hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 25. péntek 
Márk

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

MZ/X_TS125
válasz erre | email2005-02-22 20:54:30
Tudja valaki hogy az irányjelzőbúrákat mivel lehet feketíteni?
sorszám: 5115 (23954)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2005-02-22 16:33:04
Szia Peti74!
Nekem is van egy gyönyörű 251-es etz-m.
Már régen is gondolkodtam, hoyg fel kellen furatni 300-asra(nem mintha így nem menne eléggé, de hát telhetetlen az ember), csakhogy nem tudtam szerezni pontos leírást, hogy mi is kell hozzá, mire kel vigyázni stb... ahhoz meg drágának tartom az én kicsikémet, hogy csak úgy kísérletezgessek velt. Tehát:
Arra szeretnélek megkérni, hogyha lehet a joseph251@freemail.hu emailcímre küldjél légyszíves nekem segédanyagot a tuningoláshoz, valamint leírhetnád, hogy mennyiben nőtt a teljesítmény, hogy alakul a fogyasztás stb.. Elölre is köszönöm!
Jó motorozást mindenkinek!
sorszám: 5114 (23949)
(előzmény: peti74, 2005-02-21 18:14:30)

 
 
laci77
válasz erre | email2005-02-22 15:29:34
Trophy/TS 250 hátsó és oldalcsomagtartót keresek, lehet rozsdaboglya is, nem gond.
Kívülről elfogadható állapotú kipufogódob is érdekelne. Csere is megy, van egy rahedli alkatrészem mindenféle 250-eshez és TS 150-hez.
sorszám: 5113 (23946)

 
 
huxley
válasz erre | email2005-02-22 11:45:45
Üdv!

Köszönöm a részletes leírást. Amint elolvad a hó hozzákezdek a nagyjavításhoz. Még annyit elfelejtettem leírni, hogy az 5.-ben pörgésnél néha "elkap" valamit és felgyorsul kb 100-ra. Na ez évente 1x-2x szokott előfordulni, tavaly talán egyszersem. A fordulatszámra most nem emlékszem. A km óra is jó már bemértük. Jelenleg leállítottam, mert lefagy a lábam. Egyébként a motort minden nap használom gyárbajárásra. Egy dolog tetszik benne: mindig minden körülmények közt el tudtam indulni vele, még azt is mondhatnám hogy megbízható. A motor blokk komplexumhoz én még soha nem nyúltam, az előző tulajok szerintem annál inkább. Minden máshoz már igen. 1998-tól van nálam. Ami nem tölt el boldogsággal: csepegő fékdugattyú - orvosolva dupla szimmeringgel, teleszkópszimmering évenkénti cseréje, évente 2-3 defekt, szétrepedező gumik mindenhol, index villogáscsináló évenkénti tönkremenetele - orvosolva olcsó házi készítésű tranzisztoros egységgel, saját hülyeségek (eldőlt motor miatti törések)stb... Egyébként 1989-es gép, most 26 ezret mutat, de szerintem az óra cserélve lett.
sorszám: 5112 (23936)
(előzmény: peti74, 2005-02-21 18:14:30)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2005-02-22 10:33:49
sajna nem jöttek meg a képek a csomagtartódról.

megpróbálnád még1*?

kösz
sorszám: 5111 (23933)
(előzmény: magwas, 2005-02-20 17:27:16)

 
 
voice
válasz erre | email2005-02-21 23:13:23
Vagy lehet, hogy csak a km óra csal :)
Másik motorral mérjétek be.

Jó a leírás, minden pontra rendesen kitér!

De mikor elmítette, hogy magasabb fordulatszámon csúszik a kuplung az a nyomaték miatt lehet!
Szereltem már egy 250-est ugyanez volt a baja, pörgött mint az ökör, de max 90 :) Kicsit olyan volt mint egy robogó.
3db lamella szét volt törve, többi kopott. Kapott egy új szettet és pöfög tovább.
sorszám: 5110 (23926)
(előzmény: peti74, 2005-02-21 18:14:30)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2005-02-21 19:31:07
Hello!
Keresek 251- est! Csak nagyon megbozható ,szép állapótút amin minden müködik! Köszi!
sorszám: 5109 (23900)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-02-21 18:50:16
Osztro.
Tujajdonképpen mi baja van ? Csak azért kérdezem, mert mindjárt egy komplett blokkot akarsz venni.


Peti74
sorszám: 5108 (23897)
(előzmény: osztro, 2005-02-21 17:56:32)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-02-21 18:14:30
Huxley!
Sajnos előfordul 250/251-nél, hogy nem megy úgy, ahogy kéne neki. Nyilván elég sok feltételnek kell teljesülni ahhoz, hogy a motorod tényleg tudja azt, amit gyárilag tudott. Ezek a legfontosabb feltételek - a teljesség igénye nélkül – a következők lehetnek (szeintem):
- Gyengeséget okozhat a motor elhasználódásból eredő kompresszióvesztése. Ezt kompressziómérővel mérni is lehet, de a gyűrűhézag is irányadó lehet: nekem az a tapasztalatom, hogy olyan 6-7 tized mm fölött már érezhető a gyengülés.
- Fontos, a megfelően beállított kompresszióviszony is, a dugó teteje és a kipucolt (!) égéstér széle között olyan 0,9-1,1 mm-es résnek kell lennie (présrés). Ezt egy 2 mm vastag forrasztóón huzallal mérni lehet.
- Fontos, hogy a vezérlés egy korábbi szerelés/felújítás miatt ne legyen elrontva, én azt nézem, hogy alsó holtponton a dugó teteje pontosan egyszinten legyen a felölmlő és kipufogó ablakok aljával.
Megjegyzem, hogy a 251-es hengernél már 1-2 túlméret befúrása is az ablakok lefele tolódásához vezet, ezt hengertalptömítéssel lehet korrigálni Utána persze a présrésre is figyelni kell, előfordulhat, hogy hengerfejtömítés nélkül, pasztával kell feltenni a hengerfejet. (Ínyenceknek :Egy 251-es felfúrása 300-as-ra (75,5 mm-es dugó) nekem 4,5 mm-es vezérléseltolódást jelentett, amit egy ugyanekkora hengertalptömítéssel korrigáltunk, a hengerfej pedig úgy lett kialakítva hogy belelógott a hengerbe. A végerdmény egy hihetetlenül nyomatékos 300ccm-es motor lett)
- Ami a kipufogót illeti: mindig a gyári kipufogó a legjobb !! Természetesen az is csak akkor, ha rendesen ki van égetve. Az eltömődött kipufogórendszer hatalmas tejesítményvesztést okoz. A tisztítás nem csak a dobra vonatkozik, hanem a könyökre és henger kipufogócsatornájára is ! A 251-es gyengesége lehet a magyar utángyártott kipufogó hibája is, itt a tágulótér alakja és mérete más, mint a gyárié, ezért a gázlengések folytják a motort. A paraszttuning, amikor csökkented a folytást néhány végére fúrt lukkal, semmit sem ér, csak hangosabb lesz, nyomatékosabb nem.
- Nagyon fontos a megfelelő karburálás, a végsebesség terén is, de leginkább a gyorsulás és a gázadás miatt. Gyári értékek, úszószint, fúvókaméretek beállítása. Nekem a legújabb „pattintós” uszóházas karburátor jött be, szigorúan eredeti gyári súbertűvel. Az utángyártott tű és az utángyártott fúvókák nem jöttek be. Sem ugyángyárott tűvel/fúvókával, sem a régebbi karbival nem tudtam a teljes fordulatszámtartományban egy kellemesen pengő hangú, gyors gázreakciójú, nem fulladós motort hangolni. Szerintem.
- A gyújtást nem kell említenem, a megfelelő előgyújtás az erő mellett a motor élettartma miatt is fontos. Nekem a alsó határhoz közeli értékek ( 2,5-2,6 mm a felső holpont előtt) jöttek be, de ez motoronként változó lehet. Az elektronikus gyújtás előnyeit megint nem kell hangsúlyoznom. Ha megszakítós, akkor érdemes elgondolkozni az újításon.
- Fontos még a megfelelő tömítettség. A szívócsonk is lehet fals levegő forrása, de nem gyakori, mert az lu öntvény nehezen vetemedik. Feltételezem viszont, hogy már nem a Schopauban beszerelt szimeringek vannak a motorban. Érdemes odafigyelni a jó minőségű, benzin-, olaj- és hőálló, valóban főtengelyre való szimeringekre. Az olcsó gépipari szimeringek csak kis fordulatszámokra és zsírban futásra alkalmasak, kétütemű motorban hamar elkopnak, kikményednek és fal levegőt okoznak. Fontos, hogy a bal oldalon jól legyen betéve a szimering, a rugógyűrűvel a kuplung felé, tehát pont fordítva, mint a laikus gondolná. Ez mind hibaforrás.
A kipufogódob levétele a torlónyomás teljes elvesztésével jár, a nyomaték és az erő is lecsökken, ráadásul nagyon hangos, nem érdemes abból kiindulni, amit így tapasztalsz.
Nem értem miért írod, hogy a kuplung alacsonyabb fokozatban nem csúszik. Ha a kuplung jó, akkor annak nem szabad megcsúsznia semelyik fokozatban még igazán erős motornál sem.
Ha a gép pörgős, de nem erős és a 90-et nem lépi túl, esetleg 4-ben üveghangon, akkor alapvetően a kompresszióra és a kaprburálásra gyanakodhatsz, de a fent említett összes feltételt végi kell zongorázni.
Én a helyedben elkezdeném a legegyszerűbb vizsgálatoktól haladva a bonyolutabbak felé: Karburátor (gyári értékek beállítása, gyári alkatrészek beszerzése). Majd a gyújtás beállítása. Utána henger kipufogónyílás, kipufogókönyök tisztítás, ha nem gyári a dob, akkor gyári dob beszerzés és kiégetés.
Utána hengerfej égéstér tisztítás, présrés mérése, (hengerfej megint le), vezérlés ellenőrzése. Ha eddig minden ok, akkor összerakod és kipróbálod. Lehet, hogy a gyújtás-karbi-kipufogó változtatások, a hengerfej tisztítás, a kompressszió beállítás (ha szükséges) miatt máris javult. Ha nem sokat, akkor érdemes csak a hengert lehúznod.
Megjegyzem, hogy a henger-dugó-gyűrű egy összekopott rendszer. Én azt vettem észre, hogy minden henger levétel-visszarakás után a motor veszít a komőressziójából, amit azután kb. 1000km alatt vissza szokott nyerni. Ezért érdemes csak akkor levenni, ha feltételezzük, hogy a hiba nem máshol van.
Megoldás lehet még a szimmeringek cseréje, a generátoroldali nem is bonyolult, de a kuplungoldali már igen. Érdemes lehet előszőr a gyertyaképből, olajosodásból, illetve a henger lehúzása után a fótengelyt áztató olajból következteni a bal oldali szimering állapotára és csak utána nekiesni a kuplungnak.
Ennyit arról, amit Te magad is meg tudsz csinálni, ha van egy-két szerszámod és helyed, ahol szerelhetsz. Ha szerelő kell, majd ajánl valaki más, én ismerek néhányat, de a sajátomhoz nem engedném nyúlni egyiket sem, ha érted.
Nem tudok semmit a te motorodról, de a tapasztalat azt mutatja, hogy az emberek elviszik javítani a mocit, mert „nem megy igazán”, és ez általában jogos is. Aztán amikor sorra derülnek ki a problémák és a végén egy teljes felújítás lenne a korrekt megoldás, jópár új alkatrésszel, akkor mindenki szívja fogát, hogy hú de sok. Aztán vagy hagyják a fenébe, vagy ami még rosszabb : elviszik egy másik szerelőhöz, elmesélik neki a történetet, mire ő fele annyi pénzért nem csinál vele lényegében semmit, az ember meg örül, hogy egy kicsit mintha jobb lenne, és milyen olcsó volt a felújításhoz képest. Ne járj így.

Üdv,
Peti74
sorszám: 5107 (23894)
(előzmény: huxley, 2005-02-21 14:50:27)

 
 
osztro
válasz erre | email2005-02-21 18:13:49
csá
De az is lehet h. levan áttételezve valami jo kicsi fogas kerék van rajt
sorszám: 5106 (23893)
(előzmény: tesho, 2005-02-21 18:05:18)

 
 
tesho
válasz erre | email2005-02-21 18:05:18
Mennyit pörög 5.-ben?
Valszeg csúszik a kuplungod,ez házilag orvosolható a qplungkarnál a csavar állításával (finombeállító) vagy a blokknál (durvabeállító).
sorszám: 5105 (23892)
(előzmény: huxley, 2005-02-21 14:50:27)

 
 
osztro
válasz erre | email2005-02-21 17:56:32
Hali!
Nagyon nagy bajban vok és ezért kérem a segítségeteket 125-150ETZ-hez keresek váltó fogaskereket még pedig az utólsót amire a lánckereket kell felrakni /kihajtás tengely vagy mi a pontos neve / ha valakinek lenne azt megvenném de ha csak komplet blokkot ad az is érdekel . Kössz
sorszám: 5104 (23891)

 
 
huxley
válasz erre | email2005-02-21 14:50:27
Üdv!

Van egy ETZ 251-esem. Egy baj van vele: nem megy többet 90nél. Már a kipufogón minden lehetséges trükköt kipróbáltam - le is szedtem de úgy se jobb. A kuplung alacsonyabb fokozatban egyáltalán nem csúszik meg, 5. ben meg csak pörög a gép és pörög, de nem húz. Házilag orvosolható e a probléma vagy keressek szakembert, már ha létezik ilyen?
sorszám: 5103 (23883)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2005-02-20 23:33:33
MAGWAS!

Mikor és milyen szakra jártál?
Bátyám oda jár, régebben műinfós volt, most programozót végzi. Nemismered? Deres Gábornak hívják. Gondoltam hátha.

Üdv!
Ádi
sorszám: 5102 (23864)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-02-20 23:08:35
Kele !
Küldtem mailt a túratervről. megkaptad ?
sorszám: 5101 (23862)

 
 
magwas
válasz erre | email2005-02-20 17:27:16
A csomagtarótól küldtem képeket neked meg Hygynak, remélem megjelennek majd a képek között.

Veszprém rulez, ott voltam egyemista.
sorszám: 5100 (23844)
(előzmény: veszprémiki, 2005-02-17 09:21:00)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-02-20 03:00:34
Bal oldalt o-győrű csere, csak tényleg bagyon pucold ki, mert ha kipucolod sem jön fel a berugókar, ha nem pucolod ki akkor még annyira sem. Je, meg szilikonszalag. Az mindenhova jó. :)
20*2-es o-gyűrű kell oda.

(Közben egy kör a garázsban.)
A másik oldal gondolom a kuplung kiemelő rúd mellet folyik. Oda esetleg vagy tömítőpaszta (ez a paraszttachnika) vagy egy esetleg két simmering. elvileg külső átmérő 14 (13.85) a belsőt a rúd határozza meg, azt nem tudom mennyi a magasság meg max 9mm, de inkább 8.
Szóval ha lehet ilyent kapni, akkor szerintem próbálj meg egy 14*x*8 as szimeringet beverni oda.
Már csak azt nem tudom, hogy a kiemelésnél nem ér-e bele valamibe, de csaknem, mert a deklit sem lehet annyira pontosan föltenni aztán lenne darálás.
Szóval szerintem próbálkozz ha zavar.
Ja, meg az olajsziont is fontos, mert volt olyan, hogy egy 2-3dl-el túltöltöttem a váltót aztán folyt belőle az olaj mindenhol, míg le nem ment szintig. Utána meg csak egy-két csepp a berugókarnál, mert elfelejtettem visszatenni az o-gyűrűt. De azóta már visszatettem.
sorszám: 5099 (23826)
(előzmény: Andrej, 2005-02-19 06:50:32)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-02-20 01:04:30
Üdv kollégák!

Van egy eladó ETZ 125 égszinkék friss müszakival gyári állapotban 22000km el.
75e FT.Akit érdekel: 06 70 205 4788
vagy xenonlampion@freemail.hu
Győr
sorszám: 5098 (23823)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-02-19 19:24:57
Ki keresett nemrég 6V-os MZ-hez kapcsolási rajzot? Találtam, színesek a vezetékek és amolyan "térbeli" kapcsolási rajz, nagyban megkönnyíti a kábelezést. Mailen tudom küldeni.
sorszám: 5097 (23809)

 
 
hyper
válasz erre | email2005-02-19 17:26:33
Utána pasztával próbálkoztam most is az van köztük de az eredmény ugyanaz. Sajna.:(
sorszám: 5096 (23805)
(előzmény: Dino, 2005-02-19 11:51:08)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-02-19 11:51:08
Papír tömítés helyett paszta! Talán azzal jobb.
sorszám: 5095 (23801)
(előzmény: hyper, 2005-02-19 11:16:47)

 
 
hyper
válasz erre | email2005-02-19 11:16:47
Andrej!
Lehet, hogy tényleg egyszerűbb, ha megszokod, mert nekem is ugyanez volt a gondom, csak nekem még annyival volt tetézve, hogy a hátsó láncvédő műanyagból egy darabka kitört, és így a szivárgó olaj a kerékre fojt, és csúnya volt. Én kicseréltem a szimeringet a lánckeréknél (ennek más oka is volt), meg a lánckerék mögött lévő fémlapocska és a dekni oldala között nem volt tömítés (nem tudom, hogy eredetileg van-e ott)úgyhogy oda szerkesztettem egyet papírból, és végül a szimmeringet is kicseréltem. Végeredmény:kisebb mértékben, de ha meghajtom, akkor most is szivárog az olaj! Szóval nem tudom, hogy valakinek sikerült-e már megoldania ezt a problémát, de ha igen, akkor az írja ide fel! Nekem ennyire tellett. :(
Csőkutya
sorszám: 5094 (23799)
(előzmény: Andrej, 2005-02-19 06:50:32)

 
 
devil
válasz erre | email2005-02-19 10:52:56
Hi!
A leg egyszerubb es a leg olcsobb, megszokod:D
sorszám: 5093 (23797)
(előzmény: Andrej, 2005-02-19 06:50:32)

 
 
Andrej
válasz erre | email2005-02-19 06:50:32
Sziasztok. A prblémám, hogy az ETZm (125) blokkjának mindkét oldalából, ugyan minimálisan, de szivárog az olaj. Baloldalt ahol a berugó tengelye a deknin átjön, jobboldal, pedig valószínüleg a lánckerék tüskéjénél. Mit lehetne ezekkel tenni?
sorszám: 5092 (23796)

 
 
voice
válasz erre | email2005-02-18 00:14:23
Mi lenne az ára kompletten?
sorszám: 5091 (23771)
(előzmény: ekeferkoo, 2005-02-17 11:20:09)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-02-17 21:51:45

Ja igen minda 4 kerékcsapágy 6302
sorszám: 5090 (23769)
(előzmény: pandagyik, 2005-02-17 21:50:34)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-02-17 21:50:34
Üdv!

kerékcsapágy 6302 ajánlom a zártat.
Szimering 35*47*7
sorszám: 5089 (23768)
(előzmény: vadmotoros, 2005-02-17 20:25:58)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2005-02-17 20:25:58
Helló!

Nem tudja valaki honnan lehetne megtudni hogy milyen tipusú csapágyak, és szimeringek kellenek az MZ-be? Konkrétan nekem ETZ125-höz kellene a kerékcsapágy, és a teleszkópszimering mérete. Mondjuk a szimeringre rá van irva.
sorszám: 5088 (23766)

 
 
MZ Trophy
válasz erre | email2005-02-17 16:13:07
Üdv. Eladó jó állapotban lévő egy 30 éves MZ 125/1 Trophy tatabányán! Vagy elcserélném! Tel.: 06-20 554-2159
sorszám: 5087 (23749)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2005-02-17 13:29:10
aha, szal 425-ösöd van :))))))
sorszám: 5086 (23728)
(előzmény: Dino, 2005-02-17 12:37:32)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-02-17 12:37:32
Nem jól emlékszel. Van 3db 125-ösöm meg egy 50-esem (simson)
sorszám: 5085 (23727)
(előzmény: veszprémiki, 2005-02-17 11:36:16)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2005-02-17 11:36:16
Dinó!

hip hip... :))

alakul a dolog :)

jól emléxem hogy 250-esed van?
van fenn a gépről kép valahol?
sorszám: 5084 (23721)
(előzmény: Dino, 2005-02-17 11:03:19)

 
 
ekeferkoo
válasz erre | email2005-02-17 11:20:09
Hali! Van egy eladó MZ fékszettem. Főfékhenger, féknyereg, cső, tárcsa. A tárcsa igen keveset használt, a féknyereg is, betétek is, de a főfékhenger az már ekézett=Ahol van az olajtartály ott másik tető van rá szerkesztve. Amúgy úgy fog, mint az állat. (Új karmantyú, szimering) Kaposváron van. Ha valakit érdekel írjon.
sorszám: 5083 (23720)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-02-17 11:03:19
Jóhogy környékbeli!
Öskü city!
Meg van egy Ekecs nevű ember is, csak ő nem szokott írni. Ő meg Felsőörsi.
sorszám: 5082 (23717)
(előzmény: veszprémiki, 2005-02-17 09:21:00)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2005-02-17 09:21:00
Hi tesho!
Kösz. ha hajlandó lesz végre kitavaszodni, lemegyek majd , előtte meg összemélezzük egymást. szerintem Dinó is környékbeli. Nem?

tegnap este leszedtem a gyújtás deknit. kiderült hiányzik egy deknicsavar, majd veszek. viszont a 18 fogas kislánckerék meg a lánc új, és kulturáltan zsírozva van (éljen a régi tulaj:))
a gyújtásom az elektonikus. sosenem láttam még ilyet.

magwas:

110-es PVC cső csomagtartó? erről mesélhetnél még.
nekem az etz-ken elterjedt kályharostély jellegű csomagtartó van feltéve. azon gondolkodom, hogy felcsavarozok rá valami lapos zárható fémdobozt, olajnak, sárga mellénynek, eü csomagnak, motoros újságnak legyen helye.
Ha meg cucculok, akkor ennek a tetejére rágumipókozhatok egy batyut is akár.

sorszám: 5081 (23713)
(előzmény: tesho, 2005-02-16 17:22:04)

 
 
magwas
válasz erre | email2005-02-16 21:40:13
Én a lopásgátlást úgy oldom meg, hogy ha a belvárosban parkolok, kiveszem a gyújtáskulcsot;) Meg persze nem mosom a motort, csak ha muszály:)
Van bekészítve egy lánc meg egy lakat a csomagtartóként funkcionáló 110-es PVC csőbe de kb 3 hónapig tartott mire a nyóckerben egyszer hosszabb ideig kellett álldogálni és rájöttem hogy nem fér bele a lakat a láncba;)
Most már megnagyobbítottam a szemeket, kiváncsi vagyok mikor veszem megint elő.
sorszám: 5080 (23707)
(előzmény: Dino, 2005-02-15 01:04:04)

 
 
tesho
válasz erre | email2005-02-16 17:22:04
Hi veszprémiki!

Én balatonfüredi vagyok,ha kell vmi segítség, 7végenként rá tudok érni!
sorszám: 5079 (23691)
(előzmény: veszprémiki, 2005-02-16 08:10:45)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2005-02-16 17:08:11
Dino!

Én is így voltam, azzal a különbséggel, hogy csak a forgalmi másolata volt meg, és nem az abban szereplő tulajtól vettem a mocit. De szerencsére megtaláltam a faszit, ő meg megtalálta nekem a forgalmit, és írtam vele egy új adásvételit. Mondjuk ez nehezebb helyzet. De próbáld meg megkeresni, ha nem lehet, ráérsz akkor parázni. Ha nem akkor olvasd el a totalbike.hu-n a "Rendszámot bonbonért" c. cikket, és alkalmazd a technikát az okmányirodai ügyintézőnél. Mást nemnagyon tehetsz.

Üdv!
Ádi
sorszám: 5078 (23687)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2005-02-16 08:10:45
orsóolaj?? csak ha nagyon szutyok olaj jön ki belőle. de fene tudja, ha elfogadhatóan használt, akkor inkább hagyom...

átiratás?
Több ötletem is van. A legjobb lenne megkeresni a tulajt és írni vele egy friss adásvételi szerződést.
vagy:
Ha van jó ismerősöd a lakcímnyilvántartó irodában, megkéred, hogy nézze már meg a hiányzó adatokat.

Írsz egy hiányos "lekávézott" régi adásvételi szerződést. Persze megbüntetnek, mert 15 napon túl iratod át a motort, de valszeg megcsináljék.

Elmondod a sztorit az okmányiroda ügyfélszolgálatos hölgyének (nálunk tök normális) és ötleteket kérsz.

ha egyik sem jön be, írsz egy mélt nekem :)
sorszám: 5077 (23650)
(előzmény: Dino, 2005-02-16 01:50:27)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-02-16 01:50:27
Vagyok a sz*rban: drága MZ-m nem attól vettem akinek a neve a forgalmiban van. Forgalomból nincs kivonva, műszakija 1992-ben lejárt. Közben volt millió meg egy tulaj. Az eredetiségvizsgás azt mondta, hogy ezért még eredetvizsgán átmenne, mert ott motor meg alvázszámot néznek. Az okmányirodában viszont nem írnák át. Gondoltam arra, hogy tök véletlen elhagyni a szemáélyi lapot, de az okmányirodában úgyis nyilván van tartva. Az adásvételihez meg kéne a személyigazolványszáma meg az anyja neve. Még megpróbálom megkeresni a faszit, de ha nem találom esetleg halott... Akkor mivan? Emiatt csak át lehet iratni valahogyan. De hogyan?????????
sorszám: 5076 (23646)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-02-16 01:39:42
ha nagyon pucolni akarsz akkor orsóolajat bele, menj vele néhány kilómétert aztán engedd le és bekle a sima olaj.
sorszám: 5075 (23643)
(előzmény: veszprémiki, 2005-02-15 14:55:33)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2005-02-15 16:13:43
Csá veszprémiki! Teljesen felesleges, sőtt még árthet is, mivel gondolom nem új a mocid. A használt motorokban a kopás közben keletkezett finom fémforgács lerakódik itt-ott a blokkban, és némileg tömít is. A nagyobb baj akkor következhet be, hogyha egy ilyen megtapadt fémforgács bekerül a lemosó hatására a csapágyakba. Emellett teljsen felesleges időtöltés. Nekem a mostani a harmadik mocim, és egyiknél sem csináltam soha sem.(ezek közzül az egyik egy 62-es jawa ideál, a második egy ts 125, és a mostani egy 251-es etz, és egyiknek sem lett emiatt baja. Ha nagyon ki akarod takarítani, akkor szedd szét a blokkot, de csak emiatt felesleges)
Jó motorozást!
sorszám: 5074 (23618)
(előzmény: veszprémiki, 2005-02-15 14:55:33)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2005-02-15 14:55:33
Le akarom cserélni a váltó olajat. kitudja a régi tulaj mennyit ment vele. Az már biztos hogy Hykomol-t teszek bele, csak kérdem hogy mosóbenzines öblítés kell neki? (mint kamaszkoromban csináltuk a vasakkal) vagy felesleges esetleg káros ?
sorszám: 5073 (23617)

 
 
válasz erre | email2005-02-16 17:50:49
törölve
sorszám: 5072 (23611)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2005-02-15 08:21:26
Dínó:

Jó az ötlet :)
Innen Veszprémből úgyis sokat lejárok majd a Balcsi partra és ott fog éjszakázni a gép egy parkolóban. Szerintem könnyen találok majd milliós "nagyvasat" aminek a védelmében elálldogálhat a "kisaranyosom" . :)
sorszám: 5071 (23595)
(előzmény: Dino, 2005-02-15 01:04:04)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-02-15 01:04:04
Az ilyen lopásgátlásos dolgot Ladával úgy szoktam megoldani, hogy jó közel kell állni valami jó drága kocsihoz vagy ami még biztosabb beállni a Ladával egy Mercedes meg egy Audi közé.
Szerintem a technika MZ-nél is alkalmazható csak természetesen nem szabad lemosni, nehogy valaki rájöjjön, hogy milyen süti egy gép és azt vigye el véletlen egy Harley mellől. :)
sorszám: 5070 (23594)
(elözmény: kustib, 2005-02-14 12:32:46)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-02-14 21:08:15
hadd legyek mán tudálékos: két db 8-as csavar, nyet 13as
sorszám: 5069 (23580)
(elözmény: kustib, 2005-02-14 11:38:12)

 
 
jocó10
válasz erre | email2005-02-14 17:31:08
február 19.-én szombaton lesz a Pecsába, de nem igazán szocimotor börze, hanem a nagyobb vasakhoz is van sok minden, de azért jó buli! A börze 18.-ig a buli éjfélig tart.
sorszám: 5068 (23558)
(elözmény: kustib, 2005-02-13 23:47:03)

 
 
kustib
válasz erre | email2005-02-14 16:45:46
A heftelés lesz a tuti! Gripfogóval bármilyen szar csavart lekapnak! :))))
sorszám: 5067 (23551)
(előzmény: veszprémiki, 2005-02-14 15:37:20)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2005-02-14 15:37:20
mekfan!!!
le fogok minden csavart heftelni :)))))))))))
vagy mindegyik sarkát "lenyalom" egy kitágult kulccsal::))))))))))
sorszám: 5066 (23546)
(elözmény: kustib, 2005-02-14 14:03:06)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu