:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Először eredetvizsga és műszaki kell, aztán ez alapján visszahelyezik a forgalomba, kapsz új forgalmit a te nevedre (persze ki kell fizetni az átírást), meg rendszámot, ja és ehhez mind kell a biztosítás is. Nekem ez 2003 tavaszán kb 35000 Ft-omba került. A díjak azóta nem nagyon emelkedtek, tehát kb ezzel az összeggel számolj. De célszerű megkérdezni az okmányirodában, mert ki tudja, lehet hogy még az oltási bizonyítványodat is elkérik, hogy rendszámot kapjon a motorod :-) ezeknél sose lehet tudni.
Üdv!
Ádi
Elsőnek eredetiségvizsgára érdemes, mert ha ott megbukik akkor a többit úgysem lehet megcsinálni rá.
Októberben vettem egy forgalomból végleg kivont MZ TS 125-öst, persze rendszám nélkül! Hova vigyem először, ha forgalomba akarom helyeztetni?
Azt tudom kell rá eredetiség vizsgálat, műszaki vizsgálat, új forgalmi, új törzskönyv és biztositási szerződés. A régi zöld forgalmija megvan,2003-ban vonták ki. Mennyibe kerülne a teljes forgalomba helyezés?
Devilray!
Fehér indexbúrát lehet rendelni?
nekem 150/125-ös kell!
Csak a főtengelycsap átmérője 20mm. Ez az újjabb fejta tűgörgős főtengely.
Dino!
főtengelyem sajna nincs 250-hez, esetleg 150-es akad. ma megnézem.
oláhul nem értek, próbáld meg magyarul lécci :)
Köszi szépen Dino. Először a bal oldallal próbálkozom. Nekem eddig mindig visszajött a berúgókar. (lehet pont azért folyik :) )A kuplunkgkiemelő rúdról semmi többet nem tudok elmondani.
Fehér búrát lehet rendelni is?
Joseph251 !
Küldtem mailt a témáról, megkaptad ?
Üdv,
Peti74
semi!
köszi. nagyjából ilyesmire tippeltem.
bambit kénytelen vagyok kihagyni a dologból (cca. 240km) a púderolást a mestereknek elkezdtem.
micky
Cseréld le a mechanikust, és már szaladhatsz is tovább, ne vacakolj az elektronikussal.
tomóka
Fogod a hengered és elkezdesz bambi mester körül ólálkodni... Megkörnyékezed hogy hátha tud neked gyári dugót... Ha megvan a dugó, előveszed a hengered és elkezded mondani hogy lécci lécci lécci szépre fúrasd meg! :-)
És ha bambi mondja a mesternek hogy szép legyen mert MZ Klubosnak lesz, akkor olyat fúrnak bele ,hogy ketté áll a füled! :-)
Aztán összerakni és finoman elkezdeni bejáratni... :-O
Mellesleg sok minden van amitől egy MZ jobb lehet, csak attól függ mire akarod használni. Mert ha sportolási célra akkor is mástól lesz jobb, meg ha csak keringeni és túrázgatni akkor is más a jó...
De bambi készségesen segít ha nincs sok munkája... (most sok van neki)
Amire tudok persze válaszolok, de a szocit nem sűrűn olvasom! :-O
ciao
Semi
Szevasztok motorosok!Légyszi segítsetek!
Nekem van egy 88-as ETZ 125-ösöm.Mechanikus a gyújtása van és álandóan elhangolódik, és eszik vagy 7-et.Meg nagyon nehezen indul.És nem igazán megy.Ezért át akarom szerelni elektronikusra.Mert így erősebb könnyebbn indul és kevesebbet eszik!
Azt szeretném megkérdezni hogy milyen cuccokat
kell ehhez vennem? És Kb. mennyibe fog ez nekem kerülni?
Ha tud valaki ilyen cuccot Szolnok megyében (Túrkeve körül) légyszi írjon!
Használt is jó lenne!
freemail-em: micky.46@freemail.hu
Ja... Te vagy az a LOOSER RATYI!!!
semi!
már többször olvastam tőled, hogy:
"szintetikus olajhoz illesztett motor".
ez mit jelent a gyakorlatban?
a jövő hétvégén rakom össze a blokkomat és érdekel minden amitől jobb lehet.
Ja, főtengely kell. Meg nem nepperkedés ha nem ebből akarsz meggazdagodni. Szerintem.
Ha normális árban adod és esetleg előzetesen egyeztetett időpont alapján le tudod hozni a népligeti pályaudvarra akkor felmennék érte lehet.
A csapok átmérője 20mm?
remélem a kulcsot egy laza mozdulattal(filmek látott) a kezébe nyomtad, és megkérted egy parkolásra ,mosásra és olajcserére.
Ma a vezérigazgatóságon volt meetingem. Megálltam az épület előtt, még le se szálltam a motorról, már ott volt a biztonsági őr. Mondta, hogy menjek a gazdasági bejárathoz, ott majd átveszik a csomagot:)
Ez az elkapós dolog nekem gyújtásnak tűnik.
Legalábbis nekem az van, hogy nem egyenes a forgórész vége, ezért az excenter kajlán áll, meg lötyög is. Én legalábbis erre vezetem vissza hogy menet közben érezhetően változik a motor teljesítménye.
Szerencsére ez nálam azt jelenti, hogy 21-es lánckerékkel sík úton 4800 és 5300 között pörög 5.-ben, attól függően milyen kedve van.
Már nagyon érik a gépműhelybe menés a forgórész miatt...
köszi, de azt hiszem, mi most fasírtban vagyunk :(
Feher indexburak simson, mz, etz, valamint etz 251 formatumban kaphatok a zichy j 34 alatti futar motoros boltban.
Van dobom ts250 re vadonat új (dobozban) krómos 6000 ft
Budapesten. Kisebb vidéki táv se gond, de igazából cseréről lehetne szó, azokból a cuccokból amiket írtam. Tartózkodom tőle ugyanis, h egyszer az életben valaki is rám süthesse: nepper vagy te is öcsém!
Azt mindenesetre írd meg, mi kell!
ETZ 125 Gyári állpotban, égszinkék friss müszakival eladó vagy elcserélhető 250esre.22000km évjárat asszem 88. 75000HUF
RITKASÁG!!
Eladó TS 250 gyár VADONAT ÚJ DDR csomagtartó (még rajta a gyári cimke is)
Ára.: 4500 ft
0630 4096093
hol vannak ezek az akkatrészek?
Csá
Már megin én !
Egy szhelyi csávónak vagy egy ilyen tz je nincs müszaki ja asszem 60ra tartja
hali
eltörött az a rohadt fogaskerék........
de ha nincs külön ilyen akkó meg veszek egy blokkot ............Mér tudzs szerezn?
Hali
ETZ 125 höz keresek váltó fogaskereket az utsót amire a lánkereket kell rakni kihajtá tengely vagy mi a neve ha ven légyszi írj ide a fórumba
MZ/X_TS125!
Lehet kapni autósboltokban, TESCO-ban, talán benzinkúton is, olyat hogy lámpafesték, ez kívülről fekete (de van más színbe is), viszont a fényt a lámpából átengedi. Ja és ez ilyen festékszóró formájában létezik. Na, ilyet veszel, azt befújod! :-)
Üdv!
Ádi
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és JAWA hoz kell!! (Illetve robogókhoz és nagymotorokhoz rendelésre!) Új (gyári és utángyártott) illetve bontott alkatrészek, tuning szettek, tuningok, dobok, akksik, gumik, egyszóval minden! jóval bolti ár alatt! JAWA,ETZ,TS,Trophy, S51, S50, Schwalbe stb.... Írj vagy hívj mindent megoldunk!! 5000 ft felett Bp.-en ingyenes kiszállítással! Alkatrészek postai utánvéttel! tel.: 0630 4096093
Tudja valaki hogy az irányjelzőbúrákat mivel lehet feketíteni?
Szia Peti74!
Nekem is van egy gyönyörű 251-es etz-m.
Már régen is gondolkodtam, hoyg fel kellen furatni 300-asra(nem mintha így nem menne eléggé, de hát telhetetlen az ember), csakhogy nem tudtam szerezni pontos leírást, hogy mi is kell hozzá, mire kel vigyázni stb... ahhoz meg drágának tartom az én kicsikémet, hogy csak úgy kísérletezgessek velt. Tehát:
Arra szeretnélek megkérni, hogyha lehet a joseph251@freemail.hu emailcímre küldjél légyszíves nekem segédanyagot a tuningoláshoz, valamint leírhetnád, hogy mennyiben nőtt a teljesítmény, hogy alakul a fogyasztás stb.. Elölre is köszönöm!
Jó motorozást mindenkinek!
Trophy/TS 250 hátsó és oldalcsomagtartót keresek, lehet rozsdaboglya is, nem gond.
Kívülről elfogadható állapotú kipufogódob is érdekelne. Csere is megy, van egy rahedli alkatrészem mindenféle 250-eshez és TS 150-hez.
Üdv!
Köszönöm a részletes leírást. Amint elolvad a hó hozzákezdek a nagyjavításhoz. Még annyit elfelejtettem leírni, hogy az 5.-ben pörgésnél néha "elkap" valamit és felgyorsul kb 100-ra. Na ez évente 1x-2x szokott előfordulni, tavaly talán egyszersem. A fordulatszámra most nem emlékszem. A km óra is jó már bemértük. Jelenleg leállítottam, mert lefagy a lábam. Egyébként a motort minden nap használom gyárbajárásra. Egy dolog tetszik benne: mindig minden körülmények közt el tudtam indulni vele, még azt is mondhatnám hogy megbízható. A motor blokk komplexumhoz én még soha nem nyúltam, az előző tulajok szerintem annál inkább. Minden máshoz már igen. 1998-tól van nálam. Ami nem tölt el boldogsággal: csepegő fékdugattyú - orvosolva dupla szimmeringgel, teleszkópszimmering évenkénti cseréje, évente 2-3 defekt, szétrepedező gumik mindenhol, index villogáscsináló évenkénti tönkremenetele - orvosolva olcsó házi készítésű tranzisztoros egységgel, saját hülyeségek (eldőlt motor miatti törések)stb... Egyébként 1989-es gép, most 26 ezret mutat, de szerintem az óra cserélve lett.
sajna nem jöttek meg a képek a csomagtartódról.
megpróbálnád még1*?
kösz
Vagy lehet, hogy csak a km óra csal :)
Másik motorral mérjétek be.
Jó a leírás, minden pontra rendesen kitér!
De mikor elmítette, hogy magasabb fordulatszámon csúszik a kuplung az a nyomaték miatt lehet!
Szereltem már egy 250-est ugyanez volt a baja, pörgött mint az ökör, de max 90 :) Kicsit olyan volt mint egy robogó.
3db lamella szét volt törve, többi kopott. Kapott egy új szettet és pöfög tovább.
Hello!
Keresek 251- est! Csak nagyon megbozható ,szép állapótút amin minden müködik! Köszi!
Osztro.
Tujajdonképpen mi baja van ? Csak azért kérdezem, mert mindjárt egy komplett blokkot akarsz venni.
Peti74
Huxley!
Sajnos előfordul 250/251-nél, hogy nem megy úgy, ahogy kéne neki. Nyilván elég sok feltételnek kell teljesülni ahhoz, hogy a motorod tényleg tudja azt, amit gyárilag tudott. Ezek a legfontosabb feltételek - a teljesség igénye nélkül – a következők lehetnek (szeintem):
- Gyengeséget okozhat a motor elhasználódásból eredő kompresszióvesztése. Ezt kompressziómérővel mérni is lehet, de a gyűrűhézag is irányadó lehet: nekem az a tapasztalatom, hogy olyan 6-7 tized mm fölött már érezhető a gyengülés.
- Fontos, a megfelően beállított kompresszióviszony is, a dugó teteje és a kipucolt (!) égéstér széle között olyan 0,9-1,1 mm-es résnek kell lennie (présrés). Ezt egy 2 mm vastag forrasztóón huzallal mérni lehet.
- Fontos, hogy a vezérlés egy korábbi szerelés/felújítás miatt ne legyen elrontva, én azt nézem, hogy alsó holtponton a dugó teteje pontosan egyszinten legyen a felölmlő és kipufogó ablakok aljával.
Megjegyzem, hogy a 251-es hengernél már 1-2 túlméret befúrása is az ablakok lefele tolódásához vezet, ezt hengertalptömítéssel lehet korrigálni Utána persze a présrésre is figyelni kell, előfordulhat, hogy hengerfejtömítés nélkül, pasztával kell feltenni a hengerfejet. (Ínyenceknek :Egy 251-es felfúrása 300-as-ra (75,5 mm-es dugó) nekem 4,5 mm-es vezérléseltolódást jelentett, amit egy ugyanekkora hengertalptömítéssel korrigáltunk, a hengerfej pedig úgy lett kialakítva hogy belelógott a hengerbe. A végerdmény egy hihetetlenül nyomatékos 300ccm-es motor lett)
- Ami a kipufogót illeti: mindig a gyári kipufogó a legjobb !! Természetesen az is csak akkor, ha rendesen ki van égetve. Az eltömődött kipufogórendszer hatalmas tejesítményvesztést okoz. A tisztítás nem csak a dobra vonatkozik, hanem a könyökre és henger kipufogócsatornájára is ! A 251-es gyengesége lehet a magyar utángyártott kipufogó hibája is, itt a tágulótér alakja és mérete más, mint a gyárié, ezért a gázlengések folytják a motort. A paraszttuning, amikor csökkented a folytást néhány végére fúrt lukkal, semmit sem ér, csak hangosabb lesz, nyomatékosabb nem.
- Nagyon fontos a megfelelő karburálás, a végsebesség terén is, de leginkább a gyorsulás és a gázadás miatt. Gyári értékek, úszószint, fúvókaméretek beállítása. Nekem a legújabb „pattintós” uszóházas karburátor jött be, szigorúan eredeti gyári súbertűvel. Az utángyártott tű és az utángyártott fúvókák nem jöttek be. Sem ugyángyárott tűvel/fúvókával, sem a régebbi karbival nem tudtam a teljes fordulatszámtartományban egy kellemesen pengő hangú, gyors gázreakciójú, nem fulladós motort hangolni. Szerintem.
- A gyújtást nem kell említenem, a megfelelő előgyújtás az erő mellett a motor élettartma miatt is fontos. Nekem a alsó határhoz közeli értékek ( 2,5-2,6 mm a felső holpont előtt) jöttek be, de ez motoronként változó lehet. Az elektronikus gyújtás előnyeit megint nem kell hangsúlyoznom. Ha megszakítós, akkor érdemes elgondolkozni az újításon.
- Fontos még a megfelelő tömítettség. A szívócsonk is lehet fals levegő forrása, de nem gyakori, mert az lu öntvény nehezen vetemedik. Feltételezem viszont, hogy már nem a Schopauban beszerelt szimeringek vannak a motorban. Érdemes odafigyelni a jó minőségű, benzin-, olaj- és hőálló, valóban főtengelyre való szimeringekre. Az olcsó gépipari szimeringek csak kis fordulatszámokra és zsírban futásra alkalmasak, kétütemű motorban hamar elkopnak, kikményednek és fal levegőt okoznak. Fontos, hogy a bal oldalon jól legyen betéve a szimering, a rugógyűrűvel a kuplung felé, tehát pont fordítva, mint a laikus gondolná. Ez mind hibaforrás.
A kipufogódob levétele a torlónyomás teljes elvesztésével jár, a nyomaték és az erő is lecsökken, ráadásul nagyon hangos, nem érdemes abból kiindulni, amit így tapasztalsz.
Nem értem miért írod, hogy a kuplung alacsonyabb fokozatban nem csúszik. Ha a kuplung jó, akkor annak nem szabad megcsúsznia semelyik fokozatban még igazán erős motornál sem.
Ha a gép pörgős, de nem erős és a 90-et nem lépi túl, esetleg 4-ben üveghangon, akkor alapvetően a kompresszióra és a kaprburálásra gyanakodhatsz, de a fent említett összes feltételt végi kell zongorázni.
Én a helyedben elkezdeném a legegyszerűbb vizsgálatoktól haladva a bonyolutabbak felé: Karburátor (gyári értékek beállítása, gyári alkatrészek beszerzése). Majd a gyújtás beállítása. Utána henger kipufogónyílás, kipufogókönyök tisztítás, ha nem gyári a dob, akkor gyári dob beszerzés és kiégetés.
Utána hengerfej égéstér tisztítás, présrés mérése, (hengerfej megint le), vezérlés ellenőrzése. Ha eddig minden ok, akkor összerakod és kipróbálod. Lehet, hogy a gyújtás-karbi-kipufogó változtatások, a hengerfej tisztítás, a kompressszió beállítás (ha szükséges) miatt máris javult. Ha nem sokat, akkor érdemes csak a hengert lehúznod.
Megjegyzem, hogy a henger-dugó-gyűrű egy összekopott rendszer. Én azt vettem észre, hogy minden henger levétel-visszarakás után a motor veszít a komőressziójából, amit azután kb. 1000km alatt vissza szokott nyerni. Ezért érdemes csak akkor levenni, ha feltételezzük, hogy a hiba nem máshol van.
Megoldás lehet még a szimmeringek cseréje, a generátoroldali nem is bonyolult, de a kuplungoldali már igen. Érdemes lehet előszőr a gyertyaképből, olajosodásból, illetve a henger lehúzása után a fótengelyt áztató olajból következteni a bal oldali szimering állapotára és csak utána nekiesni a kuplungnak.
Ennyit arról, amit Te magad is meg tudsz csinálni, ha van egy-két szerszámod és helyed, ahol szerelhetsz. Ha szerelő kell, majd ajánl valaki más, én ismerek néhányat, de a sajátomhoz nem engedném nyúlni egyiket sem, ha érted.
Nem tudok semmit a te motorodról, de a tapasztalat azt mutatja, hogy az emberek elviszik javítani a mocit, mert „nem megy igazán”, és ez általában jogos is. Aztán amikor sorra derülnek ki a problémák és a végén egy teljes felújítás lenne a korrekt megoldás, jópár új alkatrésszel, akkor mindenki szívja fogát, hogy hú de sok. Aztán vagy hagyják a fenébe, vagy ami még rosszabb : elviszik egy másik szerelőhöz, elmesélik neki a történetet, mire ő fele annyi pénzért nem csinál vele lényegében semmit, az ember meg örül, hogy egy kicsit mintha jobb lenne, és milyen olcsó volt a felújításhoz képest. Ne járj így.
Üdv,
Peti74
csá
De az is lehet h. levan áttételezve valami jo kicsi fogas kerék van rajt
Mennyit pörög 5.-ben?
Valszeg csúszik a kuplungod,ez házilag orvosolható a qplungkarnál a csavar állításával (finombeállító) vagy a blokknál (durvabeállító).
Hali!
Nagyon nagy bajban vok és ezért kérem a segítségeteket 125-150ETZ-hez keresek váltó fogaskereket még pedig az utólsót amire a lánckereket kell felrakni /kihajtás tengely vagy mi a pontos neve / ha valakinek lenne azt megvenném de ha csak komplet blokkot ad az is érdekel . Kössz
Üdv!
Van egy ETZ 251-esem. Egy baj van vele: nem megy többet 90nél. Már a kipufogón minden lehetséges trükköt kipróbáltam - le is szedtem de úgy se jobb. A kuplung alacsonyabb fokozatban egyáltalán nem csúszik meg, 5. ben meg csak pörög a gép és pörög, de nem húz. Házilag orvosolható e a probléma vagy keressek szakembert, már ha létezik ilyen?
MAGWAS!
Mikor és milyen szakra jártál?
Bátyám oda jár, régebben műinfós volt, most programozót végzi. Nemismered? Deres Gábornak hívják. Gondoltam hátha.
Üdv!
Ádi
Kele !
Küldtem mailt a túratervről. megkaptad ?
A csomagtarótól küldtem képeket neked meg Hygynak, remélem megjelennek majd a képek között.
Veszprém rulez, ott voltam egyemista.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|