:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hát igen teljesen igazad van Peti74!!!
Azt hogy a motor meg van kímélve, a lakkozás is teljesen ép- meg a zért ha jól megnézzük mit is kap a vevő a pénzéért???
Teljes túrafelszerelés értéke- kb. 30 zer ft!
Ne mondja nekem senki hogy "NEkem ez nem kell!"- mert ha nem széthajtani veszi akkor biztos hogy nem egyszer fog túrázni vele- ezzel pedig mndent el tud vinni!!!
tartalék alkatrészek- csak a henger és dugó értéke legalább 32 ezer ft! A többi apróságról nem is beszélve- ja meg egy gyári karbi! Ami benne van Bing karbi is teljesen újonnan vett- tehát nem a sarki bontóból vett ketyere!
Na és maga a motor.. Folyamatosan karbantartott egyszer volt szétszedve- hogy miért??? Nem titok!!!
Papi akitől vettem 7 évig tárolta a motort szinte berúgás nélkül, amit a hajtókar azzal "hálált" meg hogy egy kisebb rozsdafolt keletkezett az alsó szem futófelületén. Egy kicsit karattyolt a hajtókar gyorsításkor- de tökéletesen ment sok évig míg egyszer gondoltam egyet és megcsináltattam! Jó (!!!!!!) minőségű taiwani hajtókar került bele (Bambi szerint is valszeg kifogtam éppen a jobbik szériát)- a főtengő csapágyaknak semmi baja nem volt de azokat is kicseréltettem SKF- re, mert ha már újítunk akkor alaposan!! :)
Na summa summárum az egész hajtókar felújításosdi anyaggal 2x- i centírozással együtt 32 500 ft- ba került...
Szerintem ennyiért a jó régi ismerős szaki igencsak megcsinálhatta- de azóta pár ezer km- et elmentem vele gond nélkül...
A legkisebb leverődés (legalább is amit meglátok) rögtön javítva rajta- most éppen pár rozsdafoltért fújtam újra a 2 komponensű feketével az akkutartó környékét! Marhaára látszó részlet. Kezdetektől fogva fullszint olaj ment bele - a kipuffban nincs olaj pedig beledugtam az ujjamat amíg lehetett... Csak nagyon enyhe korom- mindez a kipuff végében ahol már asszem nincs akkora hőmérséklet hogy anniyira kiégjen?????
Szal nem sorolom tovább- és félre értés ne essk nem a motoromat akarom annyira eladni- hiszen nem biztos hogy eladó lesz egyáltalán...
Csak értse meg mindenki hogy egy folyamatos karbantarás minden téren nem 100 ezer ft...
ja és mi is drága???
Egy keeway robogó 50 köbös 2- 300 ezerért megéri?? Egy felnőtt sokoldalú motor meg nem???
Na ennyi...
Fisi
Bambi!
A motorszerviz-be írtam.
Készen van a mocim! Most már az enyém is 150-es. 56-os dugó, 24-esre ki lett tágítva a karbi meg a szívótorok. Főfúvóka 120. És nagyon faszán ketyeg a gép.
lessz cikk !tomi1 megcsinálja a képeket én meg írok hozzá valamit.
Szia Dani. A kérdésedre szerintem nem lehet pontos választ adni.
Mindig a motor előéletétől függ (használat, 2T olaj és arány, a blokkban futó alkatrészek minősége, a szerelés minősége,stb.) függ, hogy alattad mennyit fog elmenni.
Ami szerintem irányadó lehet:
- Ha a blokkot még az NDK-ban rakták össze, akkor az átlagos használat és megfeleló olajozás mellett elmehet akár 50-60 ezer km-t is, bár a vége felé már kompresszió nem nagyon lesz benne (ami alapvetően nem nagy baj).
- Ha blokkot már szedték szét, egy jó motor esélye jelntősen csökken. A "frissen generálozott motor" sokszor gyanús, abban sajnos olcsó, rövid élettartamú alkatrészek az esélyesek. Egy tajvani főtengelyes, magyar dugattyús, szlovák csapágyas blokk 15ezer km-rel már nem hulladék lehet. Persze az emberismeret, a tulaj hozzáállása, hozzáértése adhat okot bizalomra, de sajnos nem gyakori. A jóakarat kevés egy profi felújításhoz, kell hozzá idő, rohangálás, minőségi alkatrészek, és persze pénz. Nézd meg fisi levelét, feltételezem, hogy azért kér 240-et a motorjáért, mert annyiba minimum van neki. Az én honvédségi ETZ-m is benne van olyan 220-ban, beleszámítva a legutóbbi felújítást (~80e). De elment 52ezret, gyakorlatilag karbantartás nélkül. És most megint ugyanennyit várok el tőle.
A karbantartás igényre szintén a fent elmondottak érvényesek.
Sajnos sem az évjárat, sem a km óra állása nem jelent semmit.
Inkább vigyél magaddal a szemlére egy rutinos MZ tulajdonost, aki szintén nem lát majd a blokkba, de tudja, hogy mi mindent érdemes megnézni : pl. tank le a váz görbeségét nézni, jobb dekli le a gyári tőcsavarok elnyalását ellenőrizni (volt-e szétszedve, ha igen profin-e), csavarhúzónyomok (pajszernyomok :)keresése a tömítőéleken, szénkefe kopás, féktárcsa kopás, karbi súber lötyögés, kopogó hangok, töltés van-e stb. stb. stb.
És persze nézzél meg és próbálj ki minnél többet, mielőtt döntesz egy mellett.
Üdv,
Peti74
Dani!
Szerintem 50e-t nemigen megy el egy ETZ blokk még gyári dugattyúval se... Max 35-t, úgyhogy a 60 e km fúrás nélkül túl szép, hogy igaz legyen.
kb. 70e HUF
Sziasztok!
Meglehetősen szitál az első telóm, ezen kívül nyikorog az első tárcsa, bizonyos pontokon pedig hozzáér a fékbetéthez. Ti mivel kezdenétek a rendbetételt? Felni újrafűzés? Fékbetét csere? Telószár egyengetés? Köszi!
Miki63. ETZ 250 kuplungot levett állapotában szoktam javítani (kivéve csak lammellacsere). Mindig benne van a menesztő, amikor rakom össze, hogy pozicionálja a lamellákat.
Ha nem pörgött meg az önzáró kúp a tengelyen, akkor csak simán letisztítom a tengelyen a kúpot, a végén nitrohigítós ronggyal is áttörlöm, meg ugyanígy a kuplungagy belső kúpját (zsírtalanítás kell, mert ha csúszik a kúp akkor lepöröghet). Után felteszem a kuplungot a tengelyre, felütöm gumikalapáccsal, majd ráteszek a tengelyre egy régi kinyomócsapágyat távtartónak + alátét és meghúzom az ford.kihajtós anyát (de csak finoman, vigyázva a főtengelyre). Utána anya+alátát+csapágy le. Dekli fel (benne a kinyomóval) alátét+anya vissza és akkor húzom meg bikára. Hosszított dugókulcs (más nem megy rá a ford. kihajtós anyára) rajta egy félméteres erőkar, váltó 5-be, seprűnyél a hátsó kerékbe, kézzel előfeszítem és egy fél percig kalapáccsal kocogtatot az erőkart. A kézi előfeszítéssel és a kocogtatással együtt (a rezgések miatt) nagyon jól meg lehet húzni. Én így csinálom.
Peti74
Sziasztok!
Lehet, hogy mostanság veszek MZ-t. Nem ismerem és lenne pár kérdésem hozzátok:
1: átlagos használatnál hány km körül kell belenyúlni a blokkba, kb. 50ezer?
2: mennyire karbantartás igényesek a 250-esek?
3: pl egy 1988-as, 250-es, 60ezer km-el, papírral, jó állaptban sacc/kb mit ér?
Köszönöm!
Bocsi, hogy ide is beteszem, de itt talán hamarabb választ kapok a kétrdésemre:
Adott egy 250-es ETZ. Az a baj, hogy a 3.-at is nehezen veszi, felette meg egyáltalán nem. Tavaj, amikor letettem, nem volt semmi baja. Mi lehet a probléma? Kurvára nem akarom szétszedni a blokkot ;(
bocsi ! azokat a kis izéket nem szoktam figyelni.
jobban jársz ha magad szereled. ha megakadsz itt mindíg akad olyan emberke aki tud segíteni.a szakirodalom menüpont alatt sok hasznos holmit találsz.
Tomóka!
Nemtom észre vetted-e a :-) a végén?
Ez azt jelenti, hogy csak viccnek szántam, és tisztában vagyok a leírt ironiával.
Ja, és köszi a felvilágosítást.
;-) (ez pedig egy kacsintás, ami azt jelenti, hogy nincs harag)
gyors: jó munkához idõ kell tehát lassú
olcsó:ha sok idõ kell akkor pörög az óradíj
NASA minõség?! ajánlom figyelmedbe a challenger katasztrófát.
Szia!
A leírtak alapján a motor "fals" levegőt szív, elszegényedik a keverék, és a motor attól pörög fel ugyanez a jelenség, amikor kimennek a szimeringek, de ezt ha jól emlékszem már kizártad. A benzinszint még jó irány lehet, ha túl alacsony attól is lehet szegény a keverék, ja és még kismillió oka lehet, pl ha a szimering rugója szétugrott, ha rossz a hengertalp tömités stb. Ha a karburátorhoz nem nyúltál, de egyszer csak előjött ez a hiba akkor nem a karbi.
SZEGEDIEK!
Hova vigyem a gépemet javítgatásra? (hogy gyors legyen, olcsó és NASA minőségű :-)
Sziasztok!
Alapkérdés, de nem tudom: mennyi kell hogy legyen egy 250 Etz-nek a fordulatszáma alapjáraton? (mondjuk meleg motornál)
Tomoka engem érdekelne az elsőféklámpa téma!!!!
Peti 74-nek.Helló!!Ird már le légyszi ,hogy te hogyan rakod vissza az ETZ-250-es kuplungot a tengelyre.Érdekel más hogy csinálja hátha találok jó ötletet.Elörre is kösz.Naná hogy más véleménye is érdekel!!!!!
a kapcsolási rajz szerint a sorkapocstól (lámpabúra) hátramegy az ülés alatti sorkapocshoz ott elágazik.egyik vezeték megy a hátsó kapcsolóhoz a másik a féklámpához.
én is vettem eredeti németet (900ft). egy hét után széthullott.a "szar" magyar 2 évig bírta.
énmár megvettem a hagyományos féklámpa kapcsolót, de nyitott vagyok minden újdonságra.
Jelenleg azzal kinlódok, hogy a lámpafejben hova is kell a saruit rádugni. A testet rögzítettem, de a másik kanócnak még nem találtam meg a jó helyét a sorkapocsban :(
V.
Tomi1 ötlete alapján átalakítottam az etz250 elsõ féklámpa kapcsolóját. mostantól a fékfolyadék myomásváltozása szabályozza a lámpa mûködését.érdekli a t. társaságot? mert akkor írunk cikket.
Én meg egy fontosat mondanék gyertyához:
Szintem mindegy milyet, a druzsba láncfűrész gyertyájától elkezdne a championig szinte minden jó, DE(!!!!) Isolator special-t ne. Csak azt ne!!!!
folyt.
600 ba több év részlettel,mert ha veszek akkor már újat...
Ha lehet akkor nem kerek ilyen meg olyan hsz.t hogy sok érte (Mármint az Mz-ért) ennyi,akinek nem tetszik vegyen Keewayt 600-ért!
Bocs a hol részletért,de telefonról írok...
fisi
folytatás
van most rajta.
Öreg papae volt anno,én 7000 km-el vettem tőle,most 25 ezer van benne mindez 10 év alatt ment bele nálam mindez kíméletesen hajtva!!! Amióta nálam van csak fullszint olajjal magam keverem a benzint bele!
De ha jobban érdekel akkor
kep.tar.hu/fisi oldalon találsz róla nem egy képet!
Ja és rosszul írtam a 240-ből nem engedek!
De mindez csak elmélet,Pumuklinak tartom elsösorban,meg nem biztos hogy eladom,kell meg ugyanis a Tz árán kívül 350 ezer hogy bele ugorjak egy CBF 600- ba
Helló ?di!
Asszem a múltkor írtam neked a klubon keresztül,hogy miért nem írok,de ezek szerint nem kaptad meg?!
Most fent vagyok intézem a klubkártyát!
Kalocsán Tz?!
Hát persze hogy megnézem,de ha sokat gyűjtesz, akkor lehet hogy 1-2 éven belül viheted az enyémet is- elméleti irányár 240 ezer,ebbe adnom a túratáskákat vadi új 251-es gyári hengert török kanuni dugóval, tanktáska, egy +1-és török dugó, gyári főtengely szimmeringek, pot gyári első sárvédő,a gyári 10ezret futott karbi(25 ezer ft-Bing karbi
halika
olvasom a gyertya kérdéssel foglalkozó hozzászolásokat.ehhez csatlakozik egy mai élményem,amitő még most sem vagyok magamná .Részletesse: van az aposomnak egy öreg skodája,ma megát a uton ahogy a skodához illik,2pöffen-2durran stb na mondom én öreg semmi vész tán valamelyik gyertya megadta magát vagy a megszakitó/4évig vot skodám nagy atapasztalat/a szot tett követte le is huztam az 1es henger gyertya pipályát erre a gép szépen jár némi dadogással gázt veszi jól, kicsit erötlen. Pipa visza , rendszernek vége- szokásos 2*2 figura kb 5 percig játszott vele a család ilyet még nem láttak -na itt mondtam ez má nekem is sok és feladtam.
KÖTÉL, haza huz majd holnap bele bujok. ha valakinek van tipje tudassa velem .
halika
Csatlakoznék Lucaskához!
Nem kell az NGK-t fikázni, nekem a Briskkel csak szarakodott a motorom, lehet hogy pont egy hibásat fogtam ki, de az NGK-val még sose volt bajom. B6HS-t használok a 150es Trophymban, faszán kipörög, meg mondom, nem volt még vele semmi baj. Még azzal is faszán megy amit a haverom adott eccer, mielött vettem ezt, az is B6HS, csak má van benne jópárezer Km. Neki ugyan olyan motorja volt, és neki se volt vele sose gáz. Egyépként van egy ezeréves KLG-m ("Bakony Művek...KLG-a motor motorja"), azzal is megy :-)
gyerty terén az enyém nem válogatós, de a Brisk nem jött be. Mondjuk az Isolatorról ne is beszéljünk. Azmostanában egy fos. De van abból is egy régi nekem, azzal megy.
Na Uff!
Fisi!
Ritkán látunk az MZKLUBBON, mérvanez?
Ja, a múltkor meg akartalak kérni, hogy nézz meg nekem egy ETZ-t Kalocsán, hogy érdemes - e megvenni, majd ha aktuális lesz, megkérhetlek?
Kösz!
Ádi
NGK-t ne kritizáljátok:
http://lucaska.uw.hu/ford.mov
Peti barétom te itten ne védekezzél- hanem csak állítsd be faszán mindíg a gyújtásomat a Briskkel!!!! :))))
A babettába pedig N17C kell tudom van egy ilyen szarrakás itthon (mármint Babetta 210)
Fisi
Hali!
Én kb hetente járok BP és Szombathely között, egy pár telót szívesen elviszek!
Boky
Haj,én a TaHo haverja vagyok,láttam,hogy válaszóltál neki,én helyette írok,mer most ő zh-t ír...Én nem vagyok ezen az oldalon regisztrálva,azér írok a nevében,mer tudom,hogy lesszívesebben már a hétvégén velünk motorozna ,s meg akarja csinálni a motorját minél előbb!!Nem gondoltam volna,hogy ilyen gyorsan válaszol valaki,kösz szépen.A motor egy ETZ-251-es!!!!üdv
A Brisk gyertyák védelmében elmondanám, hogy én azzal szerelem az ETZ-ket, és többet összeraktam már, mint amit egy-két ember látott, de nemigen volt vele gond, csak tudni kell megválasztani.
Babettába meg kimondottan jó, csak választás kérdése asszem 14C -kell bele.
No sorjában:
-nézd meg a biztosítékokat
-fesszabályzó kábeleit néz meg, nem szakadtak-e, és az érintkezőit smirglizd meg
-generátor szénkeféit nézd meg, hogy elég hosszúak-e (ráérnek-e rendesen a csúszógyűrűre)
Amíg nem árulod el milyen mocid van, addig ennyit tudok mondani.
Nekem sem vált be az NGK pedig a hőértéke megfelelő volt de mégsem volt hajlandó rendesen működni.
Ezek a japánok nem értenek a motorokhoz!
Sziasztok!
Volna egy kérdésem felétek!!!
A hétvégén elment a töltés a motoromból és állandóan ég a töltés visszajelző lámpám, leszopja az akkut!Nem tudom mitől lehet, bár megnéztem a generátort, de mivel nem értek hozzá, nem sokra jutottam...
Volna valami ötletetek, hogy mit kéne megnézni rajta?!Ha valaki részletesen le tudná írni az légyszi küldjön emilt!
A cím:ocsikukac2@freemail.hu
Szevasztok, ötleteket, tippeket kérek tőletek, mert olyan nem várt jelenséggel találkoztam a frissen vásárolt etz 250-esem részleges szétbontásakor, kipucolásakor, ami rendesen hátba vágott. Történt ugyanis, hogy az előző tulaj a tanksapka gumitömítésének tönkremenetele után sziloplaszttal nyomta tele a zárósapkát is, meg a tank nyílását is teljesen körbe. Majdnem teljesen sikerült a tankot kipucolni, a sapka természetesen új lesz, de vajon hogyan lehet teljesen mentesíteni a tartályt, hogy ne kerüljön be a cucc az üzemanyagrendszerbe? Gondolom, a benzin oldja a szilót? Szóval várom a tippeket.
Miért nem valami értelmesebb színre fested mint a gyári bilikék& ótvarpiros??? :))))))))))))))))))))) Mindekitől bocs akinek ez tetszik!!!!!
Még csak RAL kód sem kellene!!!
Én csak egy gyári ezüstmetál ETZ-t tudok neked, eredeti gyári állapot, 80.e pénz
125ösre baromság 250es karbit tenni. Rengeteget enne, de legfőképp fulladna
meg elolajozná a kipufogót szerintem. (légtorok, és köbcenti miatt) Nekem ugyanezt csinálta a 125ösömön,
igaz abban "csak" 115ös fúvóka (150esbe való) volt a 100as helyett. Volt, hogy 8 litert evett, igaz
az előző tulaj a benzinszintet is baromi magasra vette. Az utángyártott fúvókáknál viszont előfordul, hogy
nemcsak tűrésben, hanem gyakorlatilag alapméretben is eltér a furatuk a névlegestől. Az általam vett 110esnek láthatóan nagyobb a
furata, mint a régi 115ösnek. Szal próba szerencse.
Most tettem bele egy 90eset, még kis szerelés és kipróbálom. 100ast nálam nem
lehet sehol sem venni, a legközelebbei a 90 és a 110es. Ha jól tudom
a benzinszintet a kis tuskó tetjéig célszerű beállítani.
Gyertyákról
Az enyémben Bosch W4AC van, egy frisebb gépkönyv szerint az megfelelő, noha a
hőértéke 225 a 260 helyett. Gondom nincs vele, pedig gyakran szoktam 7000ig forgatni. Én Brisket még a régi Babettámban használtam,
és volt olyan példány, ami vadi újan 50 km után feladta. Szárazon
szikrázott, de a kompresszió kioltotta.
Aszerint a könyv szerint a következő típusok alkalmasak az eredeti Isolator 260as helyetesítésére:
Bosch W4 AC, Bosch W4 AP, Beru 14-4 A 2, Beru 14-4 AD, Champion L-5, Champion L-4 G, Champion L-78, Champion L-78C, NGK B7 HS, NGK B8 HS, AC 42, KLG F 80, Pal N9, Marelli CW8 N, Nippon Denso W 22 FS, Motorcraft AE l, Iskra F80, Bosna F 80, Bakony F 80, Lodge 3HN,Marchal345, Marchal 4N, UdSSR A 23, A 26
Gondolom a lista korántsem teljes.
Nekem van hallos gyári gyújtásom eladó.
Na Emberek!
FIGYELEM!
ÁPRILIS 30. SZOMBAT, MOTOROSTALÁLKOZÓ!
Hely: CSURGÓ
progam (előzetesben, ez még változhat)
Délután:
Jönnek a népek
Aztán terv szerint egy kis motorozás a környéken, Drávapart, ilyesmik
Este:
Hatalmas buli, sörsátor
élőzene: helyi rockegyüttesek (Dühkitörés, Robbanásveszély, Pulse, Arc-Light, Thief, és esély va egy Blues Companyra vagy Takács Tamás DBB-re)
ez megy egész éjjel, aztán május 1-én reggel Trial Bemutató, illetve lehet élvezni a város május elsejei programjait.
Ennyit előzetesben, valszeg jövő hétre összeáll minden, és akkor jön a többi infó, meg a pontosítás. Ha megvan minden, rakk fel róla infót a honlapomra is.
Remélem minél több jómotorosember el fog jönni!
Üdv!
Ádi - da egyik főszervező
Előtte brisk volt benne, csak nem tudom hova tettem, pedig még talán 100 km sincs abban a gyertyában.
A szívem amúgy a Bosch felé húz, mert azt még nem próbáltam. De meglátjuk.
Sziasztok!
Nem tud valaki segíteni? Olyan gondom van, hogy vettem 250-es ETZ-t, de az agyament előző gazdája összebarmolta citromsárgával a motort, és hogy visszaállítsam gyári állapotúra kellene a színkeveréshez az gyári ezüst-metál, vagy a gyári világoskék, illetve a gyári piros színek RAL kódja.
Köszi, TT
Dino!!
Gyertyából jó a Brisk N14C!! Az NGK - tól érdekes volt hogy nem akart 5000 fölé pörögni, vagy csak igen nehezen a motor (ETZ 250), kicserélve a gyertyát a Briskre pörgött már mint állat! :)))
Fisi
NGK-t ne vegyél mert szar. Nekem idáig volt három és egyik se bírta 1,5 hónapnál tovább. Brisk vagy Champion. Ezekből is változó hőértékű. A legjobbak és olcsók is. Az NGK szerintem nagyobb feszültségre való. Nekem nem adott normális szikrát.
Kössz!
Fizetés után lehet megpróbálok egy NGK-t.
üdv!
125 ös ETZre 250es karbi az sztem egy kicsit huzós tekintve hogy a 125 torokmérete 22 a 250 esé meg 30 gyárilag.Meg a 125ös nek kb 100as fuvokája van a 250esnek meg 135ös ha csatos akkor 130as.Egyik cimborámnak a 125ös karbijába 130as fuvoka került akkor az fullatt meg evett vagy 8-10 litert.Ha nagyobb a torok is akkor lehet hogy annyira nem fulad mer több a levegő de hogy többet fog zabálni az biztos.Normális gyári karbi normális gyujtással az tutti.A hall gyujtásrol annyit hogy nekem olyan van és amit fél éve beállítottam előgyújtásnak az még most is annyi.Megszakítoval nem volt ennyi "szerencsém".A hall gyujtás nagy fordulatnál is tartja az előgyujtás értékét ami egy cikkben még jo régen ezen az oldalon jelent meg.ETZnél sztem ez fontos tekintve hogy nagy fordulaton adja le a max teljesítményt meg nyomatékot gyári gépet feltételezve.
halla
Nekem akkor csinált ilyen lelassuló témát az ETZ-m amikor kis hőértékű gyertya volt benne. Régebben tettem bele egy orosz gyertyát (találtam a sufniba)mentem vele 30 km-t, 4-esbe jól kipörgettem és egyszercsak el kezdett lassulni, aztán kuplung be, egy kis idő után megint húzhattam neki. Most Champion változó hőértékű gyertyám van és a probléma megszűnt. 125-ös ETZ-re 250-es karbi. Ezt mennyire tartjátok jónak? Mi lesz rajta jobb és rosszabb? ETZ-re gyári hall kapcsolós elektronikus gyújtás mennyire megbízható? Van valakinek ilyen? Várom a hozzászólásaitokat. Előre is köszönöm.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|