:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Utánnanéztem ennek a gyrtyakérdésnek. Ezt találtam:
• Bosch gyertyák:
pl. WR7DCR
• W = menetméret M14x1,25, tömítőgyűrűvel, laptáv 21 mm
F = menetméret M14x1,25, tömítőgyűrűvel, laptáv 16 mm
M = menetméret M18x1,5, tömítőgyűrűvel, laptáv 25 mm
H = menetméret M14x1,25 kúpos tömítéssel, laptáv 16mm
D = menetméret M18x1,5, kúpos tömítéssel, laptáv 21 mm
• R = zavarszűrő ellenállással, mely a gyújtóberendezés működését nem befolyásolja
• 7: hőérték száma:06-tól (hideg) 13-ig (meleg) terjed.
• D: A = menethossz 12,7 mm, normál szikrahelyzet
B = menethossz 12,7 mm, előrehúzott szikrahelyzet
C = menethossz 19 mm, normál szikrahelyzet
D = menethossz 19 mm, előrehúzott szikrahelyzet
DT = menethossz 19 mm, előrehúzott szikrahelyzet, 3 testelt elektróda
L = menethossz 19 mm, előrehúzott szikrahelyzet
• C: középelektróda anyaga
Cr-Ni ötvözet
C = Ni-Cu ötvözet
S = ezüst középelektróda
P = platina
O = szabványos gyújtógyertya, megerősített középelektródával
• R = 1 kOhm védő ellenállás
A középelektróda anyagába ötvözött réz, méginkább az ezüst a hővezető képességet és a hőterhelhetőséget növeli.
Tehát a W nem a menet hosszát hanem az átmérőjét, a menetemelkedést jelenti, valamint azt, hogy van-e tömítőgyűrű a gyertyán. A menet hosszát a hőérték utáni betű jelzi.
Vagyis: W4AC W= M14X1.25 4=hőérték A= 12,7mm menethossz C= középelektróda anyaga Ni-Cu ötvözet
Sziasztok!
Megint én vagyok, és még mindig keresek megvételre ETZ 125-öt. Maximum 70ezer ft összegben. Lenne is egy ezzel kapcsolatos kérdésem: Tényleg nagyon kevés ilyen motor van? Mert 1 hónapja folyamatosan figyelek minden hirdetést, de ha van is 125ös tz, az 100e fölött...
És még egy kérdés: Ennél a típusnál mire kell különösen figyelni vásárláskor?
Köszönettel: Dóczi Bence
Képet elküldtem emilbe
üdv
Engem érdekelne! Mennyit kérsz érte? Postán el tudod küldeni? Fényképed van róla?
Halla!
Van egy eladó gyári elektronikus gyujtásom kompletten(jeladó meg doboz).12 voltos gépekhez tehát ETZhez.Ha érdekel valakit irjon.
ahoj
lehet nekem is az van fent
Nem értem a Bosch gyertya számozásának magyarázatát. Nekem van egy Ladám abban Bosch W7DC gyertya van. De az hosszú menetű. Hogy van ez?
Na szóval akkor TS-re lehet rakni ETZ kipufogó dobot vagy nem?
Már megint köszi Peti!
Ezek szerint a gyertyának jónak kellene lennie.
A Bosch "visszafelé" számoz a hőrtéknél:
3 -> 260-as
4 -> 225-ös
5 -> 200-as
6 -> 175-ös
Előtte a W jelenti a rövidmenetet.
Utána az A jelenti a elektróda kilógását:
A -> nincs kilógás a testből
B -> 3 mm kilógás
C -> 6 mm kilógás
Az ezután lévő C betű a réz vegyjelének rövidítése (Cu), azt jelenti hogy az elekróda a kerámián belül rézből van.
A Bosch W 4 AC gyerta tehát 225-ös. Kisebb mint a 260-as.
Üdv,
Peti74
ETZ 125->150. A Bing karbit sajnos nem ismerem, lehet hogy abból tényleg csak egyféle van a "kistézé" kategóriában.
Ami viszont biztos, hogy a NDK külön karbiöntvényt csinált a 125 ccm-hez és a 150-hez és ezek igazából csak a torokátmérőben különböznek (22 és 24 mm). Az öntvényből ki is van öntve a felirat, 22-N2 a 125-ösé és 24-N2 a 150-é.
Ha felfuratod 150-re, de marad a 22-es karbi, akkor szerintem hagyd a főfóúvókát 115-ön elsőként és figyeld, hogy szegény-e a keverék. Szerintem a 150-esnek leginkább azért van 120-as főfúvókája 115 helyett, mert a torokátmérő nagyobb, így a vákum kisebb a torokban, és teljes terhelésen csak nagyobb lyukon jön ugyanannyi benya, hogy meglegyen az az 1:16-os keverék.
Abból indulok ki, hogy egyszer 250-es Jawara (26 mm-es torokátmérő, 92-es főfúvóka) feltettünk egy 250-es ETZ karbit (30 mm-es torokátmérő, 135-ös főfúvóka) és nagyon szépen ment vele, nem kapott se sokat, se keveset. Még a tű és az úszószint is maradt az ETZ bállításoknál.
Végülis a torokátmérőnek kell arányban maradnia a főfúvóka átmérőjével. Vagy tévedek?
Peti74
Majd' elfelejtettem. Nem tudja valaki, hohy a BOSCH W 4 AC típusú gyertyának mekkora a hőértéke? Gyanítom, hogy nagyobb, mint az előírt 260-as.
Jocó. Amire Te gondolsz, az csak a Jawa első telók 0-val egyenlő csillapításának feljavítására való. Az MZ/ETZ telók alapból nem rosszak, szerkezetileg sokkal jobbak, mint a jawaé.
Apropó, e-gyújtások jók lettek ?
Peti74
Köszi Peti.
Majd megpróbálom. Van egy jó ipari műanyagbolt a közelben, majd ott rákérdezek.
Tomóka !
Pontosan mit értesz azon, hogy alsószem ? A hajtókar alsó görgősorát ? Csak kíváncsi vagyok, hol árulnak oda való kosaras görgőt.
Peti74
Kipufogó tömítésre én egy Gun Gum nevű, vízzel puhítható, azbesztszálas pasztát használok. Csak rákened, összedugod/csavarozod és lehet indítani. Ahogy melegszik a rendszer, a vít elpárolog, az azbeszt marad és tömít. Nekem nagyon bejött, henger-kipufogó találkozásánál, a hollandinál főleg. Tescoban, Auchanban lehet is lehet kapni, cipőpaszta alakú doboz, kb. 800 Ft. Elég egy életre.
Üdv,
Peti74
Telót utoljára akkor volt érdemes újonnan beszerezni, amikor még a Túra-Mobilból kivihetted a kabát alatt :)
Komolyra fordítva, én több mz telót újítottam már fel. Tényleg mindig párban az ajánlott. Kell bele venni egy-egy új porvédőajkas, hidraulika szimeringet (asszem 10x19x10) és egy új o-gyűrűt a régi kocka keresztmetszetű helyére, hogy ne jöjjön fel oldalt az olaj a szimering fölé. Ezen sok múlik. A szimeringcseréhez úgyis szét kell majd szedni teljesen, mert csak a alulról megy fel rá sérülésmentesen a szimering. El kell mosni mindent, ha vmi nagyon kopott/berágódott, akkor azt cserélni kell (szerintem lehet jó állapotú bontottra is). Aztán fordított sorrendben összerakni. A szárra a legvégén felrakott hatlapfejű anyával lehet azt a rugót előfeszíteni, amivel a csillapítást lehet vátoztatni. Ha összeraktad mindkét telót, akkor összenyomod őket, a két szérat összeakasztod (pl. egy kampóval) és egymással szemben széthúzod. Ha kb. egyszerre érnek ki, akkor egyformák a csillapítások, a menetstabilitásban sem lesz érezhető. Ha nem egyformák, akkor legalább az egyiket szét kell kapni, és a hatlapfejű csavaron állítani. Szerintem így meg lehet csinálni elég jóra, nekem többször is sikerült. Telónként asszem 70 ml olaj kell bele.
Üdv,
Peti74
Valszeg 24-es a karbi.Akkor kellene cserélni csivócsövet is,vagy nagyobbítani.Hétfőn megyek a huberhez megnézzem a binget?
A Peti kitalált egy egyszerű és szerintem jó megoldást a telók mérésére, remélem ismertetni fogja. Ha Jawára jó volt Mz-re is az lesz...
Az nagy gond ha mondjuk a 125-ös henger felfúratom 150-esre és a szívócső 22 mm-es marad és csak a főfúvókát csarélem ki 120-asra? A Hubernál a Bing karbi 125/150. Az meg akkor, hogy van? Kérlek segítsetek! Hétfőn vinnem kéne a hengert. Előre is köszönöm.
70.01-re.De azért vidd el a dugót is a gépműhelybe,mert ha nem gyári a dugó,előfordul,hogy nem az a pontos mérete,mint ami rá van írva.A gépműhelyben megmérik a dugót,és ahoz lesz fúrva a henger.
Üdv kolegák!
Kérdésem van: ha van egy dugom 250es ETZhez mérete 69.97(!) akkor mekkorára kellene furatnom a hengert?
70esre vagy esetleg 70.01 re?
ahoj
Hát ha jól emlékszem, a hátsó teló kellemetlen dolog. Ha minden igaz, párban érdemes cserélni, mertha eltér egy kicsit egymástól a két lengéscsillapító, fura dolgokat művel.Bontottat, vagy alkatrészeket ugyanezért nem vennék bele. Marad az új, ami két éve 36 ezer volt a pár.:( Vagy találni kellene egy eljárást, amivel egyformára lehetne állítani őket...
Üdv!
Segítségeteket szeretném kérni MZ hátsóteleszkóp ügyben!
Egy barátom telóját próbálom "felújítani" de gyakorlatilag nincs benne használható alkatrész ugyanis olaj helyett vízzel volt tele.
Azt szeretném tudni hogy lehet-e alkatrészeket kapni ehhez valahol!Vagy vennék komplett telót is!(használtat)
köszi
kk 18x22x24 f
nem ajánlanám a csapágyboltot. alsószemhez vettem kosaras tûgörgõt 1000km után atomjaira hullott. ha mégis ragaszkodsz hozzá ügyelj rá , hogy a kosár maszív legyen ne valami szar lemezbõl préselt.
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. Van egy 250-es ETZ-m, aminek a blokkjában ki szeretném cserélni a tömítést, mert nagyon csöpöpg, de nem tudom leszedni a deklit. Ha minden igaz a kuplungot is szét kell szedni, amihez hozzá is láttam, de nem tudtam lecsavarni azt az alkatrészt, amiben a csapágy van. Meglazítottam, most meg csak forog körbe-körbe... ElQre is köszi a segítséget!
Üdv: Castuera
Helló!
Végre Ts-es hozzá szólás.Neken is egy 1976-os van.
Szerintem a gyári dobbal szól a legszebben-igaz én vettem rá utángyártottat. Az is jó kicsit élesebb a hangja lehet mert csak 3 éves. Az ETZ könyök nem jó rá mert nagyobb az átmérője és nagyobb a kanyar benne. Vettem utángyártott könyököt is azzal két gond volt az egyik hogy fel kellett reszelni a fekvés miatt a másik gond hogy nagyobb ívű ezért a könyöknél lévő bilincset megkellett toldani.
Az utángyártott dobot én mindíg takarítom króm pasztával és a 3 év alatt még nem volt rajta rozsda.
Köszönöm, bár nem nyugtattál meg, mert mindez egy 70-es táblánál történt! Reménykedem...
Még 1x köszi!!!
Szia! Tudom ajánlani az FSB (vagy FBS?) nevű szilikon alapú ragasztót, nekem mindkét MZ-m azzal lett tömítve minden helyen! Csak várj egy fél napot mire megszilárdul, aztán lehet vele menni. Ezek a spárgák nekem sose jöttek be :)
Az nagy gond ha mondjuk a 125-ös henger felfúratom 150-esre és a szívócső 22 mm-es marad és csak a főfúvókát csarélem ki 120-asra? A Hubernál a Bing karbi 125/150. Az meg akkor, hogy van?
Van valakinek elektronikus gyújtása 125-ös tz.n? Hova tettétek? Én csináltam egyet de nem fér be sehova. Már arra ia gondoltam, hogy a diódáknak a tartójára fogatom fel, de csak doboz nélkül fér el.
Sziasztok!
Tudja valaki a dugattyúcsapszegénél a tűgörgős csapágy méretét (250-es ETZ)? Motoros boltban biztos tudnának adni, de én inkább csapágyboltban szeretnék venni.
Köszi!
Draby:
öszvissz 30.000 lesz az átiratás. Én januárban csináltam, hogy az ég szakadna rájuk...
Andrej:
Teflonszallag a legjobb a könyöktömítéshez. Szerintem.
Üdv: M.
Karburátor BING ETZ-125/150. Nincs külön 150-es karbi, meg a boltba is azt mondták, hogy ugyan olyan.
Sziasztok! A könyök és a dob közé milyen tömítést ajánlotok? Mert utolján megpróbáltam egy autóknál használt gyorsan szilárduló anyaggal, de nem jött be. Azbeszt szál vékonyan nem lehet jó?
- Tudtommal a 125-ös és 150-es ETZ hengere pont ugyanolyan, még a persely kölső átmérője is, tehát a 150-es dugót bele lehet furatni. A szívócsonk is ugyanaz, a karburátorcserét azonban nem lehet megúszni, mert a 125-ös torkátmárője csak 22mm, míg a 150-esé 24mm. Sajnos a 24-es karbi elég ritka. Elvileg a hengerfejet is cserélni vagy utánmunkálni kell a ccm növekedés miatt, de ebben nem vagyok biztos. Megéri a 150-es átalakítás, érezhetően erősebb lesz.
- A kiégetett kék-zöld kipufogón a krómot én egy kb. 25 cm átmérőjű, kb. 3cm vastag tömör filckoronggal és a hozzá való polírpasztával fényesítem ki újra. Kb. egy órás meló.
- etzkiller: a 300-as ETZ-be nem trabi dugó kell (többek között a csapszeg miatt is macerás). Lehet kapni 300-as ETZ dugattyút, azt kell belefuratni + a hengerfejet kicsit bővíteni + nagyobb főfúvókát betenni. Gexx rosszul tudja, mert 76,5 mm-ig (299 ccm) nem kell perselyezni ! Lásd még ugyanitt 2005-03-01 14:43:17-es és 2005-02-21 17:14:30-as hozzászólás. De ha érdekel, leírom mélben részletesebben.
ETZ fogyasztás nálam: 300ccm, gyári áttételek, vitorla méretű túraplexi -> 6-6,5 liter/100 km. Ugyanez + 2 személy, kb. 150 liternyi csomag, 110 km/h utazó sík terepen -> 7-7,5 liter/100 km. Ugyanez durva hegyvidéken -> 8 liter/100 km. A nyomatéknak ára van.
- Fisitől csak az nem esett jól, hogy "...hülyeségekkel ne etesd már meg az újoncokat!" Legjobb tudásom szerint igyekszek hozzászólni a dolgokhoz itt is és a többi fórumon is. Fikázni könnyű, segíteni már nehezebb. Akinek csak az elsőhöz van tehetsége, inkább hallgasson.
- Más. Az utolsó oldalt végigolvasva 2 db olyan hozzászólást találtam, aminek az alján ezek állnak:
(elözmény: peti74, 2005-03-15 20:27:43)
(elözmény: peti74, 2005-03-14 22:19:56)
Ezek az előzmények valóban léteznek (Fazer és Jorgat írásai) de egyiket sem én írtam ! Mi okozhatja ezt ? Lehet, hogy van egy bug a fórum programjában?
Üdv,
Peti74
Basszus valami nem jól működik nálam, soha nem azt az "előzmény" nevet írja ki akire reagálok. Ezt csinálja a Jawa-s fórumon is.
Peti74!
Olvasgatom a régebbi írásokat és látom hogy megemlíted, hogy ké régi Jawa-ja van a barátnődnek. Ez a személyleírás :-)) egy ... Bea nevű régi haveromra illik erősen, akinek a telszával együtt lopták el a mobilomat úgy 1.5 éve.
Tévedek?
üdv: al Rachid ( pmusic@freemail.hu )
Hahó! Örülj hogy van Keihined. Jól jársz vele az biztos. Csak fontos hogy be kell hozzá állítani a motort (tudom ajánlani Bambi mestert).
Költségek:
-ered.vizsg: 13.000
-biztositás: ha vidéki vagy, akkor Allianz 6500-ért (ez a legkedvezőbb árú; Pesten nem tudom az árakat)
-átírás: új forgalmit kapsz, elvileg a szín megváltozatása nem jár plusz költséggel
125-ös TZ-ből 150-es. Csak hengercserével oldható meg? Vagy ha a 150-est felfúratom akkor nem vékonyodik el nagyon. Csinálta már valaki? Valaki aki ebben a kérdésben tapasztalt az segítsen nekem. Előre is kösz.
Ja!Újra én...Tudom,hogy már elcsépelt,de csak egy kb. ár kellene.Műszaki megvan.Eredet v.,átírás,színváltozás átírása is,biztosítás kb.mennyi lesz?Állítólag 15 napon belül át kell iratnom.tudnom kell valami buktatót?Köszi!
Sziasztok!Nem régiben (5 napja) vettem egy 250 - es ETZ-t.Kaptam hozzá pár alkatrészt,többek között egy Keihin(vagy mi) Japán karbit.Megvan hozzá az a toldat ami a henger felé megy,a bowdenezés is tök jó,viszont nem tudom érdemes-e vele foglalkozni.azt mondták ezzel sokkal jobb a motor nyomatéka.Ha valaki tud erről valamit,vagy érdekli a karbi,írjon légyszives.Kössssszönöm!
Lenne néhány kérdésem! Tudja valaki hogy egy TS MZ melyik dobbal szól szebben?A gyári TS dobbal vagy egy ETZ dobbal? Próbált már valaki TS-re ETZ dobt rakni? Mivel lehet a gyári krómozást kifényesíteni? Érdemes-e utángyártott könyököt venni, mert az enyém már tiszta rozsda?!
Előre is kösz!
http://lucaska.uw.hu/motor.html
122 E Ft
Zala megye, Keszthely mellett
majdnem tud beszélni :)
Csáó!Nekem is 150-es etz-m van,5.-ben 5000-nél megy 90-et,ez tuti,6000-nél 110-et,egyszer mentem vele 130-at akkor 7000-et pörgött,ez hidegbe volt pici lejtőn!
kerestem vilgítósat de olyan nem létezik.vagy csak az eladó nem hallott róla.qlight v. mi a bánat a neve tudja 200-ig.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|