:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
OK Gexxx, csak annyi a gond hogy a .rar-nak nincs vége, és a könyv csak a 25. oldalig tart. Ki tudod javítani???
igen, qplung. A menesztő még közelebb van, de hálistennek ekkora baj nem vol, csak lepörgött az anya. És ez bosszantó, hogy egy anya miatt tolhattam kb. 5 km-t.
OK Fisi nekem úgy is jó, csak olvasható legyen. Ha el tudnád küldeni egy mail-ben az jó lenne. Várom.
Ui:Gondolom a szkennerredre gondolsz.
Köszi TT
Ha ideér a héten,a 4200 f-em,akkor beszkennelem pdfbe de nekem az eredeti fénymásolata van!
Mi legyen?
fisi
Sziasztok tudna valaki másolni egy ETZ 250 javítási kézikönyvet, olyat ami fel van téve a szakirodalomban. Persze nem ingyen. Annak az a baja, hogy nem olvasható rendesen. Én beszkennelném és feltenném .pdf-ben így mindenki számára tökéletes minőségben lenne hozzáférhető.
Üdv. TT
A TS-t annyira nem ismerem, de az a gyanúm, hogy a kuplungmenesztő forduljhatott át a bordás (hajtott) tengelyen, vagyis ledarálta a menesztő fogait, ahogy a kistézénél szokta. Rúgásra meg azért indul így is, mert a berugó fogasív a kuplung külső házát tekeri, az meg a primer láncon keresztül forgatja a főtengelyt.
Ha igazam van, akkor menesztő csere.
Üdv,
Peti74
fogadjunk, hogy a kuplungod szaródott el...
1500 2000 ft nem drága??? Dehogyisnem. Nekem az olajcsere nem kilómérternként van, hanem szétszedésenként.
Meg manapság minden drága. Lassan már egy kiter sör olcsóbb lesz, mint egy liter benzin.
Kis feladvány:MZ TS 125
Megyek vele aztán egyszer csak nem húz, mintha kidobta volna a sebességet. A váltó kapcsol, de nem húz. Leállítottam. Rugásra indulna, csak nincs összeköttetés a váltó és a főtengely között.
Kiegészítésnek annyit, hogy a kuplungkar mikor felkeményedett utána puhább lett.
Kíváncsi vagyok, ki jön rá?
Nyári programajánló!
2005. 07.15-16-17 Veterános családi hétvége Balatonakaliban a HOLIDAY CAMPING-ben Túrázunk, mókázunk, tapasztalatot cserélünk. Gyere el a családoddal együtt!
Nem olyan drága, literje 1500-2000 ft.,de nem kell belöle sok.:))
A keverékolaj sajnos drágább :((
Milyen km közönként cserélsz váltóolajat?
ES és TS közötti különbség:
A '76 elötti motorokban (ES és TS is, mivel a TS-t ha jól emléxem '73-tól gyártották), a főtengely csapágyakat (dinamó oldalán egy, a kuplung felől kettő) a hajtóműolaj keni, a főtengelyszimmeringek a forgattyúsház belső felén vannak, rugós részükkel a csapágy irányába, plusz van egy szimmering a dinamó alatti szimmeringházban is, természetesen ennek is a csapágy felé áll a rugós fele. A '76 utániakban (ekkor az ES gyártása megszűnt) már keverékkenésűek a főtengelycsapágyak. Ezenkívül különbség még az, hogy '76 előtt a dugattyúcsapszeg bronzperselyes, míg ez '76 után már tűgörgős volt (ezért van az hogy a '76 előttiekbe 1:33-as keverék megy). Aztán a primerhajtás is más, mivel a régikeben szimplex, míg az újabbakban duplex lánc van. Szerintem kapható még szimplex is, de valszeg átalakítható duplexesre (egy primerfogaskerék, és egy kuplungharang segítségével). Ezenkívül a motorblokkok nem különböznek, a váltó ugyan az, itt az összerakásnál arra kell figyelni, hogy a kukactengly, amin a léptetővilla mozog jól legyen beállítva (én szoptam emiatt pár napot), mert akkor kimaradhatnak fkozatok, amúgy csak egyféleképpen lehet összerakni. Persze van még különbség a futóműben is, de ez a TSeken belül is megvan, mert a hátsó lengővillát is módosították '76-tól, meg a TSek első teleszkópvillája is módosult. Az elektronikus rendszer megegyezik, kivéve a TSek üresvisszajelzőjét (bár az én ES blokkomban van, csak a műszerbe nem lehet bekötni), és a TSek négy indexét. Az ES-nek csak két indexe volt gyárilag, a kormány végén.
Na, röviden ennyi, most asszem minden lényegeset leírtam, ez persze a kicsikre értendő (125-150), mert a kettőötvenes az egészen más.
Szerintem érdemes letölteni a "Hogyan tovább? - MZ" című könyvet, én is ezt használom, nekem ES-em van, most újítottam fel teljesen, és olyan kicsi darabokra volt szedve, amilyen kicsire lehetett, de már minden kész, és nagyon faintosan megy. Én ezt a könyvet használom a szereléshez, ebben minden benne van, ami kell, persze ezt a néhány különbséget figyelembe kell venni.
Na, egész hosszú lett.
Remélem mindent leírtam!
Üdv!
Ádi
Jaja. Meg még egyel több is van belőle. Meg szerelni is körülményesebb
Adminisztrátor által törölve.
Ja valszeg ez évjáratfüggö. Nekem spec 82es volt.A váltoolajas változatnál a szimeringek is máshogy vannak beépítve hogy ne zabálja fel a hajtómüolajat.
halla
Ez meg így nem teljesen ugyanaz, mert TS-ben is van két féle is. A z egyiknél a váltó olyaj keni a főtengelycsapágyat, a másiknál a keverék.
A váltóolajasnál a 3 csapágy tök ugyan az.
Szakirodalom meg http://www.mz-b.de itt valahol van mindenhez egy csomó minden.
De gondolom nemcsak jó, hanem iszonyat drága is.
Jólvan, na.
De régen ásványi volt benne! :P
Csak furcsáltam, hogy Fisi motorban ásványi olaj.
A sebváltóhoz jo a TS 125 szakirodalom is mert ugyanaz.Az ES annyiban különbözik hogy a primerlánca szimplex tehát egysoros.Olyant már asszem nem lehet kapni és ha ki van nyúlva az problem.Ja mégvalami.A kuplung oldalán dupla a csapágyazása a főtengelynek TS nél már ezis más mert egycsapágyas csak nagyobb a csapágy mint a dinamó oldalon.
Most jut eszembe: eccer nagyot szoptam mert felujitattam egy ES fötengelyt hogy majd jolesz a TSembe.De az se ugyanaz.Vanegy felújitott ES 125 fötengelyem ha érdekel még sose voot hasznáva felujitás ota persze.
Sziasztok!
Régi ES 125/1-es MZ-hez keresek kézikönyvet és kapcsolási rajzot. Egy darabokban lévő motort szeretnék újra összerakni. Ha valaki tud segíteni, kérem írjon a "satuka@citromail.hu címre. Köszönettel: Zsolt.
Ha ilyen szésőséges időjárási tényezőkre gondolnék biztos, hogy ATF olajat tennék bele.Nagy teljesítményre találták ki hidegben-melegben.
Köszönöm mindenkinek az olajtémában és a kuplungban a hozzászólását.Föleg az olajban voltam homályos mert ezelőtt 17ével még csak arol-2t volt+a váltoba a trabi hikomol.Gondolom a mai olajok már jobban vigyázzák a gépet és megnyujtsák az élettartamát.Persze a normál használat is sokatjelenthet."Ha belegondolok annakidején többet jártam 1 keréken mint 2-őn"(átvitt értelemben)Peti-74.Olvastam a 14-dik lapon az irásod gondolom tapasztalatbol beszélsz aszem én is + probálom ezt a 2 olajat
Köszi Andrej, de ez így elég tág fogalom. Na de semmi gond, mert egy bontóban találtam gyári kék (RAL5012-lichtblau) dekniket, és a színskálán sikerült is beazonosítani.
tt250!
Elküldtem levélben a RAL kódokat, de sajnos nemcsak a gyári, hanem minden színé bennvan, így nehéz lesz szerintem kitotózni.
Andrej
Te Dino!
Kihúzod a gyufát!:p
Ha jól olvastad volna el a hsz.- em,akkor láthatod,hogy felszint olaj van benne!:))
fisi
Sziasztok!
Müszaki nélküli alkatrésznek való etz 250-est keresek Nagykanizsa és környékéről.
Meg azt megmondom, türelmes ember vagy, visszakeresni egy hozzászólást, ami nem tegnap vagy tegnapelőtt volt.
nem hiszek a szememnek:
Fisi motorjában ásványi olaj! :)
Váltóolajban nincs szintetikus? :P
tudom, ezért érdemes indításnál benyomni a qplungot a kocsinál is.
De azért reménykedni csak szabad!
Sziasztok !
Szükégem lenne egy használt/bontott gyári 250-es ETZ főtengelyre. Úgyis fel lesz újítva, úgyhogy mindegy milyen állapotban van a hajtókarja. Az a lényeg, hogy ne legyen rozsdás (nagyon pici persze nem számít), a főtengelycsapágyak csapjai ne legyenek elkopva (szoruljon majd rajta a csapágy) és a kuplung önzáró kúpja ne legyen bemaródva (még nem pörgött le róla kuplung). Ha van valakinek ilyen, írjon vagy ide vagy mailben és az árban megegyezünk.
Üdv,
Peti74
Andrej csillagom !
Ez így nem igaz!
Peti nem az MZ-be ajánlotta a Trabant hajtóműolajat, hanem CSAK és KIZÁRÓLAG az ETZ125/150-be és oda is csak a tányérrugós kuplung miatt. Tessék elolvasni fogyelmesen itt az MZ fórumon a 2005-02-07 12:43:53-as hozzászólást. Jelenleg még a [14]-ik lapon van.
Nem szeretném, hogy aztán bárki engem szidjon, egy elferdített információ miatt.
Üdv,
Peti74
Persze a kis ugrás induláskor a csonthideg motornál értendő, a Fuchs meg ennyire sem ugrott,mikor téli állás után elővettem egy körre.
Én régóta a Castrol EP 80 vagy ha ez nem volt akkor EP 90- et használtam,sima ásványiolaj alapú cucc,de jó volt hidegebb (ez őszre értendő,télen motorozzon aki rá van szorulva) időben sem okozott problémát,mondjuk induláskor egy kicsit ugrott a motor mikor sebességbe raktam. Tavaly Fuchs asszem 10w nemtom milyen felszínt váltóolaj került bele,ez is hasonlóan műkszik. Soha nem recsegett a váltóm egyikkel sem! És kiemelt mindig a kuplung.
Ára mindkettőnek asszem 2500 ft volt.
fisi
Szia Andrej én voltam az akinek kellene a gyári színek RAL kódja. Előre köszi.
Valakinek kellett valamely színek RAL kódja. Megtaláltam a táblázatot, írjon újra és el tudom mondani.
Én MOL Hykomol 80W90-et használok. Elég sűrű, de jó. Peti ajánlotta még a MOL Trabant Hajtőműolajat, de az jóval hígabb volt.
Hideg olajjal akármilyen váltó szar mer autoknál is kell egykis idő amig a váltó rendesen müxik ha hideg tél van.Az MZ töl meg nemis lehet márcsak a konstrukcio miatt sem elvárni hogy hidegen is fasza legyen.Ezzel együtt kell élni:)) olyan mint egy feleség
Persze ha valaki rászán sokezret valami tutti olajra hát tegye csak kedvére
kb féléves árakkal számolva: 1800(ezt speciel egy hete vettem) egy első fog(19), 3000 ft egy lánc ha hátsó fog is kell az megdrágijja sőt asszem 250es ETZ hez nem is lehet hátsó fogat kapni legalábbis ere mifelénk(Győr)
de nehogy aszondd, hogy olyan 3 fokos blokkal is tendesen kielmel a qplongod és nem recseg a váltó az első indulásnál meg hidegen is olyan könnyen lehet tolni kuplunggal sebességben, mint hidegen?
Ha ilyen jelenségek nincsenek neked, de egyáltalán, akkor veszek ilyen olajat!
Szia! Én már sokadszorra vittem a főtengelyt a 10.kerületi Gyömrői uton lévő Kossuth-gépműhelybe,olcsó volt és jó.A váltóba én Bp hajtóműolajat rakok, a számára nem emlékszem,azt rakjuk a diffikbe is.
Helló mindenkinek!!Két kérdésre szeretnék választ kapni.
Első:Pesten hol ujitanak föl ETZ főtengejt korektül természetesen(árban és minőségben egyaránt)
Második:Melyik az az olaj ami jó a váltóban(veszi a sebességet télen nyáron és jó minöség,1 szóval az ETZ váltóba találták ki)(250-es)
Sziasztok!
Valaki meg tudná nekem saccolni, mennyibe kerül egy 250-es Etz lánc+fogaskerék újjonnan?
Nem tudom ki kérdezte bambitól a hátsó féklámpakapcsoló otthoni elkészítésének módját de felkerült a www.mzklub.hu Letöltés menüpontja alá Hátsó féklámpakapcsoló by Bambi néven.
Közvetlen link:
http://mzklub.freeweb.hu/fekkapcsolo.htm
ciao
Semi
Peti74, Samesz, ... Köszi a válaszokat!
Felmelegítve,de a csapágyragasztó az plusszba mégjobb volt!Leszedéskor,eltörtem a lehúzómat csak ennyire fogta.
Hali! JÓ a peti74 módszer, én a kuplungot felhevített állapotban húzom rá légkulcsal, eddig még sose lazult le.. De ha lelazul valakinek, akkor is van egy ocsó megoldás::)))
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|