:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Nekem sem vált be az NGK pedig a hőértéke megfelelő volt de mégsem volt hajlandó rendesen működni.
Ezek a japánok nem értenek a motorokhoz!
Sziasztok!
Volna egy kérdésem felétek!!!
A hétvégén elment a töltés a motoromból és állandóan ég a töltés visszajelző lámpám, leszopja az akkut!Nem tudom mitől lehet, bár megnéztem a generátort, de mivel nem értek hozzá, nem sokra jutottam...
Volna valami ötletetek, hogy mit kéne megnézni rajta?!Ha valaki részletesen le tudná írni az légyszi küldjön emilt!
A cím:ocsikukac2@freemail.hu
Szevasztok, ötleteket, tippeket kérek tőletek, mert olyan nem várt jelenséggel találkoztam a frissen vásárolt etz 250-esem részleges szétbontásakor, kipucolásakor, ami rendesen hátba vágott. Történt ugyanis, hogy az előző tulaj a tanksapka gumitömítésének tönkremenetele után sziloplaszttal nyomta tele a zárósapkát is, meg a tank nyílását is teljesen körbe. Majdnem teljesen sikerült a tankot kipucolni, a sapka természetesen új lesz, de vajon hogyan lehet teljesen mentesíteni a tartályt, hogy ne kerüljön be a cucc az üzemanyagrendszerbe? Gondolom, a benzin oldja a szilót? Szóval várom a tippeket.
Miért nem valami értelmesebb színre fested mint a gyári bilikék& ótvarpiros??? :))))))))))))))))))))) Mindekitől bocs akinek ez tetszik!!!!!
Még csak RAL kód sem kellene!!!
Én csak egy gyári ezüstmetál ETZ-t tudok neked, eredeti gyári állapot, 80.e pénz
125ösre baromság 250es karbit tenni. Rengeteget enne, de legfőképp fulladna
meg elolajozná a kipufogót szerintem. (légtorok, és köbcenti miatt) Nekem ugyanezt csinálta a 125ösömön,
igaz abban "csak" 115ös fúvóka (150esbe való) volt a 100as helyett. Volt, hogy 8 litert evett, igaz
az előző tulaj a benzinszintet is baromi magasra vette. Az utángyártott fúvókáknál viszont előfordul, hogy
nemcsak tűrésben, hanem gyakorlatilag alapméretben is eltér a furatuk a névlegestől. Az általam vett 110esnek láthatóan nagyobb a
furata, mint a régi 115ösnek. Szal próba szerencse.
Most tettem bele egy 90eset, még kis szerelés és kipróbálom. 100ast nálam nem
lehet sehol sem venni, a legközelebbei a 90 és a 110es. Ha jól tudom
a benzinszintet a kis tuskó tetjéig célszerű beállítani.
Gyertyákról
Az enyémben Bosch W4AC van, egy frisebb gépkönyv szerint az megfelelő, noha a
hőértéke 225 a 260 helyett. Gondom nincs vele, pedig gyakran szoktam 7000ig forgatni. Én Brisket még a régi Babettámban használtam,
és volt olyan példány, ami vadi újan 50 km után feladta. Szárazon
szikrázott, de a kompresszió kioltotta.
Aszerint a könyv szerint a következő típusok alkalmasak az eredeti Isolator 260as helyetesítésére:
Bosch W4 AC, Bosch W4 AP, Beru 14-4 A 2, Beru 14-4 AD, Champion L-5, Champion L-4 G, Champion L-78, Champion L-78C, NGK B7 HS, NGK B8 HS, AC 42, KLG F 80, Pal N9, Marelli CW8 N, Nippon Denso W 22 FS, Motorcraft AE l, Iskra F80, Bosna F 80, Bakony F 80, Lodge 3HN,Marchal345, Marchal 4N, UdSSR A 23, A 26
Gondolom a lista korántsem teljes.
Nekem van hallos gyári gyújtásom eladó.
Na Emberek!
FIGYELEM!
ÁPRILIS 30. SZOMBAT, MOTOROSTALÁLKOZÓ!
Hely: CSURGÓ
progam (előzetesben, ez még változhat)
Délután:
Jönnek a népek
Aztán terv szerint egy kis motorozás a környéken, Drávapart, ilyesmik
Este:
Hatalmas buli, sörsátor
élőzene: helyi rockegyüttesek (Dühkitörés, Robbanásveszély, Pulse, Arc-Light, Thief, és esély va egy Blues Companyra vagy Takács Tamás DBB-re)
ez megy egész éjjel, aztán május 1-én reggel Trial Bemutató, illetve lehet élvezni a város május elsejei programjait.
Ennyit előzetesben, valszeg jövő hétre összeáll minden, és akkor jön a többi infó, meg a pontosítás. Ha megvan minden, rakk fel róla infót a honlapomra is.
Remélem minél több jómotorosember el fog jönni!
Üdv!
Ádi - da egyik főszervező
Előtte brisk volt benne, csak nem tudom hova tettem, pedig még talán 100 km sincs abban a gyertyában.
A szívem amúgy a Bosch felé húz, mert azt még nem próbáltam. De meglátjuk.
Sziasztok!
Nem tud valaki segíteni? Olyan gondom van, hogy vettem 250-es ETZ-t, de az agyament előző gazdája összebarmolta citromsárgával a motort, és hogy visszaállítsam gyári állapotúra kellene a színkeveréshez az gyári ezüst-metál, vagy a gyári világoskék, illetve a gyári piros színek RAL kódja.
Köszi, TT
Dino!!
Gyertyából jó a Brisk N14C!! Az NGK - tól érdekes volt hogy nem akart 5000 fölé pörögni, vagy csak igen nehezen a motor (ETZ 250), kicserélve a gyertyát a Briskre pörgött már mint állat! :)))
Fisi
NGK-t ne vegyél mert szar. Nekem idáig volt három és egyik se bírta 1,5 hónapnál tovább. Brisk vagy Champion. Ezekből is változó hőértékű. A legjobbak és olcsók is. Az NGK szerintem nagyobb feszültségre való. Nekem nem adott normális szikrát.
Kössz!
Fizetés után lehet megpróbálok egy NGK-t.
üdv!
125 ös ETZre 250es karbi az sztem egy kicsit huzós tekintve hogy a 125 torokmérete 22 a 250 esé meg 30 gyárilag.Meg a 125ös nek kb 100as fuvokája van a 250esnek meg 135ös ha csatos akkor 130as.Egyik cimborámnak a 125ös karbijába 130as fuvoka került akkor az fullatt meg evett vagy 8-10 litert.Ha nagyobb a torok is akkor lehet hogy annyira nem fulad mer több a levegő de hogy többet fog zabálni az biztos.Normális gyári karbi normális gyujtással az tutti.A hall gyujtásrol annyit hogy nekem olyan van és amit fél éve beállítottam előgyújtásnak az még most is annyi.Megszakítoval nem volt ennyi "szerencsém".A hall gyujtás nagy fordulatnál is tartja az előgyujtás értékét ami egy cikkben még jo régen ezen az oldalon jelent meg.ETZnél sztem ez fontos tekintve hogy nagy fordulaton adja le a max teljesítményt meg nyomatékot gyári gépet feltételezve.
halla
Nekem akkor csinált ilyen lelassuló témát az ETZ-m amikor kis hőértékű gyertya volt benne. Régebben tettem bele egy orosz gyertyát (találtam a sufniba)mentem vele 30 km-t, 4-esbe jól kipörgettem és egyszercsak el kezdett lassulni, aztán kuplung be, egy kis idő után megint húzhattam neki. Most Champion változó hőértékű gyertyám van és a probléma megszűnt. 125-ös ETZ-re 250-es karbi. Ezt mennyire tartjátok jónak? Mi lesz rajta jobb és rosszabb? ETZ-re gyári hall kapcsolós elektronikus gyújtás mennyire megbízható? Van valakinek ilyen? Várom a hozzászólásaitokat. Előre is köszönöm.
De ha kirolytolódna a bowden akkor elvileg feltűnne a jüóembernek másnem a nagy/megnőtt "holtjáték" miatt. Meg nem tudná visszaengedni a gázt.
Meg asszem arról volt szó, hogy egyszer csak felpörög. De ha nem nyúlé hozzá és úgy pörög fel akkor kicsi az esélye, hogy a bowden rángassa magát.
Meg ha jól gondolom ez nem olyan pöpgés, mint amikor gáztadsz, hanem csak pörög és kész. Tudod, ezőtlenül, de pörög, majd szét esik.
De ha ezt beúzott kuplunggal sebességben sikerül előidézni akkor sem tudsz elindulni a motorral, mert lefullad (legalábbis nekem ez volt). Ez csak olyan snassz pörgés, mint amikor TS 125/150-nél elfordítod jobbra a kormányt, igaz hogy bőg a motor, de erő nélkül.
A gyújtással meg úgy lehet ilyen fordulatot elérni, hogy kurvanagy előgyújtást állítasz (a qrvanagy nálam nem 7 mm!), de a szikrához kell a benzin, mert azt gyújtja meg.
Ja, meg nekem is volt kirolytolódott bowdenem, de érdekes, hogy lecseréltem újra(!!!) meg meg is olajoztam (!!!) és mégis csinálta.
A karbicsere után tűnt el a jelenség teljesen. Szóval szerintem keverék lesz, de egy elbaszott gyújtás is rátehet egy lapáttal a bajra.
Szerintem.
Zéno, szerintem döntsd egy árokba
nekem sikerült összeraknom egy szuper ETZ-t, csak sajnos most meg adhatom el,
alapjárat nekem azután lett jo, hogy kicseréltem a fesszabályzot, meg beállitottam a gyujtást..
http://lucaska.uw.hu/motor.html
lucaska@gmail.com
HI Zéno!Valamikor nekem is volt ilyen problémám és hidd el csak a bovdennel lehet problémád.Szedd szét a csutkát és v,szinü,hogy ott van kirojtolódva a bovden.A motor csak akkor pöröghet igy fel ha gázt adol,a suber fenn akad.Ha gyujtással is ellehetne érni ezt a fordulatot nem kéne benzin.Csak azért pörög igy mert megkapja az anyagot. Ne gondolj komplikált gebaszra,a nagybajoknak általába egyszuerü amagyarázata.Mindenesetre irj kiváncsi vagyok mi a fejlemény.
Adminisztrátor által törölve.
Nekem az utángyártott fúvokával nem volt gondom a néhai ETZmen, A tűszeleppel igen, az folyt rendesen. Az utángyártott főfúvoka tartóval, subertűvel sokat szórakoztam, mire összejött a dolog.Viszont bontottat veni ezekből nem célszerű. Marad az 1-3 napos állítgatás.Én két új tűt csiszolgattam egy kicsit, mire az egyik kifogástalan lett az új fúvóka tartóval.Lehet, hogy másnak nagyobb szerencséje van...
Zénó!
Ilyet én akkor tapasztaltam a 125-ös Trophymon, amikor fel lett fúrva százötvenesre. Kicsinek bizonyult a karbi. Aztán szereztem egy 150-es karbit, és a dolog megoldódott. Próbáltad a nagyobb fúvókát?
Üdv!
Ádi
Üdv!
Pénteken talákozok két lipcsei sráccal.Szerintetek ismerik az MZt? :))
Megint én.
Szerintem a vadmotoros a súberttű-tartó kis rézpöcökre gondol.
Nekem akkor múlt el a felpörgés dolog, mikor kapott egy ETZ 250 Karbit meg beállítottam az előgyújtást.
De nekem nem mindíg pörgött fel, hanem csk mikor kedve volt, de akkor annyira, hogy lehúztam a gyertyapipát aztán utána is pörgött még egy jónéhány másodpercig. Volt olyan hogy arra gondoltam már, hogy kiveszem a gyertyát. Szerencsére nem próbálkoztam, mert így utólag biztos átlőtte volna a tankot is.
Meg én nem tudtam visszatennis sebességbe olyankor, mikor felpörgött.
szia! Én az úszóház belső falán lévő kis pöcök tetejéhez állítom a szintet.Igaz, nekem 251-m van,lehet,hogy azon más karbi van.
Amiben még nem vagyok biztos az az úszóházban kötelező benzinszint nagysága lehetséges hogy ez okozza a gebaszt ugyanis cserélnem kellett a "szelepet" az úszók felett. Mennyi az előírt érték vagy ha valaki lekapja kilötykölés nélkül a peremtől lefele mennyire kell legyen?
Hali!
Nos egy vadi új trabant megszakító van benne úgy 2.8mm-es elügyujtásal nem tom hogy ez most jó-e vagy sem. Kedves vadmotoros milyen pöcökre gondolsz? ami a tüt tartja a helyén mert az fix, hogy jó! 120-as a föfuvoka 35-ös a mellék. Egyépként tök az van amit Dino mond váltásnál is felhorog a francba..
Viszont:
TS 125 új dugó (nem fúrattam!!) másik gyűrű (nem új!!) megy mint az állat. Csak mikor rájön az ötperc ráhuzom a gázt és kibaszottul lassul. Nem úgy, mint motorféknél, hanem jobban.
Én arra gondolok, hogy túplmelegszi (magyar dugó) és egy kicsit lehet, hogy szorul. Ilyenkor visszaegy, had pörögjön, de nem terhelem vele. Aztán egy kis idő és jó lesz megint
Aztán van amikor megint bejátsza. Meg két személyel hamarabb bekövetkezik (ezért is gondolok a túlmelegedésre/szorulásra).
Vélemény?
Nem lehet hogy az a kis biztosító pecek csúszott be?
Köszi, a címet elküldenéd? De mindenkép új szár lesz véve mert azt elfelejtettem hozzátenni hogy a belsejében kb 2 mm mély szabálytalan "vályatok" vannak. Biztos a rugó a hibás.
Gyújtás?
Jó, biztos a keverék is szar, de a gyújtás is közrejátszhat ehgy picit.
Nekem a 250/1-el volt olyan, hogy váltás közben felpörgött, de nyélre. Az elejtronikáját meg én kötöttem akkor még, úgyhogy le sem lehetett állítani.
Ja, meg gázre még tovább pörgött
Sziasztok!
Egyszerüen még mindig bajlódom az alapjáratommal a 150es tzmen .
Egyszerűen ha a karbiban a tű nem az utolsó osztáson van (a tü felöli oldalon) akkor beindítás után azonnal felpörög 6-7000 fordolatra. Most már menet közben is jelentkezik!
Nem akad fel a bovden nem ereszt a szimeringeim akkor meg mi a nátha miat van?
Ha a benzin levegő csavart majdnem kitekerem akkor meg leáll lefollad ha 3000.alatt van ha túlpörgetem akkor meg megint csak elszáll!!4
vOLT MÁR PÁR MOCIM DE ILYET MÉG NEM B** Segítsetek..
Zoli
U.I.: lasd elözményt a korabbi levelemnél
Hali!
Akkor örülök hogy nem KEEWAY, mert azokról sok jót nem hallottam. A motorrevűs KEEWAY-ARN robogó-teszt elég lehangoló volt, hogy egy zsírúj robogónál 10.000 km alatt mennyi és mekkora probléma előjött. Aztán a szervízvezető srác rezignáltan csak annyit reagált hogy ez egy gyártási hibás példány volt és csak véletlenül ilyen szar...hahaha. Node végülis mit is várjon szegény ember "rongyos" 350E ft-ért? Még működjön is? Na neee :-))
Remélem a távolkeleti (eddig) szutykok is szépen jönni fognak felfelé minőségileg, lehet hogy erre a legjobb példa épp a HYOSUNG lesz...
Mindenesetre én még sokáig kitartok az ETZ mellett :-))
Üdv, Zoli
Szerintem megérte.
Nem Keeway, ezzel mindent elmondtam :)
Hoppláhéjjjj!
EZT INFOMAKER-NEK SZÁNTAM!
Bocsolóógia :-)
Hali!
Megérte Hyosung-ot venni? Nem pocsék a kidolgozása?
Üdv, Zoli
hequila:
én kérdeztem. Kösz az infót. megyek leszedem a kipuffot a méréshez, csak előtte szerzek egy pontos mérleget. a csuda gondolta, hogy csak 1 kg a különbség.
Attis. Bp az messze van. Jószerivel megduplázná a költségeket.
Biztos, hogy az csörög?
Lehet öngyulladás is, és a duguttyú is csilingelhet.
Próbaképp egy olcsó próba: Emelj a hengerfejen több tömítés alkalmazásával, és próbáld a tisztább üzemü olajat.
Ha persze már sokszor ue. a gond akkor a felső szemed "tojás" lehet.
Esetleg a telibe görgőzés jelenthet megoldást ideiglenesen ,generálig. Asszem ebben az esetben 2 gyűrűt kell beépítened a szem és a dugó közé.
Ha pedig perselyezed felejtsd el az 1:50-es keveréket.
Attila
Szia Andrej
Nekem van telóm, tárcsás, és dobfékeshez is, de Bp.-n.
Zénó !
Ha nem felejtem el, akkor kedd este elküldöm valami táblázatba foglalva.
Üdv,
Peti74
osztro !
Szerintem ez egy 7 danos marhaság.
Mit gondolsz a bronzperselytől majd mi lesz ? Nem fog csörögni ?
- Ha az ETZ125 nem megy eléggé, akkor fel kell újítani. Ha még mindig kevés, akkor fel lehet fúrni 150-re. (erről is volt szó nemrég). Ha még mindig kevés, vegyél egy 250-est. Ha az is kevés furasd fel 300-ra. stb, stb.
Egyébként ha jól érzékelem, a "le van marva a hengerfejből + elég nagy köbcenti" nem hozta be a papírformát. Az ETZ sürítése alapból 10,5 ! Szerintem ehhez a kategóriához és konstrukcióhoz utcára az elég is. Ha növeled a köbcentit, akkor az égésteret is vele arányosan növelni kell és nem még inkább csökkenteni ! Mennyi lett a sűrítése ember, 15 ?
Mert olyan 12 fölött az lenne csoda, ha nem csörögne, meg nem öngyulladna. Persze előgyújtás csökkentéssel, meg nagyobb főfúvókával, dúsabb keverékkel utána lehet menni valamennyire, de nem igazán érdemes. Kopogni fog állandóan.
Ott azon az "tuningon" kéne egy kicsit visszavenni és azt csörgést, és vele az összes alkatrész igen korai halálát kéne megelőzni.
Bocs a stílusért. A válasz röviden: a hiba nem a tűgörgőben van és a bronzpersely sem fogja megoldani. A bronpersely amúgy sem ekkora fordulatra való.
De ha mégis akarsz rá költeni, akkor adok elérhetőséget, ahol csinálnak neked fasza bronzpeselyt, de oda csak a natúr hajtókart vidd, a főtengelyt ne.
Peti74
Sérülésmentes ETZ teleszkóp bal szárat vennék kompletten. (vezető és csúszócső együtt a csillapítóegységgel)
Esetleg teljes teleszkópot olcsón. Ezenkívül 18"os első felnit
hibátlan állapotban. Lehetőleg Szombathely-Vas Megye
Aki tud, írjon.
Bocs, valóban elírtam. A főfúvókám jele 115, ami nagyobb az előírtnál (100).
Megpróbálok bele egy kisebbet, talán azzal nem lesz ennyire benzindús.
Talán ez inkább 150esbe jó, noha oda 120ast ír elő a könyv.
Utángyártott fúvókát megéri venni?
A tűfúvókát a fúvókatartó kicsavarása után lehet kivenni vagy hogyan?
Szeva!
Tudana valaki segíteni abban h.:
Egy 125 ös ETZ-t felsö tqgörgQje helyett
bronz perselyt szeretnék beépíteni mert:
a tügörgöt állandóan szétveri a motor (levan marva a hengerfejbQl + elég nagy köbcenti) és kb 2-3ezer km után már elégé csörög.....)ezért gondoltam arra hogy +csináltatom bronzperselyesre .
Ha valaki tudna segíteni, vagy csinált már ilyet légyszi írjon vagy egyáltalán érdemes-e neki fogni...
A válaszokat elQre is kösz
Köszi miki63!!!!!
Megnézem mert nekem szolnok közelebb van mint pest! Mégegyszer köszi!
Vad ! Persze ha nagyon el van görbülve, akkor meg vegyél valami jól kinéző bontottat. Van itt a fórumokon az Attis gyerek, ő épp árul bontásra egy 251-est (teló ugyanaz), lehet hogy a telói még megvannak.
Így legalább a 4-ből tudsz összerakni 2 jót (kevésbé kopott aluszár, kevésbé kopott miramidgyűrűk, stb..)
De 15ezer Ft 1 db új telóért az szerintem horror.
Peti74
Vad !
Minden MZ teló görbe valamennyire, egyszerűen elgörbül a használattól is. Szerintem mindeképpen érdemes kiegyenesíttetni, mert a bontott is görbe, így meg tuti egyenes lesz. Többen is csinálják, akihez én viszem, az a XIX. kerületben, Kispesten van a Báthory utcában azt hiszem. Megkérdeztem, hogy csinálja, hogy kevesebb mint 0,1 mm pontossággal kiegyenesíti, a külső felület megnyomása vagy sérülése nélkül. Egyszerű : a kezdő görbülettől függően egyre nagyobb és nagyobb átmérőjű acélgolyókat présel át a telószáron, azok egyenesítik ki ennyire.
Olyan 1500 Ft volt száranként, de az embernek csak a teljesen üres szárat kell vinni, a szétszedés a Te dolgod.
Majd utátanézek a pontos címnek és telefonszámnak.
Korrekt a fickó, mert ha annyira el van görbülve, hogy a belső fémszerkezet sérülése nélkül nem lehet kiegyenesíteni (az meg a szilárdságot mér csökkenti) akkor megmondja, hogy nem, mert balaesetveszélyes lesz. Amúgy verseny krosszmotorok telóit egyengeti.
Peti74
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|