hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

jocó10
válasz erre | email2005-02-07 23:59:12
Peti74!
Próbáltál már egy ilyen"kicsit füstölő" ETZ mögött huzamosabb ideig haladni? Próbáld ki egyszer! Mióta fuull szintet használok a haverjaim ujra hajlandóak mögöttem jőnni.Tizenötezernél le kellett húznom a hengert (kijött a kipuff menet)a hónolás nyomok még látszottak. Ugyhogy én maradok a jobbnál Jocó10
sorszám: 4949 (23243)
(előzmény: peti74, 2005-02-07 21:51:44)

 
 
Semi
válasz erre | email2005-02-07 23:34:09
Fullkopy
Béke és tisztelet övezze minden léptünket! :-)
sorszám: 4948 (23242)
(előzmény: Fullkopy, 2005-02-07 23:27:36)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-02-07 23:27:36
Nem igazán akarnék beleszólni, de néhány kellemetlen ügyem volt már, amibe akaratlanul belesodródtam.
Szívesen kímélnék ettől meg másokat.

Az élet a mai fiataloknál annyira kiélezett helyzeteket teremt, az érvényesülni vágyás , a verseny, feszültségek a suliban, otthon , stb , ami nyilván indulatokat szül.
Ez csak életkori sajátosság,az életkörülmények, a dolgok velejárója.
Elmúlik magától, hamar túlhaladja az idő. Béke legyen veletek :-)
sorszám: 4947 (23241)
(előzmény: Semi, 2005-02-07 22:59:35)

 
 
Semi
válasz erre | email2005-02-07 22:59:35
Fullkopy
Egyszerű tényeket írtam le, lásd 1. hozzászólásom ma...
Nem célom az ellenségeskedés, mint ahogy láthattad is, túlléptem a fura hangvételen. :-)

ciao
Semi
sorszám: 4946 (23238)
(előzmény: Fullkopy, 2005-02-07 22:49:07)

 
 
Semi
válasz erre | email2005-02-07 22:57:00
ironpig
Páragátlót nem lehet felpattintani a sisakod plexijére? Belülre egy átlátszó műanyag réteg...
sorszám: 4945 (23237)
(előzmény: ironpig, 2005-02-07 22:41:19)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-02-07 22:49:07
Srácok,ha egy téma kisiklik, versengésbe, vagy egymás piszkálásába ,túllicitálásába, kiértékelésébe torkollik, az feszültségeket okoz.Emiatt hosszú időre megdöglik a legtöbb fórum. Ha egy téma besz@rt,szerintem tovább kell lépni.Itt barátokat, társakat keresünk, nem ellenfeleket.
Bocsi... várjuk együtt a tavaszt..
sorszám: 4944 (23235)

 
 
ironpig
válasz erre | email2005-02-07 22:41:19
Halihó Mindenkinek!
Szerintetek van e olyan anyag,amivel a zárt sisak plexijének belső párásodása elkerülhető?Sajnos az én spanyol gyártmányú sisakomban ugyan van ventillációs rendszer,de ebben a hidegben-mínusz húsz-állandóan lepárásodik,amiért is résnyire nyitva kell hagynom,minekután a hideg az arcomba vág.Tudom,ilyenkor nem kellene talán motorra ülni,de csábít a száraz út és a napsütés!A kolégám szerint létezik valami zselészerű,a plexiével azonos fénytörésű szer,amit ha rákennek a belső falára,megszűnik a probléma.Sajnos ezt én nem igen hiszem el,vagy tényleg van ilyen?Aki tud,kérem válaszoljon!
sorszám: 4943 (23234)

 
 
Semi
válasz erre | email2005-02-07 22:36:55
peti74
1. Motorkárosodásról nem beszélhetünk, maximum fokozottabb kopástól! Azonban ha nem 500.000km-t megy el csak 499.000-et a motor, akkor is megéri nekem a sok plussz miatt! A henger nem megy előbb tönkre mint a blokk többi része, tehát a teljesítménynövelés ezen része a motor élettartamát nem befolyásolja!
2. Nem számolom a kilómétereket, ugyanis a kilóméteróra hamarabb tönkremegy mint a henger, szóval nem lehet olyan rossz!
3. Igénybevétel: Utcai versenyzés hegyekben

A kijelentő mondatokra nem szeretnék reagálni, hiszen azok szubjektív véleményt tükröznek, és senki sem fog egy Forma1-es autóba MOL olajat tölteni, mert Józsi bácsi traktorja jól megy vele. Mint mondottam, két motor sosem lehet egyforma. Én a szintetikus olajat a mai kor igényeinek megfelelően összerakott MZ ETZ típusú mkp-be ajánlottam!

Ezen felül az egész hozzászólás számomra provokatív hangvételű, és szeretném nem lereagálni...

Szóval ha a kérdésekre a válaszaim kielégítőek, akkor

maradnék tisztelettel,
Semi
sorszám: 4942 (23233)
(előzmény: peti74, 2005-02-07 21:51:44)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-02-07 21:51:44
Semi
Az Elf márkáról hallotam, de annyira nem ismerem, biztosan jó minőséget képvisel. 3000Ft-ot nem adnék egy liter olajért, még akkor sem ha 1:100-ra lehet keverni, és ezzel sokan vannak így. Egyébként is tőlem idegen, hogy az ETZ-be (akármelyikbe) 1:100-hoz keverjek bármilyen olajat (remélem itt a fórumon nem veszi majd senki készpénznek ezt az 1:100-at). Első hallásra ez motorgyilkosságnak hangzik.
Ha azt mondod, hogy Neked nem károsodik ilyen kevés olajtól a motor (a normál elhasználódást nem tekintve) én azért elhiszem Neked, csak ne terjeszd.
De tulajdonképpen miből tudod megítélni, hogy nem káros ? Mennyit mentél már vele így 1:100 keverési aránnyal ? 5 ezer km-t ? 10-et?
És milyen igénybevétel lehet egy ETZ számára az, amit egyszerűen egy drága, fullszintetikus olajjal lehet kompenzálni ?
Én azt mondom, inkább keverem továbbra is a 300ccm ETZ-be 1:40-re a MOL Sprint-et (figyelem nem Arol 2T-t, mert ég és föld). Az nekem már bizonyított. 3 év és 52ezer km a legutóbbi motorgenerál óta, bontás nélkül. Kisipari alkatrész persze nincs benne. Kicsit füstöl ez tény, de ki érdekel, attól kétütemű.

Üdv,
Peti74
sorszám: 4941 (23230)
(előzmény: Semi, 2005-02-07 20:29:11)

 
 
Semi
válasz erre | email2005-02-07 20:29:11
peti74
Mivel van egy rennsportos motoros öcsikém és nem akarok kétfélét venni mindenből, így én is fullszinttel járok.
Elf Moto 2 XT Tech - 3000 Ft/liter (1:100)
Előtte a félszintetikus Elf Moto 2 HP Eco -val mentem (2100 Ft/l), azzal is gyönyörűen muzsikált. (1:75-ig simán kevertem vele, nehéz körülmények között is...) A motor igénybevétele miatt váltottam a teljesen szintetikusra.

*A keverési arány erősen függ a motortól!

Nem írtam regényeket az olajokról, szerintem elég az a három betű is... ELF :-)

ciao
Semi
sorszám: 4940 (23218)
(előzmény: peti74, 2005-02-07 20:00:40)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-02-07 20:00:40
Semi !
És a tankba Te milyen olajat keversz a benzin mellé ?
sorszám: 4939 (23215)
(előzmény: Semi, 2005-02-07 18:33:05)

 
 
hyper
válasz erre | email2005-02-07 19:51:27
Köszi szépen a segítséget, egyébként a szerelési könyvet 125-ös Etz-hez én is hiányolom. :((
Ha valaki tudja, hogy honnan lehetne letölteni, az megírhatná!Köszi

Jó jégmocizást!(A bátrabbaknak)
sorszám: 4938 (23214)

 
 
Semi
válasz erre | email2005-02-07 18:33:05
Általam ajánlott olaj:

Elf Gear Oil 10W40 - kb 2500 Ft/l
-Sűrűség 15 °C-on 0,870
-Kinematikai viszkozitás 40 °C-on 89,1 mm2/s
-Kinematikai viszkozitás 100 °C-on 13,4 mm2/s

Persze mint tudjuk az MZ-be nem kell a jó olaj... de én utálok szar váltóval meg rossz kuplunggal járni! :-)

ciao
Semi
sorszám: 4937 (23208)

 
 
ako5
válasz erre | email2005-02-07 18:06:17
Szevasztok!
Szeretnek epiteni egy kis negykereku gepet amin csak ketten ferunk el (MZ es en)...:) Ehhez keresek egy 250es MZ blokkot.
Ha tud valaki valamit lehetoleg Pecs kornyeken akor irjon pliiz! Koszi
sorszám: 4936 (23205)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-02-07 13:47:12
Csabee !

Itt a szocimotoroson nem találtam ETZ125/150-hez letölthető gyári szerelési könyvet (a robbantott ábrákkal, kuplungos táblázattal meg minden). Lehet, hogy én voltam figyelmetlen. Ha mégis itt van az jó lenne, akkor csak hivatkoznom kéne a megfelelő oldalakra.

Üdv,
Peti74
sorszám: 4935 (23195)
(előzmény: csabee, 2005-02-04 16:26:56)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-02-07 13:43:53
Hyper !
125-ös ETZ-be én egy vékonyabb hajtóműolajat javasolnék. Vegyél bele egy doboz MOL Trabant Hajtóműolajat, nem kell bele drágább, hidd el.
"Peti251"-nek asszem 251-es ETZ-je van. Abba tényleg a 80w90 (vagy hasonló viszkozitás) a legjobb. De a Te "kistézédben" eleve egy jobban kapcsolható váltó van, és a tányérrugós kuplungja nem emel ki rendesen, ha Hykomol sűrűségű olajat teszel bele.
Olvasd el a 2005-02-01 15:45:20-as és a 2005-02-01 22:27:03-as hozzászólásomat, ha van hozzá türelmed.
Amúgy a "kistézé" váltója azért érezhető finomabbnak, és azért is hibásodik meg ritkábban, mert behúzott kuplungnál a kistézében "csak" az alu menesztő és néhány lamella súlyának tehetetlensége forgatja a váltótengelyt, ergo nincs darálás sebességváltásnál. Ellenben a 250-esnél, ahol a kuplung a főtengelyen van, ott a nehéz öntöttvas menesztő és a nagyobb fémlamellák mellett a primer fogaskerékpár - amiből a nagyobbik felér egy malomkővel - össztömegének tehetelensége tekeri tovább váltótelgelyt, miközen sebességváltás történik. Oda egyszerűen kell a vastag olaj, a váltó fogaskerekei a terhelés miatt igénylik, a 250-es tekercserugós kuplungja meg úgyis akkorát emel ki, hogy annak mindegy a sűrű olaj. A kistézé váltója elbírja hígabb olajat, a kuplunkgja viszont csak avval emel ki rendesen.
Egy szónak is száz a vége:
ETZ250/251 -->> SAE 80W-90(pl.MOL Hixol80W-90)
ETZ125/150-be -->> SAE 75 W vagy inkább csak nyáron SAE 80W (Pl.MOL Hykomol 80W illetve MOL Trabant Hajtóműolaj )

Az adatok :
Hixol 80w90 Hajtóműolaj:
Viszkozitási fokozat: SAE 80W-90
Teljesítményszint: API GL-3
Viszkozitás 40 °C-on [mm2/s]: 152
Viszkozitás 100 °C-on [mm2/s]: ~14
Sűrűség 15 °C-on, tájékoztató érték [g/cm3]: 0,890
Folyáspont [°C]: -27

Hykomol 80W Hajtóműolaj:
Viszkozitási fokozat: SAE 80W
Teljesítményszint: API GL-4
Viszkozitás 40 °C-on [mm2/s]: 88
Viszkozitás 100 °C-on [mm2/s]: 9,8
Sűrűség 15 °C-on [g/cm3]: 0,890
Folyáspont [°C]: -24


Trabant Hajtóműolaj:
Viszkozitási fokozat: SAE 75W
Teljesítményszint: API GL-2
Viszkozitás 40 °C-on [mm2/s]: 46
Viszkozitás 100 °C-on [mm2/s]: 8,2
Sűrűség 15 °C-on, [g/cm3]: 0,875
Folyáspont [°C]: -33

Üdv,
Peti74
ui.: a MOL-tól nem kapok jutalékot :))
sorszám: 4934 (23194)
(előzmény: hyper, 2005-02-06 23:34:44)

 
 
Peti251
válasz erre | email2005-02-07 12:06:15
Mol hykomol 80w90,
agip rotra 80w90
sorszám: 4933 (23188)
(előzmény: hyper, 2005-02-06 23:34:44)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-02-07 08:22:06
Pottyedt lejjebb megtalálod a választ!


Fisi
sorszám: 4932 (23184)
(előzmény: hyper, 2005-02-06 23:34:44)

 
 
hyper
válasz erre | email2005-02-06 23:34:44
Szaisztok srácok!
Egyszer már kérdeztem, hogy Ti milyen olajat használtok a Tz-kbe, csak elfelejtettem hozzátenni, hogy Én a blokkba való olajat szeretném tudni, mivel éppen csere előtt állok, és egy pöttyedt tanácstalan vagyok. (Egy 125-ös ETZ-m van)
Előre is köszi!

U.i.: Óvatos vezető: aki minden irányban szétnéz, mielőtt átmenne a piroson.:)
sorszám: 4931 (23182)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-02-06 23:05:36
Hát igen, nem rossz- bár nekem nem volt annyira agyszétröhögős de jókat lehet mosolyogni rajta!!!

Nem rossz az öreg fazon egy szál pöcsben a 251- en!!!! :))))

Fisi
sorszám: 4930 (23181)
(előzmény: devil, 2005-02-06 18:53:04)

 
 
devil
válasz erre | email2005-02-06 18:53:04
Nagyon baro a film, en szetrohogtem az agyam rajta:D
sorszám: 4929 (23162)
(előzmény: fisi, 2005-02-06 17:17:24)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-02-06 17:22:38
kiszólt belőlem a cinizmus.
amúgy imádom.
sorszám: 4928 (23160)
(előzmény: fisi, 2005-02-06 17:17:24)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-02-06 17:17:24
Naaaaa!


Kéretik nem lefikázni a jóóó motorjainkat!
Irgum- burgum!!!

Most hoztam ki a tékaból a Lottózsonglőrok című filmet-Pumukli írt róla pár hete- két öreg kerekezik a borítón egy 251-es Tz-vel. Kíváncsi vagyok milyen a film!?

fisi
sorszám: 4927 (23159)
(előzmény: tomóka, 2005-02-06 13:08:02)

 
 
kilozulu
válasz erre | email2005-02-06 17:15:40
halika
A lánc és a zsir témában. tudomásom szerint modern motorok lánca/ mint a vadi uj kavám/ lánca o gyürükkel van ösze rakva a lánc csapja és a görgöje közt.Ezeknek a láncoknak elegendö a lánc spré , mert nem kell a belsö felületeket kenni.De a kedvenc ES MZ -m láncán nincs o gyürü ezért én is olvasztott grafitos /molibdéndisulfit?/zsirban áztattam egy darabig . Ezt a kis kényelmetlenséget/piszkos kéz/érdemes vállalni a hosszabb élettartam érdekében szerintem.Me má szenetem láncot a ut szélín tudom ám mijen a.
sorszám: 4926 (23158)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-02-06 13:08:02
tűzijáték?!
inkább csak csillagszóró.
sorszám: 4925 (23151)
(előzmény: kustib, 2005-02-06 09:08:42)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-02-06 12:42:24
Hali!

Fullkopy!

Köszi a segítséget,de nem akarok motort szerelni-meg szerelést sem tanulni!:)
Azért van a szerelő! :)

A babetta láncot leszedtem, mosóbenzinben kimostam,megszaritottam és úgy fújtam be meg egy dróton!
Bírta bírta,de azért a tz,simson jó kis tokozasaba töltött zsír nekem sokkal jobban bejött!

fisi
sorszám: 4924 (23148)
(előzmény: Fullkopy, 2005-02-05 22:43:31)

 
 
ako5
válasz erre | email2005-02-06 12:37:41
Szevasztok!
Szeretnek epiteni egy kis negykereku gepet amin csak ketten ferunk el (MZ es en)...:) Ehhez keresek egy 250es MZ blokkot.
Ha tud valaki valamit lehetoleg Pecs kornyeken akor irjon pliiz! Koszi
sorszám: 4923 (23146)

 
 
kustib
válasz erre | email2005-02-06 09:08:42
Na, ebben az egyben mindig egyetértettünk, hogy bármennyire is szeretnénk, a TZ nem akar menni... :) És 90 körül vége a tűzijátéknak! :(

Üdv: TiB
sorszám: 4922 (23142)
(előzmény: fisi, 2005-02-05 21:44:48)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-02-05 22:43:31
Fisi!
Ha asztalos vagy , akkor motoros szakmai kérdésekben szívesen segítelek, feltéve,ha akarod.
Bár cirka 20 éve én sem gyakorolom a szakmát, mivel továbbtanultam, és egészen mást csinálok.
A Babettád láncát biztosan nem mostad tisztára benzinben a kezelés előtt. Az olaj a zsíron nem tapad.Ha fémtiszta a felület,és ezután kezeled, az általam leírt anyagot a magasnyomású mosó sem viszi le.
Üdv : Fullkopy
sorszám: 4921 (23134)
(előzmény: fisi, 2005-02-05 21:36:30)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-02-05 21:44:48
Na ja persze!!!

Én szeretm bemelegíteni kissé a motort indulás előtt, és túl vagyok ezen az egykerekes indulásokon+ általában ül mögöttem valaki aki nem szeretne leesni, és nem szereti ha vadul indulok!!! :)
Meg a mai fasza alkatrész& szerelési árak melletterre akakrok a legkevesebbet költeni!!!! Mármint szerelésre...

Fisi

U.I.: arról meg nem tehetek hogy már 5 éve nem bírom megszokni az Etz hurka karakterisztikáját- és szégyen ide, szégyen oda sokszor biza gonban vagyok egy előttem 90- el haladó autó megelőzésénél!!! :)))
sorszám: 4920 (23130)
(előzmény: kustib, 2005-02-05 21:27:40)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-02-05 21:36:30
Hello!!!

Jól érzékeled, nem matatok annyit a zsírban, sőt egyálatalán nem mivel a szakmám asztalos!!! :PPPPP

Biztos nagyon jó az a spré, de a zsír nekem bejött, és óccccóóóó!!!:))))

De lehet kiprószálom egyszer ezt a Berner sprét is ,bár a Babettámra használok valvoline sprét- nem rossz de nem vagyok hanyatt esve tőle, arra is rá van írva hogy víz& mindenálló -és mégis egy kisebb esőben lefigyelt a fele a láncról...

De biztos jó!! Ára!!??

Fisi
sorszám: 4919 (23129)
(előzmény: Fullkopy, 2005-02-05 20:30:05)

 
 
kustib
válasz erre | email2005-02-05 21:27:40
Fisi!

De te nem is vagy átlagos MZ használó! :))) Én azért szeretek vele keményen rajtolgatni, és nyúlik a lánc! Nem mondom, hogy durván, de mondjuk nyáron 2-szer utána húztam! Láncspray szinte mindegyik jó TZ-re, mert a tokban tök mindegy mi kenődik! Nem lehet megállapítani, melyik a jó spray! Kopasz láncnál már szembetűnő, hogy melyik a jó anyag rá! Mennyire gyorsan fényesedik a lánc, mennyire veri le a zsírt, stb..

Üdv: TiB
sorszám: 4918 (23127)
(előzmény: fisi, 2005-02-05 16:12:40)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-02-05 20:30:05
Fisi!
Ha annyit matattál volna csapágyzsírban mint én, -autószerelő a szakmám- biztos te is megváltásként értékelnéd ennek a modern, megbízható, higiénikusan használható renkívűli terheléstűrésű anyagnak a megjelenését.Semmivel nem rosszabb a zsírnál,pontosabban a paraméterek alapján jobb.Könnyen használható, a láncvédő furatán keresztül , ha középtámaszon áll a moci, egy percen belül átolajozom a láncot.
Ugyanabban a hőtartományban használható, min a zsír, pontosabban magasabb hőt is bír, de annak itt nincs jelentősége. Kimondottan javasolt nyitott láncokhoz, lánckerekekhez,-a mai motorok többsége ilyen- mivel az oldóanyaga azonnal elpárolog, különösen erős a tapadás a fém és a kenőanyag között.
Garantált korrózióvédő. Nem csak a víznek áll ellen , hanem a sós víznek, erős lúgnak és savaknak.
Természetesen mindenki maga dönti el, mit akar, vagy szeret használni , vagy mit enged meg a pénztárcája.

Nincs is ebből vita,jó az a zsír, de vitathatatlan, hogy már van annál jobb is, ami ráadásul még könnyebben is kezelhető. Csak erre szerettem volna rámutatni.
üdvi...
sorszám: 4917 (23123)
(előzmény: fisi, 2005-02-05 16:12:40)

 
 
NagyLaci
válasz erre | email2005-02-05 20:25:49
Köszi srácok a hozzászólásotok-sokat segítettetek! Üdv: NagyLaci
sorszám: 4916 (23122)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-02-05 16:12:40
Hali!!!

A grafitos zsír nem a múlté, én azzal kenem a láncomat (limolard zsír Molos). úgy 5000 km -ként!!

Nem főzőcskézem meg ilyenek de így is nagyon jó!!!

És az Mz- n van láncvédő, tehát nam porosodik be!!!!! :)))

A lánckeréken szinte semmi kopás nincs, pedig a km óra 23 ezret mutat!!!!!
Ja és érdekes a láncot sem kellett még spanolnom, ezt nem értem???

Szal nem hajtom agyon a gépemet, de tényleg minden ok!! Pedig amióta megvettem a motort még nem volt a lánchoz nyúlva!!!!!

Szal jó az a garfitos- molibdén diszulfidos Molos zsír!!!!
Fisi
sorszám: 4915 (23117)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-02-05 15:22:58
Láckenő spray : Berner márka felirattal fél literes piros flakon, ha keresed a polcokon.. én egy éve 1600-ért vettem.Magyar használati utasítás is van rajta.
sorszám: 4914 (23115)
(előzmény: Fullkopy, 2005-02-05 14:32:42)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-02-05 14:32:42
Helló!
A grafitos zsír nagyon jó, de már a múlté.Azt igazán jól úgy alkalmazták az öreg gépészek, hogy edényben kicsit felmelegítették, belerakták a láncot, hagyták sűrűsödni, majd kiemelték és lecsurgatták a felesleget. Így kerül csak be a zsír a csap és a henger közé.Nagyon ragad rá a por, a kosz, ha nincs lácvédő. Lehet kapni magas követelményeket kielégítő spéci spray-t nagy flakonban. Ne tántorítson el az ára, mert nagyon sokáig elég a doboz tartalma. Majd megkukkolom a nevét, és beírom..Nekem Jawám van, ott ha a láncot fent középen megcibálod , fel, és le is engednie kell kb 3 centit.Ahogy nyomódik össze a hátsó teló, úgy rövidül a lánc.Le szoktam kapni az egyiket, akkor lekoppantom a másik telóra a mocit, és ha még mindíg van holtjáték vagy 2 centi, nekem akkor jó.Az MZ könyv biztos írja..Ha láncfeszt állítasz, nézd meg azt is, hogy a 2 kerék 1 nyomon halad-e.erre jó egy egyenes deszka, vagy egy szál zártszelvény.
üdvi..
sorszám: 4913 (23111)
(előzmény: NagyLaci, 2005-02-05 11:37:22)

 
 
NagyLaci
válasz erre | email2005-02-05 11:37:22
Hi FULLKOPY! Köszi a segítséget. Mennyire kell meghúzni a láncot? Mivel kenjem meg?- valaki azt mondta hogy grafit poros csapágy zsír kircsi rá. Üdv: NagyLaci
sorszám: 4912 (23109)
(előzmény: Fullkopy, 2005-02-05 01:29:08)

 
 
devil
válasz erre | email2005-02-05 07:26:37
HI!

Eccer Jawaval jartam ugy, hogy huztam a gazt de csak rangatozott, alig akart elindulni a motor. Eloszor azt gondoltam biztos sok suly van rajta,m mert voltak gondok a kuplungal. Mert hat oldalkocsi meg emberek meg minden. Aztan kiderult, hogy valami gagyi elso lanckereket sikerult ra szerezni es megette:D Ugyhogy franko volt, hogy a lanckerek forgott a lanc meg nem:D
sorszám: 4911 (23107)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-02-05 01:29:08
Azt elfelejtettem az előbb, hogy a kopott lánckerékről az új lánc éppígy elhúzható.., tehát remek etalon.Ha bárkinek kétsége van, vagy használt motort vett, legjobb az ilyet kompletten cserélni, lánc, lánckerekek, aztán megfelelő karbantartás, kenés mellett gépkönyv szerinti időben cserélni.Hátha nem jártok úgy, mint én, az oldalkocsist kellett "csak " négy kilóméterről -mázli, dombról le - hazatolni, mert az előző gazdi rosszul varázsolta vissza a patentszemet.
sorszám: 4910 (23106)
(előzmény: Fullkopy, 2005-02-05 00:35:08)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-02-05 00:35:08
A lánc cirka félkörívben fekszik fel a hátsó lánckerékre.Ha az ív közepén az előfeszített( kézzel ) láncot jelentősen el tudod húzni a lánckeréktől, akkor halott a lánc, túlnyúlt.Az első lánckerék többet forog, ezáltal hamarabb kopik.Tehát az elsőt gyakrabban kell cserélni.A hátsó kibír 2-3 első cserét, ha az első időben van cserélve.Ha az oldalprofil excentrikussá vált( cápafog ) már késő.
sorszám: 4909 (23105)
(előzmény: NagyLaci, 2005-02-04 14:43:22)

 
 
NagyLaci
válasz erre | email2005-02-04 20:05:50
Hi TOMÓKA! Köszi a segítséget. Üdv: NagyLaci
sorszám: 4908 (23093)
(előzmény: tomóka, 2005-02-04 18:31:21)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-02-04 18:31:21
ha "cápafog" formájúra kopott. de az első-hátsó lánckereket és a láncot egyszerre illik cserélni!
sorszám: 4907 (23088)
(előzmény: NagyLaci, 2005-02-04 14:43:22)

 
 
csabee
válasz erre | email2005-02-04 16:26:56
Hello peti74!

A gyári könyv alatt az ETZ szervízkönyvet érted, amit innen a szociról is le lehet tölteni?

üdv csabee
sorszám: 4906 (23083)
(előzmény: peti74, 2005-02-03 15:19:45)

 
 
NagyLaci
válasz erre | email2005-02-04 14:43:22
Mikor érdemes az Mz-ben lecserélni a hátsó fogaskereket? Mikor van abszolut elkopva?
sorszám: 4905 (23082)

 
 
kilozulu
válasz erre | email2005-02-03 20:27:34
A tipp jó volt 4-5mm -el volt nagyobb, de igy is könyen indul.
sorszám: 4904 (23050)
(elözmény: Maugli, 2005-01-31 21:04:06)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-02-03 15:19:45
Nem tudom mikor állsz neki ennek a kuplungjavításnak, de ha nem tudsz gyári könyvet szerezni, akkor az idevágó néhány oldalt be tudom szkennelni. Jó ha megvan előtte, mert ha szétszeded és megméred a lamellaköteg vastagségát és a táblázatban megtalálod a hozzá tartozó értéket, akkor nem kell új lamellákat szerezned. Ha nincs a táblázatban a mért érték, az egyben azt is jelenti, hogy a lamellák már tűréshatár alatt vannak. Arra érdemes még gondolni, hogy ha a táblázatban a legutolsó 2-3 soroban van a mért érték, akkor is érdemes lehet cserélni. Ha úgy alakul, hogy veszel újakat, és berakod őket, és esetleg túl vastagok a lamellák (nincs a táblázatban mert a másik oldalon "csúsztál ki belőle", akkor a régiek közül kiválasztod a legvastagabbat és at rakod be egyiknek.
De mondom, új esetén érdemes a hézagoló értékhez önszorgalomból hozzáadni kb. 0,1-0,15 mm-et, mert az új ferodol érdes felülete hamar simára kopik, és után lesz majd sokáig pont jó. Ha újakat teszel be, akkor csináltál mindent jól, ha összerakás után nem emel ki tökéletesen (pl. nehéz üreset rakni), egy kis melegítés után (hogy az olaj mindehova eljusson), 1-esben taposod a hátsóféket, felpörkgeted 4-5ezer közé és annyira ráengeded a kuplungot, hogy még húzott gázzal tarsa a fordulatot. 2-3 alkalommal olyan 5-8 mp-es "kezelés" elég neki (több nem meg nem szaba megégetni) és ha ezután már könnyű az ürest rakni, na akkor jó.
Nekem ehhez a kupplunghoz a MOL Trabant hajtóműolajat jött be.
Ja és ne felejtsd el a 3 csavar alá visszatenni a biztosítóalátéteket, mert a táblázat is azzal együtt számol. És persze hajtsd is vissza az oldalát a csavar fejéhez, mert ha kipörög, akkor csúnya rombolást tud végezi odabent.
Üdv,
Peti74
sorszám: 4903 (23043)
(előzmény: Zénó, 2005-02-02 20:37:27)

 
 
Zénó
válasz erre | email2005-02-02 20:37:27
Helló!
Nagyon köszönöm tökéletesen érthető volt és most már biztos meg fogom tudni javítani.
Jó érzéssel tölt el hogy egy idegen problémáira azért van aki önzetlenül segít megoldást találni ; talán ezért becsülöm annyira mocisokat...
Zoli
sorszám: 4902 (23024)

 
 
válasz erre | email2005-02-02 20:17:46
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és JAWA hoz kell! Új (gyári és utángyártott) illetve bontott alkatrészek jóval bolti ár alatt! JAWA,ETZ,TS,Trophy, S51, S50, Schwalbe stb.... Írj vagy hívj mindent megoldunk!! 5000 ft felett Bp.-en ingyenes kiszállítással! Alkatrészek postai utánvéttel! 0630 4096093

sorszám: 4901 (23023)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-02-02 16:21:43
Maugli.
250-es, 251-es blokk, mindegy. A hajtóműbe 80w90-es vagy ehhez közeli viszkozitású hajtóműolajat tegyél.
Tökéletes bele a MOL Hykomol-K is (vigyázat, mert Hykomol-ból van 140w90 is, az melegen is olyam mint a méz, az traktorba való). Ha márkásabbat akarsz, akkor a fisi által ajánlott Castrol EP80w90 is kiváló. Szerintem pénzkidobás a fél- vagy fullszintetikus, ez nem az a gépezet, ami kívánja.
sorszám: 4900 (23011)
(elözmény: Maugli, 2005-02-02 14:32:49)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu