:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Itt legalább van élet..a többi fórum tán téli álmát alussza..??
Ne idegelj!
A sok kelemenek csepelen csinálják, ott a műhely, nem van valami jó hírük, a futár
bótos peti meg a gyömrőire hordja... ezen utóbbinak köszönhető a motyóm. Eddig ment... Remélem nem rá céloztál , nyugtass meg ! :-)
üdvi..
Mindjárt utolérjük a Motoros túra topicot!!! :)))
Legyünk elsők!!! :PPPPP
Fisi
Na megkérdeztem a főfőfőfőmérnök Urat és azt mondotta, hogy a hónolás nyomainak látszódása két csoportra osztja a szakértőket. Van aki azt mondja hogy jó ha megmarad, van aki azt mondja hogy nem jó...
Ő azt szereti ha olyan 1000km után már nem látszik.
Ja és ha 250.000 km után is látszik a hónolási nyom akkor az a henger a Zichy-ben lett csinálva! :-)
ciao
Semi
Urak !
Hónolás ügyben mindenkinek valahol igaza van. Először is: a bejáratott felület soha nem tükörsima, maximum szabad szemmel látszik annak. Tessék csak megnézni egy polírozott aluminium deklit mondjuk egy 1:40-es nagyítású hobbi mikroszkóppal. Máris van ott gödör bőven.
Másodszor: a dugó ugyebár billen a hengerben, és a robbanás után lefelé haladó dugó a hátsó hengerfalhoz szorul, ez a terhelt oldal. Aki azt látta, hogy tizen x ezer km után a terheletlen oldalon szabadszemmel is látszik a hónolás nyoma, annak is igaza lehet.
Harmadszor : Ne felejtsünk el egy nagyon fontos dolgot: a motorjainkban elég sok különböző gyártmányú és minőségű dugyattyú dugattyú és sok különböző anyagminőségű, rugalmasságú gyűrű mozog. Aztán meg ahány gépműhelyben dolgoztattatok, annyi féle fúrás (lehet kúpos, hordó, még akár nem derékszgű is), annyi féle hónolás (finomabb, durvább) és annyi féle illesztási hézag (3 századtól a 8 századig) van a motorjainkban. Ezek mind-mind befolyásolják azokat a bizonyos hónolási nyomokat. Felesleges összehasonlítani őket, főleg így írásban.
Negyedszer: azt senki sem írta, mégis moindenki tudja, hogy a dugyattyúk esztergált fala tele van vízszintes barázdákkal, ezek is nagymértékben hivatottak megtartani az olajat, legfőképpen a jó hőátadás, másodsorban a kenés miatt. Ezek a hornyok a használat során szinte alig kopnak (kivétel a besülés, mert akkor megedződik és tükrösödik a dugó oldala, és bizony nagyban hozzájárul ahhoz, hogy legközelebb is pont ott szorul majd meg ->> javítása: egy éles reszelővel, az esztergált báarádákkaal párhuzamosan eltüntetni az edzett felületet).
Ötödször: az olajok egyik fontos jellemzője az un. filmképző képesség, ami az összefüggő olajfelület kialakulásáért felelős. Ahány olaj, annyi minőség, és annyiféleképpen befolyásolja használt motorjainkban a hónolt felületet. (egyébként nem titkolom, ez a filmképző tulajdonság toronymagasan jobb a szintetkus olajok esetében).
A lényeg, hogy a sok szempontot figyelembe véve, nincs két egyforma motor.
Üdv,
Peti74
Üdvözlet minden Mz tulajnak, nemrégiben fedeztem fel ezt az oldalt, de már most nagyon megtetszett a rengeteg leírás, vélemény, dokumentáció és egyéb dolgok megszerezhetősége miatt. Pont ezzel kapcsolatban szeretnélek titeket megkérni, hogy, ha valakinek még van esetleg bármilyen leírása, alkatrészjegyzéke, vagy bármilye TS illetve ES típusokhoz, az küldje el nekem e- mailban. cserébe én is szívesen megosztom veletek amim van, vagy lesz, egyenlőre egy összefogó dokumentáció elkészítését fontolgatom, amiben célszerszámok, adatok, leírások, alkatrészjegyzékek és jótanácsok lesznek. Ja, majd elfelejtettem, ha bárminemű ötleted, vagy tapasztalatod van(típushiba(bár ilyen nem hiszem, hogy az MZ.ben létezik), szerelési tanács amin te rengeteget gondolkoztál és közben tök egyszerű volt a megoldás, tippek), akkor légyszives azt is írjátok meg. A munka gyümölcse nem fog elaradni, amint kész lesz egyben és típusokra bontva is feltöltöm. Előre is köszönöm segítségeteket.
Rebb András: rebbandras@ak47.hu
Iuliu Maniu utca 9, Marosvásárhely, RO.
Tel: (+40)0722669946, 0744506624 (Okányi Zoltán)
az kinai dugó.a dobozra meg az van írva,hogy japán technológiával
Bolt címét közzé tudod adni? (tel)
Remélem nem minősül hirdetésnek.
Köszi
Nem tudnám megmondani a gyártót. Postán rendeltem a marosvásárhelyi boltból. Ez a 3. kótás dugó tetején "150"-et ír, rajta a nyíl, szürke színű és bordázott.
Érdekessége, hogy az új csapszeg könnyedén ment be a furatba (olyan zsírszerűen, kottyanás nélkül), és az 5 órányi motorjárás után, a szétszedésnél alig lehetett kivenni a csapszeget a dugóból. (végül felmelegítva jött ki)
Itt nem a hónolás meglétén kellene vitatkozni, hanem azon hogy miért nem látja aki nem látja???! :-))))
ciao
Semi
OK srácok nem látszik a hónolás...., akkor már csak azt mondja meg valaki, miért csinálják?? Köszörűvel olyan tükrös felületet lehetne csinálni, hogy a légy elcsúszna rajta.... Nehezítsük a bejáratást?
Ha másképp nem hiszitek bontsatok szét egy "istenített" japán gépet. Ott is LÁTHATÓAK a hónolási nyomok. Ez nem véletlen.
Ha nem látszana és valaki forrás megjelölésével bebizonyítja nekem, hogy a nyomoknak el kell kopnia xszáz km alatt, akkor legyen neki igaza. Ezen kár vitatkozni.
Bocs előre is, az egyik haverom kért meg egy kis hirdetésre:
MZ TS 125 rendezett papírokkal, tulajdonostól sürgősen eladó! A motor jó állapotban van (bocs, a képeken kicsit sáros, mivel gyakran használom), 1979- es, 1, 5év műszakival rendelkezik, elöl tárcsafékes, ETZ karburátorral, ETZ kormányszerelvényekkel, jó akksival, jó gumikkal. Megvan minden gyári szerelvénye (oldaldobozok, stb. ), meg adok hozzá egy tartalék blokkot is.
Érdeklődni: 30/5527598(Feri)
Képek itt!
Miki
Japán dugó? Milyen gép japán dugóját tetted bele a 251-esbe? Melyik gyártóé?
Vissza fogsz Te még térni az Mz-re!
Nekem legalábbis pár év "japánozás" után már hiányzott az Mz, ugyhogy ujra vettem egyet, majd mégegyet, meg megint.
Ugyhogy most van Es/2 250 oldalkocsis, ugyanez szolóban, Es/2 125, Ts125, a barátnőmnek Ts250, a lányomnak Ts 125.
Ha a haverjaim tiltakoznak a lassú haladás ellen, vagy az igazi hosszú túrákra előveszem az 1100-es Viragót, de az oldalkocsisnak sokkal jobb a feelingje!
Figyeljetek kustib szavaira is!
Saját tapasztalat:
frissen hónolt henger új (japán)dugóval és gyűrűkkel párosítva kíméletes 5 órai motorjáratás után szétszedve a motor és mit látok: a hónolási csíkok a henger falán 50%-ban eltűnve! Moci: 251 ETZ.
Kurvára remélem, hogy soha többet nem kell dugót és hengert látnom belülről! :) Két hónapon belül átülök egy Hondára, és azon ez rossz ómen lenne! :) Lehet, hogy csak nem voltam figyelmes, de az 1500km-es hengeremben már nem láttam ilyen nyomokat... Igaz, hogy 2X megszorult! Nem tom. Nem is érdekel már igazán!
Uff: TiB
Bocs, hogy beleszólok. A Galériában sajna csak a fele látszik, van az enyém ETZ Honda gázfoganytyú és fékkar van rajta. Működik.Egy bajom van vele, hogy nem én csináltam, és nincs jobb oldali tükörfelfogatóhely rajta.
Ha kell képet küldök mailre.
Ebből se legyen ellentét, olvasd el...én is nagyon csodálkoztam, de igaznak tűnik. http://www.motorland.hu/Tesztek/vf1000r/
A motorom órája szerint a szétbontás pillanatában 37000 km-t futott, amit kétlek, tekintettel az élemedett korára. ( '83 decemberi és '84 április közötti alkatrészek voltak rajta.) Természetesen a magyar hagyományoknak megfelelően a forgalmi szerint '89-es volt. Szóval nem tudom, hogy mennyit ment előtte, de mikor a haverommal leemeltük a hengerfejet egyszerűen pánikba estünk. A hengerekben - a terhelt oldal ujjnyi fényesedését leszámítva - látszott a hónolás!
Ha valamelyik keresőbe begépeled a hónolás szót , érdekes dolgokat találsz. A magam részéről már óvatos vagyok, észrevettem, hogy néha kisebb hibákért is majdnem leharapják a fejemet. Tehát inkább megkeresem a véleményem alapjait, ha nem vagyok 100%-ban biztos benne. Egyébiránt, veszíteni tudni kell. Végülis, mi történik ha valakinek mégse nem van igaza ? Semmi. bocsi, meggyőztetek, csá.
Legyetek jók, ha tudtok :-))
Kustib!
Akkor az én dugóm miközben fel-le jár a hüvelyben, még forog is. Ugyanis a nyomok spirálisak. Húsz évig én is arol 2T-vel jártam mert nem volt másra pénzem, és nem is gondoltam, hogy ekkora a különbség. Nem akarlak meggyőzni semmiről, csak leírtam az általam tapasztaltakat. Nyáron remélem összefutunk valamelyik találkozón és élőben kivesézzük a témát. Joco10
Gyári könyök van Futár Petinél 2000 körül... Jobban jársz! Gyorsabb! :)
Üdv: TiB
Kraven és Jocó! Most ugye nem akartok tényleg meggyőzni, hogy a hónolás 15000km után ott figyel a hengeretek falán???? Ez vicc... Amit láttok, azt már a dugó és a gyűrűk csinálják, a hónolás mire bejáratod, eltűnik! De legyen nektek igazatok!
Uff: TiB
Teljesen egyetértek Sombogyoval. Én is megjártam az utángyártott cuccokkal. Most vettem egy hátsó láncvédőt (azt a nagy kör alakú izét:)) Mondom biztos csak leszedem a régit meg felpakolom a vadi újat, de hát nem úgy volt ám, hogy gyere gombóc bekaplak! Ott kezdődött, hogy a kis fixáló csavarnak ki se volt bökve a helye,a belső műanyag rúdból meg le kellett vágnom egy fél centit, hogy beleférjen a fogaskerék! Kész röhej volt. Szóval ennyit az utángyártott alkatrészekről!!
A kipuff. könyökcsövemet le kéne krómoztatni, nem tud valaki egy jó helyet ami már bevált ilyen téren+milyen árban mennek ezek?
Tike !
Ha jól értelmezem a dolgot, akkor az SR fékkar+hidraulika rendszert párosítod össze a MZ munkahengerekkel, vagyis a keréknél lévő részekkel. Ezen már én is gondolkodtam, de nem volt módom a japán cuccot szétszedett állapotban látni. Ha elkészültél az átalakítással, nagyon várom a tapasztalatokat, mert én is hasonló cipőben járok.
Ez jobban tetszik:
http://www.mgvac.sulinet.hu/trabi/trabi/trabi-tunis.htm
kis idézetke :
Hónolás: Ezzel alakítják ki a hengerek falában az "olajjáratokat". Egy olyan henger belső felülete már nem tartja meg az olajat, amikor az már tükör simára kopott. Az olaj nem ken. A motor túlmelegedhet, nem viseli a nagyobb fordulatszámokat. A honolási nyomok jól láthatóak új, felfúrt hengerek esetében. Olyan hajszálnyi kis menetszerű karcok ezek, melyekben a motorolaj megmarad és keni a mozgó alkatrészeket, nevezetesen a dugattyút-hengerfalat. Így az ilyen motorban kisebb a súrlódás, kevésbé melegszik! És jobb is benne a sűrítés, mert ebben az olaj is segít. Kopott hengerfalról teljes mértékben lehúzhatja az olajlehúzó gyűrű az olajat. Pedig csak az lenne a dolga, hogy elkenje a hengerfalon és a felesleget eltávolítsa.
Szóval, a tükörsima hengerfurat nem nyerő.
Üdv!
En meguntam a xarakodast a fekkel, es vettem egy Yamaha SR komplett elso feket 5k-ert, arrol atteszem a komplett felso reszt + a fekcsovet is. Legalabb a feklampa kapcsolot sem kell majd 2hetente cserelnem...
tike
u.i.: lehet meg a fek is javulni fog?!
Sziasztok!
Szükségem lenne gyári első fékre ETZ-hez. Az enyém sajna ereszt! Próbáltam már szinte mindent. Karmantyú, és szimering cserével kezdtem, utána megint mindkettőböl újat, meg még egy új dugattyút is, az eredmány ugyanaz.Szivárog az olaj a fékkarnál. A boltban azt mondták, hogy komplett nincs, csak darabokba tudnám megvenni. Öntvényház,, tartály, dugattyú, stb. Csillagászati áron, természetesen utángyártott. Kezembe fogtam, megnéztem, és nem mertem megvenni, féltem, hogy úgy járok vele, mint a kuplungkarral, a műszerfoglalattal, a láncvédő hátsó műanyagburkolatával, a bovdenekkel, a fordulatszámmérő spirállal, és még sorolhatnám... Mindent át kellett alakítanom. Tudna nekem valaki tanácsot adni arra, hogy hol tudnám beszerezni a féket? Az sem baj, ha használt. Ha jó álaptban találok használt alkatrészt, nyugodtabban megveszem mint az újat.
Én már nem tudom, hogy hová érdemes menni, ha rendes MZ alkatrészre van szükség. A gyártók meg legalább a tolómérőt elővehetnék, vagy tanuljanak meg rajzot olvasni, hogy ha már a furatok átmérője nem passzol, legalább a középpontok ott legyenek, ahol lenniük kell! Szemetet próbálnak rásózni az emberekre. Szerencsétlen boltos meg csak néz, amikor a gyártó hanyagsága miatt ő kapja az ívet a vevőktől!
Előre is köszönöm a segítséget!
Itt leltek pár dolgot a hónolás szerepéről.Akit érdekel..
http://www.forstrade.hu/perkinsalkatreszhengerperselyek.html
Sziasztok!
Szükségem lenne gyári első fékre ETZ-hez. Az enyém sajna ereszt! Próbáltam már szinte mindent. Karmantyú, és szimering cserével kezdtem, utána megint mindkettőböl újat, meg még egy új dugattyút is, az eredmány ugyanaz.Szivárog az olaj a fékkarnál. A boltban azt mondták, hogy komplett nincs, csak darabokba tudnám megvenni. Öntvényház,, tartály, dugattyú, stb. Csillagászati áron, természetesen utángyártott. Kezembe fogtam, megnéztem, és nem mertem megvenni, féltem, hogy úgy járok vele, mint a kuplungkarral, a műszerfoglalattal, a láncvédő hátsó műanyagburkolatával, a bovdenekkel, a fordulatszámmérő spirállal, és még sorolhatnám... Mindent át kellett alakítanom. Tudna nekem valaki tanácsot adni arra, hogy hol tudnám beszerezni a féket? Az sem baj, ha használt. Ha jó álaptban találok használt alkatrészt, nyugodtabban megveszem mint az újat.
Én már nem tudom, hogy hová érdemes menni, ha rendes MZ alkatrészre van szükség. A gyártók meg legalább a tolómérőt elővehetnék, vagy tanuljanak meg rajzot olvasni, hogy ha már a furatok átmérője nem passzol, legalább a középpontok ott legyenek, ahol lenniük kell! Szemetet próbálnak rásózni az emberekre. Szerencsétlen boltos meg csak néz, amikor a gyártó hanyagsága miatt ő kapja az ívet a vevőktől!
Előre is köszönöm a segítséget!
En anno vettem egy jo par doboz arol2t meg a regi feherdobozos. Asszem 400ft/darab aron:D.A benzinkuton kevereket tankolok + ontok meg hozza olajat. Nekem jo ez igy, sztem ebbe a motorba 25 even keresztul nem is volt maj olaj, es igy is jo volt. Valaki ezt szereti valaki azt. En sajnalom a sok penzt kiadni az olajra, mert sokat hasznalom es csodbe jutnek. Ha megtehetnem a fene tudja mit tennek bele:) De teny es valo, hogy fustol mint a hulye es budos is, de igy tudom, hogy van benn eleg cucc:D
Kustib!
Gyere nézd meg! Nagykanizsa Őrtorony u. 52. Joco10
??????????
Ha a Tied tükrös, akkor az nagyobb gáz.....Szerintem
Hónolási "nyomokba" ül bele az olaj. Az ken. A krómozott hengerekbe is marnak néhány százados ki lyukakat, sávokat, hogy ne peregjen le minden olaj.
Szvsz nem baromság.
Bejáratáshoz ajánlom mindenkinek, aki teheti, nyúljon zsebbe, és használjon szintetikus olajat.Én a gyári arányt kevertem be, nem mertem módosítani.Lehet, hogy pocsékoltam.A flakonon mindenesetre az volt, hogy tartsam be a motor gyártó keverési utasítását.Erre az olajra vonatkoztatva külön sajna nem találtam gyártói adatot.
A szintetikus olajak nem igazán égnek el, ezáltal szinte folyamatos kenést biztosítanak.Ez hatalmas előny.Hogy köpködi ki a kipufogón, az csak egy dolog.Ünneplőbe nem szoktunk a járó motor mögé állni.
Állandó használata szerintem nem lenne gazdaságos,ezek az őskövület- motorok elvannak hagyományos keverékkel is. Amúgy is elég hosszú élettartamú egy jól bejáratott és megfelelően felújított motor.
kustib
2100 Ft/liter a félszint! Ez is sok?
Mert akkor tudod mit neked! :-D
ciao
Semi
Nem szoktam véleményezni mások hozzászólásait, de itt kikívánkozott belőlem... És itt kevésnek ítéltem meg, hogy "nincs igazad".
És 3000-rel is burzsuj vagy! :)))))))
Uff: TiB
mzoli
Ne mondjunk már 5000Ft-ot még a végén burzsujnak tartanak mások minket! Szóval csak 3000Ft/liter az olaj... :-)
kustib
Meg ne használjunk mások hozzászólására állatnevekből származtatott szavakat, mert esetleg rosszul eshet neki... Inkább mondjuk, hogy nincs igaza!
ciao
Semi
Motoroázisnak szokott lenni! Bieffe, Caberg, ha olcsót akarsz! Honlapjuk is van!
Uff: TiB
A hónolás nyomok 15 ezernél egészen biztosan nem látszanak, ne írjunk már baromságokat!
TiB
Oké, én értem mit akartál mondani és nincs is semmi bajom veled!
Mindenkinek saját magának kell eldöntenie, mik az igényei és milyen vastag a pénztárcája.
Mivel én sajnos időhiány miatt viszonylag keveset megyek egy évben, tényleg csak hobby a motor, nem sokat spórolnék az olcsóbb olajjal, hiszen nem kell literszámra vennem havonta. Azonban aki nap mint nap pl. munkábajárásra használja, hát kétlem, hogy 5000 Ft-os olajat fog megetetni a mocijával, akármilyen jót is tenne vele a motornak és a környezetnek.
Üdv!
Kobra1
Szinte minden márkánál vannak akciók, csak az a kérdés milyen sisakot szeretnél! :-)
mzoli
Én is csak annyit akartam mondani, hogy akinek úgy van összetéve a gépe és kicsit sportosabban használja, annak megéri valami jó/olcsó részszintetikus vagy szintetikus olajjal üzemeltetnie a gépét.
Normál használatra elmegy az ásványi olaj is. Viszont a normál használatnál is van előnye a szintetikus olajnak, ezt ne felejtsük el...
Épp annyi olaj kell, amennyi elég a kenés elvégzésére, ha többet adunk hozzá az a teljesítményt negatív irányba befolyásolja. Az eltaláláshoz kell egy kis rutin, de nagy általánosságban a szintetikus olajok 1:70-ben minden gépbe elegendőnek bizonyulnak!
Egyébként a hideg motort mindig szívatóval indítom nyáron is, így természetes hogy pár mpig füstöl egy kicsit... :-)
ciao
Semi
Hello! Tudja esetleg hogy hol van bukósisak akció? Esetleg a Zichybe???
Semi, abban teljesen igazad van, hogy ha te sportosan használod a motorod és szereted pörgetni, akkor nem a ki tudja milyen olajjal és keverési aránnyal megalkotott kutas keveréket használod!
De szerintem annak is teljesen felesleges megvennie a méregdrága olajat, aki csak normál körülmények között és tök nyugis tempóban hajszolja a gépet. Engem elsősorban a füstölés zavar, ezért használok jobb minőségű olajat, de azért nem esek át a ló túloldalára sem. És én 50-es keveréket használok.
De nyugtassatok meg, amíg hideg a motor, addig úgyis füstöl egy kicsit, akármilyen szuper olaj van benne, nem?
mzoli
-25 évvel ezelőtt nem léteztek ilyen olajok.
-Az általam felsorolt olajok kézi keveréshez vannak kifejlesztve, nem adagolóhoz.
-Természetesen a gyártó a gyár által javasolt keverési arányt ajánlja, de mi tudjuk hogy sokkal kevesebb olaj is elég. Mint mondottam, a henger fúrásán dől el és a bejáratáson, hogy meg fog-e ragadni...
-Amennyiben egy olyan Ladát veszünk normaként, amelyben olyan technikák vannak hogy rallizni is elmehetne, biztosan nem találkozol ócska olajjal!
ciao
Semi
Sziasztok!
Had védjem meg Peti74-et!
Vannak olyan szintetikus motorolajok ill. olyan autótípusok, melyeknél az olajcsere intervallum már 30-50 ekm (pl. dacia logan 30 ekm!) Ha ilyen olajat rak valaki pl. egy ladába, akkor 30 ekm-enként fog csak olajat cserélni? Nem hiszem!
Úgy tudom, hogy egyes BMW típusú autókban a fedélzeti számítógép jelzi, ha elérkezett az olajcsere ideje. És ez nem mindig azonos km megtétele után van, hiszen teljesen más egy stabil autópályás 100 km megtétel, mint egy városi araszolgatós menet.
Nem tudom pontosan, hogy hogyan működnek a modern kétütemű motorokban az olajadagolók. De szerintem ezeknél folyamatosan változik a benzin-olaj keverési arány. Amiket felsoroltatok korszerű szintetikus olajakat, azok ilyen motorokhoz lettek kitalálva. Lehet közúton 100 km/h-nál elég nekik az 1:150-es keverék. Városi forgalomban meg induláskor viszont egy dúsabb keverékre van ezeknek is szükségük.
Mondandóm lényege az lenne, hogy szerintem nem voltak a német mérnökök annyira hülyék és nem hasraütve találták ki az 1:50-es arányt.
Ennek ellenére mindenki olyan olajat használ és olyan keverési arányban, amilyet akar. Csak szerintem legalább olyan felesleges egy 20 éves konstrukcióba 3000-5000 Ft/liter árú olajat használni, mint egy 1200-es ladába megvenni a Mobil-1-es olajat literenként 10 ropiért.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|