:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
osztro !
Szerintem ez egy 7 danos marhaság.
Mit gondolsz a bronzperselytől majd mi lesz ? Nem fog csörögni ?
- Ha az ETZ125 nem megy eléggé, akkor fel kell újítani. Ha még mindig kevés, akkor fel lehet fúrni 150-re. (erről is volt szó nemrég). Ha még mindig kevés, vegyél egy 250-est. Ha az is kevés furasd fel 300-ra. stb, stb.
Egyébként ha jól érzékelem, a "le van marva a hengerfejből + elég nagy köbcenti" nem hozta be a papírformát. Az ETZ sürítése alapból 10,5 ! Szerintem ehhez a kategóriához és konstrukcióhoz utcára az elég is. Ha növeled a köbcentit, akkor az égésteret is vele arányosan növelni kell és nem még inkább csökkenteni ! Mennyi lett a sűrítése ember, 15 ?
Mert olyan 12 fölött az lenne csoda, ha nem csörögne, meg nem öngyulladna. Persze előgyújtás csökkentéssel, meg nagyobb főfúvókával, dúsabb keverékkel utána lehet menni valamennyire, de nem igazán érdemes. Kopogni fog állandóan.
Ott azon az "tuningon" kéne egy kicsit visszavenni és azt csörgést, és vele az összes alkatrész igen korai halálát kéne megelőzni.
Bocs a stílusért. A válasz röviden: a hiba nem a tűgörgőben van és a bronzpersely sem fogja megoldani. A bronpersely amúgy sem ekkora fordulatra való.
De ha mégis akarsz rá költeni, akkor adok elérhetőséget, ahol csinálnak neked fasza bronzpeselyt, de oda csak a natúr hajtókart vidd, a főtengelyt ne.
Peti74
Sérülésmentes ETZ teleszkóp bal szárat vennék kompletten. (vezető és csúszócső együtt a csillapítóegységgel)
Esetleg teljes teleszkópot olcsón. Ezenkívül 18"os első felnit
hibátlan állapotban. Lehetőleg Szombathely-Vas Megye
Aki tud, írjon.
Bocs, valóban elírtam. A főfúvókám jele 115, ami nagyobb az előírtnál (100).
Megpróbálok bele egy kisebbet, talán azzal nem lesz ennyire benzindús.
Talán ez inkább 150esbe jó, noha oda 120ast ír elő a könyv.
Utángyártott fúvókát megéri venni?
A tűfúvókát a fúvókatartó kicsavarása után lehet kivenni vagy hogyan?
Szeva!
Tudana valaki segíteni abban h.:
Egy 125 ös ETZ-t felsö tqgörgQje helyett
bronz perselyt szeretnék beépíteni mert:
a tügörgöt állandóan szétveri a motor (levan marva a hengerfejbQl + elég nagy köbcenti) és kb 2-3ezer km után már elégé csörög.....)ezért gondoltam arra hogy +csináltatom bronzperselyesre .
Ha valaki tudna segíteni, vagy csinált már ilyet légyszi írjon vagy egyáltalán érdemes-e neki fogni...
A válaszokat elQre is kösz
Köszi miki63!!!!!
Megnézem mert nekem szolnok közelebb van mint pest! Mégegyszer köszi!
Vad ! Persze ha nagyon el van görbülve, akkor meg vegyél valami jól kinéző bontottat. Van itt a fórumokon az Attis gyerek, ő épp árul bontásra egy 251-est (teló ugyanaz), lehet hogy a telói még megvannak.
Így legalább a 4-ből tudsz összerakni 2 jót (kevésbé kopott aluszár, kevésbé kopott miramidgyűrűk, stb..)
De 15ezer Ft 1 db új telóért az szerintem horror.
Peti74
Vad !
Minden MZ teló görbe valamennyire, egyszerűen elgörbül a használattól is. Szerintem mindeképpen érdemes kiegyenesíttetni, mert a bontott is görbe, így meg tuti egyenes lesz. Többen is csinálják, akihez én viszem, az a XIX. kerületben, Kispesten van a Báthory utcában azt hiszem. Megkérdeztem, hogy csinálja, hogy kevesebb mint 0,1 mm pontossággal kiegyenesíti, a külső felület megnyomása vagy sérülése nélkül. Egyszerű : a kezdő görbülettől függően egyre nagyobb és nagyobb átmérőjű acélgolyókat présel át a telószáron, azok egyenesítik ki ennyire.
Olyan 1500 Ft volt száranként, de az embernek csak a teljesen üres szárat kell vinni, a szétszedés a Te dolgod.
Majd utátanézek a pontos címnek és telefonszámnak.
Korrekt a fickó, mert ha annyira el van görbülve, hogy a belső fémszerkezet sérülése nélkül nem lehet kiegyenesíteni (az meg a szilárdságot mér csökkenti) akkor megmondja, hogy nem, mert balaesetveszélyes lesz. Amúgy verseny krosszmotorok telóit egyengeti.
Peti74
Helló!
Tudna valaki segíteni? Most derült ki hogy el van görbülve mindkét első telóm. valószinű hogy még az első tulaj műve. Kérdeztem az új telókat 15e körül van darabja, a bontottat meg 1500 ér tudnék szerezni. szerintetek megpróbáljam a bontottat?
Ja és még volt rajta fejidom is, hasonló mint a Teshonak az is eltört. Olyat lehetne valahonnan szerezni? Igaz ez a z esés dolog már vagy 8-10 éve volt.
üdv:Norbi
Ha valakinek jó tömítő vagy ragasztóanyagra van szüksége akkor ajánlom a gumián pasztát!
Én használom a kipufogóhoz és a szívótorokhoz is, eddig jól bevált!
Az ára csak 300 ft szerintem megéri!
Helló Ember!
Érdekelne a telóolaj!
Küldjél email-t aztán megbeszéljük!
Hello tslaci!Közben megvan minden
Bikersz Motorosbolt Szolnok Pozsonyi ut 71
http//market.vmm.hu/portal/nevmr.htm
Helló!Ha mjnden igaz Szolnokon a Panyikféle motorosboltban minden meg van.Sajna a cimet nem tudom,de igérem kideritem.Továbra is szükségem lenne 1 szerszám készletre aki tud irjon.
Üdv!
Valaki el tudná nekem küldeni a (150-es) ETZ-nek a kuplung hézagoló táblázatát!
Nagyon fontos lenne és modemmel reménytelennek tünik megtalálni és letolteni.
Köszönettel Zoli.
Ami a mélyedésbe benyúlik, az a főfúvóka.170 essel én még nem is találkoztam ott.. Ami a megszokott tágulni a tű miaatt, az igazából nem is a főfúvóka, hanem a főfúvóka tartó.Az az a hosszú valami, amibe a tű belemegy, és az aljába bele van csavarva a fúvóka. Az ki szokott idővel verődni. A tűfúvóka rövidebb találmány, a főfúfókától a henger felé van.Ha jól emlékszem...
Szia!
Tudnál egy tel. számot küldeni, hogy megbeszéljük!
Ez azért lenne fontos, mert hiába tök kicsi a benzinszintem, a keverék mégis halál zsíros. A légszűrő meg tök tiszta, tű majd teljesen le van engedve. Szal lehet, hogy nagy a fúvókám vagy elkopott a tűvel egyik. De akkor melyik fúvóka?
Siasztok. Lehet már megint hülyét kérdek, de ez van. A kérdésem: mi a különbség a tű és a főfuvóka között. Ugyebár első 125ösnél 100as, utóbbi 70es a könyv szerint. Én amikor szétszedem a karbit, csak egyet látok, ami belenyúlik az úszóház alján kialakított mélyedésben, az aljára pedig 170 van ráírva. Akkor most hogyan?
Hi mcmad!Van számodra egy majdnem új, pár száz km-t futott Futármocisbolt-féle rezóm 3000-ért.Ha valakit érdekel, van egy liter full szintetikus bontatlan originaál Castrol teló olajom 1000-ért!
.."Futár" motoros bolt, 1066 Budapest, Zichy Jenő u. 34.
Tel.: 312-1526, 20/9769-688. Postán utánvétellel is rendelhetsz!
Hali! Aki tudja a budapesti üzlet cimét, tel.számát, bármilyen elérhetősége ahol TS alkatrészeket lehet kapni írja meg nekem, asszem vlmi Zychi Jenő?
Ha tudtok az interneten ahol meg lehetne rendelni postán az is érdekel valamint ha szolnok megyében tud valaki az írja meg! köszi!
Bocsi lehetőleg Budapesten!!!
Sziasztok!
Szétesett a 150 ETZ-m kipufogója (magyar volt), most szörnyú hangja van. Ha lenne eladó valakinek érdekelne. Elsősorban használt bármilyen (gyári, rezon, magyar) megfelel a kicsit viseletes is!
Előre is köszi a segítséget!!!
Mc Mad
Szia,
sikerült egyet felszerelni tavaj ősszel, mintegy 100 km-t ment,
a könyök mögött ledobta a festéket... :o(
Most festem ujra hőállóval.
Üdv.
köszi a segítségetaszthittem hogy drágább mulaccság lesz köszi a segítséget
Halla!
Van sportkipuff EZTre tavaly asszem 9000 HUF volt(Győr).Olyan mint a Simsoné csak nagyobb.
ahoj
HI,Peti!
Nem sok hézagolót irtam csak külömböző vtg-t.TS 250/1 váltó és az első kiadásu ETZ-k váltolya hézagolós.Az újabbfajtákét valóban nem láttam még de gondolom itt sem árt figyelmesen szétszedni a váltót,.Egyébként amit leirtál az tükrözi azt hogy van tapasztalatod a dologban,ha még van kopott alkatrész gondoltam külön figyelemfelhivás nélkül vágja majd,hogy cserélni kell.
Peti74!
Köszi a jótanácsokat!
Megvizsgáltam a masinát, és a kapcsolókörmök voltak a hibásak.(nem volt már meg az alávágás a körmöknél)
A tengely OK.Fogaskerék csere lesz a dologból.
naon kéne egy sportkipuffogó egy etz250-eshez lehet egyáltalán beszerezni ha igen akkor hol? kb mit kóstál? lécci írjatok
Miki63, Bikergery !
Én is épp most rakok össze a saját 250-es váltómat, és raktam már össze néhányat. Én egy fia házagolót sem találtam a fogaskerekek között, pláne nem sok különböző vastagságút. Valaki mutassom már egyet, hogy néznek ki ezek a "különböző vastagságú hézagolók" ?
Hézagoló tudtommal csak kihajtótengely szimeringháza alá kellhet, az is tengely pozicionálása (holtjátéka)célából.
A váltó javításnál a váltót szét kell szedni, az összes fogaskereket leszedni a tengelyekről (a seeger gyűrűkkel csak finomam, mert vissza is kell őket tenni), aztán mindent szépen el kell mosni tisztára. Ha nincs rajzod, vagy gyári könyved, akkor szétszedés előtt rajzold le magadnak, annyira, hogy az alapján össze is tud majd rakni. A tengelyeket azért kell látni tisztán, mert a váltóvilla ledarálás együtt járhat a tengely berágódásával, a hibás a kapcsolókeréknél. Ilyenkor a tengelyt is cserélni érdemes.
Ha összerakás után 100 km alatt ledarált egy villát, akkor ott nagyon feszülhetett az a villa. Ezt okozhatja a villa görbesége, de az is, ha az egyik váltótengelyt úgy raktad be, hogy oldalirányban nem jól lett pozicionálva.
Ha raksz be új villát és a hozzá tartozó új kapcsolókereket, akkor érdemes megnézni a vele kapcsolódó "régi" fogaskerék kapcsolókörmeit is. Ha nincs meg egyértelműen az éle, ha le van gömbölyítve vagy le van töredezve, akkor érdemes azt a kereket is kicserélni újra.
Sajnos a magyar gyártmányú fogaskerekek és villák elég gyenge minőségűek, ha nekem ilyenből egy is lenne a motoromban, nem járnék vele túrázni. Új DDR-ből ugyan szinte már sehol nincs, de török vagy lengyel import váltóalkatrészekeket is lehet kapni, nekem elég jónak tűntek.
Peti74
M.Imre.
De jó. Akkor már volt értelme részleteznem.
Peti74
Andrej. A berugótengely o-gyűrűjének cseréjéhez nem úszod meg a dekli levételt, mert az o-gyűrű nem a tengelyen van (ellentétben pl. a Jawakkal), hanem a dekliben, a luk belső hornyában.
Peti74
Amit ki tudtam deríteni "jó minőségű" MZ,EZT felső tőgörgő témában. Az INA tényleg csak egysorosban gyárt ilyen kosarat. Egyedül az angol Torrington csapágycég katalógusában van kétsoros kosár. A két magyar Torrington importőr közül csak az egyik forgalmazza Az ára viszont nem gyenge, áfa nélkül is 3000 Ft.
Peti74
szia mindenki van egy mz etz 250-esem és szeretnék rá egy sportkipufogót létezik egyáltalán? segítsetek lécci
U.I
A váltó szétszedésnél vigyázz mert külömböző vastagságu hézagolók vannak a fogaskerekek között.Ha valamit fölcserélsz a visszaszerelésnél akkor nemcsak a 3-ikod megy el hanem az egész váltod is na meg a türelmed mire sorbaszeded ujra
Sziasztok! Engem még nem láttatok itt, Nekem is van 1 Etz-m, 251- es,(de jó nekem) :)) eddig egy másik fórumra irogattam,néha.
Ma láttam egy tipptopp 250-est,eladót, még gyári állapot, szerintem jó árban.80 E-ért,nem érdekli valamelyikötöket?
Nem tudom, hogy ki kérdezte, de lemértem egy zsír új 250-es ETZ kipufogót, az 4 kg volt, utána lemértem egy full kormosat is, az meg 5 kg volt.
Helló!Ettől van 1 olcsobb megoldás cseréld ki a 3 as fogaskereket mert a széleit lekoptatta a használat Magyarul ez a hiba gyári az ETZ-k ben és a TS ekben egyaránt.(250-ről van szó)Ragd össze nyugodtan villa és fogaskerék csere teljes gyogyulás.Tapasztalatból bestélek.
Sziasztok!
Kezdődött a történet azzal, hogy frissen összerekott blokk (ETZ 250) 100km motorozás. 3.speed eltűnt!!
Hazaérkezés szétszerelés... Arc leszakad...
A 3-as fokozatom léptetővillájából egy darab(az a rész ami a fogaskerékkel érintkezik)"eltűnt". (Aztán később megtaláltam a olajleeresztő csavaron, vasreszelék formájában)
Kíváncsi lennék hogy most mi a fa**t csináljak? Szerezzek egy komplett váltót? HELP ME!!
MZ-vel még nem volt dolgom, Simsonnál ugye szimering van. a vak is azt mondta: meglátjuk, akkora problémát nem jelenthet a csöpögés elhárítása. kösz a válaszokat.
a gyűrűt hiába cseréled megsugom :))
ha finoman bekened a dekli-t és ugy teszed vissza, nem raksz semmi más tomitést, pl papirt akkor faszán összehuzza, és nem csopog
nem FSB-re gondolok amit sokan szeretnek falun, én 1000 Ft-ér vettem egy tubust, de most nem ugrik be mi a neve
http://lucaska.uw.hu/motor.html
Megneztem az egy hete vasarolt Heidenau gumi DOT szamat, es az ismeretlen kodsor utan szepen ot van utolag beleolvasztva, hogy 1404. Ez azt jelenti, hogy a most vasarolt gumi egy eves.
Már csak azt nem tudom, kívülről vagy belülről kell az O-gyűrűt feltenni, igaz az ábra szerint kívülről, ami már cask azért is lenne jó, mert nem kellene leszedni a deklit.
Robi, mégvalami. A "http://www.ostmotorrad.de/mz/etz/etz150e/etz125e.html" címen részletes robbantott ábrákat érhetsz el, alkatrészekre lebontva.
kösz szépen. nekem is gyanús volt a szimering dolog, nézegettem robbantott ábrát, és nem láttam sehol, csak o-gyürüt. akkor valszeg azt kell cserélni. és az indexrelével kapcsolatban tud valaki valamit ár ügyileg?
Robi. Mostanában én is sokat szarakodtam ezzel a csöpögés kérdéssel. Még nem álltam neki, de hiteles forrásból úgy tudom, hogy a bal deklibe a berugótengelyhez nem szimmering, hanem 20x2-es O-gyűrű kell. Én most az ünnepekben fogok nekikezdeni, majd ha van valami, írok.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|