:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Na ma is jó napom volt, kitoltam a 250est, hát nem szeretett beindulni, azthittem a sok állás után karbi dugult el, hát nem... Szikrát egyszer jól ad (gyertyaelektródák között, olyankor pöffen 1-2t), máskor elektróda mellett, vagy lenn a megszakítónál. Kedvenc múlt évi hiba megint. Kondit cseréltem, gyertyapipa eddig jó volt, valakinek vmi jó ötlet?
Mi romolhat el állás közben, úgy hogy legutóbb normálisan járt?
Olajbefecskendezőt használt ismerős.
Hogy oldjam meg az üzembiztos kenést?
Nem kell 500W.
20W LED ugyan úgy megteszi. Mostmár nem is drága, ha a kínaiaktól hozatod.
Én már régóta gondolkodok hogy a refit is LED-esíteni kell, csak az a gond, hogy az eredeti lámpatest nem ad jó fókuszt vele. Valami projektoros cucc kellene.
Különben a 80-as években apám egyik haverja kétütemű Wartburgot gázosított meg. Ez annyira valószerűtlen volt akkor, hogy lazán furikázott a csomagtartóban soha egy rendőr sem fogott gyanút.
Valószínűleg ugyan így lehetne Simsonnal is. Egyik oldalára gázpalackot rakni, ha a másik oldalra meg disznót :)
230V 500W-os halogén.Áramfejlesztő is a gép. Csak körözni kell vele, hogy legyen menetszél. És óránként kibogozni a feltekeredett hosszabbítót. :-)
Mert a gázbiztonsági szabályzat szerint csak RB lámpa szerelhető rá! :-D
Az nem egy udvari keresőfény?
Minek az a búvárszemüveg a 350-es Jawa első lámpájára? :-)
"-Műszaki vizsgát?
-Köszönöm, de nem kérek!"
:-D
Gyms megyében lakom.Email: pisti8101@gmail.com
Helló!Nekem komplett Etz 125 eleje kellene,kerék,teló,komplett fék karokkal,talán még a kormány is,aki tud segitsen,köszönöm!
Gyártanak 2t-hez gáz szettet.
Még motorkerékpárhoz is. Állítólag Kína-INdia környékén ez tök normálisan működik.
Itt egy motoros gázszett:
http://www.yugo-tech.com/moto.html
A hazai viszonyokat ismerve soha nem kapnál rá műszakit.
Mert valójában mi legalább olyan csóró ország vagyunk mint ők, de csak a drága "kulturált európai" megoldásokat preferáljuk! :-D
http://totalcar.hu/tanacsok/nepperuzo/2011/06/06/hogyan_vegyunk_lpg-s_autot/
"Anno Lada 1200-be tettem gázt, majd érdekességképpen Trabant 601-be lett berakatva. (Baján csináltak ilyetén okosságot, azt most hagyjuk mennyire volt életbiztosítás a rézcsövet a kipufogó csonkra tekerni, és az olajzást injekciós tűn keresztül becsöpögtetve a karburátorba megoldani.)
Még 137 forintos gázzal kezdtem (palackja 11kg). Palack egy időre fejtetőre állt, az összegyűlt szagosítóolajat kiengedni, a kisebb feltűnés érdekében, majd lehetett haladni. Ladában hőmérséklettől függően 170-200 km volt a hatótáv, Trabanttal nyáron 230 volt a csúcstávolságom"
LPG meghajtás "különolajozással". :-)
http://www.youtube.com/watch?v=X7Ynv_9H5KE
Mit szóltok?
http://www.youtube.com/watch?v=Oqg0Y9t3CAY
Az enyém pont ilyen volt pár éve.
A világítás kapcsolóval lehetett szabályozni, hogy 4000 vagy 5000 környékén "titson". :-D
Nektek van igazatok, mostanában én látom túl borúsan a világot.Azért majd csak kivánszorgok a letargiából:)Amúgy szétszedtem, és a kuplunghangom nem mindíg volt hallható, csak időnként.Fel volt lazulva a malomkerék, sok ember osztja ezt a tényt, de vannak akik cáfolják az időszakos zörgő hangot.
Az alsó hajtókarcsapágyam kottyan, de nem érdekel, sokat elmegy ez még így, nem érdekel már, úgy se lehetne normálisan megcsinálni, csak ha rengeteget fizetek nagy mestereknek, de erre nem költök ennyit most.Csapágycserére is szorult a kuplung, az nagyon ki volt már.Most kapott új fémlamellákat, 3db új fos lamellát, így összement, a hétvégén feldobom a deknit.
Jövőre akkor is elvisz így a tengerig ha bele is döglik, legfeljebb ott beeresztem egy szakadékba.:)
"Pl. a Ford injektora állítólag olyat csinál, ha érzékeli hogy túlmelegedett a motor, akkor minden második munkaütem helyett csak levegőt szív be, nem adagol üzemanyagot."
Az én MZ-m anno érzékelte, hogy tönkrement a generátor széngyűrűje, és 4000/min felett csak minden sokadi munkaütemre adagolt gyújtószikrát. :-)
Ha már 50km/h-t tud fullgázon, vagy sokat eszik, akkor szedd szét.
És kit izgat? Hajsd amíg megy.
Én is túl korán szedtem szét. Ha tudom hogy csak a főtengely kóvályog a csapágyban akkor kiékelem alufóliával és hajtom még egy évig :)))))
Nem szabad olyan precizitást elvárni ezektől a gépektől amit egy japántól várna az ember. Soha nem lesznek olyanok, de pont ez a szép bennük, hogy így is üzemelnek.
Ismerős, de nekem már az is elég hogy megbízható, és más TSekhez képest nem is csörög annyira. Én am leállításkor folyton 2-3 kattanást várok, ami persze a kuolunglánc, 250esnél nem tudom mi kattoghat...
Sajna mai kuplungszerelést el kell halasztanom, csak jövő héten kapom szét.Lehet a hengert is le kell húznom, már valami megszólalt megint a blokkban.Berta dugó van benne króm gyűrűkkel, első lépcsős fúrással, full szint olajjal használva, 4000-es fordulaton használom, 85-87 km/h óra, egy éves a felújítás benne....Ha leállítom hallatszik az a tipikus kattanás szerű hang.(Hajtókar, vagy dugó...)Na de nem kapja meg azt az örömöt, hogy költsek rá, most azért már eléggé idegesít a dolog, hogy az ember nem sajnálja a pénzét a dolgokra aztán minden csak ideig-óráig tart.Szélmalomharc.
Amit írni akartam, pont azt hagytam ki.
Szóval a szakaszos oldás az a kuplungagy fogainak elverődése szokott lenni, nem a görbe lamella. Ha szét szeded nézd meg, ha nem súlyos tűreszelővel orvosolható.
A zörgés miatt le kell húzni a helyéről, de nem nagy dolog a kúpot levenni és vissza tenni, még csiszolgatni sem kell, hiszen közben semmi nem változik.
A zörgést elmulasztani az nem olyan egyszerű, viszont a zörgés maga nem káros.
Csapágy hangja meg nem nagyon lehet, más lesz az.
Zörög mint állat, csapágy hangja is van, és induláskor szakaszosan old, fémlamellák hajlottak.Nem csúszik, ennyiben még jó.Nem akarom tovább halogatni.
Mit értesz kuplungozás alatt?
Holnap kezdem kuplungozni az Etz-t.Már előre várom, hogy kész legyek.Kevés dolgot utálok úgy mint a kúposos szivatósos kuplungot:)
Ezt alátámasztom én is, Ford Focusok 2002.06. hótól tudnak ilyet.Amúgy rámennek nagyon a vészprogramra főleg a kamionoknál, egyik gyártónak se jó ómen ha az út szélén áll felhajtott gépháztetővel.Erre a Jaguár egy régebbi típusa úgy oldotta meg a dolgot, hogy nem lehet kinyitni a motorháztetőt csak szakműhelyben, azért elegánsabb így.:)
Jobb helyeken most is így van! :-)
Ennek olyan urban legend szaga van.
Nem tartom valószínűnek.
Bár a BMW csinált olyan túraendurot, ami változó szelepvezérléssel, befecskendezési idővel, meg a gyújtással játszva elérte, hogy bármilyen oktánszámú üzemanyaggal ment. Így lehetett a világ végén bátran venni a pigmeusoktól a kannás benzint. :-D
Ez a Ford féle hőfok ennél lényegesen egyszerűbb dolog. Hőfok szenzor már minden kocsiban van, onnan meg már csak szoftver kérdése.
És mint az amerikai filmekből tudjuk, ha ott egy kicsit is gyorsan hajtanak, rögtön túlmelegszik a motor. Főleg akkor mikor épp a gonosz elől menekülnének. Úgyhogy náluk tényleg nagy szükség van erre. :-)
Régen max a Jóska-Pistabácsi volt a sárgaangyal akinek a lovaskocsijára fel lehetett dobni az emberhajtásúvá vált motort :D
Ezt hívják hibatűrő rendszernek.
Nem hallt teljesen ki.
Pl. a Ford injektora állítólag olyat csinál, ha érzékeli hogy túlmelegedett a motor, akkor minden második munkaütem helyett csak levegőt szív be, nem adagol üzemanyagot. Így kvázi léghűtésessé válik a motor, és akár hűtővíz nélkül is továbbmehetsz. Természetesen lényegesen alacsonyabb teljesítménnyel.
Persze lehet hogy csak ilyen szar a Ford, hogy rendszeresen elfolyik a hűtővize :)))))
Hogy miért van? Pont ez az ami mai szemmel furcsa. Mi az, hogy arra gondolnak, ha tönkrement az akku még vergődj haza, nem arra, hogy hívj trélert vagy valami sárgaangyalt és fizess sokat.
Ez a szemlélet már rég kihalt.
Régi akkuk nem voltak túl megbízhatóak.
Főleg ha rajtahagytad a gyújtást, vagy lámpát, akkor se kelljen hazáig tolni.
Szerintem ez nagyon figyelmes dolog volt tőlük, mert pl. a Jawa350-esemet, A Bécsi úttól toltam Kőbányáig (20km) amikor a jó kis 2 hetes, kisipari magyar akku piros lámpánál alapjáraton egyszer csak átment zárlatba milyen jó lett volna ha a Jawa hajlandó lett volna elindulni.
Talán azért mert ezeknek állandómágneses a dinamójuk van.
Pl. a simó is ilyen, az is alapból indul első rugásra akku nélkül.
De azért ha aksival tervezték akkor minek van az akku nélküli kapcsoló? Csak sejtettek valamit, hogy nem lesz örökké kóser a technika.
Láttam már YBR 125öt is, aksi nélkül 1-2 rugásra indul :D Jawával tényleg nincs tapasztalatom hál Isten. A CZ 175ösön meg jó volt az elektronika.
Ez meg az én szakmám( volt valamikor), úgyhogy tudom! :-)
Leszólni egy akkumulátorral tervezett rendszert, mert nehezen működik akku nélkül?
Akkor az összes modern jármű szar! :-D
Az MZ-nek egyébként nem rossz az elektromos rendszere, még a TS-nek sem. Pláne figyelembe véve, hogy amikor tervezték eszébe sem jutott az embereknek olyan marhaság, hogy nappal is világítsanak.
A rossz akkumulátorral megállhat 3000rpm alatt, de akkumulátor nélkül mennie kell. Persze alapjárat az lehet, hogy nem lesz.
Egyébként meg ha szerinted a TS villanya rossz tervezés, akkor még nem láttál 6V-os Jawat :)))))))
Neked lehet, de nekem nem áll le :)
Lestrapált dinamó nem termel annyi villanyt mint egy jó. Én még az elején lecseréltem a teljes dinamót nullkilométeres DDR-re, akkor még viszonylag olcsón, most horror ára van.
De azért nem reménytelen régi dinamóval sem. Új szénkefe, rendes hozzáértővel felszabályoztatni vagy kicserélni a kommutátort, (nem az esztergályos haverral, mert az csak elszúrja)
Kimosni a tekercseket gázolajban, mert a lerakodó szennyeződés söntöli az áramot.
Nekem így a régi dinamót is sikerült 90%-ra visszahozni.
De akkor meg kb 3000 alatt meg le is áll. Szar akksival se bírja ez alatt. Hansék elég szarul találták ki ezt a részt...
bocs, B+, D+, Df nek kell egy csokorban lenni, különben villanyt termel, csak nem jut el a gyújtásig :)
Egyébként az akkumentes állása a TS-nek is ugyan ezt csinálja, csak egy kapcsolóval.
A lágyvasban mindig marad egy kevés mágnesesség, ez ugyan kevés villanyt termel, de valamennyit termel, azt pedig egyből beleküldik a gerjesztésbe így önmagát is fel tudja gerjeszteni egy dinamó, mivel ott eleve egyirányú áram jön ki (a kommutátornak köszönhetően).
A generátornál diódákkal egyenirányítanak, konkrétan kettő diódán kell átküzdenie magát annak a szerencsétlen öngerjesztett villanynak ami 1,2V körüli nyitó feszültséget jelent. Vagyis ekkora feszültséget kell előállítani a zéró gerjesztéssel, hogy egyáltalán valami kijöjjön belőle. Na ehhez viszont nagy fordulat kell.
Megoldás, ha nem szilicium, hanem germánium diódákat használ az ember az egyenirányítóban, mert annak csak 0,2V lenne a nyitófeszültsége, de sajnos ezek a diódák sokkal kisebb áramot bírnak, és érzékenyebbek.
Ja és igen. Elektronikus feszültségszabályzóval a TS sem fog elindulni, mivel abban is van dióda :)))) tehát ha ledöglik az akku, akkor a D+ vezetéket összedugod a DF-el és láss csodát betolható az öreg dinamós gép.
A kis TS-en ha elforgatod a kulcsot teljesen balra, akku mentes üzemmódba kerül. Ilyenkor a dinamó villanya közvetlenül a gyújtásba megy. Persze alapfeltétel, hogy jól legyen bekötve a gyújtáskapcsoló, és működjön valamennyire a fesszab.
Ilyenkor berúgni ugyan nem, de betolni be lehet, és persze ne számíts alapjáratra.
Ez is jó téma. Csak úgy generálja a hozzászólásokat!
Egyszer régen valakivel erről olyan vita kerekedett, hogy az csak na!
Én véleményem:
TS: Be lehet tolni akku nélkül, csak elég gyorsnak kell lenni. Van rajta betoló állás is, bár majdnem mindegy hol tolod be. Nagy lejtő, vagy Usain Bolt kell hozzá!
ETZ: Elvileg nem lehet betolni akku nélkül, de a gyakorlat atz mutatja, hogy van olyan amit be lehet.
Talán valami mágnesesség maradvány a forgórészben...
Ennek ellenére nem tanácsolom, mert a generátor csúnya nagy tüskéket tölt, amit az akku nyel be.
Ha nincs akku, akkor kapja minden direktben.
És ez nem tesz jót semminek.
Hát, amilyen éppen van az adott kúton ahol tankolok!
Tudom, szégyelljem magam... :-D
Lehet h volt már róla szó, de írd már meg hogy hogyan? Mert nekem MZt eddig betolni nem sikerült aksival se, nemhogy nélküle :D
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|