:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Mivel más olajat nem találtam ezt tettem bele. Most megpróbálkozom hígabb hidraulikaolajjal, de ha így sem jó akkor visszarakom az eredeti szárakat, azzal legalább normális a csillapítás. igaz mindíg tiszta olaj a ruhám:(
Szép jó estét mindenkinek! Kb. 1 hete vettem egy MZ TS 250/1-t. Szeretnék érdeklődni, hogy valakinek van-e gépkönyve hozzá /számítógépen/, vagy esetleg tud-e valaki mondani egy internet címet, ahonnan letölthetnék egyet. Segítségeteket előre is köszönöm.
A kuplung dolog csak a 250 es ETZre igaz. Azt hiszem, csak annál hajtja meg a berugókar a kuplungot.Illetve annak a tengelyen lévő részét.
Teljesen ereszd le egy kannába a benyót, csavard ki a csapot is, mert azon is van egy szűrő a tank felé. Az is imád eltömődni, főleg, ha rozsdásodik a tank.
Az összerakás utáni berugókar zürröl is eszembe jut egy szívásom. A kuplung felrakásakor felcseréltem két alátétet. Az egyik egy lehelettel kissebb belső átnérőjű.Az egyik síma vas, a másik állítólag acél. Ez után a kuplung rendszeresen lelazult. Ez úgy nézett ki, hogy előszőr csak berugáskor csúszott meg , amikor a moci elindult, vissza szorította magát, majd idővel teljesen elengedte magát.Csak körmös alátétekkel sikerült az anyát fixálnom. Azt hittem, a főtengely kúpja kopott le. Aztán a szerelő felvilágosított a hülyeségemről.
Csak úgy húzzam ki a csövet a csapból?
Igazad volt! A csövön alig folyik át a benzin! hogyan szereljem ki a csövet és hogyan nézzem meg hogy ott a csapnál hogy van eldugulva?
Sztomi!
Szerintem el van dugulva a benzincsöved,csapod nézzd meg folyik-e rendesen a cucc ha lehúzod a karbiról. De az is lehet hogy a tankod tetején tömődőtt el a picike szellőző és a vákum miatt idővel nem folyik ki a benya.
Mégy egy lehet hogy a légszűrőd koszos, vagy a fúvókák is okozhatják ezt.
A berugónak ehhez nincs köze de érdemes megnézni a fogaskerekét a dekni levételével hogy mégis mi lehetett az.
Ja és 5.ben nem akar egyáltalán gyorsulni, max a 100-at tartja! 4.-ben meg 110-ig simán felpörög! Ez nem normális ugye?
Andrej!
Csak csatlakozni tudok Öregapo javaslataihoz érdemes azokat végigbogarászni rendesen mert azok között lesz a bibi.
Ami még eszembe jutott az az hogy amit irtál hogy hidegen nagyobb az alapjárat mint melegen ez tuti tömitetlenség okozza hisz gondolj bele hidegen valahol "nagy" a rés és ahogy melegszik tágul a blokk és csökken a rés. És a tűnek az állapota meglátásom szerint nem okozhat ekkora romlást a teljesítményben. Ha a blokkot valaha is szétszedték elötted lehetséges hogy figyelmetlenül intézték a tömítést és ebből adódik a baj. De mielött még erre a legrosszabra gondolnánk tényleg mégegyszer nézzd meg hogyan megy: légszűrő nélkül!!!, közepes tűállásnál,eredeti 115ös fuvoka mellett, 3mm előgyujtival, alacsony karbiszinttel, tutira ellenörzött szivatótömitéssel.
Zoli.
Ja és az a másik karbitól ne remélj csodát mert nem hoz akkora pluszt jó mocinál se hogy éremes legyen váltani.És a deknit meg meg kéne nézni mi a feléér ne jelenik meg az olajszint a tul sok oil sejó. Remélem megtalálod a bibit...
Ja, az előbbihez csak annyit hogyha a lámpa felé gurulva sikerült üresbe rakni és pörgettem akkor néha nem fulladt kle!
Sziasztok!
A segítsségetekre lenne szükségem ETZ 250-es ügyben!
Elvittem egy haverhoz lefényezni a gépet, (volt egy kis afférom egy busszal:) lekaptuk az elemeket, a vázat is lefújtuk faszán,amikor összeraktuk pöccre indult, de mentem vele 600 métet és megállt. Ekkor a berúgokar minden fajta ellenállűás nélkül lement! Betolva elindultam 1000 méter múlva megállt! Aztán megint ugyanez, de legalább a berúgókar magához tért! Vecsésről úgy mentem űát budafokra, hogy gyakorlatuilag minden pirosnál lefulladt a motor és újra kellett indítani! Nem tudom mi lehet! menet közben 1xűen olyan mintha elfogyna a nfta pedig tele a tank!(és a benzioncsap is nyitva:)
Remélem valaki tud segÍteni!
előre is köszi!
Andrej, a gyújtás okozhat zűröket. Ha túl nagy a megszakító hézag, akkor például nem fogja szeretni a magas fordulatokat.Az én tapasztalatom szerint ha lötyög a megszakító, akkor alacsony fordulaton bizonytalan, magasan pedig esetleg rosszul beállított.Magas fordulaton nő a feszültség esetleg, ez átütéseket okozhat bárhol a nagyfesznél.
A gyertyáról is lefujhatja a robbanás szikrát magas fordulatnál, ha gyenge a szikra.Szóval a gyújtás fura dolgokat tud csinálni.A helyedben azért mérnék egy kompressziót is....
Nem tudja valaki hogy hol lehet kapni mikuni vagy keihin karburátort 24-es torokátmérővel 150-es ETZ-re? Melyik a jobb? Mennyibe kerül, stb. Vagy esetleg Bing?
Változott a helyzet.
A beállítások: -90es főfúvóka
-kicsi benzinszint
-a gyári (kopott tű) legmélyebbre eresztve
Eredmény: -gyakorlatilag nem füstöl (teljesgázon sem)
-jó (barna) gyertyakép
-nehezen indul, utána kicsit köhécsel
-ugyanolyan szarul megy (80 hátszéllel)
Nem szív olajat vagy farsot szerintem, mert stabil az alapjárat, (akár ezer is)
az olaj nem benzinszagú meg el sem tűnik. Szivatót beállítottam,
az is rendesen müxik. Fúvókatartó nyilván kopott mert gyári.
Friss kipuffal is ugyanilyen szar volt. Az hétszentség, hogy most nem szedem le és égetem ki, mert tegnap raktam össze frankón (nem fúj ki sehol), szóval fuck off neki.
Tovább
Most a szintet hagyom, visszarakom a régi nagyobb fúvókát, tű marad alul. Ha ez sem jó, akkor ismerek egy tagot, van mindenféle frankó karbija ETZre, bizniszelek vele egyről. (állítólag cseh gyártmány és jó ETZre)
Kérdés: Bing, Mikuni vagy Keihin karbit Budapesten vagy bárhol melyik boltokban lehet venni és mennyibe kerülnek kb? Esetleg cím telefonszám.
Egyébként a gyújtás okozhatja ezeket a szarokat?
Köszi.
hiba hiba hiba
kicsit szélesebb az mz fórum mint kéne
(legalábbis nekem)
Nekem annak idején három körmös csapágy lehúzóval sikerült leszednem.Annak valamivel keményebb a menete.Meghúztan mintam mint az állat, utánna kalapáccsal ráütöttem a csavarra, jött is lefele.
Mindenkinél ilyen hülyén jelenik meg a forum vagy csak az én gépem szar?
Én annó 3000 ft/liter alatt nem találtam, igaz Szombathelyen kerestem, nem Pesten. Motorolaj meg van már 800 Ft -tól.:) Ez mennyibe kerül? Árat nem találtam!
Van a MOLnak valami mintaboltja, vagy a kutaknál érdemes keresgélni, ha MOL olajat akarok?
üdv: Boky
Nekem is detto ugyan ez a gondom. Segítsetek h. mi lehet a baj!
kizártnak tartom , hogy ez : http://kenoanyag.mol.hu/magyar/termekek/termekkatalogus/_kenoanyagok/ipari_olajok/hidraulikaolajok/hlp_teljesitmenyszintu_hidraulikaolajkent_hasznalhato_tovabbi_kenoolajok/MOL_Lokesgatloolaj drága legyen.
Helló!
Lenne egy kérdésem: szét akartam rántani a blokkot (tz 250), amihez ugye le kell venni a kuplungot is! Vettem lehúzót, ami faszán fel is ment a menetre, precízen, nem lötyögött! Igaz a kuplungot nem forrósítottam fel (eszköz híján), de megmelengettem, majd erőkarral húztam a lehúzó csavarját...Na itt jöttek a gondok! Húzom, mint állat, és egyszer csak ledúrta a kuplungról az egész menetet... Nagyon jó!!! Most mihez kezdjek??? Hogy a rákba' szedem le? Pedig szét kell szedni, nincs mese, se harmadik, gatyák a csapágyak, így nem maradhat...SEGÍTSÉG!!!
A lökésgátlóval csak az a baj, hogy elég drága!:( Nekem is megfordult a fejemben, hogy megpróbálom helyette a motorolajat, végül is telóolajat raktam bele...
Az volt nekem a dobozára írva egy DOT 5, talán. Ez mit jelent? Ugyanez a fékolajnál mit jelent? ugyanazt?:)
üdv: Boky
számos alkalommal le lett írva , hogy a telóba lökésgátló olaj való ! ha feszesebb villát akarsz esztergáltass bele 15mm hosszú távtartót.azért nem jön szét mert:
-görbe szár megszorul az alsó csõben
-az eredetileg lökésgátlóolajhoz beállított csillapítás a sûrûbb olajat nehezebben ereszti át
mérd meg a csúszócsövek furatát az alu jobban kopik mint az acél.
ha a "helyben" várost jelent akkor jó.
Szia Andrej!
Azok a hibák, amiket ideáig felsoroltak(szivató, főfúvókatartó, szimering,kopott henger ) Mind okozhatják a leírt hibát. Sőt a legvalószínűbb, hogy egyszerre több is megvan nálad ezekből.Hogy igazán jó legyen a helyzet, előbb utóbb a kipufogó is eldugul a túl sok olajtól. Mire elhárítasz egy hibát, így jönni fog egy új. Az én 250 esem azért csinált ilyeneket, mert az elöttem szerelő kihagyott bekőle a főtengely szimering alól egy nagy alátétet, így szépen szívogatta a váltóolajat. Figyelem, a robbantott ábrán ez az alátét nem látszik!Miután ezt a hibát elhárítottam, nem láttam javulást, mert addigra a kipufnak annyi volt...
Helló!
Lenne 2 kérdésem
1. Kicseréltem a teleszkópszárat mert baromira folyott az olaj, hiába cseréltem a szimeringeket. Először azt hittem h el van görbülve a teló, mert már estek a motorral. de kiderült amikor kivettem h mégsincs. Gondoltam ha már megvettem a másik szárakat (azok tényleg kicsit görbék mint utólag kiderült) kipróbálom őket. Összeraktam és a próbánál elég furcsán viselkedett a motor. A teló összemegy és nem utána nm akar szétjönni sík úton is olyan mint a terepen. mintha merev villa lenne.de legalább az olaj nem folyik. Az olaj 30w nemtudommi. azt gondoltam h kicserélem a rugót hátha elgyengült. de ha van valakinek 5lete, még azt szivesen veszem: már elegem van hogy állandóan folyik az olaj a teleszkópból.
2. helyben a fogyasztásom 3.5L. 125-ös től ez elég?
hálám örökké fog üldözni érte!!
már töltöm is :-) .
Gexxx honlapjáról átkerült az enyémre az ETZ 250 javítási kézikönyv. Sokkal jobb minőségű, mint az itteni. (nyomtatható verzió). Kb 110 Mb.
Az oldalam: rorik.web.elte.hu
Légszűrőt próbáltad kitisztítani esetleg újat bele?
Meg az előbb nem a végét kell levágni, hanem a végéből. :)
Meg igen, érdemes gyújtást stb-t megnézni. Meg esetleg kisebb hőértékű gyertya?
A kipufogó végét ha levágod (azt már nem tudom, hogy mennyit) sokkal mélyebb lesz a hangja.
Üdv Andrej!
Nem vagyok ETZ-s, de egy ismerősömnek is hasonló problémája volt. Folyamatosan megy a szívató, mert vagy hiányzik a gumi lentről, vagy nem zár (a jobbik eset). De sajnos lehet hogy zabálja az olajat a hajtástól, ami megint egy lehetőség, szimmering átereszt.
Remélem tudtam segíteni.
Üdv!Jó, (minnél kevesebb) szerelést!!
Sziasztok! A következő problémám van már régóta. (ETZ-125) A keverékem baromi benzindús, bármit csinálok. (anno 8 liter százon) A benzinszint a kis perem teteje fölött volt akkor, azután pont ott, most alatta van picivel. Eredetileg 115ös fúvóka volt benne, most 90es.
Még mindig dús. A gyertya tök fekete, a kipuff meg baromi olajos, meg füstölt mint egy gyárkémény, az egész moci hátulját beteríti az olajos trutyi. Ezután a legmélyebbre állítottam a tűt. Ekkor a füstölés csökkent, a gyertyakép elmozdult kicsit a barnás irányába, a de a motor továbbra sem megy rendesen. Viszont valamiért nehezebben indul be. A fogyasztást azóta nem figyeltem. Pedig a tűnek ha jól tudom, semmi köze az indításhoz. A fenti beállítások egyikével sem sikerült gyakorlatilag semmilyen pozitív változást elérnem. De nem is romlott jelentősen. Még az alapjárat sem változott egyiknél sem. A motor hidegen tol mint atom, de 5.ben 80nál akkor sem megy többet. 10-15 km után, teljesen lelassul, lomha lesz, nem pörög fel csak lassan, a maradék
erejét is elveszti. 5.be hiába kapcsolom, mert lejtő/hátszél nélkül lelassul. Negyedikben kb 90ig elmegy, de akkor majd szétesik. Elindulni is alig lehet vele. Egyesek szerint elkopott a tű, és/vagy a tűtartó. Sajnos eddig nem tudtam eredetit beszerezni, mint amilyen van benne. Ja, még valami. Az szabályos, hogy hidegen szivató nélkül 3500 alapjárat,
melegen, meg ahogy be van állítva stabilan 1300 körüli. Az nem baj, hogy ekkora a különbség?
Lehet, hogy nem a karbi a hiba hanem a gyújtás vagy a kompresszió? Egyiket sem néztem, mind olyan mint mikor megvettem a mocit.
Ja, és még valami. Már 3/4ed liter olajat beleöntöttem a fél liter helyett a hajtóműbe, de a
nívónyíláson csak nem jelenik meg. Minden töltés után jól megjáratom és csak akkor nézem meg.
A felső dugó ki van húzva. Ez miért lehet?
Előre is köszi mindenkinek a segítséget!
Háj!
Nekem akkor csinált így a mocim, amikor nem volt töltésem. Nekem az állórész volt zárlatos (Bambi szerzett nekem egy bontottat -> köszönet érte) de lehet gond a fesszabályzóval, vagy lehet zárlat valahol a világítás körében. Ezek az én tippeim. Sok szerencsét!
Uff!
Ádi
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy a következő karbik (bing mikuni keihin) bármelyikéhez
Budapesten vagy bárhol melyik boltban lehet hozzájuzni és mennyibe
kerülnek? Eseleg telefonszám is kellene.
Helló mindenkinek!
250-es MZ-m van, és valami gigszer van az elektromossággal. Annak idején egyszer szétszedtem az egész motort és a letöltött rajz alapján kötöttem vissza. Működött is jó darabig. Néha azt csinálja, hogy gyújtást adva normálisan elindul, majd amikor világítást akarok kapcsolni, akkor elmegy minden visszajelzés és leáll a moci. Én valahol zárlatra tippelek, de ha valakinek van hasonló probémával kapcsolatban tapasztalata, vagy hogy hol érdemes kezdeni, akkor azt megköszönöm.
Helló mindenkinek!!!!Kérdés?? Ugye ugy ismerhető föl a vidám MZ-s hogy döglött légy van a fogai közt?????
Eladó egy ETZ 250 bontásából szinte minden!!!!!!!!!! Olcsón!!
0630/4096093
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és Jawa hoz kell!
Gyári és utángyártott alkatrészek olcsón!! TUNINGOK, TUNING SETTEK!
HENGEREK FOGASKEREKEK, SPOILEREK,
SPORTBOBOK... Új és bontott alkatrészek! 0630/4096093
Hallo mindenki!Egy olyan kérdésem lenne ,hogy mi a különbség az etz250 és 251-es kipufogo között,ha egyáltalán van különbség.?!
Szerintem lehet oka a benzinek közötti eltérés az alapjárat elállítódásának, de még sok minden is. Például: Az ETZ karbiban elég véletlen szerű a benzin szint, főleg ha nem sikerült az után gyártott tűszelep, úszó megfelelően.Ha nem elég erős a rugó a karbiban akkor a gázbowden is tud ilyesmit csinálni.A gázbowdwen beállító csavar biztosítóanyája is ludas lehet benne, ha nincs meghúzva.
Az alapjárat beállítás úgy emlékszem megvan e lap Szakirodalom menüpontjában. (ETZ szerelési, kezezelési utmutató).
A gyújtást meg mintha a szervíz pontnál láttam volna..
HI.Jozefin41.A problémádat valszeg a tömitettlenség okozhatja(farslevegő).Delehet a gázbovden hibája is és még 1 pár dolog.Be kéne lővetni az egész mocit valakivel ugy hogy te is ott légy és lásd hogy mit csinál vele,ezt igy lehet m,egtanulni,na meg a te önszorgalmaddal.Vannak a neten MZ-hez szerelési kézikönyvek letölthetők,levan bennük irva precizen.Keress a környezetedben 1 rutinos MZ-st az + könnyitheti a tanulási folyamatot.Sok sikert!!
Nekem is van egy elado MZ ETZ-150-esem
meg van csinálva, elektronika, alapjárat, gumi, külső
kép: http://lucaska.uw.hu/motor.html
Az alapjárat és gyújtás beállítás engem is érdekelne!
Sziasztok!
Van egy eladó Mz ETZ 150-es motorom.
Évjárat:1990
Műszaki: 2006 10. hóig
Új gumik, stb...
Irányár 90000Ft
Érd:06 20 455 7150
Képek: http://kep.tar.hu/hyundai/50029529#2
Helloka.Nem tud valaki 125ös Ts MZ-hez valamijen sportkiput vagy rendszert.hogy tudnám a hangját vadítani meg esetleg a teljesítményt is
köszikeee
Nekem is tavaly augusztusban járt le a műszakim és mot vittem el. Csak az a lényeg, hogy folyamatosan legyen fizetve a biztosítás.
Helló, Mindenkinek!
Szeretnék tanácsot kérni.
Kezdő vagyok még, van egy 251-es ETZ-m.
Az a gondom, hogy elég gyakran elállítódik az alapjáratom.
Lehet-e az oka ennek az, hogy hol itt, hol ott tankolok?
Karbit kipucoltam, gyertyát cseréltem, pucoltam, az aksim új.
Azt is szeretném tudni, hogyan kell beállítani az gyújtást, alapjáratot.
Előre is köszönöm!!!!
ETZ első teleszkópot vennék, esetleg csak bal szárat.
Hello Mindenkinek!
Remélem valamelyikőtök tiud segíteni!
Sajnos letörtem a túradobozom gumi alátétjén lévő két kis fület! Külön nem lehet ilyen gumi vackot kaopni! Így meg bár még nem esett le a doboz de kicsit gáz! Ha van valakinek egy felesleges ilyen gumilapja vagy vmi alternatív megoldásra ötlete megköszönném!
Sziasztok!
Én is most akarom elvinni az MZmet, tavaly júniusban járt le a műszaki (mielőtt megkérdezitek nem, azóta nem mentem vele:). Új rendszámot kapok, vagy mi lesz (a 'nem uniós' van rajta)? Mennyibe kerülhet így a vizsga?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|