hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 25. péntek 
Márk

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

pandagyik
válasz erre | email2005-03-16 01:04:28
Szeretnék én is szolani a témában.

A sebességmérésnek semmi köze a sebességhez bizonyos esetekben például:
Az MZ a hátso lánckerék szögsebességét méri és nem biztos hogy ennek köze van a tényleges sebességhez mivel előfordul hogy valaki 16os kereket rak hátulra a 250esére.
Ha primer a szekunder illetve a sebválto áttételi arányai nem változnak(gyári értékek) a sebesség stimmel fordulatszám is de ténylegesen nem annyival megy a gép mint amennyit az ora mutat.

Mégvalami: a gumi kereszmetszete nem feltétlenül kör.Mi van ha négyzet vagy neadjisten háromszög:)) akkor hogy változik a külsö átmérő?
Én leginkább trapéznak tekinteném aminek a hosszabbik alapja egy picit íves.Ha megnövelném az ive hosszát(nevezzük futofeluletnek)akkor szinte semmi nem változik(a rövidebb alapon lévő szögek nőnek) mégis átléptünk 3.25rol 3.5re.Ha drasztikus változtatást szeretnénk pl 4.10es gumit akkor a rövidebb alap hossza is megnő(fel kéne rakni egy szélesebb felnit) de a külsö átmérő még igy sem változik annyit hogy észlelhető lenne.További viták szoba jöhetnek de javallom mmindenkinek akit ez érint vagy érdekel nézzen utána gumiméretezéssel kapcsolatos hatályos szabvány(ok)nak.

üdv
sorszám: 5315 (24941)
(előzmény: jocó10, 2005-03-15 22:14:21)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2005-03-16 00:36:22
Szerintem Fisinek van igaza!

Én sem vettem észre különbséget a 3.00-as és a 3.25-ös gumi átmérője között, amikor ilyenre cseréltem a hátsót, ezért gondolom hogy a 3.25 és a 3.50 között sincs különbség mivel ezek csak szélesebbek, de nem peres! gumik. Szal lehet hogy mégis ti tudjátok rosszul. Mert a gumi szélességétől tényleg nem változik a kerülete -> ergo a km óra ugyan annyit mér. De ha más is valamennyivel az átmérője a 3.25 és a 3.50 gumiknak, az max egy-két centi lehet és ez könnyen számolható, hogy elhanyagolható különbség. A 16" és 18"-os kerekek közötti kb 10 cm-es átmérőkülönbség azonban már számottevő...

Tesho!
Asszem te írtál nekem vissza váltó témában!
Mit takar az hogy a váltó beállítása? Az a tengely aminek egyik vége menetes, a másik vége vágott, az az, amin a léptetővilla mozog. Annak a tengelynek az állításához nem kell az egész blokkot széthúzni, ha jól emlékszem, mert az anyás része a balos blokk levételével hozzáférhető, a vágott fele pedig jobboldalt, a lánckerék melletti lyukon keresztül elérhető. Szal azt kéne valamelyik irányban húzni, hogy jólegyen? Mert ez má nekem is megfordult a fejemben...
Ha valaki tud akkor lécca segítsen! Nem akarom az egész blokkot széthúzni!

THX!
Ádi - Viva motori!
sorszám: 5314 (24939)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-03-15 22:42:29
Nekem pl. az eredeti gyári (350- 18- as ha jól emlékszem

Szal eredeti 3.50- még mielőtt ismét le leszek ba..rintva!!! :)

Fisi
sorszám: 5313 (24938)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-03-15 22:39:35
Hi Joco10!!!

Biztos nektek van igazatok, én úgy értelmeztem a dolgot (belátom igazad van) hogy a gumik egyformák, csak a szélességük különböző!!!

Nekem pl. az eredeti gyári (350- 18- as ha jól emlékszem) gumival is 4000 fordulatnál 90- el ment a 250- es, és utána valóban "peres" 110/ 80 került rá hátra, és ezzel is hajszál pontosan ugyanannyit mér az óra!!!
Bevallom a keresztmetszeti átmérőt nem számoltam bele a dologba, bár arra ezek után már kíváncsi lennék, hogy a 3.25- és a 3.50 között ilyen téren van- e különbség????

Még 1x bocs, de ebbe tényleg nem gondoltam bele...

Megyek- és korbácsolom magam tovább... :)

Fisi
sorszám: 5312 (24937)
(előzmény: jocó10, 2005-03-15 22:14:21)

 
 
jocó10
válasz erre | email2005-03-15 22:14:21
Hi Fisi!
Tudod régen jártam már suliba, de azért megmaradt bennem, hogyha egy kör (mert ugye metszetben a gumit felfoghatjuk annak) kerületét növeled akkor nő az átmérője is. Tehát egy 3.5ös gumival azonos utat kevesebb fordulással tesz meg, a sebességmérő is kevessebbet mutat. Ezért örültek régen a vállalati sofőrök ha a Barkasra nem lehetett gyári méretű gumit kapni és feltették a 1655*13-ast mindjárt 100 helyett 115-öt mért. A te okoskodásod akkor állna ha a 3,25-el megegyező átmérőjü peres gumit tenne fel. Ha felületes a tudásod, ne minősitsd a másikat. A nem tudás nem szégyen, azért van a fórum, hogy tanuljunk egymástól, és ne a másikat fikázzuk, pláne ok nélkül. Szerintem.
sorszám: 5311 (24936)
(előzmény: fisi, 2005-03-15 21:36:33)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-03-15 21:42:16
Fazer!!!

A részterheléstű nem alapjárat állításra való!!! Azzal a részterhelési tartományokban való "viselkedését" állítod a mocinak- tehát gyorsítás, terhelési tartományokba való átmenet, meg egy kicsit a végsebbe is beleszól asszem- de ehhez bambi többet ért!!!

Az alapjáratot a Ts- ben ha jól látom a könyvet akkor a tolattyúház tetején lévő bowden- finomszabályozó csavarjával tudod állítani!!!
sorszám: 5310 (24933)
(előzmény: Fazer, 2005-03-15 21:27:43)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-03-15 21:36:33
Hali!!!

Nos végig olvasva a legutolsó 3 oldalt:

GYÁRI KIPUFOGÓ- török gyári, Kanuni- 12 ezer ft- ért volt tavaly Futár Petinél- szerintem ez azért csak jobb mint a magyar- gondolom a krómozása is!!!

M.IMre, Peti74!!!!

Peti!!!

Látom termelékeny vagy írásilag is, de azért hülyeségekkel ne etesd már meg az újoncokat!!!!

A 3.25- és 3.50- gumi között sebességmérésileg SEMMI különbség nincs!!!
Ugyanis mint M.Imre írta- mindkettő gumi 16- os felnire való (3.25x 16- 3.50x 16) az első szám a szélességére vonatkozik a guminak- a sebességmérésbe az átmérő (esetünkben 16- os) szólhatna bele!!!
Mivel ez nem változott a sebmérő ugyanúgy mér a 3.50- el is, csak esetleg a megnövekedett szélesség- és ezáltal nagyobb surlódás miatt a szélesebb gumival kicsit lassabb lehet a motor- de ez még nem olyan nagy mértenövekedés ami igazán észrevehető lenne!!!

250- nél szokott észrevehetően csökkenni a végseb ha valaki elvetemültségében 140- es gumit tesz hátra a max- 100- 110- es helyett.

Fogyasztás 5- 5,5 liter átlagban- saját tapasztalat...

Fisi
sorszám: 5309 (24932)
(előzmény: peti74, 2005-03-14 14:52:36)

 
 
Bikergery
válasz erre | email2005-03-15 21:30:28
Sziasztok!
Ha valaki tud ETZ250-be 18-as fogszámú
lánckereket az írjon egy mailt ide:biker@dpg.hu. Előre is köszi!!
sorszám: 5308 (24931)

 
 
Fazer
válasz erre | email2005-03-15 21:27:43
Sziasztok!
Nem tudjátok hogy lehet egy 125 Ts nek nagyobb alapjáratott állítani mert ugyebár a karbin nics ilyen csavar, csak keverési arány. Már arra gondoltam hogy egy osztással átállítom a tolattyúban a tűt hogy kevesebb benyát kapjon .
Véleményetek?Köszönettel Fazer
sorszám: 5307 (24930)

