:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Sziasztok!
Tudja valaki a dugattyúcsapszegénél a tűgörgős csapágy méretét (250-es ETZ)? Motoros boltban biztos tudnának adni, de én inkább csapágyboltban szeretnék venni.
Köszi!
Draby:
öszvissz 30.000 lesz az átiratás. Én januárban csináltam, hogy az ég szakadna rájuk...
Andrej:
Teflonszallag a legjobb a könyöktömítéshez. Szerintem.
Üdv: M.
Karburátor BING ETZ-125/150. Nincs külön 150-es karbi, meg a boltba is azt mondták, hogy ugyan olyan.
Sziasztok! A könyök és a dob közé milyen tömítést ajánlotok? Mert utolján megpróbáltam egy autóknál használt gyorsan szilárduló anyaggal, de nem jött be. Azbeszt szál vékonyan nem lehet jó?
- Tudtommal a 125-ös és 150-es ETZ hengere pont ugyanolyan, még a persely kölső átmérője is, tehát a 150-es dugót bele lehet furatni. A szívócsonk is ugyanaz, a karburátorcserét azonban nem lehet megúszni, mert a 125-ös torkátmárője csak 22mm, míg a 150-esé 24mm. Sajnos a 24-es karbi elég ritka. Elvileg a hengerfejet is cserélni vagy utánmunkálni kell a ccm növekedés miatt, de ebben nem vagyok biztos. Megéri a 150-es átalakítás, érezhetően erősebb lesz.
- A kiégetett kék-zöld kipufogón a krómot én egy kb. 25 cm átmérőjű, kb. 3cm vastag tömör filckoronggal és a hozzá való polírpasztával fényesítem ki újra. Kb. egy órás meló.
- etzkiller: a 300-as ETZ-be nem trabi dugó kell (többek között a csapszeg miatt is macerás). Lehet kapni 300-as ETZ dugattyút, azt kell belefuratni + a hengerfejet kicsit bővíteni + nagyobb főfúvókát betenni. Gexx rosszul tudja, mert 76,5 mm-ig (299 ccm) nem kell perselyezni ! Lásd még ugyanitt 2005-03-01 14:43:17-es és 2005-02-21 17:14:30-as hozzászólás. De ha érdekel, leírom mélben részletesebben.
ETZ fogyasztás nálam: 300ccm, gyári áttételek, vitorla méretű túraplexi -> 6-6,5 liter/100 km. Ugyanez + 2 személy, kb. 150 liternyi csomag, 110 km/h utazó sík terepen -> 7-7,5 liter/100 km. Ugyanez durva hegyvidéken -> 8 liter/100 km. A nyomatéknak ára van.
- Fisitől csak az nem esett jól, hogy "...hülyeségekkel ne etesd már meg az újoncokat!" Legjobb tudásom szerint igyekszek hozzászólni a dolgokhoz itt is és a többi fórumon is. Fikázni könnyű, segíteni már nehezebb. Akinek csak az elsőhöz van tehetsége, inkább hallgasson.
- Más. Az utolsó oldalt végigolvasva 2 db olyan hozzászólást találtam, aminek az alján ezek állnak:
(elözmény: peti74, 2005-03-15 20:27:43)
(elözmény: peti74, 2005-03-14 22:19:56)
Ezek az előzmények valóban léteznek (Fazer és Jorgat írásai) de egyiket sem én írtam ! Mi okozhatja ezt ? Lehet, hogy van egy bug a fórum programjában?
Üdv,
Peti74
Basszus valami nem jól működik nálam, soha nem azt az "előzmény" nevet írja ki akire reagálok. Ezt csinálja a Jawa-s fórumon is.
Peti74!
Olvasgatom a régebbi írásokat és látom hogy megemlíted, hogy ké régi Jawa-ja van a barátnődnek. Ez a személyleírás :-)) egy ... Bea nevű régi haveromra illik erősen, akinek a telszával együtt lopták el a mobilomat úgy 1.5 éve.
Tévedek?
üdv: al Rachid ( pmusic@freemail.hu )
Hahó! Örülj hogy van Keihined. Jól jársz vele az biztos. Csak fontos hogy be kell hozzá állítani a motort (tudom ajánlani Bambi mestert).
Költségek:
-ered.vizsg: 13.000
-biztositás: ha vidéki vagy, akkor Allianz 6500-ért (ez a legkedvezőbb árú; Pesten nem tudom az árakat)
-átírás: új forgalmit kapsz, elvileg a szín megváltozatása nem jár plusz költséggel
125-ös TZ-ből 150-es. Csak hengercserével oldható meg? Vagy ha a 150-est felfúratom akkor nem vékonyodik el nagyon. Csinálta már valaki? Valaki aki ebben a kérdésben tapasztalt az segítsen nekem. Előre is kösz.
Ja!Újra én...Tudom,hogy már elcsépelt,de csak egy kb. ár kellene.Műszaki megvan.Eredet v.,átírás,színváltozás átírása is,biztosítás kb.mennyi lesz?Állítólag 15 napon belül át kell iratnom.tudnom kell valami buktatót?Köszi!
Sziasztok!Nem régiben (5 napja) vettem egy 250 - es ETZ-t.Kaptam hozzá pár alkatrészt,többek között egy Keihin(vagy mi) Japán karbit.Megvan hozzá az a toldat ami a henger felé megy,a bowdenezés is tök jó,viszont nem tudom érdemes-e vele foglalkozni.azt mondták ezzel sokkal jobb a motor nyomatéka.Ha valaki tud erről valamit,vagy érdekli a karbi,írjon légyszives.Kössssszönöm!
Lenne néhány kérdésem! Tudja valaki hogy egy TS MZ melyik dobbal szól szebben?A gyári TS dobbal vagy egy ETZ dobbal? Próbált már valaki TS-re ETZ dobt rakni? Mivel lehet a gyári krómozást kifényesíteni? Érdemes-e utángyártott könyököt venni, mert az enyém már tiszta rozsda?!
Előre is kösz!
http://lucaska.uw.hu/motor.html
122 E Ft
Zala megye, Keszthely mellett
majdnem tud beszélni :)
Csáó!Nekem is 150-es etz-m van,5.-ben 5000-nél megy 90-et,ez tuti,6000-nél 110-et,egyszer mentem vele 130-at akkor 7000-et pörgött,ez hidegbe volt pici lejtőn!
kerestem vilgítósat de olyan nem létezik.vagy csak az eladó nem hallott róla.qlight v. mi a bánat a neve tudja 200-ig.
A tipp kiváló! A Virágón és a kedvesem /1-esén is biciklióra van. Sajna sötétben nem látszik. Egyre kell vigyázni a vásárlásnál, nehogy csak 99-ig mérjen. -Télleg a boldogságtudatom is megvan!
Ismét kérés!
Sziasztok!!!
Kéne egy kis segítség elméleti síkon!
A problémám a következő nem tudom, hogy a 150-es ETZ 5.-ben 5000-es fordulatszámon milyen gyorsan halad.
Fontos lenne egy trafi miatt, ugyanis a km órám nem műxik!
Előre is köszi!!!
mcmad
6000-ért adta. jó állapotu. Szerintem a Streetessel lehet üzlete kötni.
Helló!
Tud valaki 150-es Etz-t 125-ös papírokkal? Lehetőleg megkímélt, jó állapotban. Zala megye
Köszi
Emilem: siegheil@freemail.hu
Szaisztok!
Meg válnék kedvenc motoromtól.251-es Etz, nagyon megkímélten, gyári állapotban jó gumikkal(az első 1 éves a hátsóban kb. 600 km van) 1 éves akksival, túradoboztartóval, valamint nyeregtáskával.Iá:155.000 (képeket tudok küldeni.
érd:06/70/3857084-es számon vagy e-mailban a basi@freemail.hu-n lehet.
ETZ301-es dugó, + henger perselyezése...
Peti:
A kék-zöld kipufogót milyen anyaggal szoktad visszapolírozni?
Gépet is használsz hozzá, vagy csak manuálisan?
Ha már sérült a könyökön a króm akkor is érdemes rápolírozni, vagy akkor már felejtős?
Tudja valaki esetleg mennyi az ETZ normál üzemi hőfoka a hengerfejbordákon mérve??
Kösz:
M.
ETZ 250-et 300assá alakításhoz tud valaki tippeket +3as trabidugót akarok csak a csapszeg nem stimmel. milyen megoldások vanak?
ETZ 250 blokkot keresek lehet hengerhibás de a többi minden legyen jó ár megegyezés szerint cím etzkiller@freemail.hu
Szia!
De bizony van ekkora különbség a fogyasztásban.
Végülis kétszer akkora a köbcenti.
üdv.
Harom es fel honap hibernalas utan tegnap beinditottam a gepet. Az akku is jol atveszelte a telet - igaz, a meleg lakasban tartottam. Ma mar motoroztam vele 30km ... nagyon jo erzes :)
Remelem, hogy az iden is lesznek erdelyi turak, es nekem is osszejon, hogy resztvegyek (megj.: kolozsvari vagyok).
valszeg igazuk van.üzemmelegen a hõtágulás miatt halkabb. ilyenkor kisebbek lesznek a kopási hézagok.szedd ki a blokkot. nem egy mûvészet és kényelmesebb úgy szerelni.a boltban tudni fogják mi kell neked csak mond , hogy etz250-hez kell.valamikor az "õskorban" léteztek századmm-es lépcsõben készült csapszegek de akár a mamutok kipusztultak.amúgy hiába cseréled ki ezeket az alkatrészeket a hajtókarfelsõszem kopásán ez nem változtat.ha tényleg 24ekm van benne akkor élj együtt ezzel a hangal még úgy 15-20ekm-en keresztül akkor esedékes lessz a komplett felújjitás.
a pontos sebességmérésre íme a recept:
-térj be egy kerékpáros szakboltba!
-végy egy kmórát mejnek beállítási
lehetõségei tartalmazzák a mm-es
pomtosságot(létezik ilyen)!
-aplikáld a gépedre!
-méregesd hetente (mániások naponta)a
gumikopás miatt változó kerékátmérõt!
-élj boldogan abban a biztos tudatban , hogy a sebességed annyi amennyit az óra mutat!
Sziasztok!
Pár kérdésre szeretnék választ kapni nálam tapasztaltabbaktól. Hibajelenség (250-es ETZ): terhelés nélkül járó motorból kopogó hang hallatszik. Mikor haladok vele, már nem hallom, és bemelegedve is mintha halkabbá válna. Többen mondták már, de erősítsétek meg, nagy esélye van, hogy csak a dugattyúcsapszeg és a tűgörgő adta meg magát.
Ha ezeket akarom kicserélni, ki kell venni a blokkot a vázból, vagy ha leveszem a tankot, elég hely lesz már a henger lehúzásához? Milyen méretű tűgörgős csapágy kell bele? A szerelési kézikönyvben csak egy robbantott ábra mellől sikerült méretet leolvasnom, de nem vagyok biztos benne: KK18X22X24 F. A végén az F betű mit jelent? Még nem voltam boltban, de egy szerelő azt mondta, felejtsem el, hogy több tűrésben létezik csapszeg, egy fajta utángyártott van és kész. Ez komoly? Bár lassan már semmin nem csodálkozom utángyártott cuccok tekintetében. A motor elég gyári állapotban van, ha hinni lehet a km órának, csak 24 ekm van benne. Gyűrűket is cseréljem, ha már lehúztam a hengert?
Előre is köszi a válaszokat!
Üdv!
mennyi volt a karbi??
tike
Szia!
Nekem 20-as lánckerék van "elöl". Tavaly túrán 2 személlyel + csomoaggal ment 120 km/h-t. És még nincs rajta az elktronikus gyújtás.
Hi Tatter!
A Kedvesemnek is /1-ese van, csak nincs rajta ford. mérő. Neked elöl mekkora lánckerék van? Eddig azért nyaggatott, met a vége 21-es első lánckerékkel 120 körül volt. De most a Petitől vett elektronikus gyújtással, és a Streetestől vett csatos karbival...
Tényleg van valakinek tapasztalata ilyen összeállítással?
HElló!
Bár nekem 125ös van, nem lehet akkora különbség.
1. szocitúrán a fogyasztás 2.6! átlagsebesség:60Km/h
2. szocitúra 4l. átlagtempó 80-90 között
70-80as tempóval 3,5 körül
A pontos értékek kedvéért:-D.,ugyanis mérnők volnék vagy mi :-). Nekem /1-esem van tehát erre vonatkoznak az értékek. Minden áttétel pontosan van benne. 5000 1/min-en, V. sebességi fkozatban, 16x3,50 gumival (%%c562mm) 106,554km/h; ugyanezen a fordulaton, V. seb. fokozatban, 10 mm nagyobb ármérőjű (%%c572mm) gumival 108,45km/h. Persze ezek csak "elméleti" számitások. Lehet a km ezt észre sem veszi az ember.
Jól hallottad, át lehet símán rakatni a 125- et 150- re, de arra figyelj hogy a karbit is át kell fúvókázni, vagy szerezz be egy 150- es karbit!!!
Fisi
Mint alant írtam 5- 5,5 között valahol!!!
Nyáron teljes terheléssel két személlyel a bükkben nekem 5,3- ra jött ki a fogyi.
fisi
Azt hallottam, hogy az ETZ 125 és a 150-es hengerek megegyeznek csak a 125-ösön kisebb a furat. Mit tudtok erről? Nekem van egy 125-ös ETZ-m és ezt szeretném 150-esre fúratni mert nem szereti az ötödiket. Segítsetek!!!!!!!!!!!!!!!!!
Srácok! Őszintén mondjátok meg nekem menyit eszik a ti 250-es ETZ-tek!?
Köszönöm nektek!
Dehogy veszekszünk! Csak ti állítottatok valamit, én meg leírtam a tényeket. Ritkán szólok hozzá, de akkor ugy látszik mindig vitát gerjesztek. most is itt ülök a gép előtt, ahelyett, hogy legalább egy motort üzemképessé tennék. Ma szégyenszemre a gyönyörű, napsütéses időben kocsival kellett elmenni alkatrészért. Na csá, megyek szerelni!
Ezen az oldalon vannak átmérők is.
http://www.barum-mitas.de/site/TDFrames.htm
Ajj anyám!!!!
Ne már hogy 10 mm- ken veszekszünk!!! :(
Jocó- rögtön javítva lett a tévedésem- tehát hagyd abba kérlek!!! :)
Fisi
Hi Tatter!
Megmértem! 10mm! Tudom, hogy nem sok, de Fisi azt írta, hogy SEMMI különbség! Tudod, az elvek! Meg különben is meg kell védeni a Petit, ha nyáron erdélyben megint gyújtást kell állítani a Trophyn, ki segít ki indikátorórával és hézagmérővel?
Szia Ádám!
Szerinted mi a külömbség a szélesebb és a peres gumi között? A szakirodalom szerint ha az abroncs szélességét S-sel, a magasságát H-val jelölve a képzett arányszám 0.8-nál kissebb akkor ezt a gumiabroncson jelölni kell (pl:185/70, ami megfelel a normál 165-ös guminak). A Fisi szerint PONTOSAN akkora és én evvel vitatkozom. Vettem a fáradságot kimentem a garázsba és megmértem. Tehát: egy kb.80% 3.5*16-os gumi kerülete 10mm-rel hosszabb egy 3.25*16-os gumiénál. Ez egy km-en 31fordulattal többet tesz meg, azaz 100km-en 560méter csal.Lehet hogy ez nem számottevő de mikor erdélyben nyáron 30 fokban, bőrruhában ennyit toltam a fölmálházott Viragot a kútig mert elfogyott a benya, nekem soknak tűnt.
Csá Kalap!
Remélem én vagyok az első jelentkező!
Érdekelne a TZ, tudnál adni bővebb infót? Képet vagy ilyesmit, állapotot, mennyire biztosak a papírok, meg hogy hol van?
Szerintem az árban megegyezünk!
Lécci írj egy mailt! steelheart6@freemail.hu
THX!
Ádi
Azt hallottam, hogy az ETZ 125 és a 150-es hengerek megegyeznek csak a 125-ösön kisebb a furat. Mit tudtok erről? Nekem van egy 125-ös ETZ-m és ezt szeretném 150-esre fúratni mert nem szereti az ötödiket.
Sziasztok!
Én panneszos vagyok, de kaptam egy ETZ 250-est. Eladnám, komplett a gép 2 éve már nem ment, a papírjaival tartoznak még (remélhetőleg meglesznek). 30 e Ft-ot kérnék érte, de ha kell megalkuszunk. Adok egy emilt: kalapos@ak47.hu.
Köszi előre is! Üdv!
Könnyen el lehet dönteni:-). Meg kell mérni mindkettöt! de senki ne számítson 100mm-ekre.
Hali!
Én is csak azért mertem nagy pofaval beírni a vélt igazamat, mert úgy emlékeztem- emlékszem,hogy a gyári 3.25 vs.3.50 között nincs különbség átmérőben?!?
De mindegy,ezen ne vesszünk össze!:)
fisi
Peti!
Kösz a kipuff kiégetéses infót. Hétvégén leszedem és beléenézek, mennyire vastag a trutyi belül. A régi tulaj kb. 30as keverékkel járt vele. Mondván, óvjuk a csapágyakat :)
V.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|