:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Valaki tudja, merre van Mz-alkatrészüzlet, ahol lehetőleg eredeti cuccokat árulnak? (esetleg Szegeden vagy környékén)
Szisztok!
Vettem egy Etz 251-est. De jelenleg nincs annyi pénzem, hogy a nevemre írassam. Erre mondjuk 2 hónapon belül kerülne sor. Ütközik ez bármilyen jogi akadályba?
Szia Semi ! Most dumáltam a gyerekkel és hirtelen nem is lett annyira fontos de most a héten hozzá akar fogni . Mondjuk szerintem csoda nem fog történni , de ő szeretné nagyon ha 300-as lenne a motorja, mondjuk én mondtam neki , hogy jobb egy jó 250-es mint egy csapszeges 300-as ,de csökönyös és " kell" neki. Talán 2 éve raktunk bele valami kínai csapágyakat de szerintem nem tett jót a főtengelynek ,de akkor sem volt elég pénze . Én mondtam , hogy ne rakjuk össze főtengely-görgőzés meg új hajtókar nélkül mert kár hozzáfogni ha csak félmunka lessz . Na mind1 szétcsapjuk azt a blokkot aztánn majdcsak lessz valahogy.
zoli
Ja még valami... és ezen felül még millió dolgot lehet rajta kicserélni vagy megcsinálni, ami menet közben derül ki!
És az meg ugye pénz pénz pénz...
ciao
Semi
+36 20 236 8560
zoli
Hasítós bringát csinálni nem olcsó mulatság, pláne nem hogy a héten kész kellene lennie!
Henger tuning: 15E Ft
300-as henger fúrása, hengerfej, dugó: 9E Ft
szerelési díj: 4E Ft (min)
És akkor még nem garantált a gyorsaság mert függ a kipufogótól, meg millió egy dologtól... Szóval ha megvan a szükséges cash, hívj bátran és adom a címet!
ciao
Semi
+36 20 236 8560
Szevasztok EMZÉ fighterek ! Van 1 fasza haverom ! Nektek is ? Na csak azéé! Na ennek a gyereknek köllene most a héten 1 fasza hasítós bringát csinyáni a kettőötveneséből ! Úgyhogy most ( azonnal is jó ) kellen ide náhány tuti cím ami lehetővé teszi hogy jó főtengő felujítást kapjon , + 300zasra köllene főfúrkálni de annál sem lenne 1 hátrány ha nem a magyaricskó tuningos dugó kerülne bele hanem v.mi tuti. Jöhet valami bótos címe is ahol jó cuccokat mérnek ócsóé . Hát hirtelen csak ennyi vóna ! Kapkoggyatok nyugottan az írássa valahogy majcsak kióvassuk , na csá .........
Egy másik fórumon feljött témának a szerelési kézikönyv, gondoltam ide is megírom:
A honlapomon jobb minőségben letölthető, mint az itteni (szocimotoros) verzió!
A cím: gexxx.fw.hu
Üdv: Gexxx
Nem akartam ezzel a festés témával mgölni a topicot...boccs!
Uff MZsek!
Jahogy ti arról a blokkfélszéthúzóról beszéltetek... Az más! :) Bár szerintem szét lehet óvatosan és ésszel anélkül is szedni, de avval tény, hogy könnyebb!
Uff: TiB
Hali!
Kösz a sok hozzászólást, mostmár valamivel okosabb vagyok, tudom legalábbis hogy hol kezdjek neki. A helyzet az hogy kérkedni nem akarok vele, mer el lesz adva a gép, már megvan a vevő is, haver a srác, csak arra vár hogy kész legyen a gép, de nála jó körülmények között lesz. Szóval elég az 1K is. Meg nem is akarok rá sokat költeni. 1ébként mivel a motor eddig is garázsban állt, a Neolux sem mattult be rajta. Csak sérült volt pár helyen, ezért kell újrafesteni. De télleg kösz, mer így már sokkal világosabb. Én még sose csináltam ilyet. Szal jó hogy van ez a fórum, mer okosodhat a nép :-)
Üdv!
és very THX
Ádi
Hát szerintem meg egy minőségi festés egyáltalán nem kérkedés!
Meg egyáltalán nem füllene a fogam ahhoz,hogy 3 évente tankot fessek!
A helios nem olyan rossz festék,de nem csillaggarázsba való. Bár a jó minőségű 2k is bemattulhat a mostoha körülmények között. Bár kétségkívül lassabban. Meg könnyebb felpolirozni.
Fisi
Én a régi kocsimat egy Helios Mobihel nevű 1k alkidgyantával festettem (ez volt a legeslegolcsóbb akkoriban az autófesték-boltban), lakkbenzinnel lehetett higítani, és baromi lassan keményedett ki (egy napig száradt, és még hetekig óvatosan kellett vele bánni), de utána elég jól bírta a ráfolyó mindenféle mattériát, még a fékfolyadék sem szedte le, ha gyorsan letöröltem róla. Viszont három év csillag-garázs után már eléggé kifakult. Másfelől viszont három évente újra lehet fújni egy tankot meg két deklit... Van olyan ismerősöm, aki snassz nitrozománccal fújta a motorját, azt sem szedte le a benzin...
Az a kérdés, mit vársz el egy fényezéstől: kérkedni akarsz-e vele, vagy elég, ha egyszinű és nem rozsdásodik? Oszt' ennek megfelelően lehet anyagokat és technológiát választani.
Hali
Fisi igazad van mindenben:)
Kicsit lassuak a gondolataim, mert 5000 ert en is asszem csak 2 decit vettem:) Szoval ez sem olcso festek. Csak kellett par nap amig ezt vegiggondoltam. Az 1k meg ugye a sajat higitojaval lehet oldani barmikor festes utan, ez tenyleg eleg nagy hatranya. Dehat ugyebar nagyon olcso es nemelyik tenyleg eleg sokat kibir. Nekem az autom volt regen 1k val festve, kb 5 even keresztul volt meg es akkor sem volt baja a festeknek. Persze ha valaki szan ra egy kicsivel tobb penzt meg energiat, akkor ugy lelehet festeni, hogy szinte orok elet. Ezt mindenkinek a penztarcaja donti el.
Ja a festékről,csak annyit,hogy elgondolkodtató,hogy 1. 90-120,000ft értékű motorra érdemes-e 20,000-ft-os festéket felvinni.Az 5.000-res szerintem is full, főleg ha igényes is vagyok 1 kicsit és a motort nem hagyom kint a szabadég alatt nap mint nap
HI Tomóka! Előrre is nagyon megköszönöm ha nem feledkezel meg a szerelőhid rajzáról!!!Annó én is kalapácssal csühöltem+bronz tuskó,de már akkor is éreztem, hogy ez igy nem kóser.
JA a nagy pénzek a kurva jó minőségű lakkokra értendőek Devil!!
Ezek ennyibe kerülnek de egy kiló ennyi!!!! Egy tz- re mondjuk pár deci elég, és lehet fű alól is kapni sokkal olcsóbban Glasuritot! De én már nem tudok szerezni, anno kb. 18 ért tudtak volna csencselni ismerősék...
Az akrilból meg amelyik benzinálló az sokkal drágább!!!
'K is jó de- nem olyan ellenálló a bevonat! Általában reverzibilisek- visszaoldhatók, tehát valami apró olyan szer kerüljön rá akkor vége, és a benzint sem bírják olyan jól!
Az 5 ezer ft- os lakkod lehet kajak jó most, de tíz év múlva???
Fisi
A fisi jól leállt a cikkel pedig már vagy 20 oldal megvan belőle, de ez még mindíg csak a bevezetést tartalmazta, erre elment a kedvem tőle!! :)))
Akkor kb. ha akarsz a késöbbi javításokra hagyni lakkot akkor fél liter!
Fisi!!
Pumukli!!
Emilt megkaptam!!
Fis
Hi
Mondjuk mar az en festekemet sem lehet hasznalni mert kicsit megszikkadt. Dehat ugye ha az ember netudja elhasznalni, akkor nevegyen annyit:)
Csak figyeljetek a szavatosságra. Nekem is az Urki végét ki kellett dobni, mert nem lehetett vele dolgozni, akármit csináltam.
volt idő amikor én is azt a nézetet vallottam , hogy: "ndk szutyok jó oda az ötkilós kalapács" mára kicsit változtam.
megkönnyíti a blokk széthúzását és a fötengely kinyomását.használatával elkerülhető a csapágyfészkek károsodása.
Ott a pont, szerintem sem érdemes méregdrága márkás anyagokat venni házilagos fényezéshez... Persze ha valaki be tudja vinni a motyót kamrába és tesz rá olyan fényezést, mint ukránnak a fekete audira, akkor talán érdemesebb olyan anyagot tenni rá, ami három-négy év után sem válik egy fakó, kitéglásodott ocsmánysággá, de szerintem ilyen esetben úgyis legjobb az illető fényezőre bízni, használja a megszokott anyagait, amik már "kézre állnak" neki.
Hello!
Olyan nagy penzekrol beszeltek itt a festessel kapcsolatban, hogy iszonyatos. En kb 5000ert megvettem a 2k festeket edzovel meg higitoval es kajak jo lett. A festest igaz egy haverom csinalta, de minden siman ment. A festek is eleg tartos, nincs vele semmi gond. Ja es annyi festek maradt ki, hogy kb meg 2 soron letudtuk fujni az egesz motort. Sarvedok tank deknik minden lett festve. De 1k festekekben is vannak nagyon jo minoseguek, sokszor tartossabbak mint jonehany 2k festek. Ha az ember maga csinalja akkor erdemes 1k val dolgozni, ha van valaki aki megcsinalja, akkor johet a jobb.
Szerelőhíd a blokkhoz... :)
hol és mennyiért lehet venni etz125-re gyári kipufogót és könyököt?
Na, azt meg minek? :O
Uff: TiB
csináltam szerelőhidat a blokk alapján. jövő vasárnap kipróbálom, ha bevállik lerajzolom.
Sziasztok!Valaki segitsen már,a 250-es ETZ szerelő hidjának pontos jollátszó méretes rajza kellene nékem.Előrre is kösz.
Sziasztok!
Azt mondjátok meg nekem, hogyha meg akarom tartani az eredeti fényezést, melyen apró hibák vannak, és a csíkozást is szépre szeretném, akkor hová vigyem, ahol pl. tájképeket festenek a tankra??? Gondolom ők meg tudnák csinálni (szebben, mint én)
Köszi
Attila
Azért azt se felejtsük el,hogy törökből nem csak aranyat,de occsó' (motoros) bőrdzsekiket is hozott a jónép!!:-))
Fisi már nagyon régóta készül a festéssel foglalkozó cikkével,de olyan sokáig tart neki,hogy annyi GB-hoz már külön szervert kell majd beüzemelni!:-)
Igaz,kolléga?!:-)
Én tavaj festettem a gépet többségében egyedül. A tank az oldala megy a két sárhányó lett fújatva.
A többit (váz, lengővilla...) mind én. Próbáltam neoluxot, alvikort Urkit meg még talán egy két félét. A neolux tényleg határ szar. Kerítésfestésre jó. Mármint a tyukudvar kerítésére gondoltam, mert az úgyis össze lesz szarva.
Az alvikorral már lehet valamit kezdeni, de az urkihoz képest ez sincs sehol. Pedig az urki 3 dl-je csak 5000 körül volt+edző+higító.
A tanki is urki lett, csak egykomponensű benzinálló. Abból a 3dl kb 3-4000 körül volt higítóstól.
Sokan a lakkra esküdöznek, van aki fikázza.
De én egyet tudnék ajánlani, ami tuti a legjobb. Tudom, mert volt vele dolgom: a tűzzománc. A fürdőkádunk is ilyennel van csinálva(gyárilag). Mikor fehérre átfújtam kádjavítóval előte le kellett szedni a zöld festéket. Alatta meg a tűzzománc volt. Kromopfág meg sem látszik rajta. Fúrógép drótkorongjától csak mocskos lesz, a flexdrótkorong (csavart drótos) meg nyom nélkül siklik át a cuccon. Volt ahol kaparni kellett a régi festéket. Ehhet eleinte spaklit használtam, csak elhajlott, aztán jött a hidegvágó, aztán hidegvágó-kapapács (persze ez már csak ésszel). Azt megmondom, hogy bítja a cucc, mert amit a hidegvágó éle meg hegye sem karcol meg, az a festés már tud vaalmit. Pedig rányomtam derekasan. Nem sajnáltam.
Fisi! Nem kaptál tőlem levelet? Adódott egy kis probléma a levelezésemmel és nem tudom ki kapja meg és ki nem.
Aha.
És kb. mennyi festék kell egy MZ-hez? Tank, Trophy lámpa, oldaldeknik? Mer a sárvédők gyári színe kalapácslakk ezüst, ez Hamerite-tal lesz. Mondjuk a többihez se kell olyan nagyonfasza festék, jó az egykomponensű is, csak ne Neolux legyen, meg ne legyen drága. Szal nem tudtok valamit max 10E Ft körül?
THX!
Ádi
Ha nem oldod meg valahogy, hogy ne jusson be alá a víz, bámilyen pici megteszi, hogy elkezdjen rohadni szép lassan.Olyanra gondolj, ami fémig hatol, de egy csúszásnál ez elég könnyen elképzelhető.
Bocs, lehet, hogy alábecsültem az árakat, nem foglalkoztam soha komolyan ilyenekkel, de úgy rémlett, hogy hasonló árakat hallottam.De akkor aláfutottam.Sorry.Jó lenne azért ennyiért.:))
Akkor mondjuk azt, hogy 16-20ezerért már lehet használható festéket kapni.Így jobban mefelel?
Dupont, Glasurit 16- 210 ezerért!!??
16- 20 ezerért bocs...
A műanyag alapú bevonatra igaz amit írtál!! Nekem az Sr 50 (kiskerekű Simo robogó)- n volt ilyen extra erős csakhát ugye el is esik néha az ember (1x setöbbet azzal a mocival- és azóta se szerencsére)!! :((( Namásmost lehet javítani!
Hogyan!!?? Símán elcsiszolod a szélét "tompára", tehát elvékonyítod a széleket, és utána töltőalapozó& kétkomponensű festék!!!!
Neolux??!!
Egyetértek, de egyes javításokra váz alja extra jó!
Dupont, Glasurit 16- 210 ezerért!!?? Na ez amire én meg azt mondom, hogy mikori árakat írtál??!! Ezek a festékek hivatalosan minimum 30- de hallottam 50, 60 ezerért is kilóját!!!
Itt Kalocsán, egy középminőségű kétkomponensűnek kilója 25- 30 ezer!!!! Hol van ilyen olcsón Galsurit!!??
Fisi
Matya!
Mekkora sérülés estén érvényes ez?
Nem zománc, mert poliészter /műanyag/ alapú a bevonat.Addig teljesen jó a dolog, amíg ép és sértetlen a bevonat, de abban a pillanatban ha megsérül, elveszti a funkcióját, bediffundál a vízpára a bevonat alá, és alárohad.Javítani nem lehet.Csak újra szintereztetni az egészet.
A másik: aki 2005ben még Neoluxban gondolkozik, az nem normális.Valami normális kétkomponensű festékkel kell dolgozni.Du Pont, Glasurit, stb.Ezeknek olyan 16-20 ezer Ft körül van litere, plusz edző, higító, de megéri.
Steelheart!
Javasolnám én néked a neoluxos és egyéb csodás festésmódozatok helyett az porfestéses,ráégetéses módszert.Ha a mocid darabjai éppek és egészségesek-azaz nem kell kikalapálgatni,hézagolgatni,kittelgetni-akkor egy megbízható műhelyben,tudod ahol a gázkonvektorok burkolatát is festik,szóval egy ilyen helyen lefestetni.Az én gépem is így lett gyönyörű kárminvörös,és állítom,sokkal tovább fog tartani,mint a hagyományos festés.(Nekem azt mondták az okosok,hogy ez gyakorlatilag zománc,ami igen strapabíró.)
Törökök mindenhez gyártanak cuccokat.MZ-hez és Jawa-hoz is.CSak annyi a bibi, azt leszámítva, hogy nem olcsó, hogy szart se érnek.Spec a Jawa kipufogóbobot 18000ért adják /párban/, a CSeh-nek darabja ennyi.De a törököt nem tudod feltenni a motorra, csak buherálás után, és kb két hónappal később elkezd rohadni a króm róla.
Egyébként meg sehol nem szabad tajvani, meg utángyártott alkatrészt venni.Inkább gyári bontottat.Még az a leghasználhatóbb.A Jawa tajvani hajtókarja se ér semmit, de még így is 12000/darab.Inkább szerzek egy blokkot bontásra 5-6ezerért, és abból vadászom ki.
A Peti, meg a 4kelemen közt annyi a külömbség, hogy ha a Petihez odamész, és kérsz gyári cuccot, akkor azt mondja, hogy nincs, helyette van ez, meg ez.4kelemenéknél elédrakják a tajvanit, és azt mondják, gyárilag is ez van benne, ávitték a gyártást oda.Ha meg szólsz nekik, hogy nem kéne próbálkozni, akkor csúnyán néznek az emberre.
Emberek!
Aki festett már motort lécci írja már le hogy milyen festéket ajánl!
Egy vagy kétkomponensűt? Van olyan aminek az ára nem a csillagos ég, viszont jobb minőségű, keményebb (szal nem Neolux). Mert eddig neolux volt a vason, de nálam van két éve, és jóval előtte lett festve és még most is kenődött csiszolásnál.
Mer végre úgynézki van ember aki, és van hely ahol le lesz festve, már csak a festék kell.
THX előre is!
Üdv!
Ádi
Újabb fejlemény... Felhívtam a 4kelement, eredetileg azért hogy szóljak hogy ma nem tudok menni a lamelláért (ha már megrendeltem érte is megyek alapon). De nem sikerült magyart szerezni. Azt mondták, hogy vagy megcsiszolják a tajvanit, vagy hoznak törököt, 2.000 Ft darabja. Azaz 10.000 Ft az öt darab...
Emlékszem amikor régen mindenki törökbe járt aranyért. Tiszta hülyeség volt, MZ alkatrészeket kellett volna hozniuk.
Hát igen.... Az az igazság, hogy egy igazi szocimotorosnak a motorbütykölésen kívül manapság már el kell sajátítania valami 7. v. 8. érzéket is, a "hogyan szúrjam ki már az üzletben, hogy szart akarnak rámsózni" érzéket... Sasszemeket kell növeszteni, hogy az ember ne fürödjön be... Meg tolómérővel kell az üzletbe érkezni! :(
Uff: TiB :(
Nemrég volt téma a boltszidás, felújítanám egy kicsit;)
A kuplungom szórakozott velem, ennek eredményeképpen vásároltam kuplunglamellát és kuplungagyat. A kuplunglamella max. vastagsága -mint Bambitól megtudtam- 3.03mm. A tajvani cucc amit rámsóztak 3.30mm vastag volt. Sebaj, egy csiszolóvászon és egy tolómérő segítségével beállítottam a méretet. (Az a trükk, hogy a vásznat az asztal szélére kell tenni, és egyszerre a lamellának csak a felét kell csiszolni, így nem kopik el az ujja az embernek.) Még szerencse hogy nem a lamellákkal volt az igazi bajom, mert én magamtól összeraktam a kuplungot lamellacsiszolás nélkül.
Amikor kész volt a lamella, elkezdődött a kuplungba helyezése. Egy pár próbálkozás után alaposabban megvizuáltuk a kuplungagyat. Az a izé, amire felkúszik a fogaskerék, 2 mm-el vastagabb volt mint kéne. Nem 2 századdal vagy 2 tizeddel, hanem 2 mm-rel!
Ekkor gondolkodtam el azon, hogy esetleg beruházok egy esztergapadba. Csak az a baj, hogy attól hogy van esztergám, még nem tudnék esztergálni...
A lamellát és az agyat is Futár Petitől vettem, mondván hogy 4kelemenhez csak végszükség esetén megyek (velük is megjártam már). Végülis átmentem, ő is simán odaadta volna a tajvani lamellát. Neki sem volt más raktáron, de rendelésre legalább tudott magyar lamellát hozni.
A nagy lényeg most jön: azt mondta, hogy a magyar (ez esetben türhető minőségű) alkatrészt azért nem tartja raktáron, mert OLYAN DRÁGA, HOGY SENKI NEM VESZI MEG.
Ez a nagy drágaság a lamella esetén valami olyasmit jelentett, hogy a taiwani használhatatlan szar 1000 Ft, a magyar türhető minőségű 3000 Ft, a gyári pedig -ha kapsz- 7500 Ft (én már hallottam olyanról aki mutatott valakit aki látott számlát ez utóbiról).
Javaslat a következő szavazásra:
Mennyire fontos neked a jó pótalkatrész?
-nem érdekes, csak olcsó legyen
-ha nem sokkal drágább, akkor a jobbat veszem
-a Zichiben mindig a legjobbat kapom
-csak gyári alkatrészt használok
-jöhet a szar is, van otthon esztergám
-ha valami elromlik veszek másik motort
-legyártom magamnak, az a biztos
Helló! Én kb 1 fél éve vettem 1 250-es ETZ-t 60.000-ért.Jó állapotban van, motorikusan is és küllemre is.Úgyérzem,hogy alkalmi vétel volt,igaz műszaki még kell rá.Ebben az időben nézegettem az árakat és 90-180 ig terjedtek.Szét kell nézni és az ár értékarányt figyelembevéve kell megvenni.V-szinű ami olcsóbb annak van is 1 kis gyikja,ami drágább az talán jobb,de ez soha nem törvényszerű.Ha nagyon rád akarja beszélni akkor vigyázz!!!Ha üveges a szeme a sirástol mert ugy sajnálja akkor van remény hogy jo amoci.Persze az alapos átvizsgálás és kipróbálás,kikérdezés itt se maradhat el.Ja és ha tetszik szemtelenül alkudjál, ez zsebre megy.Jó keresgélést,türelmet és szerencsét.
Én is ilyet keresek, meg egy dobozt is, de még nem találtam. Sajnos ezeknek pont a rögzítés a gyenge pontjuk.
A bolti rezonátoros kipufogó ben jó semmire, csak olcsóbb, mint a krómozott, meg hangosabb lesz a kisebb folytás miatt.
Nekem is van kettő is itthon (boltik).Az egyik ETZ 125-re (egyenlőre nem használom) a másik a Simsonon van fönt. Jó lenne ETZ-re is, csak úgy kéne megoldani, mint ahogy a Simsonon van nekem, azaz jelentősen feljebb emelve a cucc. Szerintem a gyári kipuff hgelyén ótvarrondán néz ki. A kosz miatt meg nem dugul el, mert csak egy cső.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|