 
 
mcmad
válasz erre | email2005-03-15 21:13:07
Köszömön a segítséget, de ha vki biztosabb adatot tud kérem jelezze!!!
Még 1x köszi
sorszám: 5306 (24929)
(előzmény: pandagyik, 2005-03-15 20:46:47)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-03-15 20:49:08

Ja igen és ha az első és a hátso lánckerék is gyári méretű akkor lehet igaz ez a 85-90.
sorszám: 5305 (24926)
(előzmény: pandagyik, 2005-03-15 20:46:47)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-03-15 20:46:47
A 150es váltoja sztem ugyanaz mint a 125ösé csak a henger meg a karbi más.Ha a hátsó kerék gyári méretü gyári gumival tehát 16os, akkor kb 85-90 között lehet a tempo bár ezt nem számoltam csak tipp.
sorszám: 5304 (24925)
(előzmény: mcmad, 2005-03-15 20:19:50)

 
 
mcmad
válasz erre | email2005-03-15 20:19:50
Sziasztok!!!
Kéne egy kis segítség elméleti síkon!
A problémám a következő nem tudom, hogy a 150-es ETZ 5.-ben 5000-es fordulatszámon milyen gyorsan halad.
Fontos lenne egy trafi miatt, ugyanis a km órám nem műxik!
Előre is köszi!!!
mcmad
sorszám: 5303 (24923)

 
 
Andrej
válasz erre | email2005-03-15 19:03:12
Helló Dino. Most volt alkalmam, leszedtem a jobboldali deknit, és a következőkre jutottam.
1.Iszonyú retkes volt az egész belseje.
2.Tök analfabéta vagyok az egészhez. (Szerencsére gyorsan tanulok :))
Mert, nem tudom pl, hogy azt a 14*x*8-as szimmeringet hova gondolod, pláne kettőt egyszerre.
Induljunk ki abból, hogy levettem a deknit. Szemben van velem a lánckerék, belőle meg egy vékony
rúd figyel ki. Gondolom ezzel manipulálok, mikor behúzom a kuplungot. Vagy nem?
Namármost akkor hogyan tovább? Mert azt látom, hogy valszeg egy utolsó
szervizkor a lánckerék mögötti fémlapot (nem láttam teljesen, mert retkes
volt) körbekenték minimálisan pasztával. (de nem mentek vele semmire) Gondolom azzal
van a difi. ??? Asszem egy másik segítő írta, hogy tegyek eme fémlap mögé
kartonból megfelelő alakú alátétet, már ha erre gondolt. Vagy másra gondolt? Azt se tudom mire jó
az a fémlap. Tehát le kellett volna vegyem a lánckereket? Na, az megint különleges mutatvány lesz,
ugyanis nincs olyan szerszámom ami ellentartana.
Á, a lánckerékről. Magam gépésznek tanulok, így sejtem, de mégis megkérdem. Az ideális, hogy a
lánckerék mindenestül mozog a szélrózsa minden irányába, tehát nemcsak hossztengely irányba?
Szóval elég sok kérdésem van, de jó lenne tisztába tenni az egészet. Alapvetően
akkor melyik elem a hunyó? Annyira koszos volt minden, hogy nem tudtam kivenni
végtére is honnan folyik az olaj. (nem adom fel :))Meg amúgyis ősz vége óta még csak be
sem volt indítva, szóval friss nyomok nincsenek. Egyáltalán itt melyik a kuplung kiemelő rúd?
(tudom, hogy hülye kérdés de ez van)
Ha gondolod esetleg válaszolj mailben, de mondjuk jobb ha mások is látják. Szezonra szeretném
teljesen rendbetenni a mocit. :) Tudom, hogy nem lehet ilyen távolsági mód mindenre tanácsot adni,
de annyit már megtanuiltam, hogy a 125ös ETZknek vannak közös gyenge pontjaik. Na ez is egy
ilyen, amint látom.
Alapvetően egyébként jó állapotban van a gép, három dolog: ez az olajfolyás, a karbi rossz beállítása (iszonyat benzindús)
meg a kipufogórendszer szarsága ami rossz rajta.
Persze bárki segíthet ha tud.
Előre is köszi mindenkinek, de főleg neked Dino.
A címem: andrej2ghz@freemail.hu
sorszám: 5302 (24915)

 
 
Jorgat
válasz erre | email2005-03-15 18:52:21
Sziasztok!

A tapasztalat a következő: Használat közben hosszabb táv megtétele után lámpához közeledve kumplung, majd gáz elvéve, s a motor minden rángatás egyébb nélkül leáll. Tipp?
sorszám: 5301 (24914)

 
 
tike
válasz erre | email2005-03-15 14:54:30
Üdv!

Nekem amikor ugy volt beállítva, 3 alatt evett, de akkor nem is akart 80 felé menni. normál beállítás mellett kvb 4-5

tike
sorszám: 5300 (24909)
(előzmény: osztro, 2005-03-15 12:20:55)

 
 
Eikel
válasz erre | email2005-03-15 14:00:48
Helló Peti!
Köszi a segítséget.
Megmérem a hézagot, szerintem is az a baja. Egyébként 125-ös TS-em van.
Köszi
ÜDV
sorszám: 5299 (24906)
(előzmény: peti74, 2005-03-14 15:09:40)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-03-15 13:55:37
néztem buszt szombatra
15:15-kor indul Veszprémből Szombathelyre. A menetidő 2óra 25 perc
Vissza meg 22:10
Neked jó így? majd még hívlak.
sorszám: 5298 (24905)
(előzmény: osztro, 2005-03-15 12:20:55)

 
 
osztro
válasz erre | email2005-03-15 12:20:55
Hali!
szereti a benzint ha minden jól van belQve meg fasza a kipufogó és nem pörgeted agyon akkó 4-5 de én nekem volt má olyan h. 7 et is bevágott
sorszám: 5297 (24903)
(előzmény: Jorgat, 2005-03-14 23:19:56)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-03-15 00:37:58
ja, ezt TS 125-nél tapasztaétam, de tök ugyanaz belül.
Ábrád van hozzá?
sorszám: 5296 (24897)
(előzmény: steelheart6, 2005-03-14 23:41:09)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-03-15 00:35:47
próbáltad a váltó beállítást?
gondolom kiszedted a váltót a helyéről.
van egy tengely, aminek az egyik vége menetes a másik végén meg van egy bevágás. Az öntvénybe kell belehajtani , van egy kontraanyája is lemezes rögzítéssel.
Leveszed a balod deklit aztán lemez lehajt, anya megold és megpróbálod beállítani.
Vagy nem lehet, hogy az 1-es nagy fogaskereke mellett lévő kétrészes fogaskerék szétesett, mikor raktad össze? (csak mert nekem ez volt)
Aztán Mz hogyantovább.
Ja a tengelyt meg talán kapcsolótengelynek hívják (most így nemtom).
sorszám: 5295 (24896)
(előzmény: steelheart6, 2005-03-14 23:41:09)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2005-03-14 23:41:09
Na ezt oldja meg valaki!!!

Összeraktam a vasat, minden nagyon fasza, harmadik rúgásra indult meg minden, gondoltam megyek vele egy karikát. Adtam is neki egybe, kettőbe, háromba, de jött a HOPPÁ: NINCS NEGYEDIK!!!!! hanem van helyette a nagy semmi. Még egy üres sincs helyette. Nem lehet háromnál följebb kapcsolni. Mi lehet a gond? Gondolom elbasztam valamit a váltó összerakásakor... és most megint szét kell húzni a blokkot ugye?
Ha van valakinek egy ábrája hogy hogy helyezkednek el a fogaskerekek a 125ös Trophy vagy TS váltóba az megdobhatna vele!

THX előre is, remélem van ötletetek!

Üdv!
Ádi
sorszám: 5294 (24893)

 
 
Jorgat
válasz erre | email2005-03-14 23:19:56
Sziasztok!

Milyen fogyasztási tapasztalataitok vannak egy 150-es Etz-hez. Nem agyonhajszolva.

Segítséget elöre is kösz.
Jorgat
sorszám: 5293 (24892)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-03-14 21:38:45
ha ennyire aggódsz a pontos sebesség miatt vegyél egy biciklikilóméterórát
az pontosabb, de nem olyan szép
sorszám: 5292 (24884)
(előzmény: M.Imre, 2005-03-14 16:17:30)

 
 
mcmad
válasz erre | email2005-03-14 21:31:15
Sziasztok!!!
Tud vki segiteni, hogy a 150-es ETZ-be mennyi olaj kell a blokkba?
Ja és mit javallotok?

Köszi: Mc Mad
sorszám: 5291 (24883)

 
 
moha
válasz erre | email2005-03-14 20:43:18
5290
sorszám: 5290 (24882)

 
 
M.Imre
válasz erre | email2005-03-14 16:17:30
Jelenleg a motoromon a gyari Pneumat markaju gumi van meg (10.600km-t gurult az eddigi tulajokkal). A gepkonyv szerint is, meg a http://www.reifenwerk-heidenau.de oldalon is az ETZ 125/150-re 3.25-os gumit ajanlanak. Ezert gondoltam a km ora csalasara. De azt hiszem a kulombseg elhanyagolhato :)
sorszám: 5289 (24880)
(előzmény: peti74, 2005-03-14 14:52:36)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-03-14 15:09:40
"Szeretném megkérdezni tőletek, hogy a dugatyún lévő gyűrűk kopása mennyire befolyásolja a végsebességet?"
- Nagyon befolyásolja. Ahogy a gyűrűk kopnak, a gyűrűhézag növekszik, a motor robbanás előtti végnyomása - tujajdonképpen a sürítés - pedig csökken és ez a nyomaték ( és a teljesítmény és így a végsebesség) csökkenéséhez vezet.
Ahogy én megfigyeltem: a szerelési hézag 0,2mm, ez pl. ETZ-nél a bejáratás végére olyan 0,35-0,4mm-re növekszik. Innentől kezdve a kopás lelassul. Amikor a gyűrűhézag eléri a 0,6-0,7mm körüli értéket, onnantól már érezhető a motor kis mértékű gyengyülése. 1-1,2 mm feletti gyűrűhézag esetén a motor már sokkal gyengébb, mint újkorában, megérett legalább egy gyűrűzésre.
A teljes kopási folyamat nagyban függ a gyűrű minőségétől, a hónolástól, a hajtókar derékszögelésétől, az olajtól, az esetleges megragadásoktól. Ideális esetben egy gyári gyűrű akár 30ezer km-is elmegy mire eléri a 0,7-es hézagot és 50-ezren is túllehet mikor eléri a 1,2-1,3-at. Szerintem.

"A kenési szerepen kívül hatással van még a kompresszióra is?"
- Leginkább arra van hatással. Nem keverted bele véletlenül a négyüteműek olajlehúzó gyűrűjét ? Mert itt nincs olyan. Itt csak 3 egyforma gyűrű van.

Peti74
sorszám: 5288 (24879)
(előzmény: Eikel, 2005-03-14 14:20:03)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-03-14 14:52:36
Kicsi hátra a 3.25, ezért szerintem eddig csalt is az óra. A km óra ugyanakkora fordulatszám esetén továbbra is ugyanannyit mutat majd, de egy picivel, talán 2-3%-kal gyorsabban fogsz menni. Lehet az is, hogy az óra 3.5-es gumival közelebb jár majd a valós sebességedhez.

Peti74
sorszám: 5287 (24878)
(előzmény: M.Imre, 2005-03-14 11:28:43)

 
 
Eikel
válasz erre | email2005-03-14 14:20:03
Sziasztok!

Szeretném megkérdezni tőletek, hogy a dugatyún lévő gyűrűk kopása mennyire befolyásolja a végsebességet? A kenési szerepen kívül hatással van még a kompresszióra is?
Előre is Köszi!
Üdv
sorszám: 5286 (24876)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-03-14 12:48:08
"Ha jól emlékszem, a kopogás attol volt, ha alacsonyabb oktán számú benzin időnként a szikra helyett már a sűrítéstől robbant."
- Én is jártam már úgy hogy: 250-es jawa + 91es benzin + 175-ös gyertya + 35 fok nyáron = öngyulladás miatt a motor simán tovább járt a gyújtás levétele után is. Csak 1-esben kuplunggal tudtam lefullasztani.

"..a második, harmadik fúrás természetesen hamarabb következik be, mint az első, mert ha nem tévedek, a henger belsejét a gyárban felület kezelik, keményítik."
- Egy MZ vagy Jawa hengerfal esetében ez nem igaz. A hengert a 0-ás méret esetén is csak saját anyagában fúrták meg, akkor is, most is. Ha az a Trophy a 0-ás hengerrel elment 50ezret, utána meg 15ezrenként szétesett, annak egyetlen oka van: a rossz minőségű utángyárott alkatrészek és a nem megfelelő pontosságú gépmunka és szerelés. Gondolok itt a közlekedési táblából öntött dugattyúra, az olcsó szar minőségű gyűrűkre-csapszegre-tűgörgőkre, gyenge anyagból ész nélkül felújított főtengelyre, stb. A főtengelycsapoknál például tényleg edzett az anyag felső rétege. Ha ezt lelkiismeretlen gépműhelyek elköszörülik, az éllettartam erősen közelít majd a 0-hoz.
Ha azt a Trophy-t gyári vagy csak jó minőségű alkatrészekkel újítják fel és ehhez pontos gépmunka és szerelés társul, akkor majd megint elmegy 50ezret. Ehhez az ólomnak már megint semmi köze.

"Az ólom kikondenzálódik a henger és a csapágyak felületén. ezálltal az acél ezen az ólomból álló filmrétegen keresztűl érintkezik egymással."
- Nyilván a bronz felületen képez az ólom valamilyen bevonatot, hiszen az kente a bronzperselyes szelepszárakat is anno. Hogy az acél felületen ugyanez működik azt nem hinném, az elég sok problémát okozna a motorban.
Én jártam úgy anno, hogy a frissen furatott, bejáratós 150-es ETZ-be 18éves fejjel beletöltöttem a 2T fimol-t (ez egy kopáscsökkentő, felületi hézagkitöltő molibdén-diszulfidot tartalmazó adalék). Ahogy a fimol rakódott fel a frissen hónolt hengerfalra, úgy csökkent az illesztés és szorult ki az olaj, míg a végén a motor magától megállt. Nem "hagyományos" módon sült be, hanem szép lassan beszorult. Végül csapágylehúzóval nyomtam ki a dugót a hengerből és egy alapos benzines-fogkefés mosás után lehetett összerakni. Amennyiben az ólom ehhez hasonlóan minden felületen egyenletes bevonatot képezne, eltűnne a dugó illesztése, a C3-as csapágyak hézaga, a hajtókarszemek hézaga, stb. Én így gondolom.
Abban megint biztos vagyok, hogy működés közben nem lehet hallás alapján megállapítani, hogy a motor ólmos benzinnel jár. Arról nem is beszélve, hogy akármilyen felületet képezne is az ólom, annak azért időre van szüksége, hogy kialakuljon, és időre, hogy utánpótlás hiányában lekopjon, egy tankolás semmin nem változtat.

Amik viszont elég rendesen le tudnak csendesíteni egy motort, azok a bakelitkosaras csapágyak. (SKF jelzésük TN-9). Ha pl. egy ETZ-be csak ilyen csapágyakat teszel (mert gyárilag is ilyenek vannak ám benne), akkor egy meglepően halk járású motor érhető el. A csapágyak élettartamára is hatással lehet. Lásd gyári 50ezres Trophy téma.

Üdv,
Peti74
sorszám: 5285 (24875)

 
 
M.Imre
válasz erre | email2005-03-14 11:28:43
Peti, Attis majd beszamolok rola mit erzek (ha erezek valamit). Ugy tettem el telire a motort, hogy a tartaly tele van, es ez meg olmozott.

Mas: gyarilag 3.25*16 meretu hatso gumi volt a motoron (ETZ125/1990). Most felkerul egy 3.50*16 meretu. Fog csalni a kilometerora?
sorszám: 5284 (24874)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-03-14 07:55:13
Az ólom valóban az oktán szám növelésére volt benne. A magassabb számú benzin nem ég lassabban, hanem jobban bírja a kompressziót. Ha jól emlékszem, a "kopogás" attol volt, ha alacsonyabb oktán számú benzin időnként a szikra helyett már a sűrítéstől robbant.A fúrásról annyit, hogy a második, harmadik fúrás természetesen hamarabb következik be, mint az első, mert ha nem tévedek, a henger belsejét a gyárban felület kezelik, keményítik.Nem hiszem, hogy sok Trophy lenne, amelyik az első fúrását éli át manapság.A különböző tipusokat nem lehet egymással összehasonlítani, és természetesen a vezetőtöl is függ a dolog...
sorszám: 5283 (24863)
(előzmény: Attis, 2005-03-14 00:52:54)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-03-14 01:13:00
Hát ez azért nem csak a benzintől függ.A használat módja legalább ugyanolyan fontos a kímélés terén, ha nem fontosabb, mint az ólomadalék.
sorszám: 5282 (24859)
(előzmény: Rorik, 2005-03-14 01:03:38)

 
 
Rorik
válasz erre | email2005-03-14 01:03:38
Csak egy gyakorlati példa:
Apám több mint 50 ezer km-t tett bele egy 250-es Trophyba, úgy hogy nem kellett felfúrni a hengert, meg túlméretes dugattyút tenni bele. Most meg az emberek 10-20 ezer km után fúratják.
sorszám: 5281 (24858)
(előzmény: Attis, 2005-03-14 00:52:54)

 
 
Attis
válasz erre | email2005-03-14 00:52:54
A benzin oktánszámát valóban az összetevők határozzák meg, miszerint mennyi a normál heptán, és oktán-izooktán aránya %-ban kifejezve.
1-2 hónapja már nem tesznek adalékot a benzinekbe hogy mindenki tudja. Az ólomadalék tudtommal azért oktánszámnövelő hatású, mert lassítja az égés sebességét. Az is új dolog, hogy az EU-s követelmények szerint ma már tiszta alkoholt is kevernek a benzinekbe azt hiszem 5%-os arányban.Én még tisztán emlékszem amikor még volt ólmos benya mennyivel halkabb volt a motorhang, mikor hol ezt hol azt tankoltunk. Akinek van lehetősége miért ne élne vele?
üdv:
Attila
sorszám: 5280 (24857)
(előzmény: kilozulu, 2005-03-13 22:49:10)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2005-03-14 00:21:09
Helló!

A szlovákoknál ESSO 2T Special Fullszint olaj 1200 FT! a MOL aral 2T 650 FT! Náálunk legutóbb 1000FT volt. Én már majdnem 1 éve az ESSO-t rakom a motoromba. Bár még nem próbáltam, az 1:60 1:70-es keveréket is birhatja? Igaz én mindíg elszámolom, a múltkor is beleborítottam 2,5 decit, és utána néztem hogy harmadáig van a tank.:)
sorszám: 5279 (24855)
(elözmény: peti74, 2005-03-11 19:19:13)

 
 
laci77
válasz erre | email2005-03-13 23:20:26
el se tettük! :)
sorszám: 5278 (24854)
(előzmény: kilozulu, 2005-03-13 22:49:10)

 
 
kilozulu
válasz erre | email2005-03-13 22:49:10
halika

Olmos benzinnel kapcsolatban.

tudomásom szerint az olmozatlan benzin is tartalmaz valamilyen adalékot ami helyetesiti az olmot.Ezért nem kell külö adalékot tenni régebbi 4 ütemu motor üzem anyagához pl 100-as skoda. Ennek ellenére mi a csörlöagrink benzinjéhez szoktunk tenni idönként a kutakon kapható adalékból biztos ami biztos, mert a motorja van vagy 50 éves.Régen a motorokhoz használt olom adalék/ olomtetraetil? / tudomásom szerint két funkciot töltött be. Egyik: a benzin oktán számának beálitását-növelését biztositotta. Másik: A szelepek szárainak kenését. Szerintem semmi köze nem volt a hengerek és csapágyak kenéséhez ahozz ott volt a motor olaj. Állitolag a benzin oktán számát mai világban az öszetevök keverési arányával álitják be.

más.
Ma hallotam valamit az hátsó felem alol.
Vrum, vrrum ,vrrrum, vrrrrum, vrrrrrum, vrrrrrrrrrruuuuuuuuum.
qrva jó vót. Remélem ti is elő vetéttek a vasat!
sorszám: 5277 (24853)

 
 
Attis
válasz erre | email2005-03-13 20:38:54
Peti!
Az ólom kikondenzálódik a henger és a csapágyak felületén. ezálltal az acél ezen az ólomból álló filmrétegen keresztűl érintkezik egymással.
Ami tompítja a zajt ezálltal a kopást is.
Erre a CH-ek nem képesek.
Imre bácsi majd tudatja velünk kié a sör!
Nekem még van kb.: 5 liter 98 as ólmozott benyóm(csökkentett ólomtartalmú már) ha akarod adhatok egyet, ha jó a hűtőgéped:)
Saját fülednek csak hiszel?
Üdv:
Attila

Imre!

Ha pesten jársz és tudsz csak adalékot hozni vevő lennék rá!

Üdv:
Attila
sorszám: 5276 (24846)
(előzmény: peti74, 2005-03-13 11:00:15)

 
 
lucaska
válasz erre | email2005-03-13 19:05:22
http://lucaska.uw.hu/motor.html
sorszám: 5275 (24838)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-03-13 16:13:08
Üdv!

kérdésem lenne: A Zichy utcai bót az nyitva van szombaton is?
Mer jövő hét végén megyek arrafele és kéne egykét ezmegaz.

Válaszokat előre is kösz
sorszám: 5274 (24836)

 
 
Bikergery
válasz erre | email2005-03-13 12:52:34
Ha tényleg 18-as akkor, monj egy árat.
Üdv.:Gery
sorszám: 5273 (24830)
(előzmény: csabee, 2005-03-13 02:19:34)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-03-13 11:00:15
Attis !

Akkor neked most Zsigulid van vagy egy csepptankos 250-es Jawad ? Mert ha Jawad van, amibe 2T keverék való, akkor minek tanácsolsz olyanokat, hogy az ETZ-be "minden 3-4-ik tankolás olmozott legyen". Neked sem az, hiszen Magyarországon évek óta nincs ólmos benzin, és Bp-ről Te sem jársz ki tankolni.
Ha hitelesen meg tudod indokolni, hogy egy 2T olaj melett mit számít kenés szempontjából az olom, akkor fizetek egy sört.
Ha azt is hitelesen megindoklod, hogy mitől "kopogásgátlósabb" egy ólmos 98-as, mint egy olmozatlan 98-as, akkor még egy sör a tiéd.

Üdv,
Peti74
sorszám: 5272 (24829)
(előzmény: Attis, 2005-03-12 14:36:55)

 
 
feri
válasz erre | email2005-03-13 10:11:45

Eladnám ETZ150-es motoromat.
Évjárat:1988,mü.vizsga:2005.06.12.
ÁR:50000
sorszám: 5271 (24828)

 
 
csabee
válasz erre | email2005-03-13 02:19:34
Hello Bikergery!

Nekem van egy! Azt hiszem 18as (remélem nem 19es)! Teljesen új. Én 21est raktam fel a 251esemben. Miskolcról vagyok egyébként!

üdv
csabee
sorszám: 5270 (24823)
(előzmény: Bikergery, 2005-03-12 11:25:36)

 
 
Attis
válasz erre | email2005-03-12 14:36:55
Imre!
Azt majd észre fogod venni , hogy az első tank ólommentes benzin elfogyasztása után a motorod alaphangja magasabb lesz. minden 3.-4. tankolás legyen ólmos hiszen az ólom kopás és kopogásgátló hatású.De nem olyan létfontosságú, ha nem fogadod meg nem baj,a kíméletes hozzáértő vezetési stílus fontosabb.

Attila
sorszám: 5269 (24815)
(elözmény: peti74, 2005-03-11 19:33:28)

 
 
Hdani
válasz erre | email2005-03-12 13:19:52
Hello streetes. Láttam a hirdetésed és érdekelne egy hátsó kerék. Mennyiért adod?
sorszám: 5268 (24810)
(elözmény: peti74, )

 
 
Bikergery
válasz erre | email2005-03-12 11:25:36
Sziasztok MZ-sek!!
Egy 18-as fogszámú lánckerék (használható állapotú)kellene nekem ETZ250-be. Aki esetleg tud segíteni annak: biker@dpg.hu
Előre is KÖSZI!
sorszám: 5267 (24808)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-03-11 22:16:35
Esetleg személyesen megbeszélhetjük.mert hosszú lenne leírni.Én meg utálok sokat firkálni.üdv bambi
sorszám: 5266 (24806)
(elözmény: peti74, 2005-03-11 15:43:46)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu