hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 25. péntek 
Márk

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

devil
válasz erre | email2005-02-08 18:55:44
En anno vettem egy jo par doboz arol2t meg a regi feherdobozos. Asszem 400ft/darab aron:D.A benzinkuton kevereket tankolok + ontok meg hozza olajat. Nekem jo ez igy, sztem ebbe a motorba 25 even keresztul nem is volt maj olaj, es igy is jo volt. Valaki ezt szereti valaki azt. En sajnalom a sok penzt kiadni az olajra, mert sokat hasznalom es csodbe jutnek. Ha megtehetnem a fene tudja mit tennek bele:) De teny es valo, hogy fustol mint a hulye es budos is, de igy tudom, hogy van benn eleg cucc:D
sorszám: 4965 (23280)

 
 
jocó10
válasz erre | email2005-02-08 18:09:42
Kustib!
Gyere nézd meg! Nagykanizsa Őrtorony u. 52. Joco10
sorszám: 4964 (23278)
(előzmény: kustib, 2005-02-08 11:44:04)

 
 
KRAVEN
válasz erre | email2005-02-08 16:30:27
??????????
Ha a Tied tükrös, akkor az nagyobb gáz.....Szerintem
Hónolási "nyomokba" ül bele az olaj. Az ken. A krómozott hengerekbe is marnak néhány százados ki lyukakat, sávokat, hogy ne peregjen le minden olaj.
Szvsz nem baromság.
sorszám: 4963 (23274)
(előzmény: kustib, 2005-02-08 11:44:04)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-02-08 16:01:00
Bejáratáshoz ajánlom mindenkinek, aki teheti, nyúljon zsebbe, és használjon szintetikus olajat.Én a gyári arányt kevertem be, nem mertem módosítani.Lehet, hogy pocsékoltam.A flakonon mindenesetre az volt, hogy tartsam be a motor gyártó keverési utasítását.Erre az olajra vonatkoztatva külön sajna nem találtam gyártói adatot.
A szintetikus olajak nem igazán égnek el, ezáltal szinte folyamatos kenést biztosítanak.Ez hatalmas előny.Hogy köpködi ki a kipufogón, az csak egy dolog.Ünneplőbe nem szoktunk a járó motor mögé állni.
Állandó használata szerintem nem lenne gazdaságos,ezek az őskövület- motorok elvannak hagyományos keverékkel is. Amúgy is elég hosszú élettartamú egy jól bejáratott és megfelelően felújított motor.
sorszám: 4962 (23272)

 
 
Semi
válasz erre | email2005-02-08 14:42:21
kustib
2100 Ft/liter a félszint! Ez is sok?
Mert akkor tudod mit neked! :-D

ciao
Semi
sorszám: 4961 (23270)
(előzmény: kustib, 2005-02-08 13:33:05)

 
 
kustib
válasz erre | email2005-02-08 13:33:05
Nem szoktam véleményezni mások hozzászólásait, de itt kikívánkozott belőlem... És itt kevésnek ítéltem meg, hogy "nincs igazad".

És 3000-rel is burzsuj vagy! :)))))))

Uff: TiB
sorszám: 4960 (23266)
(előzmény: Semi, 2005-02-08 12:19:30)

 
 
Semi
válasz erre | email2005-02-08 12:19:30
mzoli
Ne mondjunk már 5000Ft-ot még a végén burzsujnak tartanak mások minket! Szóval csak 3000Ft/liter az olaj... :-)

kustib
Meg ne használjunk mások hozzászólására állatnevekből származtatott szavakat, mert esetleg rosszul eshet neki... Inkább mondjuk, hogy nincs igaza!

ciao
Semi
sorszám: 4959 (23265)

 
 
kustib
válasz erre | email2005-02-08 11:50:50
Motoroázisnak szokott lenni! Bieffe, Caberg, ha olcsót akarsz! Honlapjuk is van!

Uff: TiB
sorszám: 4958 (23264)
(előzmény: Kobra1, 2005-02-08 10:00:38)

 
 
kustib
válasz erre | email2005-02-08 11:44:04
A hónolás nyomok 15 ezernél egészen biztosan nem látszanak, ne írjunk már baromságokat!

TiB
sorszám: 4957 (23263)
(előzmény: jocó10, 2005-02-07 23:59:12)

 
 
mzoli
válasz erre | email2005-02-08 10:34:55
Oké, én értem mit akartál mondani és nincs is semmi bajom veled!
Mindenkinek saját magának kell eldöntenie, mik az igényei és milyen vastag a pénztárcája.
Mivel én sajnos időhiány miatt viszonylag keveset megyek egy évben, tényleg csak hobby a motor, nem sokat spórolnék az olcsóbb olajjal, hiszen nem kell literszámra vennem havonta. Azonban aki nap mint nap pl. munkábajárásra használja, hát kétlem, hogy 5000 Ft-os olajat fog megetetni a mocijával, akármilyen jót is tenne vele a motornak és a környezetnek.
Üdv!
sorszám: 4956 (23262)
(előzmény: Semi, 2005-02-08 10:10:25)

 
 
Semi
válasz erre | email2005-02-08 10:11:21
Kobra1
Szinte minden márkánál vannak akciók, csak az a kérdés milyen sisakot szeretnél! :-)
sorszám: 4955 (23260)

 
 
Semi
válasz erre | email2005-02-08 10:10:25
mzoli
Én is csak annyit akartam mondani, hogy akinek úgy van összetéve a gépe és kicsit sportosabban használja, annak megéri valami jó/olcsó részszintetikus vagy szintetikus olajjal üzemeltetnie a gépét.
Normál használatra elmegy az ásványi olaj is. Viszont a normál használatnál is van előnye a szintetikus olajnak, ezt ne felejtsük el...
Épp annyi olaj kell, amennyi elég a kenés elvégzésére, ha többet adunk hozzá az a teljesítményt negatív irányba befolyásolja. Az eltaláláshoz kell egy kis rutin, de nagy általánosságban a szintetikus olajok 1:70-ben minden gépbe elegendőnek bizonyulnak!
Egyébként a hideg motort mindig szívatóval indítom nyáron is, így természetes hogy pár mpig füstöl egy kicsit... :-)

ciao
Semi
sorszám: 4954 (23259)
(előzmény: mzoli, 2005-02-08 09:45:12)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2005-02-08 10:00:38
Hello! Tudja esetleg hogy hol van bukósisak akció? Esetleg a Zichybe???
sorszám: 4953 (23254)

 
 
mzoli
válasz erre | email2005-02-08 09:45:12
Semi, abban teljesen igazad van, hogy ha te sportosan használod a motorod és szereted pörgetni, akkor nem a ki tudja milyen olajjal és keverési aránnyal megalkotott kutas keveréket használod!
De szerintem annak is teljesen felesleges megvennie a méregdrága olajat, aki csak normál körülmények között és tök nyugis tempóban hajszolja a gépet. Engem elsősorban a füstölés zavar, ezért használok jobb minőségű olajat, de azért nem esek át a ló túloldalára sem. És én 50-es keveréket használok.
De nyugtassatok meg, amíg hideg a motor, addig úgyis füstöl egy kicsit, akármilyen szuper olaj van benne, nem?
sorszám: 4952 (23252)
(előzmény: Semi, 2005-02-08 09:14:12)

 
 
Semi
válasz erre | email2005-02-08 09:14:12
mzoli
-25 évvel ezelőtt nem léteztek ilyen olajok.
-Az általam felsorolt olajok kézi keveréshez vannak kifejlesztve, nem adagolóhoz.
-Természetesen a gyártó a gyár által javasolt keverési arányt ajánlja, de mi tudjuk hogy sokkal kevesebb olaj is elég. Mint mondottam, a henger fúrásán dől el és a bejáratáson, hogy meg fog-e ragadni...
-Amennyiben egy olyan Ladát veszünk normaként, amelyben olyan technikák vannak hogy rallizni is elmehetne, biztosan nem találkozol ócska olajjal!

ciao
Semi
sorszám: 4951 (23250)
(előzmény: mzoli, 2005-02-08 09:04:56)

 
 
mzoli
válasz erre | email2005-02-08 09:04:56
Sziasztok!

Had védjem meg Peti74-et!
Vannak olyan szintetikus motorolajok ill. olyan autótípusok, melyeknél az olajcsere intervallum már 30-50 ekm (pl. dacia logan 30 ekm!) Ha ilyen olajat rak valaki pl. egy ladába, akkor 30 ekm-enként fog csak olajat cserélni? Nem hiszem!
Úgy tudom, hogy egyes BMW típusú autókban a fedélzeti számítógép jelzi, ha elérkezett az olajcsere ideje. És ez nem mindig azonos km megtétele után van, hiszen teljesen más egy stabil autópályás 100 km megtétel, mint egy városi araszolgatós menet.
Nem tudom pontosan, hogy hogyan működnek a modern kétütemű motorokban az olajadagolók. De szerintem ezeknél folyamatosan változik a benzin-olaj keverési arány. Amiket felsoroltatok korszerű szintetikus olajakat, azok ilyen motorokhoz lettek kitalálva. Lehet közúton 100 km/h-nál elég nekik az 1:150-es keverék. Városi forgalomban meg induláskor viszont egy dúsabb keverékre van ezeknek is szükségük.
Mondandóm lényege az lenne, hogy szerintem nem voltak a német mérnökök annyira hülyék és nem hasraütve találták ki az 1:50-es arányt.
Ennek ellenére mindenki olyan olajat használ és olyan keverési arányban, amilyet akar. Csak szerintem legalább olyan felesleges egy 20 éves konstrukcióba 3000-5000 Ft/liter árú olajat használni, mint egy 1200-es ladába megvenni a Mobil-1-es olajat literenként 10 ropiért.
sorszám: 4950 (23248)

 
 
jocó10
válasz erre | email2005-02-07 23:59:12
Peti74!
Próbáltál már egy ilyen"kicsit füstölő" ETZ mögött huzamosabb ideig haladni? Próbáld ki egyszer! Mióta fuull szintet használok a haverjaim ujra hajlandóak mögöttem jőnni.Tizenötezernél le kellett húznom a hengert (kijött a kipuff menet)a hónolás nyomok még látszottak. Ugyhogy én maradok a jobbnál Jocó10
sorszám: 4949 (23243)
(előzmény: peti74, 2005-02-07 21:51:44)

 
 
Semi
válasz erre | email2005-02-07 23:34:09
Fullkopy
Béke és tisztelet övezze minden léptünket! :-)
sorszám: 4948 (23242)
(előzmény: Fullkopy, 2005-02-07 23:27:36)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-02-07 23:27:36
Nem igazán akarnék beleszólni, de néhány kellemetlen ügyem volt már, amibe akaratlanul belesodródtam.
Szívesen kímélnék ettől meg másokat.

Az élet a mai fiataloknál annyira kiélezett helyzeteket teremt, az érvényesülni vágyás , a verseny, feszültségek a suliban, otthon , stb , ami nyilván indulatokat szül.
Ez csak életkori sajátosság,az életkörülmények, a dolgok velejárója.
Elmúlik magától, hamar túlhaladja az idő. Béke legyen veletek :-)
sorszám: 4947 (23241)
(előzmény: Semi, 2005-02-07 22:59:35)

 
 
Semi
válasz erre | email2005-02-07 22:59:35
Fullkopy
Egyszerű tényeket írtam le, lásd 1. hozzászólásom ma...
Nem célom az ellenségeskedés, mint ahogy láthattad is, túlléptem a fura hangvételen. :-)

ciao
Semi
sorszám: 4946 (23238)
(előzmény: Fullkopy, 2005-02-07 22:49:07)

 
 
Semi
válasz erre | email2005-02-07 22:57:00
ironpig
Páragátlót nem lehet felpattintani a sisakod plexijére? Belülre egy átlátszó műanyag réteg...
sorszám: 4945 (23237)
(előzmény: ironpig, 2005-02-07 22:41:19)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-02-07 22:49:07
Srácok,ha egy téma kisiklik, versengésbe, vagy egymás piszkálásába ,túllicitálásába, kiértékelésébe torkollik, az feszültségeket okoz.Emiatt hosszú időre megdöglik a legtöbb fórum. Ha egy téma besz@rt,szerintem tovább kell lépni.Itt barátokat, társakat keresünk, nem ellenfeleket.
Bocsi... várjuk együtt a tavaszt..
sorszám: 4944 (23235)

 
 
ironpig
válasz erre | email2005-02-07 22:41:19
Halihó Mindenkinek!
Szerintetek van e olyan anyag,amivel a zárt sisak plexijének belső párásodása elkerülhető?Sajnos az én spanyol gyártmányú sisakomban ugyan van ventillációs rendszer,de ebben a hidegben-mínusz húsz-állandóan lepárásodik,amiért is résnyire nyitva kell hagynom,minekután a hideg az arcomba vág.Tudom,ilyenkor nem kellene talán motorra ülni,de csábít a száraz út és a napsütés!A kolégám szerint létezik valami zselészerű,a plexiével azonos fénytörésű szer,amit ha rákennek a belső falára,megszűnik a probléma.Sajnos ezt én nem igen hiszem el,vagy tényleg van ilyen?Aki tud,kérem válaszoljon!
sorszám: 4943 (23234)

 
 
Semi
válasz erre | email2005-02-07 22:36:55
peti74
1. Motorkárosodásról nem beszélhetünk, maximum fokozottabb kopástól! Azonban ha nem 500.000km-t megy el csak 499.000-et a motor, akkor is megéri nekem a sok plussz miatt! A henger nem megy előbb tönkre mint a blokk többi része, tehát a teljesítménynövelés ezen része a motor élettartamát nem befolyásolja!
2. Nem számolom a kilómétereket, ugyanis a kilóméteróra hamarabb tönkremegy mint a henger, szóval nem lehet olyan rossz!
3. Igénybevétel: Utcai versenyzés hegyekben

A kijelentő mondatokra nem szeretnék reagálni, hiszen azok szubjektív véleményt tükröznek, és senki sem fog egy Forma1-es autóba MOL olajat tölteni, mert Józsi bácsi traktorja jól megy vele. Mint mondottam, két motor sosem lehet egyforma. Én a szintetikus olajat a mai kor igényeinek megfelelően összerakott MZ ETZ típusú mkp-be ajánlottam!

Ezen felül az egész hozzászólás számomra provokatív hangvételű, és szeretném nem lereagálni...

Szóval ha a kérdésekre a válaszaim kielégítőek, akkor

maradnék tisztelettel,
Semi
sorszám: 4942 (23233)
(előzmény: peti74, 2005-02-07 21:51:44)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-02-07 21:51:44
Semi
Az Elf márkáról hallotam, de annyira nem ismerem, biztosan jó minőséget képvisel. 3000Ft-ot nem adnék egy liter olajért, még akkor sem ha 1:100-ra lehet keverni, és ezzel sokan vannak így. Egyébként is tőlem idegen, hogy az ETZ-be (akármelyikbe) 1:100-hoz keverjek bármilyen olajat (remélem itt a fórumon nem veszi majd senki készpénznek ezt az 1:100-at). Első hallásra ez motorgyilkosságnak hangzik.
Ha azt mondod, hogy Neked nem károsodik ilyen kevés olajtól a motor (a normál elhasználódást nem tekintve) én azért elhiszem Neked, csak ne terjeszd.
De tulajdonképpen miből tudod megítélni, hogy nem káros ? Mennyit mentél már vele így 1:100 keverési aránnyal ? 5 ezer km-t ? 10-et?
És milyen igénybevétel lehet egy ETZ számára az, amit egyszerűen egy drága, fullszintetikus olajjal lehet kompenzálni ?
Én azt mondom, inkább keverem továbbra is a 300ccm ETZ-be 1:40-re a MOL Sprint-et (figyelem nem Arol 2T-t, mert ég és föld). Az nekem már bizonyított. 3 év és 52ezer km a legutóbbi motorgenerál óta, bontás nélkül. Kisipari alkatrész persze nincs benne. Kicsit füstöl ez tény, de ki érdekel, attól kétütemű.

Üdv,
Peti74
sorszám: 4941 (23230)
(előzmény: Semi, 2005-02-07 20:29:11)

 
 
Semi
válasz erre | email2005-02-07 20:29:11
peti74
Mivel van egy rennsportos motoros öcsikém és nem akarok kétfélét venni mindenből, így én is fullszinttel járok.
Elf Moto 2 XT Tech - 3000 Ft/liter (1:100)
Előtte a félszintetikus Elf Moto 2 HP Eco -val mentem (2100 Ft/l), azzal is gyönyörűen muzsikált. (1:75-ig simán kevertem vele, nehéz körülmények között is...) A motor igénybevétele miatt váltottam a teljesen szintetikusra.

*A keverési arány erősen függ a motortól!

Nem írtam regényeket az olajokról, szerintem elég az a három betű is... ELF :-)

ciao
Semi
sorszám: 4940 (23218)
(előzmény: peti74, 2005-02-07 20:00:40)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-02-07 20:00:40
Semi !
És a tankba Te milyen olajat keversz a benzin mellé ?
sorszám: 4939 (23215)
(előzmény: Semi, 2005-02-07 18:33:05)

 
 
hyper
válasz erre | email2005-02-07 19:51:27
Köszi szépen a segítséget, egyébként a szerelési könyvet 125-ös Etz-hez én is hiányolom. :((
Ha valaki tudja, hogy honnan lehetne letölteni, az megírhatná!Köszi

Jó jégmocizást!(A bátrabbaknak)
sorszám: 4938 (23214)

 
 
Semi
válasz erre | email2005-02-07 18:33:05
Általam ajánlott olaj:

Elf Gear Oil 10W40 - kb 2500 Ft/l
-Sűrűség 15 °C-on 0,870
-Kinematikai viszkozitás 40 °C-on 89,1 mm2/s
-Kinematikai viszkozitás 100 °C-on 13,4 mm2/s

Persze mint tudjuk az MZ-be nem kell a jó olaj... de én utálok szar váltóval meg rossz kuplunggal járni! :-)

ciao
Semi
sorszám: 4937 (23208)

 
 
ako5
válasz erre | email2005-02-07 18:06:17
Szevasztok!
Szeretnek epiteni egy kis negykereku gepet amin csak ketten ferunk el (MZ es en)...:) Ehhez keresek egy 250es MZ blokkot.
Ha tud valaki valamit lehetoleg Pecs kornyeken akor irjon pliiz! Koszi
sorszám: 4936 (23205)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-02-07 13:47:12
Csabee !

Itt a szocimotoroson nem találtam ETZ125/150-hez letölthető gyári szerelési könyvet (a robbantott ábrákkal, kuplungos táblázattal meg minden). Lehet, hogy én voltam figyelmetlen. Ha mégis itt van az jó lenne, akkor csak hivatkoznom kéne a megfelelő oldalakra.

Üdv,
Peti74
sorszám: 4935 (23195)
(elözmény: fisi, 2005-02-04 16:26:56)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-02-07 13:43:53
Hyper !
125-ös ETZ-be én egy vékonyabb hajtóműolajat javasolnék. Vegyél bele egy doboz MOL Trabant Hajtóműolajat, nem kell bele drágább, hidd el.
"Peti251"-nek asszem 251-es ETZ-je van. Abba tényleg a 80w90 (vagy hasonló viszkozitás) a legjobb. De a Te "kistézédben" eleve egy jobban kapcsolható váltó van, és a tányérrugós kuplungja nem emel ki rendesen, ha Hykomol sűrűségű olajat teszel bele.
Olvasd el a 2005-02-01 15:45:20-as és a 2005-02-01 22:27:03-as hozzászólásomat, ha van hozzá türelmed.
Amúgy a "kistézé" váltója azért érezhető finomabbnak, és azért is hibásodik meg ritkábban, mert behúzott kuplungnál a kistézében "csak" az alu menesztő és néhány lamella súlyának tehetetlensége forgatja a váltótengelyt, ergo nincs darálás sebességváltásnál. Ellenben a 250-esnél, ahol a kuplung a főtengelyen van, ott a nehéz öntöttvas menesztő és a nagyobb fémlamellák mellett a primer fogaskerékpár - amiből a nagyobbik felér egy malomkővel - össztömegének tehetelensége tekeri tovább váltótelgelyt, miközen sebességváltás történik. Oda egyszerűen kell a vastag olaj, a váltó fogaskerekei a terhelés miatt igénylik, a 250-es tekercserugós kuplungja meg úgyis akkorát emel ki, hogy annak mindegy a sűrű olaj. A kistézé váltója elbírja hígabb olajat, a kuplunkgja viszont csak avval emel ki rendesen.
Egy szónak is száz a vége:
ETZ250/251 -->> SAE 80W-90(pl.MOL Hixol80W-90)
ETZ125/150-be -->> SAE 75 W vagy inkább csak nyáron SAE 80W (Pl.MOL Hykomol 80W illetve MOL Trabant Hajtóműolaj )

Az adatok :
Hixol 80w90 Hajtóműolaj:
Viszkozitási fokozat: SAE 80W-90
Teljesítményszint: API GL-3
Viszkozitás 40 °C-on [mm2/s]: 152
Viszkozitás 100 °C-on [mm2/s]: ~14
Sűrűség 15 °C-on, tájékoztató érték [g/cm3]: 0,890
Folyáspont [°C]: -27

Hykomol 80W Hajtóműolaj:
Viszkozitási fokozat: SAE 80W
Teljesítményszint: API GL-4
Viszkozitás 40 °C-on [mm2/s]: 88
Viszkozitás 100 °C-on [mm2/s]: 9,8
Sűrűség 15 °C-on [g/cm3]: 0,890
Folyáspont [°C]: -24


Trabant Hajtóműolaj:
Viszkozitási fokozat: SAE 75W
Teljesítményszint: API GL-2
Viszkozitás 40 °C-on [mm2/s]: 46
Viszkozitás 100 °C-on [mm2/s]: 8,2
Sűrűség 15 °C-on, [g/cm3]: 0,875
Folyáspont [°C]: -33

Üdv,
Peti74
ui.: a MOL-tól nem kapok jutalékot :))
sorszám: 4934 (23194)
(előzmény: hyper, 2005-02-06 23:34:44)

 
 
Peti251
válasz erre | email2005-02-07 12:06:15
Mol hykomol 80w90,
agip rotra 80w90
sorszám: 4933 (23188)
(előzmény: hyper, 2005-02-06 23:34:44)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-02-07 08:22:06
Pottyedt lejjebb megtalálod a választ!


Fisi
sorszám: 4932 (23184)
(előzmény: hyper, 2005-02-06 23:34:44)

 
 
hyper
válasz erre | email2005-02-06 23:34:44
Szaisztok srácok!
Egyszer már kérdeztem, hogy Ti milyen olajat használtok a Tz-kbe, csak elfelejtettem hozzátenni, hogy Én a blokkba való olajat szeretném tudni, mivel éppen csere előtt állok, és egy pöttyedt tanácstalan vagyok. (Egy 125-ös ETZ-m van)
Előre is köszi!

U.i.: Óvatos vezető: aki minden irányban szétnéz, mielőtt átmenne a piroson.:)
sorszám: 4931 (23182)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-02-06 23:05:36
Hát igen, nem rossz- bár nekem nem volt annyira agyszétröhögős de jókat lehet mosolyogni rajta!!!

Nem rossz az öreg fazon egy szál pöcsben a 251- en!!!! :))))

Fisi
sorszám: 4930 (23181)
(előzmény: devil, 2005-02-06 18:53:04)

 
 
devil
válasz erre | email2005-02-06 18:53:04
Nagyon baro a film, en szetrohogtem az agyam rajta:D
sorszám: 4929 (23162)
(előzmény: fisi, 2005-02-06 17:17:24)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-02-06 17:22:38
kiszólt belőlem a cinizmus.
amúgy imádom.
sorszám: 4928 (23160)
(előzmény: fisi, 2005-02-06 17:17:24)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-02-06 17:17:24
Naaaaa!


Kéretik nem lefikázni a jóóó motorjainkat!
Irgum- burgum!!!

Most hoztam ki a tékaból a Lottózsonglőrok című filmet-Pumukli írt róla pár hete- két öreg kerekezik a borítón egy 251-es Tz-vel. Kíváncsi vagyok milyen a film!?

fisi
sorszám: 4927 (23159)
(előzmény: tomóka, 2005-02-06 13:08:02)

 
 
kilozulu
válasz erre | email2005-02-06 17:15:40
halika
A lánc és a zsir témában. tudomásom szerint modern motorok lánca/ mint a vadi uj kavám/ lánca o gyürükkel van ösze rakva a lánc csapja és a görgöje közt.Ezeknek a láncoknak elegendö a lánc spré , mert nem kell a belsö felületeket kenni.De a kedvenc ES MZ -m láncán nincs o gyürü ezért én is olvasztott grafitos /molibdéndisulfit?/zsirban áztattam egy darabig . Ezt a kis kényelmetlenséget/piszkos kéz/érdemes vállalni a hosszabb élettartam érdekében szerintem.Me má szenetem láncot a ut szélín tudom ám mijen a.
sorszám: 4926 (23158)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-02-06 13:08:02
tűzijáték?!
inkább csak csillagszóró.
sorszám: 4925 (23151)
(előzmény: kustib, 2005-02-06 09:08:42)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-02-06 12:42:24
Hali!

Fullkopy!

Köszi a segítséget,de nem akarok motort szerelni-meg szerelést sem tanulni!:)
Azért van a szerelő! :)

A babetta láncot leszedtem, mosóbenzinben kimostam,megszaritottam és úgy fújtam be meg egy dróton!
Bírta bírta,de azért a tz,simson jó kis tokozasaba töltött zsír nekem sokkal jobban bejött!

fisi
sorszám: 4924 (23148)
(előzmény: Fullkopy, 2005-02-05 22:43:31)

 
 
ako5
válasz erre | email2005-02-06 12:37:41
Szevasztok!
Szeretnek epiteni egy kis negykereku gepet amin csak ketten ferunk el (MZ es en)...:) Ehhez keresek egy 250es MZ blokkot.
Ha tud valaki valamit lehetoleg Pecs kornyeken akor irjon pliiz! Koszi
sorszám: 4923 (23146)

 
 
kustib
válasz erre | email2005-02-06 09:08:42
Na, ebben az egyben mindig egyetértettünk, hogy bármennyire is szeretnénk, a TZ nem akar menni... :) És 90 körül vége a tűzijátéknak! :(

Üdv: TiB
sorszám: 4922 (23142)
(előzmény: fisi, 2005-02-05 21:44:48)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-02-05 22:43:31
Fisi!
Ha asztalos vagy , akkor motoros szakmai kérdésekben szívesen segítelek, feltéve,ha akarod.
Bár cirka 20 éve én sem gyakorolom a szakmát, mivel továbbtanultam, és egészen mást csinálok.
A Babettád láncát biztosan nem mostad tisztára benzinben a kezelés előtt. Az olaj a zsíron nem tapad.Ha fémtiszta a felület,és ezután kezeled, az általam leírt anyagot a magasnyomású mosó sem viszi le.
Üdv : Fullkopy
sorszám: 4921 (23134)
(előzmény: fisi, 2005-02-05 21:36:30)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-02-05 21:44:48
Na ja persze!!!

Én szeretm bemelegíteni kissé a motort indulás előtt, és túl vagyok ezen az egykerekes indulásokon+ általában ül mögöttem valaki aki nem szeretne leesni, és nem szereti ha vadul indulok!!! :)
Meg a mai fasza alkatrész& szerelési árak melletterre akakrok a legkevesebbet költeni!!!! Mármint szerelésre...

Fisi

U.I.: arról meg nem tehetek hogy már 5 éve nem bírom megszokni az Etz hurka karakterisztikáját- és szégyen ide, szégyen oda sokszor biza gonban vagyok egy előttem 90- el haladó autó megelőzésénél!!! :)))
sorszám: 4920 (23130)
(előzmény: kustib, 2005-02-05 21:27:40)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-02-05 21:36:30
Hello!!!

Jól érzékeled, nem matatok annyit a zsírban, sőt egyálatalán nem mivel a szakmám asztalos!!! :PPPPP

Biztos nagyon jó az a spré, de a zsír nekem bejött, és óccccóóóó!!!:))))

De lehet kiprószálom egyszer ezt a Berner sprét is ,bár a Babettámra használok valvoline sprét- nem rossz de nem vagyok hanyatt esve tőle, arra is rá van írva hogy víz& mindenálló -és mégis egy kisebb esőben lefigyelt a fele a láncról...

De biztos jó!! Ára!!??

Fisi
sorszám: 4919 (23129)
(előzmény: Fullkopy, 2005-02-05 20:30:05)

 
 
kustib
válasz erre | email2005-02-05 21:27:40
Fisi!

De te nem is vagy átlagos MZ használó! :))) Én azért szeretek vele keményen rajtolgatni, és nyúlik a lánc! Nem mondom, hogy durván, de mondjuk nyáron 2-szer utána húztam! Láncspray szinte mindegyik jó TZ-re, mert a tokban tök mindegy mi kenődik! Nem lehet megállapítani, melyik a jó spray! Kopasz láncnál már szembetűnő, hogy melyik a jó anyag rá! Mennyire gyorsan fényesedik a lánc, mennyire veri le a zsírt, stb..

Üdv: TiB
sorszám: 4918 (23127)
(elözmény: fisi, 2005-02-05 16:12:40)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-02-05 20:30:05
Fisi!
Ha annyit matattál volna csapágyzsírban mint én, -autószerelő a szakmám- biztos te is megváltásként értékelnéd ennek a modern, megbízható, higiénikusan használható renkívűli terheléstűrésű anyagnak a megjelenését.Semmivel nem rosszabb a zsírnál,pontosabban a paraméterek alapján jobb.Könnyen használható, a láncvédő furatán keresztül , ha középtámaszon áll a moci, egy percen belül átolajozom a láncot.
Ugyanabban a hőtartományban használható, min a zsír, pontosabban magasabb hőt is bír, de annak itt nincs jelentősége. Kimondottan javasolt nyitott láncokhoz, lánckerekekhez,-a mai motorok többsége ilyen- mivel az oldóanyaga azonnal elpárolog, különösen erős a tapadás a fém és a kenőanyag között.
Garantált korrózióvédő. Nem csak a víznek áll ellen , hanem a sós víznek, erős lúgnak és savaknak.
Természetesen mindenki maga dönti el, mit akar, vagy szeret használni , vagy mit enged meg a pénztárcája.

Nincs is ebből vita,jó az a zsír, de vitathatatlan, hogy már van annál jobb is, ami ráadásul még könnyebben is kezelhető. Csak erre szerettem volna rámutatni.
üdvi...
sorszám: 4917 (23123)
(elözmény: fisi, 2005-02-05 16:12:40)

 
 
NagyLaci
válasz erre | email2005-02-05 20:25:49
Köszi srácok a hozzászólásotok-sokat segítettetek! Üdv: NagyLaci
sorszám: 4916 (23122)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu