:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Szia! Én mult7 hétfön voltam 7660HuF-ba került a müszaki. Reggel vittem 13-kor hoztam a motort:-).
Hali!
Volt valaki műszakin mostanában?
A helyi szervízben ahol csinálnak műszakit azt állítja a faszi, hogy 7000Ft körül van a vizsga, de hívjam vissza késöbb, akkor megnézi pontosan.
Azt mondják emelkedtek az árak. Nade ennyit? Ősszel még 2500Ft körül volt.
Ja, tud valaki arról hogy lesz-e valami a hétvégén Nagykanizsán? Ha igen akkor mi lesz?
Köszi!
Üdv!
Ádi
Peti74 köszi a preciz mindenre kiterjedő kimeritő választ.Amit a kuplung témában irtál azt én is úgy csinálom,,de amit most leirtál a főtengejről az számomra tanulságos és követendő.Még1szer kösz!!
Peti74!
Természetesen érdekel a lehúzó, küldtem a címedre ezzel kapcsolatban egy mailt.
üdv: L.
Hella!!!
Nekem van, de ha nem vagy megszállott akkor nem ajánlom!!!
Kicsit rugalmasabb vele a motor, kicsit kevesebbet eszik- bár ezt nem vettem észre nagyon, szal mindenben kissé finomabb mint a gyári.
De ha nincs rá pénzed akkor nem ajánlom nem fog 30- al jobban menni tőle meg 1,5 lityivel kevesebbet kajálni ha erre vagy kívéáncsi!!! :)))
Fisi
Szervusztok!
Egy '83-as 250-es ETZ-m van. Egy darabig csak "pihent". Most szertném kicsit helyrepofozni. Ehhez KERESEK:
- fordulatszámmérő műszert
- elfogadható (jó) állapotú ülést
Ha valakinek van ilyen vagy tudja, hogy Dunaújváros környékén hol lehet ilyet beszerezni (bontott alkatrészek érdekelnének)az kérem értesítsen!!!!
Segítségeteket előre is köszönöm!
Valaki meg tudja nekem mondani hogy mivel jobb a bing vagy a mikuni karbi az eredetitől? Megéri kiadni érte annyi pénzt?
„melegíteni meg hűteni kell mindent” :))
Na akkor egy kicsit részletesebben, legalábbis ahogy én csinálom (így garantáltan nem megy el a szép új főtengely centírozása) :
Kiindulási helyzet : két fél karteröntvény letisztítva, nincs bennük semmi csak a seegergyűrűk (a főtengelycsapágy fészekben a zeeger nyílása a olajgyújtő furat felé néz).
Az összes csapágyat (mindegyik minimum C3-as !) és a főtengelyt is külön nejlonzacsikban fél nappal hamarabb berakom a mélyhűtőbe (-18fok). Összerakás előtt a karterötntvényt beteszem a sütőbe (mert ott egyenletesn melegszik) és felmelegítem legalább 80 fokra, de ha 100 lesz az sem baj (a rácsöppentett vízcsepp már kezd forni rajta). Ezután a kartert a külső oldalára lefektetjük, a főtengelycsapágy fészkébe beteszem az olajfogó tárcsát (elfordulás elleni pontozás a seeger nyílásában van a felfekvés miatt) majd a lehűtött csapágyat egy határozott mozdulattal beleteszem a cspágyfészekbe és nekinyomom az olajfogó tárcsának. Ahogy a hőkülönbség egyenlítődik (5-10 mp) a csapágy máris szorul a fészekben. Ugyanez az eljárás a váltó csapágyaival is (mindig a megfelelő oldalról). A jobb oldali karterbe a lánckerék csapágyberakása előtt fel kell csavarozni a szimeringházat (lehetőle szimmering nélkül, hogy ne süssük meg) azért, hogy az pozicionálja a csapágyat, utána meg le kell csavaozni, hogy az összerakásnál az esetleg kintebb lehessen ütni, ahogy a váltó kívánja.
Ezután a bal oldali kartert vissza kell tenni pár percre melegíteni, hogy a főtengelycsapágy belső gyűrű is forró legyen. Majd a kartert a külső oldalára felfektetem két 10-12 cm-es hasábon (hogy a főtengely csapja elférjen). Utána a hűtött főtengelyt egy határozott mozdulattal (központosan tartva) beleejtem a főtengelycsapágyba koppanásig és kicsit nyomva benttartom. Ahogy a hőkülönbség egyenlítődik (kb fél perc) a főtengelycsap már szorul a csapágyban.
Eddig tart a hideg-meleg eljárás. Utána a bal karter marad az oldalán. Belemegy az olajgyűjtő lemez a váltó fölé, a komplett váltó minden tengellyel és az üresállás rögzítővel együtt és a forgattyústérbe az olajgyűjtő vájat elválasztó tárcsája. A bal oldali karterben biztonságból ki kell venni a hajtott tengely csapágyának seeger gyűrűjét, hogy ha összerakás közben a váltó hajtott tengelye már megszorulna, akkor a bal karterben a csapággyal együtt kintebb lehessen ütni. A lényeg, hogy összehuzatás közben a jobb kartert nem szabad megütni, maximum kicsit kocogtatni a brezostiftek miatt.
Ezután tömítőanyaggal (Elring Curil) bekenem a a bal oldal felületeit aztán felteszem a jobb kartert a főtengely végére. Ezután belemegy egy hosszú végigmenetes csavarszár a főtengely végébe, a szár egyik fele kb 2 cm-en M7, a másik finommenetes M8. A jobb karterre teszek egy merev lapot (5-6 mm-es fémlap vagy egy 15 mm-es fétegelt lemez is jó) aközepén egy lukkal, itt jön ki a csavar. Ezután kap a szár egy nagy alátétet és egy anyát, és elkezdem vele a főtegely csapját behúzatni a csapágy belső gyűrűbe, ezáltal az egész kartert húzom közelebb a bal oldalhoz. A váltót üresben kell hagyni, hogy forgatni lehessen összerakás közben, ezzel ellenőrizve, hogy nem szorul-e. Ha az utolsó néhány mm-nél a váltó megakad, akkor a hajtott tengely végét (nem a kartert !) ütve a hajtott tengelyt beljebb lehet ütni a bal kartebe (az ottani csapággyal együtt). Ha a két karter teljesen összeért (körben kiszorította a felesleges tömítőt) akkor leszedem az összehúzó csavart. Ekkor a főtengelynek szorulásmentesen, könnyedén kell forognia. Ezután beteszem a 14 db tőcsavart (lehetőleg belső kulcsnyiílásúakat) és finomam (nem teljesen) meghúzom őket, annyira, hogy a főtengely - ha kezd is szorulni - még forgatható legyen. Ekkor a csapágyfészek környékét (tehát nem a főtengelyt és nemis a csapágyat, csak a kartert) ütögetve a főtengelycsonk a tehetetlenségtől bemozdul a csapágy belsőgyűrűbe, így megszűnik a szorulás. Utána meg lehet húzni a tőcsavarokat rendesen, és végül a főtengelyt újra szorulásmentesíteni kell. A főtengely azért nem görbül el ennyitől, mert ennyi feszülést általában még kiad a C3-as vagy C4-es csapágyak játéka.
A végén normál helyzetbe állítjuk a blokkot, és a váltót „hézagoljuk”. A hajtott tengely csapágyát (tengelyyel együtt) annyira beütjük, hogy az olajfogó lemezek fölé még a seegert be tudjuk tenni. E beütéskor a hajtott a jobb oldalon kifelé tolhatja a lánckerék alatti csapágyat, ezért nem kell oda a szimeringház. Ha ez megvan, akkor feltesszük a szimeringházat és ha szükséges, akkor annyi hézagoló tárcsát teszünk alá, hogy ha összeraktuk, akkor a hajtott tengely kb. annyit lötyögjön, amennyit a C3-as vagy C4-es csapágyak engednek neki (ez igaz a hajtó tengelyre is). Végül felteszünk egy váltókart és végigpróbáljuk a fokozatokat.
(a gépelési hibákat nem nézzétek)
Peti74
Ha minden igaz, akkor kistézénél (és kis TS-nél)a hajtó láckerék levétele nélkül is levehető a kuplung külső háza, mindössze az acél futóperselyz kell kivenni (kijátszani) a ház és a tengely közül valahogy. Ezután a méretek megengedik, hogy a kuplungház épp lebukik a nyeles tengelyről. Utána lehet a berugó fogasívhez hozzáférni, cserélni.
Üdv,
Peti74
Nekem van mind a két féle (TS és ETZ).
Kölcsön tudom adni, ha megoldod valahogy.
Üdv,
Peti74
Sziasztok!
Valaki kölcsön tudna adni egy TS 250 (4 sebis) kuplunglehúzót? Asszem annak 26x1,5-ös menete van és pont ilyere van szükségem.
előre is kösz!
Alighanem le kell.Én pontosan ugyanitt tartok, azzal a különbséggel, hogy a qupplung már leesett félig, de a hajtó lánckereket célszerszám hiányában nem tudom lehúzni.
Neked lehet hogy elég lesz a qplungkosár anyáját levenned(persze csak a q. lamellák kiszerelése után) és el tudod annyira húzni a kosarat, h alatta kiférjen a rugó.
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni. Van egy 125ös Ts-em. Eltörött a berugókar rugója. Ki szeretném cserélni. Leengedtem az oljajat, levettem a borítást, de úgy láttam nem lehet csak úgy egyszerűen levenni a berúgótengelyt. Le kell venni hozzá a kuplungot is?
melegíteni meg hűteni kell mindent
Helló MZ-sek!Nagyon fontos hogy a motort precizen odafigyelve segédeszközökkel(mindenféle lehuzokkal)szedje szét az ember.Igenám de az összerakás még fontosabb ha lehet igy ezt rangsorolni és erre már semmi leirást nem lehet találni!Vagy csak én nem találtam???A multkor a kuplung felrakást már kiveséztük,de,,,És itt a kérdésem a főtengej visszarakást ki hogyan csinálja,hogy a lehető leg kiméletesebb és precizebb legyen.Szeretnék az én tapasztalatom mellé még 1 pár hozzászólást begyüjteni mielőtt összerakom agépet és téli álmábol felébresztem!! Mindenkinek előrre is kösz a hozzászólást.Peti74-te is irj!!!!
Szevasztok.Mitől lehet az,hogy a tz-men eleinte csak elekezdett csüszögni a tárcsa(hozzáért egy picit az egyik betét,de a normálisnál erősebben),majd kb.most a 3. hét után már az olaj is elfolyt belőle.Van valami szimmering a betétek mögött ha jól tudom ugye?Nem azt kéne kicserélni?Tud valaki segíteni?Üdv.
Hello! Engem érdekelne egy ford.számóra, esetleg megvan-e még?
Sziasztok!
Nemrég vettem egy etz 150-est.Elég lerobbbant állapotban volt.nekiáltam felújítani de elakadtam.A generátor forgórészén a csúszógyűrűk(grafit körök) elkoptak és le akartam cserélni.De nem tudom hogy kell leszedni (megpróbáltam de nem tudtam megállapítani ,hogy retesszel van e feltéve vagy csak a tengely vége "be lett gyűrve") Ha valaki tudna segíteni hogy kell lecserélni a csúszógyűrűket és a forgórész vezeték szálait, hogy kell bekötni a gyűrűkbe nagyon megköszönném!!!!!!!!!!
mr.g42@freemail.hu
Nincs valakinek egy eladó ETZ 250 kupplungdeknije?
Autós-motoros könyvek letölthető változatai:
http://www.freeweb.hu/oldradio/
(Udvari György:Így gondozd a motorkerékpárodat
Riedel-Steiner: MZ hogyan tovább stb...)
Sziasztok!
ETZ-125 kuplung beállítással kapcsolatban tud valaki segíteni? (a kuplung tengelyen 3 féle hézagoló alátét van, mekkora kell legyen a holtjátéka?)Vagy szerelési kézikönyve van-e valakinek? szaland@citromail.hu
hello!
van fordulatszámmérőm,kilométerórám ha érdekel írj freemail-re,majd megbeszéljük a többit sabi-di@freemail.hu
Eladó MZ ETZ 125/150/250 első kerék polír állapotban gumival,tárcsával,tengellyel együtt eladó 8000Ft sabi-di@freemail.hu
van használható egy pár 4000ft,és makulátlan 10000ft.
Köszi a választ!
Nem nekem kell de szerintem szükség lesz rá 1-2 héten belül.Lényeg hogy ETZ(nem TS) ora legyen gyári fekete számlappal.
mihelyst kell a srácnak írok
halla
Debrecenben még több boltban is lehet kapni eredeti DDR km-órát. 10-12ezer FT-ért. Minden van még fordulatszámmérő is eredeti, az is itt körül van, szóval egy pár óra az 20-25 ezet HUF.
Köszi.Megy neki az sms.Biztos keres majd.Üdv.
ETZ első teleszkópot vennék kompletten megkímélt állapotban, esetleg csak bal szárat. - email
Van egy asztathiszem, holnap megnézem.
Háromért odaadom.
hallo
vane valakinek elado ETZ km orája és ha igen mennyiér?Valamint tudja e valaki hogy mibe kerül egy új ha van olyan egyátalán.
halla
mind1. Az úszó be van állítva. Majd kísérletezgetek. Aztán írom másnem
Mér mibe kerül egy vadi uj gyári?
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni abban, hogy lehet bekötni egy elektronikus fordulatszámmérőt (zsírúj SKODA 120 GLS/JAWA350) ETZ 250-en, ugyanis ami rajta volt az elég gagyi. A vadiúj gyári elég húzós áron van.
Bambi!
Ha valami segítség kell, szerintem sokan segítenének, még én is, pedig nem igazán ismerlek.
muszály megválnod a MOTORTÓL?
Bambi.A minap MZ-vel mentem vásárolni.Állítom le a mocit és odajött egy tag,hogy nem tudok-e egy MZ szerelőt?Eszembe jutottál te csak nekem nincs meg a számod ill. az elérhetőséged.Az inas adott egy névjegykártyát.Elküldjem holnap az elérhetőségét,vagy megadod nekem a telszámod,és küldjek neki én egy sms-t?Ha egyáltalán lehet erről szó?Üdv.
nincsen sajna,gazdasági válság van.
És miért, Bambi? Van talán helyette másik?
Sziasztok
Kösz a hozzászólásokat. Persze ha van még akkor jöhet...( a 90-100 ezres vétel ár miatt szerintem sirva fog fakadni :( ) A lengéscsillapító olajra a benzincsőre és a korrodált vezetékekre nem is gondoltam, pedig... (meg mondom neki)
Nem is olyan rég az én motoromon is gondot okoztak az öreg vezetékek. (5-6000-nél kihagyogatott és emiatt nagyokat kattant, rángatott, elég szar dolog...) Aztán kicseréltem az összes gyújtással kapcsolatos kábelt. Rendbejött, de amíg rájöttem mi a baj(oxidok=>nagyobb ellenállás a vezetékeken=>kisebb áram a trafóban=>kisebb feszültség a gyertyán=>nincs szikra, ha tul nagy a fordulatszám) rengeteget vacakoltam vele.
No jó, ezt csak úgy elmeséltem, hátha valakinek egyszer hasonló gondja lesz.
Ja és a rozsdás tankról/hengerről még.
A tankban biztos maradt benzin, abban meg van olaj. De azért jó ötlet,(mert hát ha mégis) mondom neki ezt is. A henger valószínű sértetlen(nem rozsdás), a leállitáskor biztosan öntött bele valami olajat és átforgatta,
régi motoros... A kérdést is csak én tettem fel,(hátha valamire nem gondoltunk)
A.
Ezeket beállítottam már mikor, de ha van egy utángyártott úszóm ami szerintenm közel sem úgy van hajlítva, mint a gyári (mármint tuti, hogy nem pontos), akkor a benzinszint biztosabb beállítási adat, mint az úszó állása. Meg a súlya sem mindegy az úszónak. És utángyártott biztos, hogy vagy nehezebb vagy könnyebb, de ha a gyári a súly akkor az csak véletlen lehet.
Szóval ezért fontos nekem a benzinszint.
De maradjunk annyiba a motoros világgal: ha valaki valamiért leszedi a karbiját a TS 125/150-es motorjáról az léegyen kedves benzinszintet mérni és megmondani/megírni nekem!
Dino! Mégegyszer nekifutok: Ha a tűszeleped és az úszód megfelelő állapotban van és beállítod a 28-34 mmes végpotjait neki, akkor a benzinszint üres úszóházban a tuskóig ér. Ez kiadódik. Ha nem törődsz ezzel, akkor a lényeg az, hogy a benzinszint levett úszóháznál a benne lévő kis perem tetejéig érjen +-1mm. Ekkor összeszerelve adódik elvileg a 14+-1mm, ami valóban nagyon magas. Egyébként a belső perem a karbi tömítés nélküli szélétől huszonegynehány mm-re van, de ezzel ne foglalkozz, a lényeg a belső kis perem.
Amúgy nem csak a küönyv miatt tartom kevésnek a 14 mm az úszóház tetejétől, hanem a henger rázkódik így benne a benzin is. Meg mellete még bejön úszó stb és már folyna is ki, ha nem lenne tömítés. Szóval az szerintem mindenképpen túl magas.
De ez ugye nem az a Bambi-ETS???
Azt írta az MZ hogyantovább, hogy a felső éltől 14 mm-re kell lennie összeszerelt állapotban, de mivel ezt így lehetetlen mérni ezért megadják az úszó beállítását
Az az ETZ darabokból lett összerakva. Nincs rajta semmi forgalmi stb. Még rendes kezelőszervek sem. Viszont a kupára tökéletes.
Elfelejtettem!
Itt me is lehet nézni: http://kep.tar.hu/hyundai/50029529/11229603#2
Még 1x köszi a segítséget!
Mc Mad
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|