:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sziasztok!
Szétesett a 150 ETZ-m kipufogója (magyar volt), most szörnyú hangja van. Ha lenne eladó valakinek érdekelne. Elsősorban használt bármilyen (gyári, rezon, magyar) megfelel a kicsit viseletes is!
Előre is köszi a segítséget!!!
Mc Mad
Szia,
sikerült egyet felszerelni tavaj ősszel, mintegy 100 km-t ment,
a könyök mögött ledobta a festéket... :o(
Most festem ujra hőállóval.
Üdv.
köszi a segítségetaszthittem hogy drágább mulaccság lesz köszi a segítséget
Halla!
Van sportkipuff EZTre tavaly asszem 9000 HUF volt(Győr).Olyan mint a Simsoné csak nagyobb.
ahoj
HI,Peti!
Nem sok hézagolót irtam csak külömböző vtg-t.TS 250/1 váltó és az első kiadásu ETZ-k váltolya hézagolós.Az újabbfajtákét valóban nem láttam még de gondolom itt sem árt figyelmesen szétszedni a váltót,.Egyébként amit leirtál az tükrözi azt hogy van tapasztalatod a dologban,ha még van kopott alkatrész gondoltam külön figyelemfelhivás nélkül vágja majd,hogy cserélni kell.
Peti74!
Köszi a jótanácsokat!
Megvizsgáltam a masinát, és a kapcsolókörmök voltak a hibásak.(nem volt már meg az alávágás a körmöknél)
A tengely OK.Fogaskerék csere lesz a dologból.
naon kéne egy sportkipuffogó egy etz250-eshez lehet egyáltalán beszerezni ha igen akkor hol? kb mit kóstál? lécci írjatok
Miki63, Bikergery !
Én is épp most rakok össze a saját 250-es váltómat, és raktam már össze néhányat. Én egy fia házagolót sem találtam a fogaskerekek között, pláne nem sok különböző vastagságút. Valaki mutassom már egyet, hogy néznek ki ezek a "különböző vastagságú hézagolók" ?
Hézagoló tudtommal csak kihajtótengely szimeringháza alá kellhet, az is tengely pozicionálása (holtjátéka)célából.
A váltó javításnál a váltót szét kell szedni, az összes fogaskereket leszedni a tengelyekről (a seeger gyűrűkkel csak finomam, mert vissza is kell őket tenni), aztán mindent szépen el kell mosni tisztára. Ha nincs rajzod, vagy gyári könyved, akkor szétszedés előtt rajzold le magadnak, annyira, hogy az alapján össze is tud majd rakni. A tengelyeket azért kell látni tisztán, mert a váltóvilla ledarálás együtt járhat a tengely berágódásával, a hibás a kapcsolókeréknél. Ilyenkor a tengelyt is cserélni érdemes.
Ha összerakás után 100 km alatt ledarált egy villát, akkor ott nagyon feszülhetett az a villa. Ezt okozhatja a villa görbesége, de az is, ha az egyik váltótengelyt úgy raktad be, hogy oldalirányban nem jól lett pozicionálva.
Ha raksz be új villát és a hozzá tartozó új kapcsolókereket, akkor érdemes megnézni a vele kapcsolódó "régi" fogaskerék kapcsolókörmeit is. Ha nincs meg egyértelműen az éle, ha le van gömbölyítve vagy le van töredezve, akkor érdemes azt a kereket is kicserélni újra.
Sajnos a magyar gyártmányú fogaskerekek és villák elég gyenge minőségűek, ha nekem ilyenből egy is lenne a motoromban, nem járnék vele túrázni. Új DDR-ből ugyan szinte már sehol nincs, de török vagy lengyel import váltóalkatrészekeket is lehet kapni, nekem elég jónak tűntek.
Peti74
M.Imre.
De jó. Akkor már volt értelme részleteznem.
Peti74
Andrej. A berugótengely o-gyűrűjének cseréjéhez nem úszod meg a dekli levételt, mert az o-gyűrű nem a tengelyen van (ellentétben pl. a Jawakkal), hanem a dekliben, a luk belső hornyában.
Peti74
Amit ki tudtam deríteni "jó minőségű" MZ,EZT felső tőgörgő témában. Az INA tényleg csak egysorosban gyárt ilyen kosarat. Egyedül az angol Torrington csapágycég katalógusában van kétsoros kosár. A két magyar Torrington importőr közül csak az egyik forgalmazza Az ára viszont nem gyenge, áfa nélkül is 3000 Ft.
Peti74
szia mindenki van egy mz etz 250-esem és szeretnék rá egy sportkipufogót létezik egyáltalán? segítsetek lécci
U.I
A váltó szétszedésnél vigyázz mert külömböző vastagságu hézagolók vannak a fogaskerekek között.Ha valamit fölcserélsz a visszaszerelésnél akkor nemcsak a 3-ikod megy el hanem az egész váltod is na meg a türelmed mire sorbaszeded ujra
Sziasztok! Engem még nem láttatok itt, Nekem is van 1 Etz-m, 251- es,(de jó nekem) :)) eddig egy másik fórumra irogattam,néha.
Ma láttam egy tipptopp 250-est,eladót, még gyári állapot, szerintem jó árban.80 E-ért,nem érdekli valamelyikötöket?
Nem tudom, hogy ki kérdezte, de lemértem egy zsír új 250-es ETZ kipufogót, az 4 kg volt, utána lemértem egy full kormosat is, az meg 5 kg volt.
Helló!Ettől van 1 olcsobb megoldás cseréld ki a 3 as fogaskereket mert a széleit lekoptatta a használat Magyarul ez a hiba gyári az ETZ-k ben és a TS ekben egyaránt.(250-ről van szó)Ragd össze nyugodtan villa és fogaskerék csere teljes gyogyulás.Tapasztalatból bestélek.
Sziasztok!
Kezdődött a történet azzal, hogy frissen összerekott blokk (ETZ 250) 100km motorozás. 3.speed eltűnt!!
Hazaérkezés szétszerelés... Arc leszakad...
A 3-as fokozatom léptetővillájából egy darab(az a rész ami a fogaskerékkel érintkezik)"eltűnt". (Aztán később megtaláltam a olajleeresztő csavaron, vasreszelék formájában)
Kíváncsi lennék hogy most mi a fa**t csináljak? Szerezzek egy komplett váltót? HELP ME!!
MZ-vel még nem volt dolgom, Simsonnál ugye szimering van. a vak is azt mondta: meglátjuk, akkora problémát nem jelenthet a csöpögés elhárítása. kösz a válaszokat.
a gyűrűt hiába cseréled megsugom :))
ha finoman bekened a dekli-t és ugy teszed vissza, nem raksz semmi más tomitést, pl papirt akkor faszán összehuzza, és nem csopog
nem FSB-re gondolok amit sokan szeretnek falun, én 1000 Ft-ér vettem egy tubust, de most nem ugrik be mi a neve
http://lucaska.uw.hu/motor.html
Megneztem az egy hete vasarolt Heidenau gumi DOT szamat, es az ismeretlen kodsor utan szepen ot van utolag beleolvasztva, hogy 1404. Ez azt jelenti, hogy a most vasarolt gumi egy eves.
Már csak azt nem tudom, kívülről vagy belülről kell az O-gyűrűt feltenni, igaz az ábra szerint kívülről, ami már cask azért is lenne jó, mert nem kellene leszedni a deklit.
Robi, mégvalami. A "http://www.ostmotorrad.de/mz/etz/etz150e/etz125e.html" címen részletes robbantott ábrákat érhetsz el, alkatrészekre lebontva.
kösz szépen. nekem is gyanús volt a szimering dolog, nézegettem robbantott ábrát, és nem láttam sehol, csak o-gyürüt. akkor valszeg azt kell cserélni. és az indexrelével kapcsolatban tud valaki valamit ár ügyileg?
Robi. Mostanában én is sokat szarakodtam ezzel a csöpögés kérdéssel. Még nem álltam neki, de hiteles forrásból úgy tudom, hogy a bal deklibe a berugótengelyhez nem szimmering, hanem 20x2-es O-gyűrű kell. Én most az ünnepekben fogok nekikezdeni, majd ha van valami, írok.
hello! az lenne a kérdésem hogy mekkora munka a berugótengelynél lévö szimering cseréje egy 125-ös ETZ-nél (szitu: kicsit csöpög az olaj)? venni készülünk egyet, a srác azt mondja hogy azt cserélni kéne. a válaszokat elöre is kösz. Robi u.i. itt Mo-n mennyibe kerül egy indexrelé (ugyancsak 125-ös ETZ-hez)??
A bovdent is nézd át nem e szorul valahol akanyarban.Továbra is érdekelne 1 szerszám készlet
Szerintem a csavaros állító feljebb tekerésével nagyon felhuzod a tolattyút és amikor huzod a gázt az kiakad.Nekem ilyen a TSemmel volt annál az volt a gond hogy a tolattyu fedele lelazult, nem volt rendesen rátekerve.
Stabil alapjáratot amugy ne is keress bovdenfeszitős karbin.Nekem se volt.
steelheart6 - Nekem 6V akksibol DETA volt.2 évig vagy 3ig de nekem azzal nem volt gondom.És ócsó volt.Most nemtom mibe kerül
ahoj
Hali!
Tanácstalana vagyok a motorommal kapcsolatban ami egy 150-es etz. A probláma forrása az az hogy abszolute nincs alapjáratom ez még a kisebbik para a baj ott kezdődik hogy ha egy kicsit feljebb viszem a tolattyút azzal a csavaros állítóval a karbi tetején akkor egy darabig jól müxik majd teljesen váratlanúl 8000-pörög fel a kis rohadék és innentől már csak a sluszkulcs segít. Kivettem a gyertyát megnézni szép öszbarna a szimeringek is jók mindkét oldalt a végseb 115-120km/h . azaz ránézésre minden fain. És ez a problém csak is álló helyzetben jön elő menet közben eddig még nem. Ez igen kínos ha az ember pirosat kap a lámpánál ezért kérem ha van ötletetek oszátok meg velem.
Köszönettel Zoli.
senómmi=semmi
(boccs) :-)
Háj srácok!
Milyen fajta akksit ajánlotok 6V-ban?
Nekem két éve van egy Varta, eddig nem volt vele senómmi gáz, de ma 1 fél nap elbaszása után már csak ez az egy hibalehetőség maradt. Lehet, hogy nem kell új, csak normálisan fel kell tölteni, de ha kell milyet érdemes?
THX!
Ádi
Ha jól nézem a szerelési kézikönyvet kettő is van benne???
Egy nagyobb a dob felélől nézve ennek száma 6005- ös, és egy kisebb a fogaskerék felé ez 6204- es!!!???
sajna csak ennyit tudtam segíteni!!! :(((
Fisi
Tisztelt kollégák!
Meg tudná nekem mondani valaki,hogy mekkora csapágy lell az etz250-es hátsó lánckerekébe?????????
sos sos sos
Ja, eladtam még novemberben.
Azóta Hyosung GT650.
Na Hali!
Nem követtem a fejleményeket, Tz-det sikerült eladni?
Üdv, Zoli
Üdv!
Csapágy témában egyre érdekesebb a helyzet. Tegnap felhívtam az INA honlapján talált fehérvári viszonteladó márkaboltjukat. Ott már azt mondta az eladó, hogy nincs ilyen méretben tűgörgős csapágyuk. A 2400 Ft-os bolt csak egy kis csapágybolt, ott viszont van. Tudjátok követni?
A 400 Ft-os csapágyat nem szemrevételeztem, csak az árát kérdeztem meg, így nem tudok beszámolni róla.
Az alumínium akkor pont fordítva működik, mint az acél? Mert az acél akkor edződik keményre, ha gyorsan van lehűtve. Ha lassan hűl ki, kilágyul.
Paszta alatt milyen szerelési anyagot értesz, te mit használsz?
Na, mindegy, kidobtam a kukába.
nézem a shell kuton az ásványi 2t-t és vajon ki gyártja? hát a mol-lub.
teljesen kiábrándultam .
összelegóztam a blokkot ,nem maradt egy alkatrész sem!be a helyére, szivató ki , három rugás , visszatol, gyújtás ráad pöcc röff.hat hónap kényszerszünet után ismét üvölt a gépsárkány!!
A DOT számos infó forrása :
http://totalbike.hu/esztergany/gumi1
vagy
http://totalbike.hu/esztergany/gumi2
Innen kopiztam ki.
Ezt meg nem tudom bekopizni, de a www.pasztoy.hu-n a Gumiegyetem linkre kell kattintani, azon belül meg az Abroncs jelölése : DOT azonosítás...-ra. Ott is van leírás a jelentésről. Ez alapján szerintem ott kell annak lenni, méghozzá 3 számjegynek. Feltehetőleg nem domború számok lesznek, hanem valami ovális formán belül homorú (beleolvasztott) számok, mert a többi állandó karakterhez képest, ez ugye hetenként változik, tehát nincs az öntőformában, utólag nyomják bele.
A 88-as gumi meg akkor is nagyon régi, de ha Neked nem volt vele gondod, akkor nem szóltam.
Üdv,
Peti74
Tényleg kétsoros az eredeti tűgörgő. Hogy miért, az csak sejtem. Gondolom a görgők is hordó alakúra kopnak, a szélük vékonyodik, a közepe nem annyira, és ha két soron fekszik fel cspaszeg, akkor kopás esetén sem billen majd akkorát. Igazából a csapszeg anyaga kopik jobban, de ez az elv oda is érvényes, két ponton kell felfeküdnie. Pl. a kupplung menesztő alatt is kétsoros tűgörgő van. Én mindenképpen kétsorosat tennék a csapszeghez. Mostmá akkó holnap megkérdezem a Paulusnál, ahol én veszem a csapágyat, mert ők is forgalmaznak INA-t. A 2400 Ft azért elég sok, majd meglátom itt mennyi.
Csak érdekességképpen : a 400 Ft-os "olcsó" eltolt görgős ?
A hengertalphoz meg lehet jó a papír is, bár én azt hittem abból könyvet meg füzetet gyártanak. Én személyszerint klingeritet rakok alá, van belőle különböző vastagság 0,3-túl 2 mm-ig. Aztán az is lehet, hogy nem kell alá semmi, meg az is lehet, hogy 1 mm is mehet oda. A hengertalptömítést nem csak úgy rakjuk, azért mert kell oda, hanem attól függően, hogy a vezérlés mit kíván. Ha nem akarod bonyolítani, akkor az az irányadó, hogy gyűrűk néküli dugattyúnál felrakod a hengert tömítás nékül, és megnézed hogy alsó holtponton a dugó teteje (a pereménél persze) egymagasságban van-e a felömlő ablakok aljával. Ha igen akkor csak pasztázod, nem kell szilárd tömítés. Ha nem, akkor megfelelő vastagságú hengertalptömítéssel korrigálod (ez a korrigálás szinte mindig a henger emelését jelenti). Utána a szilárd tömítés mindkét felét pasztázod, hogy tutira ne szívjon falsot.
Az olcsó alu hengerfejtömítés viszont megvehető, igaz jó kemény aluból préseléssel készül, ennek megfelelően jó sorjás a széle, azt szépel le kell csiszolni, hogy ne ott feködjön fel, hanem teljes felületén. Közvetlen összerakás előtt fel kell melegíteni a hengerfej tömítést, szép egyenletesen (mondjuk 200 fokra), erre nagyanyáink villany sütőlapja a legjobb, aztán bedonbi egy edény hideg vízbe. Ettől az alu elég rendesen kipuhul,és öszerekható a hengerfej. Utána hamarosan visszakeményedik, de az már minket nem érdekel, mert már felvette a megfelelő alakot és tömít. Használt hegerfejtömítés újra beszerelésénél is alkalmazható jó eredménnyel csak meg kell előtte tisztítani (persze mindig újat kéne).
Üdv,
Peti74
Engem lehülyézett a gumis, amikor mondtam, hogy MZre lesz a Michlein gumi. 20ezer volt a kettő. Pedig neki tudnia kell, hogy a guminál fontos a jó minőség.
üdv
csabee
itt van elöttem.dupla soros , a két sor egymáshoz képest eltolva.300ft-os csapszeg tényleg gyanusan olcsó! a mult héten vettem tömítés garniturát 250ft.(hengertalp-hengerfej , karbi szívócsonk , balldekli)
Köszi a tanácsot Peti74! Azóta találtam ilyen INA csapágyat forgalmazó boltot Fehérváron. Csak ott meg azt mondta az eladó gyerek a számítógépet megnézve, hogy ez a 24 mm széles csapágy sima egysoros, nem dupla. Az eredeti dupla soros (még nem szedtem szét a motort)? A motoros boltban csak 400 Ft lenne a nem tudom milyen csapágy, az INA 2400 Ft+áfa. Azért maradok a drágább megoldásnál, bízva a tartósságában. Csapszegre 300 Ft-ot mondtak szintén a motoros boltban, hengerfej meg talptömítés 200 Ft. Nekem kicsit gyanúsan olcsónak tűnnek a dolgok. Tényleg, a talptömítést érdemes valamivel átkenni, vagy simán szárazon kell betenni a henger alá és tömíteni fog úgy is?
DOT N6Y1 CB2R
Ez van a gumira irva.Vajon mit jelenthet?
Valamint van egy ugyanilyen kopott gumi is nekem amit használtam kb 200 kilométer erejéig mert a kereket ideiglenesen kicseréltem hátul.Arrol tudom hogy egy 88as gép gyári gumija volt.Nekem nem volt vele gondom.Ja igen a kopott gumin is ugyanaz a DOT szám van.
halla
Szia Jocó!
Kb 25 éves gumi volt a gépen. Szinte új. Repedésnek semmi nyoma. A gép fénytől elzárt helyen állt.
Ő nem látta a gumit csak mondtam mi a helyzet erre azt mondta, hogy az a gumi már nem gumi, mert az oxigéntől szép lassan lebomlik,elbomlik. Nos amikor otthon lecseréltem, valóban recsegett ropogott, és foszlott, porzott tulajdonképpen a szereléstől totálkáros lett. Rugalmasságát elvesztette.
Üdv
Attila
Hello! Szétszedtem a ford. szám kihajtásnál a blokkot ,mert nem ment a fordulatszűám mérőm! és van ott egy kihajtám ami meghajtaja , de az nekem lötyög! SÉ valószinű hogy az nem hajta meg a ford. mérőt Ezt vmi belülről tartja? vagy miért lötyög? Másik , kedden szeftem szét ,sé most már csütörtök van ! és ugyebár nincs benne olaj! meddig álhat olaj nnélkül? mert addig nem akarok bele önteni mig emg nem csináltam! mert akkor feleslegesen szedtem szét! Mennyi olaj kell a 125 etz be? 0,9 dl? ÉS szerintetek melyik a legjobb? mert szivesen megveszem a legjobbat!
lÉgyszi segitsetek! Köszönöm!!!
Pandagyík !
Aztán a második felizgulásod nehogy egy esés legyen. Én olyan gumival el sem indulnék, amiben nem bízom meg. Márpedig egy "száraz, hűvös helyen tárolt", de régi gyártású (mondjuk 4 év vagy az felett) gumiban nem bíznék, akármilyen jó ránézésre, a tapadása már nem olyan mint újkorában. Egyébként minden gumira rá van írva a gyártás dátum:
"DOT-szám: Ebből kiderül, hogy mikor gyártották a gumit.
2000-ig három jegyű volt, az első két szám adta az adott év munkahetének számát, a harmadik pedig hogy kilencven hányban gyártották a gumit. Például: 256 jelölés az1996. 25.hetében gyártott gumikon van.
2000-től négy jegyűre változtak ezek a számok, így a 2001. november 26-án gyártott gumi oldalán a 4801 felirat olvasható."
Arról nem is beszélve, hogy bár az MZ-t is sokan a retro-nak számító Pneumant mintázataival képzelik el, azért egy mai túrás-sportos Metzeler, Heidenau vagy Sawa mintázattal nagyobbat és főleg biztonságosabbat lehet motorozni. A gumikeverékek évről évre jobbak a tapadás és csúszás tekintetétben, és a mai "sportos" mintázatokat sem a design motiválja, hanem az egyre jobb vízelvezetés.
2000 Ft még egy átlagos gumiért is olcsó, de ha remeg a térded a kanyar előtt, mert nem mered ledönteni, már nem érte meg. Ha meg vészfékezni kell és elcsúszol, akkor egyensen büntetted magad azzal a gumival. Nem akarok többet papolni, de szerintem a gumi az amin nem szabad spórolni a minőség rovására. Menet közben Téged és az utasodat csak az a két gumi tart majd az úton, azon indultok el és főleg azon álltok meg. Aztán meg mit ér az erő, ha nem uralod ?
Üdv,
Peti74
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|