:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
halika
van e már hir az öntött es jobbos tükörröl?
Vizsgáld meg elsőként, hogy mi okozhatta az eflüstölést! Én egy Simsont hajtok, annak más a generátora, így nem tudok részletes támpontokat mondatni, de a lendkerék alatti részek kényesek a legtöbb típusnál. (a Simsonnál már többször szakadt le a tekercs kivezetése a forrasztásnál).
Ha úgy látod, hogy minden rendben van, az egyenirányító diódákat is beleértve, óvatosan szedd szét a szabályozót (amennyiben nincs kiöntve ragasztóval), és nézd meg a tranzisztorokat. A nagyobb teljesítménytranzisztorokat érdemes elsőként megvizsgálni (BDxxx vagy ezek NDK-s megfelelője), amennyiben zárlatos, csere. (a legegyszerűbben úgy döntheted el, hogy jó-e, hogy mutatós régi ellenállásmérővel rámérsz 1 ohhm méréshatárban a bázis és a kollektor ill. a bázis és az emitter közé. Jó tranzisztor esetén egyik irányban bekötve félig tér ki a mutató, ha felcseréled a polaritást, alig mozdul. Az emitter és a kollektor között nem szabad hogy megmozduljon egyik irányban sem, itt derül ki a zárlat). Az elfüstölésgyanús ellenállásokat mérd le, ha a névleges értéktől jelentős az eltérés, akkor csere. Ezek az alapelvek az összes motoron felszerelt elektronikus blokkra érvényesek. Ha IC is van, és gyanús hogy rossz, akkor nincs más, mint a csere, azt nehezebb bemérni. (egyébkéntis olcsóak ezek az IC-k, mint pl. a 723-as feszültségstabilizátor vagy az 555-ös időzítő)
Na, szóval akkora kell a katalógus szerint. Az előbb meg egfyel több entert nyomtam a kelleténél.
Dino. Egész biztosan 20x2es O-gyűrű kell a berugókarhoz?
Nem nagy az egy kicsit?
Micsoda harc van a delejek körül:-)
tesho !
Az ETZ más tészta, abban 3 fázisú generátor van, amit egyenirányítanak a diódahíddal és ezt kapja meg a szabályzó. Nem derült, ki a kérdésből, hogy mia lapján gondolod rossznak a szabályzót, de az én tapasztalatom az, hogy a az ETZ-ben sokkal gyakoribb töltéshiba lehet vagy az állórész egyik tekercsének a vezetékszakadása (általában a csatlakozó forrasztásánál), vagy a diódasor valamelyik diódájának a szakadása, általában valamelyik gerjesztődióda (a 3 kisebbik) megy ki. Ezeket a lehetőségeket már kizártad ?
Persze ez csak egy tipp első kőrben.
Üdv,
Peti74
NagyLaci ! Akkor még ugyanennyi problémamentes km-t kívánok, akár mechanikus szabályzóval is.
Ez a fórum egy lehetőség a tapasztalatcserére, amit ide írunk az sokan készpénznek veszik, akár jót írunk valamiről, akár rosszat. Én is (meg gondolom thieringpeti is) csak azért szálltam rá a dologra, hogy egy alapvetően jó dolgot (a 6V-os e-szabályzót), ami könnyíti a motorosok életét, ne könxveljenek el rossznak néhány hibásan létrejött tapasztalat miatt.
Üdv,
Peti74
De örülök, hogy van még, aki egyetért azzal, hogy a szóban forgó, tranziztoros feszültségszabályzó helyes bekötés esetén igenis jól működik. Thieringpeti egy kicsit részletesebben kifejtette, miért nem szabad bennthagyni azt a bizonyos 4 ohmos előtétellenállást.
Csak annyival tudom kiegészíteni a leírtakat, hogy nálam és az ismerettségi körömben jónéhány motor 6V-os MZ dinamója eleve az előtétellenállás nélkül lett elektronikus szabályzóval szerelve, és vígan működik azóta is mindegyik, meghibásodásról nem tudok. Ez alapján merem kijelenteni, hogy a BD241-es tranyóval is üzembiztos a kapcsolás (értsd: hosszú idő alatt sem melegszik túl, bekapcsolt fészszóróval sem).
Csak nekem egy 250-es, egyhengeres és egy 350-es kéthengeres jawaban (barátnőm motorja) üzemel 6V-os MZ dinamó elektronikus fesszabályzóval (és hall jeladós elektronikus gyújtással), a 250-esben több, mint 40ezer km, a 350-esben "csak" 16ezer km gyűlt össze, a töltéssel (és a gyújtással) soha nem volt gond egyiken sem. a deklit csak akkor vettem le, ha zsíroztam vagy cseréltem a láncot.
Olyan helyeket jártunk be ezekkel a motorokkal, mint a a Magas Tátra Szlovákiában vagy a Fogarasi-havasok, a Duna-delta, a Vaskapu Romániában. Gondoljátok, hogy elindulunk ilyen infrastruktúra mentes, világvégi helyekre, ha nem bízok meg maximálisan a motorokban, a blokktól elkezdve a töltésig és gyújtásig mindenben ?
Üdv,
Peti74
sorszám: 5191 (24480)
( előzmény: thieringpeti, 2005-03-04 15:00:27)
Azért a boltos fa...ra is rálépnék, ha azért nem mondta, hogy ki kell iktatni az ellenállást.Feltéve ha tudta.Ha meg nem tudta, akkor a gyártóéra, mert azért nem mondja, hogy többet vegyenek meg belőle.....
sorszám: 5190 (24479)
( előzmény: thieringpeti, 2005-03-04 15:00:27)
Kedves PETI!
Nem bántottál meg a hozzászólásoddal. Én csupán segíteni akartam.
A tapasztalataim amit leírtam azt nem én találtam ki hanem szakembertől tudom.
Őszintén megmondom én nem értek annyira az elektronikához mint ahogy te. Úgyhogy köszönöm azokat amiket leírtál mert így talán jobban rálátok a dolgokra. Ja és 3 éve tényleg nincs semmi gond a mec. feszszabbal pedig becsülettel rakom a vasba a kilómétereket.
Üdv
& ha az ETZ el. fesszabja hal be,mit kell kicserélni és milyenre,h jobb legyen? Még nem dobtam ki:-)
sorszám: 5188 (24477)
( előzmény: thieringpeti, 2005-03-04 15:00:27)
Ha valamennyireis értesz az elektronikához, és egymás mellé teszed a régi mechanikus és az új elektronikus töltési rendszer kapcsolását (a szabályzó belső áramkörét is beleértve), hamar rájösz, hogy a dinamón lévő ellenállásra nincs szükség, sőt túltöltést eredményez, mert folyamatosan gerjeszti a dinamót, akkoris, amikor a szabályozó tranzisztor már nem adna gerjesztést. A mechanikus szabályzó leföldelte a DF kivezetést, ha magas volt az akkufeszültség, a tranzisztoros csak a D+ -t köti össze a DF-fel, magasabb feszültség esetén meg megszakítja az áramkört. Namost, ha ott van az az ellenállás, akkor hiába nyit ki a tranyó, még kap a dinamó egy kis gerjesztést, túltöltve az akksit.
A 6V-os fesszabályzó témához:
Egy jó barátom vett magának egy 6V-os MZ-t, TS125-öset. Megkért, hogy segítsek neki rendbehozni az elektromos rendszert, mert értek az elektronikához. Nagyon feltűnt, hogy az izzók közül sok ki volt égve, többekközt a fényszóró is. Műszer, töltés -> akku nélkül tompítottal 8-9V!
Megnéztem a fesszabályozót, a mechanikusat az előző tulaj lecserélte egy kisipari gyártású fekete dobozra, valszleg az általatok is emlegetett típusra. (BD241, 2xBC212 és egy csomó ellenállás, Z-dióda). BD241 zárlatos volt, csere BD249-re (20A-ig bírja, a 241-es 5 amperes), összes tranyó csere. Töltés csökkent, de nem az igazi... (kb. 8V tompítottal). Átnéztem a kapcsolást, és rájöttem, hogy a tranzisztoros szabályzást zavarja a dinamóban található 4 ohhmos ellenállás, azt kiiktattam (az előző tulaj csak kicserélte a szabályzót), és beállt a töltés pontban 7,2V-ra. No comment.
Ha valakinek elfüstöl a fekete doboza, nyugodtan szedje szét, és cserélje ki benne a tranzisztorokat, pár száz Ft-ból úrjaéleszthető! (mellesleg én a fiókból húztam ki a tranyókat, és még el sem kellett menni a motoros boltba).
Tisztelet az Uraknak !
6V-os MZ feszszabályzó témában, Szerintem :
Aki azt állítja, hogy a 6V-os elektronikus MZ feszszabályzója (fekete doboza) elfüstölt az valamit nagyon rosszul csinált !! Az a szabályzó igenis megéri az árát.
- Aki azért rakott fel ilyet, mert a mechanikus rendszer túltöltött és ezért megégett, tekercszárlatos lett a forgórész, az állórész és/vagy az előtétellenállás (az a kis tekercs a dinamón) az először tegyen fel egy nem zárlatos dinamót, és ahhoz kösse a frissen vásárolt fekete dobozt.
- Aki elrontotta a kábelezést valahol és emiatt nem működött, az megint ne a fekete dobozt hibáztassa.
- Az előtétellenállás (még mindig az a kis tekercs a dinamón, az állórész tekercseivel párhuzamosan bekötve) az elektronikus szabályzó esetén már nem kell oda, ha bent hagyod (főleg, ha már eleve meg van égve) az csak arra jó, hogy zárlat esetén testet adjon a DF-re és akkor törvényszerűen elfüstöl a szabályzást végző BD241-es kapcsolótranzisztor a fekete dobozban. Erről megint nem az elektronikus szabályzó tehet.
Ha viszont egy tekercszárlattól, megégett szigetelésektől mentes, polaritás helyesen bekötött állórészt és forgórészt kötsz be helyesen egy elektronikus szabályzóval, akkor annak működnie kell elviekben akármeddig. A karbantartás innentől a kopott szénkefék cseréjére szorítkozik, de ahhoz azért menni kell vele néhány km-t.
Aki pedig azt állítja, hogy egy mechanikus szabályzó hosszútávon jobb lehet, mint egy elektronikus, az megint csak valamit nagyon félreértett. Szerintem csakis szerencsétlen véletlenek sorozata vezethetett ilyen tapasztalathoz. Akinek a mechanikus szabályzója 3 éve nem hibásodott meg ( mert azért azt is be lehet ám jól állítani, nem tagadom ) az egyrészt szerencsés, másrészt nem ment a motorjával eleget.
Minden tiszteletem azoké a varázskezű öreg autóvillamossági szakiké, akik még ilyesmivel foglalkoznak és minden tudásukat beleadják egy-egy mechanikus szabályzó pontos beállításába (magam is ismerek nem is egyet), de azért azt nem hiszem, hogy kizárólag ezen múlna egy 6V-os MZ töltése.
Az MZ egyoszlopos mechanikus szabályzója egy közel 50éves technika, és azért ilyen szabályzókkal szerelték anno a motorjainkat, mert egyszerűen nem volt más. Nézzétek csak meg, amint a gazdaságosság és a sorozatgyártás megengedte, igenis beletették az elektronikát (félvezetőket) az NDK mérnökei a keleti járművekbe (lásd 88-tól trabi és ETZ elektronikus gyújtás, 86-tól 3 fázisú, 12V-os trabi generátor beépített elektronikus szabályzóval).
Ha valakit megbántottam, akkor bocsesz, de muszáj volt belevakkantanom ebbe a „dobjuk ki az újat, elő a régit, mert csak az a jó” hangulatba.
Üdv,
Peti74
A héten vettem észre, hogy a diófa utcai motoros bolt elköltözött a vasműhöz.
Meg ha hirdet valaki valamit másnem az én kedvemért, de legyen kedves odaírni, hogy hol is vannak a cuccok/motor/stb., mert nem akarom mindíg kérdezgetni, hogy: "Hol vannak a cussok?".
Előre is kössz mindenkinek.
Nagy Laci:
teljesen egyetértek veled. annyiban más volt a helyzetem, hogy nekem a megpörkölődött előtét ellenállás cseréje mindig megmentette a feketedobozos fesszabályzómat a tönkremeneteltől a régi TS 125-ösömön..
Sziasztok!
Eladó 125-ös etz első kerék jó állapotban gumivalféktárcsával,komplett első fék,fordulatszámmérő,kilométeróra,tank,oldaldeknik.
ha kell írjatok a sabi-di@freemail.hu
címre
Helló Szabolcs!
Na nézzük akkor! Nekem Ts 125-m van, de az elektronika ugyan az. Nekem is volt ilyen problémám. Elfüstölt a mechanikus feszszabályzóm és vettem 1 fekete dobozost-szerintem az az elektronikus-na az bírt 2 hónapot.
Megoldás: A régi mechanikusat elvittem egy öregemberhez aki nagyon vágja ezeket a dolgokat és rendbe rakta immár 3 éve semmi baj nincs vele.
Szóval ha van egy jó mechanikus feszszabályzód akkor rakd fel és kösd be rendesen-a szakirodalomban találsz hozzá kapcsolási rajzot-aszerint kösd. Elektromos feszszabra ne is költs.
Ha felraktad akkor vedd le a motorod jobb oldali deklijét és a dinamótól jobbra találsz egy tekercset aminek a neve hivatalosan SZABÁLYOZÓ(előtét)ellenállás. Ha egy kicsit is megvan pörkölődve vagy szaga van akkor azonnal ki kell cserélned, mert nekem is ez nyírta el a feszszabályzómat. Az ára kb: 600-800 Forint. Én évente szoktam ezt venni mert inkább ezt cserélem ki mint a feszszabot.
Pillanatnyilag ennyi jutott eszembe, de azért itt az e-mail címem:
laceejr@freemail.hu
Üdv
Köszi szépen +kaptam. Neked kb. mennyi lóvéba került az átalakítás?
pumukli, bilyen ifluenza??
deb tudok semmiről :)))
engem ez a márciusi -15 fok jobban zavar.
MOTOROZNI AKAROK MÁÁÁÁÁR!!!
Szerintem menetzárlatos a gerjesztő tekercs. Vagyis ha minden igaz, az álló rész...
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek. Elsősorban azoktól akik jártasak az elektronikában egy kicsit. Van egy TS 250/1-es motorom, amin nem igen akar töltés lenni. Próbáltam már 3 mechanikus fesszabályzóval és egy elektronikussal is, de egyikkel sincs vagyis van valami, mert a mechanikus (gyári) fesszabályzó ha odahúzom neki a gázt akkor kegyetlenül szikrázik. Az elektronikus fesszabályzón meg elfüstőlt egy ellenálás. Nem tudom mi lehet a baj. A bekötést már többször le elenőriztem és ott nem találtam hibát. Aki úgy érzi, hogy tud segíteni az írja meg az e-mail címét és akkor küldök képeket is. Előre is kösz.
Érdekelne még új,GYÁRI bakelit hátsó fogaskerék borkolat,az utángyártott nem jó!!!
igen arra,csak az a baj,hogy én se pesti vagyok,Dunaújvárosba lakok,akár póstai utánvétellel is érdekelne
meg majd idokozben megtanulok irni is:D
Hello!
Keresek avgyis egy ismerosom keres ETZ251 est! Csak hibatlan allapotu lehet. Nem fontos, hogy eredeti legyen rajta. Egy holgyemenynek kellene.
hanibal@freemail.hu
Pumukli ne kötekedj!:-)
Én csak azt láttam a híradóban,h B.füred és Tihany között a gazdik traktorokkal lezárták a fél 71-es főutat.
szocimotoros@freemail.hu
Amúgy a főoldalon be van linkelve:-)
Devilray! Postai utánvét jó lenne!
4 db kéne csak az 500 ft egy kicsit húzos! Adok 1500-at 4db-ért!
A 6 szogleture gondolsz, az is van. motorozz be a futarbotba oszt nezd meg
Engem is érdekelnének a fehér indexbúrák,az én motorom 150 ETZ 90-es kiadású,már téglalap alakú indexel,arra is lenne?
Milyen címre kell pntosan küldeni a robbantott rajzokat?
Üdv
tud valaki a dunántúlon helyet ahol csinálnak fékpadmérést?
Most hallottam a híradóban, hogy Veszprém mellett Balatonfüred az influenza másik gócpontja. Szóval Veszprémikivel és Teshoval csak óvatosan! :-))
Hellosztok!
Van egy 150-es ETZ, és szeretném megcsinálni rá az elektromos gyújtást, ami fennt van ezen az oldalon. Tud valaki v.mit róla? Érdemes megcsinálni? Írják hogy készül(t) hozzá egy előgyújtás szabájzó program, arról hol lehet érdeklődni? Köszi
Küldd el az oldal szerkesztőinek és felrakják ide.
Szevasztok!
Ha érdekel titeket akkor van Ts 125 és 250 -es robbantott blokk rajzom. Írjatok és feltöltöm!
Üdv
Joseph251 !
Küldtem mailt neked a 300-asról. Megkaptad ?
Peti74
Jaja. Trabi dugóban szerintem sem érdemes gondolkozni. Eleve nehezebb, mint a török vagy lengyel dugók. A 18-as csapszeghez mindenképp persely kell a dugóba. És még mindig csak 72 mm a trabi alapméret (~268 ccm), persze a negyedik túlos már 74 mm, de a török 301-es alapmérete meg 74,5 (293 ccm), és én úgy tudom, hogy a 75,5 mm a legnagyobb, amit bele lehet fúrni egy 250-es perselybe (itt a 299,8 ccm!). Ennél nagyobb átmérő esetén gyakorlatilag eltűnik a persely szoknyája, arra pedig szükség van, mert azon billen a dugyattyú alsó holtponton.
Szerintem a akinek kell a nyomaték az 75.5-öst furasson bele + hengerfej hozzáigazítás + 140-es főfúvóka (pattintós karbinál 135-ös) aztán hadd menjen.
Peti74
Csak annyi hogy a furatnak 77 mm-es nek kell lennie.
a trabantdugót felejtsd el, mert a trabant csapszeg 20 mm-es az MZ 18 as
csak szóltam
bocs
és 125-ös TS-hez is van török dugó?
Rendelhetsz, 500ft/db. HHa videki vagy postai utanvettel el tudom kuldeni. van elso es hatso is.
Van a Zichyben torok dugo a futar boltban. En mar vettem. postan is kuldi
Sőt, már tavaj ősszel is annyi volt.
Üdv kolegák!
Használható hozzászólást várok 250es dugó témába.
Van török 250es dugó vagy nincs? És ha van lehet-e a Zichyben kapni?(Nem Bpestem lakom)
Kérdés még hogy hány fórint meg vane 2. tulméret(értsd 70mm körüli) esetleg?
előre is kösz
Szép jó napot MZ nyűvők!
Kéd dolgot szeretnék itten népszerűsíteni. Az egyik, hogy rögzült az idei első MZ túra időpontja, amit április 9-10-én tartunk, és Szolnokról indul. Jelentkezni lehet rá március 31-ig. Bővebb infót találtok a www.mzklub.hu-n a Találkozók menüpontra kattintva.
A másik, hogy idén hivatalos formában rendezünk MZ bajnokságot, amire még a héten lehet jelentkezni (licensz kiváltás). Erről is találtok infót a www.mzklub.hu versenyzői szakosztály menüjében (arany színű MZ klub embléma).
Üdv mindenkinek!
Zsandi
Nem nagyon emelkedtek az árak?!!
2003 nekem az eredet vizsga 9000 volt, az idén 13000!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|