hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

mcmad
válasz erre | email2005-03-27 21:12:08
Sziasztok!
Szétesett a 150 ETZ-m kipufogója (magyar volt), most szörnyú hangja van. Ha lenne eladó valakinek érdekelne. Elsősorban használt bármilyen (gyári, rezon, magyar) megfelel a kicsit viseletes is!

Előre is köszi a segítséget!!!

Mc Mad
sorszám: 5499 (25529)

 
 
nzsl
válasz erre | email2005-03-27 20:41:40
Szia,
sikerült egyet felszerelni tavaj ősszel, mintegy 100 km-t ment,
a könyök mögött ledobta a festéket... :o(
Most festem ujra hőállóval.
Üdv.
sorszám: 5498 (25528)
(előzmény: pandagyik, 2005-03-27 13:20:44)

 
 
MZ ETZ "%§
válasz erre | email2005-03-27 14:23:04
köszi a segítségetaszthittem hogy drágább mulaccság lesz köszi a segítséget
sorszám: 5497 (25507)
(előzmény: pandagyik, 2005-03-27 13:20:44)

 
 
Miki63
válasz erre | email2005-03-27 13:26:53
Soksikert!!
sorszám: 5496 (25504)
(előzmény: Bikergery, 2005-03-27 12:30:13)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-03-27 13:20:44
Halla!

Van sportkipuff EZTre tavaly asszem 9000 HUF volt(Győr).Olyan mint a Simsoné csak nagyobb.

ahoj
sorszám: 5495 (25502)
(előzmény: MZ ETZ "%§, 2005-03-27 01:51:34)

 
 
Miki63
válasz erre | email2005-03-27 12:52:58
HI,Peti!
Nem sok hézagolót irtam csak külömböző vtg-t.TS 250/1 váltó és az első kiadásu ETZ-k váltolya hézagolós.Az újabbfajtákét valóban nem láttam még de gondolom itt sem árt figyelmesen szétszedni a váltót,.Egyébként amit leirtál az tükrözi azt hogy van tapasztalatod a dologban,ha még van kopott alkatrész gondoltam külön figyelemfelhivás nélkül vágja majd,hogy cserélni kell.
sorszám: 5494 (25500)
(előzmény: peti74, 2005-03-27 01:12:46)

 
 
Bikergery
válasz erre | email2005-03-27 12:30:13
Peti74!
Köszi a jótanácsokat!
Megvizsgáltam a masinát, és a kapcsolókörmök voltak a hibásak.(nem volt már meg az alávágás a körmöknél)
A tengely OK.Fogaskerék csere lesz a dologból.
sorszám: 5493 (25497)
(előzmény: peti74, 2005-03-27 01:12:46)

 
 
MZ ETZ "%§
válasz erre | email2005-03-27 01:51:34
naon kéne egy sportkipuffogó egy etz250-eshez lehet egyáltalán beszerezni ha igen akkor hol? kb mit kóstál? lécci írjatok
sorszám: 5492 (25489)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-03-27 01:12:46
Miki63, Bikergery !
Én is épp most rakok össze a saját 250-es váltómat, és raktam már össze néhányat. Én egy fia házagolót sem találtam a fogaskerekek között, pláne nem sok különböző vastagságút. Valaki mutassom már egyet, hogy néznek ki ezek a "különböző vastagságú hézagolók" ?
Hézagoló tudtommal csak kihajtótengely szimeringháza alá kellhet, az is tengely pozicionálása (holtjátéka)célából.
A váltó javításnál a váltót szét kell szedni, az összes fogaskereket leszedni a tengelyekről (a seeger gyűrűkkel csak finomam, mert vissza is kell őket tenni), aztán mindent szépen el kell mosni tisztára. Ha nincs rajzod, vagy gyári könyved, akkor szétszedés előtt rajzold le magadnak, annyira, hogy az alapján össze is tud majd rakni. A tengelyeket azért kell látni tisztán, mert a váltóvilla ledarálás együtt járhat a tengely berágódásával, a hibás a kapcsolókeréknél. Ilyenkor a tengelyt is cserélni érdemes.
Ha összerakás után 100 km alatt ledarált egy villát, akkor ott nagyon feszülhetett az a villa. Ezt okozhatja a villa görbesége, de az is, ha az egyik váltótengelyt úgy raktad be, hogy oldalirányban nem jól lett pozicionálva.
Ha raksz be új villát és a hozzá tartozó új kapcsolókereket, akkor érdemes megnézni a vele kapcsolódó "régi" fogaskerék kapcsolókörmeit is. Ha nincs meg egyértelműen az éle, ha le van gömbölyítve vagy le van töredezve, akkor érdemes azt a kereket is kicserélni újra.
Sajnos a magyar gyártmányú fogaskerekek és villák elég gyenge minőségűek, ha nekem ilyenből egy is lenne a motoromban, nem járnék vele túrázni. Új DDR-ből ugyan szinte már sehol nincs, de török vagy lengyel import váltóalkatrészekeket is lehet kapni, nekem elég jónak tűntek.

Peti74
sorszám: 5491 (25483)
(előzmény: Miki63, 2005-03-26 23:06:45)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-03-27 00:47:33
M.Imre.
De jó. Akkor már volt értelme részleteznem.

Peti74
sorszám: 5490 (25482)
(előzmény: M.Imre, 2005-03-26 07:50:53)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-03-27 00:45:28
Andrej. A berugótengely o-gyűrűjének cseréjéhez nem úszod meg a dekli levételt, mert az o-gyűrű nem a tengelyen van (ellentétben pl. a Jawakkal), hanem a dekliben, a luk belső hornyában.

Peti74
sorszám: 5489 (25481)
(előzmény: Andrej, 2005-03-26 02:15:13)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-03-27 00:41:12
Amit ki tudtam deríteni "jó minőségű" MZ,EZT felső tőgörgő témában. Az INA tényleg csak egysorosban gyárt ilyen kosarat. Egyedül az angol Torrington csapágycég katalógusában van kétsoros kosár. A két magyar Torrington importőr közül csak az egyik forgalmazza Az ára viszont nem gyenge, áfa nélkül is 3000 Ft.

Peti74
sorszám: 5488 (25480)
(előzmény: mzoli, 2005-03-25 10:05:15)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-03-26 23:39:52
ja:-)
sorszám: 5487 (25477)
(előzmény: Miki63, 2005-03-26 23:06:45)

 
 
MZ ETZ "%§
válasz erre | email2005-03-26 23:07:06
szia mindenki van egy mz etz 250-esem és szeretnék rá egy sportkipufogót létezik egyáltalán? segítsetek lécci
sorszám: 5486 (25474)

 
 
Miki63
válasz erre | email2005-03-26 23:06:45
U.I
A váltó szétszedésnél vigyázz mert külömböző vastagságu hézagolók vannak a fogaskerekek között.Ha valamit fölcserélsz a visszaszerelésnél akkor nemcsak a 3-ikod megy el hanem az egész váltod is na meg a türelmed mire sorbaszeded ujra
sorszám: 5485 (25473)
(előzmény: Bikergery, 2005-03-26 21:01:33)

 
 
tavi
válasz erre | email2005-03-26 22:17:29
Sziasztok! Engem még nem láttatok itt, Nekem is van 1 Etz-m, 251- es,(de jó nekem) :)) eddig egy másik fórumra irogattam,néha.
Ma láttam egy tipptopp 250-est,eladót, még gyári állapot, szerintem jó árban.80 E-ért,nem érdekli valamelyikötöket?
sorszám: 5484 (25469)

 
 
Bikergery
válasz erre | email2005-03-26 21:01:33
Miki63 köszi a tippet!
sorszám: 5483 (25465)
(előzmény: Miki63, 2005-03-26 19:40:05)

 
 
Hequila
válasz erre | email2005-03-26 20:47:41
Nem tudom, hogy ki kérdezte, de lemértem egy zsír új 250-es ETZ kipufogót, az 4 kg volt, utána lemértem egy full kormosat is, az meg 5 kg volt.
sorszám: 5482 (25464)

 
 
Miki63
válasz erre | email2005-03-26 19:40:05
Helló!Ettől van 1 olcsobb megoldás cseréld ki a 3 as fogaskereket mert a széleit lekoptatta a használat Magyarul ez a hiba gyári az ETZ-k ben és a TS ekben egyaránt.(250-ről van szó)Ragd össze nyugodtan villa és fogaskerék csere teljes gyogyulás.Tapasztalatból bestélek.
sorszám: 5481 (25460)
(előzmény: Bikergery, 2005-03-26 16:18:47)

 
 
Bikergery
válasz erre | email2005-03-26 16:18:47
Sziasztok!
Kezdődött a történet azzal, hogy frissen összerekott blokk (ETZ 250) 100km motorozás. 3.speed eltűnt!!
Hazaérkezés szétszerelés... Arc leszakad...
A 3-as fokozatom léptetővillájából egy darab(az a rész ami a fogaskerékkel érintkezik)"eltűnt". (Aztán később megtaláltam a olajleeresztő csavaron, vasreszelék formájában)
Kíváncsi lennék hogy most mi a fa**t csináljak? Szerezzek egy komplett váltót? HELP ME!!
sorszám: 5480 (25457)

 
 
Robi01
válasz erre | email2005-03-26 12:36:51
MZ-vel még nem volt dolgom, Simsonnál ugye szimering van. a vak is azt mondta: meglátjuk, akkora problémát nem jelenthet a csöpögés elhárítása. kösz a válaszokat.
sorszám: 5479 (25451)
(előzmény: lucaska, 2005-03-26 10:17:31)

 
 
lucaska
válasz erre | email2005-03-26 10:17:31
a gyűrűt hiába cseréled megsugom :))

ha finoman bekened a dekli-t és ugy teszed vissza, nem raksz semmi más tomitést, pl papirt akkor faszán összehuzza, és nem csopog

nem FSB-re gondolok amit sokan szeretnek falun, én 1000 Ft-ér vettem egy tubust, de most nem ugrik be mi a neve

http://lucaska.uw.hu/motor.html
sorszám: 5478 (25450)
(előzmény: Robi01, 2005-03-26 01:46:21)

 
 
M.Imre
válasz erre | email2005-03-26 07:50:53
Megneztem az egy hete vasarolt Heidenau gumi DOT szamat, es az ismeretlen kodsor utan szepen ot van utolag beleolvasztva, hogy 1404. Ez azt jelenti, hogy a most vasarolt gumi egy eves.
sorszám: 5477 (25445)
(előzmény: peti74, 2005-03-25 00:53:28)

 
 
Andrej
válasz erre | email2005-03-26 02:15:13
Már csak azt nem tudom, kívülről vagy belülről kell az O-gyűrűt feltenni, igaz az ábra szerint kívülről, ami már cask azért is lenne jó, mert nem kellene leszedni a deklit.
sorszám: 5476 (25443)

 
 
Andrej
válasz erre | email2005-03-26 02:07:23
Robi, mégvalami. A "http://www.ostmotorrad.de/mz/etz/etz150e/etz125e.html" címen részletes robbantott ábrákat érhetsz el, alkatrészekre lebontva.
sorszám: 5475 (25442)

 
 
Robi01
válasz erre | email2005-03-26 01:46:21
kösz szépen. nekem is gyanús volt a szimering dolog, nézegettem robbantott ábrát, és nem láttam sehol, csak o-gyürüt. akkor valszeg azt kell cserélni. és az indexrelével kapcsolatban tud valaki valamit ár ügyileg?
sorszám: 5474 (25441)
(előzmény: Andrej, 2005-03-26 01:16:28)

 
 
Andrej
válasz erre | email2005-03-26 01:16:28
Robi. Mostanában én is sokat szarakodtam ezzel a csöpögés kérdéssel. Még nem álltam neki, de hiteles forrásból úgy tudom, hogy a bal deklibe a berugótengelyhez nem szimmering, hanem 20x2-es O-gyűrű kell. Én most az ünnepekben fogok nekikezdeni, majd ha van valami, írok.
sorszám: 5473 (25440)

 
 
Robi01
válasz erre | email2005-03-25 20:54:26
hello! az lenne a kérdésem hogy mekkora munka a berugótengelynél lévö szimering cseréje egy 125-ös ETZ-nél (szitu: kicsit csöpög az olaj)? venni készülünk egyet, a srác azt mondja hogy azt cserélni kéne. a válaszokat elöre is kösz. Robi u.i. itt Mo-n mennyibe kerül egy indexrelé (ugyancsak 125-ös ETZ-hez)??
sorszám: 5472 (25434)

 
 
Miki63
válasz erre | email2005-03-25 20:36:25
A bovdent is nézd át nem e szorul valahol akanyarban.Továbra is érdekelne 1 szerszám készlet
sorszám: 5471 (25433)
(előzmény: Zénó, 2005-03-25 19:27:27)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-03-25 20:20:53
Szerintem a csavaros állító feljebb tekerésével nagyon felhuzod a tolattyút és amikor huzod a gázt az kiakad.Nekem ilyen a TSemmel volt annál az volt a gond hogy a tolattyu fedele lelazult, nem volt rendesen rátekerve.
Stabil alapjáratot amugy ne is keress bovdenfeszitős karbin.Nekem se volt.

steelheart6 - Nekem 6V akksibol DETA volt.2 évig vagy 3ig de nekem azzal nem volt gondom.És ócsó volt.Most nemtom mibe kerül

ahoj
sorszám: 5470 (25432)
(előzmény: Zénó, 2005-03-25 19:27:27)

 
 
Zénó
válasz erre | email2005-03-25 19:27:27
Hali!
Tanácstalana vagyok a motorommal kapcsolatban ami egy 150-es etz. A probláma forrása az az hogy abszolute nincs alapjáratom ez még a kisebbik para a baj ott kezdődik hogy ha egy kicsit feljebb viszem a tolattyút azzal a csavaros állítóval a karbi tetején akkor egy darabig jól müxik majd teljesen váratlanúl 8000-pörög fel a kis rohadék és innentől már csak a sluszkulcs segít. Kivettem a gyertyát megnézni szép öszbarna a szimeringek is jók mindkét oldalt a végseb 115-120km/h . azaz ránézésre minden fain. És ez a problém csak is álló helyzetben jön elő menet közben eddig még nem. Ez igen kínos ha az ember pirosat kap a lámpánál ezért kérem ha van ötletetek oszátok meg velem.
Köszönettel Zoli.
sorszám: 5469 (25430)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2005-03-25 19:16:05
senómmi=semmi

(boccs) :-)
sorszám: 5468 (25429)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2005-03-25 19:15:18
Háj srácok!

Milyen fajta akksit ajánlotok 6V-ban?
Nekem két éve van egy Varta, eddig nem volt vele senómmi gáz, de ma 1 fél nap elbaszása után már csak ez az egy hibalehetőség maradt. Lehet, hogy nem kell új, csak normálisan fel kell tölteni, de ha kell milyet érdemes?
THX!

Ádi
sorszám: 5467 (25428)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-03-25 18:43:35
Ha jól nézem a szerelési kézikönyvet kettő is van benne???
Egy nagyobb a dob felélől nézve ennek száma 6005- ös, és egy kisebb a fogaskerék felé ez 6204- es!!!???

sajna csak ennyit tudtam segíteni!!! :(((

Fisi
sorszám: 5466 (25427)
(előzmény: acos, 2005-03-25 15:40:28)

 
 
acos
válasz erre | email2005-03-25 15:41:21


lell=kell
sorszám: 5465 (25424)

 
 
acos
válasz erre | email2005-03-25 15:40:28
Tisztelt kollégák!

Meg tudná nekem mondani valaki,hogy mekkora csapágy lell az etz250-es hátsó lánckerekébe?????????

sos sos sos
sorszám: 5464 (25423)

 
 
Infomaker
válasz erre | email2005-03-25 11:56:39
Ja, eladtam még novemberben.
Azóta Hyosung GT650.
sorszám: 5463 (25413)
(előzmény: RR_ZOZY, 2005-03-25 11:46:20)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2005-03-25 11:46:20
Na Hali!

Nem követtem a fejleményeket, Tz-det sikerült eladni?

Üdv, Zoli
sorszám: 5462 (25411)
(előzmény: Infomaker, 2005-03-25 09:23:25)

 
 
mzoli
válasz erre | email2005-03-25 10:05:15
Üdv!
Csapágy témában egyre érdekesebb a helyzet. Tegnap felhívtam az INA honlapján talált fehérvári viszonteladó márkaboltjukat. Ott már azt mondta az eladó, hogy nincs ilyen méretben tűgörgős csapágyuk. A 2400 Ft-os bolt csak egy kis csapágybolt, ott viszont van. Tudjátok követni?
A 400 Ft-os csapágyat nem szemrevételeztem, csak az árát kérdeztem meg, így nem tudok beszámolni róla.
Az alumínium akkor pont fordítva működik, mint az acél? Mert az acél akkor edződik keményre, ha gyorsan van lehűtve. Ha lassan hűl ki, kilágyul.
Paszta alatt milyen szerelési anyagot értesz, te mit használsz?
sorszám: 5461 (25407)
(előzmény: peti74, 2005-03-25 00:22:26)

 
 
Infomaker
válasz erre | email2005-03-25 09:23:25
Na, mindegy, kidobtam a kukába.
sorszám: 5460 (25405)
(elözmény: pandagyik, 2005-03-23 14:37:27)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-03-25 02:04:19
nézem a shell kuton az ásványi 2t-t és vajon ki gyártja? hát a mol-lub.
teljesen kiábrándultam .
összelegóztam a blokkot ,nem maradt egy alkatrész sem!be a helyére, szivató ki , három rugás , visszatol, gyújtás ráad pöcc röff.hat hónap kényszerszünet után ismét üvölt a gépsárkány!!
sorszám: 5459 (25402)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-03-25 00:53:28
A DOT számos infó forrása :

http://totalbike.hu/esztergany/gumi1
vagy
http://totalbike.hu/esztergany/gumi2

Innen kopiztam ki.

Ezt meg nem tudom bekopizni, de a www.pasztoy.hu-n a Gumiegyetem linkre kell kattintani, azon belül meg az Abroncs jelölése : DOT azonosítás...-ra. Ott is van leírás a jelentésről. Ez alapján szerintem ott kell annak lenni, méghozzá 3 számjegynek. Feltehetőleg nem domború számok lesznek, hanem valami ovális formán belül homorú (beleolvasztott) számok, mert a többi állandó karakterhez képest, ez ugye hetenként változik, tehát nincs az öntőformában, utólag nyomják bele.
A 88-as gumi meg akkor is nagyon régi, de ha Neked nem volt vele gondod, akkor nem szóltam.

Üdv,
Peti74
sorszám: 5458 (25395)
(előzmény: pandagyik, 2005-03-24 13:18:37)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-03-25 00:22:26
Tényleg kétsoros az eredeti tűgörgő. Hogy miért, az csak sejtem. Gondolom a görgők is hordó alakúra kopnak, a szélük vékonyodik, a közepe nem annyira, és ha két soron fekszik fel cspaszeg, akkor kopás esetén sem billen majd akkorát. Igazából a csapszeg anyaga kopik jobban, de ez az elv oda is érvényes, két ponton kell felfeküdnie. Pl. a kupplung menesztő alatt is kétsoros tűgörgő van. Én mindenképpen kétsorosat tennék a csapszeghez. Mostmá akkó holnap megkérdezem a Paulusnál, ahol én veszem a csapágyat, mert ők is forgalmaznak INA-t. A 2400 Ft azért elég sok, majd meglátom itt mennyi.
Csak érdekességképpen : a 400 Ft-os "olcsó" eltolt görgős ?
A hengertalphoz meg lehet jó a papír is, bár én azt hittem abból könyvet meg füzetet gyártanak. Én személyszerint klingeritet rakok alá, van belőle különböző vastagság 0,3-túl 2 mm-ig. Aztán az is lehet, hogy nem kell alá semmi, meg az is lehet, hogy 1 mm is mehet oda. A hengertalptömítést nem csak úgy rakjuk, azért mert kell oda, hanem attól függően, hogy a vezérlés mit kíván. Ha nem akarod bonyolítani, akkor az az irányadó, hogy gyűrűk néküli dugattyúnál felrakod a hengert tömítás nékül, és megnézed hogy alsó holtponton a dugó teteje (a pereménél persze) egymagasságban van-e a felömlő ablakok aljával. Ha igen akkor csak pasztázod, nem kell szilárd tömítés. Ha nem, akkor megfelelő vastagságú hengertalptömítéssel korrigálod (ez a korrigálás szinte mindig a henger emelését jelenti). Utána a szilárd tömítés mindkét felét pasztázod, hogy tutira ne szívjon falsot.
Az olcsó alu hengerfejtömítés viszont megvehető, igaz jó kemény aluból préseléssel készül, ennek megfelelően jó sorjás a széle, azt szépel le kell csiszolni, hogy ne ott feködjön fel, hanem teljes felületén. Közvetlen összerakás előtt fel kell melegíteni a hengerfej tömítést, szép egyenletesen (mondjuk 200 fokra), erre nagyanyáink villany sütőlapja a legjobb, aztán bedonbi egy edény hideg vízbe. Ettől az alu elég rendesen kipuhul,és öszerekható a hengerfej. Utána hamarosan visszakeményedik, de az már minket nem érdekel, mert már felvette a megfelelő alakot és tömít. Használt hegerfejtömítés újra beszerelésénél is alkalmazható jó eredménnyel csak meg kell előtte tisztítani (persze mindig újat kéne).

Üdv,
Peti74
sorszám: 5457 (25394)
(előzmény: mzoli, 2005-03-24 16:48:16)

 
 
csabee
válasz erre | email2005-03-24 17:09:52
Engem lehülyézett a gumis, amikor mondtam, hogy MZre lesz a Michlein gumi. 20ezer volt a kettő. Pedig neki tudnia kell, hogy a guminál fontos a jó minőség.

üdv
csabee
sorszám: 5456 (25380)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-03-24 16:59:52
itt van elöttem.dupla soros , a két sor egymáshoz képest eltolva.300ft-os csapszeg tényleg gyanusan olcsó! a mult héten vettem tömítés garniturát 250ft.(hengertalp-hengerfej , karbi szívócsonk , balldekli)
sorszám: 5455 (25379)
(előzmény: mzoli, 2005-03-24 16:48:16)

 
 
mzoli
válasz erre | email2005-03-24 16:48:16
Köszi a tanácsot Peti74! Azóta találtam ilyen INA csapágyat forgalmazó boltot Fehérváron. Csak ott meg azt mondta az eladó gyerek a számítógépet megnézve, hogy ez a 24 mm széles csapágy sima egysoros, nem dupla. Az eredeti dupla soros (még nem szedtem szét a motort)? A motoros boltban csak 400 Ft lenne a nem tudom milyen csapágy, az INA 2400 Ft+áfa. Azért maradok a drágább megoldásnál, bízva a tartósságában. Csapszegre 300 Ft-ot mondtak szintén a motoros boltban, hengerfej meg talptömítés 200 Ft. Nekem kicsit gyanúsan olcsónak tűnnek a dolgok. Tényleg, a talptömítést érdemes valamivel átkenni, vagy simán szárazon kell betenni a henger alá és tömíteni fog úgy is?
sorszám: 5454 (25378)
(elözmény: pandagyik, 2005-03-22 23:27:16)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-03-24 13:18:37
DOT N6Y1 CB2R
Ez van a gumira irva.Vajon mit jelenthet?
Valamint van egy ugyanilyen kopott gumi is nekem amit használtam kb 200 kilométer erejéig mert a kereket ideiglenesen kicseréltem hátul.Arrol tudom hogy egy 88as gép gyári gumija volt.Nekem nem volt vele gondom.Ja igen a kopott gumin is ugyanaz a DOT szám van.

halla
sorszám: 5453 (25375)
(előzmény: peti74, 2005-03-24 11:59:53)

 
 
Attis
válasz erre | email2005-03-24 12:10:36
Szia Jocó!
Kb 25 éves gumi volt a gépen. Szinte új. Repedésnek semmi nyoma. A gép fénytől elzárt helyen állt.
Ő nem látta a gumit csak mondtam mi a helyzet erre azt mondta, hogy az a gumi már nem gumi, mert az oxigéntől szép lassan lebomlik,elbomlik. Nos amikor otthon lecseréltem, valóban recsegett ropogott, és foszlott, porzott tulajdonképpen a szereléstől totálkáros lett. Rugalmasságát elvesztette.
Üdv
Attila
sorszám: 5452 (25372)
(elözmény: pandagyik, 2005-03-24 07:02:37)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2005-03-24 12:09:49
Hello! Szétszedtem a ford. szám kihajtásnál a blokkot ,mert nem ment a fordulatszűám mérőm! és van ott egy kihajtám ami meghajtaja , de az nekem lötyög! SÉ valószinű hogy az nem hajta meg a ford. mérőt Ezt vmi belülről tartja? vagy miért lötyög? Másik , kedden szeftem szét ,sé most már csütörtök van ! és ugyebár nincs benne olaj! meddig álhat olaj nnélkül? mert addig nem akarok bele önteni mig emg nem csináltam! mert akkor feleslegesen szedtem szét! Mennyi olaj kell a 125 etz be? 0,9 dl? ÉS szerintetek melyik a legjobb? mert szivesen megveszem a legjobbat!
lÉgyszi segitsetek! Köszönöm!!!
sorszám: 5451 (25371)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-03-24 11:59:53
Pandagyík !
Aztán a második felizgulásod nehogy egy esés legyen. Én olyan gumival el sem indulnék, amiben nem bízom meg. Márpedig egy "száraz, hűvös helyen tárolt", de régi gyártású (mondjuk 4 év vagy az felett) gumiban nem bíznék, akármilyen jó ránézésre, a tapadása már nem olyan mint újkorában. Egyébként minden gumira rá van írva a gyártás dátum:
"DOT-szám: Ebből kiderül, hogy mikor gyártották a gumit.
2000-ig három jegyű volt, az első két szám adta az adott év munkahetének számát, a harmadik pedig hogy kilencven hányban gyártották a gumit. Például: 256 jelölés az1996. 25.hetében gyártott gumikon van.
2000-től négy jegyűre változtak ezek a számok, így a 2001. november 26-án gyártott gumi oldalán a 4801 felirat olvasható."
Arról nem is beszélve, hogy bár az MZ-t is sokan a retro-nak számító Pneumant mintázataival képzelik el, azért egy mai túrás-sportos Metzeler, Heidenau vagy Sawa mintázattal nagyobbat és főleg biztonságosabbat lehet motorozni. A gumikeverékek évről évre jobbak a tapadás és csúszás tekintetétben, és a mai "sportos" mintázatokat sem a design motiválja, hanem az egyre jobb vízelvezetés.
2000 Ft még egy átlagos gumiért is olcsó, de ha remeg a térded a kanyar előtt, mert nem mered ledönteni, már nem érte meg. Ha meg vészfékezni kell és elcsúszol, akkor egyensen büntetted magad azzal a gumival. Nem akarok többet papolni, de szerintem a gumi az amin nem szabad spórolni a minőség rovására. Menet közben Téged és az utasodat csak az a két gumi tart majd az úton, azon indultok el és főleg azon álltok meg. Aztán meg mit ér az erő, ha nem uralod ?

Üdv,
Peti74
sorszám: 5450 (25369)
(elözmény: pandagyik, 2005-03-24 10:50:08)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu