hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

pandagyik
válasz erre | email2005-03-24 10:50:08
Bespájzolt vadiuj és még fényt se kapott mer nincs repedezve.Annyira jo állapot mintha most hoztam volna az NDK bol.És ugy felizgatott ez hogy mindjárt fel is rakom a helyére :)))
sorszám: 5449 (25368)
(előzmény: Attis, 2005-03-24 02:25:32)

 
 
motomen
válasz erre | email2005-03-24 09:55:47
Ha csak bemattult akkor rongy vagy filckoronggal lehet felpolírozni, meg sok türelemmel.:) Ha karcos akkor lehet kapni polírozó pasztát, de nem az amit mindenhol árulnak (p.... nevű krómtisztitó), azok általában csak rontanak a helyzeten.
sorszám: 5448 (25367)
(előzmény: Eikel, 2005-03-23 22:20:12)

 
 
jocó10
válasz erre | email2005-03-24 07:02:37
Hi Attis!
Aztán miért dobatta ki? csak nem azért, hogy nála vegyél újat? Milyen régi volt? Voltak látható repedései? Tapasztalatom szerint a guminak a fő ellensége az uv fény. Ha nem kap sok napfényt (sötét helyen van tárolva)10-12éves gumival sincs probléma. Messze vagyunk mi még az osztrákoktól, ahol ha jól tudom műszakin a gumi nem lehet idősebb, mint 6 év.
sorszám: 5447 (25363)
(előzmény: Attis, 2005-03-24 02:25:32)

 
 
Attis
válasz erre | email2005-03-24 02:25:32
Szia

Aztán az a gumi frissen gyártott vadonatúj, vagy bespejzolt vadonatúj?
A gumisom az én új gumimat kidobatta velem,és bizony igaza volt!

Attila
sorszám: 5446 (25362)
(előzmény: pandagyik, 2005-03-23 22:22:43)

 
 
Miki63
válasz erre | email2005-03-23 22:32:32
Szevasztok szocik! Most megy a mocim vizsgára és hiányos egy kicsit,mármint a fölszerelése.Kérdés nem tud e valaki MZ szerszám készletet? Szivesen megvenném egy áregyeztetéssel.

sorszám: 5445 (25358)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-03-23 22:22:43
Halla!

Csak azért irtam ezt meg mert nemrég tettem szert egy eredeti gyári 3.5x18as Pneumantra és vadonatuj!!!
Ahogy néztem a mintázata ugyanaz mint a Heidenaué.Én a Pneumantot 2000 forintér szereztem és egy kicsit vicces volt mikor láttam igazából mennyit ér.

ahoj
sorszám: 5444 (25356)
(előzmény: peti74, 2005-03-23 20:46:47)

 
 
Eikel
válasz erre | email2005-03-23 22:20:12
HI Szocisok!

Nem akartok polírozni.
A TS-emen eléggé eloxidálódtak a fém részek és bevannak mattulva. Ti hogyan polírozzátok fel azokat? felcsiszojátok? vagy pasztával?
ÜDV
sorszám: 5443 (25355)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-03-23 20:46:47
Hiya !
Az nem arany, hanem profit. És igazából nem megveszed, hanem otthagyod :)
A Heidenau nagyon jó gumi, főleg az MC36-os mintázattal, esőben is tapad, és ami tetszik benne, hogy elég "jóindulatú" gumi szinte ugyanott van a csúszáshatára, mint a tapadadási, ha meg is csúszik kis egyensúlyozással vissza lehet nyerni a tapadást, ami pl. a Barumoknak soha nem volt jellemzője, az ha csúszott, már ment is ki alólad a motor.
De nem motorosboltba vegyed, hanem menj el a Guma-ker Kft-hez (Csepel Művek 2-es kapun be, aztán a második keresztutcán jobbra), ott ugyanezt megkapod nagyker áron, mondjuk 7000-ért. Nekem tavaly nyáron Heidenau 4.10x18-as 7800 Ft volt. Üzletben (pl. Kelemen banda) lett volna 12500. Kicsit nehéz őket elsőre megtalálni, de megéri.
Telefon : 06-1-425-51-39.
A fukar mindenit !

Üdv,
Peti74
sorszám: 5442 (25350)
(előzmény: pandagyik, 2005-03-23 17:28:20)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-03-23 17:28:20
Most voltam fordszámmérő spirált venni erre látom ám hogy vadiuj Heidenau 3.5x18as hátsógumi 11500HUF.
Van valaki akinek ilyen gumija van? mer engem érdekelne hogy hol van benne az arany.
sorszám: 5441 (25342)

 
 
Infomaker
válasz erre | email2005-03-23 14:37:27
Hi,

van egy gyári gyújtótrafóm, kinek kell?
1989es de új még.
sorszám: 5440 (25337)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-03-23 12:14:14
Üdv!
Akinek kell egy ETZ 250 henger megvásárlás céljából kifolyólag, az ide írjék: tomos@c2.hu
sorszám: 5439 (25336)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-03-23 10:41:46
Üdv megin!

Van egy komplett gyári elektronikus gyujtásom eladó ha érdekel valakit.ETZre való.125/150/250 meg mittomén milyen van még-re is jó ha gyári generátor meg trafó van rajta.prandesz@freemail.hu

ahoj
sorszám: 5438 (25331)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2005-03-23 08:40:20
Megcsináltam a képes szerelési útmutató alapján a teló szimering cserét. (jó kis kétajkúra)

Nem volt nagy ügy. De szerintem egy fontos lépés kimaradt a "szamárvezetőből".
Takarítsd ki a szmötyit belőle mielőtt elkezded összerakni.

Legalábis az enyémben hihetetlen mennyiségű fekete iszap volt lerakódva az alján.
Egy műa pálcával kellett fellazítanom és csak utána tudtam benzinnel tisztára kilötykölni.
Meg kitaláltam, hogy a rugó keménységét lehet állítani. 5 db húszforintost tettem a rugó tetejére a csavar alá. Ha túl kemény lesz, kiveszek egyet, ha kell még berakok. Tök jó :)

sorszám: 5437 (25328)

 
 
gyurci
válasz erre | email2005-03-23 08:08:20
Üdv Mindenkinek!
Ha valakinek megvannak a 250ETZ RÉSMÉRETEI (gyári henger),legyen szíves tudassa velem,szeretném leelenőrizni a fúrás előtt,hogy hozzányúltak-e a vezérléshez!
Köszönettel:

Gyuri
sorszám: 5436 (25326)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-03-22 23:38:42
Legyünk kicsit cinikusak."Már mért ne lenne gyári??Gyárban készült, nem???"
Persze, hogy nálunk mindenre rámondják, hogy gyári, különben nem venné senki a magyar, vagy más szar kisipar termékeit, meg nem lenne mit eladni, mert ugye "valódi gyári" nincs, vagy csak elvétve.A boltosok meg éhenhalnának.Élen a "hét rabl...., jajj bocs, négy kelemnnel"...:)))
sorszám: 5435 (25313)
(előzmény: peti74, 2005-03-22 23:27:16)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-03-22 23:27:16
Üdv Mindenki !
- A motorosboltokban kapható csapszeghez való felső kosaras tűgörgő sajnos legtöbb esetben tajvani gyártmány, a boltosok pofátlanabbja ráadásul simán rávágja, hogy Persze, gyári ! Feltételezem, hogy 7500-ért a hajtókar felújító szett is valami távol keleti (de nem japán) műremek, különben nem ennyibe kerülne, és az élettartma is ennek megfelelő, mondjuk 10-15ezem km max. A felső tűgörgőnél egyébként egyszerű: ha a gét görgősor görgői egyvonalban vannak, akkor biztos, hogy valami utángyártott (tajvani vagy magyar). Ha azonban a két görgősor görgői el vannak tolva egymástól, akkor akár DDR is lehet. Amúgy az SKF tényleg nem árul ilyet. Ezt a méretet jelenleg az INA (német érdekeltségű csapágycég, csak tűgörgőket gyárt, nemrég a FAG felvásárolta) gyártja. Amelyik csapágybolt tud rendelni az INA-tól vagy a FAG-tól, ot kell keresni (pl. a Paulus elnevezésű csapágyüzletek - van egy a IX. Páva utcában is, csak be kell gyalogolni egy kicsit az SKF-től :)
- A 250-esek persze hogy nem mennek 140-et, szerintem a váz és futómű sem arra való. Az órák nagy része csal, na és? Inkább a 120-as tartományban csaljon, mint 60 környékén. Az én 300-asomnak is 130 a vége gyári áttétellel, ezt az M0-áson mértem, amíg kint volt a diósdi hídon a digit mérő (amúgyis ott egy jó kis lejtő van, tehát inkább csak 125, az a 130.
- Pandagyik. Személyszerint soha nem talákoztam olyan e-gyújtással, ami csak nagy fordulaton nem működött volna, én csak próbáltam magyarázatot találni arra, amit Bambi írt, azért írtam a kondi dolgot. Akkor viszont, nem tudom. Tényleg marad az, hogy vagy működik, vagy nem.
- A 300-as dugóról meg csak annyit: a 250-es is élvezhető és jól motorozható, ha rendesen össze van rakva, persze. De ha különösebb kockázat nélkül, mindenki számára elérhető módon lehet némi plusz teljesítményt nyerni, akkor miért ne ? Valljuk be őszintén (ezért most néhányan megköveznek majd) sokan közülünk tovább fognak lépni idővel, ha az anyagiak és sok minden más egyéb engedi, szóval, ha itt lesz az ideje (nekem pl. még nem jött el). Akkor amíg MZ-vel élvezzük a motorozás örömeit, miért ne aknáznánk ki a lehetőséget. Persze a 250 ccm-en belül is lehet tuningolni (vezérlésmódosítással, kopressziónöveléssel, előgyújtásszabályzással, membránnal, állandó nyomású karburátorral és még sorolhatnám), de ahhoz sok tapasztalati tudás, kisérletezés, idő, pénz és sokszor kudarcélmények kellenek. Ezt érdemes lehet megspórolni. Tudom, mert 13 éve motorozok Jawakkal és MZ-kkel, sok mindent kipróbáltam és rájöttem, hogy vannak dolgok, ami már túlmutat kevéske tudásomon, van ami már nem éri meg a rá fordított rengeteg próbálkozást. Ilyen volt nekem a saját tervezésű kipufogó, a résvezérlések módosítása, karburátorok variálása, különböző típusok dugattyúinak másik motorba beépítése, stb. Sok strapa –igazi eredmények nélkül.
Ezt csak azért írom, mert 4 éve, amikor megvettem az ETZ-met, sokat agyaltam, miként lehetne tuningolni. Aztán rátaláltam a 300-as török dugóra (ami mellesleg DDR tervezés, de nekik a rendszerváltás közbeszólt, viszont a törökök már 301-es néven elkezdték gyártani, most már egy lengyel cég is gyártja nagyon jó minsőgében, persze biztos van olcsó és szar magyar ebből is ) ami egyszerű volt, gyakorlatilag kockázatmentes, és túrázni nekem már elég. Azóta nem agyalok ETZ tuningon, csak motorozom. Ennyi. Aztán mindenki döntse el magának.

Üdv,
Peti74
sorszám: 5434 (25310)

 
 
gyurci
válasz erre | email2005-03-22 19:34:43
Helló ZOZY!
Természetesen óra szerint 130-140,a valóság kevesebb,persze.De most óra szerint is 90 a vége(==81.35km/h).Megvan a dugó,meg az ember is,aki megfúrja a hengert,de ma 1 óra alatt értem haza,a szokásos 30 perc helyett,tele is lett a hócipőm rendesen, ezért nem szedem szét a héten,inkább hsználom.Majd hétvégén!

Jó motorozást!

Gyuri
sorszám: 5433 (25292)
(előzmény: RR_ZOZY, 2005-03-22 12:36:30)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-03-22 19:02:44
érdekes ! amikor írtam még nem így nézett ki!
szóval az ady u. és a Petőfi u.sarkától a strand irányában cca.20 méter.mnetirány szerinti jobb oldalon.
sorszám: 5432 (25290)
(előzmény: tomóka, 2005-03-22 18:47:32)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-03-22 18:47:32
rajzolok térképet:

Ady Enre u......P
x e
t
ő
f
i

u.
ahol az x nagyjából ott van.
nem sok cucc van etz-hez dugó 2250ft( ennyi volt tavaly)
tömítés készlet 250ft
főtengely felújjító készlet 7400ft
sorszám: 5431 (25288)
(előzmény: jocó10, 2005-03-22 18:27:06)

 
 
jocó10
válasz erre | email2005-03-22 18:27:06
Szia Tomóka!
Egerszegen hol van az a "motorikus alkatrészbolt"? -A Kedvesem Zegi és ott hátha barátibbak az árak, mint kanizsán a Tacsónál, ahol minden van, csak aranyáron.
sorszám: 5430 (25286)
(előzmény: tomóka, 2005-03-22 13:49:13)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-03-22 13:49:13
ha a görgőskosár állapota megfelelő , a görgőket lehet benne cserélni.az kapható külön.
sorszám: 5429 (25270)
(előzmény: tomóka, 2005-03-22 13:31:06)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-03-22 13:31:06
mi végignyálaztuk az SKF katalógust , még hasonlót sem találtunk! (min. 5kg-os kőtet)
sorszám: 5428 (25269)
(előzmény: mzoli, 2005-03-22 13:23:31)

 
 
mzoli
válasz erre | email2005-03-22 13:23:31
Üdv!

Nézd meg a szerviz menüpontot, még fényképekkel is illusztrálva van a művelet leírása.
Tegnap voltam Szfváron az SKF csapágyboltban, nagy meglepetésemre nem tartanak olyan méretű tűgörgős csapágyat, ami a hajtókar felső szemébe kellene. Átmérőben lenne, csak szélességben nincs. Akkor a boltosok milyen csapágyakat árulnak, és honnan veszik őket?
sorszám: 5427 (25267)
(előzmény: TTibi, 2005-03-22 09:58:48)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2005-03-22 12:40:19
Hali!

Ha van TOPCASE (felső doboz) tzartó konzol, akkor arra - emberi áron - vevő vagyok

Üdv, Zoli
sorszám: 5426 (25266)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2005-03-22 12:36:30
Hali!

Hát most még én is gondolkozom hogy mi lehet a baja (ha azóta nem volt esetleg rá reakció)
Az viszont tévhit, hogy a motorod ment valaha is 140-et (más kérdés hogy mennyit mutat a km óra és mennyi valójában a sebesség). 130 még hihető (lejtőn lefelé hátszélben) egy széria ETZ 250-től de szvsz 125 reálisabb. Az enyémnek 123 a vége egyenes úton relatíve szélcsendben (ekkor a km-órám pontosan 136-ot mutat....)

Üdv, Zoli
sorszám: 5425 (25265)
(előzmény: gyurci, 2005-03-20 20:32:50)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-03-22 12:32:49
Az elektronikus gyujtás kondija 10/80as és a vezérlő feszültség nekem még 7000 fordulatnál sem lépi tul a 20 voltot.Bár szerintem ez a fesz nem fordulatszámfüggő.Mikor már a generátor tölt rendesen onnantol ugyanazokat az értékeket mérem.Az a kondi vagy szar vagy müködik rendesen minden fordulaton.Ha szar is lenne a csere kb 5 perc meg néhány forint.Ha a gyujtás miatt nem megy a gép legyen az megszakítos vagy elektronikus legfeljebb abbol adodhat hogy nincs rendesen beállítva vagy szar a gyertya.Amugy az Gyurci problémája az volt hogy 5ben nem ugy megy a gépe ahogy kéne.Ha gyujtás lenne a ludas akkor minden sebességben kihagyna nagy fordulaton.sztem a gyujtás kizárható

halla
sorszám: 5424 (25264)
(előzmény: peti74, 2005-03-21 16:51:31)

 
 
válasz erre | email2005-03-22 12:19:30
Etz 250 bontásából eladó szinte még az összes alkatrész!!!
Hívj 0630 4096093
sorszám: 5423 (25263)

 
 
válasz erre | email2005-03-22 12:08:46
Adminisztrátor által törölve.
sorszám: 5422 (25256)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-03-22 11:07:03
eredetileg 88-as benzinre találták ki (ha tévednék tessék írni!)manapság a 91-es áll ehez legközelebb.a 2t témakörben itt a fórumon már-már a durvaságig fajultak a viták.mindenki azt rak a gépébe amiről úgy gondolja , hogy a legjobb neki és amit meg tud fizetni.sokan a kúti keverékre esküsznek, mások az arol 2t-re (85-ben más nem is volt.) félszintetikus erősen ajánlott. a tömítések egyszerhasználatosak tehát csere.
sorszám: 5421 (25254)
(előzmény: ADDI, 2005-03-22 08:43:10)

 
 
TTibi
válasz erre | email2005-03-22 09:58:48
sziasztok

Aki szedett már szét mz hásó telót(kivül spirál, króm) az légysziv irja le hgyan kell, mert szeretném kipucolni, és átkenni.

Tibi
sorszám: 5420 (25253)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-03-22 08:53:30
peti74!
hajtókar kisfurat=felsőszem.
hajtókar nagyfurat=alsószem.
itt zalaegerszegen van "motorikus alkatrész bolt" (találó név).
1500 huf/db.ugyanaz mint amit a felujjító készletben találhatsz.
sorszám: 5419 (25250)
(elözmény: doczi, 2005-03-20 01:05:16)

 
 
ADDI
válasz erre | email2005-03-22 08:43:10
Na, tegnap megvettem :o) a '85-ös évjáratú Etz-t, ha a hétvégén hazakerül vidékre, akkor átnézzük az egészet. Belegondolván a dolgokba, eszembe jutott néhány kérdés:
-milyen benzinből érdemes keverni a naftát, milyen adalékot tegyek bele, milyen arányban (könyv szerint 50-es)?
-a karbi levétele után kell-e cserélni a tömítést?
-a tank rozsdátlanításához (kicsit az)van-e jobb az akvárium-kavicsnál, meg a kicsi benzinnél és a sok türelemnél?
-polírozáshoz milyen pasztát használjak, ami tuti jó?
Előre is köszi.
sorszám: 5418 (25249)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-03-21 23:08:46
Én is amondó vagyok,hogy 300-as csak akkor csinálj,ha van olyan hengered aminek már más lehetősége nincs.Persze kell hozzá másik hengerfej is amit át lehet alakítani.
sorszám: 5417 (25239)
(előzmény: gyurci, 2005-03-20 23:06:14)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-03-21 23:03:32
Bocs de összetévesztettelek valakivel.Írom a számom:06203420977(VODAFON)
sorszám: 5416 (25238)
(előzmény: ADDI, 2005-03-21 13:11:10)

 
 
ttibcsi
válasz erre | email2005-03-21 21:51:23
http://www.ostmotorrad.de/mz/etz/etz150e/etz125e.html#a411 itt van egy csomó robbantott ábra.
sorszám: 5415 (25229)
(előzmény: Samee, 2005-03-21 14:34:32)

 
 
gyurci
válasz erre | email2005-03-21 20:45:53
Szia Peti74!
Mindenkitől szívesen veszem a segítséget, amit nagyon köszönök!Igazad van a henger és a dugó ügyében ,nem tudok mit csinálni,megfuratom.Gyári volt és most is gyári kerül bele,nem bízom az utángyártottban!Egyenlöre lemondtam a 300-as dugóról,de nem végleg,veszek majd felújításra alkalmas hengert és hengerfejet,azokat fogom átalakítani.Köszönöm a felajánlott segítséget,élnék is vele,ha itt lesz az ideje!Ha meg tudná valaki mondani a pontos résméreteket a vezérlés ellenőrzéséhez,megköszönném,nem láttam ugyan hozzányúlásra utaló nyomokat,de szeretnék biztosra menni!
Én is jobban bízom az elektronikus gyújtásban,mint a megszakítósban,de lehet,hogy szar.Majd a bejáratás után kiderül!Van egy tartalék gyújtáselektronikám,Bosch gyártmányú,majd átkötöm próbára.
A kipufogót a felújításkor tettem rá,úgyhogy 3500 km van benne,nincs elkokszosodva.
Talptömítést azt használom,amit az utángyártott tömítésgarnitúrában lehet kapni,max 0.5 mm vastag lehet.

Köszönettel:

Gyuri
sorszám: 5414 (25225)
(előzmény: peti74, 2005-03-21 16:51:31)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-03-21 16:51:31
Szia Gyurci !
Nem akarom elvenni a babérokat senkitől, de én is hozzászólnék.
- Azt írtad, hogy egyszer megragadt. Nekem az a tapasztalatom, hogy az MZ-k, ETZ-k megragadásnál maradandó károsodást tudnak szenvedni. Ahol az dugattyú megszorul (általában a csapszegfurat környékén) ott kiszorul az olaj a felületek közül, a súrlódástól a dugó oldala felkenődik, és a hőhatás miatt az alumínium egy vékony rétegben üvegkeményre edződik (szerintem a dugattyún nincs edzett felület, ami lekopjon, amit te láttál az ez a kikeményedett réteg). Ragadás után hiába várod meg, hogy a motor visszahűljön, ez az edzett réteg már néhány km alatt is megmarhatja a hengerfalat. Egyetlen megoldás, amivel menthető a henger-dugó páros (ha van erre lehetőséged) hogy lehetőleg be sem indítod, hanem valamiképp hazaviszed a gépet (pl. utánfutó) és leveszed a hengert és dugattyút. A dugattyún látható ragadási nyomokat egy éles reszelővel, az esztergálási nyomokkal egyirányban (keresztirányban) le kell reszelni. Nem kell bele nagy gödröt csinálni, mert a megedződött réteg elég vékony, szerintem 1 tized sincs. A hengerfalhoz nem szabad nyúlni, mert azt nem szabad kigödrözni, ha oda felkenődött alumínium, akkor azt a gyűrűk majd elintézik. Ezután lehet is összerakni és menni vele. Így is kell olyan 1000 km mire a motor valamelyest visszanyeri az eredeti kompresszióját, mert a felkenődés alatt is sérülhetett a hengerfal. Amennyiben a ragadás után továbbmentél vele, és bár szétszedted egyszer, de a ragadási nyomokat nem reszelted ki a dugóból, akkor mostanra már teljesen tönkretehette a komressziót, lehet fúratni. Amennyiben nem gyári dugattyút furattál bele, akkor ne sajnáld, akár az is közrejátszhatott. Sajnos az utángyártott dugattyúkból vannak nagyon rossz minőségűek. Ez alatt azt kell érteni, hogy a mindenféle mérethibák mellett az alumínium ötvözet pont ellentéte a kívánalmaknak. Az önvény sokszor nagyon rideg (holott rugalmasnak kéne lennie) a hőtágulása viszont mégis hatalmas (ennek pedig kicsinek kéne lennie, ezért vannak a gyári öntvényekben az ötvözőanyagok). Aki másként tudja, javítson ki, légyszíves.
Mivel azt írtad, hogy a bejáratás vége felé óra szerint ment a gép 130-at, és azóta a megragadáson kívül más eseményt/változtatást nem írtál, egy okkal több, hogy a ragadás legyen a bűnös. A kompresszióvesztés (6.5) szintén erre utal.
- A 300-as dugattyúban nekem van tapasztalatom. Én nagyon szeretem. Nem végsebességre lesz jobb, hanem a nyomatéka fog jelentősen javulni. Lényegesen jobban bírja a két személyt, a csomagot, a tartós emelkedőt. Én épp most újítom fel a sajátomat az utolsó csapágyig, ha érdekel szívesen megmutatom, mit hogyan csinálok, mi kerül bele. Ez a blokk 3 év alatt 52ezer km-t ment bármilyen megbontás nélkül. 3-szor megjártam vele az erdélyt, Romániát, Szlovákiát 2 személlyel, plexivel és sok csomaggal. Városban munkába jártam vele.
- Az ETZ elektronikus gyújtása igenis okos dolog (még ha öreg konstrukció is) a megszakítókat érintő sok probléma kiküszöbülhető vele. Én is hallotam már többektől, hogy a megszakító mennyivel jobb. Na nee. Szerintem ezt csak néhány rossz tapasztalat mondatja. A gyári elektronikus gyújtásban van zavarszűró kondi, ami ha zárlatos lesz, tud olyat, hogy egy bizonyos fordulatszám felett átüt, és ez szikrakihagyásokat okoz, egyfajta leszabályzásként működik. Ilyen tényleg előfordulhat, de az a gyújtás előbb utóbb teljesen zárlatos lesz. Megoldás a csere. Ha érdekel, adok neked olyan elektronikát, ami a fekete dobozt helyettesíti, igaz saját gyártmány, de megbízható.
- A kipufogó önmagában fojtó tényező lehet, de ha bejáratás vége felé még jól ment (~1500km) és most 3500km van benne, akkor nem az lehet a probléma. Ha jó volt, ilyen „kevés” km alatt nem dugulhatott el. - - Ami a gyújtási időpontot illeti, nekem is a gyári értékek jöttek be. Szerintem nálad a vezérlés is kicsit el lehet rontva. Például a fúrás és egy nem megfelelő vastagságú hengertalptömítés összeadódó hatása miatt az ablakok „elcsúsztak”. Ez persze csak egy ötlet.

Üdv,
Peti74
sorszám: 5413 (25212)
(előzmény: gyurci, 2005-03-20 23:06:14)

 
 
Samee
válasz erre | email2005-03-21 14:34:32
A www.hubermotor.hu oldalon van fent egy csomó jó kép az MZ alkatrészeknél! Bontott ábrák, jó minőségűek... Nem tudjátok honnan van, vagy honnan lehetne megszerezni hozzá a szöveget is?
sorszám: 5412 (25208)

 
 
ttibcsi
válasz erre | email2005-03-21 14:34:00
Annak nem szabadna kotyogni. Van egy csapágy a lánckerékben azzal lehet a gond szerintem. Én most cseréltem az enyémen szekunderhajtást és nem kotyogott.
sorszám: 5411 (25207)
(előzmény: M.Imre, 2005-03-21 13:14:05)

 
 
M.Imre
válasz erre | email2005-03-21 13:14:05
Sziasztok!
Egy kis segitsegre/tanacsre lenne szuksegem. Bevezeto: ETZ 125/1990, oktoberben vasaroltam, meg nem sokat foglalkoztam motorszerelessel.
Nekialltam felszerelni a hatso kerekre a szep uj Heidenau gumit. Lekaptam a kereket es szembe alltam a hatso lanckerekkel (a 12-es alkatresz a http://www.hubermotor.hu/mz_alkatreszek/hatso_lanckerek.html oldalon). Azt vettem eszre, hogy a lanckereknek mindenestol van egy jo 2mm-es kotyogasa. Normalis ez? Esetleg ahogy a kereket visszaszerelem es meghuzom a tengelyt valami leszorul es nem fog kotyogni? A motorbicikli eddig 11.000km-t gurult (ismerostol vasaroltam aki eskuszott erre, vannak meg jelek amik ezt igazoljak); elcsodalkoznek ha ilyen rovid tavon ennyire szet tudott ott menni nehany alkatresz ...

Elore is koszonom a segitseget,
Imre
sorszám: 5410 (25204)

 
 
ADDI
válasz erre | email2005-03-21 13:11:10
Veszprémimiki, Bambi!
Köszönöm a tippet, a Marótinál megrendeltem a könyvet, 2490 ft-ba kerül, holnap hozza a futár, durván egy ezresért. Ezt ajánlom mindenki figyelmébe. Sajnos msn elérésem nincs, ezért marad a jó öreg ímél, vagy esetleg telefon (ha adsz egy számot, Bambi), amennyiben még kérdezni szeretnék, persze a fórumon túl.
sorszám: 5409 (25203)
(előzmény: veszprémiki, 2005-03-21 09:18:56)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2005-03-21 09:18:56
ADDI:

Ha tényleg nem akarsz időt szánni a fórum olvasására, akkor azt javallom amit én is csináltam.

Vedd meg a Marótinál a Nagykőrősi úton a szerelési kézikönyvet.
Abból a kérdéseid kb. 95%-ára választ kapsz. A maradék öttel meg ha ide jössz, az már nem lesz lerágott csont.:))

V.
sorszám: 5408 (25199)
(előzmény: ADDI, 2005-03-20 17:45:06)

 
 
gyurci
válasz erre | email2005-03-20 23:06:14
Üdv Bambi!
Köszönöm a gyors választ!Megmértem az illesztést a dugó és a henger között hézagmérővel,a hengernek nincs válla,a gyűrűhornyok alatt 0.15mm,a csapszegfurat alatt 0.1mm,a dugattyúszoknyánál a 0.05mm-es hézagmérő nem fér be a résbe.Ovalitást nem mértem.A faterom mutatott egy ötletes henger-dugó vizsgálatot:a hengert fejjel lefelé egy sík felületen gumilapra fektette és a dugót letakarítva,gyűrűk nélkül szintén fejjel lefelé beleejtette.A dugó a kipuf nyilásig beleesett,majd lelassult és koppanás nélkül lassan ért le.kihúzva a dugót érezhető ellenállással lehetett kivenni,vákuum ellenében.Ebből gondolom,hogy nagy baj nem lehet vele.A kipufogót is lecseréltem a felújításnál(a Hubernél vettem).A gyújtással sokat játszottam:2.5 mm-3.0 mm-között csörög a motor,most kb.2mm,így hideg beszívott levegőnél jó,30 fokban már éreztem,hogy kicsit sok neki.Erre nem tudtam rájönni,hogy miért van,bárkivel beszéltem,mindenkinek jó volt a gyári beállítás,nekem nem,de ez a probléma az elejétől fogva megvan,nem csak a teljesítménycsökkenés óta..Eddig azt hittem,hogy a jó kompresszió miatt van,de ezek szerint nem.Lehet,hogy tényleg az elektronika is szívat!?De a kompresszió sem jó.Lehet,hogy megfúratom mégegyszer.Mi a véleményed a 300-as dugóról?Állítólag a Hubernél lehet rendelni,árat nem tudok,de csak akkor foglalkozom vele,ha jól meg lehet csinálni,mert motorozni akarok,nem szerelni állandóan,abból már kinőttem!De addig szívem szerint nem nyúlnék a gyújtáshoz,amíg nem jó a motor mechanikai állapota.

Köszönettel:

Gyuri
sorszám: 5407 (25190)
(előzmény: bambi99, 2005-03-20 21:32:36)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2005-03-20 21:47:18
Hello! Szédszedtem a 125-ös etz met! Mert a fordulatszám mérő nem ment! És a kis kihajtás ami meghaljta a függöleges ford,.mérő tendely mozog vizszintes irányba! Olyna mintha kotyogna! ÉS amiatt nem jó az orám! pegi a bowden ,óra jó! Segitsetek4 annak igy kell ótt "lógnia? "
MÁsik ,hány dl olaj ,és melyik a legselegjobb amit tegyek bel! a pénz nem lényeg! köszi szépen!
egyébbként az én mocim 2 személyel is 100 felett megy+ és nagyon nagyot húz!
sorszám: 5406 (25183)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-03-20 21:36:32
msn-ben segítek ha tudok,mert sok a kérdés:-))
sorszám: 5405 (25182)
(előzmény: ADDI, 2005-03-20 17:45:06)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-03-20 21:32:36
A 6,5 mérést kevésnek találom.általában 8 az már megfelelő.Esetleg megkellet volna mérni még az illesztést,és az ovalitást.meg hogy a dugó nem vetemedet el a megragadás miatt.Ez még persze nem ok arra,hogy ilyen lassú legyen.Esetleg a kipufogó nem nagyon öreg?mert előfordul,hogy hiába barna.de az évek során a corom megváltoztatja a tompító részben a furat keresztmetszeteket.A másik még az elektrónikus gyújtás is lehet(ha gyári),mert nekem sok problémám volt velük.A motor szépen járt meg ment,csak a magasabb fordulatszámnál olyat csinált mintha ez lenne a motor vége,és nem ment többet 90-100-nál.Sajna sok ilyen gyári gyújtás kellet leszerelnem,és más elektrónikus gyújtást felszerelnem,vagy vissza a megszakítóst,és a motor rögtön ment 130 körül.Ezek a hozzászólásaim az általad leírtakra próbál segíteni,de nem biztos hogy ez a probléma.üdv bambi
sorszám: 5404 (25181)
(előzmény: gyurci, 2005-03-20 20:32:50)

 
 
gyurci
válasz erre | email2005-03-20 20:32:50
Üdvözlök Mindenkit!

Gyurinak hívnak és a segítségeteket szeretném kérni!
Egy 250-es TZ boldog tulajdonosa vagyok. De az örömömbe üröm is vegyül egy ideje: V.-ben elgyengül a moci, 90-a vége!Már mindent végigjátszottam, amit lehet:a karbi egy majdnem új 30N2-3-as,gyári értékekre kalibrálva,a benzincsap gyári,kellő átfolyással,elektronikus gyújtás OK.előgyújtás 3.0mm-től 1.5mm-ig kipróbálva,most kopogáshatárra állítva,gyertya Isolator260,őzbarna,kipufogó teljesen tiszta,olajsármentes(csak félszintetikus 2T-t használok,98-assal keverve),légszűrő új,falslevegőt nem kap a motor,a kerekek könnyen elforognak,az áttétel gyári,19:48-as.Mivel 3500 km-t mentem a felújítás óta,nem hittem a kompresszió hiányában,de sajnos tévedtem: 6,5 bar,hiteles kompressziómérővel mérve.Lehúztam a hengert,kivettem a dugót(gyári,69,5).Egyszer megragadt egy szar benzincsap miatt,a dugó két oldalán,a gyűrűhornyoknál lekopott a felületkezelt réteg, a tiszta aluötvözet látható, de máshol sérülésmentes,nem lóg a hengerben,a hengerfalon felkenődött dugattyúmaradványok nincsenek,ki van derékszögelve a hajtókar,a gyűrűhézagok 0.4-0.5 mm.
A motor belső állapota szerintem nem indokolja az alacsony kompressziót,de már annyit filóztam rajta,hogy már nem vagyok biztos semmiben, csak abban,hogy ez a motor ment 130-140-et a bejáratás végén!
Ezért kérném a segítségeteket különös tekintettel BAMBI mester véleményére:mennyinek kell lennie a sűrítési végnyomásnak egy 250-es ETZ-ben vagy ha van valakinek más ötlete,örömmel venném!!!!!!!!!!!!!!!!

Előre is köszönöm:

Gyuri
sorszám: 5403 (25177)

 
 
ADDI
válasz erre | email2005-03-20 17:45:06
Szevasztok MZ-sek!
Folyamatban van részemről egy '85-ös ETZ megvásárlása. Üzemképes, de néhány beállítási, tisztítási műveletet el kell végezni rajta. Még nem volt dolgom MZ-vel, időm pedig nincs végigolvasni a teljes fórumot, ezért kérek segítséget tőletek. A jövő hétvégén kapnánk szét a gépet (egy kicsit), de szükségem lenne minden beállítási adatra, trükkre, felhasználható alkatrészekre (Pl:gyertya), az üzemeltetés jellemzőire (Benzin keverése,olajcsere,stb.). Ha ez már lerágott csont, akkor jöhet az infó ímélben is. Új vagyok, de szeretném élvezni a motort, ehhez kell a tapasztalat. Előre is köszönöm a segítséget.
sorszám: 5402 (25169)

 
 
acos
válasz erre | email2005-03-20 16:29:23

Köszönöm a hátsótelós hozzászólásokat!
Még valami!
Nincs véletlenül valakinek egy rajza ami részletesen ábrázolja a dugattyúban lévő kis bizbaszokat mert amit én szétszedtem abban porrá van rohadva minden.
sorszám: 5401 (25167)

 
 
ttibcsi
válasz erre | email2005-03-20 15:26:59
Sok 125-ös ETZ van, de akinek bevált az nehezen válik meg tőle. Megvételkor szerintem a komressziót és a lengéscsillapítók állapotát kell figyelni. Meg hogy a kilóméter óra, a fordulatszámmérő meg minden elektronikai cucc jó állapotba van-e.Meg az esztétikai állapotot sem árt szemügyre venni. Mondjuk 70000-ért csodát ne várj. Ha azt akarod hogy a mocid megbízható és szép legyen akkor kell rá áldozni időt is meg pénzt is. De ha ráhagyod h. jó az még, akkor számolj rá h. lehet többet fogod tolni mint amennyit mész vele.
sorszám: 5400 (25166)
(elözmény: doczi, 2005-03-20 13:15:10)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu