:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Tegyél bele 15W telóolajat! Ugyanaz elvileg a viszkozitása, mint a motorolajadnak, és nincs egy 1000-es a fél lityi!
Uff: TiB
Abba nem lokesgatlo valo veletlen????
Hali!
Ha 15W40 -es motorolajat teszek az MZ teleszkópjába, azt (kb) hány fok alatt nem illik használni?
kösssz!
Boky
az az előbbi "pály" az pálya akart lenni...
Jocó!
Téged is látni errefelé? Régen találkoztunk, mi a pály Kanizsán? Valszeg május elsején lesz megin motorostalálkozó Csurgón, szeretettel várunk Téged és Beát is, meg persze mindenkit! Most nagyobb szabású lesz mint az ősszel ha minden igaz! Egy kissebb gurulás is tervbe van erre a napra: Gyékényes-Zákány-Őrtilos-"hétszergörbén" vissza Porrogszentkirály felé, aztán vissza Csurgóra, ez kb. 50-60 km. Szal ha valakit érdekel, akkor jöjjön, majd írok pontosabbat, ha már letisztázódnak a dolgok! Remélem tod ki vagyok (piros kisTrophy nagy magyarzászlóval)!
Na UFF!
Peti!
Elektronikus gyújtásra trophyba én is vevő lennék!
Ha tudsz segíteni, kérkek irj mail-ban, ár stb.
Előre is köszi!
Potyka
Egyelőre nem jelentkezett... A gyújtás Bp-en vehető át, én 5000 Ft-ra tartom! Ha érdekel, dobjál mailt, vagy írj!
Üdv: TiB
Peti,
nekem is kellene egy elektronikus gyújtás a lányom ETZ-jébe. Tudsz segíteni? Ha hátszél kell hozzá a Jocó ismer, ma este egy helyen ittuk a sörünket :)
Az egyujtiban olvastam amit írtál, azt hiszem nagyon helytálló.
Nem MZ, de a P21-embe is kellene varázsolnom 12 voltot, meg valami Hall vezérelte szikrát. Azzal van tapasztalatod?
Szia Tib!
Ha Jocónak nem kell a gyújtás, én érdeklődnék iránta. :-)
Mindenképpen a régit fényeztesd újra!!!! 1500- ból már igencsak kihön!!
Fisi
Az utángyártott új felénk 1.500 Ft, de erről valaki itt a fórumon igen rosszakat mesélt, szóval szerintem inkább a régit kellene helyrepofozni! :-)
Az en 125-os ETZ-m 1990-es gyartmanyu (De Luxe) es bizony meg fembol van mindket sarvedoje.
Ha mar sarvedonel vagyunk: ugy vasaroltam a gepet, hogy az elso sarvedo serult egy kicsit, meg mar nem is valami szep 15 ev utan. Erdemes elvinni, hogy ezt fenyezzek vagy olcson lehet vasarolni ujat, szepet?
Ha megirna valaki, hogy mennyi az uj elso sarvedo halas lennek.
Srácok!
Látott már valaki itt magyarországon olyan 125-ös etz-t aminek műanyag hátsó sárvédője volt?
Mert én csak képen láttam, asszem az „újabb” modelleken volt gyárilag, de itthon nem sikerült még olyan boltot találni, ahol ez megvásárolható lenne. Több előnyét is látom: nem kell festeni, nem rohad, jól néz ki.
Ha valaki tud olyan boltot ahol lehet ilyenhez hozzájutni az plííííz szóljon, ha árat is tudna az még királyabb lenne.
Esetleg még egy kérdés: Hátsó 125-ös etz lengéscsillapító vkinek otthon elfogadható áron?
Köszi
Na jó, én nem bántalak. DE enyém a 10000-dik. :)
Jaja, megkaptam, válaszoltam is!
Kustib. Küldtem mailt. Megkaptad ?
Peti74
Ne bántsatok, kérlek!!!
Csaknagyon szerettem volna ezt az 5000-t.
Remélemnincs harag :)
Hali!
Nekem van egy komplett elektronikus gyújtásom ETZ-hez! Szépséghibája, hogy kontaktos egy helyen, de megmutatom neked, hogy hol! Azt félóra forrasztgatással megoldod, és hibátlan! Írj mélt!
Uff: TiB
Hali!
Dobnál egy mailt a kustib@freemail.hu-ra? Szeretnék kérdezni tőled az erdélyi túrázással kapcsolatban! Nekem is vannak ilyen irányú terveim!
Köszi: TiB
Dino
Ugye? Én is így emlékeztem, csak nem mertem mondani nehogy hülyeséget beszéljek! :-)
Akkor most 20 botütés Gexxx-nek? :-)
ciao
Semi
Hamár az 1000.-ről lemaradtál legalább az 5000. megvan. (de hozzátenném jómúltkor Tike kollégát jól lecseszted az általad most alkalmazott taktika miatt)
Kié lesz a 10000.?
Jocó. Az az egység ami blokkba való, az van nekem, kettő nem biztos, de egy mindenképpen. Az un. fekete doboz, most épp csak egy van, de az a tartalékom. Felhajtok abból is, ha kell. Van itt a környéken pár ember, akinek vannak bontott ETZ cuccai. O.k. ?
Fullkopy. Nem gond a 12V, sőt. Ha szerzel egy trabant mágnesgyűrűt és elhozod a géped, berakjuk komplettre. Egy 12 V-os elektronika még itt áll a polcon, csak kell neki helyet találni valahol az ülés alatt, ki kell kábelezni, meg egy hall IC-t ráilleszteni az állórészre. IC-m van. Ha érdekel, akkor: pkalamar@pannongsm.hu. Írj ide telefonszámot. Üdv, Peti74
Az én kütyüm is 12 voltos.. ez jó, vagy rossz hír ??
Egy bontó sem írt még mélt nekem! Tényleg nem tudok eddig egy eladót láttam a fórumon 6000-ret kértek érte, két nap múlva mikor tudtam volna menni érte a srác írta, hogy már odaadta a haverjának. Te tudsz valahol? Vagy valaki?
Az agyamat eldobom, Kele. Ha már beletetted az ETZ generátort, akkor mit bénázol ? ETZ-hez van gyárilag elektronikus gyújtás, a katonaimban is az van. Akkor neked nem én kellek, hanem egy bontó !
Jocó10 !
Semmi gond, nem vagyok nick helyesírás érzékeny, sose voltam !
Köszi a Petiről szóló remek infókat, tutira meg fogom környékezni, ha nem ugrik idejében félre :-))
Digitális multiméterem, és indikátor órám nekem is van. Az utóbbit megvettem a bótba és megesztergáltattam hozzá a terveim szerinti tartozékokat.Aki már látott ilyet, le tudja gyártetni.( régi trabi és wartyogó ) 10 mm mérési tartományú,századmilis értéket mér ez keveseknek mond valamit .. lényeg, profi eszköz, nem kell számolni a köröket..
A probléma ott kezdődik, hogy oldalkocsisnál tükörből kell pl. megszakító hézagot állítani.Ha ez, mint első lépés megvan, jöhet az alaplapon a fix henger, majd a "mobil". Szörnyű tortúra.
Ezért szeretnék elektronikus gyújtást, nagyon...
A 12 voltos páka utiszerszámként eszembe se jutott volna..hatalmas huszárvágás, nagy ötletgazdára vall..
A túrázás egy kicsit részemről még várat magára, próbaidős a bejáratás..
üdvi : Fullkopy
Láttál már réztekercsből, kollektorros állandó mágnest?
Csakhogy a Bea Ts-e és a Trophym is 12v-os Etz generátorral megy! Úgyhogy át kellene alakítani! Ja és Ifa fesszab!
-Hogy tényleg örüljél.
6V-os TS-ben ? Elektromágnes. Különben nem lehetne változtatni a rajta átfolyó árammal a gerjesztő mágneses mezőt.
Én is szeretlek jocó. Egyébként meg Jawa 350-be is. Az elektronikus gyújtás fórumba irogattam már róla. Épp most tettem be az utolsó előtti kéthengereshez készült áramkört egy kockahengeresbe. Az egyhengeresé elfogyott. Most az jön, hogy megint legyártatok egy párat (nem bonyolult nyák, de kézzel nem tudom megrajzolni). Egy A5-ös fóliára 4 ilyen rajzolat fér, eddig a sógorom csinálta fólia alapján a nyákokat, nekem csak ki kellett furkálnom és beforrasztanom. Mivel munkahelyet váltott, ez a lehetősége megszűnt. Most keresek helyet, ahol fólia alapján készítik a nyákot olcsóért. Valószinűleg nyák-expressz lesz belőle. A többi már egyszerű, kb. 1500 Ft az alkatrészigénye.
A 350-esbe kell egy 6V-os MZ dinamó (hogy miért nem szeretem a jawa dinamót, azt majd a feszszab fórumban elolvasod), egy kisipari elektronikus feszszabályzó (ha lúd legyen kövér, Futár Petinél 3100 Ft), kell hozzá még egy trabi jeladómágnes (keleti autóbontóból 1000 Ft körül lehet), egy trabi vagy MZ hall IC (ebből még van asszem 2db-om, egyébként az Alig utcában a Masina autósboltban lehet ilyet külön kapni), és egy esztergált távtartó. Ez utóbbit itt Lőrincen is csinál nekem az esztergályos, ő úgyis tudja már a méreteket. Ja és egy kis reszelgetés vmi 2-es acéllemezből. Az eredmény egy közel századmilliméterre beállítható gyújtás lesz, a megszakítóshoz képest erősebb szikrával, kéthengeres alapjárattal, és persze soha nem kell utánállítani. Előszőr én magam sem hittem el, hogy a 350-esen a 3 éve beállított 2,85mm-es előgyújtásom most is pontosan annyi. Nekem egyszer hibásodott meg (persze a nagy román puszta közepén), akkor a rezgéstől eltört egy kerámiaellenállás egyik lába. Visszaforrasztottuk:) Azóta egy csepp szilóval rezgésmentesítem ezeket. Szóval vannak járulékos kölségei, de megéri.
Az egyhengeres abból egyszerűbb, hogy oda jó az ETZ-k mágnese is, távtartó nélkül, és nem kell külön állíthatóra csinálni az IC-t tartó nyáklemezt. Az MZ-ben meg eleve MZ dinamó van. Ja és persze az egész cucc 6V-ról működik, trafót nem kell cserélni. Vhol vannak digit képeim róla, ha érdekel, megkeresem és felrakom vmi freeweb oldalra.
Tudja valaki hogy TS125-ben a dinamó állórésze állandó mágnes vagy elektromágnes?
Nagyon fontos!
Fullkopy! Bocs az előbbi rossz névírásért! A Petinek a Javva a specialítása! Gyártja, javítja, felújítja. Örök élmény mikor a kedvesének elment a Javván az egyik henger szikrája, Peti a román országút szélén elővett egy komoly univerzális műszert,és kimérte, hogy elment egy kondi. Kérdem tőle, hogy most mi lesz, hogy cseréli ki, csak azt ne mondja, hogy páka is van nála. A Peti vigyorgott, és elővett egy 12voltos pákát, ki-beforrasztott És már indult is a gép. Pár napra rá elmet a gyújtásom. Saccra be akartam állítani, minél előbb indulhassunk. A Peti elővett egy indikátor órát, hogy avval talán pontossab. Ugyhogy érdemes vele túrázni, biztos, hogy szinte bármiben tud segíteni.
Ok! Csak közben már az én Beámnak is kellene a peregyesbe, meg a két szóló Trophyba is... Kiváncsi leszek Fulkopi mire kapja meg, mivel nekem két-vagy három éve igérted meg. Vagy nem érkezési sorrend számít?
Jawa 350-es gépmadárba is tudsz ilyet ?Nagyon macerás nekem az oldalkocsi miatt bizergálni a gyújtást.. vevő lennék.. a szívást én is inkább kihagynám :-))
üdvi : Fullkopy
Kiváló! Én meg majd a katonaival támadok. Most végeztem egy 350-esbe az gyújtással. Ha egyszer pestre jössz és időben jelzed előtte, akkor előkészítek egy komplett elektronikus gyújtás abba a trofiba, hogy ne szívjál vele többet.
Na üdv, Peti
Szeretnék! Mult héten már működött az ötös váltó, úgy néz ki mással már nem lesz gond, ugyhogy idén újra Trophy!
Nem tudom Te hogy fórumozol, engem ha valaki nézne, látná, hogy elmélyülten fuvarleveleket írok, közben ehhez használom a gépet.( A valaki a Kedvesem aki állandóan csesztet, hogy miért ilyen lassan végzek.
Köszi, gondoltam hogy a jawa meg a nő buktat le! Eltűntél, mint az aranyóra. Utoljára asszem a Szent Annánál láttalak vmi köbcenti túltengések között. Csak a Hege mesélget ezt-azt. Megy még a trofi ? Idén jönnél ? Mert mi megyünk.
Bingó! A 350-es női vezetőnél lettem biztos benne. Üdv a Beának!
Piros oldalkocsis Trophy, Yamaha1100-es virago, igéret gyújtás NyÁk-ra, ismerős?
Most marhára hülyén nézek ki a fejemből.. ki a mérnök úr, és az igazság miért nem pozitív ?? küldj nekem e- mailt, ha nem fér be ide :-)
vizvezjav@net-tv.hu
üdvi ...
De igen. 5 éve. Minden nyáron van egy 10-11 napos, amolyan igazi nomád, sátoros túránk. Igazából nem csak Erdély, egész Románia, egész a Duna-deltáig vagy a tengerpart.
Miért is?
Többet tudsz, mint én.. majd kifaggatom pontosabban a Petit..
üdvi: Fullkopy
Fullkopy
Én nem tudom mire célzott a mérnök úr! :-) De ha tudnám se mondhatnám meg a negatív reklám miatt! :-)))
ciao
Semi
Peti Te nem jársz véletlenül Erdélybe?
Így van. Futár Peti a minőséget helyezi előtérbe. Meg kell védenem. A "gyömrőire" az mit jelent ? Az én tippem, a X. Gyömrői út Újhegyi út sarkán lévő, látszólag lepukkant, Kossuth és társa gépműhely. Tizenvalahány főtegelyt újított fel nekem az évek során az öreg Kossuth, eddig mindegyik tudta a leckét. Csak példának okáért: kétütemű trabi:42ezer km (halál oka felső tűgörgő széthullás), 350-es jawa: egyik 25ezer km, a másik 16, még mindkettő megy, a 16ezres főtengelye szinte hibátlan(női használó), 250-es jawa (felül bronzpeselyes, a bronz nem a Kossuth munkája): kb. 40-45 ezer km (a km óra sokszor nem mért, mondjuk csak 70-80-nal közlekedtem vele, vmi henger öntési hiba miatt, ez volt az első jawam, a sorsát nem tudom, eladtam). ETZ250: 28ezer km (szétszedés oka: hengerfej csavar leugrott, falsot szívott, dugó megsült, szédszedte a hengerfalat) ennek a főtengelynek volt már egy kicsi axiális játéka, de még nem csörgött.
A fúrást ugyanott csinálják, egy vékony kisöreg, régebben furattam vele én is, rosszat soha nem csinált. Ha Futár Peti náluk dolgoztat, akkor bízhattok benne. Szerintem.
Kelemenék meg kritikán aluliak. Nekik még a fából faragott dugattyú is "gyári".
Peti74
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|