:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Helló Peti!
Köszi a segítséget.
Megmérem a hézagot, szerintem is az a baja. Egyébként 125-ös TS-em van.
Köszi
ÜDV
néztem buszt szombatra
15:15-kor indul Veszprémből Szombathelyre. A menetidő 2óra 25 perc
Vissza meg 22:10
Neked jó így? majd még hívlak.
Hali!
szereti a benzint ha minden jól van belQve meg fasza a kipufogó és nem pörgeted agyon akkó 4-5 de én nekem volt má olyan h. 7 et is bevágott
ja, ezt TS 125-nél tapasztaétam, de tök ugyanaz belül.
Ábrád van hozzá?
próbáltad a váltó beállítást?
gondolom kiszedted a váltót a helyéről.
van egy tengely, aminek az egyik vége menetes a másik végén meg van egy bevágás. Az öntvénybe kell belehajtani , van egy kontraanyája is lemezes rögzítéssel.
Leveszed a balod deklit aztán lemez lehajt, anya megold és megpróbálod beállítani.
Vagy nem lehet, hogy az 1-es nagy fogaskereke mellett lévő kétrészes fogaskerék szétesett, mikor raktad össze? (csak mert nekem ez volt)
Aztán Mz hogyantovább.
Ja a tengelyt meg talán kapcsolótengelynek hívják (most így nemtom).
Na ezt oldja meg valaki!!!
Összeraktam a vasat, minden nagyon fasza, harmadik rúgásra indult meg minden, gondoltam megyek vele egy karikát. Adtam is neki egybe, kettőbe, háromba, de jött a HOPPÁ: NINCS NEGYEDIK!!!!! hanem van helyette a nagy semmi. Még egy üres sincs helyette. Nem lehet háromnál följebb kapcsolni. Mi lehet a gond? Gondolom elbasztam valamit a váltó összerakásakor... és most megint szét kell húzni a blokkot ugye?
Ha van valakinek egy ábrája hogy hogy helyezkednek el a fogaskerekek a 125ös Trophy vagy TS váltóba az megdobhatna vele!
THX előre is, remélem van ötletetek!
Üdv!
Ádi
Sziasztok!
Milyen fogyasztási tapasztalataitok vannak egy 150-es Etz-hez. Nem agyonhajszolva.
Segítséget elöre is kösz.
Jorgat
ha ennyire aggódsz a pontos sebesség miatt vegyél egy biciklikilóméterórát
az pontosabb, de nem olyan szép
Sziasztok!!!
Tud vki segiteni, hogy a 150-es ETZ-be mennyi olaj kell a blokkba?
Ja és mit javallotok?
Köszi: Mc Mad
Jelenleg a motoromon a gyari Pneumat markaju gumi van meg (10.600km-t gurult az eddigi tulajokkal). A gepkonyv szerint is, meg a http://www.reifenwerk-heidenau.de oldalon is az ETZ 125/150-re 3.25-os gumit ajanlanak. Ezert gondoltam a km ora csalasara. De azt hiszem a kulombseg elhanyagolhato :)
"Szeretném megkérdezni tőletek, hogy a dugatyún lévő gyűrűk kopása mennyire befolyásolja a végsebességet?"
- Nagyon befolyásolja. Ahogy a gyűrűk kopnak, a gyűrűhézag növekszik, a motor robbanás előtti végnyomása - tujajdonképpen a sürítés - pedig csökken és ez a nyomaték ( és a teljesítmény és így a végsebesség) csökkenéséhez vezet.
Ahogy én megfigyeltem: a szerelési hézag 0,2mm, ez pl. ETZ-nél a bejáratás végére olyan 0,35-0,4mm-re növekszik. Innentől kezdve a kopás lelassul. Amikor a gyűrűhézag eléri a 0,6-0,7mm körüli értéket, onnantól már érezhető a motor kis mértékű gyengyülése. 1-1,2 mm feletti gyűrűhézag esetén a motor már sokkal gyengébb, mint újkorában, megérett legalább egy gyűrűzésre.
A teljes kopási folyamat nagyban függ a gyűrű minőségétől, a hónolástól, a hajtókar derékszögelésétől, az olajtól, az esetleges megragadásoktól. Ideális esetben egy gyári gyűrű akár 30ezer km-is elmegy mire eléri a 0,7-es hézagot és 50-ezren is túllehet mikor eléri a 1,2-1,3-at. Szerintem.
"A kenési szerepen kívül hatással van még a kompresszióra is?"
- Leginkább arra van hatással. Nem keverted bele véletlenül a négyüteműek olajlehúzó gyűrűjét ? Mert itt nincs olyan. Itt csak 3 egyforma gyűrű van.
Peti74
Kicsi hátra a 3.25, ezért szerintem eddig csalt is az óra. A km óra ugyanakkora fordulatszám esetén továbbra is ugyanannyit mutat majd, de egy picivel, talán 2-3%-kal gyorsabban fogsz menni. Lehet az is, hogy az óra 3.5-es gumival közelebb jár majd a valós sebességedhez.
Peti74
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni tőletek, hogy a dugatyún lévő gyűrűk kopása mennyire befolyásolja a végsebességet? A kenési szerepen kívül hatással van még a kompresszióra is?
Előre is Köszi!
Üdv
"Ha jól emlékszem, a kopogás attol volt, ha alacsonyabb oktán számú benzin időnként a szikra helyett már a sűrítéstől robbant."
- Én is jártam már úgy hogy: 250-es jawa + 91es benzin + 175-ös gyertya + 35 fok nyáron = öngyulladás miatt a motor simán tovább járt a gyújtás levétele után is. Csak 1-esben kuplunggal tudtam lefullasztani.
"..a második, harmadik fúrás természetesen hamarabb következik be, mint az első, mert ha nem tévedek, a henger belsejét a gyárban felület kezelik, keményítik."
- Egy MZ vagy Jawa hengerfal esetében ez nem igaz. A hengert a 0-ás méret esetén is csak saját anyagában fúrták meg, akkor is, most is. Ha az a Trophy a 0-ás hengerrel elment 50ezret, utána meg 15ezrenként szétesett, annak egyetlen oka van: a rossz minőségű utángyárott alkatrészek és a nem megfelelő pontosságú gépmunka és szerelés. Gondolok itt a közlekedési táblából öntött dugattyúra, az olcsó szar minőségű gyűrűkre-csapszegre-tűgörgőkre, gyenge anyagból ész nélkül felújított főtengelyre, stb. A főtengelycsapoknál például tényleg edzett az anyag felső rétege. Ha ezt lelkiismeretlen gépműhelyek elköszörülik, az éllettartam erősen közelít majd a 0-hoz.
Ha azt a Trophy-t gyári vagy csak jó minőségű alkatrészekkel újítják fel és ehhez pontos gépmunka és szerelés társul, akkor majd megint elmegy 50ezret. Ehhez az ólomnak már megint semmi köze.
"Az ólom kikondenzálódik a henger és a csapágyak felületén. ezálltal az acél ezen az ólomból álló filmrétegen keresztűl érintkezik egymással."
- Nyilván a bronz felületen képez az ólom valamilyen bevonatot, hiszen az kente a bronzperselyes szelepszárakat is anno. Hogy az acél felületen ugyanez működik azt nem hinném, az elég sok problémát okozna a motorban.
Én jártam úgy anno, hogy a frissen furatott, bejáratós 150-es ETZ-be 18éves fejjel beletöltöttem a 2T fimol-t (ez egy kopáscsökkentő, felületi hézagkitöltő molibdén-diszulfidot tartalmazó adalék). Ahogy a fimol rakódott fel a frissen hónolt hengerfalra, úgy csökkent az illesztés és szorult ki az olaj, míg a végén a motor magától megállt. Nem "hagyományos" módon sült be, hanem szép lassan beszorult. Végül csapágylehúzóval nyomtam ki a dugót a hengerből és egy alapos benzines-fogkefés mosás után lehetett összerakni. Amennyiben az ólom ehhez hasonlóan minden felületen egyenletes bevonatot képezne, eltűnne a dugó illesztése, a C3-as csapágyak hézaga, a hajtókarszemek hézaga, stb. Én így gondolom.
Abban megint biztos vagyok, hogy működés közben nem lehet hallás alapján megállapítani, hogy a motor ólmos benzinnel jár. Arról nem is beszélve, hogy akármilyen felületet képezne is az ólom, annak azért időre van szüksége, hogy kialakuljon, és időre, hogy utánpótlás hiányában lekopjon, egy tankolás semmin nem változtat.
Amik viszont elég rendesen le tudnak csendesíteni egy motort, azok a bakelitkosaras csapágyak. (SKF jelzésük TN-9). Ha pl. egy ETZ-be csak ilyen csapágyakat teszel (mert gyárilag is ilyenek vannak ám benne), akkor egy meglepően halk járású motor érhető el. A csapágyak élettartamára is hatással lehet. Lásd gyári 50ezres Trophy téma.
Üdv,
Peti74
Peti, Attis majd beszamolok rola mit erzek (ha erezek valamit). Ugy tettem el telire a motort, hogy a tartaly tele van, es ez meg olmozott.
Mas: gyarilag 3.25*16 meretu hatso gumi volt a motoron (ETZ125/1990). Most felkerul egy 3.50*16 meretu. Fog csalni a kilometerora?
Az ólom valóban az oktán szám növelésére volt benne. A magassabb számú benzin nem ég lassabban, hanem jobban bírja a kompressziót. Ha jól emlékszem, a "kopogás" attol volt, ha alacsonyabb oktán számú benzin időnként a szikra helyett már a sűrítéstől robbant.A fúrásról annyit, hogy a második, harmadik fúrás természetesen hamarabb következik be, mint az első, mert ha nem tévedek, a henger belsejét a gyárban felület kezelik, keményítik.Nem hiszem, hogy sok Trophy lenne, amelyik az első fúrását éli át manapság.A különböző tipusokat nem lehet egymással összehasonlítani, és természetesen a vezetőtöl is függ a dolog...
Hát ez azért nem csak a benzintől függ.A használat módja legalább ugyanolyan fontos a kímélés terén, ha nem fontosabb, mint az ólomadalék.
Csak egy gyakorlati példa:
Apám több mint 50 ezer km-t tett bele egy 250-es Trophyba, úgy hogy nem kellett felfúrni a hengert, meg túlméretes dugattyút tenni bele. Most meg az emberek 10-20 ezer km után fúratják.
A benzin oktánszámát valóban az összetevők határozzák meg, miszerint mennyi a normál heptán, és oktán-izooktán aránya %-ban kifejezve.
1-2 hónapja már nem tesznek adalékot a benzinekbe hogy mindenki tudja. Az ólomadalék tudtommal azért oktánszámnövelő hatású, mert lassítja az égés sebességét. Az is új dolog, hogy az EU-s követelmények szerint ma már tiszta alkoholt is kevernek a benzinekbe azt hiszem 5%-os arányban.Én még tisztán emlékszem amikor még volt ólmos benya mennyivel halkabb volt a motorhang, mikor hol ezt hol azt tankoltunk. Akinek van lehetősége miért ne élne vele?
üdv:
Attila
Helló!
A szlovákoknál ESSO 2T Special Fullszint olaj 1200 FT! a MOL aral 2T 650 FT! Náálunk legutóbb 1000FT volt. Én már majdnem 1 éve az ESSO-t rakom a motoromba. Bár még nem próbáltam, az 1:60 1:70-es keveréket is birhatja? Igaz én mindíg elszámolom, a múltkor is beleborítottam 2,5 decit, és utána néztem hogy harmadáig van a tank.:)
halika
Olmos benzinnel kapcsolatban.
tudomásom szerint az olmozatlan benzin is tartalmaz valamilyen adalékot ami helyetesiti az olmot.Ezért nem kell külö adalékot tenni régebbi 4 ütemu motor üzem anyagához pl 100-as skoda. Ennek ellenére mi a csörlöagrink benzinjéhez szoktunk tenni idönként a kutakon kapható adalékból biztos ami biztos, mert a motorja van vagy 50 éves.Régen a motorokhoz használt olom adalék/ olomtetraetil? / tudomásom szerint két funkciot töltött be. Egyik: a benzin oktán számának beálitását-növelését biztositotta. Másik: A szelepek szárainak kenését. Szerintem semmi köze nem volt a hengerek és csapágyak kenéséhez ahozz ott volt a motor olaj. Állitolag a benzin oktán számát mai világban az öszetevök keverési arányával álitják be.
más.
Ma hallotam valamit az hátsó felem alol.
Vrum, vrrum ,vrrrum, vrrrrum, vrrrrrum, vrrrrrrrrrruuuuuuuuum.
qrva jó vót. Remélem ti is elő vetéttek a vasat!
Peti!
Az ólom kikondenzálódik a henger és a csapágyak felületén. ezálltal az acél ezen az ólomból álló filmrétegen keresztűl érintkezik egymással.
Ami tompítja a zajt ezálltal a kopást is.
Erre a CH-ek nem képesek.
Imre bácsi majd tudatja velünk kié a sör!
Nekem még van kb.: 5 liter 98 as ólmozott benyóm(csökkentett ólomtartalmú már) ha akarod adhatok egyet, ha jó a hűtőgéped:)
Saját fülednek csak hiszel?
Üdv:
Attila
Imre!
Ha pesten jársz és tudsz csak adalékot hozni vevő lennék rá!
Üdv:
Attila
http://lucaska.uw.hu/motor.html
Üdv!
kérdésem lenne: A Zichy utcai bót az nyitva van szombaton is?
Mer jövő hét végén megyek arrafele és kéne egykét ezmegaz.
Válaszokat előre is kösz
Ha tényleg 18-as akkor, monj egy árat.
Üdv.:Gery
Attis !
Akkor neked most Zsigulid van vagy egy csepptankos 250-es Jawad ? Mert ha Jawad van, amibe 2T keverék való, akkor minek tanácsolsz olyanokat, hogy az ETZ-be "minden 3-4-ik tankolás olmozott legyen". Neked sem az, hiszen Magyarországon évek óta nincs ólmos benzin, és Bp-ről Te sem jársz ki tankolni.
Ha hitelesen meg tudod indokolni, hogy egy 2T olaj melett mit számít kenés szempontjából az olom, akkor fizetek egy sört.
Ha azt is hitelesen megindoklod, hogy mitől "kopogásgátlósabb" egy ólmos 98-as, mint egy olmozatlan 98-as, akkor még egy sör a tiéd.
Üdv,
Peti74
Eladnám ETZ150-es motoromat.
Évjárat:1988,mü.vizsga:2005.06.12.
ÁR:50000
Hello Bikergery!
Nekem van egy! Azt hiszem 18as (remélem nem 19es)! Teljesen új. Én 21est raktam fel a 251esemben. Miskolcról vagyok egyébként!
üdv
csabee
Imre!
Azt majd észre fogod venni , hogy az első tank ólommentes benzin elfogyasztása után a motorod alaphangja magasabb lesz. minden 3.-4. tankolás legyen ólmos hiszen az ólom kopás és kopogásgátló hatású.De nem olyan létfontosságú, ha nem fogadod meg nem baj,a kíméletes hozzáértő vezetési stílus fontosabb.
Attila
Hello streetes. Láttam a hirdetésed és érdekelne egy hátsó kerék. Mennyiért adod?
Sziasztok MZ-sek!!
Egy 18-as fogszámú lánckerék (használható állapotú)kellene nekem ETZ250-be. Aki esetleg tud segíteni annak: biker@dpg.hu
Előre is KÖSZI!
Esetleg személyesen megbeszélhetjük.mert hosszú lenne leírni.Én meg utálok sokat firkálni.üdv bambi
Szia Peti74.
koszonom szepen a kimerito valaszt. Megfogadom a tanacsot, olommentes es minimum Sprint2T megy ezutan a motorba.
Imre
Nyugi, nem fikáztam, csak leírtam a tapasztalataimat. Feltételezem, hogy az ETZ-be a kenési igényeket kielégítheti még az Arol vagy az Agip SM is.
Azonban én azt tapasztaltam, hogy az arol esetében a dugattyútetőn és a hengerfejben 1-1-1,5 mm vastag korom keletkezett, amolyan pikkelyes kinézetű, ahol a korom felülete többször felizzott. A kipuff is erősen olajos volt hamar eltömődött. Míg a Sprint esetében a kipuff átlagos terhelés mellett is épp csak olajos volt, és a hengerfejben sem keletkezett vastag lerakódás (csak egy vékony egyenletes koromréteg).
A MOL írja is, hogy (idézem) : Az alacsonyabb hamutartalom és szintetikus füstcsökkentő komponens révén kisebb a motor füstölése és emissziója.
A Sprint kisérőszövege (idézem): Megfelelő, ahol a gépkönyv a feltüntett (API TA) vagy annál alacsonyabb teljesítményszintet ír elő. (Milyen óvatosan fogalmaztak) Magas fordulatszámú, intenzív terhelésű motorokba magasabb teljesítményszintű - MOL Sprint 2T, MOL MOTO Demon - javasolt.
Ráadásul egy liter Arol olyan 950 Ft, egy liter Sprint olyan 1050 Ft körül van. Az ár nem arányos a minőséggel és nálam messze a Sprint felé billenti a mérleget az a 100 Ft literenként.
A legdrágább olaj amit valaha ETZ-be tettem a sima Castrol TT volt, anno az Auchanban volt 1350.-, most a Homasita boltokban adják 1650-ért.
Jó ideje Sprinttel járok, 1:40-re keverek, a 2 ezres határt én sem szívesen közelíteném meg.
Mellesleg kevertem már trabantba 4üteműből leeresztett (aztán mágnesen ülepített) olajat, 350-es jawaba MOL botondot (elég sokáig) és igazából nem volt észrevehető problémám egyikkel sem.
Akkor azért van amiben egyetértünk :))
Üdv,
Peti74
Kipufogókiégetés, én így csinálom:
hozzávalók: kispalackos gázpáka (amilyet a bádogosok használnak), 5-6 baros kompresszor egy hosszúcsőrű levegő pisztollyal, öngyújtó, egy nagy 15 perces lélegzet (vagy gázálarc:).
A motor felöli végéről a gázlánggal begyújtom (felizzítom) az olajkokszot a dob elején. Ha a kipufogó évek óta áll és száraz, akkor egy kis fáradtolajat töltök bele előtte. Ha a koksz izzik, akkor finoman elkezdem adagolni neki a levegőt a pisztollyal (ez a gázlángot is beljebb viszi), aztán lassan növelem a levegőt és amikor már körben izzik a koksz, akkor csak a levegőt kell neki nyomni folyamatosan (olyan 3-4 bart szoktam). Az a lényege, hogy ilyenkor egy pillanatra sem szabad elvenni a csőből a levegőt, mert ha a koksz kialszik, mélyen a csőben nem lehet újra megyújtani főleg mert a meleg füsttől rendesen kiszárad. Ha mindent jól csinálok, akkor a koksz vörösizzása végigmegy a kipufogón beleértve a lamellákat is. Ha az izzás már a vége felé tart, akkor szoktam egy gyors váltással a végének is gázlángot adni egyből levegővel. Az eredmény kb. 15 percig tömény fojtó füst (ami úgyis mind felénk jön :), ha mégsem, akkor majd megölnek a szomszédok). És persze egy szinte fémtiszta kipufogó. A gyári DDR króm kék-zöld lesz, de szépen visszapolírozható, ugyanez egy utángyártottnál a krómozás végét jelentheti. Érdemes égetés előtt a kipuffot kívülről tökéletesen megtisztítani, benzinnel vagy nitrós ronggyal letörölni és utána már kézzel vagy olajos ronggyal nem hozzányúlni csk tisztával. Még egy zsíros ujjlenyomat is rendesen rá tud égni, aztán polírozhatjuk fél napig.
A kiégetés akkor megy ilyen gördülékenyen, ha tényleg vastagon tele van a dob koksszal, de ha csak épp egy kicsit kormos, akkor ez a megoldás nem működik, de szerintem akkor nem is muszály kiégetni.
Üdv,
Péter
Hát azzal azért vitatkoznék, hogy a MOL Arol olaja nem megfelelő.A szabvány nem szűnt meg, csak nem gyártanak olyan motorokat manapság, amikhez jók lennének azok az olajok.Ezekhez a kétütemű olajkályhákhoz, amikről ebben a fórumban szó van szinte minden olaj jó.Mellesleg az Agip SM kétütemű olaja is API TA TB szabványnak felel meg.Csak nem adnák a nevüket olyan dologhoz, ami nem felel meg valami előírásnak.És azzal vígan működnek a gépek.A kúti keverék szar, ez tény.Én is pancsolok.De nehogymá csak a kétezer/liter árú olajok feleljenek meg a motoroknak.Mikor azok lejöttek a szalagról, még nyoma sem volt a MOL Arol 2T-nek sem.A gyári olajmennyiség mellett bőven jók hozzájuk.
Olmos vs. olmoztatlan.
Kétüteműben a forgó-mozgó alakatrészeket az az olajfilm keni, ami benzinbe keverünk. Ez elég egyértelmű. Szerintem a benzin ólomtartalma kenés szempontjából már semmit nem számít a 2T olaj melett. A 2T olaj minősége és mennyisége határozza meg a kenés hatásfokát.
Az ólom a bronz szelepvezetőkkel készült régebbi 4ütemű motorok igénye volt, az kente a szelepszárakat, ólommentessel már egy tank után berágódhattak. Erre találták ki az ólompótló adalékokat (ami tulajdonképen szintén egy üzemanyagba kevert kenőanyag). Az olajban futó szelepszárak és a szelepszárszimmeringek megjelenésével az ólom és az azt pótló adalékok szükségtelenné váltak. A benzinkutas és egyéb "ólmos jótanácsok" innen eredhetnek.
Volt egy átmeneti időszak Magyarországon, amikor a 98-as volt ólmozott, és ha kellett a nagyobb oktánszám, akkor azt tankolták.
Szóval kétüteműbe nem kell. De egy MZ-be nem is káros.
Inkább az olajra figyelj oda. Az berögzült 2T=AROL már régóta nem állja a helyét. Sőt, a MOL Arol fantázianevű olaját én nem tölteném semmilyen motorba. A kenoanyag.mol.hu oldalon is le van írva, hogy a MOL Arol 2T nevű olaj mindössze a rég szabványon kívüli API TA tejesítményszintnek felel meg. Azóta a motorok fejlődésével megszűnt a TB és TC szabány is. Jeleleg a legalacsonyabb szabványos teljesítményszint az API TC+, ebbe tartozik pl. a MOL Sprint 2T olaja.
Szerintem ezt már nyugodtan töltheted az ETZ-be. És persze mindent, ami e fölötti minőségű (pl. Castrol TT). A többi neves gyártó olajait nem ismerem, de biztosa vagyok benne, hogy mindegyik 2T teljesíti az ETZ-k igényeit. (Szintetikusról nem tudok és nem is akarok nyilatkozni).
Üdv,
Peti74
Én a Hequila,2005-03-10 11:46:21-re válaszoltam, ő ETZ250 felújítás kapcsán vetette fel a magyar kipufogó kérdést, töbször is leírtam hogy ETZ250/300-ra vonatkoznak a tapasztaltaim.
Ezért nem értem, hogy Bluerider TS-e hogy jön a képbe. Ha te vagy AZ A Bambi, akkor TS-ben nagyon otthon vagy.
Gexx, azt írta, hogy szerinted a magyar utángyártott dob, egy jól sikerült munka. Akkor ezt te kifejezetten TS-re (ES-re ) értetted ? Kíváncsi vagyok.
Üdv,
Peti74
nem tudom pontosan ... eppen ezert erdeklodtem itt ahol mindenki 2T
az ólmozott benzin főleg 4t-hez kell, nem? A szelepek miatt?
Jobb minőségű olajat kell beletenni. Akkor jobban bírja. Keveréket inkább magad készítsd inkább. Itt is nagyon vacak a kúti keverék, gondolom ott se lehet jobb a helyzet.
Elmaradt a kerdojel a mondat vegerol :)
Igy hosszu tavon nem fog karosodni az ETZ motor ha mind olommentes benzinnel hasznalom?
Sziasztok!
Lenne egy kerdesem a hasznalt benzinnel kapcsolatban: mi a jobb az 1990 es ETZ125-be, az olommentes vagy az olmos. Megjegyeznem, hogy en Kolozsvaron lakom, ahol olmos benzint meg minden kutnal arulnak viszont kevereket a ketutemueknek nalunk sosem lehetett vasarolni. Tavaly oktoberben vasaroltam a gepet, azota csak egy tartaly benzin fogyott el ami olmozott volt.
Leven, hogy az olommentes lenyegesen olcsobb inkabb eziranyba hajlanek. Az olvastam valahol, hogy a regi epitesu/tervezesu motoroknak a benzinben levo olom is valami kenest biztositott. Igy hosszu tavon nem fog karosodni az ETZ motor ha mind olommentes benzinnel hasznalom.
Fiatalabb koromban volt egy eleg regi (85-86?), de nagyon megbizhato es jol mukodo Piaggio-m. Nos annak a konyveben iraj, hogy olmozott benzint ajanlanak.
Imre
Laci:
megkaptam a mélt, köszönöm, válaszoltam is rá.
Peti74:
a kipufogókiégetés hogy műxik? benzint öntök bele, vagy hegesztőpisztollyal kintről melegítem?
egyáltalán meg tudná mondani valaki, hogy hány kg egy üres ETZ 250 kipuff?
akkor el lehetne dönteni mindenkinek, hogy trutyis-e vagy nem az övé.
M.
Blueridernek Ts motorja van,te pedig ETZ motorokon tesztelted a csövet.
Szolnokon a motoros boltban van egy gyári kipufogó, de majd 20ezer forint!
Nekem nincsenek jó tapasztalatim az magyar utángyárott dobokkal. 250-es és 300-as ETZ-vel is előfordult, hogy a motor lényegesen jobban ment egy kissé ütött-kopott, de fémtisztára kiégetett DDR kipufogóval, mint a frissen vásárolt (szintén) fémtiszta magyarral. Már a hangja is szebb, pengősebb volt. A lényegesen jobban ment alatt azt értem, hogy alacsonyabb fordulatról indult meg, főként a közép és felső fordulatszámtartományban gázadásra érezhetően jobb gyorsulást produkált, és kisebb, de tartós emelkedőn, esetleg ellenszélben a DDR kipuffal még két személlyel, sok csomaggal és hatalmas túraplexivel is tartani lehetett egy olyan utazót (mondjuk tartós 110-et), amire a magyar kipuffal nem volt képes, folyton belassult a motor 5-ösben olyan 4000 köré. (áttételek eredeti, gumiméret eredeti). A kipuffon kívül egyéb módosítás nem volt a motoron a próbák alatt. Aztán persze megpróbáltuk a magyar kipuffhoz "hangolni" a motort, ami alatt karburátor változtatásokat és előgyújtás változtatásokat kell érteni, de nem volt igazán eredményes. Sűrítést, és pláne vezérlést nem változtattunk a magyar kipuff kedvéért.
Én méricskeltem magyar és DDR kipuffokat, és szerintem vannak méertkülönbségek. Más a tágulótér kúpja, kisebb a térfogata, máshol van benne az első lamella. Viszont szét nem vágtam egyet sem.
Elismerem, hogy amennyiben valaki komolyabban belenyúl a motorba, az a magyar kipuffal is érhet el jó teljesítményeket. Bár szerintem a kipufogót gyártják a motorhoz és nem fordítva. Aki csak annyit szeretne, hogy lelkiismeretesen összeteszi a 250-es blokkját és kell hozzá egy kipufogó a ronggyá tört helyett, én inkább egy tűrhető állapotú, tisztára kiégetett DDR-t ajánlanék, kevesebb esélyt látok rá, hogy felesleges teljesítménycsökkenést okoz. Lehet, hogy a szép motor is fontos, de nálam évi 25e km környékén pontosan semmit sem számít, hogy karcos, rozsapöttyös, és kék-zöld az egész a legutóbbi kiégetéstől.
Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy nem tudom hány műhely, hányféle dobot gyártott az utóbbi tíz évben az ETZ-khez csak Magarországon. Lehet, hogy több féle is van kereskedelmi forgalomban. Ha így van, akkor még engem is érdekelne, hogy miről ismerszik meg egy elfogadható replika ?
Üdv,
Peti74
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|