:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hello
Oldalkocsis MZ trophym menetközben rázza a kormányt.Mi lehet az oka?Aki tud segítsen.Köszi
Nekem a TSemen volt Vee Rubber.
Kicsit hamarabb kopot mint a Barum vagy Mitas (ahogy teccik) de nekem is bevált.jol tapad.
Jelenleg nekem gyári Pneumant van 250es ETZmen hátul és riogattak hogy ilyen meg olyan az öreg gumi de semmi baj nincs ezzel se.Mostanába esőbe is tesztelem de semmi gond. Még rajta vannak a szörök de 10 éves biztos van.
Akkor a kínai gumival, két tárcsával jön az előre esés...:)) A kínaiak így akarják legyőzni a nyugatot. Először a motorosokat kényszerítik földre!:))))
szerintem ugyanaz lenne, mint 3 meg 4 pólusú bosch-nál.
Sok kis szikra. ammeg nemjó
Helló!
"Ugyanis az egy darab tárcsa fék is, ha nem olajos a fékpofa, vagy hasonló, blokkolni tudja MZnél az első kereket."
Nekem ugyan ez volt a helyzet a MITAS gumival, de idén le kellett cserélni. A boltban nem volt csak a kínai Vee Rubber. Eleinte féltem hogy milyen lesz a tapadása, de a fékpróbák meggyőztek. Még vizes úton sem tudom megcsúsztatni az első kereket! volt h majdnem előreestem:) Nekem nagyon bejött, ha a hátsó is elkopik azt is ilyenre cserélem.
üdv:Norbi
Én szívesen kipróbáltam volna ETZn az úgy nevezett elektróda nélküli, szenrintem gömb elektródás brisk gyertyát, mert a hőérték, beköpés probléma meg lenne oldva. De nem kaptam olyant, amit ETZbe ajánlottak volna. Mindegyik magas gyújtó feszültségű volt.....Talán akkor lennének jók, ha tirisztoros( nem tranzisztoros!) Gyújtás lenne.Bár, akkor meg egyébbként is elég érzéketlen lenne a gyertyára a rendszer...
Hali!
Tud valaki elado hatso telot TZre?
Uj, vagy inkabb hasznalt erdekelne...
Koszi
Gyozo
Esetleg bonto szama?
Szerintetek megéri venni egy újfajta sport brisk gyertyát amelyiken nem kell hézagot állítani mert kúpos a vége? 150-es ETZ-be. Nem tudja véletlenül valaki, hogy hol lehet fejidomot meg egyéb spoilereket szerválni 150-es tz-re? Előre is köszönöm
Sziasztok
Problémám akadt a 251 csatos karbijával! Minnél többet foglalkozok a beállítással annál kevesebbet értek,amit nyílván csekélyke szaktudásomnak köszönhetem!Bár előzőleg ETZ 125-ös paripám volt és nem jelentett gondot a beállítás.Volt levegöcsavar-alapjáratcsavar.Itt meg van levegöállító ami egyben az alapjáratot is állítja(ez a nagyobbik),+van egy kisebb ami a benzinellátást állítja de nem az alapjáratot ez majdnem biztos,hiszen ha az alapjáratállító csavarkát állítuk egy átlagos karbin akkor az befelé való csavaráskor emeli az alapjáratot ellenkezőleg pedig csökkenti értelem szerüen!Na ezen semmi ilyesmit nem tapasztalni.Az állításkor látszólag semmi sem történi,de menet közben érezni hogy kevesebb anyagot kap ha éppen befele tekertem!! Eredmény képpen 5 lütyüt kortyint és füstölget kissé,főleg 90 után nagyon!! Na akkor hogy is van ez? Egyébként azt mondják ez a fajta(csatos)jobb mint a sima csavaros? Várom egy szakértő válaszát epekedve!!!Írjato e-mailt!pirrhotin@freemail.hu Hello
Halika
Hajdanánt még /1 -es koromba úgy csináltuk,hogy a kipufnyilásba a kalimpács nyelit dugtuk. A fékes megoldás sem rosz csak két embör köll hozzá , meg ha a fék náthás kicsit , meg a lánc rugozása tud érdekes kulcslefordulós, butyökleverös, qrvázos dolgokat müvelni.
csöváz
kilozulu
Szevasztok! Évekkel ezelőtt láttam remek spoilereket 250-es etz-re, ha minden igaz, Kesjár cuccok voltak. Most, hogy vettem egy ilyen sárkányt, érdekelne, hogy lehet-e még venni ezekből. Azt hiszem, volt lámpaidom, alsó rész, meg farokidom is.Ha van valakinek korrekt áron eladó, az kérem jelezze. Fénykép előnyben.
Sziasztok, kolozsvarrol irok. Az en bajom az, hogy most szedtem szet az etz 250-es jarganyomat es nagyon elkelne egy szerelesi kezikonyv.Toltottem egyet innen a Szocimotorosok oldalrol, de nagyon rossz minosegu, alig lehet elolvasni. Azt szeretnem kerdezni, hogy nincs-e valamelyiketeknek ilyesmije digitalis formatumban amit el tudna kuldeni nekem, vagy eleg egy cim is ahonnan letolthetem, nem muszaly magyar legyen. Elore is koszonom
Én ugy szoktam csinálni, hogy 5.-be teszem rá állitok valakit a fékpedálra, "hattyú" nyaku kulcs az anyára kézzel megfeszít a lazítás irányába , úgy tart és kalapáccsal a kulcsra ütök. Nekem igy mindig lejön.
TS 150 mocimat(alkatrésznek való, van mellé másik blokkom hengerrel, nincs papírja) még ment de valami elektronikus baja lett, Komarra cserélném. Szolnok megyében. Érd.:06-20/9-886-411
Annyit még hozzátennék, hogy később levettem az alapjáratból, hátha valahogy beljeb moccant a csavar. Most alapjárat gyakorlatilag nincs. Így nincs vele gond. Azért várom az ötleteket. Köszi!
Tippeket várok az alábbi problémára:
Kb. 70 km után Debrecen külvárosába érve az első pirosnál üresjáratban felpörgött a szerkezet... Kézzel kellett leszabályozni több lámpánál is(Gy.kapcs. :) ).
Plussz éredekesség a néhány pillanatig tartó öngyulladás jelensége. (Ha ez a reptérnél tőrténik talán felszállási engedélyt is kapunk... Info: perselyezett hengerfej+ 71-es gyűrűk+ hosszúmenetes ?hőérétkű NGK gyertya.(Kawasakiból adományozva, akit érdekel van még 2db) Segítségeteket előre is köszönöm.
Én a csiga levételéhez sebességbe raktam, a tulsó oldalon kiékeltem a lánckereket egy rövid, de vastag imbuszkulcsal. Nem volt akkora erőhatás, hogy sérüljön a fogaskerék. Valami ilyesmit kel kitalálni. A csiga lehúzásához jó lenne egy csillag kulcs. mert elég erősen rá tud szorulni.
koszonet, koszonet, megnezem a gyertyat (hofok, tavolsag, meg beszerzek egy masikat is)
a Csiga hajtásnak mivel tartasz ellent amikor ki akarod csavarni?
Gumit akarok venni, de nem tudom, hogy mit válasszak!Most Pirelli MT65-ös van rajta de elég kopott (házul)!Heidenau az jó?Mennyire tapad?Jól jelzi a csúszáshatárt, vagy egyből csúszik?A Pirelli eddig bevált, de lehet,hogy más is jó...Ha tud valaki jó gumi ajánlani azt megköszönném!Ha lehet árat is írjatok, csak úgy hozzávetőlegesen!
Előre is köszi!
Verőfényes napsütéses, kanyarokkal tűzdelt délutánt minden motorosnak!:))
Áhá!Köszi a tippet, majd megnézem a porlasztót,de szerintem középállásban van!
Más:Jön valaki majd májusban a Pannonia-ringre vesenyezni?Én megprobálkozom vele szerintem, de az is lehet, hogy a suli miatt csak júniusban tudok indulni!
Még nem voltam pályán, de szívesen kipróbálnám...Jó érzés lenne hasonló gépek és emberekkel összemérni magunkat!:)(Mz-m + én)
Hali!
Ismerős a problémád!Én tavaj vettem egy 251-es ETZ-t egyik haveromtól!Még az olajfolyás miatt szétszedték a a blokkot, viszont nem sikerült nekik jól összerakniuk!Én közben megvettem tőlük, és mivel nem volt jó a kuplung, fogtam és nekiláttam a szerelésnek!Mivel nekem semmi háttértudásom nem volt ezelőtt a szerelés előtt, elég sokáig tartott (kb 1 egész nap)!:))A blokk megbontásakor én is szembesültem ezzel a problémával, hogy nem akart lejönni a dekli, pedig minden csavart kioldottam és leszedtem(fodulatszámláló mechanikáját is beleértve!) A fordulatsz.mech. ugyebár három csavar tarja...Ezeknek nem csak az a szerepe, hogy a ford.számlátót tartsák, hanem a kuplung durvaállitási lehtőségét is ezek segítségével lehet elvégezni!Ha jó a kuplungod akkor ügyelj rá, hogy ugyanugy állitsd vissza a kiemelő fogaskerekeket(ezek ilyen csigás fogaskerekek),mert meglehet, hogy nem fog kiemelni a kuplungod!De ne ijedj meg nagyon ha erre nem figyeltél, csak egy picit szórakozni kell és ősszeáll a dolog!(nekem többekközt ezért tartott egy teljes napig aszerelés, meg mert voltem olyan barom és a berúgókart is leszedtem a tengelyről!):D A kérdésedre a válaszom: hogy találsz ott, egy spirális "csigás" fogaskereket, amely a főtengelyre van felcsavarva...Ez adja fordulatszámláló mechanikájának a meghajtást!Na ennek a főtengely felöli része egy anyában végződik...Ezt csavard le úgy, hogy sebességbe rakod a váltót, mert igy nem tud maj elforogni a főtengely!Nem emlékszem már az anya méretére!Talán 22 volt de erre ne vegyél mérget!Ezután már le kell jönnie a deklinek!A visszacsavarásánál is ügyelj arra ,hogy azért jól húzd meg az anyát!Jó szerelést!:TaHo
A ketőötvenes, ha nem szeret melegen indulni, és szivató kel akkor is hozzá, az benzinben szegény keverékre utal. Nekem akkor csinált ilyent, amikor vagy nagyon leengedtem a tűt, vagy amikor új főfúfóka tartót tettem be, ami hosszabb volt egy lehelettel a normálisnál.
Melegindítás. Egy nagyon egyszerű tanácsom lenne azért, ha mégse indulna pöcre. Nézd meg a gyertya elektrodák közötti távolságát.A Briskek legtöbbjénél ez btúl nagy. Ütögesd össze 0,5 re. 0,6 lenne az előírás, de most prábáljad ki a kissebbet. Ha könnyebben indul, akkor a gyújtással, vagy a gyertyával van gáz!:) De lenne még egy ötletem! Amikor meleg a moci, gyorsan cseréld ki a gyertyát egy Isolator 225 re(ha jól tudom, a 125ös be is az kell ) . Nagy valószínűséggel azonnal kiderül, mi a hiba.Ha pöcre indul, akkor a gyertya volt a hibás, ha a kivett gyertya olajos nagyon, akkor túl benzines a keverék, Ha a gyertya kép jó, a csere után mégse indul azonnal, akkor át kell nézni a teljes gyújtást. Kondi, gyújtótrafó, stb.
Hali!
Az én 251-esemmel is szoktak meleginditási gondok lenni...Ugy figyeltem meg, hogy melegen is könnyebben indul, ha előtte megszivatom egy picit!Kb félig húzom rá a szivatókart és gyújtással rárugok!Általában igy egyből indul, de van hogy kétszer is megrugom(a berúgókart)!:)
ETZ 125 - meleginditas
Meg kell nezzem a gyertya hoerteket, a markaja tudom, hogy Brisk.
Amikor hidegen inditom akkor van egy jol bevalt recept: szivatot teljesen behuzom, gyujtas nelkul 3x berugozni, gyujtast ra, szivato felig, kozepes gaz es szepen indul.
Valami ilyen "receptre" gondoltam a meleginditas eseten is ... :)
Nalunk (Kolozsvar) mar nagyon keves ETZ-t latni, ezen a forumon kivul joforman nincs kitol tanacsokat kerjek; szemelyesen nem ismerek mas ETZ usert.
Az a fém ami eltakarja a "lyukat" az a váltóhenger. Ezen a hengeren van a "levélalakú" bemunkálás. Ebbe "reteszel" a golyó a rugóval.
Mivel a kapcsolóhenger forog igy a kerületén lévő "levél" is mozog.
A főtengely végéről leszedted a "csiga" kereket?
Üdv!
Nincsen véletlenül valakinek feleslegbe egy ETZ-nek az az esővédő ezüstszínü hülyesége, ami a gyujtáskapcsolón van?
Nagyon kellene egy, és ilyet nem kapni sehol!Kérem akinek van dobjon egy mailt.
Zoli
Igen belenéztem és egy fém eltakarja majdnem a teljes lyukat. Na most a rugú kilőné a gyolyót, mert magasabra nyúlik, mint a csavar pereme. Viszont a csavart teljesen betudtam csavarni, ezt a jelentheti, hogy a csavar közben mégis a helyére került? A levél alakú bevágás váltáskor változik, vagy az egy fix dolog?
Még lenne egy kérdésem. A blokk mbal oldali dekliénél mi ha kicsavarom a csavarokat, leszedem a karokat, a fordulatszám mérő mechanikáját, akkor valami még mindig fogja és nem akkor lejönni a dekli. mi kell még leszedni, vagy kicsavarni?
Semmi gond nincs belöle ha kicsavartad. Csak vissza kell tenni.
Folyamat: Üresbe teszed a váltót. Ezt úgy tudod ellenörizni, hogy ha alulról a csavar helyén benézel a blokkba és látsz egy "levél" alakú bevágást.
Ezután a csavarba beleteszed a rudót majd ráteszed a golyót és óvatosan betekered a helyére.
Ellenörzésként ha kapcsolgatod a váltót üresnél egy "nagyobb" kattanást fogsz hallani.
Köszi mindenkinek a tanácsokat. Amire még gondolni tudok, az a kompresszió, csak egyáltalán nem tudom, hogy honnan szerezhetnék kompressziómérőt vagy hol és kivel mérethetném meg. Tanács?
Egyébként az szar lenne, mert most a nyár előtt igazán nincs kedvem hengert dugó szerezni meg rendesen összerakatni.
Még valami. Amikor a mocit vettem, a manus váltig állította, hogy a blokk még nem vol szétszedve, meg, hogy a henger-dugó gyári. Ez szívás lehet, mert 50ezren felül van már, ami ha jól tudom gyári dugóval a kompresszió minimálisra csökkenését jelenti.
Még öntöttem bele kis olajat, oszt megjelent a nyílásnál, szal elvileg jónak kell lennie.
Az üres járati csavar rögzití az üreset. Enélkül könnyen beesik sebességbe például toláskor, és váltáskor is nehezebb eltalálni az üreset. A csavart símán be kel csavarni a helyére, vigyázva, hogy a golyó a rugón maradjon. Ha nem sikerülne a művelet, a golyó esetleg a blokban marad, de nem szokott gondot okozni. A művelet sikeressége felmérhető az üres állapot stabilitásából.
Eladnám ETZ 150-es motoromat 50000 Ft-ért. Színe piros,törésmentes, jó állapotban.
Műszaki vizsga: 2005.06.12.
Nekem csak tankolás után akart nehezen beindulni, de mióta felfurattam meg elektronikus gyújtást tettem bel pöccre indul hideg motorral is. Ha lemerül az aksim álló helyzetbe akkor is második rúgásra szivató és gázhúzás nélkül.
Kellene nekem egy kis segítség. ETZ 250-es alján van egy olyan csavar hogy üresjárási fokozat rögzitése. Na most azt írja a könyv hogy azt elvileg nem szabad kicsavarni. Nekem ki van csavarva hogy tudnám ezt jól vissza tenni? Mire jó ez egyátalán? Van egy rugó, és egy golyó ott. Na most a csavart teljesen betudom csavarni csak abban nem vagyok biztos hogy így minden a helyére kerül-e?
előre is köszi pUhI
Hali nekem simson ugyan de ugyan ilyen bajom volt. Azonnal meg oldódott ahogy a gyertya alá betettem még egy hajszálvékony alátétet. Azóta pöcre indul. :)
A 125 ös ETZ t nem ismerem, de a 150 es, 250 es melegen pici gáz mellet pöcre indulni szokott. Némelyik még gáz nélkül is.Nincs véletlenül a jószágban rossz hőértékű gyertya?!! Melegen, alacsonny feszültség mellett bizonytalan szikra.Lehet az is, hogy túl dús a keverék, hideg állapotban a benzin egy része lecsapódik, nem annyira lehet észrevenni a dolgot.Például a szivató hibája okozhat ilyent. Meleg motornál a 250 em nagyon nem szerette, ha nyitva volt egy kicsit a szivató...
Udvozlet mindenkinek!
ETZ 125 - hogy indul be melegen?
Hideg motornal megvan a recept es pontosan indul, viszont amikor meleg a motor -mondjuk 5-10 perce allitottam le- akkor negyed oran keresztul kinozom a berugokart. Szerintem nincs elromolva, csak en nem tudom a trukkot.
Elore is koszonet,
Imre
erre irtam egy gondolatsor a jawan. olvasd el. a motor tömegelosszlása is benne lehet az első kerék csúszásában!
Tibi
Miért, egy tárcsával elrántja a kormányt? Érezni is, vagy ez csak olyan elvi dolog? (Nekem eddig még nem tűnt fel.:) )
A dupla fékkel valóban megnő a fékező erő, de nem mész vele valszeg semmire. Ugyanis az egy darab tárcsa fék is, ha nem olajos a fékpofa, vagy hasonló, blokkolni tudja MZnél az első kereket.Kétszer annyira pedig nem tud állni a kerék.:))) Egy előnye lenne a dolognak, nem rántaná félre a kormányt fékezéskor.
Üdv!
Nekem van 1 telószáram.
Ha kell, irj!
tike kukuc x3 pont hu
kellene nekem egy mz első teló szárnak az a része amire a fék meg rá, és egy első tárcsa fék is!
ha valakinek lennne bontásból akkor kérem szóljon, mert nem tudom hogy milyen áro lehetne hozzájutni.
ha valakinek van tapasztalata hogy az mz tárcsa menniyvel erősebb mint egy jawa dob fék, akkor kérem irhja meg.
elgondolás: mz tárcsa előre ám dupla tárcsával, mivel az agy lehetővé teszi hogy két oldalról csavarozzak rá tárcsaféket. mekkora leeht igy a fékereje egy motornak?
Tibi
és ha oljat sem találsz akkor gépzsírt paszírozol bele :-)) ? ne légy igénytelen. távtartót lehet kapni . lökésgátló olajat a mol kuton vettem , most hozzáférek jó minõségü hidraulika olajhoz .
Kösz Ádi a javaslatot. A töltés ok, a fesszabályzó is jól műxik.
Nekiálltam 7végén, eddig úgy tűnik, hogy a reflektor körben van valami zárlat, + volt néhány kábel, ami a jó öreg összesodrásos technikával volt összeeresztve és az oxidációs folyamat a szigetelő szalag alatt igencsak meg tudja viccelni az embert. Most az indexen mókázik: balra jó, jobbra pedig semmi, csak a visszajező világit folyamatosan. De ez már csak pár kábel és óra kérdése. (legalábbis kapcs.rajz alapján)
Mégeccer thx.
Az indítás miatt nekem a gyertya gyanús. Nekem is nehezen indult a TS aztán bosch gyertya bele és 2 szivató 1 rugás. Meg stabil alapjárat.
Esetleg nem lehet, hogy nagyon elvan kopva és azért nem megy?
Ja azt elfelejtettem megkérdezni hogy hátul a láncvédő műanyag és a lánckerék között elvileg kell valami távtartó? a könyvet néztem, ott elvileg van. nekem a műanyag van kimarva hogy ne érjen bele a lánckerék, de ezért mozog és zörög. lehet ilyet csinálni vagy szerezni vhonnan?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|