:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Bal oldalt o-győrű csere, csak tényleg bagyon pucold ki, mert ha kipucolod sem jön fel a berugókar, ha nem pucolod ki akkor még annyira sem. Je, meg szilikonszalag. Az mindenhova jó. :)
20*2-es o-gyűrű kell oda.
(Közben egy kör a garázsban.)
A másik oldal gondolom a kuplung kiemelő rúd mellet folyik. Oda esetleg vagy tömítőpaszta (ez a paraszttachnika) vagy egy esetleg két simmering. elvileg külső átmérő 14 (13.85) a belsőt a rúd határozza meg, azt nem tudom mennyi a magasság meg max 9mm, de inkább 8.
Szóval ha lehet ilyent kapni, akkor szerintem próbálj meg egy 14*x*8 as szimeringet beverni oda.
Már csak azt nem tudom, hogy a kiemelésnél nem ér-e bele valamibe, de csaknem, mert a deklit sem lehet annyira pontosan föltenni aztán lenne darálás.
Szóval szerintem próbálkozz ha zavar.
Ja, meg az olajsziont is fontos, mert volt olyan, hogy egy 2-3dl-el túltöltöttem a váltót aztán folyt belőle az olaj mindenhol, míg le nem ment szintig. Utána meg csak egy-két csepp a berugókarnál, mert elfelejtettem visszatenni az o-gyűrűt. De azóta már visszatettem.
Üdv kollégák!
Van egy eladó ETZ 125 égszinkék friss müszakival gyári állapotban 22000km el.
75e FT.Akit érdekel: 06 70 205 4788
vagy xenonlampion@freemail.hu
Győr
Ki keresett nemrég 6V-os MZ-hez kapcsolási rajzot? Találtam, színesek a vezetékek és amolyan "térbeli" kapcsolási rajz, nagyban megkönnyíti a kábelezést. Mailen tudom küldeni.
Utána pasztával próbálkoztam most is az van köztük de az eredmény ugyanaz. Sajna.:(
Papír tömítés helyett paszta! Talán azzal jobb.
Andrej!
Lehet, hogy tényleg egyszerűbb, ha megszokod, mert nekem is ugyanez volt a gondom, csak nekem még annyival volt tetézve, hogy a hátsó láncvédő műanyagból egy darabka kitört, és így a szivárgó olaj a kerékre fojt, és csúnya volt. Én kicseréltem a szimeringet a lánckeréknél (ennek más oka is volt), meg a lánckerék mögött lévő fémlapocska és a dekni oldala között nem volt tömítés (nem tudom, hogy eredetileg van-e ott)úgyhogy oda szerkesztettem egyet papírból, és végül a szimmeringet is kicseréltem. Végeredmény:kisebb mértékben, de ha meghajtom, akkor most is szivárog az olaj! Szóval nem tudom, hogy valakinek sikerült-e már megoldania ezt a problémát, de ha igen, akkor az írja ide fel! Nekem ennyire tellett. :(
Csőkutya
Hi!
A leg egyszerubb es a leg olcsobb, megszokod:D
Sziasztok. A prblémám, hogy az ETZm (125) blokkjának mindkét oldalából, ugyan minimálisan, de szivárog az olaj. Baloldalt ahol a berugó tengelye a deknin átjön, jobboldal, pedig valószínüleg a lánckerék tüskéjénél. Mit lehetne ezekkel tenni?
Mi lenne az ára kompletten?
Ja igen minda 4 kerékcsapágy 6302
Üdv!
kerékcsapágy 6302 ajánlom a zártat.
Szimering 35*47*7
Helló!
Nem tudja valaki honnan lehetne megtudni hogy milyen tipusú csapágyak, és szimeringek kellenek az MZ-be? Konkrétan nekem ETZ125-höz kellene a kerékcsapágy, és a teleszkópszimering mérete. Mondjuk a szimeringre rá van irva.
Üdv. Eladó jó állapotban lévő egy 30 éves MZ 125/1 Trophy tatabányán! Vagy elcserélném! Tel.: 06-20 554-2159
aha, szal 425-ösöd van :))))))
Nem jól emlékszel. Van 3db 125-ösöm meg egy 50-esem (simson)
Dinó!
hip hip... :))
alakul a dolog :)
jól emléxem hogy 250-esed van?
van fenn a gépről kép valahol?
Hali! Van egy eladó MZ fékszettem. Főfékhenger, féknyereg, cső, tárcsa. A tárcsa igen keveset használt, a féknyereg is, betétek is, de a főfékhenger az már ekézett=Ahol van az olajtartály ott másik tető van rá szerkesztve. Amúgy úgy fog, mint az állat. (Új karmantyú, szimering) Kaposváron van. Ha valakit érdekel írjon.
Jóhogy környékbeli!
Öskü city!
Meg van egy Ekecs nevű ember is, csak ő nem szokott írni. Ő meg Felsőörsi.
Hi tesho!
Kösz. ha hajlandó lesz végre kitavaszodni, lemegyek majd , előtte meg összemélezzük egymást. szerintem Dinó is környékbeli. Nem?
tegnap este leszedtem a gyújtás deknit. kiderült hiányzik egy deknicsavar, majd veszek. viszont a 18 fogas kislánckerék meg a lánc új, és kulturáltan zsírozva van (éljen a régi tulaj:))
a gyújtásom az elektonikus. sosenem láttam még ilyet.
magwas:
110-es PVC cső csomagtartó? erről mesélhetnél még.
nekem az etz-ken elterjedt kályharostély jellegű csomagtartó van feltéve. azon gondolkodom, hogy felcsavarozok rá valami lapos zárható fémdobozt, olajnak, sárga mellénynek, eü csomagnak, motoros újságnak legyen helye.
Ha meg cucculok, akkor ennek a tetejére rágumipókozhatok egy batyut is akár.
Én a lopásgátlást úgy oldom meg, hogy ha a belvárosban parkolok, kiveszem a gyújtáskulcsot;) Meg persze nem mosom a motort, csak ha muszály:)
Van bekészítve egy lánc meg egy lakat a csomagtartóként funkcionáló 110-es PVC csőbe de kb 3 hónapig tartott mire a nyóckerben egyszer hosszabb ideig kellett álldogálni és rájöttem hogy nem fér bele a lakat a láncba;)
Most már megnagyobbítottam a szemeket, kiváncsi vagyok mikor veszem megint elő.
Hi veszprémiki!
Én balatonfüredi vagyok,ha kell vmi segítség, 7végenként rá tudok érni!
Dino!
Én is így voltam, azzal a különbséggel, hogy csak a forgalmi másolata volt meg, és nem az abban szereplő tulajtól vettem a mocit. De szerencsére megtaláltam a faszit, ő meg megtalálta nekem a forgalmit, és írtam vele egy új adásvételit. Mondjuk ez nehezebb helyzet. De próbáld meg megkeresni, ha nem lehet, ráérsz akkor parázni. Ha nem akkor olvasd el a totalbike.hu-n a "Rendszámot bonbonért" c. cikket, és alkalmazd a technikát az okmányirodai ügyintézőnél. Mást nemnagyon tehetsz.
Üdv!
Ádi
orsóolaj?? csak ha nagyon szutyok olaj jön ki belőle. de fene tudja, ha elfogadhatóan használt, akkor inkább hagyom...
átiratás?
Több ötletem is van. A legjobb lenne megkeresni a tulajt és írni vele egy friss adásvételi szerződést.
vagy:
Ha van jó ismerősöd a lakcímnyilvántartó irodában, megkéred, hogy nézze már meg a hiányzó adatokat.
Írsz egy hiányos "lekávézott" régi adásvételi szerződést. Persze megbüntetnek, mert 15 napon túl iratod át a motort, de valszeg megcsináljék.
Elmondod a sztorit az okmányiroda ügyfélszolgálatos hölgyének (nálunk tök normális) és ötleteket kérsz.
ha egyik sem jön be, írsz egy mélt nekem :)
Vagyok a sz*rban: drága MZ-m nem attól vettem akinek a neve a forgalmiban van. Forgalomból nincs kivonva, műszakija 1992-ben lejárt. Közben volt millió meg egy tulaj. Az eredetiségvizsgás azt mondta, hogy ezért még eredetvizsgán átmenne, mert ott motor meg alvázszámot néznek. Az okmányirodában viszont nem írnák át. Gondoltam arra, hogy tök véletlen elhagyni a szemáélyi lapot, de az okmányirodában úgyis nyilván van tartva. Az adásvételihez meg kéne a személyigazolványszáma meg az anyja neve. Még megpróbálom megkeresni a faszit, de ha nem találom esetleg halott... Akkor mivan? Emiatt csak át lehet iratni valahogyan. De hogyan?????????
ha nagyon pucolni akarsz akkor orsóolajat bele, menj vele néhány kilómétert aztán engedd le és bekle a sima olaj.
Csá veszprémiki! Teljesen felesleges, sőtt még árthet is, mivel gondolom nem új a mocid. A használt motorokban a kopás közben keletkezett finom fémforgács lerakódik itt-ott a blokkban, és némileg tömít is. A nagyobb baj akkor következhet be, hogyha egy ilyen megtapadt fémforgács bekerül a lemosó hatására a csapágyakba. Emellett teljsen felesleges időtöltés. Nekem a mostani a harmadik mocim, és egyiknél sem csináltam soha sem.(ezek közzül az egyik egy 62-es jawa ideál, a második egy ts 125, és a mostani egy 251-es etz, és egyiknek sem lett emiatt baja. Ha nagyon ki akarod takarítani, akkor szedd szét a blokkot, de csak emiatt felesleges)
Jó motorozást!
Le akarom cserélni a váltó olajat. kitudja a régi tulaj mennyit ment vele. Az már biztos hogy Hykomol-t teszek bele, csak kérdem hogy mosóbenzines öblítés kell neki? (mint kamaszkoromban csináltuk a vasakkal) vagy felesleges esetleg káros ?
Dínó:
Jó az ötlet :)
Innen Veszprémből úgyis sokat lejárok majd a Balcsi partra és ott fog éjszakázni a gép egy parkolóban. Szerintem könnyen találok majd milliós "nagyvasat" aminek a védelmében elálldogálhat a "kisaranyosom" . :)
Az ilyen lopásgátlásos dolgot Ladával úgy szoktam megoldani, hogy jó közel kell állni valami jó drága kocsihoz vagy ami még biztosabb beállni a Ladával egy Mercedes meg egy Audi közé.
Szerintem a technika MZ-nél is alkalmazható csak természetesen nem szabad lemosni, nehogy valaki rájöjjön, hogy milyen süti egy gép és azt vigye el véletlen egy Harley mellől. :)
hadd legyek mán tudálékos: két db 8-as csavar, nyet 13as
február 19.-én szombaton lesz a Pecsába, de nem igazán szocimotor börze, hanem a nagyobb vasakhoz is van sok minden, de azért jó buli! A börze 18.-ig a buli éjfélig tart.
A heftelés lesz a tuti! Gripfogóval bármilyen szar csavart lekapnak! :))))
mekfan!!!
le fogok minden csavart heftelni :)))))))))))
vagy mindegyik sarkát "lenyalom" egy kitágult kulccsal::))))))))))
Hááááát.... Add el a mocit, ha ilyen fóbiáid vannak! Mindent csavarok tartanak! :) Ezek a fránya motorok ilyenek! :))) Ilyen alapon viszik a dekniket, sőt, a komplett blokkot, a sárvédődet, a telószáraidat, a kerekeket, a hátsó rúgóstagokat, a kormányt... Soroljam még? :)))
Gexxx! Lassú vagy, az a te bajod! :)
Uff: TiB
Az illető pedig ezzel a szocitársadalom haragját vonta magára...GRRRRRRRRRRRRRRR
Nekem ülésemet még nem lopták el csak kompletten a motort :-))))
Üdv,
Zsandi
kösz a segítséget, hétvégén folytatom az ülés projektet, de már remélem nem félhomályban. :))
ha hátul fogja csak két csavar akkor ez mennyire lopásbiztos?? én csak a zárható oldaldoboz alatt kerestem a megoldást vagy csak nekem vannak fóbiáim?
hyper:
műanyag sárvédőt, szerintem jót, itt a szomszédunkban csinálnak a Szatunaplex-nél Fűzfőn. Novák Andrást keresd: 88/451-648 számon délután kettőig.
Bammeg TiB, beelőztél.... nem szép dolog
Hátul van 2 csavar... Keresd meg, szedd ki, aztán már le is fog jönni ;)
Hamar elbuktál a motorbütyköléssel! :))))))))))
Hátul, mindkét oldalon van egy csavar, 13-as, a kapaszkodónál, azokat kell kivenni, aztán megemelni az ülés seggét, és hátrahúzni, ennyi!
Uff: TiB
Üdv! Megvettem életem első 250-es ETZ-jét :) van rajta szerelgetni való :)
Egyenlőre mindkét dolognak örülök.
A hétvégén rá akartam tekinteni az elektromos dolgaira de nem tudtam rájönni hogyan lehet az ülést leszedni. mintha hátrafelé kellen húzni? nem akarok semmit eltörni.
A telszkópba meg hallomásom szerint azért szoktak motorolajat tölteni mert az kevésbé agresszív a szimeringekhez.
azt mondják...
A teleszkópba tényleg telóólaj való, de azért egy ETZ-nél szerintem nem nagy olyan nagy gáz a motorolaj sem. Viszont vannak hátrányai. Tudom mert nekem sokáig volt Botond (leggagyibb) motorolaj a hátsó telókban, és Hikomol 80w90 az elsőkben. Azért csináltam, mert a húzócsillapítást akartam erősíteni benne. Nem tetszett, hogy hintázik a motor az úthullámokon. Egy ideig bírtam, mert tényleg nem hintázott, úgymond "fogta az utat", sportosabban lehetett vele menni, dönteni. Hátránya volt azonban, hogy csomaggal, vagy két személyel az úthullámokon szépen lassan összeült a hátsó teló, elfogyott a rugóút és akkor már csak pattogott. Másik bosszantó dolog, hogy a hőmérsékletre a motorolaj nagyon érzékeny volt, a nappali 30 fokban kényelmes rugózás, este 10 fokban már elviselhetetlenül kemény lett, a vesekövemet is kirázta. Mégiscsak a megfelelő viszkozitású teleszkópolaj oda a legjobb.
Üdv,
Peti74
ha ez alkatrész börze lesz akkor ott a helyem . dátumot irj.
vkami!
Az ETZ-hez van elektronikus gyújtás gyárilag. Azt hiszem '88-tól már csak azzal szerelték. Egy ilyet szerezzél bele. Ne haragudj, csak annyi alkatrészem van, mint bárki másnak, aki évek óta szerelget otthon, és jár ki börzékre. A beszerzésben nem tudok segíteni.
P20-asba egyszer barkácsoltam elektronikus gyújtást, de azzal a motorral csak versenyeztek, 11e-t forgott, megszakítóval nem ment, a 12V-ot meg egy felszíjazott akksi adta, se lámpa se töltés. Amúgy a pannóniákat szinte egyáltalán nem ismerem, soha nem szereltem, nincs vele tapasztalatom.
A döntés a tied! Azt raksz bele, amit akarsz! Akár faipari ragasztót is tehetsz bele! Én nem tenném! Most újítottam fel én is, nem sajnáltam rá a pénzt, és elég jónak tűnik a dolog! Szerintem kókány telóba a motorolaj!
Uff: TiB
Igen, tudom, hogy "hivatalosan" nem motorolaj való bele, csak olvastam, hogy itt pár embernek az is bevált, és az épp van is itthon... :)
Hali, a múltkor írtam az ETZ125-öshöz való műanyag sárvédőről, és most találtam is képet ilyen tz-ről a következő oldalon:
http://free.x3.hu/mz_motorkerekparok/
Ezen belül a típusok opción belül.
Na ilyen hátsó sárvédő kéne nekem!:(
Hát persze, hogy tudom! Menni fogunk a találkozóra. Jövő héten pénteken viszont a Pecsába lesz börze, (a Devils szervezi) oda jön valaki a fórumról?
Megelőztük a Motoros túra fórumot!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|