:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Hááááát.... Add el a mocit, ha ilyen fóbiáid vannak! Mindent csavarok tartanak! :) Ezek a fránya motorok ilyenek! :))) Ilyen alapon viszik a dekniket, sőt, a komplett blokkot, a sárvédődet, a telószáraidat, a kerekeket, a hátsó rúgóstagokat, a kormányt... Soroljam még? :)))
Gexxx! Lassú vagy, az a te bajod! :)
Uff: TiB
Az illető pedig ezzel a szocitársadalom haragját vonta magára...GRRRRRRRRRRRRRRR
Nekem ülésemet még nem lopták el csak kompletten a motort :-))))
Üdv,
Zsandi
kösz a segítséget, hétvégén folytatom az ülés projektet, de már remélem nem félhomályban. :))
ha hátul fogja csak két csavar akkor ez mennyire lopásbiztos?? én csak a zárható oldaldoboz alatt kerestem a megoldást vagy csak nekem vannak fóbiáim?
hyper:
műanyag sárvédőt, szerintem jót, itt a szomszédunkban csinálnak a Szatunaplex-nél Fűzfőn. Novák Andrást keresd: 88/451-648 számon délután kettőig.
Bammeg TiB, beelőztél.... nem szép dolog
Hátul van 2 csavar... Keresd meg, szedd ki, aztán már le is fog jönni ;)
Hamar elbuktál a motorbütyköléssel! :))))))))))
Hátul, mindkét oldalon van egy csavar, 13-as, a kapaszkodónál, azokat kell kivenni, aztán megemelni az ülés seggét, és hátrahúzni, ennyi!
Uff: TiB
Üdv! Megvettem életem első 250-es ETZ-jét :) van rajta szerelgetni való :)
Egyenlőre mindkét dolognak örülök.
A hétvégén rá akartam tekinteni az elektromos dolgaira de nem tudtam rájönni hogyan lehet az ülést leszedni. mintha hátrafelé kellen húzni? nem akarok semmit eltörni.
A telszkópba meg hallomásom szerint azért szoktak motorolajat tölteni mert az kevésbé agresszív a szimeringekhez.
azt mondják...
A teleszkópba tényleg telóólaj való, de azért egy ETZ-nél szerintem nem nagy olyan nagy gáz a motorolaj sem. Viszont vannak hátrányai. Tudom mert nekem sokáig volt Botond (leggagyibb) motorolaj a hátsó telókban, és Hikomol 80w90 az elsőkben. Azért csináltam, mert a húzócsillapítást akartam erősíteni benne. Nem tetszett, hogy hintázik a motor az úthullámokon. Egy ideig bírtam, mert tényleg nem hintázott, úgymond "fogta az utat", sportosabban lehetett vele menni, dönteni. Hátránya volt azonban, hogy csomaggal, vagy két személyel az úthullámokon szépen lassan összeült a hátsó teló, elfogyott a rugóút és akkor már csak pattogott. Másik bosszantó dolog, hogy a hőmérsékletre a motorolaj nagyon érzékeny volt, a nappali 30 fokban kényelmes rugózás, este 10 fokban már elviselhetetlenül kemény lett, a vesekövemet is kirázta. Mégiscsak a megfelelő viszkozitású teleszkópolaj oda a legjobb.
Üdv,
Peti74
ha ez alkatrész börze lesz akkor ott a helyem . dátumot irj.
vkami!
Az ETZ-hez van elektronikus gyújtás gyárilag. Azt hiszem '88-tól már csak azzal szerelték. Egy ilyet szerezzél bele. Ne haragudj, csak annyi alkatrészem van, mint bárki másnak, aki évek óta szerelget otthon, és jár ki börzékre. A beszerzésben nem tudok segíteni.
P20-asba egyszer barkácsoltam elektronikus gyújtást, de azzal a motorral csak versenyeztek, 11e-t forgott, megszakítóval nem ment, a 12V-ot meg egy felszíjazott akksi adta, se lámpa se töltés. Amúgy a pannóniákat szinte egyáltalán nem ismerem, soha nem szereltem, nincs vele tapasztalatom.
