hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

mcmad
válasz erre | email2005-04-08 00:19:33
Sziasztok!
Segítsetek mi a reális ára egy 150-es ETZ-nek (1990-es, új gumik, szépen fényezett tank oldaldeknik, elektromosan full felújítva, fékek stb...)?

Ismeri-e vki a Yamaha RD350-t (1983 évj)?
Előre is köszi a segedelmet!
sorszám: 5699 (26242)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2005-04-07 23:55:14
Bambi!

Mit csinálsz?
Mi ez a nagy eladás?
Ja, az az ETZ amit írsz, az papíros, forgalomban használható? És a felkészítettség mit takar?

Üdv!
Ádi

Ja, az új ETZhez hozzászólva:
szerintem egy szobában állva nem kezd el rozsdásodni a motor, az én trophym váta 30 év alatt kirohadt alul, de abban mindig állt a víz. Én sem venném ilyen drasztikusra. Ja, és a henger sem valószínű hogy nagyon berozsdásodna, ha benne volt a gyertya, meg raqjta volt a karbi és a kipuff. Nekm vannak évek óta a polcon heverő hengereim, egy rozsdafolt nélkül, pedig azok szabadon vannak. Persze szét kéne szedni a csapágyak és az olajcsere miatt. Meg a gumikat nemárt lecserélni. De ha szobában állt, fűtött helyen akkor nem lehet vele sok gáz. Szerintem érdemes megvenni, de nemszabad többet adni érte mint egy átlagos jó állapotú ETZért, márcswk a papírok miatt sem. Sztem max 90-100000 Ftot érdemes rááldozni.

Uff!
Ádi
sorszám: 5698 (26241)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-04-07 23:26:19
Eladó a 2004 k1 kat.24 órás győztes mz ets 250,felkészitve,tartalék alkatrészekkel.ár 200000ft.és egy etz 250 a mz kupára felkészitve 80000ft.érd 06203420977-es telefonon bambinál
sorszám: 5697 (26237)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-04-07 23:11:48
Szerintem amiben van acél, annak nem sok a 20 év, főleg egy szobában állva nem.
A ma is futó Trophy-k, ETS-ek - a csepptankos jawakról nem is beszélve, nekem van belőle 4 db - már a 40 évhez közelednek, és sokszor ebből a 40-ből 25-öt egy fészerben töltöttek. Némelyiken mintha meg se látszott volna.
Na mindegy.

Peti
sorszám: 5696 (26235)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-07 21:56:38)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-07 21:56:38
A 12 év az én mocimra volt igaz.A leírt közel húsz évet állt, ha jól olvasom.Annyi idő alatt még szobában is fura dolgok történhetnek.Eddig nem esett szó a lengéscsillapítókról, azokban lévő olajról, szimeringről. A csapágyaknak sem használ a hosszú pihenés.Még a csavarok kicsvarozása is nehéz lehet. A WD nem az én ötletem, aki tanácsolta azt mondta, a fínom koróziót leszedi, ha durvább lenne a dolog, állítolag észrevettem volna , amikor kézzel megtekerem. Nekem bejött a dolog. Aki nem ismeri az ETZt, néha sokat szenved, mire vissza tudja rakni a hengert. Bár, az ilyenek ne vegyék meg ezt a mocit, illetve ne próbálják életre kelteni, menni vele, mert még sok érdekesség jelenkezhet. PL a hátsó villa, ha jól emlékszem gumi ágyban van az ETZnél. Ha menetközben engedi el magát, az tanulságos lehet... A bejáratással kapcsolatos dolgot fenttartom. Még a gyári új, friss moci bejáratása is odafigyelést igényel, hogy se be ne süljön, se ne lustuljon el.Ennél a mocinál ráadásul rosszabbak a bekoptatandó felületek, mint az újnál.
Szóval, ahhoz, hogy teljesen megbízható legyen, az utolsó morzsáig szét kelene szedni, és még az után is lehetne rozsda a vázon a festék alatt. Hosszú idő húsz év....
sorszám: 5695 (26229)
(előzmény: peti74, 2005-04-07 20:32:25)

 
 
