:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Iiigen tegyél egyfokozatú olajat MZ-be.
Adjak? Nekem van megfelelő...azt majd röhögök rajtad amikor nem tudod odébb tolni a motort mert olyan sűrű hidegen hogy üresben is megfogja a váltót :)))
Nálam is ez volt, össze is tapadt, hidegen mászott, azóta nem vettem észre.
Tényleg jó a cikk. Mondjuk én ezzel eddig nem voltam tisztában h a modern motorokban külön van-e a váltóolaj meg a hajtóműolaj. De ha a repsol a Hondákban is jó akkor egy régi MZben csak megfelel.
Ne kezdjem szidni az oktatási rendszert, viszkozitási osztályokat, meg hőmérsékleteket is tanultuk, de a lényeget h mit hol érdemes, azt nem...
Érdekes ez az oldal.
Ha jól emlékszem az MZ-hez sima egyfokozatú 80W olajat írnak elő gyárilag. (De nem biztos, hogy jól emlékszem.)
Az általad linkelt oldalon a hajtóműolajok menüpontban ezt írja:
"Ha egy hajtóműbe egyfokozatú olaj van előírva (pl. 80W), akkor ez általában nem váltható ki többfokozatú olajjal (pl. 80W90). Ugyanis a viszkozitásmódosító adalék, amitől az olaj többfokozatúvá válik, a használat során elnyíródik a fogaskerekek között, és az olaj viszkozitását veszti."
Ezt nem is tudtam! Elég elgondolkodtató információ.
A 80W90 hajtómű és a 10W40 nagyjából azonos viszkozitást jelent, csak más az üzemi hőmérséklet amire megadták.
Ezen felül a modern motorokban nem csak a motort, főtengelyt, vezérművet keni, hanem a váltót is. Csak a Harley és egyéb régi konstrukciókban van külön olajtér a váltónak és motornak, illetve az autókban.
"... kérdés hogy mért ajánlják a 10W40est néhányan hajtóműhöz is?"- szerintem azért mert a'60-as években még a gyári javaslat motor olajat írt elő, én mai napig is ilyet használok mert a váltó olajjal hidegben ragad a kuplungom,igaz a W75 váltó olajat motorban még nem próbáltam, a Peugeot-ban csodára képes.
Szóval sz*r az oldal, első link a Repsol Moto Sintético 4T 10W40 SAE 10W-40 Motorkerékpár olaj (ami most van a gépben)
Második meg Repsol Moto Transmisiones 80W90 SAE 80W-90 Hajtóműolaj
De akkor nekem is felmerül a kérdés hogy mért ajánlják a 10W40est néhányan hajtóműhöz is? Főleg h ahonnan én veszem az olajat ott 10W40es konkrét hajtóműolaj nincs is. Am meg elkopni csak nem fog, "Maximális védelmet és kenést nyújt az olaj fedte részeken." Ha a vezérművet meg a főtengely környékét jól keni akkor nagy bajt a vltóban se okozhat.
http://olajlap.hu/index.php?oldal=adatlap
Persze tudom ez kifejezetten oda való:
http://olajlap.hu/index.php?oldal=adatlap
De fő kérdés, hogy váltóba most az ásványi vagy a szintetikus olaj jobb?
Nos, ha így kérdezed, akkor fogalmam sincs :)
De nem az volt a téma, hogy jó e bele.
Persze, hogy jó. A viszkozitása is hasonló.
Hanem az volt, hogy vajon jobb e, mint a hajtómű olaj.
Tényleg jó megfontolás e "a váltó megóvásának érdekében" hasonló árkategóriában motorolajat használni.
Ebben én nem vagyok én biztos.
De megértem, mert ez már inkább hit kérdése, mint tényeken alapuló döntés.
Ennek maghatározására találták ki a viszkozitást, ami viszont stimmel a gyári doksihoz.
Mert ugye eredetileg nem 80W90-es kellet az MZ-hez, csak az áll legközelebb a korabeli olajakhoz.
Másik, hogy a TS-nél 1 évvel idősebb Hondámba jó, aminek már szintén nincsenek akkor az MZ-be is.
Én majd lehet megjátszom, már múlt évben is gondolkodtam rajta. Bár még egy olajcserére való 10W40es van itthon.
KisTS... meglepődtem rajta énis, azthittem h éppen elfér de nem, a csavarból még pont volt annyi hogy már a váz festését karcolta, de nem fért ki.
Jó kérdés. Én a nagy TS-re írtam olaj leeresztésnek az alsó csavart, kis TS-em soha sem volt, ott nem tudom hogy van.
Az a baj, hogy a két olaj annyira nem kompatibilis egymással, hogy ha lecseréled, akkor a blokkban naradt kevéske motorolaj ocsmány fehér trutymót képez a frissen beletöltött hajtóműolajjal. Olyan mintha vizes lenne.
Én egyszer beszívtam egy veteránnal, amiben egymásban volt a két olaj csöve.
Szóval nem olyan egyszerű átállni az egyikről a másikra.
A repsol nem rossz olaj.
Mások az illesztési hézagok és a felület minősége. Így ami egy modern váltóhoz jó, az nem biztos, hogy az MZ-hez is. Tehát ebből kár kiindulni.
Azt meg nem én mondtam, hogy a repsoltól csúszik a kuplung, hanem a gazdája.
Most a kis Ts, vagy nagy Ts? (mert ugye Neked mindkettő van)Mondjuk egyiknek sem kell beleütközni a vázba.
Én még a sima hajtóműolajat is cserélem évente, kap az annyi vizet egy év alatt is, hogy megéri lecserélni.Mondjuk nem is egy nagy összeg, emellett évente cserélem a légszűrőt is.
???hogy mi hol ütközik bele?
Nekem nem szokott.
Két csavar van, váltó és a kuplungtérnél, de egyik sem esik vázhoz.
Szerintem abból, hogy a repsol az motorkerékpár olaj, vagyis kiválló a hajtóműhöz és hidegen sem tapad le, mert szélesebb hőmérséklet tartományra találták ki.
Megcsúszni meg nem kéne azzal, mert az nedves kuplunghoz való.
Egyébként egy ismerős ajánlotta, ő az ES 250esében is ezt használta.
A TSen az beleütközik a vázba, nem lehet kitekerni... Nem hajtóműolaj, de egy repsol akkor is repsol, nekem a 80W90essel 2 éve télen úgy összetapadt a kuplung, hogy szét kellett szedni, azóta van 10W40, ezzel még hidegen se mászik behúzott kuplunggal. De most h mondod lehet kipróbálom a repsol 80W90esét, az hátha jólesz.
Az olajleeresztőt nálam ki lehet tekerni. De én nem azt szoktam használni, hanem oldalsztenderen a blokkon a kuplungoldali fedél alsó csavarját. (Ez az egyetlen csavar, ami az olajtérbe is bemegy)
Egyszerűbb és több olaj jön így ki a blokkból.
"hogy megcsúszik a kuplung. Igazából nekem mind1, annyi belefér, annyi a lényeg hogy a kb max 10ezer km-t futott tökéletes állapotú váltóművet megtartsa jó formában."
Érdekes, hogy a hajtómű állapotának megőrzése érdekében nem hajtóműolajat teszel bele.
Ami mellékesen még a kuplungot sem tenné tönkre.
Ezt milyen meggondolásból teszed?
Ne értsd félre, nm kötekedni akarok, tényleg érdekel, hogy mi benne a logika!
Én most is 10W40es repsol motorolajat használok, bevállt, de néha érezni hogy megcsúszik a kuplung. Igazából nekem mind1, annyi belefér, annyi a lényeg hogy a kb max 10ezer km-t futott tökéletes állapotú váltóművet megtartsa jó formában. EGyébként meg amióta 10W40 van benne (múlt év) azóta télen mindig cserélek olajat. Apropó, TSnél nincs vmi titkos módszer az olajleeresztőcsavar kicsavarására a blokk kiszedése nélkül?
Egy helyi alkesznak adtam el és azóta sem láttam közlekedni. Néha eszembe jut, hogy a megivott alkoholmennyiség dacára hátha él még és ott rohad nála a motor. De addig még nem jutottam, hogy utána járjak. Esélyesebb, hogy már régen kannásborra cserélte.
Nem én raktam, én csak az eredményét láttam. Ez tipikusan a mások kárán tanulás volt.
Ezért én a hajtóműolajon kívül még semmit nem raktam bele.
A LAdában is lehegesztették a diffit.
MZ-ben is le kell hegeszteni a kuplungot, akkor nem csúszik :-)
Ráadásul lámpánál sem pazarolja alapjárattal az üzemanyagot. :-D
Mert túl jó olajat raktál bele :) tescóssal nem csúszik ;-)
Egyébként a rendes jó minőségű autó motorba való olajtól teljes joggal csúszik bármelyik olajos kuplung.
Volt bizony, de akkoriban csak egy öreg és furcsa MZ volt. A menő meg nem olyan, hanem mondjuk egy zsír új ETZ, vagy valami nyugatról beszivárgó és általában nagyon túlárazott ősi japán cucc.
Persze ETZ-re sem futotta, de lett helyette egy majdnem ugyanolyan menő TS250/1-est. :-D
MZ-k közül a Trophy volt akkoriban mifelénk a leglenézettebb cucc. (Apámnak is olyan volt...) Ez meg olyasmi volt, úgyhogy nem ért semmit.
Amúgy életem legszarabb nagymotorja volt, nem is értettem hozzá és annyit toltam mint állat.
Műszaki is lejárt, költeni is kellett volna rá, és presztízse sem volt. Hát eladtam.
Változnak az idők, bár van benne logika.
Most már a '80-as évek motorjai is divatosak, de a '90-es évek már ciki.
Bizony csúszik nem kicsit.Neked meg ETS-ed volt?Na mik derülnek itt ki?:)
Mondjuk én az Ets formába még mindíg szerelmes vagyok, de már embert nem ölnék érte:)
Pedig a kuplung csúszni szokott a sima 4t motorolajtól. Legalábbis a 250-nek, lehet, hogy az alul méretezettebb.
Én egyszer így adtam el egy ETS250-et, fillérekért.
Szakadt volt, és a faluban senki nem látott még olyat, úgyhogy semmit nem ért. Nagy kár volt eladni.
Meg jóval később egy jawa 250 special-t is eladtam. Azért mondjuk sok pénzt kaptam, ami akkor éppen nagyon kellett. Szóval azt nem nevezném elherdálásnak, akkor is sajnálom.
Persze utólag lehet okos az ember, de akkoriban hétköznapi dolog volt. Ezek pedig attól lesznek utólag értékesek, hogy elfogynak és kevés lesz belőlük. Ekkor persze mindenki sopánkodik, hogy bezzeg nekem is volt, de kertikapát csináltam belőle.
Ha mindenki megőrizné, nem lennének értékesek, szóval kár ezen agyalni.
Én is azért vettem a TS-t mert ez volt a leg igénytelenebb, leg lenézettebb szutyok. Csakhogy én nem fagyizó elé akartam vele járni, nem jövőbeni oldtimernek vettem, hanem olcsó, üthető jószág kellet.
Én azt töltöm bele amit találok, a szükséges kenőképessége mindegyiknek megvan.
Igaz utóbbi években frankó BP hajtómű olajat találok mindig...csak a főnök meg ne tudja :))))))))))
De tescos 15W40 is volt már benne.
Azt mondjuk évente kell cserélni.
Alapvetően ha pénzért veszi az ember akkor árban nincs igazán különbség, sőt hajtómű olajból márkásabbat lehet kapni általában, szóval ha az az előírás akkor nagyon nem érdemes mást venni hozzá.
Most azon gondolkodom visszavásárlom.Helybe adtam el egy régi havernak, neki pedig mindíg fontosabb volt a sör mint a benzin, úgyhogy csak párszáz km-t ment vel az elmúlt nem tudom hány év alatt.Igazából semmi értelme nem lenne megvenni, de olyan szinten volt eredeti, hogy szerszámos kinyitása után találtam meg anno a kormány zárókupakjait.(4 pici, 1 nagy)
Ezt szerintem az illetékes boltnak kellett volna rátenni eladás előtt, de engem ért a megtiszteltetés.Akkor ezek nekem egyáltalán nem voltak fontos dolgok, ezért is adtam el.Ma már egy kicsit másképp nézem a dolgokat.
TEEEE! És képes voltál eladni? :-(
Egy épphogy bejáratott TS...
Most kissé irigy vagyok...
A Jaso minősítés csak azt jelenti, hogy a négyütemű motorkerékpároknál, ahol egybe van a váltó és a forgattyúsház, ez az olaj lesz ez ami jó a váltóhoz.De a viszkozitáson ez nem változtat.Egyébként én is ilyet próbáltam, szörnyű volt.
Pedig a 10W-40 is jó bele, csak JASO MA legyen.
De én is a 80W-90-es hajtóműolaj híve vagyok.
Sokszor eszembe jut, hogy milyen kis házi praktikákat használunk, bármelyik fórumról is legyen szó.Ezeknek az a célja, hogy életképesek legyenek, és a sok hibás utángyártott alkatrészek hibáit kiküszöböljük.Ha az embernek eredeti a motorja, vagy eredeti alkatrészeket tud beszerezni akkor azt mondom azokat az értékeket, és dolgokat tegye bele amit anno a fehér köpenyes mérnökök kitaláltak, nem voltak hülyék:)
Anno a jogsim megszerzésem után megkaptam nagyapám Mz Ts 125-ét, amiben 3 ezer km volt.Az öreg olyannyira szerette az eredetiséget, hogy a szerszámos dobozról én vágtam le a gyári plombát.
17000km-el adtam el, addig tényleg semmit nem csináltam gyertya cserén és karbi pucoláson kívül.Soha semmi baja nem volt, külföldön is jártam vele nem egyszer pedig akkor annyi tudással elindulni nem kis merészség volt.Még gyújtást sem tudtam állítani:)
Én a hagyományos 80w-90-et szoktam, Valvoline vált be, télen nyáron megfelelő.Sokan játszanak a sűrűségekkel, de szerintem egy patentül összerakott, mindenhol kihézagolt kuplungnak nem szabad időjárás függvényéhez viszonyítva működni.
Egyszer raktam bele 10W-40-es motorolajat, mert egy elmebeteg azt ajánlotta, hogy az a legjobb a városba, de 5km után le is engedtem:)
Ja a múltkor egy ember a kipufogót tajvaninak nézte, majdnem nekimentem:) Ja és mellesleg motorszerelő volt.:)
Bocsi a váltoba milyen olajat őntesz mert mindenki mást mond?
szia Troster én is szétszedtem a kuplungot,mert nem emelt ki és hangosvolt a fogaskerék pár és megnéztem nics rajta kopás viszont a kuplúng kiemelőcsiga és a hozzá tartozó állitó az kuka holnapra várom a ddres alkatrészeket .
Végre elkészült az Etz-n az új kuplungom, szakaszosan fogott a kuplung, Keri hívta fel rá a figyelmemet, még nyáron.Most szedtem szét, a lamellák hibátlanok volta, de a fémlamellákat cseréltem, és 2db csapágyat.A malomkerék kuka volt, így kapott új fogaskerékpárt, ami még eredeti DDR-s, nagyon keveset futott darab volt.
Friss váltóolaj, és a gép meghálálta a felújítást, nagyon finoman jár a kuplung, egyenletesen dolgozik, és kis mozdulatokra is engedelmeskedik a váltó.Felszereltem rá egy Givi plexit, holnap Debrecen_Miskolc-Debrecen lesz a táv.Jó idő lesz, 8 fok:)
Nem tudom miért cserélik le a lámpát rajta, de sokat láttam már ilyet. Jellemző a fordítva beszerelt lámpatartó is.
Én egyszer vettem egy kispolszki lámpás TS-t.
A motoron minden kerek, az meg szögletes volt, és ráadásul még nem is világított rendesen.
Hajlítottak rá egy derékszögű lemezt, abban volt a gyújtáskapcsoló.
Mindig csodálkozva állok az ilyenek előtt, hogy ezt meg minek kellett, meg mit gondolt aki csinálta.
Ez egy jó kérdés, így vettem, ilyen kókány műszerfal volt rajta, nem a nagylámpafej. Nem Jawa vagy Pannónia P12? Az biztos hogy kisebb mint az MZ lámpa, krómkeretet ki akartam cserélni, de akkor vettem észre h kisebb :S Izzó benne viszont békebeli 35/35W-os.
Az valószínűleg a pipa hibája, de lehet porcelán repedés a gyertyán is ami benne van.
Néztem a képeket, milyen lámpa van azon a /1-en?
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=80919
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|