A döntés a tied! Azt raksz bele, amit akarsz! Akár faipari ragasztót is tehetsz bele! Én nem tenném! Most újítottam fel én is, nem sajnáltam rá a pénzt, és elég jónak tűnik a dolog! Szerintem kókány telóba a motorolaj!
Uff: TiB
Igen, tudom, hogy "hivatalosan" nem motorolaj való bele, csak olvastam, hogy itt pár embernek az is bevált, és az épp van is itthon... :)
Hali, a múltkor írtam az ETZ125-öshöz való műanyag sárvédőről, és most találtam is képet ilyen tz-ről a következő oldalon:
http://free.x3.hu/mz_motorkerekparok/
Ezen belül a típusok opción belül.
Na ilyen hátsó sárvédő kéne nekem!:(
Hát persze, hogy tudom! Menni fogunk a találkozóra. Jövő héten pénteken viszont a Pecsába lesz börze, (a Devils szervezi) oda jön valaki a fórumról?
Megelőztük a Motoros túra fórumot!
Tegyél bele 15W telóolajat! Ugyanaz elvileg a viszkozitása, mint a motorolajadnak, és nincs egy 1000-es a fél lityi!
Uff: TiB
Abba nem lokesgatlo valo veletlen????
Hali!
Ha 15W40 -es motorolajat teszek az MZ teleszkópjába, azt (kb) hány fok alatt nem illik használni?
kösssz!
Boky
az az előbbi "pály" az pálya akart lenni...
Jocó!
Téged is látni errefelé? Régen találkoztunk, mi a pály Kanizsán? Valszeg május elsején lesz megin motorostalálkozó Csurgón, szeretettel várunk Téged és Beát is, meg persze mindenkit! Most nagyobb szabású lesz mint az ősszel ha minden igaz! Egy kissebb gurulás is tervbe van erre a napra: Gyékényes-Zákány-Őrtilos-"hétszergörbén" vissza Porrogszentkirály felé, aztán vissza Csurgóra, ez kb. 50-60 km. Szal ha valakit érdekel, akkor jöjjön, majd írok pontosabbat, ha már letisztázódnak a dolgok! Remélem tod ki vagyok (piros kisTrophy nagy magyarzászlóval)!
Na UFF!
Peti!
Elektronikus gyújtásra trophyba én is vevő lennék!
Ha tudsz segíteni, kérkek irj mail-ban, ár stb.
Előre is köszi!
Potyka
Egyelőre nem jelentkezett... A gyújtás Bp-en vehető át, én 5000 Ft-ra tartom! Ha érdekel, dobjál mailt, vagy írj!
Üdv: TiB
Peti,
nekem is kellene egy elektronikus gyújtás a lányom ETZ-jébe. Tudsz segíteni? Ha hátszél kell hozzá a Jocó ismer, ma este egy helyen ittuk a sörünket :)
Az egyujtiban olvastam amit írtál, azt hiszem nagyon helytálló.
Nem MZ, de a P21-embe is kellene varázsolnom 12 voltot, meg valami Hall vezérelte szikrát. Azzal van tapasztalatod?
Szia Tib!
Ha Jocónak nem kell a gyújtás, én érdeklődnék iránta. :-)
Mindenképpen a régit fényeztesd újra!!!! 1500- ból már igencsak kihön!!
Fisi
Az utángyártott új felénk 1.500 Ft, de erről valaki itt a fórumon igen rosszakat mesélt, szóval szerintem inkább a régit kellene helyrepofozni! :-)
Az en 125-os ETZ-m 1990-es gyartmanyu (De Luxe) es bizony meg fembol van mindket sarvedoje.
Ha mar sarvedonel vagyunk: ugy vasaroltam a gepet, hogy az elso sarvedo serult egy kicsit, meg mar nem is valami szep 15 ev utan. Erdemes elvinni, hogy ezt fenyezzek vagy olcson lehet vasarolni ujat, szepet?
Ha megirna valaki, hogy mennyi az uj elso sarvedo halas lennek.
Srácok!
Látott már valaki itt magyarországon olyan 125-ös etz-t aminek műanyag hátsó sárvédője volt?
Mert én csak képen láttam, asszem az „újabb” modelleken volt gyárilag, de itthon nem sikerült még olyan boltot találni, ahol ez megvásárolható lenne. Több előnyét is látom: nem kell festeni, nem rohad, jól néz ki.
Ha valaki tud olyan boltot ahol lehet ilyenhez hozzájutni az plííííz szóljon, ha árat is tudna az még királyabb lenne.
Esetleg még egy kérdés: Hátsó 125-ös etz lengéscsillapító vkinek otthon elfogadható áron?
Köszi
Na jó, én nem bántalak. DE enyém a 10000-dik. :)
Jaja, megkaptam, válaszoltam is!
Kustib. Küldtem mailt. Megkaptad ?
Peti74
Ne bántsatok, kérlek!!!
Csaknagyon szerettem volna ezt az 5000-t.
Remélemnincs harag :)
Hali!
Nekem van egy komplett elektronikus gyújtásom ETZ-hez! Szépséghibája, hogy kontaktos egy helyen, de megmutatom neked, hogy hol! Azt félóra forrasztgatással megoldod, és hibátlan! Írj mélt!
Uff: TiB
Hali!
Dobnál egy mailt a kustib@freemail.hu-ra? Szeretnék kérdezni tőled az erdélyi túrázással kapcsolatban! Nekem is vannak ilyen irányú terveim!
Köszi: TiB
Dino
Ugye? Én is így emlékeztem, csak nem mertem mondani nehogy hülyeséget beszéljek! :-)
Akkor most 20 botütés Gexxx-nek? :-)
ciao
Semi
Hamár az 1000.-ről lemaradtál legalább az 5000. megvan. (de hozzátenném jómúltkor Tike kollégát jól lecseszted az általad most alkalmazott taktika miatt)
Kié lesz a 10000.?
Jocó. Az az egység ami blokkba való, az van nekem, kettő nem biztos, de egy mindenképpen. Az un. fekete doboz, most épp csak egy van, de az a tartalékom. Felhajtok abból is, ha kell. Van itt a környéken pár ember, akinek vannak bontott ETZ cuccai. O.k. ?
Fullkopy. Nem gond a 12V, sőt. Ha szerzel egy trabant mágnesgyűrűt és elhozod a géped, berakjuk komplettre. Egy 12 V-os elektronika még itt áll a polcon, csak kell neki helyet találni valahol az ülés alatt, ki kell kábelezni, meg egy hall IC-t ráilleszteni az állórészre. IC-m van. Ha érdekel, akkor: pkalamar@pannongsm.hu. Írj ide telefonszámot. Üdv, Peti74
Az én kütyüm is 12 voltos.. ez jó, vagy rossz hír ??
Egy bontó sem írt még mélt nekem! Tényleg nem tudok eddig egy eladót láttam a fórumon 6000-ret kértek érte, két nap múlva mikor tudtam volna menni érte a srác írta, hogy már odaadta a haverjának. Te tudsz valahol? Vagy valaki?
Az agyamat eldobom, Kele. Ha már beletetted az ETZ generátort, akkor mit bénázol ? ETZ-hez van gyárilag elektronikus gyújtás, a katonaimban is az van. Akkor neked nem én kellek, hanem egy bontó !
Jocó10 !
Semmi gond, nem vagyok nick helyesírás érzékeny, sose voltam !
Köszi a Petiről szóló remek infókat, tutira meg fogom környékezni, ha nem ugrik idejében félre :-))
Digitális multiméterem, és indikátor órám nekem is van. Az utóbbit megvettem a bótba és megesztergáltattam hozzá a terveim szerinti tartozékokat.Aki már látott ilyet, le tudja gyártetni.( régi trabi és wartyogó ) 10 mm mérési tartományú,századmilis értéket mér ez keveseknek mond valamit .. lényeg, profi eszköz, nem kell számolni a köröket..
A probléma ott kezdődik, hogy oldalkocsisnál tükörből kell pl. megszakító hézagot állítani.Ha ez, mint első lépés megvan, jöhet az alaplapon a fix henger, majd a "mobil". Szörnyű tortúra.
Ezért szeretnék elektronikus gyújtást, nagyon...
A 12 voltos páka utiszerszámként eszembe se jutott volna..hatalmas huszárvágás, nagy ötletgazdára vall..
A túrázás egy kicsit részemről még várat magára, próbaidős a bejáratás..
üdvi : Fullkopy
Láttál már réztekercsből, kollektorros állandó mágnest?
Csakhogy a Bea Ts-e és a Trophym is 12v-os Etz generátorral megy! Úgyhogy át kellene alakítani! Ja és Ifa fesszab!
-Hogy tényleg örüljél.
6V-os TS-ben ? Elektromágnes. Különben nem lehetne változtatni a rajta átfolyó árammal a gerjesztő mágneses mezőt.
Én is szeretlek jocó. Egyébként meg Jawa 350-be is. Az elektronikus gyújtás fórumba irogattam már róla. Épp most tettem be az utolsó előtti kéthengereshez készült áramkört egy kockahengeresbe. Az egyhengeresé elfogyott. Most az jön, hogy megint legyártatok egy párat (nem bonyolult nyák, de kézzel nem tudom megrajzolni). Egy A5-ös fóliára 4 ilyen rajzolat fér, eddig a sógorom csinálta fólia alapján a nyákokat, nekem csak ki kellett furkálnom és beforrasztanom. Mivel munkahelyet váltott, ez a lehetősége megszűnt. Most keresek helyet, ahol fólia alapján készítik a nyákot olcsóért. Valószinűleg nyák-expressz lesz belőle. A többi már egyszerű, kb. 1500 Ft az alkatrészigénye.
A 350-esbe kell egy 6V-os MZ dinamó (hogy miért nem szeretem a jawa dinamót, azt majd a feszszab fórumban elolvasod), egy kisipari elektronikus feszszabályzó (ha lúd legyen kövér, Futár Petinél 3100 Ft), kell hozzá még egy trabi jeladómágnes (keleti autóbontóból 1000 Ft körül lehet), egy trabi vagy MZ hall IC (ebből még van asszem 2db-om, egyébként az Alig utcában a Masina autósboltban lehet ilyet külön kapni), és egy esztergált távtartó. Ez utóbbit itt Lőrincen is csinál nekem az esztergályos, ő úgyis tudja már a méreteket. Ja és egy kis reszelgetés vmi 2-es acéllemezből. Az eredmény egy közel századmilliméterre beállítható gyújtás lesz, a megszakítóshoz képest erősebb szikrával, kéthengeres alapjárattal, és persze soha nem kell utánállítani. Előszőr én magam sem hittem el, hogy a 350-esen a 3 éve beállított 2,85mm-es előgyújtásom most is pontosan annyi. Nekem egyszer hibásodott meg (persze a nagy román puszta közepén), akkor a rezgéstől eltört egy kerámiaellenállás egyik lába. Visszaforrasztottuk:) Azóta egy csepp szilóval rezgésmentesítem ezeket. Szóval vannak járulékos kölségei, de megéri.
Az egyhengeres abból egyszerűbb, hogy oda jó az ETZ-k mágnese is, távtartó nélkül, és nem kell külön állíthatóra csinálni az IC-t tartó nyáklemezt. Az MZ-ben meg eleve MZ dinamó van. Ja és persze az egész cucc 6V-ról működik, trafót nem kell cserélni. Vhol vannak digit képeim róla, ha érdekel, megkeresem és felrakom vmi freeweb oldalra.
Tudja valaki hogy TS125-ben a dinamó állórésze állandó mágnes vagy elektromágnes?
Nagyon fontos!
Fullkopy! Bocs az előbbi rossz névírásért! A Petinek a Javva a specialítása! Gyártja, javítja, felújítja. Örök élmény mikor a kedvesének elment a Javván az egyik henger szikrája, Peti a román országút szélén elővett egy komoly univerzális műszert,és kimérte, hogy elment egy kondi. Kérdem tőle, hogy most mi lesz, hogy cseréli ki, csak azt ne mondja, hogy páka is van nála. A Peti vigyorgott, és elővett egy 12voltos pákát, ki-beforrasztott És már indult is a gép. Pár napra rá elmet a gyújtásom. Saccra be akartam állítani, minél előbb indulhassunk. A Peti elővett egy indikátor órát, hogy avval talán pontossab. Ugyhogy érdemes vele túrázni, biztos, hogy szinte bármiben tud segíteni.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|