:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Aha.
És kb. mennyi festék kell egy MZ-hez? Tank, Trophy lámpa, oldaldeknik? Mer a sárvédők gyári színe kalapácslakk ezüst, ez Hamerite-tal lesz. Mondjuk a többihez se kell olyan nagyonfasza festék, jó az egykomponensű is, csak ne Neolux legyen, meg ne legyen drága. Szal nem tudtok valamit max 10E Ft körül?
THX!
Ádi
Ha nem oldod meg valahogy, hogy ne jusson be alá a víz, bámilyen pici megteszi, hogy elkezdjen rohadni szép lassan.Olyanra gondolj, ami fémig hatol, de egy csúszásnál ez elég könnyen elképzelhető.
Bocs, lehet, hogy alábecsültem az árakat, nem foglalkoztam soha komolyan ilyenekkel, de úgy rémlett, hogy hasonló árakat hallottam.De akkor aláfutottam.Sorry.Jó lenne azért ennyiért.:))
Akkor mondjuk azt, hogy 16-20ezerért már lehet használható festéket kapni.Így jobban mefelel?
Dupont, Glasurit 16- 210 ezerért!!??
16- 20 ezerért bocs...
A műanyag alapú bevonatra igaz amit írtál!! Nekem az Sr 50 (kiskerekű Simo robogó)- n volt ilyen extra erős csakhát ugye el is esik néha az ember (1x setöbbet azzal a mocival- és azóta se szerencsére)!! :((( Namásmost lehet javítani!
Hogyan!!?? Símán elcsiszolod a szélét "tompára", tehát elvékonyítod a széleket, és utána töltőalapozó& kétkomponensű festék!!!!
Neolux??!!
Egyetértek, de egyes javításokra váz alja extra jó!
Dupont, Glasurit 16- 210 ezerért!!?? Na ez amire én meg azt mondom, hogy mikori árakat írtál??!! Ezek a festékek hivatalosan minimum 30- de hallottam 50, 60 ezerért is kilóját!!!
Itt Kalocsán, egy középminőségű kétkomponensűnek kilója 25- 30 ezer!!!! Hol van ilyen olcsón Galsurit!!??
Fisi
Matya!
Mekkora sérülés estén érvényes ez?
Nem zománc, mert poliészter /műanyag/ alapú a bevonat.Addig teljesen jó a dolog, amíg ép és sértetlen a bevonat, de abban a pillanatban ha megsérül, elveszti a funkcióját, bediffundál a vízpára a bevonat alá, és alárohad.Javítani nem lehet.Csak újra szintereztetni az egészet.
A másik: aki 2005ben még Neoluxban gondolkozik, az nem normális.Valami normális kétkomponensű festékkel kell dolgozni.Du Pont, Glasurit, stb.Ezeknek olyan 16-20 ezer Ft körül van litere, plusz edző, higító, de megéri.
Steelheart!
Javasolnám én néked a neoluxos és egyéb csodás festésmódozatok helyett az porfestéses,ráégetéses módszert.Ha a mocid darabjai éppek és egészségesek-azaz nem kell kikalapálgatni,hézagolgatni,kittelgetni-akkor egy megbízható műhelyben,tudod ahol a gázkonvektorok burkolatát is festik,szóval egy ilyen helyen lefestetni.Az én gépem is így lett gyönyörű kárminvörös,és állítom,sokkal tovább fog tartani,mint a hagyományos festés.(Nekem azt mondták az okosok,hogy ez gyakorlatilag zománc,ami igen strapabíró.)
Törökök mindenhez gyártanak cuccokat.MZ-hez és Jawa-hoz is.CSak annyi a bibi, azt leszámítva, hogy nem olcsó, hogy szart se érnek.Spec a Jawa kipufogóbobot 18000ért adják /párban/, a CSeh-nek darabja ennyi.De a törököt nem tudod feltenni a motorra, csak buherálás után, és kb két hónappal később elkezd rohadni a króm róla.
Egyébként meg sehol nem szabad tajvani, meg utángyártott alkatrészt venni.Inkább gyári bontottat.Még az a leghasználhatóbb.A Jawa tajvani hajtókarja se ér semmit, de még így is 12000/darab.Inkább szerzek egy blokkot bontásra 5-6ezerért, és abból vadászom ki.
A Peti, meg a 4kelemen közt annyi a külömbség, hogy ha a Petihez odamész, és kérsz gyári cuccot, akkor azt mondja, hogy nincs, helyette van ez, meg ez.4kelemenéknél elédrakják a tajvanit, és azt mondják, gyárilag is ez van benne, ávitték a gyártást oda.Ha meg szólsz nekik, hogy nem kéne próbálkozni, akkor csúnyán néznek az emberre.
Emberek!
Aki festett már motort lécci írja már le hogy milyen festéket ajánl!
Egy vagy kétkomponensűt? Van olyan aminek az ára nem a csillagos ég, viszont jobb minőségű, keményebb (szal nem Neolux). Mert eddig neolux volt a vason, de nálam van két éve, és jóval előtte lett festve és még most is kenődött csiszolásnál.
Mer végre úgynézki van ember aki, és van hely ahol le lesz festve, már csak a festék kell.
THX előre is!
Üdv!
Ádi
Újabb fejlemény... Felhívtam a 4kelement, eredetileg azért hogy szóljak hogy ma nem tudok menni a lamelláért (ha már megrendeltem érte is megyek alapon). De nem sikerült magyart szerezni. Azt mondták, hogy vagy megcsiszolják a tajvanit, vagy hoznak törököt, 2.000 Ft darabja. Azaz 10.000 Ft az öt darab...
Emlékszem amikor régen mindenki törökbe járt aranyért. Tiszta hülyeség volt, MZ alkatrészeket kellett volna hozniuk.
Hát igen.... Az az igazság, hogy egy igazi szocimotorosnak a motorbütykölésen kívül manapság már el kell sajátítania valami 7. v. 8. érzéket is, a "hogyan szúrjam ki már az üzletben, hogy szart akarnak rámsózni" érzéket... Sasszemeket kell növeszteni, hogy az ember ne fürödjön be... Meg tolómérővel kell az üzletbe érkezni! :(
Uff: TiB :(
Nemrég volt téma a boltszidás, felújítanám egy kicsit;)
A kuplungom szórakozott velem, ennek eredményeképpen vásároltam kuplunglamellát és kuplungagyat. A kuplunglamella max. vastagsága -mint Bambitól megtudtam- 3.03mm. A tajvani cucc amit rámsóztak 3.30mm vastag volt. Sebaj, egy csiszolóvászon és egy tolómérő segítségével beállítottam a méretet. (Az a trükk, hogy a vásznat az asztal szélére kell tenni, és egyszerre a lamellának csak a felét kell csiszolni, így nem kopik el az ujja az embernek.) Még szerencse hogy nem a lamellákkal volt az igazi bajom, mert én magamtól összeraktam a kuplungot lamellacsiszolás nélkül.
Amikor kész volt a lamella, elkezdődött a kuplungba helyezése. Egy pár próbálkozás után alaposabban megvizuáltuk a kuplungagyat. Az a izé, amire felkúszik a fogaskerék, 2 mm-el vastagabb volt mint kéne. Nem 2 századdal vagy 2 tizeddel, hanem 2 mm-rel!
Ekkor gondolkodtam el azon, hogy esetleg beruházok egy esztergapadba. Csak az a baj, hogy attól hogy van esztergám, még nem tudnék esztergálni...
A lamellát és az agyat is Futár Petitől vettem, mondván hogy 4kelemenhez csak végszükség esetén megyek (velük is megjártam már). Végülis átmentem, ő is simán odaadta volna a tajvani lamellát. Neki sem volt más raktáron, de rendelésre legalább tudott magyar lamellát hozni.
A nagy lényeg most jön: azt mondta, hogy a magyar (ez esetben türhető minőségű) alkatrészt azért nem tartja raktáron, mert OLYAN DRÁGA, HOGY SENKI NEM VESZI MEG.
Ez a nagy drágaság a lamella esetén valami olyasmit jelentett, hogy a taiwani használhatatlan szar 1000 Ft, a magyar türhető minőségű 3000 Ft, a gyári pedig -ha kapsz- 7500 Ft (én már hallottam olyanról aki mutatott valakit aki látott számlát ez utóbiról).
Javaslat a következő szavazásra:
Mennyire fontos neked a jó pótalkatrész?
-nem érdekes, csak olcsó legyen
-ha nem sokkal drágább, akkor a jobbat veszem
-a Zichiben mindig a legjobbat kapom
-csak gyári alkatrészt használok
-jöhet a szar is, van otthon esztergám
-ha valami elromlik veszek másik motort
-legyártom magamnak, az a biztos
Helló! Én kb 1 fél éve vettem 1 250-es ETZ-t 60.000-ért.Jó állapotban van, motorikusan is és küllemre is.Úgyérzem,hogy alkalmi vétel volt,igaz műszaki még kell rá.Ebben az időben nézegettem az árakat és 90-180 ig terjedtek.Szét kell nézni és az ár értékarányt figyelembevéve kell megvenni.V-szinű ami olcsóbb annak van is 1 kis gyikja,ami drágább az talán jobb,de ez soha nem törvényszerű.Ha nagyon rád akarja beszélni akkor vigyázz!!!Ha üveges a szeme a sirástol mert ugy sajnálja akkor van remény hogy jo amoci.Persze az alapos átvizsgálás és kipróbálás,kikérdezés itt se maradhat el.Ja és ha tetszik szemtelenül alkudjál, ez zsebre megy.Jó keresgélést,türelmet és szerencsét.
Én is ilyet keresek, meg egy dobozt is, de még nem találtam. Sajnos ezeknek pont a rögzítés a gyenge pontjuk.
A bolti rezonátoros kipufogó ben jó semmire, csak olcsóbb, mint a krómozott, meg hangosabb lesz a kisebb folytás miatt.
Nekem is van kettő is itthon (boltik).Az egyik ETZ 125-re (egyenlőre nem használom) a másik a Simsonon van fönt. Jó lenne ETZ-re is, csak úgy kéne megoldani, mint ahogy a Simsonon van nekem, azaz jelentősen feljebb emelve a cucc. Szerintem a gyári kipuff hgelyén ótvarrondán néz ki. A kosz miatt meg nem dugul el, mert csak egy cső.
Sziasztok!
Ezt a szöveget az alkatrészbörzébe is betettem, egy elég ritka alkatrészt keresek, eddig egy MZ-boltban sem tudtak adni, ez egy eredeti MZ oldaldoboz rögzítő, "Pneumant" márkanévvel.
Novemberben vettem egy MZ ETZ 250-t, adtak hozzá oldaldobozokat, de az egyik rögzítő eltörött, a másik ami jó, az meg elveszett. Ha van valakinek feleslegben egy vagy netán két darab, megvenném tőle.
Előre is köszi a segítséget!
Üdv!
Sziasztok!
Ezt a szöveget az alkatrészbörzébe is betettem, egy elég ritka alkatrészt keresek, eddig egy MZ-boltban sem tudtak adni, ez egy eredeti MZ oldaldoboz rögzítő, "Pneumant" márkanévvel.
Novemberben vettem egy MZ ETZ 250-t, adtak hozzá oldaldobozokat, de az egyik rögzítő eltörött, a másik ami jó, az meg elveszett. Ha van valakinek feleslegben egy vagy netán két darab, megvenném tőle.
Előre is köszi a segítséget!
Üdv!
Bocs! Elírtam! 100-115-nél jobban.
Egyébként a 16-os lánckerék a legkisebb Mz250re. Amúgy mi a véleményetek a "rezonátoros" kipufogókról? Mennyi a bolti ára?
Nő tőle a motor teljesítménye?
Fogyasztása nő? Nem dugul el a koksz miatt? "röviden ennyi" Várom a véleményeteket! Kössz!
Szerintem tegyél 16-os lánckereket, nekem is az van, így sokkal erősebb lesz, de viszont nem megy többet 100-1150-nél nyélgázon.+a magasabb fordulat miatt kicsit többet fog kajálni.
Köszi szépen a segítséget! Nem tudod?hogy milyen ára van 1 250-esnek? mennyiért szabad megvenni? Előre is köszi!!!!!!!
Thanks for all,boys!
Mostmár kapisgálom a dolgot,s belátom óriási hibák sorozatát követtem el.Először is az akkut -első alkalommal-több mint valószínű túltölhettem,másodszor pedig ismét.A vége így is ,úgy is egy új akksi lesz.Remélem továbbra is számíthatok a segítségetekre!Mindenkinek minden jót.Üdv!
Sziasztok!
Kis lánckereket szeretnék cserélni az ETZ 250-esemben, hogy egy kicsit nagyobb erőre kapjon (sok a hegy errefelé, meg aztán a 2 személy is megviseli). Most a gyári 19 fogú van benne, így hármasban 3300 körüli fordulatszámon megy 50-nel. Azt szeretném elérni, hogy négyesben kb. 3000-res fordulaton menjen ugyanennyivel. Szerintetek milyenre cseréljem? 17? 18? Mennyire érezhetően erősödik a motor?
A korlátozott kategória felső határa 25 kW, ebbe bőven belefér a 250-es! Szóval lehet, vegyél!!! :-)
a sav nem párolog, csak a desztvíz. ezért nem kell savval utántölteni (hacsak ki nem lötykölöd valahogy). Vagyis mindegy, hányszor töltögettél már bele, az elektrolit hígabb nem lesz.
Kérdés: -50 nél sem fagy meg az rendbe nade uj akksi felsavazva vagy olyan amibe már került egy kevés(vagy nem kevés) desztviz.
"A feltöltött akku8mulátor -50 c-nél sem fagy be, a kisütött akkumolátor már -5c-nél befagyhat"
Surányi Endre: Az autó
Találtam egy szép görbét is. Beszkennelni sajnos nem tudom, de -10c-nél a névleges kapacitás 55%-át, 0c-nél a névleges kapacitás 70%-át, 25c-nél a névleges kapacitást míg 50c-nél a névleges kapacitás 110%-át kapjuk.
Gépjármű Villamossági ismeretek Műszaki könyvkiadó
A hideg nem probléma a (feltöltött) akkunak, sőt, még jó is, mert a hidegben minden kémiai folyamat lelassul, így az önkisülés is. Az, hogy a kocsiknál általában télen jelentkezik az akkuslussz, annak oka az, hogy télen lényegesen több fogyasztó üzemel (világítás, fűtésventi, ablaktörlő stb.) és a hidegben ledermedő motorolaj miatt az indítómotor áramfelvétele is nagyobb, sokszor szivató vagy gyújtás gyengeségei miatt többet is kell tekerni vele, így hát rövid szakaszokat menve (városban) az akku nem mindíg tud feltöltődni.
A mélykisütés tényleg nem használ az akkunak, de ami inkább árt, az a (szakszerűtlen) föltöltés. Alapszabály, hogy semmilyen akkut sem szabad névleges kapacitásának tizedénél nagyobb árammal tölteni, de sokak szerint a mélykisütött akkut még ennek is a felével szabad csak támadni. Ez egy 5Ah-s akku esetében ugye max 0,5A. Ilyen kis értéket autóakkutöltőn általában nem lehet beállítani, ezért az akkuval egy ellenállást szoktak sorba kapcsolni, mondjuk egy villanykörtét, így már jó. Ha töltés közben buborékképződést látsz, a töltőáramból vissza kell venni! A buborék nagyon árt a cellalemeznek!
Kettedik probléma a túltöltés. Az akkumullátor kapcsain mérhető feszültség töltéskor nem haladhatja meg a 14...14,4V-ot! A hagyományos transzformátoros akkutöltővel ezt könnyen túl lehet lépni. Az akkumullátor töltöttségét autósboltban kb. 700Ft-ért kapható savsűrűségmérő műszerrel ellenőrizheted. A 100%-os feltöltöttség esetén a savsűrűség 1,28, 50%-nál 1,22, teljesen lemerült cellánál 1,11 (15...25 celsius fok hőmérsékleten).
Elterjedt tévhit, hogy az akkut csak rá kell akasztani a tő'tőre, oszt amikó' már jól zugyborog, akkó' kész. Az efféle töltést általában az autóakkuk sem köszönik meg, de a túláramra sokkal érzékenyebb kiskapacitású motor-akkut könnyen teljesen haza is lehet vágni e módon.
Bocs a szakirodalmat nézd.
A menüben a szervizablakot nyisd ki ott megtalálod a keresett rajzot.
Ja én türelmes vagyok a mocikhoz mert régen volt egy rometem de azt majd minden nap bütykölni kellett de azon már egy csavar sem volt eredeti, kókány volt. tavaly májusban vettem egy szépet nem volt összeberhelve, vettem rá új kondit, megszakítót és azóta pöcre indul, bárhová elmegyek vele és nem kell szerelgetni. A régire ha vettem valami újat még az is elromlott. Na ezért hagyom a fenébe a tápost!
LAzO!
Nekem is ez volt a problémám csak én nem bízok a mai szakemberekben. Tegnapi példa: elvittem a motorosfűrészemet hogy csináljanak rá láncot, egy magát mesterként hirdető egyénhez elvittem a láncot mert szemet kellett bele tenni meg is csinálta elkért 1000 ft ot. Ok. Haza viszem reszelem meg és akkor látom hogy a fog amit beletett fordítva van. vissza kellett vinnem. Attól félek ha elviszem valakihez a környéken a mocit akkor az nem lesz jobb de a pénztárcám biztos fogyókúrázik.
A. korlátozott jogsival lehet 250-es ETZ-t vezetni mert szeretnék egyet venni! köszi
Szevasztok Emzések! Van egy 1976-os 125-ös TS MZ-m, ha gondom lesz vele remélem számíthatok rátok! TS-el kapcsolatban kérdezzetek ha tudok szívesen segítek!
Nagyon köszönöm a segítségeteket!Kiegészítésként-a history-hoz hozzácsapván-még elmondom a következőket is az akkumulátorral kapcsolatban:Lévén kezdő ETZ tulajdonos lévén,elkövettem augusztusban azt a hibát,hogy sikerült a motoromon rajtahagyni a parklámpát.Ebből adódóan az árramforrás le is merült,amit csak majdnem három nap után vettem észre.(Addig ui.nem volt alkalmam használni.)Az újratöltés megtörtént,de lehet,hogy az akkumlátor ekkor adta be a kulcsot?A töltésprobléma csak jóval később,úgy november tájékán volt észlelhető.A vas egyébiránt egy fűtetlen alugarázsban lakik,Simson nevű kistestvérével.(Lehet,hogy ez sem ideális?)Naponta kb.5km-t futottam vele,de ez szerintem édeskevés a regenerálódáshoz,s ráadásul munkahelyemen is a szabadban áll.Vegyek zselés akkut?Annak, tudtommal nem probléma a hideg.A mérést holnap megejtem,kérlek valamelyőtöket,az említett kapcsolási rajzot tartalmazó website címét írja már le,ha tudja pontosan.Üdv mindenkinek,vigyázzatok az utakon!
Szi,ha érdekel egy jó TS,hivd fel,nem keül sokba.Egy haverom adná el.Tel:06303079776
Ironpig!
Sztem a SELEKS akksi egy nagy rakás szart sem ér, én is azt vettem először a Vasba, ez ilyen száraztöltött volt, de ebbe nem volt benne a töltés. Aztán azt visszavittem a boltba, vettem egy VARTA-t és két éve azzal m1 a gép, azóta volt szar a töltésem, az se nyírta ki, volt hogy rajtamaradt a gyújtás, akkor is csak lemerült, de magától felvette a töltést. Szal nekem bejött. És nem igényel sok karbantartást. Sztem megéri pár ezressel többet fizetni egy jobb minőségért. 'Szerintem'
Üdv!
Benzingőzös-széles utat!
Ádi
Hello Ecoracer!
A napokban kimértem újra az egész elektronikát és sajnálattal közlöm hogy akárhányszor megmérem mindig más értékeket kapok.
Vagy túl naqgy értéket kapok vagy túl alacsonyat.
Hát már tényleg nem tudom nit kezdjek ezzel a generátorral.
Üdv:
Lala
Helló!
Nekem is volt hasonló problémám az ETZ-vel. Én vettem rá új fesszabájzót, vettem hozzá új egyenirányítót, mindent átnéztem rajta de valamiért még mindig nem volt jó. Alig volt töltés, idő után leette az akksit. Ha feltöltöttem akkor nagyon szépen működött kb amíg lemerült. (új akksit is vettem:)
A vége a sztorinak az lett hogy elvittem egy autó villamosságihoz, aki egy nap alatt szétkapta az elektronikát és megtalálta az előző tulaj gányolását. A lámpabúrában vannak az összekötő csatlakozók és egyszerűen rosszul volt összekötve. Ezen szívtam elég sokat...
Érdemes átnézni hogy minden vezeték a helyére van-e kötve. Macerás egyenként végigméricskélni (főleg ha már nem az eredeti kábelek vannak), de érdemes. Én újra is sarúztam amit lehetett. üdv.
Ha lesz eredmény írd meg kérlek ide vagy a klubfórumra! Köszönöm! :-D
érdekes... valami gebasz azért csak van ott, előbb-utóbb fog még jeletkezni.
Az akkut vedd ki, hagyd állni egy-két napig, és mérj rajta feszültséget. Ha nem éri el a 6V-t, akkor valamelyik cella szulfátzárlatos.
Az "antivilágban" ilyenkor az akkus szaki egy rövid időre rövidre zárta az akkut, és figyelte melyik pezseg s melyik nem, oszt igy is meg tudod állapítani, hogy melyik rossz, szétszedte az akkut, kimosta a celladobozt, és mehetett tovább a verkli.
A fogyasztói társadalomban veszel egy másikat.
Szerintem mindegy, hogy milyet, ugyanaz az ólom meg ugyanaz a kénsav van mindegyikben, felesleges 2-3x-os árat kiadni egy jól csengő márkanévért, hogy meddig tart, az úgyis csak szerencse (meg kezelés) kérdése.
HI! Inkább mond a baját a motornak és ne azt hogy mennyivel erősebb vagy mint az akksi. Nekem volt 1 TS250/1em és akkor kezdett szarakodni az elektronikája mikor kötelező lett a világitás.Kontakt spré saru cserék,szénkefe,fesszab,stb sokminden okozhat gázt.Ha nagyon kókány a gép, vidd szakemberhez lehet hogy rosszul van bekötve is,tehát az alap is rossz lehet.Vigyél 1 bekötési rajzot a netről letudod tölteni.Sok sikert,türelmet,a lényeg,hogy szersd a motort,a motorozástez ad erőt és ötleteket.
Szerintem az akksinál nem annyira a márkája számít,sokkal inkább az évek száma és a rendszeres karbantartása -inkább ez utóbbi.
Szia Zapkörte!
Na,ezt add össze!Voltam a szerelőnél-tudod a töltéselégtelenség miatt-igaz előtte feltöltöttem az akkumulátort,erre a szerelő nekiáll kimérni a feszkót,a töltést stb.Mit mutatnak a műszerek?Azt,hogy minden OK.Megy a motor,világítás bekapcsolva,index VAN!!!Lehet,hogy csak az akkuval van baj?(A Seleks típusú akkumulátornál tudtok valami jobbat?Feltételezem ez a leggagyibb áramforrás,ami csak létezik.)Várom a választ!
hali! Olyan TS 150 mZ amin van műszaki, meg nincs össze kókányolva mennyiért lehet venni? És 250enes? Csak azért érdekel mert az enyém egy fosrakás inkább veszek egy olyat amin van műszaki. Ma ásóval szétvertem az aksit a motort meg csak bedőtöttem a helyire. Feladtam a harcot az elektronikájával.
Ha a galériába akarok képet küldeni azt is a szocimotoros@freemail.hu-ra kell?
A sárhányó milyen sárhányó? Első/hátsó. Mivel jobb a gyárinál?
Bocs, most vettem lészre: az elefánt csak 12 600 Ft
A héten valamelyik nap megpróbálok leugrani; képet csinálok, ha el nem felejtem; legrosszabb esetben majd az enyémről tudok képet csinálni, ha megvettem...
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|