:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Na meglett a 250/1es hibája: gyertya, gyertyakábel, és pipa közül 2, mert másik gyertyával se mukkant meg. Viszont az a gyertyapipa hibája, ha hallgatva a pipán belülről hallom a szikra pattanását?
Jóvanna :D
Ma reggel majdnem sikerült egyet perecelni az Etz-vel, egy teljesen ártatlan kanyarban, olyan salakmotorosan sikerült venni a kanyart.Nem tudom, hogy szedtem össze, de kivülről biztos jól nézett ki.Adorján Zoli jöhet hozzám tanulni:)
Nem volt az utalás, távol álljon tőlem az ilyesmi! :-D
A 125-ös ES és TS váz különbözik valamiben?
...és te már nem vagy kezdő...mibe fogadjunk, hogy nem ez lesz a baja..
Vettem a finom utalást, tényleg egyszerű a magyarázat.
Pontosan, ahogy Kéri mondta.
Az oka sem bonyolult, a "Sűrített trutyi" ellenállása nagyobb, mint a levegő.
Szóval a téma nem annyira elgondolkodtató, mint inkább szívatós.
Bár aki látott már egészséges szikrát, az nagyjából szemre is megmondja, hogy jó a szikra vagy nem.
Ez a jelenség inkább a kezdőket szívatja. :-)
Alacsony a szikrafeszültség. Sima levegőn áthúz, de a sűrített trutyiban már nem. Ez lehet a gyengélkedő trafótól, vagy alacsony akkufesztől is, vagy azért mert a gyújtáskábelen, vagy pipánál elveszik valahol az energia egy része.
Az Mzclub legutóbbi balti túrán így járt a cikk írója.Megmondom őszintén, több mint 20 éve kétüteműzök, de ilyen jelenségről még nem hallottam, de lehet nekem is volt már ilyen problémám, hisz gyakran alakul úgy rejtélyes hiba, hogy 3-4 dolgot is kicserélek egyszerre, és pontosan nem tudni mi volt a hiba oka.
Ez a jelenség, hogy magában a hengerben nem ad le szikrát csak kitekerve, mi okozza?Mi a megoldás?
Érdekes, elgondolkodtató téma.
Sziasztok!
Engem szívatott gyertya hogy kivéve volt szikra rendesen!De mikor be volt tekerve akkor már nem!Hozzáértők mondták hogy előfordul hogy nyomás alatt nem adja le a szikrát!
A gyújtás azért nem akkora ördöngösség, hogy évekig szívassa az embert.
A baj az, hogy ha például veszel egy új trafót vagy kondenzátort nem sokkal nagyobb rá az esély hogy az jó, mit arra hogy eleve rossz.
Én úgy értem, hogy ha kitekered a gyertyát és kinn szikrázik, az nem jelenti azt, hogy betekerve a helyére a hengerben is szikrázni fog.
Attól félek én is mert a trafó drága móka, de az álltában, akkumulátor nélkül csak nem megy tönkre... gyertyát már próbáltam másikat, nem volt változás, marad a kábel pipa ésatöbbi.
Ja. Amikor a megszakító erőteljesebben szikrázik mint kéne, akkor biztos hogy nem húzott át a gyertyánál a szikra, ám annak az energiának valahol muszáj kisülnie, így marad a megszakító, vagy rosszabb esetben a trafó belseje.
Hát első körben a gyertya. ha visszatérő, akkor meg kideríteni, hogy mi eszi meg a gyertyát.
Az a baj, hogy ha kinn szikrázik, attól a hengerben még nem biztos. :-(
Trafó csatalakozásának a tövében van egy vékony vezeték ami csak úgy rá van tekerve, nekem az oxidálódott. Egy rápillantást megér.
Esetleg valamelyik saru oxidálódott állás közben, vagy gyertya, gyertyakábel hiba is lehet.
Na ma is jó napom volt, kitoltam a 250est, hát nem szeretett beindulni, azthittem a sok állás után karbi dugult el, hát nem... Szikrát egyszer jól ad (gyertyaelektródák között, olyankor pöffen 1-2t), máskor elektróda mellett, vagy lenn a megszakítónál. Kedvenc múlt évi hiba megint. Kondit cseréltem, gyertyapipa eddig jó volt, valakinek vmi jó ötlet?
Mi romolhat el állás közben, úgy hogy legutóbb normálisan járt?
Olajbefecskendezőt használt ismerős.
Hogy oldjam meg az üzembiztos kenést?
Nem kell 500W.
20W LED ugyan úgy megteszi. Mostmár nem is drága, ha a kínaiaktól hozatod.
Én már régóta gondolkodok hogy a refit is LED-esíteni kell, csak az a gond, hogy az eredeti lámpatest nem ad jó fókuszt vele. Valami projektoros cucc kellene.
Különben a 80-as években apám egyik haverja kétütemű Wartburgot gázosított meg. Ez annyira valószerűtlen volt akkor, hogy lazán furikázott a csomagtartóban soha egy rendőr sem fogott gyanút.
Valószínűleg ugyan így lehetne Simsonnal is. Egyik oldalára gázpalackot rakni, ha a másik oldalra meg disznót :)
230V 500W-os halogén.Áramfejlesztő is a gép. Csak körözni kell vele, hogy legyen menetszél. És óránként kibogozni a feltekeredett hosszabbítót. :-)
Mert a gázbiztonsági szabályzat szerint csak RB lámpa szerelhető rá! :-D
Az nem egy udvari keresőfény?
Minek az a búvárszemüveg a 350-es Jawa első lámpájára? :-)
"-Műszaki vizsgát?
-Köszönöm, de nem kérek!"
:-D
Gyms megyében lakom.Email: pisti8101@gmail.com
Helló!Nekem komplett Etz 125 eleje kellene,kerék,teló,komplett fék karokkal,talán még a kormány is,aki tud segitsen,köszönöm!
Gyártanak 2t-hez gáz szettet.
Még motorkerékpárhoz is. Állítólag Kína-INdia környékén ez tök normálisan működik.
Itt egy motoros gázszett:
http://www.yugo-tech.com/moto.html
A hazai viszonyokat ismerve soha nem kapnál rá műszakit.
Mert valójában mi legalább olyan csóró ország vagyunk mint ők, de csak a drága "kulturált európai" megoldásokat preferáljuk! :-D
http://totalcar.hu/tanacsok/nepperuzo/2011/06/06/hogyan_vegyunk_lpg-s_autot/
"Anno Lada 1200-be tettem gázt, majd érdekességképpen Trabant 601-be lett berakatva. (Baján csináltak ilyetén okosságot, azt most hagyjuk mennyire volt életbiztosítás a rézcsövet a kipufogó csonkra tekerni, és az olajzást injekciós tűn keresztül becsöpögtetve a karburátorba megoldani.)
Még 137 forintos gázzal kezdtem (palackja 11kg). Palack egy időre fejtetőre állt, az összegyűlt szagosítóolajat kiengedni, a kisebb feltűnés érdekében, majd lehetett haladni. Ladában hőmérséklettől függően 170-200 km volt a hatótáv, Trabanttal nyáron 230 volt a csúcstávolságom"
LPG meghajtás "különolajozással". :-)
http://www.youtube.com/watch?v=X7Ynv_9H5KE
Mit szóltok?
http://www.youtube.com/watch?v=Oqg0Y9t3CAY
Az enyém pont ilyen volt pár éve.
A világítás kapcsolóval lehetett szabályozni, hogy 4000 vagy 5000 környékén "titson". :-D
Nektek van igazatok, mostanában én látom túl borúsan a világot.Azért majd csak kivánszorgok a letargiából:)Amúgy szétszedtem, és a kuplunghangom nem mindíg volt hallható, csak időnként.Fel volt lazulva a malomkerék, sok ember osztja ezt a tényt, de vannak akik cáfolják az időszakos zörgő hangot.
Az alsó hajtókarcsapágyam kottyan, de nem érdekel, sokat elmegy ez még így, nem érdekel már, úgy se lehetne normálisan megcsinálni, csak ha rengeteget fizetek nagy mestereknek, de erre nem költök ennyit most.Csapágycserére is szorult a kuplung, az nagyon ki volt már.Most kapott új fémlamellákat, 3db új fos lamellát, így összement, a hétvégén feldobom a deknit.
Jövőre akkor is elvisz így a tengerig ha bele is döglik, legfeljebb ott beeresztem egy szakadékba.:)
"Pl. a Ford injektora állítólag olyat csinál, ha érzékeli hogy túlmelegedett a motor, akkor minden második munkaütem helyett csak levegőt szív be, nem adagol üzemanyagot."
Az én MZ-m anno érzékelte, hogy tönkrement a generátor széngyűrűje, és 4000/min felett csak minden sokadi munkaütemre adagolt gyújtószikrát. :-)
Ha már 50km/h-t tud fullgázon, vagy sokat eszik, akkor szedd szét.
És kit izgat? Hajsd amíg megy.
Én is túl korán szedtem szét. Ha tudom hogy csak a főtengely kóvályog a csapágyban akkor kiékelem alufóliával és hajtom még egy évig :)))))
Nem szabad olyan precizitást elvárni ezektől a gépektől amit egy japántól várna az ember. Soha nem lesznek olyanok, de pont ez a szép bennük, hogy így is üzemelnek.
Ismerős, de nekem már az is elég hogy megbízható, és más TSekhez képest nem is csörög annyira. Én am leállításkor folyton 2-3 kattanást várok, ami persze a kuolunglánc, 250esnél nem tudom mi kattoghat...
Sajna mai kuplungszerelést el kell halasztanom, csak jövő héten kapom szét.Lehet a hengert is le kell húznom, már valami megszólalt megint a blokkban.Berta dugó van benne króm gyűrűkkel, első lépcsős fúrással, full szint olajjal használva, 4000-es fordulaton használom, 85-87 km/h óra, egy éves a felújítás benne....Ha leállítom hallatszik az a tipikus kattanás szerű hang.(Hajtókar, vagy dugó...)Na de nem kapja meg azt az örömöt, hogy költsek rá, most azért már eléggé idegesít a dolog, hogy az ember nem sajnálja a pénzét a dolgokra aztán minden csak ideig-óráig tart.Szélmalomharc.
Amit írni akartam, pont azt hagytam ki.
Szóval a szakaszos oldás az a kuplungagy fogainak elverődése szokott lenni, nem a görbe lamella. Ha szét szeded nézd meg, ha nem súlyos tűreszelővel orvosolható.
A zörgés miatt le kell húzni a helyéről, de nem nagy dolog a kúpot levenni és vissza tenni, még csiszolgatni sem kell, hiszen közben semmi nem változik.
A zörgést elmulasztani az nem olyan egyszerű, viszont a zörgés maga nem káros.
Csapágy hangja meg nem nagyon lehet, más lesz az.
Zörög mint állat, csapágy hangja is van, és induláskor szakaszosan old, fémlamellák hajlottak.Nem csúszik, ennyiben még jó.Nem akarom tovább halogatni.
Mit értesz kuplungozás alatt?
Holnap kezdem kuplungozni az Etz-t.Már előre várom, hogy kész legyek.Kevés dolgot utálok úgy mint a kúposos szivatósos kuplungot:)
Ezt alátámasztom én is, Ford Focusok 2002.06. hótól tudnak ilyet.Amúgy rámennek nagyon a vészprogramra főleg a kamionoknál, egyik gyártónak se jó ómen ha az út szélén áll felhajtott gépháztetővel.Erre a Jaguár egy régebbi típusa úgy oldotta meg a dolgot, hogy nem lehet kinyitni a motorháztetőt csak szakműhelyben, azért elegánsabb így.:)
Jobb helyeken most is így van! :-)
Ennek olyan urban legend szaga van.
Nem tartom valószínűnek.
Bár a BMW csinált olyan túraendurot, ami változó szelepvezérléssel, befecskendezési idővel, meg a gyújtással játszva elérte, hogy bármilyen oktánszámú üzemanyaggal ment. Így lehetett a világ végén bátran venni a pigmeusoktól a kannás benzint. :-D
Ez a Ford féle hőfok ennél lényegesen egyszerűbb dolog. Hőfok szenzor már minden kocsiban van, onnan meg már csak szoftver kérdése.
És mint az amerikai filmekből tudjuk, ha ott egy kicsit is gyorsan hajtanak, rögtön túlmelegszik a motor. Főleg akkor mikor épp a gonosz elől menekülnének. Úgyhogy náluk tényleg nagy szükség van erre. :-)
Régen max a Jóska-Pistabácsi volt a sárgaangyal akinek a lovaskocsijára fel lehetett dobni az emberhajtásúvá vált motort :D
Ezt hívják hibatűrő rendszernek.
Nem hallt teljesen ki.
Pl. a Ford injektora állítólag olyat csinál, ha érzékeli hogy túlmelegedett a motor, akkor minden második munkaütem helyett csak levegőt szív be, nem adagol üzemanyagot. Így kvázi léghűtésessé válik a motor, és akár hűtővíz nélkül is továbbmehetsz. Természetesen lényegesen alacsonyabb teljesítménnyel.
Persze lehet hogy csak ilyen szar a Ford, hogy rendszeresen elfolyik a hűtővize :)))))
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|