hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 25. péntek 
Márk

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Öregapó
válasz erre | email2005-04-18 20:00:26
Az üres járati csavar rögzití az üreset. Enélkül könnyen beesik sebességbe például toláskor, és váltáskor is nehezebb eltalálni az üreset. A csavart símán be kel csavarni a helyére, vigyázva, hogy a golyó a rugón maradjon. Ha nem sikerülne a művelet, a golyó esetleg a blokban marad, de nem szokott gondot okozni. A művelet sikeressége felmérhető az üres állapot stabilitásából.
sorszám: 5815 (26831)
(előzmény: pUhI, 2005-04-18 18:05:21)

 
 
feri
válasz erre | email2005-04-18 19:41:30
Eladnám ETZ 150-es motoromat 50000 Ft-ért. Színe piros,törésmentes, jó állapotban.
Műszaki vizsga: 2005.06.12.
sorszám: 5814 (26828)

 
 
ttibcsi
válasz erre | email2005-04-18 19:15:20
Nekem csak tankolás után akart nehezen beindulni, de mióta felfurattam meg elektronikus gyújtást tettem bel pöccre indul hideg motorral is. Ha lemerül az aksim álló helyzetbe akkor is második rúgásra szivató és gázhúzás nélkül.
sorszám: 5813 (26825)

 
 
pUhI
válasz erre | email2005-04-18 18:05:21
Kellene nekem egy kis segítség. ETZ 250-es alján van egy olyan csavar hogy üresjárási fokozat rögzitése. Na most azt írja a könyv hogy azt elvileg nem szabad kicsavarni. Nekem ki van csavarva hogy tudnám ezt jól vissza tenni? Mire jó ez egyátalán? Van egy rugó, és egy golyó ott. Na most a csavart teljesen betudom csavarni csak abban nem vagyok biztos hogy így minden a helyére kerül-e?

előre is köszi pUhI
sorszám: 5812 (26821)

 
 
pUhI
válasz erre | email2005-04-18 17:58:56
Hali nekem simson ugyan de ugyan ilyen bajom volt. Azonnal meg oldódott ahogy a gyertya alá betettem még egy hajszálvékony alátétet. Azóta pöcre indul. :)
sorszám: 5811 (26819)
(előzmény: M.Imre, 2005-04-18 14:10:23)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-18 14:28:22
A 125 ös ETZ t nem ismerem, de a 150 es, 250 es melegen pici gáz mellet pöcre indulni szokott. Némelyik még gáz nélkül is.Nincs véletlenül a jószágban rossz hőértékű gyertya?!! Melegen, alacsonny feszültség mellett bizonytalan szikra.Lehet az is, hogy túl dús a keverék, hideg állapotban a benzin egy része lecsapódik, nem annyira lehet észrevenni a dolgot.Például a szivató hibája okozhat ilyent. Meleg motornál a 250 em nagyon nem szerette, ha nyitva volt egy kicsit a szivató...
sorszám: 5810 (26809)
(előzmény: M.Imre, 2005-04-18 14:10:23)

 
 
M.Imre
válasz erre | email2005-04-18 14:10:23
Udvozlet mindenkinek!
ETZ 125 - hogy indul be melegen?
Hideg motornal megvan a recept es pontosan indul, viszont amikor meleg a motor -mondjuk 5-10 perce allitottam le- akkor negyed oran keresztul kinozom a berugokart. Szerintem nincs elromolva, csak en nem tudom a trukkot.

Elore is koszonet,
Imre
sorszám: 5809 (26806)

 
 
TTibi
válasz erre | email2005-04-18 13:52:28
erre irtam egy gondolatsor a jawan. olvasd el. a motor tömegelosszlása is benne lehet az első kerék csúszásában!

Tibi
sorszám: 5808 (26805)
(előzmény: tike, 2005-04-18 12:56:04)

 
 
boky
válasz erre | email2005-04-18 13:49:37
Miért, egy tárcsával elrántja a kormányt? Érezni is, vagy ez csak olyan elvi dolog? (Nekem eddig még nem tűnt fel.:) )
sorszám: 5807 (26803)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-18 13:10:12)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-18 13:10:12
A dupla fékkel valóban megnő a fékező erő, de nem mész vele valszeg semmire. Ugyanis az egy darab tárcsa fék is, ha nem olajos a fékpofa, vagy hasonló, blokkolni tudja MZnél az első kereket.Kétszer annyira pedig nem tud állni a kerék.:))) Egy előnye lenne a dolognak, nem rántaná félre a kormányt fékezéskor.
sorszám: 5806 (26795)
(előzmény: TTibi, 2005-04-18 12:07:56)

 
 
tike
válasz erre | email2005-04-18 12:56:04
Üdv!

Nekem van 1 telószáram.
Ha kell, irj!
tike kukuc x3 pont hu
sorszám: 5805 (26794)
(előzmény: TTibi, 2005-04-18 12:07:56)

 
 
TTibi
válasz erre | email2005-04-18 12:07:56
kellene nekem egy mz első teló szárnak az a része amire a fék meg rá, és egy első tárcsa fék is!

ha valakinek lennne bontásból akkor kérem szóljon, mert nem tudom hogy milyen áro lehetne hozzájutni.

ha valakinek van tapasztalata hogy az mz tárcsa menniyvel erősebb mint egy jawa dob fék, akkor kérem irhja meg.

elgondolás: mz tárcsa előre ám dupla tárcsával, mivel az agy lehetővé teszi hogy két oldalról csavarozzak rá tárcsaféket. mekkora leeht igy a fékereje egy motornak?

Tibi
sorszám: 5804 (26792)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-04-18 10:32:18
és ha oljat sem találsz akkor gépzsírt paszírozol bele :-)) ? ne légy igénytelen. távtartót lehet kapni . lökésgátló olajat a mol kuton vettem , most hozzáférek jó minõségü hidraulika olajhoz .
sorszám: 5803 (26787)
(előzmény: vadmotoros, 2005-04-18 00:08:34)

 
 
mereteib
válasz erre | email2005-04-18 10:19:59
Kösz Ádi a javaslatot. A töltés ok, a fesszabályzó is jól műxik.
Nekiálltam 7végén, eddig úgy tűnik, hogy a reflektor körben van valami zárlat, + volt néhány kábel, ami a jó öreg összesodrásos technikával volt összeeresztve és az oxidációs folyamat a szigetelő szalag alatt igencsak meg tudja viccelni az embert. Most az indexen mókázik: balra jó, jobbra pedig semmi, csak a visszajező világit folyamatosan. De ez már csak pár kábel és óra kérdése. (legalábbis kapcs.rajz alapján)
Mégeccer thx.
sorszám: 5802 (26786)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-04-18 00:55:09
Az indítás miatt nekem a gyertya gyanús. Nekem is nehezen indult a TS aztán bosch gyertya bele és 2 szivató 1 rugás. Meg stabil alapjárat.
Esetleg nem lehet, hogy nagyon elvan kopva és azért nem megy?
sorszám: 5801 (26782)
(előzmény: Andrej, 2005-04-17 20:40:09)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2005-04-18 00:12:53
Ja azt elfelejtettem megkérdezni hogy hátul a láncvédő műanyag és a lánckerék között elvileg kell valami távtartó? a könyvet néztem, ott elvileg van. nekem a műanyag van kimarva hogy ne érjen bele a lánckerék, de ezért mozog és zörög. lehet ilyet csinálni vagy szerezni vhonnan?
sorszám: 5800 (26780)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2005-04-18 00:08:34
Mivel más olajat nem találtam ezt tettem bele. Most megpróbálkozom hígabb hidraulikaolajjal, de ha így sem jó akkor visszarakom az eredeti szárakat, azzal legalább normális a csillapítás. igaz mindíg tiszta olaj a ruhám:(
sorszám: 5799 (26776)
(előzmény: tomóka, 2005-04-16 22:49:29)

 
 
Göbe
válasz erre | email2005-04-18 00:05:53
Szép jó estét mindenkinek! Kb. 1 hete vettem egy MZ TS 250/1-t. Szeretnék érdeklődni, hogy valakinek van-e gépkönyve hozzá /számítógépen/, vagy esetleg tud-e valaki mondani egy internet címet, ahonnan letölthetnék egyet. Segítségeteket előre is köszönöm.
sorszám: 5798 (26774)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-17 23:38:42
A kuplung dolog csak a 250 es ETZre igaz. Azt hiszem, csak annál hajtja meg a berugókar a kuplungot.Illetve annak a tengelyen lévő részét.
sorszám: 5797 (26771)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-17 22:38:53)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-17 22:38:53
Teljesen ereszd le egy kannába a benyót, csavard ki a csapot is, mert azon is van egy szűrő a tank felé. Az is imád eltömődni, főleg, ha rozsdásodik a tank.
sorszám: 5796 (26761)
(előzmény: sztomi, 2005-04-17 22:29:12)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-17 22:35:43
Az összerakás utáni berugókar zürröl is eszembe jut egy szívásom. A kuplung felrakásakor felcseréltem két alátétet. Az egyik egy lehelettel kissebb belső átnérőjű.Az egyik síma vas, a másik állítólag acél. Ez után a kuplung rendszeresen lelazult. Ez úgy nézett ki, hogy előszőr csak berugáskor csúszott meg , amikor a moci elindult, vissza szorította magát, majd idővel teljesen elengedte magát.Csak körmös alátétekkel sikerült az anyát fixálnom. Azt hittem, a főtengely kúpja kopott le. Aztán a szerelő felvilágosított a hülyeségemről.
sorszám: 5795 (26758)
(előzmény: Zénó, 2005-04-17 21:49:26)

 
 
sztomi
válasz erre | email2005-04-17 22:29:12
Csak úgy húzzam ki a csövet a csapból?
sorszám: 5794 (26756)

 
 
sztomi
válasz erre | email2005-04-17 22:28:36
Igazad volt! A csövön alig folyik át a benzin! hogyan szereljem ki a csövet és hogyan nézzem meg hogy ott a csapnál hogy van eldugulva?
sorszám: 5793 (26755)
(előzmény: Zénó, 2005-04-17 21:49:26)

 
 
Zénó
válasz erre | email2005-04-17 21:49:26
Sztomi!
Szerintem el van dugulva a benzincsöved,csapod nézzd meg folyik-e rendesen a cucc ha lehúzod a karbiról. De az is lehet hogy a tankod tetején tömődőtt el a picike szellőző és a vákum miatt idővel nem folyik ki a benya.
Mégy egy lehet hogy a légszűrőd koszos, vagy a fúvókák is okozhatják ezt.
A berugónak ehhez nincs köze de érdemes megnézni a fogaskerekét a dekni levételével hogy mégis mi lehetett az.
sorszám: 5792 (26751)
(előzmény: sztomi, 2005-04-17 21:37:03)

 
 
sztomi
válasz erre | email2005-04-17 21:37:03
Ja és 5.ben nem akar egyáltalán gyorsulni, max a 100-at tartja! 4.-ben meg 110-ig simán felpörög! Ez nem normális ugye?
sorszám: 5791 (26746)

 
 
Zénó
válasz erre | email2005-04-17 21:36:09
Andrej!
Csak csatlakozni tudok Öregapo javaslataihoz érdemes azokat végigbogarászni rendesen mert azok között lesz a bibi.
Ami még eszembe jutott az az hogy amit irtál hogy hidegen nagyobb az alapjárat mint melegen ez tuti tömitetlenség okozza hisz gondolj bele hidegen valahol "nagy" a rés és ahogy melegszik tágul a blokk és csökken a rés. És a tűnek az állapota meglátásom szerint nem okozhat ekkora romlást a teljesítményben. Ha a blokkot valaha is szétszedték elötted lehetséges hogy figyelmetlenül intézték a tömítést és ebből adódik a baj. De mielött még erre a legrosszabra gondolnánk tényleg mégegyszer nézzd meg hogyan megy: légszűrő nélkül!!!, közepes tűállásnál,eredeti 115ös fuvoka mellett, 3mm előgyujtival, alacsony karbiszinttel, tutira ellenörzött szivatótömitéssel.
Zoli.
Ja és az a másik karbitól ne remélj csodát mert nem hoz akkora pluszt jó mocinál se hogy éremes legyen váltani.És a deknit meg meg kéne nézni mi a feléér ne jelenik meg az olajszint a tul sok oil sejó. Remélem megtalálod a bibit...
sorszám: 5790 (26745)
(előzmény: Andrej, 2005-04-17 20:40:09)

 
 
sztomi
válasz erre | email2005-04-17 21:31:25
Ja, az előbbihez csak annyit hogyha a lámpa felé gurulva sikerült üresbe rakni és pörgettem akkor néha nem fulladt kle!
sorszám: 5789 (26743)

 
 
sztomi
válasz erre | email2005-04-17 21:29:43
Sziasztok!

A segítsségetekre lenne szükségem ETZ 250-es ügyben!
Elvittem egy haverhoz lefényezni a gépet, (volt egy kis afférom egy busszal:) lekaptuk az elemeket, a vázat is lefújtuk faszán,amikor összeraktuk pöccre indult, de mentem vele 600 métet és megállt. Ekkor a berúgokar minden fajta ellenállűás nélkül lement! Betolva elindultam 1000 méter múlva megállt! Aztán megint ugyanez, de legalább a berúgókar magához tért! Vecsésről úgy mentem űát budafokra, hogy gyakorlatuilag minden pirosnál lefulladt a motor és újra kellett indítani! Nem tudom mi lehet! menet közben 1xűen olyan mintha elfogyna a nfta pedig tele a tank!(és a benzioncsap is nyitva:)
Remélem valaki tud segÍteni!
előre is köszi!
sorszám: 5788 (26741)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-17 20:58:05
Andrej, a gyújtás okozhat zűröket. Ha túl nagy a megszakító hézag, akkor például nem fogja szeretni a magas fordulatokat.Az én tapasztalatom szerint ha lötyög a megszakító, akkor alacsony fordulaton bizonytalan, magasan pedig esetleg rosszul beállított.Magas fordulaton nő a feszültség esetleg, ez átütéseket okozhat bárhol a nagyfesznél.
A gyertyáról is lefujhatja a robbanás szikrát magas fordulatnál, ha gyenge a szikra.Szóval a gyújtás fura dolgokat tud csinálni.A helyedben azért mérnék egy kompressziót is....
sorszám: 5787 (26738)
(előzmény: Andrej, 2005-04-17 20:40:09)

 
 
ttibcsi
válasz erre | email2005-04-17 20:47:30
Nem tudja valaki hogy hol lehet kapni mikuni vagy keihin karburátort 24-es torokátmérővel 150-es ETZ-re? Melyik a jobb? Mennyibe kerül, stb. Vagy esetleg Bing?
sorszám: 5786 (26737)

 
 
Andrej
válasz erre | email2005-04-17 20:40:09
Változott a helyzet.

A beállítások: -90es főfúvóka
-kicsi benzinszint
-a gyári (kopott tű) legmélyebbre eresztve

Eredmény: -gyakorlatilag nem füstöl (teljesgázon sem)
-jó (barna) gyertyakép
-nehezen indul, utána kicsit köhécsel
-ugyanolyan szarul megy (80 hátszéllel)

Nem szív olajat vagy farsot szerintem, mert stabil az alapjárat, (akár ezer is)
az olaj nem benzinszagú meg el sem tűnik. Szivatót beállítottam,
az is rendesen müxik. Fúvókatartó nyilván kopott mert gyári.
Friss kipuffal is ugyanilyen szar volt. Az hétszentség, hogy most nem szedem le és égetem ki, mert tegnap raktam össze frankón (nem fúj ki sehol), szóval fuck off neki.

Tovább

Most a szintet hagyom, visszarakom a régi nagyobb fúvókát, tű marad alul. Ha ez sem jó, akkor ismerek egy tagot, van mindenféle frankó karbija ETZre, bizniszelek vele egyről. (állítólag cseh gyártmány és jó ETZre)

Kérdés: Bing, Mikuni vagy Keihin karbit Budapesten vagy bárhol melyik boltokban lehet venni és mennyibe kerülnek kb? Esetleg cím telefonszám.

Egyébként a gyújtás okozhatja ezeket a szarokat?

Köszi.
sorszám: 5785 (26735)

 
 
_béla
válasz erre | email2005-04-17 20:37:21
hiba hiba hiba
kicsit szélesebb az mz fórum mint kéne
(legalábbis nekem)
sorszám: 5784 (26734)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-17 20:01:26
Nekem annak idején három körmös csapágy lehúzóval sikerült leszednem.Annak valamivel keményebb a menete.Meghúztan mintam mint az állat, utánna kalapáccsal ráütöttem a csavarra, jött is lefele.
sorszám: 5783 (26731)
(előzmény: GiXXXer, 2005-04-16 23:36:28)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-04-17 19:52:23
Mindenkinél ilyen hülyén jelenik meg a forum vagy csak az én gépem szar?
sorszám: 5782 (26729)

 
 
boky
válasz erre | email2005-04-17 10:55:16
Én annó 3000 ft/liter alatt nem találtam, igaz Szombathelyen kerestem, nem Pesten. Motorolaj meg van már 800 Ft -tól.:) Ez mennyibe kerül? Árat nem találtam!
Van a MOLnak valami mintaboltja, vagy a kutaknál érdemes keresgélni, ha MOL olajat akarok?
üdv: Boky
sorszám: 5781 (26704)
(előzmény: tomóka, 2005-04-17 00:10:23)

 
 
ttibcsi
válasz erre | email2005-04-17 00:34:09
Nekem is detto ugyan ez a gondom. Segítsetek h. mi lehet a baj!
sorszám: 5780 (26698)
(előzmény: Andrej, 2005-04-16 02:10:32)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-04-17 00:10:23
kizártnak tartom , hogy ez : http://kenoanyag.mol.hu/magyar/termekek/termekkatalogus/_kenoanyagok/ipari_olajok/hidraulikaolajok/hlp_teljesitmenyszintu_hidraulikaolajkent_hasznalhato_tovabbi_kenoolajok/MOL_Lokesgatloolaj drága legyen.
sorszám: 5779 (26696)
(előzmény: boky, 2005-04-16 23:27:37)

 
 
GiXXXer
válasz erre | email2005-04-16 23:36:28
Helló!
Lenne egy kérdésem: szét akartam rántani a blokkot (tz 250), amihez ugye le kell venni a kuplungot is! Vettem lehúzót, ami faszán fel is ment a menetre, precízen, nem lötyögött! Igaz a kuplungot nem forrósítottam fel (eszköz híján), de megmelengettem, majd erőkarral húztam a lehúzó csavarját...Na itt jöttek a gondok! Húzom, mint állat, és egyszer csak ledúrta a kuplungról az egész menetet... Nagyon jó!!! Most mihez kezdjek??? Hogy a rákba' szedem le? Pedig szét kell szedni, nincs mese, se harmadik, gatyák a csapágyak, így nem maradhat...SEGÍTSÉG!!!
sorszám: 5778 (26694)

 
 
boky
válasz erre | email2005-04-16 23:27:37
A lökésgátlóval csak az a baj, hogy elég drága!:( Nekem is megfordult a fejemben, hogy megpróbálom helyette a motorolajat, végül is telóolajat raktam bele...
Az volt nekem a dobozára írva egy DOT 5, talán. Ez mit jelent? Ugyanez a fékolajnál mit jelent? ugyanazt?:)
üdv: Boky
sorszám: 5777 (26693)
(előzmény: tomóka, 2005-04-16 22:49:29)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-04-16 22:49:29
számos alkalommal le lett írva , hogy a telóba lökésgátló olaj való ! ha feszesebb villát akarsz esztergáltass bele 15mm hosszú távtartót.azért nem jön szét mert:
-görbe szár megszorul az alsó csõben
-az eredetileg lökésgátlóolajhoz beállított csillapítás a sûrûbb olajat nehezebben ereszti át
mérd meg a csúszócsövek furatát az alu jobban kopik mint az acél.
ha a "helyben" várost jelent akkor jó.
sorszám: 5776 (26690)
(előzmény: vadmotoros, 2005-04-16 21:23:12)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-16 21:35:59
Szia Andrej!
Azok a hibák, amiket ideáig felsoroltak(szivató, főfúvókatartó, szimering,kopott henger ) Mind okozhatják a leírt hibát. Sőt a legvalószínűbb, hogy egyszerre több is megvan nálad ezekből.Hogy igazán jó legyen a helyzet, előbb utóbb a kipufogó is eldugul a túl sok olajtól. Mire elhárítasz egy hibát, így jönni fog egy új. Az én 250 esem azért csinált ilyeneket, mert az elöttem szerelő kihagyott bekőle a főtengely szimering alól egy nagy alátétet, így szépen szívogatta a váltóolajat. Figyelem, a robbantott ábrán ez az alátét nem látszik!Miután ezt a hibát elhárítottam, nem láttam javulást, mert addigra a kipufnak annyi volt...
sorszám: 5775 (26685)
(előzmény: kalap, 2005-04-16 03:04:28)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2005-04-16 21:23:12
Helló!

Lenne 2 kérdésem
1. Kicseréltem a teleszkópszárat mert baromira folyott az olaj, hiába cseréltem a szimeringeket. Először azt hittem h el van görbülve a teló, mert már estek a motorral. de kiderült amikor kivettem h mégsincs. Gondoltam ha már megvettem a másik szárakat (azok tényleg kicsit görbék mint utólag kiderült) kipróbálom őket. Összeraktam és a próbánál elég furcsán viselkedett a motor. A teló összemegy és nem utána nm akar szétjönni sík úton is olyan mint a terepen. mintha merev villa lenne.de legalább az olaj nem folyik. Az olaj 30w nemtudommi. azt gondoltam h kicserélem a rugót hátha elgyengült. de ha van valakinek 5lete, még azt szivesen veszem: már elegem van hogy állandóan folyik az olaj a teleszkópból.

2. helyben a fogyasztásom 3.5L. 125-ös től ez elég?
sorszám: 5774 (26684)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-04-16 18:54:31
hálám örökké fog üldözni érte!!
már töltöm is :-) .
sorszám: 5773 (26679)
(előzmény: Rorik, 2005-04-16 11:52:40)

 
 
Rorik
válasz erre | email2005-04-16 11:52:40
Gexxx honlapjáról átkerült az enyémre az ETZ 250 javítási kézikönyv. Sokkal jobb minőségű, mint az itteni. (nyomtatható verzió). Kb 110 Mb.
Az oldalam: rorik.web.elte.hu
sorszám: 5772 (26673)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-04-16 09:35:57
Légszűrőt próbáltad kitisztítani esetleg újat bele?
Meg az előbb nem a végét kell levágni, hanem a végéből. :)
Meg igen, érdemes gyújtást stb-t megnézni. Meg esetleg kisebb hőértékű gyertya?
sorszám: 5771 (26671)
(előzmény: Andrej, 2005-04-16 02:10:32)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-04-16 09:33:36
A kipufogó végét ha levágod (azt már nem tudom, hogy mennyit) sokkal mélyebb lesz a hangja.
sorszám: 5770 (26670)
(elözmény: mereteib, 2005-04-13 23:21:04)

 
 
kalap
válasz erre | email2005-04-16 03:04:28
Üdv Andrej!

Nem vagyok ETZ-s, de egy ismerősömnek is hasonló problémája volt. Folyamatosan megy a szívató, mert vagy hiányzik a gumi lentről, vagy nem zár (a jobbik eset). De sajnos lehet hogy zabálja az olajat a hajtástól, ami megint egy lehetőség, szimmering átereszt.
Remélem tudtam segíteni.

Üdv!Jó, (minnél kevesebb) szerelést!!
sorszám: 5769 (26669)
(előzmény: Andrej, 2005-04-16 02:10:32)

 
 
Andrej
válasz erre | email2005-04-16 02:10:32
Sziasztok! A következő problémám van már régóta. (ETZ-125) A keverékem baromi benzindús, bármit csinálok. (anno 8 liter százon) A benzinszint a kis perem teteje fölött volt akkor, azután pont ott, most alatta van picivel. Eredetileg 115ös fúvóka volt benne, most 90es.
Még mindig dús. A gyertya tök fekete, a kipuff meg baromi olajos, meg füstölt mint egy gyárkémény, az egész moci hátulját beteríti az olajos trutyi. Ezután a legmélyebbre állítottam a tűt. Ekkor a füstölés csökkent, a gyertyakép elmozdult kicsit a barnás irányába, a de a motor továbbra sem megy rendesen. Viszont valamiért nehezebben indul be. A fogyasztást azóta nem figyeltem. Pedig a tűnek ha jól tudom, semmi köze az indításhoz. A fenti beállítások egyikével sem sikerült gyakorlatilag semmilyen pozitív változást elérnem. De nem is romlott jelentősen. Még az alapjárat sem változott egyiknél sem. A motor hidegen tol mint atom, de 5.ben 80nál akkor sem megy többet. 10-15 km után, teljesen lelassul, lomha lesz, nem pörög fel csak lassan, a maradék
erejét is elveszti. 5.be hiába kapcsolom, mert lejtő/hátszél nélkül lelassul. Negyedikben kb 90ig elmegy, de akkor majd szétesik. Elindulni is alig lehet vele. Egyesek szerint elkopott a tű, és/vagy a tűtartó. Sajnos eddig nem tudtam eredetit beszerezni, mint amilyen van benne. Ja, még valami. Az szabályos, hogy hidegen szivató nélkül 3500 alapjárat,
melegen, meg ahogy be van állítva stabilan 1300 körüli. Az nem baj, hogy ekkora a különbség?

Lehet, hogy nem a karbi a hiba hanem a gyújtás vagy a kompresszió? Egyiket sem néztem, mind olyan mint mikor megvettem a mocit.

Ja, és még valami. Már 3/4ed liter olajat beleöntöttem a fél liter helyett a hajtóműbe, de a
nívónyíláson csak nem jelenik meg. Minden töltés után jól megjáratom és csak akkor nézem meg.
A felső dugó ki van húzva. Ez miért lehet?

Előre is köszi mindenkinek a segítséget!
sorszám: 5768 (26668)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2005-04-16 01:25:12
Háj!

Nekem akkor csinált így a mocim, amikor nem volt töltésem. Nekem az állórész volt zárlatos (Bambi szerzett nekem egy bontottat -> köszönet érte) de lehet gond a fesszabályzóval, vagy lehet zárlat valahol a világítás körében. Ezek az én tippeim. Sok szerencsét!

Uff!
Ádi
sorszám: 5767 (26667)
(elözmény: mereteib, 2005-04-15 15:48:43)

 
 
Andrej
válasz erre | email2005-04-15 22:24:58
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy a következő karbik (bing mikuni keihin) bármelyikéhez
Budapesten vagy bárhol melyik boltban lehet hozzájuzni és mennyibe
kerülnek? Eseleg telefonszám is kellene.
sorszám: 5766 (26659)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu