya egy nálam nagyobb tudos szerint is: a generátor felé kell lenniük a számoknak.
Viszont még ő sem látott olyat, hogy nincs szimmeringház, csak a blokkban van a szimm. A szimm.ház négy fefogató csavar helyéből csak kettő van kifurva gyárilag (átlósan), abból a jobb fölső be van süllyesztve.
Látott már vki ilyet???
A vas 1990-es évjárat, lehet hogy az utolsó pillanatban modósítottak rajta?
Remélem itt robbantott ábrát találtok a főtengelyről. Ha nem, akkor bocsánat, elcsesztem
Főtengely ábra
Amióta MZm van azóta egyirányba rakom be a szimeringeket felirattal a generátor felé.Nekem teljesen ésszerünek tünik.És még soha nem volt fötengelyszimmeringel gondom.Viszont a lemezek ki ne maradjanak a csapágy meg a szimmering között.
üdv
Elővettem a szervizkönyvet, és abban azt írják, hogy a szimeringek feliratos oldalai mind a generátor felé néznek. Hogy ebben mi a logika nem tudom, ezért el kell fogadni az olajkiszívási verziót. Egyébként nekem ésszerűbbnek tűnik az hogy mindkét oldalon kifelé néznek a számok. Lehet hogy tényleg nincs nagy jelentősége a dolognak.
ja meg annyit, hogy az emberek 90%-a ugy szereli be, hogy kifele neznek a szamok es ugy is mukszik:)
Hello!
Ugy tartja a nagy MZ book, hogy a valto feloli szimering az ugy vala behelyzve, hogy a szamok a fotengely fele nezzenek, a generator feloli szimering pedig a generator fele nezzem, szoval egy iranyba neznek a szamok( generator fele mindketto). Ugy tartja a mondas, hogy a valto feloli szimeringet azert kell "forditva" beszerelni, hogy az olajat ne szivja ki a valtobol. Mert ugye ha nem ugy rakod be akkor a vakum hatasara mikor a motorba szivas megy vegbe, be tudja szippantani az olajat, mert a rugo nemtudja rafesziteni az ajkat. Ezt kb ugy kell elkepzelni mint az elso telo szimeringet. Ha forditva szereled be, akkor elkezd szivarogni az oil. Gondolom az elvet erti mindenki.Na most abbahagyom, mielott mindenki ramtamad:))
én úgy tudom, hogy a váltó oldali szimmering számmal befele kell álljon, a másik meg mindegy. Bár tulképp szerintem tök mindegy, melyik hogy áll, csak arra ügyelj, hogy ha forgásirány van rá rajzolva, akkor az legyen jó (a legtöbbön nincs)
Hello!
Erdekel valakit egy 150-es ETZ? Darabokban van, felujjitas alatt all. Vaz lefestve, blokk felujjitva. A tank sarvedok deknik csak alapozoval vannak lefujva. Ha valakit erdekel irjon.
De azt valaki meg tudja mondani, hogy most eldobjam a blokkfelet, vagy jól van az úgy ahogyan van (szimmeringház nélkül)???
Nem tudok pontos információt adni, nekem cseh olajkályhám van, de ott speciela feliratok a szimmeringen NEM a csapágyak felé néznek.Bár a Honekker-féle mérnökgárdáról hallottam olyat, hogy ők fordítva tanulták, és alkalmazták.:)))
Sziasztok!
Szerintem a szimm-et számmal kifelé kell beszerelni (legalábbis az enyémbe így van), de nem mindegy az a lényeg, hogy tömítsen!!!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|