hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 22. kedd 
Csilla, Noémi

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Atilla
válasz erre | email2012-11-06 15:45:46
Hogy miért van? Pont ez az ami mai szemmel furcsa. Mi az, hogy arra gondolnak, ha tönkrement az akku még vergődj haza, nem arra, hogy hívj trélert vagy valami sárgaangyalt és fizess sokat.
Ez a szemlélet már rég kihalt.
sorszám: 44665 (136130)
(előzmény: VGGábor, 2012-11-06 15:02:45)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-06 15:10:36
Régi akkuk nem voltak túl megbízhatóak.
Főleg ha rajtahagytad a gyújtást, vagy lámpát, akkor se kelljen hazáig tolni.
Szerintem ez nagyon figyelmes dolog volt tőlük, mert pl. a Jawa350-esemet, A Bécsi úttól toltam Kőbányáig (20km) amikor a jó kis 2 hetes, kisipari magyar akku piros lámpánál alapjáraton egyszer csak átment zárlatba milyen jó lett volna ha a Jawa hajlandó lett volna elindulni.
sorszám: 44664 (136129)
(előzmény: VGGábor, 2012-11-06 15:02:45)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-06 15:05:07
Talán azért mert ezeknek állandómágneses a dinamójuk van.

Pl. a simó is ilyen, az is alapból indul első rugásra akku nélkül.
sorszám: 44663 (136128)
(előzmény: VGGábor, 2012-11-06 14:59:07)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-11-06 15:02:45
De azért ha aksival tervezték akkor minek van az akku nélküli kapcsoló? Csak sejtettek valamit, hogy nem lesz örökké kóser a technika.
sorszám: 44662 (136127)
(előzmény: Atilla, 2012-11-06 14:52:12)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-11-06 14:59:07
Láttam már YBR 125öt is, aksi nélkül 1-2 rugásra indul :D Jawával tényleg nincs tapasztalatom hál Isten. A CZ 175ösön meg jó volt az elektronika.
sorszám: 44661 (136126)
(előzmény: Atilla, 2012-11-06 14:52:12)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-11-06 14:54:19
Ez meg az én szakmám( volt valamikor), úgyhogy tudom! :-)
sorszám: 44660 (136125)
(előzmény: Keri, 2012-11-06 14:32:32)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-11-06 14:52:12
Leszólni egy akkumulátorral tervezett rendszert, mert nehezen működik akku nélkül?
Akkor az összes modern jármű szar! :-D
Az MZ-nek egyébként nem rossz az elektromos rendszere, még a TS-nek sem. Pláne figyelembe véve, hogy amikor tervezték eszébe sem jutott az embereknek olyan marhaság, hogy nappal is világítsanak.
A rossz akkumulátorral megállhat 3000rpm alatt, de akkumulátor nélkül mennie kell. Persze alapjárat az lehet, hogy nem lesz.
sorszám: 44659 (136124)
(előzmény: VGGábor, 2012-11-06 14:34:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-06 14:45:40
Egyébként meg ha szerinted a TS villanya rossz tervezés, akkor még nem láttál 6V-os Jawat :)))))))
sorszám: 44658 (136122)
(előzmény: VGGábor, 2012-11-06 14:34:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-06 14:42:56
Neked lehet, de nekem nem áll le :)
Lestrapált dinamó nem termel annyi villanyt mint egy jó. Én még az elején lecseréltem a teljes dinamót nullkilométeres DDR-re, akkor még viszonylag olcsón, most horror ára van.

De azért nem reménytelen régi dinamóval sem. Új szénkefe, rendes hozzáértővel felszabályoztatni vagy kicserélni a kommutátort, (nem az esztergályos haverral, mert az csak elszúrja)
Kimosni a tekercseket gázolajban, mert a lerakodó szennyeződés söntöli az áramot.

Nekem így a régi dinamót is sikerült 90%-ra visszahozni.
sorszám: 44657 (136121)
(előzmény: VGGábor, 2012-11-06 14:34:24)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-11-06 14:34:24
De akkor meg kb 3000 alatt meg le is áll. Szar akksival se bírja ez alatt. Hansék elég szarul találták ki ezt a részt...
sorszám: 44656 (136120)
(előzmény: Keri, 2012-11-06 14:19:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-06 14:34:20
bocs, B+, D+, Df nek kell egy csokorban lenni, különben villanyt termel, csak nem jut el a gyújtásig :)

Egyébként az akkumentes állása a TS-nek is ugyan ezt csinálja, csak egy kapcsolóval.
sorszám: 44655 (136119)
(előzmény: Keri, 2012-11-06 14:32:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-06 14:32:32
A lágyvasban mindig marad egy kevés mágnesesség, ez ugyan kevés villanyt termel, de valamennyit termel, azt pedig egyből beleküldik a gerjesztésbe így önmagát is fel tudja gerjeszteni egy dinamó, mivel ott eleve egyirányú áram jön ki (a kommutátornak köszönhetően).

A generátornál diódákkal egyenirányítanak, konkrétan kettő diódán kell átküzdenie magát annak a szerencsétlen öngerjesztett villanynak ami 1,2V körüli nyitó feszültséget jelent. Vagyis ekkora feszültséget kell előállítani a zéró gerjesztéssel, hogy egyáltalán valami kijöjjön belőle. Na ehhez viszont nagy fordulat kell.

Megoldás, ha nem szilicium, hanem germánium diódákat használ az ember az egyenirányítóban, mert annak csak 0,2V lenne a nyitófeszültsége, de sajnos ezek a diódák sokkal kisebb áramot bírnak, és érzékenyebbek.

Ja és igen. Elektronikus feszültségszabályzóval a TS sem fog elindulni, mivel abban is van dióda :)))) tehát ha ledöglik az akku, akkor a D+ vezetéket összedugod a DF-el és láss csodát betolható az öreg dinamós gép.
sorszám: 44654 (136118)
(előzmény: Atilla, 2012-11-05 22:06:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-06 14:19:49
A kis TS-en ha elforgatod a kulcsot teljesen balra, akku mentes üzemmódba kerül. Ilyenkor a dinamó villanya közvetlenül a gyújtásba megy. Persze alapfeltétel, hogy jól legyen bekötve a gyújtáskapcsoló, és működjön valamennyire a fesszab.

Ilyenkor berúgni ugyan nem, de betolni be lehet, és persze ne számíts alapjáratra.
sorszám: 44653 (136117)
(előzmény: VGGábor, 2012-11-05 21:02:11)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-11-05 22:06:05
Ez is jó téma. Csak úgy generálja a hozzászólásokat!
Egyszer régen valakivel erről olyan vita kerekedett, hogy az csak na!

Én véleményem:
TS: Be lehet tolni akku nélkül, csak elég gyorsnak kell lenni. Van rajta betoló állás is, bár majdnem mindegy hol tolod be. Nagy lejtő, vagy Usain Bolt kell hozzá!

ETZ: Elvileg nem lehet betolni akku nélkül, de a gyakorlat atz mutatja, hogy van olyan amit be lehet.
Talán valami mágnesesség maradvány a forgórészben...
Ennek ellenére nem tanácsolom, mert a generátor csúnya nagy tüskéket tölt, amit az akku nyel be.
Ha nincs akku, akkor kapja minden direktben.
És ez nem tesz jót semminek.
sorszám: 44652 (136114)
(előzmény: VGGábor, 2012-11-05 21:02:11)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-11-05 21:58:07
Hát, amilyen éppen van az adott kúton ahol tankolok!
Tudom, szégyelljem magam... :-D
sorszám: 44651 (136113)
(előzmény: Keri, 2012-11-05 19:24:25)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-11-05 21:02:11
Lehet h volt már róla szó, de írd már meg hogy hogyan? Mert nekem MZt eddig betolni nem sikerült aksival se, nemhogy nélküle :D
sorszám: 44650 (136111)
(előzmény: Keri, 2012-11-05 16:05:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-05 19:24:25
Akkor ezt most kitárgyaltuk....
Miről vitatkozzunk?
Te milyen olajat használsz? :))))))
sorszám: 44649 (136108)
(előzmény: Atilla, 2012-11-05 18:28:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-05 19:22:08
A kerékpár akku az ciklusálló és nagy áramú. Jó esetben mert azért előfordul hogy az olcsó riasztóakkut teszik abba is.
sorszám: 44648 (136107)
(előzmény: daranyi68, 2012-11-05 16:51:30)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-11-05 18:58:36
Szumma-szummárum:-tehát: ;) :)
Jó választás a zselés aksi, jobb mint a savas, de elektronikus fesszabályzóval ajánlott használni. (ezért rövid távon drágábbnak tűnik, de hosszabb távon bőven megtérül) A zselés aksi többet bír, kevesebb gond, olcsóbb. A mechanikussal nem jó, nem mindig válik be...-tehát lehetőleg kerüljük ezt a párosítást.:)
Teknőc
sorszám: 44647 (136105)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-11-05 18:35:05
Szerintem is azt vegyél. (ezért nincs vita.)
Az árán kívül van még egy előnye, hogy lassabban is merül. Így télen nem kell sűrűn töltögetni.
A nagy belső ellenállásnak azért előnyei is vannak! :-)
sorszám: 44646 (136104)
(előzmény: daranyi68, 2012-11-05 16:51:30)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-11-05 18:30:00
Valahogy fel kell tupírozni a dolgokat, különben nem figyelnek az emberre! :-D
sorszám: 44645 (136103)
(előzmény: Keri, 2012-11-05 16:06:41)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-11-05 18:28:03
Így van!
Inkább úgy mondanám, hogy lehet belőle probléma.
Pl.: mint írtam, elállítódik túltölt és ettől hamar tönkre megy. (Nem volt vészes a túltöltés, a savas simán bírta volna.)

Vagy Mora esete, aki szerzett egy szirénát a motorra, de össze-vissza szól neki, mert érzékeny a feszültségre és nem bírja a mechanikus szabályzó+puffernek alkalmatlan akku kombót.
Így csak álló motorral tud normálisan szirénázni! :-D

Megjegyzem az enyémben most egy elektronikus Lada feszültségszabályozó van és együtt az akkumulátorral olcsóbbak mint egy sima savas akku. Úgyhogy, aki nagyon precíz akar lenni, az még úgy is olcsóbban megússza.

Egyébként én szeretek látni, úgyhogy a TS-em 12V-os. Ezért maradt a bután nézek az út szélén, amíg vissza nem jöttek értem és vettek nekem egy új akkut.
sorszám: 44644 (136102)
(előzmény: Keri, 2012-11-05 16:05:10)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2012-11-05 16:51:30
Sziasztok!
Jó ez a vita!Sokat tanulok belőle! :D
Elektromos keró akkupakból kivett zselés aksival gurulok!Erröl annyit hogy fene tudja hány évet hevert a sufniban,kényszerből a legjobbat beleraktam a motorba és elvagyok vele!Tavaszig!Akkor veszek ujjat!Nekem Sub-ee féle feszültségszabályozóm van,ami be van állítva 13,8V töltésre.Tény hogy mióta ez van tovább bírja az aksim mint a gyárival!Keri engem meggyőztél hogy a riasztó aksi is tökéletesen megfelel az mz-be!Az ár is nagyon meggyőző:12V 4Ah kerül 2900ft-ba és nem 6-8 ezerbe
sorszám: 44643 (136101)
(előzmény: Keri, 2012-11-05 16:06:41)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-05 16:06:41
Na erről van szó :)
Így lesz atomvillanás egy kidurrant lufiból.
sorszám: 44642 (136100)
(előzmény: Atilla, 2012-11-05 15:48:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-05 16:05:10
Úgy vitatkozzunk, hogy szerinted probléma, szerintem meg nem.

Tehát túltöltött, vagyis rosszul volt beállítva. A sima az csak simán elforralta volna a vizet, és utána áll meg a motorod.

Végül a TS beindul akku nélkül is, ha amúgy van töltés.
sorszám: 44641 (136099)
(előzmény: Atilla, 2012-11-05 15:46:07)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-11-05 15:48:17
Félbe maradt egy mondat!

Kiegészítve: Ha a haverokat akarnám rémisztgetni én is ezt mondanám.
sorszám: 44640 (136098)
(előzmény: Atilla, 2012-11-05 15:46:07)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-11-05 15:46:07
Ne vitatkozzunk, mert nem azt mondtam, hogy nincs igazad, hanem azt, hogy nincs teljesen igazad.

"Igen, abban igazad van hogy a zselés nagyobb belső ellenállása miatt nem olyan jó puffer mint a savas,"
így meg hogy vitatkozzunk, ha egyszer én is ezt mondom! :-)

Egyébként nekem most robbant fel egy idén! Ráadásul 1000-1500km-re otthonról.
Bár a felrobbant, az elég erős kifejezés. Ha a haverokat akarnám rémisztgetni
Lerepedt a teteje és kifújt valami szürke cuccot magából. Ettől zárlatos lett, amitől ugye a TS megállt én meg néztem bután az út szélén.
Pontosan ebben a sorrendben történt minden! :-D
Mint kiderült kicsit túl töltött a generátor, ezért sem jó a mechanikus hozzá, az elektronikus nem állítódik el spontán.
sorszám: 44639 (136097)
(előzmény: Keri, 2012-11-05 08:30:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-05 08:30:23
Vitatkozzunk?
A FET vagy a Tranzisztor a jobb? :D

Egyrészt ugye ez a szakmám, másrészt játékból rontottam már elég riasztó akkut hogy tudjam mit bír.
A zselés a savashoz képest kisebb áramot visel el töltés vagy kisütés közben, nem szereti a mélykisütést, a túltöltést. A savas sem, de néhány alkalommal azért túléli. Viszont több ciklust bírnak (mondjuk a Panasonic biztosan, a Ritarra nem esküdnék) és tényleg gondozás és probléma mentesek.

Ezen felül minden töltés, kisütés, paraméterük ugyan az, hiszen itt is ugyan azok a kémiai elemek vesznek részt a reakcióban. Ezért egy JÓ mechanikus fesszabbal, és elegendő töltéssel garantáltan nem lesz probléma. Nem zavarja a ritkább kapcsolgatás, és a nagyobb küszöbfeszültség.

Igen, abban igazad van hogy a zselés nagyobb belső ellenállása miatt nem olyan jó puffer mint a savas, de milyen elektronikát zavar vajon a TS-en? Az izzókat? Vagy a megszakítót? De ha elektronikus a gyújtás, akkor is azok több 100V-os impulzusokra vannak kitalálva, nem az akkufesz ingadozás fogja zavarni.

Nekem a LED-es hátsó lámpáimat sem zavarta. Pontosan ugyan úgy viselkedik minden mint elektronikussal, szkóppal meg nem néztem a tranzienseket :)

Igen, én is be voltam ilyesztve hogy juj az nem motorba való mert felrobban, meg tönkremegy.
Rákányszerültem és meglepő módon 2 évet bírt egy lepukkant zselés akku.
Következő alkalommal beleraktam egy olcsó noname megvfizethető akkut. 1 évig bírta. Aztán néztem Vartát, de drága volt, láttam mellette a riasztó akkut fele annyiért, hát mondom ha fele annyit bír is most csak ennyi pénzem van, de nem feleannyit bírt hanem legalább annyit. Ezek után, amikor elromlott megint bepróbálkoztam, a legkisebb kapacitással és bejött.

Most éppen egy 7Ah-s riasztó akku van benne, mert nem volt kisebb a helyi boltban, de az előző 4-est azért vettem ki mert nem indult, kiderült a gyújtás kapcsolóm a rossz, de már bent volt a 7Ah-s. Éppen múlthéten mértem meg a kapacitását a 4-esnek ami a pincémben pihent tavaly óta, és még mindig 2,1Ah a hasznos kapacitása, tehát ezzel még működne a TS.

A kapacitás mérést egy 0,1C kisütés/töltés ciklussal mértem, a töltő pedig számolja a beletöltött mAh-t
sorszám: 44638 (136091)
(előzmény: Atilla, 2012-11-04 22:54:14)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-11-04 22:54:14
Azért ez nem teljesen így van. Az elektronikus szépen fokozatmentesen adagolja a gerjesztést, a mechanikusnak meg gyakorlatilag 2 állása van és azt váltogatja. Leegyszerűsítve a dolgot a váltogatás sebességével szabályoz.
Az ólomakksi ezt mint puffer benyeli, a riasztó akksi viszont nem. Ott lehetnek gondok, nem is az akkuval, hanem inkább az egyéb elektronikákkal.
sorszám: 44637 (136090)
(előzmény: Keri, 2012-11-04 19:26:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-04 19:26:35
Teljesen mindegy hogy mechanikus, vagy elektronikus, amíg pontosan van beállítva.
Tény viszont, hogy a mechanikus akkor pontos ha beállítják, az elektronikus pedig vagy pontos, vagy elromlott.
sorszám: 44636 (136088)
(előzmény: Teknőc, 2012-11-04 18:41:39)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-11-04 18:41:39
Elgondolkodtam, de ts-nél, 6V-os technikánál,(mech. fesz.) hosszabb távon is beválna?-Szerinted igen...Hm.
Panasonic- lényegtelen a márka...csak ez volt számomra a legáttekinthetőbb elérhető oldal hirtelen.
Mindenesetre köszi a tanácsot és véleményt. Átgondolom a holnapi melóban.
Teknőc
sorszám: 44635 (136087)
(előzmény: Keri, 2012-11-04 18:29:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-04 18:34:29
Most nézem ennél a cégnél van Ritar akku is. Bőven jó. Pana sem bír kétszer annyit hiába kerül kétszer annyiba.
sorszám: 44634 (136086)
(előzmény: Teknőc, 2012-11-04 18:25:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-04 18:29:23
Nem csak túrára, de én a reflektor fénye mellet vertem fel a sátrat.
Az ETZ-ben is...igaz 12V, de 4Ah akku van és egész nap motorozok töltés nélkül.

Jó a panasonic, de drága. Lomexnél fele ennyibe van ilyen méretű, nem panasonic.
sorszám: 44633 (136085)
(előzmény: Teknőc, 2012-11-04 18:25:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-04 18:25:58
Ne higgy el mindent :)

Csak tönkremegy de nem robban fel. Biztonsági szelep van rajtuk, de max szétreped a cella.
Nekem évekig volt riasztó akku mechanikus fesszabbal is. Mindenki azt mondta hogy nem lehet, meg gyorsan tönkremegy, meg motorba nem lehet, spéci töltő kell hozzá. Ja, csak éppen volt a fiókomban egy felesleges hát beleraktam és ennek ellenére addig bírta mint a méregdrága savas aksim szóval velem már nem etetik meg a drága akkut.

Önindítóhoz valóban nem jók ezek az akkuk, arra jobb a savas.
sorszám: 44632 (136084)
(előzmény: VGGábor, 2012-11-04 17:58:39)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-11-04 18:25:25
Önindító? -Nekem? DDD
4Ah- a túrákra is elég volna?
Erről mi a véleményed?
http://wormsign.hu/zseles-riaszto-akkumulator/6v-os/panasonic-6v-4-5ah-zseles-akkumulator,p-20565766.html
Teknőc
sorszám: 44631 (136083)
(előzmény: Keri, 2012-11-04 18:18:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-04 18:18:59
És önindító is van a motorodon? Mert akkor szükséges ilyen nagyméretű.
Nekem 4Ah-s van a motoromban.
1500+áfa.

De ha ragaszkodsz a 12Ah-hoz, az is csak 3400+áfa
sorszám: 44630 (136082)
(előzmény: Teknőc, 2012-11-04 18:12:36)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-11-04 18:12:36
Köszi a tanácsot.
Lehet, de nekem nem vészes az aksi gondozás. nem jelent terhet egyáltalán..
Pénztárcakímélő: egyenlőre nem látom annak... Ezt néztem ki:
http://wormsign.hu/zseles-riaszto-akkumulator/6v-os/panasonic-6v-12-ah-zseles-olom-akkumulator,p-20565771.html
Viszont az a régi banner meg eléggé meggyőző volt, nagyon bevált. Nem túl drága, oszt nem is volt vele gondom egyáltalán. Valahogy még most is jobbnak látom a kis ts-embe...
Teknőc
sorszám: 44629 (136081)
(előzmény: Troster07, 2012-11-04 11:13:01)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-11-04 17:58:39
Én mikor megkérdeztem, kifejezetten nem ajánlották, mert szar fesszabtól állítólag fel is robbanhat. De nemsoká a /1esbe is veszek eléektronikus fesszabot, és akkor abba azt rakok lehet.
sorszám: 44628 (136080)
(előzmény: Keri, 2012-11-04 13:19:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-04 13:19:03
Jóideje igen.
De jó fesszabb kell hozzá, mert hamar feldobja a talpát ha túltölti. Elektronikus, vagy jól beállított mechanikussal is sokáig üzemelt nekem.
sorszám: 44627 (136078)
(előzmény: Troster07, 2012-11-04 11:13:01)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-11-04 11:13:01
Nem semmi, ez a BMW ahogy jár:)!Mondjuk nekem ez az idom nagyon nem jön be, de korhű ,és ennél már ez a lényeg.
Hát az én Varta akksim se az igazi, pedig egy éves, és meg kap minden gondozást, a következő lehet riasztóakksi lesz, többen használják, és szeretik, és pénztárcakímélő.Teknőc nézz szét a piacon, úgy tudom Keriébe is az van.
sorszám: 44626 (136073)
(előzmény: Teknőc, 2012-11-04 08:07:14)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-11-04 08:07:14
Értettem én,;) :) csak a Gabinak szánt(44617 (136050)) hsz-edre reagáltam...DDD
Sok sikert a plexihez.
Szerintem a legjobb ez, egy szögedi ismerős csoda motorján lévő plexi- előtte nagyon ellene voltam, de ez nagyon meggyőző álommotor a maga módján..;)Eső és szél álló...
http://youtu.be/QOSteelsCX4
Nekem meg az oldaldeknimen a két öklömmel szépen (vissza)kinyomtam. Apró karcok maradtak a robi után, de ez már nem érdekel...:( Az aksim csoda hogy nem lyukadt ki, szép mélyedés van a műanyag testén.:O Igaz, eddig is a halálán volt, Creationmz látta is, inkább kézjelzéssel közlekedtem már. Tehát halott aksi..:(
Most venni szeretnék egy bevált márkát: Banner aksit,( http://bolthely.hu/generalspeed/id/00300_Banner_Bike_Bull_Akkumulator_6N11A-3A) ezzel kibírtam 7 évet, a mostanival csak 4-et, az is kész szenvedés volt a negyedik... ja, ez Varta replica, úgy varta mint én. Ebből többet nem kérek. Ami bevált arra szavazok..;)
Teknőc
sorszám: 44625 (136070)
(előzmény: Troster07, 2012-11-03 20:26:02)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2012-11-03 23:00:53
Nem a Babetta volt a hibás, de ezt már tudod azóta...:))))

üdv.: R
sorszám: 44624 (136069)
(előzmény: Troster07, 2012-11-03 20:26:02)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-11-03 20:26:02
Teknőc én nem úgy áztam el, hanem tényleg eláztam:)Ezért is keresek télire plexit a motorra, amit tavasszal leveszek, csak nagyon úgy néz ki, hogy idén télen is motorozás marad.
Engem mindíg hurrogtak, hogy nem félsz, hogy beázik?Hát ha beázik, azt meg is érdemli.Wartburgnak nincs vízelvezetése, a hengerfejen a gyertya egy olyan mélyedésben ül, amiben élfér egy korsó sör.Lemostam a motorját, még arra is lusta voltam, hogy kitörölgessem, soha nem ázott be.Egyszer volt babettám azt mondták, hogy az beázott azért állt meg, de ezt mr soha nem tudtam meg, mert átküldtem a babettát a túlvilágra egy mozdulattal.
sorszám: 44623 (136064)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-11-03 12:27:17
Egyiken amit mondtál a gyertya, 251esen a gyújtás dekni úszott el, a 150esen meg nem tudom, de 10 mosásból 5ször várni kellett haveromra :)
Légszívás témát nem tudom, az biztos h a kicsivel se volt még bajom, a nagy meg ugyanúgy az alsó vázcsőből levegőzik.
sorszám: 44622 (136057)
(előzmény: Keri, 2012-11-03 06:41:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-03 06:41:39
Mert mi ázik be azon?

Hallottam olyat, hogy mivel a gyertya kis gödörben van, ott felgyűlik a víz, és emiatt nem szikrázik, de igazából nekem az ETZ-n és a TS-en is jetskire való víz alatt is működőképes szilikon pipa és kábel van. A trafónál is szilikonnal van beragasztva a nagyfesz kábel, szóval az is jól bírja.

Karburátor ugyan az (más átmérővel), de az is le van szigetelve víz ellen a bowdeneknél, máshol meg nem megy bele a víz, hacsak nem merészkedek túl mélyre.
Ebben viszont az ETZ vezet mert a légszívás a tank alatt van, a TS-nek meg az ülés alatt.
sorszám: 44621 (136054)
(előzmény: VGGábor, 2012-11-02 21:41:05)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-11-02 22:04:11
Hogy hol? - az erő legyen veled..;)
Egészségedre! -Meg a Gabiéra is! :)
Teknőc
sorszám: 44620 (136053)
(előzmény: Troster07, 2012-11-02 20:25:19)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-11-02 22:02:32
Hát igen, egy robi elesett a kis ts-embe.
Csak az a baj, hogy így nem lesz kismotorok, csak megsérül az enyém. ;) :(
Holnap tényfeltáróan elemzem a problémát...
Teknőc
sorszám: 44619 (136052)
(előzmény: Troster07, 2012-11-02 20:20:58)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-11-02 21:41:05
Inkább ne, akinek egyik típus van arra esküszik, MZ vs Jawa csatákat elég volt olvasni is. :D
Csak itteni észrevétel, h ismerősi körben TSt még sose kellett beázás miatt menteni, ETZt meg.... 3at is.
sorszám: 44618 (136051)
(előzmény: Troster07, 2012-11-02 20:25:19)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-11-02 20:25:19
Még most veszem észre Gabi tebeszóttá?:)
Ts-ek az Etz-k ellen? Jól van na megyek erőt gyűjtök..... hol a söröm...
sorszám: 44617 (136050)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-11-02 20:20:58
Na hazafele megint eláztam, de most is csak a csizmám ázott be:)Teknőc a te motorod meg összefekszik mindenféle más típussal?:)
sorszám: 44616 (136048)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu