:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Üdv!
Nekem volt kis TZ-m, ugyanezzel a gonddal. A furás segitett, majd a csere 250re.
tike
Ja, igen ezt elfelejtettem, a gyertya őzbarna színű.
A kipufogó se lehet nagyon eltömődve, elég éles, pattógós hangja van, de majd megnézem.
Ha rossz lenne valamelyik tömítés vagy szimmering, akkor rossz lenne az alapjárat is. Pedig az is jó(1500), nem ingadozik és stabil.
Kösz.
A kipufogó könyök, a kipuf eltömődése is okozhat jelentős teljesítmény csökkenést.A karbiban a főfukatartó kitágulása okozhat benzinben nagyon dús keveréket, ami szintén csökkentheti a teljesítményt, de azt észrevennéd a gyertya olajos álapotáról.A 125 ket nem ismerem, de a kettőötvenesekben tud az elősűrítés csökkeni különböző dolgok miatt. Végig kell nézegetni, hol szökhetne meg a nyomás.Tömítés, szimering, stb...
Szevasz mzoli!
Mail ment idom ügyben. Csá
Üdv minden MZ-snek!
Van egy kis probléma a frissen vásárolt etz 125-ösömmel. Az a gond hogy nem megy 5ben. 4ben nagynehezen kigyorsul, 5ben csak tartani tudja jó esetben. Tehát olyan 85öt megy a 70kgm alatt. Karbit állítgattam, most 110es fúvóka van benne, eddig ez a legjobb. Gyújtás jó, gyertya Isolator. Majd megmérem a kompresziót, mert elég könnyen lemegy a berugókar, bár az előző tulaj állítása szerint keveset ment fúrás óta.
Mi lehet még a baj? 150re fúráshoz mit kell cserélni?
Kösz.
CSATOSKARBI 251 beállítások?működés?ÍRjatok!
Sziasztok!
Nekem lenne egy eladó kis fejidomom. Fekete színű műanyag, az MZ gyár régi jele van beleöntve, gyakorlatilag az órákat takarja. Székesfehérváron van. Ár megegyezés szerint. Ha érdekel valakit, képet is tudok küldeni róla. Érdeklődni: etz@freemail.hu
Szép neve van annak a vacaknak.:)Biztos, hogy köze van a nyomáshoz, mert a szerelő is ezt mondta, amikor elvittem hozzá a mocit azzal, hogy ha lemegyek hídba, akkor is átszív a szimeringen. Illetve átfúj, ha fordítva teszem be. Jól kiröhögött, pedig nem is én hagytam ki, hanem az előttem a blokhoz nyúló. Én mást raktam bele rosszul.:)))
az nem alátét. hivatalos neve olajterelõ tárcsa . bár eggyes vélemények szerint a szimeringre nehezedõ nyomást hivatott csökkenteni. a többi stimmel.
A szimering cserével lehet a gond. Megsérülhetett a háza, ahova beilleszkedik. Nem ismerem a tipust, de az én ETZ250 esem szimeringjei alatt volt egy nagy alátét, ami a robbantot ábrán nem szerepel, de kell bele.Lehet a szimeringet fordítva beletenni, az se használ.Lehet a szimering gyári hibás.A főtengely felújításnál is elszurhattak valamit. PL ott ahol a szimering van, kissebb az átmérője a keleténél, vagy üt azon a helyen.A karbi hengerre való felfogatásának a tömítése is lehet rossz.
Hellosztok!
Nem tudja valaki miért pöröghet fel magátol a gépem? Kicseréltem már hengertalptömítést a generátor oldali szimeringet, kipróbáltam egy jól müködő mz karbival, lejjebb állítottam a benzinszintet. És mégis, felpörög még mindig. Nem rég ujjítottam fel a csapágyakat, főtengejt de mielött szétszedtem még teljesen jó volt. Most meg nem. Miért lehet ez? Nekem nincs már több ötletem. légyszi segítsetek és írjatok több verziót is. A válaszokat előre is kössz?
Sziasztok!
Fejidom téma: www.szatuna.hu . Még tél környékén jártam náluk, nekik van fejidom, sárvédő, blokkidom, oldaldoboz, farokidom. Amikor ott jártam, csak két fejidomot tudtak mutatni, de van még kétfajta, de azok csak kis lámpaidomszerűségek; www.kep.tar.hu/gyebnar : itt vannak a fényképek róla; idomonként egy képnél a leírásában az árakat is megtaláljátok. Mielőtt odamentek, érdemes odatelefonálni, hogy milyen idomok vannak náluk raktáron amiket meg lehet nézni. Egyébként postán is elküldik.
Ja, Simsonra is vannak folgok.
Üdv,
Péter
Z25z, TaHo
A Heidenau nagyon jó gumi, de azért láthattad versenyzők motorjain, mert melegen nagyon jól tapad, viszont ha megcsúszik akkor félistennek kell lenni hogy összeszedd a motort! :-)) Nyáron utcára is kiváló, de a csúszás előrejelzése nem az erőssége.
A gyári mintázatú Mitas vagy micsoda még ami jó gumi, kicsit keményebb de földi ember számára is megfoghatóan csúszik meg. Ezeket a gumikat is használják versenyzők egyébként.
Még látható volt Avon gumi is. Na az olyan mint a Heidenau csak hamarabb melegszik be, és amikor megcsúszik akkor jobban kontrollálható. Viszont csak pályán jönnek elő az előnyei, utcán nem.
u.i.: Nem magamtól vagyok ilyen okos, a versenyzőktől tudtam meg ezeket! :-)
ciao
Semi
TaHo irta: Gumit akarok venni, de nem tudom, hogy mit válasszak!Most Pirelli MT65-ös van rajta de elég kopott (házul)!Heidenau az jó?Mennyire tapad?Jól jelzi a csúszáshatárt, vagy egyből csúszik?
Volt szerencsém hétvégén eljutni örkényre az euroringre megnézni az mz kupa 1. fordulóját. Körbejártam a gépeket (bambi team-ét, mert volt ott más osztály is, lehet nem 100% os alapossággal, de csak heidenaukat láttam. Valószínűleg nem véletlen. Nézd meg a verseny képeit a tapadásról az mzklub oldalán: verseny. euroring beszámoló. Sztem eléggé meggyőző.
Saját tapasztalatom a heidenauval nagyon jó, másik előnye széles a beszerezhetőségi skála és nem nulláz le teljesen mint egy pirelli.
Udv!
Hello
Oldalkocsis MZ trophym menetközben rázza a kormányt.Mi lehet az oka?Aki tud segítsen.Köszi
Nekem a TSemen volt Vee Rubber.
Kicsit hamarabb kopot mint a Barum vagy Mitas (ahogy teccik) de nekem is bevált.jol tapad.
Jelenleg nekem gyári Pneumant van 250es ETZmen hátul és riogattak hogy ilyen meg olyan az öreg gumi de semmi baj nincs ezzel se.Mostanába esőbe is tesztelem de semmi gond. Még rajta vannak a szörök de 10 éves biztos van.
Akkor a kínai gumival, két tárcsával jön az előre esés...:)) A kínaiak így akarják legyőzni a nyugatot. Először a motorosokat kényszerítik földre!:))))
szerintem ugyanaz lenne, mint 3 meg 4 pólusú bosch-nál.
Sok kis szikra. ammeg nemjó
Helló!
"Ugyanis az egy darab tárcsa fék is, ha nem olajos a fékpofa, vagy hasonló, blokkolni tudja MZnél az első kereket."
Nekem ugyan ez volt a helyzet a MITAS gumival, de idén le kellett cserélni. A boltban nem volt csak a kínai Vee Rubber. Eleinte féltem hogy milyen lesz a tapadása, de a fékpróbák meggyőztek. Még vizes úton sem tudom megcsúsztatni az első kereket! volt h majdnem előreestem:) Nekem nagyon bejött, ha a hátsó is elkopik azt is ilyenre cserélem.
üdv:Norbi
Én szívesen kipróbáltam volna ETZn az úgy nevezett elektróda nélküli, szenrintem gömb elektródás brisk gyertyát, mert a hőérték, beköpés probléma meg lenne oldva. De nem kaptam olyant, amit ETZbe ajánlottak volna. Mindegyik magas gyújtó feszültségű volt.....Talán akkor lennének jók, ha tirisztoros( nem tranzisztoros!) Gyújtás lenne.Bár, akkor meg egyébbként is elég érzéketlen lenne a gyertyára a rendszer...
Hali!
Tud valaki elado hatso telot TZre?
Uj, vagy inkabb hasznalt erdekelne...
Koszi
Gyozo
Esetleg bonto szama?
Szerintetek megéri venni egy újfajta sport brisk gyertyát amelyiken nem kell hézagot állítani mert kúpos a vége? 150-es ETZ-be. Nem tudja véletlenül valaki, hogy hol lehet fejidomot meg egyéb spoilereket szerválni 150-es tz-re? Előre is köszönöm
Sziasztok
Problémám akadt a 251 csatos karbijával! Minnél többet foglalkozok a beállítással annál kevesebbet értek,amit nyílván csekélyke szaktudásomnak köszönhetem!Bár előzőleg ETZ 125-ös paripám volt és nem jelentett gondot a beállítás.Volt levegöcsavar-alapjáratcsavar.Itt meg van levegöállító ami egyben az alapjáratot is állítja(ez a nagyobbik),+van egy kisebb ami a benzinellátást állítja de nem az alapjáratot ez majdnem biztos,hiszen ha az alapjáratállító csavarkát állítuk egy átlagos karbin akkor az befelé való csavaráskor emeli az alapjáratot ellenkezőleg pedig csökkenti értelem szerüen!Na ezen semmi ilyesmit nem tapasztalni.Az állításkor látszólag semmi sem történi,de menet közben érezni hogy kevesebb anyagot kap ha éppen befele tekertem!! Eredmény képpen 5 lütyüt kortyint és füstölget kissé,főleg 90 után nagyon!! Na akkor hogy is van ez? Egyébként azt mondják ez a fajta(csatos)jobb mint a sima csavaros? Várom egy szakértő válaszát epekedve!!!Írjato e-mailt!pirrhotin@freemail.hu Hello
Halika
Hajdanánt még /1 -es koromba úgy csináltuk,hogy a kipufnyilásba a kalimpács nyelit dugtuk. A fékes megoldás sem rosz csak két embör köll hozzá , meg ha a fék náthás kicsit , meg a lánc rugozása tud érdekes kulcslefordulós, butyökleverös, qrvázos dolgokat müvelni.
csöváz
kilozulu
Szevasztok! Évekkel ezelőtt láttam remek spoilereket 250-es etz-re, ha minden igaz, Kesjár cuccok voltak. Most, hogy vettem egy ilyen sárkányt, érdekelne, hogy lehet-e még venni ezekből. Azt hiszem, volt lámpaidom, alsó rész, meg farokidom is.Ha van valakinek korrekt áron eladó, az kérem jelezze. Fénykép előnyben.
Sziasztok, kolozsvarrol irok. Az en bajom az, hogy most szedtem szet az etz 250-es jarganyomat es nagyon elkelne egy szerelesi kezikonyv.Toltottem egyet innen a Szocimotorosok oldalrol, de nagyon rossz minosegu, alig lehet elolvasni. Azt szeretnem kerdezni, hogy nincs-e valamelyiketeknek ilyesmije digitalis formatumban amit el tudna kuldeni nekem, vagy eleg egy cim is ahonnan letolthetem, nem muszaly magyar legyen. Elore is koszonom
Én ugy szoktam csinálni, hogy 5.-be teszem rá állitok valakit a fékpedálra, "hattyú" nyaku kulcs az anyára kézzel megfeszít a lazítás irányába , úgy tart és kalapáccsal a kulcsra ütök. Nekem igy mindig lejön.
TS 150 mocimat(alkatrésznek való, van mellé másik blokkom hengerrel, nincs papírja) még ment de valami elektronikus baja lett, Komarra cserélném. Szolnok megyében. Érd.:06-20/9-886-411
Annyit még hozzátennék, hogy később levettem az alapjáratból, hátha valahogy beljeb moccant a csavar. Most alapjárat gyakorlatilag nincs. Így nincs vele gond. Azért várom az ötleteket. Köszi!
Tippeket várok az alábbi problémára:
Kb. 70 km után Debrecen külvárosába érve az első pirosnál üresjáratban felpörgött a szerkezet... Kézzel kellett leszabályozni több lámpánál is(Gy.kapcs. :) ).
Plussz éredekesség a néhány pillanatig tartó öngyulladás jelensége. (Ha ez a reptérnél tőrténik talán felszállási engedélyt is kapunk... Info: perselyezett hengerfej+ 71-es gyűrűk+ hosszúmenetes ?hőérétkű NGK gyertya.(Kawasakiból adományozva, akit érdekel van még 2db) Segítségeteket előre is köszönöm.
Én a csiga levételéhez sebességbe raktam, a tulsó oldalon kiékeltem a lánckereket egy rövid, de vastag imbuszkulcsal. Nem volt akkora erőhatás, hogy sérüljön a fogaskerék. Valami ilyesmit kel kitalálni. A csiga lehúzásához jó lenne egy csillag kulcs. mert elég erősen rá tud szorulni.
koszonet, koszonet, megnezem a gyertyat (hofok, tavolsag, meg beszerzek egy masikat is)
a Csiga hajtásnak mivel tartasz ellent amikor ki akarod csavarni?
Gumit akarok venni, de nem tudom, hogy mit válasszak!Most Pirelli MT65-ös van rajta de elég kopott (házul)!Heidenau az jó?Mennyire tapad?Jól jelzi a csúszáshatárt, vagy egyből csúszik?A Pirelli eddig bevált, de lehet,hogy más is jó...Ha tud valaki jó gumi ajánlani azt megköszönném!Ha lehet árat is írjatok, csak úgy hozzávetőlegesen!
Előre is köszi!
Verőfényes napsütéses, kanyarokkal tűzdelt délutánt minden motorosnak!:))
Áhá!Köszi a tippet, majd megnézem a porlasztót,de szerintem középállásban van!
Más:Jön valaki majd májusban a Pannonia-ringre vesenyezni?Én megprobálkozom vele szerintem, de az is lehet, hogy a suli miatt csak júniusban tudok indulni!
Még nem voltam pályán, de szívesen kipróbálnám...Jó érzés lenne hasonló gépek és emberekkel összemérni magunkat!:)(Mz-m + én)
Hali!
Ismerős a problémád!Én tavaj vettem egy 251-es ETZ-t egyik haveromtól!Még az olajfolyás miatt szétszedték a a blokkot, viszont nem sikerült nekik jól összerakniuk!Én közben megvettem tőlük, és mivel nem volt jó a kuplung, fogtam és nekiláttam a szerelésnek!Mivel nekem semmi háttértudásom nem volt ezelőtt a szerelés előtt, elég sokáig tartott (kb 1 egész nap)!:))A blokk megbontásakor én is szembesültem ezzel a problémával, hogy nem akart lejönni a dekli, pedig minden csavart kioldottam és leszedtem(fodulatszámláló mechanikáját is beleértve!) A fordulatsz.mech. ugyebár három csavar tarja...Ezeknek nem csak az a szerepe, hogy a ford.számlátót tartsák, hanem a kuplung durvaállitási lehtőségét is ezek segítségével lehet elvégezni!Ha jó a kuplungod akkor ügyelj rá, hogy ugyanugy állitsd vissza a kiemelő fogaskerekeket(ezek ilyen csigás fogaskerekek),mert meglehet, hogy nem fog kiemelni a kuplungod!De ne ijedj meg nagyon ha erre nem figyeltél, csak egy picit szórakozni kell és ősszeáll a dolog!(nekem többekközt ezért tartott egy teljes napig aszerelés, meg mert voltem olyan barom és a berúgókart is leszedtem a tengelyről!):D A kérdésedre a válaszom: hogy találsz ott, egy spirális "csigás" fogaskereket, amely a főtengelyre van felcsavarva...Ez adja fordulatszámláló mechanikájának a meghajtást!Na ennek a főtengely felöli része egy anyában végződik...Ezt csavard le úgy, hogy sebességbe rakod a váltót, mert igy nem tud maj elforogni a főtengely!Nem emlékszem már az anya méretére!Talán 22 volt de erre ne vegyél mérget!Ezután már le kell jönnie a deklinek!A visszacsavarásánál is ügyelj arra ,hogy azért jól húzd meg az anyát!Jó szerelést!:TaHo
A ketőötvenes, ha nem szeret melegen indulni, és szivató kel akkor is hozzá, az benzinben szegény keverékre utal. Nekem akkor csinált ilyent, amikor vagy nagyon leengedtem a tűt, vagy amikor új főfúfóka tartót tettem be, ami hosszabb volt egy lehelettel a normálisnál.
Melegindítás. Egy nagyon egyszerű tanácsom lenne azért, ha mégse indulna pöcre. Nézd meg a gyertya elektrodák közötti távolságát.A Briskek legtöbbjénél ez btúl nagy. Ütögesd össze 0,5 re. 0,6 lenne az előírás, de most prábáljad ki a kissebbet. Ha könnyebben indul, akkor a gyújtással, vagy a gyertyával van gáz!:) De lenne még egy ötletem! Amikor meleg a moci, gyorsan cseréld ki a gyertyát egy Isolator 225 re(ha jól tudom, a 125ös be is az kell ) . Nagy valószínűséggel azonnal kiderül, mi a hiba.Ha pöcre indul, akkor a gyertya volt a hibás, ha a kivett gyertya olajos nagyon, akkor túl benzines a keverék, Ha a gyertya kép jó, a csere után mégse indul azonnal, akkor át kell nézni a teljes gyújtást. Kondi, gyújtótrafó, stb.
Hali!
Az én 251-esemmel is szoktak meleginditási gondok lenni...Ugy figyeltem meg, hogy melegen is könnyebben indul, ha előtte megszivatom egy picit!Kb félig húzom rá a szivatókart és gyújtással rárugok!Általában igy egyből indul, de van hogy kétszer is megrugom(a berúgókart)!:)
ETZ 125 - meleginditas
Meg kell nezzem a gyertya hoerteket, a markaja tudom, hogy Brisk.
Amikor hidegen inditom akkor van egy jol bevalt recept: szivatot teljesen behuzom, gyujtas nelkul 3x berugozni, gyujtast ra, szivato felig, kozepes gaz es szepen indul.
Valami ilyen "receptre" gondoltam a meleginditas eseten is ... :)
Nalunk (Kolozsvar) mar nagyon keves ETZ-t latni, ezen a forumon kivul joforman nincs kitol tanacsokat kerjek; szemelyesen nem ismerek mas ETZ usert.
Az a fém ami eltakarja a "lyukat" az a váltóhenger. Ezen a hengeren van a "levélalakú" bemunkálás. Ebbe "reteszel" a golyó a rugóval.
Mivel a kapcsolóhenger forog igy a kerületén lévő "levél" is mozog.
A főtengely végéről leszedted a "csiga" kereket?
Üdv!
Nincsen véletlenül valakinek feleslegbe egy ETZ-nek az az esővédő ezüstszínü hülyesége, ami a gyujtáskapcsolón van?
Nagyon kellene egy, és ilyet nem kapni sehol!Kérem akinek van dobjon egy mailt.
Zoli
Igen belenéztem és egy fém eltakarja majdnem a teljes lyukat. Na most a rugú kilőné a gyolyót, mert magasabra nyúlik, mint a csavar pereme. Viszont a csavart teljesen betudtam csavarni, ezt a jelentheti, hogy a csavar közben mégis a helyére került? A levél alakú bevágás váltáskor változik, vagy az egy fix dolog?
Még lenne egy kérdésem. A blokk mbal oldali dekliénél mi ha kicsavarom a csavarokat, leszedem a karokat, a fordulatszám mérő mechanikáját, akkor valami még mindig fogja és nem akkor lejönni a dekli. mi kell még leszedni, vagy kicsavarni?
Semmi gond nincs belöle ha kicsavartad. Csak vissza kell tenni.
Folyamat: Üresbe teszed a váltót. Ezt úgy tudod ellenörizni, hogy ha alulról a csavar helyén benézel a blokkba és látsz egy "levél" alakú bevágást.
Ezután a csavarba beleteszed a rudót majd ráteszed a golyót és óvatosan betekered a helyére.
Ellenörzésként ha kapcsolgatod a váltót üresnél egy "nagyobb" kattanást fogsz hallani.
Köszi mindenkinek a tanácsokat. Amire még gondolni tudok, az a kompresszió, csak egyáltalán nem tudom, hogy honnan szerezhetnék kompressziómérőt vagy hol és kivel mérethetném meg. Tanács?
Egyébként az szar lenne, mert most a nyár előtt igazán nincs kedvem hengert dugó szerezni meg rendesen összerakatni.
Még valami. Amikor a mocit vettem, a manus váltig állította, hogy a blokk még nem vol szétszedve, meg, hogy a henger-dugó gyári. Ez szívás lehet, mert 50ezren felül van már, ami ha jól tudom gyári dugóval a kompresszió minimálisra csökkenését jelenti.
Még öntöttem bele kis olajat, oszt megjelent a nyílásnál, szal elvileg jónak kell lennie.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|