:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
A repsol nem rossz olaj.
Mások az illesztési hézagok és a felület minősége. Így ami egy modern váltóhoz jó, az nem biztos, hogy az MZ-hez is. Tehát ebből kár kiindulni.
Azt meg nem én mondtam, hogy a repsoltól csúszik a kuplung, hanem a gazdája.
Most a kis Ts, vagy nagy Ts? (mert ugye Neked mindkettő van)Mondjuk egyiknek sem kell beleütközni a vázba.
Én még a sima hajtóműolajat is cserélem évente, kap az annyi vizet egy év alatt is, hogy megéri lecserélni.Mondjuk nem is egy nagy összeg, emellett évente cserélem a légszűrőt is.
???hogy mi hol ütközik bele?
Nekem nem szokott.
Két csavar van, váltó és a kuplungtérnél, de egyik sem esik vázhoz.
Szerintem abból, hogy a repsol az motorkerékpár olaj, vagyis kiválló a hajtóműhöz és hidegen sem tapad le, mert szélesebb hőmérséklet tartományra találták ki.
Megcsúszni meg nem kéne azzal, mert az nedves kuplunghoz való.
Egyébként egy ismerős ajánlotta, ő az ES 250esében is ezt használta.
A TSen az beleütközik a vázba, nem lehet kitekerni... Nem hajtóműolaj, de egy repsol akkor is repsol, nekem a 80W90essel 2 éve télen úgy összetapadt a kuplung, hogy szét kellett szedni, azóta van 10W40, ezzel még hidegen se mászik behúzott kuplunggal. De most h mondod lehet kipróbálom a repsol 80W90esét, az hátha jólesz.
Az olajleeresztőt nálam ki lehet tekerni. De én nem azt szoktam használni, hanem oldalsztenderen a blokkon a kuplungoldali fedél alsó csavarját. (Ez az egyetlen csavar, ami az olajtérbe is bemegy)
Egyszerűbb és több olaj jön így ki a blokkból.
"hogy megcsúszik a kuplung. Igazából nekem mind1, annyi belefér, annyi a lényeg hogy a kb max 10ezer km-t futott tökéletes állapotú váltóművet megtartsa jó formában."
Érdekes, hogy a hajtómű állapotának megőrzése érdekében nem hajtóműolajat teszel bele.
Ami mellékesen még a kuplungot sem tenné tönkre.
Ezt milyen meggondolásból teszed?
Ne értsd félre, nm kötekedni akarok, tényleg érdekel, hogy mi benne a logika!
Én most is 10W40es repsol motorolajat használok, bevállt, de néha érezni hogy megcsúszik a kuplung. Igazából nekem mind1, annyi belefér, annyi a lényeg hogy a kb max 10ezer km-t futott tökéletes állapotú váltóművet megtartsa jó formában. EGyébként meg amióta 10W40 van benne (múlt év) azóta télen mindig cserélek olajat. Apropó, TSnél nincs vmi titkos módszer az olajleeresztőcsavar kicsavarására a blokk kiszedése nélkül?
Egy helyi alkesznak adtam el és azóta sem láttam közlekedni. Néha eszembe jut, hogy a megivott alkoholmennyiség dacára hátha él még és ott rohad nála a motor. De addig még nem jutottam, hogy utána járjak. Esélyesebb, hogy már régen kannásborra cserélte.
Nem én raktam, én csak az eredményét láttam. Ez tipikusan a mások kárán tanulás volt.
Ezért én a hajtóműolajon kívül még semmit nem raktam bele.
A LAdában is lehegesztették a diffit.
MZ-ben is le kell hegeszteni a kuplungot, akkor nem csúszik :-)
Ráadásul lámpánál sem pazarolja alapjárattal az üzemanyagot. :-D
Mert túl jó olajat raktál bele :) tescóssal nem csúszik ;-)
Egyébként a rendes jó minőségű autó motorba való olajtól teljes joggal csúszik bármelyik olajos kuplung.
Volt bizony, de akkoriban csak egy öreg és furcsa MZ volt. A menő meg nem olyan, hanem mondjuk egy zsír új ETZ, vagy valami nyugatról beszivárgó és általában nagyon túlárazott ősi japán cucc.
Persze ETZ-re sem futotta, de lett helyette egy majdnem ugyanolyan menő TS250/1-est. :-D
MZ-k közül a Trophy volt akkoriban mifelénk a leglenézettebb cucc. (Apámnak is olyan volt...) Ez meg olyasmi volt, úgyhogy nem ért semmit.
Amúgy életem legszarabb nagymotorja volt, nem is értettem hozzá és annyit toltam mint állat.
Műszaki is lejárt, költeni is kellett volna rá, és presztízse sem volt. Hát eladtam.
Változnak az idők, bár van benne logika.
Most már a '80-as évek motorjai is divatosak, de a '90-es évek már ciki.
Bizony csúszik nem kicsit.Neked meg ETS-ed volt?Na mik derülnek itt ki?:)
Mondjuk én az Ets formába még mindíg szerelmes vagyok, de már embert nem ölnék érte:)
Pedig a kuplung csúszni szokott a sima 4t motorolajtól. Legalábbis a 250-nek, lehet, hogy az alul méretezettebb.
Én egyszer így adtam el egy ETS250-et, fillérekért.
Szakadt volt, és a faluban senki nem látott még olyat, úgyhogy semmit nem ért. Nagy kár volt eladni.
Meg jóval később egy jawa 250 special-t is eladtam. Azért mondjuk sok pénzt kaptam, ami akkor éppen nagyon kellett. Szóval azt nem nevezném elherdálásnak, akkor is sajnálom.
Persze utólag lehet okos az ember, de akkoriban hétköznapi dolog volt. Ezek pedig attól lesznek utólag értékesek, hogy elfogynak és kevés lesz belőlük. Ekkor persze mindenki sopánkodik, hogy bezzeg nekem is volt, de kertikapát csináltam belőle.
Ha mindenki megőrizné, nem lennének értékesek, szóval kár ezen agyalni.
Én is azért vettem a TS-t mert ez volt a leg igénytelenebb, leg lenézettebb szutyok. Csakhogy én nem fagyizó elé akartam vele járni, nem jövőbeni oldtimernek vettem, hanem olcsó, üthető jószág kellet.
Én azt töltöm bele amit találok, a szükséges kenőképessége mindegyiknek megvan.
Igaz utóbbi években frankó BP hajtómű olajat találok mindig...csak a főnök meg ne tudja :))))))))))
De tescos 15W40 is volt már benne.
Azt mondjuk évente kell cserélni.
Alapvetően ha pénzért veszi az ember akkor árban nincs igazán különbség, sőt hajtómű olajból márkásabbat lehet kapni általában, szóval ha az az előírás akkor nagyon nem érdemes mást venni hozzá.
Most azon gondolkodom visszavásárlom.Helybe adtam el egy régi havernak, neki pedig mindíg fontosabb volt a sör mint a benzin, úgyhogy csak párszáz km-t ment vel az elmúlt nem tudom hány év alatt.Igazából semmi értelme nem lenne megvenni, de olyan szinten volt eredeti, hogy szerszámos kinyitása után találtam meg anno a kormány zárókupakjait.(4 pici, 1 nagy)
Ezt szerintem az illetékes boltnak kellett volna rátenni eladás előtt, de engem ért a megtiszteltetés.Akkor ezek nekem egyáltalán nem voltak fontos dolgok, ezért is adtam el.Ma már egy kicsit másképp nézem a dolgokat.
TEEEE! És képes voltál eladni? :-(
Egy épphogy bejáratott TS...
Most kissé irigy vagyok...
A Jaso minősítés csak azt jelenti, hogy a négyütemű motorkerékpároknál, ahol egybe van a váltó és a forgattyúsház, ez az olaj lesz ez ami jó a váltóhoz.De a viszkozitáson ez nem változtat.Egyébként én is ilyet próbáltam, szörnyű volt.
Pedig a 10W-40 is jó bele, csak JASO MA legyen.
De én is a 80W-90-es hajtóműolaj híve vagyok.
Sokszor eszembe jut, hogy milyen kis házi praktikákat használunk, bármelyik fórumról is legyen szó.Ezeknek az a célja, hogy életképesek legyenek, és a sok hibás utángyártott alkatrészek hibáit kiküszöböljük.Ha az embernek eredeti a motorja, vagy eredeti alkatrészeket tud beszerezni akkor azt mondom azokat az értékeket, és dolgokat tegye bele amit anno a fehér köpenyes mérnökök kitaláltak, nem voltak hülyék:)
Anno a jogsim megszerzésem után megkaptam nagyapám Mz Ts 125-ét, amiben 3 ezer km volt.Az öreg olyannyira szerette az eredetiséget, hogy a szerszámos dobozról én vágtam le a gyári plombát.
17000km-el adtam el, addig tényleg semmit nem csináltam gyertya cserén és karbi pucoláson kívül.Soha semmi baja nem volt, külföldön is jártam vele nem egyszer pedig akkor annyi tudással elindulni nem kis merészség volt.Még gyújtást sem tudtam állítani:)
Én a hagyományos 80w-90-et szoktam, Valvoline vált be, télen nyáron megfelelő.Sokan játszanak a sűrűségekkel, de szerintem egy patentül összerakott, mindenhol kihézagolt kuplungnak nem szabad időjárás függvényéhez viszonyítva működni.
Egyszer raktam bele 10W-40-es motorolajat, mert egy elmebeteg azt ajánlotta, hogy az a legjobb a városba, de 5km után le is engedtem:)
Ja a múltkor egy ember a kipufogót tajvaninak nézte, majdnem nekimentem:) Ja és mellesleg motorszerelő volt.:)
Bocsi a váltoba milyen olajat őntesz mert mindenki mást mond?
szia Troster én is szétszedtem a kuplungot,mert nem emelt ki és hangosvolt a fogaskerék pár és megnéztem nics rajta kopás viszont a kuplúng kiemelőcsiga és a hozzá tartozó állitó az kuka holnapra várom a ddres alkatrészeket .
Végre elkészült az Etz-n az új kuplungom, szakaszosan fogott a kuplung, Keri hívta fel rá a figyelmemet, még nyáron.Most szedtem szét, a lamellák hibátlanok volta, de a fémlamellákat cseréltem, és 2db csapágyat.A malomkerék kuka volt, így kapott új fogaskerékpárt, ami még eredeti DDR-s, nagyon keveset futott darab volt.
Friss váltóolaj, és a gép meghálálta a felújítást, nagyon finoman jár a kuplung, egyenletesen dolgozik, és kis mozdulatokra is engedelmeskedik a váltó.Felszereltem rá egy Givi plexit, holnap Debrecen_Miskolc-Debrecen lesz a táv.Jó idő lesz, 8 fok:)
Nem tudom miért cserélik le a lámpát rajta, de sokat láttam már ilyet. Jellemző a fordítva beszerelt lámpatartó is.
Én egyszer vettem egy kispolszki lámpás TS-t.
A motoron minden kerek, az meg szögletes volt, és ráadásul még nem is világított rendesen.
Hajlítottak rá egy derékszögű lemezt, abban volt a gyújtáskapcsoló.
Mindig csodálkozva állok az ilyenek előtt, hogy ezt meg minek kellett, meg mit gondolt aki csinálta.
Ez egy jó kérdés, így vettem, ilyen kókány műszerfal volt rajta, nem a nagylámpafej. Nem Jawa vagy Pannónia P12? Az biztos hogy kisebb mint az MZ lámpa, krómkeretet ki akartam cserélni, de akkor vettem észre h kisebb :S Izzó benne viszont békebeli 35/35W-os.
Az valószínűleg a pipa hibája, de lehet porcelán repedés a gyertyán is ami benne van.
Néztem a képeket, milyen lámpa van azon a /1-en?
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=80919
Na meglett a 250/1es hibája: gyertya, gyertyakábel, és pipa közül 2, mert másik gyertyával se mukkant meg. Viszont az a gyertyapipa hibája, ha hallgatva a pipán belülről hallom a szikra pattanását?
Jóvanna :D
Ma reggel majdnem sikerült egyet perecelni az Etz-vel, egy teljesen ártatlan kanyarban, olyan salakmotorosan sikerült venni a kanyart.Nem tudom, hogy szedtem össze, de kivülről biztos jól nézett ki.Adorján Zoli jöhet hozzám tanulni:)
Nem volt az utalás, távol álljon tőlem az ilyesmi! :-D
A 125-ös ES és TS váz különbözik valamiben?
...és te már nem vagy kezdő...mibe fogadjunk, hogy nem ez lesz a baja..
Vettem a finom utalást, tényleg egyszerű a magyarázat.
Pontosan, ahogy Kéri mondta.
Az oka sem bonyolult, a "Sűrített trutyi" ellenállása nagyobb, mint a levegő.
Szóval a téma nem annyira elgondolkodtató, mint inkább szívatós.
Bár aki látott már egészséges szikrát, az nagyjából szemre is megmondja, hogy jó a szikra vagy nem.
Ez a jelenség inkább a kezdőket szívatja. :-)
Alacsony a szikrafeszültség. Sima levegőn áthúz, de a sűrített trutyiban már nem. Ez lehet a gyengélkedő trafótól, vagy alacsony akkufesztől is, vagy azért mert a gyújtáskábelen, vagy pipánál elveszik valahol az energia egy része.
Az Mzclub legutóbbi balti túrán így járt a cikk írója.Megmondom őszintén, több mint 20 éve kétüteműzök, de ilyen jelenségről még nem hallottam, de lehet nekem is volt már ilyen problémám, hisz gyakran alakul úgy rejtélyes hiba, hogy 3-4 dolgot is kicserélek egyszerre, és pontosan nem tudni mi volt a hiba oka.
Ez a jelenség, hogy magában a hengerben nem ad le szikrát csak kitekerve, mi okozza?Mi a megoldás?
Érdekes, elgondolkodtató téma.
Sziasztok!
Engem szívatott gyertya hogy kivéve volt szikra rendesen!De mikor be volt tekerve akkor már nem!Hozzáértők mondták hogy előfordul hogy nyomás alatt nem adja le a szikrát!
A gyújtás azért nem akkora ördöngösség, hogy évekig szívassa az embert.
A baj az, hogy ha például veszel egy új trafót vagy kondenzátort nem sokkal nagyobb rá az esély hogy az jó, mit arra hogy eleve rossz.
Én úgy értem, hogy ha kitekered a gyertyát és kinn szikrázik, az nem jelenti azt, hogy betekerve a helyére a hengerben is szikrázni fog.
Attól félek én is mert a trafó drága móka, de az álltában, akkumulátor nélkül csak nem megy tönkre... gyertyát már próbáltam másikat, nem volt változás, marad a kábel pipa ésatöbbi.
Ja. Amikor a megszakító erőteljesebben szikrázik mint kéne, akkor biztos hogy nem húzott át a gyertyánál a szikra, ám annak az energiának valahol muszáj kisülnie, így marad a megszakító, vagy rosszabb esetben a trafó belseje.
Hát első körben a gyertya. ha visszatérő, akkor meg kideríteni, hogy mi eszi meg a gyertyát.
Az a baj, hogy ha kinn szikrázik, attól a hengerben még nem biztos. :-(
Trafó csatalakozásának a tövében van egy vékony vezeték ami csak úgy rá van tekerve, nekem az oxidálódott. Egy rápillantást megér.
Esetleg valamelyik saru oxidálódott állás közben, vagy gyertya, gyertyakábel hiba is lehet.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|