:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sziasztok!
Ezt a szöveget az alkatrészbörzébe is betettem, egy elég ritka alkatrészt keresek, eddig egy MZ-boltban sem tudtak adni, ez egy eredeti MZ oldaldoboz rögzítő, "Pneumant" márkanévvel.
Novemberben vettem egy MZ ETZ 250-t, adtak hozzá oldaldobozokat, de az egyik rögzítő eltörött, a másik ami jó, az meg elveszett. Ha van valakinek feleslegben egy vagy netán két darab, megvenném tőle.
Előre is köszi a segítséget!
Üdv!
Sziasztok!
Ezt a szöveget az alkatrészbörzébe is betettem, egy elég ritka alkatrészt keresek, eddig egy MZ-boltban sem tudtak adni, ez egy eredeti MZ oldaldoboz rögzítő, "Pneumant" márkanévvel.
Novemberben vettem egy MZ ETZ 250-t, adtak hozzá oldaldobozokat, de az egyik rögzítő eltörött, a másik ami jó, az meg elveszett. Ha van valakinek feleslegben egy vagy netán két darab, megvenném tőle.
Előre is köszi a segítséget!
Üdv!
Bocs! Elírtam! 100-115-nél jobban.
Egyébként a 16-os lánckerék a legkisebb Mz250re. Amúgy mi a véleményetek a "rezonátoros" kipufogókról? Mennyi a bolti ára?
Nő tőle a motor teljesítménye?
Fogyasztása nő? Nem dugul el a koksz miatt? "röviden ennyi" Várom a véleményeteket! Kössz!
Szerintem tegyél 16-os lánckereket, nekem is az van, így sokkal erősebb lesz, de viszont nem megy többet 100-1150-nél nyélgázon.+a magasabb fordulat miatt kicsit többet fog kajálni.
Köszi szépen a segítséget! Nem tudod?hogy milyen ára van 1 250-esnek? mennyiért szabad megvenni? Előre is köszi!!!!!!!
Thanks for all,boys!
Mostmár kapisgálom a dolgot,s belátom óriási hibák sorozatát követtem el.Először is az akkut -első alkalommal-több mint valószínű túltölhettem,másodszor pedig ismét.A vége így is ,úgy is egy új akksi lesz.Remélem továbbra is számíthatok a segítségetekre!Mindenkinek minden jót.Üdv!
Sziasztok!
Kis lánckereket szeretnék cserélni az ETZ 250-esemben, hogy egy kicsit nagyobb erőre kapjon (sok a hegy errefelé, meg aztán a 2 személy is megviseli). Most a gyári 19 fogú van benne, így hármasban 3300 körüli fordulatszámon megy 50-nel. Azt szeretném elérni, hogy négyesben kb. 3000-res fordulaton menjen ugyanennyivel. Szerintetek milyenre cseréljem? 17? 18? Mennyire érezhetően erősödik a motor?
A korlátozott kategória felső határa 25 kW, ebbe bőven belefér a 250-es! Szóval lehet, vegyél!!! :-)
a sav nem párolog, csak a desztvíz. ezért nem kell savval utántölteni (hacsak ki nem lötykölöd valahogy). Vagyis mindegy, hányszor töltögettél már bele, az elektrolit hígabb nem lesz.
Kérdés: -50 nél sem fagy meg az rendbe nade uj akksi felsavazva vagy olyan amibe már került egy kevés(vagy nem kevés) desztviz.
"A feltöltött akku8mulátor -50 c-nél sem fagy be, a kisütött akkumolátor már -5c-nél befagyhat"
Surányi Endre: Az autó
Találtam egy szép görbét is. Beszkennelni sajnos nem tudom, de -10c-nél a névleges kapacitás 55%-át, 0c-nél a névleges kapacitás 70%-át, 25c-nél a névleges kapacitást míg 50c-nél a névleges kapacitás 110%-át kapjuk.
Gépjármű Villamossági ismeretek Műszaki könyvkiadó
A hideg nem probléma a (feltöltött) akkunak, sőt, még jó is, mert a hidegben minden kémiai folyamat lelassul, így az önkisülés is. Az, hogy a kocsiknál általában télen jelentkezik az akkuslussz, annak oka az, hogy télen lényegesen több fogyasztó üzemel (világítás, fűtésventi, ablaktörlő stb.) és a hidegben ledermedő motorolaj miatt az indítómotor áramfelvétele is nagyobb, sokszor szivató vagy gyújtás gyengeségei miatt többet is kell tekerni vele, így hát rövid szakaszokat menve (városban) az akku nem mindíg tud feltöltődni.
A mélykisütés tényleg nem használ az akkunak, de ami inkább árt, az a (szakszerűtlen) föltöltés. Alapszabály, hogy semmilyen akkut sem szabad névleges kapacitásának tizedénél nagyobb árammal tölteni, de sokak szerint a mélykisütött akkut még ennek is a felével szabad csak támadni. Ez egy 5Ah-s akku esetében ugye max 0,5A. Ilyen kis értéket autóakkutöltőn általában nem lehet beállítani, ezért az akkuval egy ellenállást szoktak sorba kapcsolni, mondjuk egy villanykörtét, így már jó. Ha töltés közben buborékképződést látsz, a töltőáramból vissza kell venni! A buborék nagyon árt a cellalemeznek!
Kettedik probléma a túltöltés. Az akkumullátor kapcsain mérhető feszültség töltéskor nem haladhatja meg a 14...14,4V-ot! A hagyományos transzformátoros akkutöltővel ezt könnyen túl lehet lépni. Az akkumullátor töltöttségét autósboltban kb. 700Ft-ért kapható savsűrűségmérő műszerrel ellenőrizheted. A 100%-os feltöltöttség esetén a savsűrűség 1,28, 50%-nál 1,22, teljesen lemerült cellánál 1,11 (15...25 celsius fok hőmérsékleten).
Elterjedt tévhit, hogy az akkut csak rá kell akasztani a tő'tőre, oszt amikó' már jól zugyborog, akkó' kész. Az efféle töltést általában az autóakkuk sem köszönik meg, de a túláramra sokkal érzékenyebb kiskapacitású motor-akkut könnyen teljesen haza is lehet vágni e módon.
Bocs a szakirodalmat nézd.
A menüben a szervizablakot nyisd ki ott megtalálod a keresett rajzot.
Ja én türelmes vagyok a mocikhoz mert régen volt egy rometem de azt majd minden nap bütykölni kellett de azon már egy csavar sem volt eredeti, kókány volt. tavaly májusban vettem egy szépet nem volt összeberhelve, vettem rá új kondit, megszakítót és azóta pöcre indul, bárhová elmegyek vele és nem kell szerelgetni. A régire ha vettem valami újat még az is elromlott. Na ezért hagyom a fenébe a tápost!
LAzO!
Nekem is ez volt a problémám csak én nem bízok a mai szakemberekben. Tegnapi példa: elvittem a motorosfűrészemet hogy csináljanak rá láncot, egy magát mesterként hirdető egyénhez elvittem a láncot mert szemet kellett bele tenni meg is csinálta elkért 1000 ft ot. Ok. Haza viszem reszelem meg és akkor látom hogy a fog amit beletett fordítva van. vissza kellett vinnem. Attól félek ha elviszem valakihez a környéken a mocit akkor az nem lesz jobb de a pénztárcám biztos fogyókúrázik.
A. korlátozott jogsival lehet 250-es ETZ-t vezetni mert szeretnék egyet venni! köszi
Szevasztok Emzések! Van egy 1976-os 125-ös TS MZ-m, ha gondom lesz vele remélem számíthatok rátok! TS-el kapcsolatban kérdezzetek ha tudok szívesen segítek!
Nagyon köszönöm a segítségeteket!Kiegészítésként-a history-hoz hozzácsapván-még elmondom a következőket is az akkumulátorral kapcsolatban:Lévén kezdő ETZ tulajdonos lévén,elkövettem augusztusban azt a hibát,hogy sikerült a motoromon rajtahagyni a parklámpát.Ebből adódóan az árramforrás le is merült,amit csak majdnem három nap után vettem észre.(Addig ui.nem volt alkalmam használni.)Az újratöltés megtörtént,de lehet,hogy az akkumlátor ekkor adta be a kulcsot?A töltésprobléma csak jóval később,úgy november tájékán volt észlelhető.A vas egyébiránt egy fűtetlen alugarázsban lakik,Simson nevű kistestvérével.(Lehet,hogy ez sem ideális?)Naponta kb.5km-t futottam vele,de ez szerintem édeskevés a regenerálódáshoz,s ráadásul munkahelyemen is a szabadban áll.Vegyek zselés akkut?Annak, tudtommal nem probléma a hideg.A mérést holnap megejtem,kérlek valamelyőtöket,az említett kapcsolási rajzot tartalmazó website címét írja már le,ha tudja pontosan.Üdv mindenkinek,vigyázzatok az utakon!
Szi,ha érdekel egy jó TS,hivd fel,nem keül sokba.Egy haverom adná el.Tel:06303079776
Ironpig!
Sztem a SELEKS akksi egy nagy rakás szart sem ér, én is azt vettem először a Vasba, ez ilyen száraztöltött volt, de ebbe nem volt benne a töltés. Aztán azt visszavittem a boltba, vettem egy VARTA-t és két éve azzal m1 a gép, azóta volt szar a töltésem, az se nyírta ki, volt hogy rajtamaradt a gyújtás, akkor is csak lemerült, de magától felvette a töltést. Szal nekem bejött. És nem igényel sok karbantartást. Sztem megéri pár ezressel többet fizetni egy jobb minőségért. 'Szerintem'
Üdv!
Benzingőzös-széles utat!
Ádi
Hello Ecoracer!
A napokban kimértem újra az egész elektronikát és sajnálattal közlöm hogy akárhányszor megmérem mindig más értékeket kapok.
Vagy túl naqgy értéket kapok vagy túl alacsonyat.
Hát már tényleg nem tudom nit kezdjek ezzel a generátorral.
Üdv:
Lala
Helló!
Nekem is volt hasonló problémám az ETZ-vel. Én vettem rá új fesszabájzót, vettem hozzá új egyenirányítót, mindent átnéztem rajta de valamiért még mindig nem volt jó. Alig volt töltés, idő után leette az akksit. Ha feltöltöttem akkor nagyon szépen működött kb amíg lemerült. (új akksit is vettem:)
A vége a sztorinak az lett hogy elvittem egy autó villamosságihoz, aki egy nap alatt szétkapta az elektronikát és megtalálta az előző tulaj gányolását. A lámpabúrában vannak az összekötő csatlakozók és egyszerűen rosszul volt összekötve. Ezen szívtam elég sokat...
Érdemes átnézni hogy minden vezeték a helyére van-e kötve. Macerás egyenként végigméricskélni (főleg ha már nem az eredeti kábelek vannak), de érdemes. Én újra is sarúztam amit lehetett. üdv.
Ha lesz eredmény írd meg kérlek ide vagy a klubfórumra! Köszönöm! :-D
érdekes... valami gebasz azért csak van ott, előbb-utóbb fog még jeletkezni.
Az akkut vedd ki, hagyd állni egy-két napig, és mérj rajta feszültséget. Ha nem éri el a 6V-t, akkor valamelyik cella szulfátzárlatos.
Az "antivilágban" ilyenkor az akkus szaki egy rövid időre rövidre zárta az akkut, és figyelte melyik pezseg s melyik nem, oszt igy is meg tudod állapítani, hogy melyik rossz, szétszedte az akkut, kimosta a celladobozt, és mehetett tovább a verkli.
A fogyasztói társadalomban veszel egy másikat.
Szerintem mindegy, hogy milyet, ugyanaz az ólom meg ugyanaz a kénsav van mindegyikben, felesleges 2-3x-os árat kiadni egy jól csengő márkanévért, hogy meddig tart, az úgyis csak szerencse (meg kezelés) kérdése.
HI! Inkább mond a baját a motornak és ne azt hogy mennyivel erősebb vagy mint az akksi. Nekem volt 1 TS250/1em és akkor kezdett szarakodni az elektronikája mikor kötelező lett a világitás.Kontakt spré saru cserék,szénkefe,fesszab,stb sokminden okozhat gázt.Ha nagyon kókány a gép, vidd szakemberhez lehet hogy rosszul van bekötve is,tehát az alap is rossz lehet.Vigyél 1 bekötési rajzot a netről letudod tölteni.Sok sikert,türelmet,a lényeg,hogy szersd a motort,a motorozástez ad erőt és ötleteket.
Szerintem az akksinál nem annyira a márkája számít,sokkal inkább az évek száma és a rendszeres karbantartása -inkább ez utóbbi.
Szia Zapkörte!
Na,ezt add össze!Voltam a szerelőnél-tudod a töltéselégtelenség miatt-igaz előtte feltöltöttem az akkumulátort,erre a szerelő nekiáll kimérni a feszkót,a töltést stb.Mit mutatnak a műszerek?Azt,hogy minden OK.Megy a motor,világítás bekapcsolva,index VAN!!!Lehet,hogy csak az akkuval van baj?(A Seleks típusú akkumulátornál tudtok valami jobbat?Feltételezem ez a leggagyibb áramforrás,ami csak létezik.)Várom a választ!
hali! Olyan TS 150 mZ amin van műszaki, meg nincs össze kókányolva mennyiért lehet venni? És 250enes? Csak azért érdekel mert az enyém egy fosrakás inkább veszek egy olyat amin van műszaki. Ma ásóval szétvertem az aksit a motort meg csak bedőtöttem a helyire. Feladtam a harcot az elektronikájával.
Ha a galériába akarok képet küldeni azt is a szocimotoros@freemail.hu-ra kell?
A sárhányó milyen sárhányó? Első/hátsó. Mivel jobb a gyárinál?
Bocs, most vettem lészre: az elefánt csak 12 600 Ft
A héten valamelyik nap megpróbálok leugrani; képet csinálok, ha el nem felejtem; legrosszabb esetben majd az enyémről tudok képet csinálni, ha megvettem...
Ez az!! Nem csinálnál pár képet, ha ott jársz? Mikor mész megnézni? :-)
Sziasztok!
Nem tudom, hogy ebben a topicban jött-e elő, de mindegy:
Most beszéltem Szatunával, és azt mondták, hogy négyfajta fejidom van etz-re plexivel:
Mz Sport: 8 500 Ft
Gericke: 8 500 Ft
Elefánt: 12 900 Ft
BMW (ez is jó rá): 12 900 Ft
Ezenkívül még sárvédőik is vannak 4 400 Ft-ért;(négy fajta ebből is kb) ezt már annyir anem jegyeztem meg, csak nyugtáztam: valami krossz, meg hátsó is van...
Mintadarabok is vannak náluk, meg lehet nézni. A középső kettőben van az index integrálva (persze inkább valószínű, hogy a helye van meg, de ez nem biztos, lehet, hogy benne van, ezt nem kérdeztem). Én egy kedves női hanggal beszéltem, aki azt mondta, hogy -miután kértem egy nevet, akire hivatkozhatok- Novák Andrást kell keresni ezügyben.
Na üdv:
Péter
Hali!
Krómozót nem tudok pesten, de kereket a Bambinál küllőznek sztem, legalábbis a múltkorjába csináltak, sztem kérdezd tőle.
Remélem nembaj hogy ajánlottalak Bambi bácsi!
Üdv!
Ádi - MZ Klub
Ha az említett üzletekben vásárolsz vigyázz hogy NEEE! kisipari gyűrűt,vagy dugót vásárolj! Az csupán pénzkidobás,inkább gyűjts még hozzá.Van egy fószer aki anno bespejzolt gyári alkatrészekből én tőle vásároltam,elégedett vagyok,igaz 3x-os áron adja,mint az üzlet.Fúrást is tudok, hónolással kb.:1,5x-os áron, de jó a munka.A kisipari gyűrű 100 Km után elveszti rugalmasságát, a pontosan fúrt hengerbe pedig a házi dugó addígra be is sül. Ha velük furat valaki akkor , (mivel ezt ők is tudják) ezért jelentősen túlfurják a hengert.Fabatkát sem ér az egész aztán utána lehet megint szerelni,és fizetni.
Krómozót ki tud pesten? És olyan szakit aki kerekeket küllőz?
Üdv.:
Attila
Mi a 4kelem kft pontos webcíme?
s-b-s-b!
Én azért Zapkorte javaslatát háromszor is meggondolnám.NAGYON nincs jó híre a boltnak.Nem tudom, most hogy van, de egy időben vízcsőből esztergálták a gyűrűket a motorokhoz.Hadd ne mondjam mire voltak jók.Inkább a mellette lévő Futár Motorosboltot nézd meg.
ETZ -ről volt szó. ES TS ETS-ről azt hiszem nem beszéltünk.
Érdekel, de az ország melyik részén van?
Hello!
Nekem van valamilyen, de nemtudom mert bennevan a blokkban. Van 3om. Utannanezek, hogy milyenke, ha meg erdekel.
Van valakinek fölös MZ TS 125 tűgörgős főtengelye?
Devil!
Tudom, hogy tolakodás, de nem küldenél nekem is néhány képet a 250/1-ről? Szimplán kiváncsi lennék rá. Köszönöm
Drisa
Postás! Igen kedves hirvivő ez a szám nem változik.Egyébként az autó is megvan,sokszor jóljön pl,mikor már minuszba hág a hőmérő.Én soha nem tudtam felöltözni úgy hogy ne fázzam - ban.A 80 as években nem voltak motoros cuccok igy aztán néha a térdizületem visszaköszöni okt-nov-i Szabadkai utakat, ahová farmerért jártunk. Ami már motoros cuccnak számitott.
doczi: Hi! Küldtem e-mailben egy tel számot, az illetőnek van egy 125-ös etz-je és ha jól tudom eladó.
Bár nehezen válik meg tőle de ha jó árat mondasz neki akkor meg fog...
üdv.
4kelemen kft zichy jenő u., keress rá a google-val, van weblapjuk.
Hello! De, én vagyok a babettaforumos dóczi;)) Muszály fejlődni, ezért kell az mz, de nagyon nem találok seholse:(
Húúú, ha lehetne Pannóniát vezetnem.... Az a baj, hogy akkor mindig a motoron ülnék, és az eddigi, simsonon kialakult függőségem mégrosszabb lenne:)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|