Andrej
válasz erre | email2005-04-07 20:36:45
Az oldal szerkesztőinek üzenem, hogy küldtem képeket a galériába az oldal freemail fiókjába.
He lehet, akkor nézzék meg.
sorszám: 5694 (26223)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-04-07 20:32:25
Én nem paráznék ezen az nullos MZ-n ennyit. Ha komoly a dolog, akkor úgysem hozom el anélkül, hogy legalább a hengert nem húzom le róla. Abból meg úgyis nagyon sok minden kiderül.
Amúgy eszem ágában nem lenne beindítani egyből (pláne WD40 a hengerbe egy kis imádsággal fűszerezve, micsoda jótanács :). Csak az a jó motor, amiben megbízok, és én abban bízok meg, amit láttam belülről is.
Amit én csinálnék a blokkal (amennyiben tényleg igaz a 30 km és a 12 év állás a szobában):
Előszőr is belül rozsdásan el sem hozom.
Ha meg elhozom, akkor bal dekli is le, kuplung le (esetleg szét-mosás-össze), olaj ki mindenhonnan, öblítőolaj, főtengelycsapágyakhoz, hajtókar alsószemhez új 2T olaj fecskendezés, szimeringek csere, új paszta tömítés mindenhova, dekli vissza, új olaj, hajtókar derékszög-, vezérlés- és présrés ellenőrzés, új hengertalptömítés (amennyi kell). Karburátor teljes szétszedés-takarírás- összeszerelés, beálllítás. Vágül gyújtás beállítás.
Egyébre (új akksi, tankmosás, korrodált vezeték csere, stb. )nem térek ki.
Ezután nagyjából biztos lehetek majd abban, hogy a motor egy korrekt bejáratás után sokáig nem fog meglepetéseket okozni.
Mindent egybevetve ha igaz a történet, akkor fenntartom, hogy megéri megvenni.

Üdv,
sorszám: 5693 (26222)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-07 19:25:43)

 
 
Andrej
válasz erre | email2005-04-07 20:05:51
A karburátortémához szólnék hozzá. Először is szerintem tök
mindegy a benzinszint/beállítás tekintetében, hogy milyen állapotban van a tömítés (leszámítva, hogy megvan-e)
valamint, hogy mennyire tépted meg a csavarokat. Ezeket együttvéve nem lehet talán fél mm difi sem.
Amondó vagyok, hogy a karbi beállítása nem a szűken vett gyári értékek beállítását jelenti.
Az évek aligha múltak el változatlanul a motor felett, így nyilván utólag más értékek is helyesek lehetnek, ha nem helyesebbek.
Szerintem lehet a 14+-1es benzinszint nyerő, de az úszó tolómérővel/colstokkal való méregetése nem annyira. Ugyanis sokkal inkább
hunyó a dologban a tűszelep, ami szívesen kopik, így változtatva a zárás helyzetét.
Nem feledve a tényt, hogy hiába fordítod fel a karbit, üzemi körülmények között (értsd összeszerelve) úgyis korábban zár a szelep
mint a véghelyzet. Szerintem pont a kopás miatt változhat bizonyos határon belül a zárás, így javaslom a következő módszert.
Karbi le, úszóház le, csavarok félrerak.Utána karbi fel de nem becsavarva az úszóház, csak kézzel rányomva. Benzincsap rádug, megnyit.
Vár egy percet. 125ösnél biztosan tudom, hogy le lehet emelni az úszóházat a benzin
kilötyögtetése nélkül. Csekk. Ha a peremtől +-1 mm-re van, szerintem az jó lehet kiindulásnak.
A továbbiakban a gyertyaképet javaslom vizsgálni, meg a tűt állítgatni, és csak utoljára állítani újra a benzinszinten.
Azért írok feltételes módban, mert ugyan én összeraktam épp most az enyémet és a kis perem alá állítottam a szintet kb 1 mm-rel, de még teleszkópot kell vennem, és addig nem tudom kipróbálni bevált-e.
Ha kész, megosztom veletek a tapasztalataimat. Nálam pl hunyó a túl nagy főfúvóka és valszeg a kopott tű. Na ezekből eredetit
elég nehéz újítani, így marad a kisérletezés. Szóval azt mondom, hogy a karbit a motorhoz állítsuk elsősorban sok próbával és ne ragadjunk le
a gyári beállítások visszaállításánál.
sorszám: 5692 (26218)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-07 19:25:43
A 250 es ETZről nem ért le rendesen a lába?!!! A legtöbb moci még ennél is magassabb szerintem.Nekem is volt egy 12 évet pihent ETZm.Ez a moci pedig jóval többet..A gumi alkatrészek nagy részének ennyi idő után vége. Ha a 80 as évek óta nem volt gumiabroncs cserélve rajta, azoktól is meg kel válni.A különböző helyeken lévő(lánc, csapágyak) kenőanyag szerkezete is megváltozhatott. A tank szinte biztos, hogy rozsdás belűről.A karburátor, a benzin csap is betud rohadni hosszú állás után.A benzin csap gumija, a benzincső szintén cserélendő.Valószínű, hogy a hátsó kerékben lévő menesztő is kikészült. Az első beindítás előtt a kivett gyertya helyére WD sprét kell fújni, naponta többször megjáratni kézzel a dugót, ezt ismételni pár napig, utána hosszan imádkozni, hogy ne legyen a hengeren komoly korrózió... Ha ez a motor valóban bejáratósként lett leállítva, elég veszélyes lesz használni az első időkben.... Komoly esély van a dugattyú besülésre, hiszen egy igen csak csak szoros illeszkedés, és kissé érdes felületre jön rá az esetleges fínom rozsda....Én az első időkben nagyon sok olajat raknék a keverékbe.
A biztosítékokat, elektromos csatlakozókat meg kell pucolni, a mechanikus feszszabályzót is.
A motor csak ismerősnek ér sokat, mert egy idegen nem hiszi el a futott kilómétert. Ráadásul ott van a közel 50 ezres forgalomba helyezési, átírási költsége is. A legtöbb ember inkább egy lepukkant olcsó motort vesz és feújítja, vagy újítatja egy megbízható helyen, mert akkor biztos lehet benne, hogy a motorja milyen állapotban van.
sorszám: 5691 (26211)
(előzmény: Laszan358, 2005-04-07 16:57:31)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-04-07 18:43:08
A gép sokat ér igy ha igaz hogy 30km van benne de visszatarto erő lehet a bürokrácia.Legalábbis nekem az lenne hogy uj rendszámot kell rá kérni át kell iratni.........

Persze ha én is csak a szobában akarnám tartani akkor nincs papirmunka de akkor meg semmi értelme nem volt megvenni.Ha talász embert akinek megér josokat a gép akkor josokér is el lehet adni.Ha nem akkor meg nem érdemes eladni.szerintem
sorszám: 5690 (26209)
(előzmény: pandagyik, 2005-04-07 18:36:06)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-04-07 18:36:06
Hehe
vett egy motort amiről nem ért le a lába?

:)))))))))))))
sorszám: 5689 (26207)
(előzmény: Laszan358, 2005-04-07 16:57:31)

 
 
Laszan358
válasz erre | email2005-04-07 16:57:31

Sziasztok

András vagyok. Ez az első levelem ebbe a fórumba, de már olvasgatlak benneteket egy ideje. Én is "emzés" vagyok. Mégsem a saját problémá(i)mmal jövök elő, hanem egy jóismerősőmével.
Neki nincs nete, ezért én kérdem a nevében: Mennyiért(és hol érdemes próbálkozni) lehet eladni egy NDK gyártású (1985-ös asszem) ETZ 250 -est ,nem deluxe( csak sebmérő) amit gyakorlatilag ki sem vitt az utra, (leszámítva persze a hazavitelt a boltból kb.30km) végig a szobában állt letekarva.Azért nem ment vele, mert volt neki másik, és mert az uj motor túl magas volt neki.(nem ért le a lába rendesen) De már nem motorozik egy pár éve.
Szóval, ha ilyen motorotok volna és elakarnátok adni, mennyit kérnétek érte?
És még egy kérdés: Mit kell átnézni ennyi év "állás" után egy motoron?(azt tudjuk, hogy az akksi már rég "kész")

A válaszokat elöre is kösz.(nem kell kapkodni velük:), suliból netezem:( )

András

U.I.: ez nem hirdetés, csak azt az árat szeretnénk megtudni, amit egyáltalán kaphatna érte.
sorszám: 5688 (26201)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2005-04-07 15:10:29
Én úgy emléxem hogy a karbiban az a felső éltől mért 14mm az azt jelenti, ha leveszed az alját, tehét ha nem lóg bele semmi a benyába. Egyébként van benne egy kiálló rész, annak a tetejéig kell érni a benyának. Asszem ez minden MZ-ben ígyvan. A 22N1-1ben, 1-3ban, és a 24esekben biztosan. Szal TS Trophy 125-150.

Uff!
Ádi
sorszám: 5687 (26197)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-04-07 14:32:22
Dino. Sajnálom, hogy mégis jól tippeltem a menesztő cserét illetően. Amúgy szerintem a dekli miatt a menesztő nem tud annyira lecsúszni a bordás tengelyről, hogy károsodás nélkül szabadon forogjon. Ha fellazul, szinte biztos, hogy elnyalja a bordákat.
:((

Peti74
sorszám: 5686 (26196)
(előzmény: Dino, 2005-04-06 23:40:50)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-07 13:25:35
Dino, biztos vagy benne, hogy az általad leírt szint nem üres házra vonatkozik?! Nekem az ETZ legalábbis az üreset adták meg. Ha nálad le van írva, hogy úszóstul értendő, akkor valóban nem tudja megmondani senki, mennyi anélkül, akkor tényleg az úszó zárási helyzete alapján kezd a beállítást mert egyszerübb neked úgy csinálni, mint valakinek leszedni a karbiját.Nem imerem a karbidat, de biztost, hogy le tudod ezt mérni szétszedett állapotban úgy, hogy levegőt fújsz a benzin csőbe, és néred hol zár az úszó.De a tökéletes beállítás biztos hogy nem a gyári szintnél lesz, mert vagy kopottak az alkatrészek, vagy rossz tűrésű újak vannak bene. Az ETZ karbi felújításánál az a gond, hogy nagyon gagyi cuccok vannak csak bele.Főfúvóka tartóból még pocsékot is nehéz szerezni, pedig egy leamortizálódott karbiban azt feltétlen cserélni kel. Szerencsétlen esetben még a tűt is fínoman csiszolni kel hozzá. Egy éve, amikor én cseréltem, főfúvóka tartót, annak a felső vége kb fél miliméterrel hosszabb volt, mint a régi. Sokat szívtam vele.Indításnál, és alacsony fordulaton volt vele a gond. Pont mire belőttem a dolgot, akkor lopták el a mocit. Épp elégedetten arra gondoltam horgászat közben, hogy végre rendesen húz, benzin se fogyott sok, amikor már nélkülem ment elfele...:(((
sorszám: 5685 (26191)
(előzmény: Dino, 2005-04-07 12:51:48)

 
 
ekecs
válasz erre | email2005-04-07 12:54:09
Hali tudja valaki, hogy a gumin mit jelöl az M9 felirat?? Jelentem ez egy csodálatos Barum gumi. Amugy meg jóó motorozást mindenkinek.
sorszám: 5684 (26190)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-04-07 12:51:48
de ha beállítod a gyári szintet akkormilyen magasan van a benzin ha szétszeded? Ezt valaki megmérhetné nekem.
sorszám: 5683 (26189)
(előzmény: tomóka, 2005-04-07 08:50:23)

 
 
Bikergery
válasz erre | email2005-04-07 12:42:54
Sziasztok!
A probléma a következő lenne:ETZ250 karburátor,olyan mintha egy komplett csörgőkígyó lenne benne.Diagnózis:kopott karburátorház+suber.Az lenne a kérdésem, hogy meg lehet-e javítani v.hogy vagy vagy cserére szorulnak a dolgok?
sorszám: 5682 (26188)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-07 11:05:58
Nekem ETZm volt, de gondolom a karburátorok gyártási minősége hasonló az összes MZnél.Még véletlenül se zárt kétszer ugyanazon a szinten, és a legjobb beállítás se a gyári elő írtnál volt...Én úgy csináltam, hogy először beállítottam a gyári szintet. Ehhez az ovatosan levett karbi aljában mértem a benzin magasságát. A tömítések közötti különbség nem zavart, mert nem jelent többet fél miléméternél.. Utána beállítottam az alapjáratot, és elindultam. Ha alapjáraton volt rosszabb a helyzet, növeltem a benzin szintet, ha magassabb fordulaton, akkor a tűt állítottam. Ilyenkor persze mindig utánna állítottam az alapjáratnak.Ezután már csak két dolgot figyeleltem meg, a gyertya állapotát, és a fordulatszám viselkedését.Ha gyertya túl olajos, akkor sok a benya, ha túl égett, akkor kevés. De az utóbbihoz több kilóméter kel.Azt tapasztaltam, ha kevés a benzin, nehezen nő a fordulat, de lassan magától is emelkedik időnként, és csak lassan esik vissza.Ez a beállítási folyamat kissé idő igényes, de nekem többször sikerült így egész optimálisra belőni a mocit. Rászorul az ember az ilyesmire, mert gyári új cuccot nem nagyon lehet kapni, az utángyártottak tűrése pedig elég pocsék.
sorszám: 5681 (26183)
(előzmény: tomóka, 2005-04-07 08:50:23)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-04-07 08:50:23
erre a kérdésre aligha kapsz választ. a tevezõk biztosan gondoltak az alkatrészek benzin kiszorítására. a benzinszint folyamatosan változik menet közben tehát az alsó-felsõ határérték számít.
sorszám: 5680 (26179)
(előzmény: Dino, 2005-04-07 08:32:48)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-04-07 08:32:48
Jó, tudom hogy az úszó szabályoz, de nekem a szint azért lenne a lényeg, mert azzal pontosabban tudnék állítani.
sorszám: 5679 (26177)
(előzmény: k-rudi, 2005-04-07 01:24:59)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2005-04-07 01:24:59
Hopp, ebben igazad van, nem is gondoltam
rá.Viszont változatlanul kiállok a második megoldás mellett, részben mert
mégis csak az úszó szabályozza a benzin-
szintet és azzal is tudod állítani, megaztán szerintem senki meg nem tudja mondani mennyivel lesz kevesebb a 14mm-nél.A kézikönyvek is csak az úszóra térnek ki. Szerintem ha jó az úszó(nem lyukas, nincs elferdülve, megegyezik a gyári mérettel, nem szorul a tengelyen) pontosan be tudod állítani és hozza a jó szintet.Ez legalábbis az én tapasztalatom. Na, bocs ha kicsit sok volt belőlem.
Hali!
sorszám: 5678 (26174)
(előzmény: Dino, 2005-04-06 23:38:36)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-04-07 00:03:32
250-es dugó van3-dik túlméretem gyári német 4500ft,vagy kapható török a futárpetinél.300-as van lengyel az elég jó csak most nincs hozzá csak magyar gyűrűm és csapszegem,szintén 4500ft.A kupában csak a kereskedelmi forgalomba kapható gumival lehet menni.
sorszám: 5677 (26168)
(előzmény: öregdio, 2005-04-05 23:32:18)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-04-06 23:40:50
ja meg mielőtt elfelejtem: a menesztőm belsejét is szétkúrta a tengely. Szóval másik menesztő.Szívás
sorszám: 5676 (26160)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-04-06 23:38:36
Kössz, de ebben az a szívás, hogy 14mm a tömítetlen úszóház felső élétől benne úszókkal meg tűvel mindennel. Nekem meg az üres úszóház benzinszintje kéne.
A második módszert alkalmaztam, de a benzinszint a fontos, nem az úszó állása.
Azért kössz
sorszám: 5675 (26157)
(előzmény: k-rudi, 2005-04-06 18:07:08)

 
 
Andrej
válasz erre | email2005-04-06 20:56:55
Sziasztok.
A következő kérdésem lenne: a hátsó lengővilla
rögzítőanyáját mennyire szorosan kell meghúzni?
Mert nekem most vettem észre le van lazulva.
sorszám: 5674 (26139)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2005-04-06 18:07:08
A TS 125-150 benzinszintről: Az úszóház FELSŐ, tömítés nélküli élétől
14mm- re kell lennie. Tehát megméred a belső mélységét az úszóháznak a
tömítéssel,kivonod belőle ezt a 14mm- t, és megkapod a benzinszint
magasságát az úszóházban. Ezt baromira nem ajánlom. Ugyanis az a lényeg
hogy a főfúvóka mennyire lóg bele a benyába, és ha már vastagabb
tömítést használsz, vagy a régi tömítésre rátéped a csavarokat, már nem
oké a helyzet. Az úszónak a felső rész tömítetlen élétől 28 mm-re kell
lennie, mikor zár, hidd el ez a korrekt beállítás!
sorszám: 5673 (26130)
(előzmény: Dino, 2005-04-06 14:51:20)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2005-04-06 17:54:04
Nézd meg a www.mzklub.hu-n a versenyzői oldalt (sárga logó), ott minden ki van vesézve

Dino: Asszem az MZklub könyvtárában van valami karbibeállítós cikk
sorszám: 5672 (26127)
(előzmény: Eikel, 2005-04-06 14:13:43)

 
 
Zsandatara
válasz erre | email2005-04-06 17:19:28
Szerintem érdemes. A minap egy piros lámpánál állva, alapjáraton kiesett a biztosítékom a hagyományosból, és huss elszaladt, mert meg sem találtam... :-)
sorszám: 5671 (26123)
(előzmény: mzoli, 2005-04-06 17:16:05)

 
 
mzoli
válasz erre | email2005-04-06 17:16:05
Sziasztok!

Párszor olvastam már, hogy a biztosítéktáblát érdemes kicserélni késesre. És ilyen késes táblát hol lehet beszerezni?
Köszi!
sorszám: 5670 (26122)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-04-06 14:51:20
meg valami legyen kedves megmondani, hogy TS 125-nél a benzinszint mekkora legyen.
Nem az úszó beállítása érdekel, hanem ha szétszedem a karbit akkor az aljába milyen magassab legyen a benzin.
Meg ezt szerintem fel lehetne tenni a GYIK-ba, mert mindenki ezt kérdezi, de visszaolvasva nehéz megtalálni. Vagy valakinek nincs kedve karbibeállítós cikket csinálni?
sorszám: 5669 (26113)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-04-06 14:23:29
valaki tudja, hogy mi a különbség egy 22n1-1 és egy 22n1-3 karbi között. (TS 125) Azt tudom,hogy a 3-as végű újjabb, de egyéb változtatás?
sorszám: 5668 (26112)

 
 
Eikel
válasz erre | email2005-04-06 14:13:43
Helló Szocisok!

Nem tudok rendes alapjáratot állítani a TS-en! Mit tegyek? Farslevegő van?:henger tömítések jók, karbi kipucolva,levegő szűrő kicsit régi. Lehet, hogy a szivató dugó gumiját kellene kicserélni mert ott szív farsot. Ja és csak szivatóval indul akkor is ha 5 percre állítottam le. Tünetek: hidegen indításnál szivatóval rendes alapjárat de melegen szivató nélkül az alpjárat elkezd hadarni nem ütemes.
Más: Hogy néz ki ez az MZ-kupa? Hol van? Mikor? Lehet-e nevezni? Mikkel lehet indulni (TS,TZ) kategorizálva van-e, meg minden.
Köszi
Üdv
sorszám: 5667 (26110)

 
 
zbogyo
válasz erre | email2005-04-06 11:26:14
Hello mindenki!
Van egy eladó 1969-es MZ ETS 250.Katonai zöld szinben.Érd.:06-70-231-91-04.(Fejér megye,Mór).Remélem nem gond hogy itt hirdetek.Kép:www.zbogyo.ini.hu-n
sorszám: 5666 (26100)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-04-06 11:06:48
ejha!
precíz mindenre kiterjedõ válasz!
köszönöm!
idõvel megszokom vagy sosem teszem üresbe.:-)
sorszám: 5665 (26099)
(előzmény: peti74, 2005-04-06 10:31:27)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-04-06 10:31:27
250-esnél teljesen normális jelenség, hogy üresben a kuplung zakatol, ha meg behúzod, akkor elhallgat.
A kuplungmenesztő és a malomkerék a thetetlenség miatt lökdösi egymást, mert ugye az alapjárat nem egyenletes fordulatot ad, hanem kicsit váltakozót.
Attól van, hogy a menesztő alatt és fölött lévő acél futógyűrűk kicsit elkoptak és tengelyirányban túl sokat tud mozogni a menesztő (ez a túl sok olyan 1 tized vagy az felettit jelent). Ezért terhelésváltásnál (amikor csökkenő fordulatszámnál a malomkerék tehetetlensége meglöki) zörög a két kerék egymáson.
Ha a kuplungot behúzod, akkor nem tud mozogni tengelyirányban a menesztő, mert a rugók nyomják, ezért hallgat el. Sebességben meg egyirányú a terhelés és azért nem mozog (zörög).
Én nem foglalkoznék vele, problémát nem okoz. De ha nagyon zavar, akkor egyszerű javítása hogy a felső futógyűrűt kiveszed, azt szorító rugólemezt meg jól meghajlítod és benthagyod. Ezentúl a rugólemez folyamatosan szorítja majd a menesztőt és elhallgat a zörgés. Háránya, hogy olyan 20 ezrenként ki kell majd cserélned ezt a rugólemezt mert elkopik.

Üdv,
Peti74
Peti74
sorszám: 5664 (26098)
(előzmény: tomóka, 2005-04-06 09:49:54)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-04-06 09:49:54
etz250 témába kéne segítség.üresben katakolás hallatszik ami a kuplung behúzásakor elhalgat.menet közben sehol semmi.
sorszám: 5663 (26094)

 
 
kilozulu
válasz erre | email2005-04-06 01:35:36
hali Ádi

hova való vagy?
2-3 trophi van a környéken elférnél te is.

csőváz kilozulu
sorszám: 5662 (26085)
(előzmény: steelheart6, 2005-04-06 01:14:10)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2005-04-06 01:14:10
Hali!

Nekem már minden OK a Trophymmal, ma is mászkáltam egy-két karikát, bár a festésem csak hétvégén lesz kész (ez mostmár biztos), így pótalkatsészekkel van összerakav, és elég ótvarul néz ki ilyen szinesen-rozsdásan, meg első sárvédő nélkül, de azé állat. Mondjuk ma megszivatott, mer van egy defektem a hátuljába, felfújtam, mászkáltam, nemereszt, el az asszonyhoz, este akarok hazajönni megin lapos, még szerencse hogy csak párszáz méterre laknak, ennyit még így is kibír. Holnap viszem a gumishoz, mert ez az egy aminek nem állok neki, a gumicsere. Felrakatom hátulra a 3.25ös Barum külsőt, meg egy új belsőt azt kész. Ez az orosz csodagumi ami fönnvan má amúgyis jó kopott.
1ébként az enyémis volt má elégszer szétszedve, most is harmadik összerakásra sikerült úgy hogy minden OK, mert mindig adódott valami ami miatt szét kellett bombázni. Tavaj télen is szét volt dobva mert megfurattam meg szimmeringet is cseréltem. Szóval a tél az azé van hogy ha az ember nem tud motorozni a szar idő miatt, akkor legalább benn tudjon foglalkozni a vassal. Idén télen én teljesen szétszedtem. Ami szétszedhető volt az szét lett szedve. De mostmár sikerült teljesen összepattintani.

Na, ha valakinek kell segítség Trophyból, mostmár tudok, mert mondent 3szor végigzongoráztunk, szal nem sok minden maradt amit nem tudok.

Üdv!
Ádi
sorszám: 5661 (26082)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-04-06 00:14:23
Sajan igen, mert mindíg van valami. Másnem csak rámjön az ötperc és szétszedem, mert az biztos jó alapon.
Meg az ETZ nagyon sokáig volt szétszedve, meg most a TS is és tök megszoktam. Amúgy most a karbi van szétszedve, mert úszócsere lesz, csak még nem volt időm betenni.
sorszám: 5660 (26080)
(előzmény: tavi, 2005-04-05 23:28:29)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-04-06 00:08:03
De egy kicsit megkaparta, de nem vészes.
Az olajat átszürtem rongyon meg a zs egy rétegén, de asszem nem teszem vissza, majd meglátom mennyire üllepedett le a cucc benne.
sorszám: 5659 (26079)
(előzmény: peti74, 2005-04-05 14:16:27)

 
 
öregdio
válasz erre | email2005-04-05 23:32:18
Bambi mester!Két kérdés: 250-es és 300-as ETZ dugó kellene, gyári vagy valami jó!Van-e és mi pénz?Második kérdés: Az MZ kupában milyen gumikkal lehet menni:kereskedelmi forgalomban kaphatóval vagy spécivel is?Köszi: dio
Üdv: dio
sorszám: 5658 (26069)

 
 
tavi
válasz erre | email2005-04-05 23:28:29
Miért,olyan sürűn kell szétszedd?
sorszám: 5657 (26065)
(elözmény: Dino, 2005-04-05 03:16:19)

 
 
kilozulu
válasz erre | email2005-04-05 22:44:25
Halika Ádika

Az üres visszajelzővel én is szivtam nagyot. A téli felujitáskor kapott az öreg Es egy új vezeték köteget. Rajz egy szál se. Józan paraszti ész+ emlékek,hagy szojón. Amiko a kilométerorára kerult sor az üres viszajelzönek hiányoltam a kábel csatlakozását.Nem is kellet több, a páka nagyon fájin csatlakozót rityentett az izzó foglalatára. A végén minden jó , csak ha
az üres lámpa ha világit ako nincs irány jelző nincs tőtés lámpa ha van tőtés lámpa nincs üres lámpa ráadásul csattog a feszszabályzó. Na it jött el a vas előtti ücsörgés ideje " mi qrva .............................. el? Kábelok szét össze ,nem jó -megint szét megint össze ,nem jó! Honom allat egy TS kapcsolási rajzal müszer elő keres mér,mér, mér minden jó, mégse jó. Kb 1 hét mulva nyugissan megkerülve a vasat szemem a kilométer ora felé vetödött, mint gyanusitott felé. A tartalék orát szétszedve egy átkötést leltem a két vissza jelző lámpa közt . Ezen felbuzdulva furtam két 10mm es furatot a vissza jelzők mellet az orába. Oldalcsipővel ki a kábelt, a likat furat takaró gombbal tömitettem, ora vissza . Sör kinyit, minden kiváloan müködik. Akinek van kedve ES -re irányjelzöt és üresjelzőt instalálni az erre a kis mütétre készüljön fel.

A trophim felujitásárol rengeteg képet csináltam, majd fel teszem a galériára ha lesz rajta müszaki is.Az enyémnek van még egy kis gyikja de nem sok inkább csak a karbit és a gyujtást kell befejezni.

csöváz kilozulu

sorszám: 5656 (26055)
(elözmény: Dino, 2005-04-05 00:17:01)

 
 
Zénó
válasz erre | email2005-04-05 21:59:30
Hali!
Elöre is bocs hogy így magammal elbeszélgetek a listán de úgy gondoltam segíthet másokon is ha tisztázom az alapjárat problámámat.
Szégyenletes de a szivató tömítése volt a szar és onnan szívott farsot. Csere megoldotta a problémát.
Sziasztok!
sorszám: 5655 (26050)
(elözmény: Dino, 2005-03-29 21:04:28)

 
 
kis sabi
válasz erre | email2005-04-05 20:09:00
Hello
van egy Etz első kerekem 8000-ért gumival,tárcsával,tengellyel Dunaújvárosban,az ár fix,a kerék szép állapotú
sorszám: 5654 (26047)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2005-04-05 19:55:29
Hajrá ;)

Jó is, hogy megcsináltad, mert a köcsög szolgáltató mindig leszedte, én meg pakolgathattam vissza.. akkor én is feltenném pdf-ben, hátha azt nem bántanák (ha hozzájárulsz ;)
sorszám: 5653 (26045)
(előzmény: tt250, 2005-04-05 16:17:42)

 
 
tt250
válasz erre | email2005-04-05 16:17:42
Minden OK Gexxx! Végül is sikerült lecsalni, lejött az összes oldal.
Engedelmeddel összefűztem pdf-be igy már csak egy fájlról van szó, ami 111Mb.
Ha hozzájárulsz fel tudom tölteni a szakirodalmakhoz.
Nagyon köszi TT
sorszám: 5652 (26043)
(elözmény: Dino, 2005-04-05 13:53:05)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-04-05 14:19:14
Oké!

Igen,az új szkenneremre gondoltam!:) De akkor megvárom hogy Gexxx mit hoz össze! Meg hát ismerkedni is kell a kicsikevel...

fisi
sorszám: 5651 (26039)
(elözmény: Dino, 2005-04-05 13:02:55)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-04-05 14:16:27
Akkor végülis olcsón megúsztad. Örülök.
Deklibe nem mart bele ?

Peti74
sorszám: 5650 (26038)
(elözmény: Dino, 2005-04-05 13:48:52)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu