:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Akkor ezt most kitárgyaltuk....
Miről vitatkozzunk?
Te milyen olajat használsz? :))))))
A kerékpár akku az ciklusálló és nagy áramú. Jó esetben mert azért előfordul hogy az olcsó riasztóakkut teszik abba is.
Szumma-szummárum:-tehát: ;) :)
Jó választás a zselés aksi, jobb mint a savas, de elektronikus fesszabályzóval ajánlott használni. (ezért rövid távon drágábbnak tűnik, de hosszabb távon bőven megtérül) A zselés aksi többet bír, kevesebb gond, olcsóbb. A mechanikussal nem jó, nem mindig válik be...-tehát lehetőleg kerüljük ezt a párosítást.:)
Teknőc
Szerintem is azt vegyél. (ezért nincs vita.)
Az árán kívül van még egy előnye, hogy lassabban is merül. Így télen nem kell sűrűn töltögetni.
A nagy belső ellenállásnak azért előnyei is vannak! :-)
Valahogy fel kell tupírozni a dolgokat, különben nem figyelnek az emberre! :-D
Így van!
Inkább úgy mondanám, hogy lehet belőle probléma.
Pl.: mint írtam, elállítódik túltölt és ettől hamar tönkre megy. (Nem volt vészes a túltöltés, a savas simán bírta volna.)
Vagy Mora esete, aki szerzett egy szirénát a motorra, de össze-vissza szól neki, mert érzékeny a feszültségre és nem bírja a mechanikus szabályzó+puffernek alkalmatlan akku kombót.
Így csak álló motorral tud normálisan szirénázni! :-D
Megjegyzem az enyémben most egy elektronikus Lada feszültségszabályozó van és együtt az akkumulátorral olcsóbbak mint egy sima savas akku. Úgyhogy, aki nagyon precíz akar lenni, az még úgy is olcsóbban megússza.
Egyébként én szeretek látni, úgyhogy a TS-em 12V-os. Ezért maradt a bután nézek az út szélén, amíg vissza nem jöttek értem és vettek nekem egy új akkut.
Sziasztok!
Jó ez a vita!Sokat tanulok belőle! :D
Elektromos keró akkupakból kivett zselés aksival gurulok!Erröl annyit hogy fene tudja hány évet hevert a sufniban,kényszerből a legjobbat beleraktam a motorba és elvagyok vele!Tavaszig!Akkor veszek ujjat!Nekem Sub-ee féle feszültségszabályozóm van,ami be van állítva 13,8V töltésre.Tény hogy mióta ez van tovább bírja az aksim mint a gyárival!Keri engem meggyőztél hogy a riasztó aksi is tökéletesen megfelel az mz-be!Az ár is nagyon meggyőző:12V 4Ah kerül 2900ft-ba és nem 6-8 ezerbe
Na erről van szó :)
Így lesz atomvillanás egy kidurrant lufiból.
Úgy vitatkozzunk, hogy szerinted probléma, szerintem meg nem.
Tehát túltöltött, vagyis rosszul volt beállítva. A sima az csak simán elforralta volna a vizet, és utána áll meg a motorod.
Végül a TS beindul akku nélkül is, ha amúgy van töltés.
Félbe maradt egy mondat!
Kiegészítve: Ha a haverokat akarnám rémisztgetni én is ezt mondanám.
Ne vitatkozzunk, mert nem azt mondtam, hogy nincs igazad, hanem azt, hogy nincs teljesen igazad.
"Igen, abban igazad van hogy a zselés nagyobb belső ellenállása miatt nem olyan jó puffer mint a savas,"
így meg hogy vitatkozzunk, ha egyszer én is ezt mondom! :-)
Egyébként nekem most robbant fel egy idén! Ráadásul 1000-1500km-re otthonról.
Bár a felrobbant, az elég erős kifejezés. Ha a haverokat akarnám rémisztgetni
Lerepedt a teteje és kifújt valami szürke cuccot magából. Ettől zárlatos lett, amitől ugye a TS megállt én meg néztem bután az út szélén.
Pontosan ebben a sorrendben történt minden! :-D
Mint kiderült kicsit túl töltött a generátor, ezért sem jó a mechanikus hozzá, az elektronikus nem állítódik el spontán.
Vitatkozzunk?
A FET vagy a Tranzisztor a jobb? :D
Egyrészt ugye ez a szakmám, másrészt játékból rontottam már elég riasztó akkut hogy tudjam mit bír.
A zselés a savashoz képest kisebb áramot visel el töltés vagy kisütés közben, nem szereti a mélykisütést, a túltöltést. A savas sem, de néhány alkalommal azért túléli. Viszont több ciklust bírnak (mondjuk a Panasonic biztosan, a Ritarra nem esküdnék) és tényleg gondozás és probléma mentesek.
Ezen felül minden töltés, kisütés, paraméterük ugyan az, hiszen itt is ugyan azok a kémiai elemek vesznek részt a reakcióban. Ezért egy JÓ mechanikus fesszabbal, és elegendő töltéssel garantáltan nem lesz probléma. Nem zavarja a ritkább kapcsolgatás, és a nagyobb küszöbfeszültség.
Igen, abban igazad van hogy a zselés nagyobb belső ellenállása miatt nem olyan jó puffer mint a savas, de milyen elektronikát zavar vajon a TS-en? Az izzókat? Vagy a megszakítót? De ha elektronikus a gyújtás, akkor is azok több 100V-os impulzusokra vannak kitalálva, nem az akkufesz ingadozás fogja zavarni.
Nekem a LED-es hátsó lámpáimat sem zavarta. Pontosan ugyan úgy viselkedik minden mint elektronikussal, szkóppal meg nem néztem a tranzienseket :)
Igen, én is be voltam ilyesztve hogy juj az nem motorba való mert felrobban, meg tönkremegy.
Rákányszerültem és meglepő módon 2 évet bírt egy lepukkant zselés akku.
Következő alkalommal beleraktam egy olcsó noname megvfizethető akkut. 1 évig bírta. Aztán néztem Vartát, de drága volt, láttam mellette a riasztó akkut fele annyiért, hát mondom ha fele annyit bír is most csak ennyi pénzem van, de nem feleannyit bírt hanem legalább annyit. Ezek után, amikor elromlott megint bepróbálkoztam, a legkisebb kapacitással és bejött.
Most éppen egy 7Ah-s riasztó akku van benne, mert nem volt kisebb a helyi boltban, de az előző 4-est azért vettem ki mert nem indult, kiderült a gyújtás kapcsolóm a rossz, de már bent volt a 7Ah-s. Éppen múlthéten mértem meg a kapacitását a 4-esnek ami a pincémben pihent tavaly óta, és még mindig 2,1Ah a hasznos kapacitása, tehát ezzel még működne a TS.
A kapacitás mérést egy 0,1C kisütés/töltés ciklussal mértem, a töltő pedig számolja a beletöltött mAh-t
Azért ez nem teljesen így van. Az elektronikus szépen fokozatmentesen adagolja a gerjesztést, a mechanikusnak meg gyakorlatilag 2 állása van és azt váltogatja. Leegyszerűsítve a dolgot a váltogatás sebességével szabályoz.
Az ólomakksi ezt mint puffer benyeli, a riasztó akksi viszont nem. Ott lehetnek gondok, nem is az akkuval, hanem inkább az egyéb elektronikákkal.
Teljesen mindegy hogy mechanikus, vagy elektronikus, amíg pontosan van beállítva.
Tény viszont, hogy a mechanikus akkor pontos ha beállítják, az elektronikus pedig vagy pontos, vagy elromlott.
Elgondolkodtam, de ts-nél, 6V-os technikánál,(mech. fesz.) hosszabb távon is beválna?-Szerinted igen...Hm.
Panasonic- lényegtelen a márka...csak ez volt számomra a legáttekinthetőbb elérhető oldal hirtelen.
Mindenesetre köszi a tanácsot és véleményt. Átgondolom a holnapi melóban.
Teknőc
Most nézem ennél a cégnél van Ritar akku is. Bőven jó. Pana sem bír kétszer annyit hiába kerül kétszer annyiba.
Nem csak túrára, de én a reflektor fénye mellet vertem fel a sátrat.
Az ETZ-ben is...igaz 12V, de 4Ah akku van és egész nap motorozok töltés nélkül.
Jó a panasonic, de drága. Lomexnél fele ennyibe van ilyen méretű, nem panasonic.
Ne higgy el mindent :)
Csak tönkremegy de nem robban fel. Biztonsági szelep van rajtuk, de max szétreped a cella.
Nekem évekig volt riasztó akku mechanikus fesszabbal is. Mindenki azt mondta hogy nem lehet, meg gyorsan tönkremegy, meg motorba nem lehet, spéci töltő kell hozzá. Ja, csak éppen volt a fiókomban egy felesleges hát beleraktam és ennek ellenére addig bírta mint a méregdrága savas aksim szóval velem már nem etetik meg a drága akkut.
Önindítóhoz valóban nem jók ezek az akkuk, arra jobb a savas.
Önindító? -Nekem? DDD
4Ah- a túrákra is elég volna?
Erről mi a véleményed?
http://wormsign.hu/zseles-riaszto-akkumulator/6v-os/panasonic-6v-4-5ah-zseles-akkumulator,p-20565766.html
Teknőc
És önindító is van a motorodon? Mert akkor szükséges ilyen nagyméretű.
Nekem 4Ah-s van a motoromban.
1500+áfa.
De ha ragaszkodsz a 12Ah-hoz, az is csak 3400+áfa
Köszi a tanácsot.
Lehet, de nekem nem vészes az aksi gondozás. nem jelent terhet egyáltalán..
Pénztárcakímélő: egyenlőre nem látom annak... Ezt néztem ki:
http://wormsign.hu/zseles-riaszto-akkumulator/6v-os/panasonic-6v-12-ah-zseles-olom-akkumulator,p-20565771.html
Viszont az a régi banner meg eléggé meggyőző volt, nagyon bevált. Nem túl drága, oszt nem is volt vele gondom egyáltalán. Valahogy még most is jobbnak látom a kis ts-embe...
Teknőc
Én mikor megkérdeztem, kifejezetten nem ajánlották, mert szar fesszabtól állítólag fel is robbanhat. De nemsoká a /1esbe is veszek eléektronikus fesszabot, és akkor abba azt rakok lehet.
Jóideje igen.
De jó fesszabb kell hozzá, mert hamar feldobja a talpát ha túltölti. Elektronikus, vagy jól beállított mechanikussal is sokáig üzemelt nekem.
Nem semmi, ez a BMW ahogy jár:)!Mondjuk nekem ez az idom nagyon nem jön be, de korhű ,és ennél már ez a lényeg.
Hát az én Varta akksim se az igazi, pedig egy éves, és meg kap minden gondozást, a következő lehet riasztóakksi lesz, többen használják, és szeretik, és pénztárcakímélő.Teknőc nézz szét a piacon, úgy tudom Keriébe is az van.
Értettem én,;) :) csak a Gabinak szánt(44617 (136050)) hsz-edre reagáltam...DDD
Sok sikert a plexihez.
Szerintem a legjobb ez, egy szögedi ismerős csoda motorján lévő plexi- előtte nagyon ellene voltam, de ez nagyon meggyőző álommotor a maga módján..;)Eső és szél álló...
http://youtu.be/QOSteelsCX4
Nekem meg az oldaldeknimen a két öklömmel szépen (vissza)kinyomtam. Apró karcok maradtak a robi után, de ez már nem érdekel...:( Az aksim csoda hogy nem lyukadt ki, szép mélyedés van a műanyag testén.:O Igaz, eddig is a halálán volt, Creationmz látta is, inkább kézjelzéssel közlekedtem már. Tehát halott aksi..:(
Most venni szeretnék egy bevált márkát: Banner aksit,( http://bolthely.hu/generalspeed/id/00300_Banner_Bike_Bull_Akkumulator_6N11A-3A) ezzel kibírtam 7 évet, a mostanival csak 4-et, az is kész szenvedés volt a negyedik... ja, ez Varta replica, úgy varta mint én. Ebből többet nem kérek. Ami bevált arra szavazok..;)
Teknőc
Nem a Babetta volt a hibás, de ezt már tudod azóta...:))))
üdv.: R
Teknőc én nem úgy áztam el, hanem tényleg eláztam:)Ezért is keresek télire plexit a motorra, amit tavasszal leveszek, csak nagyon úgy néz ki, hogy idén télen is motorozás marad.
Engem mindíg hurrogtak, hogy nem félsz, hogy beázik?Hát ha beázik, azt meg is érdemli.Wartburgnak nincs vízelvezetése, a hengerfejen a gyertya egy olyan mélyedésben ül, amiben élfér egy korsó sör.Lemostam a motorját, még arra is lusta voltam, hogy kitörölgessem, soha nem ázott be.Egyszer volt babettám azt mondták, hogy az beázott azért állt meg, de ezt mr soha nem tudtam meg, mert átküldtem a babettát a túlvilágra egy mozdulattal.
Egyiken amit mondtál a gyertya, 251esen a gyújtás dekni úszott el, a 150esen meg nem tudom, de 10 mosásból 5ször várni kellett haveromra :)
Légszívás témát nem tudom, az biztos h a kicsivel se volt még bajom, a nagy meg ugyanúgy az alsó vázcsőből levegőzik.
Mert mi ázik be azon?
Hallottam olyat, hogy mivel a gyertya kis gödörben van, ott felgyűlik a víz, és emiatt nem szikrázik, de igazából nekem az ETZ-n és a TS-en is jetskire való víz alatt is működőképes szilikon pipa és kábel van. A trafónál is szilikonnal van beragasztva a nagyfesz kábel, szóval az is jól bírja.
Karburátor ugyan az (más átmérővel), de az is le van szigetelve víz ellen a bowdeneknél, máshol meg nem megy bele a víz, hacsak nem merészkedek túl mélyre.
Ebben viszont az ETZ vezet mert a légszívás a tank alatt van, a TS-nek meg az ülés alatt.
Hogy hol? - az erő legyen veled..;)
Egészségedre! -Meg a Gabiéra is! :)
Teknőc
Hát igen, egy robi elesett a kis ts-embe.
Csak az a baj, hogy így nem lesz kismotorok, csak megsérül az enyém. ;) :(
Holnap tényfeltáróan elemzem a problémát...
Teknőc
Inkább ne, akinek egyik típus van arra esküszik, MZ vs Jawa csatákat elég volt olvasni is. :D
Csak itteni észrevétel, h ismerősi körben TSt még sose kellett beázás miatt menteni, ETZt meg.... 3at is.
Még most veszem észre Gabi tebeszóttá?:)
Ts-ek az Etz-k ellen? Jól van na megyek erőt gyűjtök..... hol a söröm...
Na hazafele megint eláztam, de most is csak a csizmám ázott be:)Teknőc a te motorod meg összefekszik mindenféle más típussal?:)
Nekem egyszer beázott...amikor víz szintje alatt volt a légszűrő :)))
ETZk... a TSsel rengeteg bajom volt eddig, egyvalamit kivéve: beázás :D
Múlt heti esőben felvonuláskor se, és utána nagynyomásúval mosáskor se... :)
Bükk, és Mátra jól hangzik.
Melyik hónapban lenne kb?
Jó neked Troster!;)
Holnap motorszerelés lesz, mert a motoromra rádőlt egy másik, át kell néznem....Behorpadt az oldaldeknim..
Teknőc
Ma lemostam az Etz-t, parasztba nagynyomású sterimobbal, na mondom vajon beindul, de teszt: pöccre indult! Persze megint esik, és még ma mennem kell vele, úgyhogy nem vagyok ideges...
Egy bükkös, mátrás túrában én is bármikor benne lennék!:)
Innen a fórumról ki lakik a Bükkben, Mátrában?
Lehetne túrát szervezni hozzájuk, összekötni a kellemest a hasznossal.
Mondjuk ha alacsony az akkufesz, az is tud problémát okozni nagyobb fordulaton, tehát elsőnek próbáld meg egy jó akkuval.
Trafó, gyertya.
Annak a sokmindennek, a megszakítót leszámítva, nem sok köze a gyújtáshoz.
Sziasztok!
Problémám van a kis Ts-sel. Itt hátha tud valaki tanácsot adni. Nem pörög ki a gépezet. 5ezer körül kivillan a töltésjelző, és lehörög, füstöl.
Szénkeféket cseréltem, rugók jók, állórészt, forgórészt cseréltem. Fesszabályzót is kicseréltem, (igaz másik lehet, hogy rosszra, mert nem tudom, hogy jó-e). Vezetékeket átnéztem próbavezetékkel. A gyújtásom sem csapágyas, nem dob a főtengely. Az akksim haldoklik, de indul vele a motor. Új az ellenállástekercs is. Gyújtást órával állítottuk be. Másik elektronikus fesszabályzót nem akarok venni, amíg nem bizonyosodom meg, hogy a gyári machanikus rossz-e. Mi lehet a gond? Mit cseréljek, nézzek még meg?
Tanácsokat, válaszokat előre is köszönöm!
Ezaz, én is FAG csapágyat raktam bele, jobb oldalt meg asszem SKF, de mégis lóg a főtengely, pedig nálam a főtengely se kopott...
Na szétszedtem a blokkom. FAG csapágyakat voltak, de jó állapotúak, még 10-20ezer km is elférne bennük, csak a főtengelyem kóválygott a csapágyban :(
Ezt leszámítva bőven benne van még 10ezer km lehetősége a blokk többi részében. Van még egy blokkra való használt cuccom, hozzácsapom amit ebben cserélni kell és összerakok egy tartalék blokkot.
Szívesen nincs mit...;) :)))
Látom, más is Bambit ajánlják neked, nem csak én. -Főleg, ha nógrádi srác leszel újra. Ő a legközelebbi kiváló szaki.
A gépedre a motorikus felújítás ráfér, s szerintem a hengeren kívül lesz mit csinálnia....
Teknőc
Ösmerem Bambi munkásságát, de Ő egy akkora ikon számomra, hogy halandóként megkérni se merem :)
Nálam most gurult el a gyógyszer a motorral kapcsolatban, ugyanis főtengely csapágy kontra szimering a helyzet most :)
Ha nézni is akarod akkor sokkal többe lesz :D
Bambit ismered? Amit lehet ő kihoz a gépedből, de pénzért dolgozik, és nem birkatürelmű, viszont zseni.
A végeredmény ugyan az :)
Én is ezért teszem parkolópályára, mert normális alkatrész alig van hozzá az is aranyárban. Régen ugye a normális alkatrész fillérekért volt, ezért volt olyan zseniális a TS.
Már évek óta építgetek egy CNC marót, ha az egyszer elkészül, na akkor fog csődbe jutni tajvan :D
Nos akkor az alábbi hibatömkeleg javítására keresek egy birka türelmű zsenit.
- Teljes blokk felújítás (furatva már volt de ha kell akkor felőlem mehet a 3. túlméret)
- Teleszkópok elöl javítás hátul csere
- Kerekek csapágy és fékbetét ahol kell.
- Elektromos rendszer (ott én is szeretnék ott lenni)
Az alany egy ETZ 250. Most lett abból elegem, hogy szinte bárhol képes otthagyni. Gyakorlatilag szépen kibírta a szeged ajka távot itthon meg szivat.
A motort elviszem. És haza is hozom ha kész.
Várom a jelentkezőket. (ha lehet akkor ismeretlent kérem legalább egy saját munkát mutasson).
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|