:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Soldier !
Az ETZ csapszeg 18 mm-es.
Neked amúgy még nincs is lehúzva a hengered, de gondolatban már leszednéd a dugattyút is.
Szerintem ne akarj motort szerelni fejben, mert felesleges.
Ha nincs baja ne szedd szét. Ha meg baja van kezdd el szétszedni, mert ha látod a saját szemeddel azt nem tudja pótolni semmilyen iromány. Ha majd magad látod, minden sokkal átláthatóbb és egyértelműbb lesz, és a méretek megszerzéséhez sem e-mail kell majd hanem tolómérő :))
Ha menet közben megakadsz, akkor szerintem úgyis lesz, aki segít.
Peti74
Szevasztok!
Van egy kis problémám: az Mz-m BING karburátorának főfúvókáját felfúrtam mert keveset kapott, de egy kissé túllőzttem a célon.Van vkinek ötlete, hogy honnan lehet hozzá másikat szerezni?
Köszi szépen!!!!!
A csapszeg átmérője tuti hogy 18? Csak mert néztem a szerelési kk-ben és ott a vezetőtüske átmérőjének 19,8-at a belső átmérőjének 10,5-öt ír. De mondjuk eléggé le van mosódva szóval nemtudom!
Megkaptam a kinyomórajzot. Az enyém is valami hasonló. A méreteket te is ki tudod találni.
Az R21 az ETZ250-esnél 69/2= R34,5 ;a 300-asnál 76/2= R38.
A csapszegátmérő 18 mm, a hossza kb. 66 mm. Tehát a kinyomó csavar utolsó 70 mm-rének átmérője legyen mondjuk 17,8-as, a legvégén a központosító csap átmérője pedig akkora, hogy pont beleférjen a csapszegbe.
A teljes kinyomócsavar legalább 2*70= 140 mm-en legyen használható. A vége lehet egy T alakzat, de az enyém pl egy sima hatlapfej.
Peti74
Helló Peti74!
A simsonos oldalon találtam egy csapszeg kinyomó szerkezetet! Csak annyi a gond hogy simson dugóhoz van méretezve! Ha elküldöm neked e-mailben ki tudnád javítani úgy hogy 250-es TZ-hez jó legyen??
Ja és még egy kérdés: A vezetőtüskének mennyi pontosan az átmérője??
Előre is köszi!
Üdv
Sziasztok!
Ha valakit érdekel van eladó Yamaha XTZ 660 ténérém.
További infók a www.xtz660.ini.hu oldalon.
Üdv Mindenkinek!
oks igazad van,
nem kínlódok ezzel a nyüszögő tárcsával. Kitakarítom és új szimmeringet, porvédőt rakok bele...
A "miből lehet rájönni, hogy szar a hátsó teló" témában valaki nyilatkozna okosat?
Szerintem itt többeket érdekelne, nem csak engem.
Kösz:
marcipan.
Ha mindent megnéztél a trafó, a gyújtókábel és gyertyapipa körül és rendben volt, akkor tényleg érdemes a fekete dobozból kuhúzni a nyákot és átnézni korróziós szempontból. Valamilyen vízkőoldóval tisztítsd le ott, ahol fehéres lerakódások vannak és akkor látszani fog, hogy a nyék rendben van-e. A tranzisztort tartó csavarokat és alátéteket is ki lehet cserélni egyenként (20 Ft-os tétel) és közben az érintkező felületket, finom csiszolással és/vagy vízkőoldóval fémtisztára pucolni. Ha ezután is gyújtáspanaszok vannak, akkor adok egy saját elektronikát, próbáld ki aztán ha bejön, majd kifizeted.
Ezeket a hibákat szerintem próbapadon ki lehet mérni, de kell hozzá egy oszcilloszkóp. A szembefordított 6V-os trafók összedolgozását is úgy mértük ki, hogy a satu volt a test, asztalon összerakva a kapcsolás, egy fúrógéppel meg forgattam egy ETZ hall jeladót és néztük szkópon az áramkör különböző pontjain a jeleket és a csúcsértékeket. Igazából ha több időm lenne végicsinálnék egy ilyen mérést a hibásnak vélt korrodált nyákkal, aztán mégegszer a tisztítás/javítás után. Hátha kijön belőle valami.
De szkóp nélkül is tudsz mit mérni. Például a tranziszor kollektorán is átfolyó primer áramot érdemes lenne kimérni mutatós műszerrel az áramkör és az 1-es pont között (a zöld vezetéken) még a tisztítás előtt álló és üzemelő motornál néhány fordulaton. Aztán lehet simán kiderül, hogy tisztítás/javítás után a primer áram a kiküszöbölt felesleges ellenállások miatt nagyobb lett, (esetleg nagyfordulaton nem csökken le) ami mindenképpen nagyobb szikraenergiát fog eredményezni.
Nem bonyolult dolgok ezek, csak szánni kéne rá az időt, ami sokunknak hiánycikk.
Peti74
Ha meg nem gyartottad le a cuccot, akkor egyenlore storno az en rendelesem. Bocsi, es koszi, h szoltal. Nem lehet ezeket a hibakat valahogy kimerni?
Udv.:Mate
ok. küldtem mailt.
Peti74
A múltkoriban írtam, hogy az ETZ gyári gyújtáselektronikám (ami előtte több, mint 50e km-n át jó volt) szarakodott, mintha a motor nem pörgött volna ki tőle, dadogott, kihagyott, tönkretette a gyertyákat.
Akkor kicseréltem a gyújtáselektronikát egy saját gyártmányra, és a motor kiválóan működött vele, szépen kiforgott, nem ette a gyertyát. Igen ám, csakhogy a cserét követő kb. ezer km egy kisebb túra alatt illetve M0-ás használatban került bele.
Néhány napja (ahogy bejött a melegebb idő) több órás belvárosi használatban megint elkezdte a dadogást, a szikrakihagyást de ahogy kiiszabadultam a városból és lehetett haladni a tünetek megszűntek. Újább városi lassú menetben újra dadogott végül gyertyahalál (félrszikrázás) lett belőle (tolhattam jó sokat). Mivel ezek alapján arra tippeltem, hogy az ülés alatti gyújtótrafó az, ami a menetszélben nem, viszont kis tempónál hajlamos a túlmelegedésre, ezért kiszereltem. A trafóban az acél tüske, (amire a gyertyakábelt kell felszúrni/betekerni) és a kábel réz szálai összerohadtak, és melegedni kezdtek, ami a kábel gumi szigetelének szénporrá alakulását idézte elő az lemúlt 3 év alatt. A kábelből két centit levágva és a trafót kicserélve (a tüske teljesen szétrohadt) a hebajelenségek megszűntek, azóta városi lassúzásnál is szépen jár a gép.
Azt javaslom annak, aki hasonló tünetekkel küzd, hogy mielőtt kijelentené bűnösnek a gyújtáselektronikát, nézze át a gyújtásrendszer minden részét, a trafókábel mindkét végét, a trafó tüskéjét, és a gyertyapipa belsejét is. Ezek után újra tartom magam, ahhoz a nézethez, hogy egy sima két tranzisztoros erősítőfokozatot tartalmazó gyújtáselektronika általában vagy jól működik, vagy sehogy, de nem okoz ilyen problémákat.
Azért egy megjegyzés a gyári (kb 15 éves) gyújtáselektronikákhoz: amit én kiszereltem a sajátomból, azon a nyákfólia egy része a réz korróziója miatt már levállt a lapról, ez eleve okozhat érintkezési problémákat. A másik, ami a gyári elektronikán szintén érintkezési problémákat okozhat, hogy a nagy tranzisztor egyik kivezetése a háromból maga a tranzisztor fémháza (ez a kollekor). Ez a fémház a tranzisztort és a hűtőfelületet is a nyáklapra szorító, átmenő csavarokon keresztül érintekezik a túloldalon lévő réz fóliával, tehát nem forrasztott kötés, hanem csak egy odaszorított csavarkötés. A használt alátét viszont vas, tehát szintén fennáll a veszélye, hogy sok év alatt nedvesség hatására a vas és réz felület közötti korrozió érintkezési problémákat okozzon (ráadásul a két különböző fém korroziójából félvezető átmenet képződhet, ami az áramkör működését szintém megváltoztathatja). Ennek javítása a csavarkötések és alátátek kicserélése és a nyákfólia tisztítása. Tessék kipróbálni.
Üdv,
Peti74
1000 ft+posta
keress meg emailben.
bukaip kukac freemail.hu
(bocs, sok a spamem már :(
Szia !
Én megvenném a trafódat. Mennyi az annyi ?
Peti74
Hi,
Nem értelek benneteket..régen amikor TZ-s voltam, itt az volt a gond, hogy nem lehet kapni gyári trafót..nekem van egy 89-es de gyári új 12V-os trafóm, és nem kell senkinek..hmm miért van ez? drága?
HI, Öregapó!A minap raktam ösze a motort(250 ETZ)és már csak a finomitások vannak hátra.Szóval úgyitéltem meg a moci viselkedéséből,hogy sokat kap és állitottam a tűn.Ennek az lett az eredménye,hogy bakolt a motor, füstölt kéket és 5-ben már nem is ment.Ezt csak azért irtam le mert én a kajaelvételénél ezt tapasztaltam!!!
Végiggondoltam újra a dolgot. Ha egyébbként jól van huzalozva a géped, mégis csak műxik a dolog.Valami más ármány van a dologban. Azért az biztos, hogy sok a rossz a fekete dobozok között.Tavaly amit megpróbáltam beteni az ETZbe, szar volt, most is kaptam egyet hogy javítsam meg. Első amit látok a nyákon, hogy elég kisiparin van készítve. Igen könnyen lehet rajta forrasztási hiba.
Előttem van épp kinyitva egy fesszab. ETZhez adták, de kétlem hogy működne benne.A B+ és a D+ láb összekötve, viszont semmivel nem kapcsolódik a 61 lábhoz. de máshoz se. Eggyütt vannak csak úgy a nagy semmiben... Szóval, ha egy ilyent fogtál ki, akkor minden rendben, csak az aksi nem fog töltödni.
Barkácsolj egy diódát a B+ és a 61 láb közé. , akkor talán megéled...
Az én hengeremen is enyhén el volt gányolva a menet. Azt csináltam, hogy a hollanderre (vagy hogy hívják azt az izét, amit bele kell csavarni és a könyököt fogja) hosszirányban egy köszörűvel tettem egy bevágást, úgy hogy a forgási irány felé minél inkább függőleges legyen a fala. Csak annyit, hogy a menet egy fél centis sávban hiányzik. Ahol a menet a hengerben nagyon szét volt gányolva azt lereszeltem, majd a hollandert menetmetszőszerűen használva felújítottam óvatosan a menetet. Azóta sirályul üzemel. Két ujjal be lehet a hollandert tekerni, és fogja a könyököt rendesen. És megúsztam a hengercserét.
Sziasztok!
Először is köszi Peti74-nek, hogy megmentett, és rám hagyományozott egy trabi megszakítót, amivel el tudtam jutni a szerelőhöz.
Másodszor adjatok valami tippet, hogy mi a probléma. A töltésvisszajelző lámpa ég, a fesszab kap a piros vezetéken az akksitól áramot (kapott, amíg még volt benne), viszont DF kimenetén nincs feszültség, ezáltal a generátor nem generál, mert nincs aki gerjessze. Vettem a Futárnál másik fesszabot, azzal ugyanez volt a helyzet. Kicserélte, azzal is. Sajnos hirtelen úgy tűnt hogy a "D+" és "61" kimenetet felcseréltem, tehát felcseréltem. Mivel berúgás után nem égett a töltésjelző, boldogan elhúztam, és röpke 5 km után ki is lehelte a lelkét az akksi. Ekkor döbbentem rá, hogy berúgás előtt sem ég a visszajelző, tehát akkor cseréltem fel, amikor azt hittem hogy visszacserélem:(
Lehet-e az, hogy a fesszabok ennyire sorozatban rosszak (a föld lábbal is rendelkező elektronikus, fekete doboz alakú), vagy mit ellenőrizzek le és hogyan? Lámpával és multiméterrel rendelkezem a műtéthez, és töltött akksival fogok hozzákezdeni.
A szerelő esküdözik hogy nem nyúlt a fesszabhoz, de levette az ülést, amikor hibát keresett az első fék visszajelzésének vonatkozásában...
Harmadszor új kipuffot szeretnék, mert már csak egy lamella van benne, az is rossz helyen. Milyet érdemes venni és hol? Eddig a "nem annyira szar magyar utángyártott" típusú volt, és jól is ment amíg az összes lamella el nem engedte magát némi utógyújtással összefüggésben;) Tudom hogy ha kívánságverseny, akkor méretezzek és gyártassak magamnak, de az én vágyam valami olyan ami 5000-5500 körülre van hangolva, és elegendően masszív.
Sziasztok!
Két kérdésem lenne:
1) A műszaki vizsgán átengednek, ha az indexem hol égve marad, hol nem, de ált. inkább folyamatosan ég? Ha nem mi a probléma megoldása? (hallottam már erről a megszakítós dologról de nem egészen világos)
2) ETZ 250-esem van, és mostanában menet közben hallok vmi búgást. Először azt hittem valami huzat vagy ilyesmi! Arra a hangra hasonlít amikor belefúj az ember egy üres sörörüvegbe!
Tudom hogy ez így nem túl sok infó, de hátha vkivel már megesett ez!
Előre is köszi!
Lécci segítsetek!
A héten el szeretném adni a motoromat, de ma megint érdekes dolgokat produkál (Trophy 125/1, 6V-os). Menet közben, ha ráadom a világítást, szaggat a gyújtás, ha megállok és elveszem a gázt, leáll a motor. Az addig oké hogy ez azt jelenti, hogy nincs töltés, meg ezt meg is mértem, és 5,8V-nál több semmilyen fordszám mellett nincs, de miért? Múlt héten már csinált ilyet, akkor állítottunk a fesszabon, kb 6,8V-ot tudtunk csinálni, de ez elégnek bizonyult. Aztán ma megint ezt csinálja. Hol és mit állítsak pontosan a fesszabon, hogy a töltés nagyobb legyen? Mert hallottam már többféle verziót, hogy mit kell állítani. Lehet h nem a feszszab a gond, mert kicseréltem egy elektronikusra, de semmi változás nem történt. Lécci segítsetek minél elöbb, mert a srác már vinné a gépet, de így nem lehet. Én meg má hoznám a másikat!
Köszi előre is!
Ádi
Bambi!
A telószárat megveszem tőled! Most olyan a moci eleje, mint az álom! :-)
Kormányt vettem, a konzolt elviszem megjavíttatni valahova és visszaadom a tiédet.
Holnap megyek és elhozom a gumit. Bár lehet, hogy beledobom az első kukába :-)
Üdv:
goss
A szimmering 35*47*7
a telo olajnak én spec lökésgátlo olajat használok. De mindenki másra eskuszik
halla
légyszives irjátok meg nekem emailba hogy az mz első villályában mekkora szimering kell ok? és ehhez milyen teló olja, és abból mennyi. (a teló tárcsafékes, de más tipusszámot nem tudok róla.)
előre is köszi
Tibi
Hello!
Én úgy vettem a mocimat, hogy szét volt gányolva a hengerben a menet. Amikor felújításra került a sor akkor láttam, hogy ez nem a gyári megoldás:) Volt egy csődarab a kipuf könyökre húzva, az illeszkedett a hengerbe és bilinccsel+csavarokkal felszorítva. És semmi gond nem volt a géppel, ebből a szempontból.
Egy kérdésem is lenne: ha lassan reagál a motorom a gázadásra, azt csak a helytelen benzinszint és a sűbertű beállítás okozhatja?
Köszi, ha valaki hozzászól!
üdv
csabee
Egyik cimbora nemrég vett egy 250est.Képem is van a gépröl ami a hirdeésben teljesen máshogy nézett ki mint akkor mikor elmentünk érte.Pl megvolt mindkét visszapillanto meg jo kipuff meg minde fasza volt rajta.Mikor odamentünk akkor egyik visszapillanto kitöve a helyéröl kipuff összenyomva kormány ferde.Egyértelmü hogy a srác esett vele.
Na ennél a gépnél láttam olyat hogy valami sziloplasztszeü anyaggal be lett ragasztva a könyök a hengerbe.De nem szilo még ki kell elemezni hogy mi.Lehet hogy loctite. De ennél nagyobb baromság nincsen is a földön
Tudod van az a mondás,hogy nem akarásnak nyögés a vége.Én ugyanezzel a problémával álltam szemben,mint amit te leírtál.Hallottam a csüszögő hangot,országúton nem a menetszéltől.Ugyanúgy fogta a kereket,és ráadásul rohadtul melegedett a henger.Nem nagy pénz a felújítás,de ezt már leírtam mennyibe került,így most nem teszem meg még egyszer.Viszont azt elmondanám neked,hogy mikor szétszedtem majd leesett az állam.Ahogy aállandóan súrlódott,az egyik fékbetét majdnem csontra elkopott.Negyed olyan vastag volt,mint a másik betét.Ráadásul már a tárcsába is belemart.Azon csodálkoztam,hogy egyáltalán még működött.A szorulás oka a régi szimmering elmállása volt.Mondom szedd szét,alaposan tisztísd meg cseréld ki a szimmeringeket éa a porvédőt,meg a betéteket is,és jól fog működni.Üdv.
Helló mindenki!
Ez a gyorsbilincs doldog nem hangzik azért olyan egyszerűnek! Meg szerintem közel annyiból jönne ki mint egy új dúgó. A Rugós dolog sem bizalomgerjesztő! Szerintem maradok a fúrás dugócsere megoldásnál és majd minden nap imádkozok hogy a főtengely bírja ki szezon végéig:-)!
Nagyából értem ezt a célszerszám dolgot is! Egy kisebb homály ott van még hogy ez az egész cucc hol fog felfeküdni hogy ki tudja húzni a régi csapszeget? Ja és gondolom hogy a csődarab átmérője egy kicsit kisebbnek kell lennie a csapszegétől? Nincs erről a neten valami vázlatos rajz??
Hát szerintem a subi tűt ha lejjebb teszed bizony gyengül a moci középtartományban, és olyna nyúlós későn reagálós erőtlen is lesz ahangja. Azt ugyan úgy be kell találni mint amilyen precízen az úszószintet be kell állítani. tudom ajánlani a gyári adatokat. Valahol találtam egy olyan scannelt gif-et "carbvals" file névvel talán itt a szocin amiben benne van minden. Nézd meg a karbid, pld bvf 30n2-5 és kalibráld be halál pontosan.
Kipufogó rögzítés kiszakadt menetbe: Nemtom itt nem lehet alkalmazni azt ami pld a honda crossomon van? 2 rugóval odahúzatni 'szt csá. bár nagy valséggel akkor folyni fog de én átperselyeztetés helyett inkább ezzel kezdeném mert naon eccerű és szerintem azt a perselyt kivenni onnan ki sem lehet vagy tévedek? szerintem max kifúrják de akkor semmi nem marad a jól eltalált portokból meg bejáratásból csak egy vödör fémreszelék :D a hamvai.. de legalább lenne mit szétszórni egy túra alatt. :)
Gyoszi.
Az a bizonyos tű a Subert tű.A helyesírásért nem vállalok felelőséget.A beállításával nincs teljesen igazad. Ha benzinben túl gazdag a keverék, gyengülhet is a motor.Ami biztos, hogy akkor beköpi állandóan a gyertyát, és eltömi előbb utóbb a kipufot.Ha túl kevés benyót kap, akkor a teljesítmény nem romlik, de nagyon melegedni fog a motor, esetleg a gyertyát is elégetheti.
Jozefin!
Az a hosszú rovátkolt tű a sublerben a gáztű (szakszerűbb megnevezést ha tudtok, írjatok). Feladata: szabályozza a nafta mennyiségét. minnél lejjebb állítod a rovátkákon a rögzítőlapját annál több benzint kap, tehát nö a fogyasztás, de ezzel együtt a gyorsulás is némiképp.
Szasztok!
Szerintetek nagy gáz, ha a generátor forgórészén abból a két gyűrűből az egyik meg van repedve, a másik felületéből pedig hiányzik egy pici?
Menni megy tőle a szerkezet, de nem rontja a töltés minőségét vagy valami ilyesmi?
Helló!
Lehet, hogy butát kérdezek, de szeretném tudni mi a szerepe a "suber-tűnek", és milyen állítási szerepe van a rajta lévő rovátkáknak és fémlapocskának ?
Előre is köszi!!
soldier.
A harmadik lehetőséget, a kipufogó gyorbilincses rögzítését miért nem járod körbe egy kicsit. Nézz meg egy 638-as tőcsavaros felfogatású Jawa csonkot. Kell hozzá egy kis alu hegesztés, menetfúrás, meg a könyökre peremkarika hegesztés, de akkor menthető lehet a hengered.
A sima perselycserénél mi biztosít majd arról, hogy a cserélt persely az aluban tökéletesen áll majd (derékszög, kilazulás, repedési hajlam, körbefordulás, hengerfej tömítettség, stb). Én nem bíznák benne. Persze ez akkor is egy fórum, sokan olvassák, aki jártasabb benne szóljon hozzá.
A csapszeget, mindenképpen "célszerszámmal" vedd ki, de "célszerszámot" te is tudsz "gyártani", csak egy csapszeg hosszúságú csődarab, egy kétszeres csapszeghosszúságú, hosszan menetes, egyik végén imbuszos M8-as csavar, egy anya, egy jó nagy és egy csapszegátmárőnél épp kisebb alátét kell hozzá. Ezért ezek beszerezhető dolgok. :)
Peti74
Helló Peti!
Szóval szerinted az már nem lesz olyan mint a gyári? Ezt szomorúan hallom. Amúgy mennyibe kerülne kb? Akkor marad a csere csak nagyon sajnálom a cuccot mert még nagyon jó állapotban van!!
Ezen esetben lenne még egy kérdés. Én még nem csináltam ilyet de azért tisztában vagyok a dolgokkal. A csapszeget célszerszám nélkül ki lehet valahogy bűvölni a dugóból anélkül hogy a hajtókart is hazavágjam???
1400 Ft-ért szerintem biztos, hogy magyar gyártmány.
Most kérdeztem Futár Petit, ő árul lengyel gyártmányban 250-esbe való első és második túlméretes dugattyúkat. Ez a gyártmány onnan ismerszik meg, hogy ellentében a közlekedési táblából öntött magyarral ez a dugattyú egy egész sötétszürke öntvény, a hozzá való gyűrűk pedig feketére eloxáltak, a szerelési felső oldalán egy melegen benyomott V betű van benne. Lásd még a lengyel dugós képeket a http://www.e-gyujtas.fw.hu/etz/ oldalon.
Nagyon merem ajánlani. 4000 Ft a dugó és 300 Ft a gyűrűk darbja, de én mindenképpen ezt venném. Ha a Szikszaival furatod, nem gondolom, hogy rettegned kéne majd a megszorulástól.
A henger ablakait ne felejtsd el fúrás után reszelővel vagy mini köszörűvel "letörni", főként a gyűrűk élettartama miatt.
Peti74
Nekem is TS250-esem van, és tanusíthatom, hogy már középtávon (200km) sem túl kényelmes a 180 centimnek. Viszont tervbe van véve a lábtartó átalakítás, csalódnék, ha nem tudnám megcsinálni kényelmesre és használhatóra.
Gondolom az ezüstmetál 251-es duma csak pojén volt. Mert a 250-es és 251-es a csak a váz geometriában (hossz) és a 16-os hátsó kerékben különböznek egymástól. Ahogy mondani szokták a 250-esen inkább rajta ülsz a motoron, a 251-esen pedig inkább benne ülsz a motorban. A testmagasság (esetleg a testarányok) dönthetik el, hogy kinek melyik jön be inkább. Nekem személyszerint még a 250-es is alacsonynak tűnik, viszont az én honvédségi ETZ-men tányérülések vannak, ami még 5 cm-rel megemeli az ülésmagasságot + egy merevített emelt kormány, és az én 190 cm-hez ez számít kényelmesnek. Ttibcsinek érdemes lenne felülni mindkét típusra, mielőtt döntene a 250 és 251-es között. A mostani szocimotoros túra ideális alkalomnak tűnik erre. Ott TS is lesz biztosan.
Amúgy pedig sok apró változtassal pont egyénre szabható bármelyik ezek közül (pers gumi, ülés szivacsozás, kormány- lábtartó emelés/döntés, tányérülés, stb)
Peti74
Peti74!
1400 Ft -os dugót el merjek hozni boltból? Nem tudom, milyen gyártmány.
Mennyibe kerülnek ezek?
kösz: Boky
ttibcsi!
Csakis 251-est, lehetőleg ezüstmetál színben. Mert az néz ki a legjobban. Kb ennyi lehet a két gép közt a lényegi különbség. Persze más a váz, stb, de ezeket te is tudod.
TS 250-t csak akkor vegyél, ha max 160 cm magas vagy, fél méteres lábakkal. Egyébként halál kényelmetlen gép és nem lehet átbarkácsolni a lábtartót úgy, h használni is lehessen az eszközt.
soldier.
A perselycseréről lebeszélnélek. Biztos megoldható lenne, mert japán egyhengereseket is javítanak így, csak ott az alkatrészárak másképp alakulnak.
És ha vki tényleg jó minősében meg is tudná csinálni, akkor meg az egész jóval drágább lesz, mintha vennél hengert és dugót és furatnád is.
Ha ilyen problémával állsz szemben, több lehetőséged van:
- a másik hengerbe belefuratsz egy másik dugót (ár:dugó+gyűrűk+fúrás)
- ha a mostani dugód túlméretes, de jó állapotú, és a másik hengered kisebb furatú, belefuratod a dugót abba (ár:gyűrűk+fúrás)
- ha mindenképpen ragszkodsz a hengerhez és a dugóhoz is (ezt is meg tudom érteni, ha egy jól bejáratott és eltalált vezérlésű hengerről van szó) akkor érdeklődj pl. Bambinál, hogy hogyan alakították át a versenyzők a kupufogó rögzítést, hogy sokszor egymás után egy mozdulattal le lehetett venni és feltenni.
Peti74
Addi !
Leveledre válaszoltam.
Peti74
Helló mindenkinek!
Némi műszaki segítségre van szükségem. Egy 250-es ETZ-m van és a probléma a következő lenne. A Hengeren a könyöknél meghalt a menet. Probáltam esztergályossal megcsináltatni de nem sikerült neki. Szereztem egy másik hengert és azt szeretném rárakni de a mostani dugóval!(még túl jó állapotban van ahhoz hogy csere legyen) Szóval a perselyt ki lehet cseréltetni a két hengerben?
Peti74!
Köszi! Már akartam kérdezni, hogy hol van ez a Kossuth műhely, de akkor nem teszem.:) Holnap beszélek velük.
köszi!
Boky
Boky !
Ha konkrét helyek kellenek:
Fúrás, akit merek ajánlani : Szikszai Károly, Bp. XIV. kerület, Cserei u. 14. ( a Stefániáról behajtva egyirányú). tel : 20 / 941-39-60
Főtengely (amennyiben egy középutat választasz) :
Kossuth gépműhely, Bp. X. Gyömrői út-Újhegyi út sarok, behajtás a Gyömrői út felöl az autószervíz mellett. Tel: 30/950-0804, 06-1-265-0928. Hívd fel, mert nehéz odatalálni.
Nekem úgy rémlik, hogy Futár Peti is itt javíttat (de egyszer már tényleg megkérdezem)
Én ezt tudom javasolni, mert bennük még nem csalódtam.
Peti74
Boky !
Ha a dugó 69,95-ös, akkor az második túlméret volt. A 69,95 mm a dugó valós átmérőjét jelenti, a hozzá való hengerfurat volt 70,00 mm, mert az 5 százados illesztési hézaggal jön ki ennyi.
Ha veszel egy harmadik túlmértes dugót, azt simán bele tudod furatni. A harmadik túlméret valahol 70,44-70,47 közötti méret lesz, aztán a fúrást majd a konkrét dugóhoz illesztik. Az illesztésről megoszlanak a vélemények, van aki a 4 századra esküszik, van, aki 5-re. Az én 300-asom (75,95) speciel 6 századra van illesztve (a gyűrűhézag szerelési mérete így is épphogy megvolt 2 tized).
Az illesztés függhet attól is hogy hol akarod használni, csak város(dől bele a benzin) vagy vidéki hosszútáv(szorulásveszélyesebb) és attól is, hogy milyen minőségű (megmunkálású, geometriájú, hőtágulású) dugattyút raksz bele.
Nem tudom a dugót hol veszed, de ha nem kapsz DDR-t, akkor a Futár Petinél kapható/rendelhető lengyel gyártmányokat merem ajánlani. Jó minőségű, kis hőtágulású, szépen megmunkált dugattyúk.
Az ETZ henger amúgy perselyezett, de egy perselycsere, akkor sem lesz olyan, mint ahogy a gyárban csinálták anno. Egy perselycsere árából meg bőven kijön egy másik henger (nagy köbcenti tuning, vezérlésmódosítás persze kivétel).
A főtengelyre csak olyat tudok javasolni, amit én ismerek. Több tippem is van, minden attól függ, hogy mire akarok használni a motort, mennyit mész vele egy évben. A legolcsóbb megoldás olyan 8ezer Ft, de akkor garantált, hogy max 15 ezer km múlva újra cserélned kell (hajtókar-szett made in tajvan - 6 ezerért én is adok neked egy ilyen szettet). Olyan
12 ezer körül fel lehet úgy újíttatni, hogy elmegy akár 25 ezret is (Kossuth műhely). Itt a gyári hajtókar marad (ha a futófelület engedi), és kap egy jó minőségű új csapot és új görgőket.
Az ennél nagyobb futásteljesítményű felújítás olyan 40-45 ezer Ft körül mozog, és pénz/futott km arányban is rosszabb az előbb említettnél. Előnye, hogy még ütős használat esetén is elmegy a főtengely 60-70 ezer km-t, gyakorlatilag két dugattyú+gyűrűk élettartamát elbírja. Ehhez azonban már érdemes olyan minőségű csapágyakat, és olyan minőségű váltót beszerelni, hogy hamár a főtengely miatt nem kell bontani a blokkot, akkor már más miatt se kelljen.
Akinek egyéb infó van a birtokában, majd úgyis megírja.
Peti74
Hali!
Kikerült a motoromból (ETZ250) a főtengely, megy felújításra (csak még nem tudom hova:)), meg a hengert is fúratni kell, de van itt egy kérdés:
a dugó tetejére 69,95 van írva.
ez a 2. túlméretet akarja jelenteni? Mert az ugye 70,00 lenne, nem? Vagy most mi van? 3. túlméretes dugót veszek, ahhoz fúratom a hengert, akkor az jó nekem, ugye?
Az ETZ hengere perselyezett? Mintha acél persely lenne az alu öntvényben?
Ezt lehet cserélni benn? Vagy nagy hülyeséget beszélek?
köszi a segítséget!
üdv! Boky
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|