hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 26. szombat 
Ervin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

boky
válasz erre | email2005-05-05 15:02:35
Futár motoros bolt
1066 Budapest Zichy Jenő utca 34
http://www.extra.hu/motorosbolt/
sorszám: 6115 (28367)
(előzmény: Veatta, 2005-05-05 14:46:40)

 
 
Veatta
válasz erre | email2005-05-05 14:46:40
Sziasztok!

Aki tudja írja meg futárPeti pontos címét, vagy legylább annyit, melyik kerületben székel!

Köszi!
Atis
sorszám: 6114 (28366)

 
 
emcett
válasz erre | email2005-05-05 12:10:26
Bambi!
Tudsz erre reagálni? Én néztem Lada karburátort de még csak hasonló fúvókát se láttam benne. Vagy több féle is van?
sorszám: 6113 (28357)
(előzmény: fisi, 2005-05-04 22:22:05)

 
 
válasz erre | email2005-05-05 11:40:04
KOMPLETT ÚJ ETZ!!!
Eladó ETZ 250 es bontásából MINDEN alkatrész!!!
MÉG RAJTA VAN MINDEN, KOMPLETT!!!
(Még megy a motor!!)
Hívj!!!
0630 4096093
sorszám: 6112 (28349)

 
 
válasz erre | email2005-05-05 11:37:02
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és Jawa hoz kell!
Gyári és utángyártott alkatrészek olcsón!! TUNINGOK, TUNING SETTEK!
HENGEREK FOGASKEREKEK, SPOILEREK,
SPORTBOBOK... Új és bontott alkatrészek! 0630/4096093
sorszám: 6111 (28348)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-05-05 11:09:56
A kérdés megválaszolásához jó lenne tudni a típust.ETZnél a generátoron lehet cserélgetni, a diódáknál csak bizonyos madzagokat, a generátor felőli oldalon. A fesszabályzó felé menő vezetékeket már nem lehet büntetlenül megcserélni.
sorszám: 6110 (28345)
(előzmény: snip21, 2005-05-05 10:32:04)

 
 
snip21
válasz erre | email2005-05-05 10:32:04
Sziasztok egy kis segítség elkelne nekem.
A töltésemmel van egy kis gond .
Azt akarom megkérdezni hogyha a generátornál vagy a diódasornál fel vannak cserélve a vezetékek akkor emiatt lehet-e még töltés.
Előre is köszi
Lala
sorszám: 6109 (28344)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2005-05-05 09:39:09
én szintén... :))
sorszám: 6108 (28342)
(előzmény: Miki63, 2005-05-05 09:32:11)

 
 
Miki63
válasz erre | email2005-05-05 09:32:11
Köszönöm a hozzászólást aszem szombat lessz a napja mikor ezt gyakorlatban átültetem.
sorszám: 6107 (28341)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-05-05 00:37:46
gumi alkatrészeket denaturáltszeszben mosd el,az nem teszi tönkre.
sorszám: 6106 (28329)
(előzmény: peti74, 2005-05-04 22:42:59)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-05-04 23:07:04
Az én tapasztalatom meg az hogy az eredeti is egy rakás szerencsétlenség!!
Nekem az eredeti betét tulképp szét ette a tárcsát kb 18 ezer km alatt jól összebarázdálta!!
Akkor szerztem fű alól egy zsír tárcsát- és vettem EBC betétet 5 ezerért egy párat.- az már nem karistolgatja....


fisi
sorszám: 6105 (28315)
(előzmény: peti74, 2005-05-04 22:42:59)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-05-04 22:42:59
Nem nagy dolog, tulajdonképpen csak szét kell szedni alkotóelemeire, mindent szépen meg kell pucolni, különös tekintettel a féknyereg-öntvényre (sarkok, járatok) aztán összerakni.
Ha szét kell szedni, akkor a dugattyúk nem járnak könnyen, viszont szétszedni nem lehet erőszakkal (fogó, satu, csvarhúzó tilos!) Én úgy csináltam, hogy porvédő le, a dugókat beolajoztam, benyomtam amennyire lehet, aztán az egyik dugót aztalos szorítóval befogtam a helyére, és a fékcső helyén kapot egy 5-6 baros lökést a kompresszorból (sokszor egy jó kézipumpa néhány lökése is elég). Utána dugó kicsit vissza, és a másik oldallal ugyanez.
Ezután szétcsavaroztam a két nyeregfelet, gumikat ki, és jött a takarítás nitrohigitóval.
A kiöregedett gumialkatrészeket cserélni érdemes. Nekem az a tapsztalatom, hogy a dugattyúk tömítettségét biztosító majdnem (!)négyszögprofil gumigyűrűk nem szoktak elöregedni, egyedül mechanikai sérülés esetén kell őket cserélni. Érdemes ennek a guminak a tisztítását is alaposan elvégezni. Én ehhez nem használnék benzint, és mivel féktisztítóm nem volt, egszerűen tiszta fékolajba mártott ronggyal végigdörzsöltem az összes felületét, hát jött le róla rátapadt kosz így is rendesen.
Az összerakás már egyértelmű. A legsérülékenyebb pont a légtelnítőcsavar menete, ha ez jó, akkor is érdemes egy autósboltban trabihoz való finommenetes sárgréz légtelnítőcsavart venni (100 Ft) és azzal nekiállni a későbbi légteltnítésnek. Az aluminiumba csavarodó csővégeket csak ésszel szabad meghúzni, mert sajnos az is kiszakadhat.
Ja és minden menetet betekerés előtt finom zsírozni érdemes.

A jó fék jó fékbetét nélkül semmit nem ér. Én javaslom elsősorban a bontott de elég vastag DDR-t. Az a tuti. A második sorban a török gyártmányok állnak (Futár Peti) elég jók. A magyar betéttel rossz tapasztalatim vannak, vagy csúszik, vagy megeszi a tárcsát.
Ha a főfékhengerrel nincs gond (nagyon lassú behúzás esetén is van határozott nyomáspontja), akkor nem érdemes bántani. Az utángyárott karmantyú is lutri, csak akkor érdemes cserélni ha már kezd átereszteni. A féktartályt érdemes a mechanikai kosztól kipucolni (nekem a fültisztító jött be) és a feltöltés előtt átöblíteni simán tiszta fékolajjal (feltöltés - alul kispriccelés).
Ja és érdemes mind a féknyereg, mind a főfékhenger estében, a fékcső csavarjait még a kormányra / telóra felszerelt öntvényekben meglazítani (és a visszaszerelésnélott meghúzni). Legjobb az erre a célra kitalált fékcsőkulcs (gyártható házilag egy masszívabb csillagkulcs besliccelésével is). A villáskulcs csak elkeni a hatlapot.
Hirtelen ennyi.

Peti74
sorszám: 6104 (28310)
(előzmény: Miki63, 2005-05-04 21:58:52)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-05-04 22:22:05
Hello mecett!!!

A 25 ezer ft- os Bing karbira gondolsz ami a 250- re való???
Mert ha igen akkor nem csodálom hogy kicsinek tartottad a főfúvókát!!4 118 van rá írva, de valójában akkora sincs!! (bambi áltla bemérve), nekem Bambi csinált hozzá vagy 6 féle méretűt anno asszem a lada valamelyik fúvókája pont oda illik, aztán nemkem kalibrálóval csinált anno egy készletet 120- 145- ig asszem??!!!!! :)))
Szal őt keresd hátha tud most is segíteni- nekem egyébként a 125 jött be idáig bár felette még nem próbáltam, nekem az a méret elég!

Miki 63!!

Anno kovács Peti barátom írt egy kis cikket erről, én fényképeztem- az archívumban, vagy a cikkek közt megtalálod!!


fisi
sorszám: 6103 (28305)
(előzmény: emcett, 2005-05-04 20:11:19)

 
 
emcett
válasz erre | email2005-05-04 22:07:49
Adja magát, de nem működik: fullgázon fullad a motor, akárhol áll a tű.
sorszám: 6102 (28302)
(előzmény: peti74, 2005-05-04 20:42:44)

 
 
Miki63
válasz erre | email2005-05-04 21:58:52
Helló mindenkinek!Az első fékem (tárcsa) nekem is állandóan fog és gondoltam meg szerelem.De itt jön a problémám hogy nekem a /1-esem dobos volt annó és igy gyakorlatom benne nulla.Valaki lagyenszives leirni a gyakorlati tudnivalókat 1 ijen felujitásnál mert mint ahogy Peti74 mondta kevés az időm és nincs kedvem sem kisérletezni vele hogy majd a saját kinomom jőjjek rá.Eggy gyakorlatias ETZ-s segitségét várom.Monjuk éppen te Peti74 nagyon + köszönném a szivességedet..
sorszám: 6101 (28299)

 
 
soldier84
válasz erre | email2005-05-04 20:53:58
Nem hitetlenkedni akartam csak téleg azt olvastam! Amúgy már le van szedve és az esztergályosnál is volt. Menet...De nem tudta megcsinálni. (Az igaz hogy még nem méregettem gondoltam előbb itt tisztázom a dolgokat!)
Üdv
sorszám: 6100 (28291)
(előzmény: peti74, 2005-05-04 20:41:47)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-05-04 20:42:44
Súbertű vajon miiii ?
sorszám: 6099 (28289)
(előzmény: emcett, 2005-05-04 20:11:19)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-05-04 20:41:47
Soldier !

Az ETZ csapszeg 18 mm-es.
Neked amúgy még nincs is lehúzva a hengered, de gondolatban már leszednéd a dugattyút is.
Szerintem ne akarj motort szerelni fejben, mert felesleges.
Ha nincs baja ne szedd szét. Ha meg baja van kezdd el szétszedni, mert ha látod a saját szemeddel azt nem tudja pótolni semmilyen iromány. Ha majd magad látod, minden sokkal átláthatóbb és egyértelműbb lesz, és a méretek megszerzéséhez sem e-mail kell majd hanem tolómérő :))
Ha menet közben megakadsz, akkor szerintem úgyis lesz, aki segít.

Peti74
sorszám: 6098 (28287)
(előzmény: soldier84, 2005-05-04 19:05:08)

 
 
emcett
válasz erre | email2005-05-04 20:11:19
Szevasztok!
Van egy kis problémám: az Mz-m BING karburátorának főfúvókáját felfúrtam mert keveset kapott, de egy kissé túllőzttem a célon.Van vkinek ötlete, hogy honnan lehet hozzá másikat szerezni?
sorszám: 6097 (28284)

 
 
soldier84
válasz erre | email2005-05-04 19:05:08
Köszi szépen!!!!!
A csapszeg átmérője tuti hogy 18? Csak mert néztem a szerelési kk-ben és ott a vezetőtüske átmérőjének 19,8-at a belső átmérőjének 10,5-öt ír. De mondjuk eléggé le van mosódva szóval nemtudom!
sorszám: 6096 (28279)
(előzmény: peti74, 2005-05-04 18:48:52)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-05-04 18:48:52
Megkaptam a kinyomórajzot. Az enyém is valami hasonló. A méreteket te is ki tudod találni.
Az R21 az ETZ250-esnél 69/2= R34,5 ;a 300-asnál 76/2= R38.
A csapszegátmérő 18 mm, a hossza kb. 66 mm. Tehát a kinyomó csavar utolsó 70 mm-rének átmérője legyen mondjuk 17,8-as, a legvégén a központosító csap átmérője pedig akkora, hogy pont beleférjen a csapszegbe.

A teljes kinyomócsavar legalább 2*70= 140 mm-en legyen használható. A vége lehet egy T alakzat, de az enyém pl egy sima hatlapfej.

Peti74
sorszám: 6095 (28278)
(előzmény: soldier84, 2005-05-04 18:19:28)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-05-04 18:25:26
Küldjed.

Peti74
sorszám: 6094 (28277)
(előzmény: soldier84, 2005-05-04 18:19:28)

 
 
soldier84
válasz erre | email2005-05-04 18:19:28
Helló Peti74!

A simsonos oldalon találtam egy csapszeg kinyomó szerkezetet! Csak annyi a gond hogy simson dugóhoz van méretezve! Ha elküldöm neked e-mailben ki tudnád javítani úgy hogy 250-es TZ-hez jó legyen??
Ja és még egy kérdés: A vezetőtüskének mennyi pontosan az átmérője??
Előre is köszi!
Üdv
sorszám: 6093 (28276)

 
 
Peti00077
válasz erre | email2005-05-04 17:31:50
Sziasztok!

Ha valakit érdekel van eladó Yamaha XTZ 660 ténérém.
További infók a www.xtz660.ini.hu oldalon.

Üdv Mindenkinek!
sorszám: 6092 (28272)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2005-05-04 16:57:38
oks igazad van,
nem kínlódok ezzel a nyüszögő tárcsával. Kitakarítom és új szimmeringet, porvédőt rakok bele...

A "miből lehet rájönni, hogy szar a hátsó teló" témában valaki nyilatkozna okosat?
Szerintem itt többeket érdekelne, nem csak engem.

Kösz:
sorszám: 6091 (28269)
(előzmény: andris, 2005-05-03 02:28:44)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-05-04 15:51:40
marcipan.
Ha mindent megnéztél a trafó, a gyújtókábel és gyertyapipa körül és rendben volt, akkor tényleg érdemes a fekete dobozból kuhúzni a nyákot és átnézni korróziós szempontból. Valamilyen vízkőoldóval tisztítsd le ott, ahol fehéres lerakódások vannak és akkor látszani fog, hogy a nyék rendben van-e. A tranzisztort tartó csavarokat és alátéteket is ki lehet cserélni egyenként (20 Ft-os tétel) és közben az érintkező felületket, finom csiszolással és/vagy vízkőoldóval fémtisztára pucolni. Ha ezután is gyújtáspanaszok vannak, akkor adok egy saját elektronikát, próbáld ki aztán ha bejön, majd kifizeted.

Ezeket a hibákat szerintem próbapadon ki lehet mérni, de kell hozzá egy oszcilloszkóp. A szembefordított 6V-os trafók összedolgozását is úgy mértük ki, hogy a satu volt a test, asztalon összerakva a kapcsolás, egy fúrógéppel meg forgattam egy ETZ hall jeladót és néztük szkópon az áramkör különböző pontjain a jeleket és a csúcsértékeket. Igazából ha több időm lenne végicsinálnék egy ilyen mérést a hibásnak vélt korrodált nyákkal, aztán mégegszer a tisztítás/javítás után. Hátha kijön belőle valami.

De szkóp nélkül is tudsz mit mérni. Például a tranziszor kollektorán is átfolyó primer áramot érdemes lenne kimérni mutatós műszerrel az áramkör és az 1-es pont között (a zöld vezetéken) még a tisztítás előtt álló és üzemelő motornál néhány fordulaton. Aztán lehet simán kiderül, hogy tisztítás/javítás után a primer áram a kiküszöbölt felesleges ellenállások miatt nagyobb lett, (esetleg nagyfordulaton nem csökken le) ami mindenképpen nagyobb szikraenergiát fog eredményezni.
Nem bonyolult dolgok ezek, csak szánni kéne rá az időt, ami sokunknak hiánycikk.

Peti74
sorszám: 6090 (28266)
(előzmény: marcipan, 2005-05-04 14:23:54)

 
 
marcipan
válasz erre | email2005-05-04 14:23:54
Ha meg nem gyartottad le a cuccot, akkor egyenlore storno az en rendelesem. Bocsi, es koszi, h szoltal. Nem lehet ezeket a hibakat valahogy kimerni?

Udv.:Mate
sorszám: 6089 (28263)
(előzmény: peti74, 2005-05-04 13:57:03)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-05-04 14:00:37
ok. küldtem mailt.

Peti74
sorszám: 6088 (28262)
(előzmény: Infomaker, 2005-05-04 13:10:04)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-05-04 13:57:03
A múltkoriban írtam, hogy az ETZ gyári gyújtáselektronikám (ami előtte több, mint 50e km-n át jó volt) szarakodott, mintha a motor nem pörgött volna ki tőle, dadogott, kihagyott, tönkretette a gyertyákat.
Akkor kicseréltem a gyújtáselektronikát egy saját gyártmányra, és a motor kiválóan működött vele, szépen kiforgott, nem ette a gyertyát. Igen ám, csakhogy a cserét követő kb. ezer km egy kisebb túra alatt illetve M0-ás használatban került bele.
Néhány napja (ahogy bejött a melegebb idő) több órás belvárosi használatban megint elkezdte a dadogást, a szikrakihagyást de ahogy kiiszabadultam a városból és lehetett haladni a tünetek megszűntek. Újább városi lassú menetben újra dadogott végül gyertyahalál (félrszikrázás) lett belőle (tolhattam jó sokat). Mivel ezek alapján arra tippeltem, hogy az ülés alatti gyújtótrafó az, ami a menetszélben nem, viszont kis tempónál hajlamos a túlmelegedésre, ezért kiszereltem. A trafóban az acél tüske, (amire a gyertyakábelt kell felszúrni/betekerni) és a kábel réz szálai összerohadtak, és melegedni kezdtek, ami a kábel gumi szigetelének szénporrá alakulását idézte elő az lemúlt 3 év alatt. A kábelből két centit levágva és a trafót kicserélve (a tüske teljesen szétrohadt) a hebajelenségek megszűntek, azóta városi lassúzásnál is szépen jár a gép.
Azt javaslom annak, aki hasonló tünetekkel küzd, hogy mielőtt kijelentené bűnösnek a gyújtáselektronikát, nézze át a gyújtásrendszer minden részét, a trafókábel mindkét végét, a trafó tüskéjét, és a gyertyapipa belsejét is. Ezek után újra tartom magam, ahhoz a nézethez, hogy egy sima két tranzisztoros erősítőfokozatot tartalmazó gyújtáselektronika általában vagy jól működik, vagy sehogy, de nem okoz ilyen problémákat.

Azért egy megjegyzés a gyári (kb 15 éves) gyújtáselektronikákhoz: amit én kiszereltem a sajátomból, azon a nyákfólia egy része a réz korróziója miatt már levállt a lapról, ez eleve okozhat érintkezési problémákat. A másik, ami a gyári elektronikán szintén érintkezési problémákat okozhat, hogy a nagy tranzisztor egyik kivezetése a háromból maga a tranzisztor fémháza (ez a kollekor). Ez a fémház a tranzisztort és a hűtőfelületet is a nyáklapra szorító, átmenő csavarokon keresztül érintekezik a túloldalon lévő réz fóliával, tehát nem forrasztott kötés, hanem csak egy odaszorított csavarkötés. A használt alátét viszont vas, tehát szintén fennáll a veszélye, hogy sok év alatt nedvesség hatására a vas és réz felület közötti korrozió érintkezési problémákat okozzon (ráadásul a két különböző fém korroziójából félvezető átmenet képződhet, ami az áramkör működését szintém megváltoztathatja). Ennek javítása a csavarkötések és alátátek kicserélése és a nyákfólia tisztítása. Tessék kipróbálni.

Üdv,
Peti74
sorszám: 6087 (28260)

 
 
Infomaker
válasz erre | email2005-05-04 13:10:04
1000 ft+posta
keress meg emailben.

bukaip kukac freemail.hu

(bocs, sok a spamem már :(
sorszám: 6086 (28254)
(előzmény: peti74, 2005-05-04 13:05:02)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-05-04 13:05:02
Szia !
Én megvenném a trafódat. Mennyi az annyi ?

Peti74
sorszám: 6085 (28253)
(előzmény: Infomaker, 2005-05-04 12:43:05)

 
 
Infomaker
válasz erre | email2005-05-04 12:43:05
Hi,
Nem értelek benneteket..régen amikor TZ-s voltam, itt az volt a gond, hogy nem lehet kapni gyári trafót..nekem van egy 89-es de gyári új 12V-os trafóm, és nem kell senkinek..hmm miért van ez? drága?
sorszám: 6084 (28252)

 
 
Miki63
válasz erre | email2005-05-04 10:01:04
HI, Öregapó!A minap raktam ösze a motort(250 ETZ)és már csak a finomitások vannak hátra.Szóval úgyitéltem meg a moci viselkedéséből,hogy sokat kap és állitottam a tűn.Ennek az lett az eredménye,hogy bakolt a motor, füstölt kéket és 5-ben már nem is ment.Ezt csak azért irtam le mert én a kajaelvételénél ezt tapasztaltam!!!
sorszám: 6083 (28249)
(előzmény: Öregapó, 2005-05-02 23:26:23)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-05-04 02:00:03
Végiggondoltam újra a dolgot. Ha egyébbként jól van huzalozva a géped, mégis csak műxik a dolog.Valami más ármány van a dologban. Azért az biztos, hogy sok a rossz a fekete dobozok között.Tavaly amit megpróbáltam beteni az ETZbe, szar volt, most is kaptam egyet hogy javítsam meg. Első amit látok a nyákon, hogy elég kisiparin van készítve. Igen könnyen lehet rajta forrasztási hiba.
sorszám: 6082 (28243)
(előzmény: Öregapó, 2005-05-04 01:47:35)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-05-04 01:47:35
Előttem van épp kinyitva egy fesszab. ETZhez adták, de kétlem hogy működne benne.A B+ és a D+ láb összekötve, viszont semmivel nem kapcsolódik a 61 lábhoz. de máshoz se. Eggyütt vannak csak úgy a nagy semmiben... Szóval, ha egy ilyent fogtál ki, akkor minden rendben, csak az aksi nem fog töltödni.
Barkácsolj egy diódát a B+ és a 61 láb közé. , akkor talán megéled...
sorszám: 6081 (28242)
(előzmény: magwas, 2005-05-04 00:14:20)

 
 
magwas
válasz erre | email2005-05-04 00:26:18
Az én hengeremen is enyhén el volt gányolva a menet. Azt csináltam, hogy a hollanderre (vagy hogy hívják azt az izét, amit bele kell csavarni és a könyököt fogja) hosszirányban egy köszörűvel tettem egy bevágást, úgy hogy a forgási irány felé minél inkább függőleges legyen a fala. Csak annyit, hogy a menet egy fél centis sávban hiányzik. Ahol a menet a hengerben nagyon szét volt gányolva azt lereszeltem, majd a hollandert menetmetszőszerűen használva felújítottam óvatosan a menetet. Azóta sirályul üzemel. Két ujjal be lehet a hollandert tekerni, és fogja a könyököt rendesen. És megúsztam a hengercserét.
sorszám: 6080 (28234)
(előzmény: csabee, 2005-05-03 14:06:38)

 
 
magwas
válasz erre | email2005-05-04 00:14:20
Sziasztok!

Először is köszi Peti74-nek, hogy megmentett, és rám hagyományozott egy trabi megszakítót, amivel el tudtam jutni a szerelőhöz.

Másodszor adjatok valami tippet, hogy mi a probléma. A töltésvisszajelző lámpa ég, a fesszab kap a piros vezetéken az akksitól áramot (kapott, amíg még volt benne), viszont DF kimenetén nincs feszültség, ezáltal a generátor nem generál, mert nincs aki gerjessze. Vettem a Futárnál másik fesszabot, azzal ugyanez volt a helyzet. Kicserélte, azzal is. Sajnos hirtelen úgy tűnt hogy a "D+" és "61" kimenetet felcseréltem, tehát felcseréltem. Mivel berúgás után nem égett a töltésjelző, boldogan elhúztam, és röpke 5 km után ki is lehelte a lelkét az akksi. Ekkor döbbentem rá, hogy berúgás előtt sem ég a visszajelző, tehát akkor cseréltem fel, amikor azt hittem hogy visszacserélem:(
Lehet-e az, hogy a fesszabok ennyire sorozatban rosszak (a föld lábbal is rendelkező elektronikus, fekete doboz alakú), vagy mit ellenőrizzek le és hogyan? Lámpával és multiméterrel rendelkezem a műtéthez, és töltött akksival fogok hozzákezdeni.
A szerelő esküdözik hogy nem nyúlt a fesszabhoz, de levette az ülést, amikor hibát keresett az első fék visszajelzésének vonatkozásában...

Harmadszor új kipuffot szeretnék, mert már csak egy lamella van benne, az is rossz helyen. Milyet érdemes venni és hol? Eddig a "nem annyira szar magyar utángyártott" típusú volt, és jól is ment amíg az összes lamella el nem engedte magát némi utógyújtással összefüggésben;) Tudom hogy ha kívánságverseny, akkor méretezzek és gyártassak magamnak, de az én vágyam valami olyan ami 5000-5500 körülre van hangolva, és elegendően masszív.
sorszám: 6079 (28233)

 
 
sztomi
válasz erre | email2005-05-03 23:41:21
Sziasztok!
Két kérdésem lenne:
1) A műszaki vizsgán átengednek, ha az indexem hol égve marad, hol nem, de ált. inkább folyamatosan ég? Ha nem mi a probléma megoldása? (hallottam már erről a megszakítós dologról de nem egészen világos)
2) ETZ 250-esem van, és mostanában menet közben hallok vmi búgást. Először azt hittem valami huzat vagy ilyesmi! Arra a hangra hasonlít amikor belefúj az ember egy üres sörörüvegbe!
Tudom hogy ez így nem túl sok infó, de hátha vkivel már megesett ez!
Előre is köszi!
sorszám: 6078 (28222)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2005-05-03 23:23:44
Lécci segítsetek!

A héten el szeretném adni a motoromat, de ma megint érdekes dolgokat produkál (Trophy 125/1, 6V-os). Menet közben, ha ráadom a világítást, szaggat a gyújtás, ha megállok és elveszem a gázt, leáll a motor. Az addig oké hogy ez azt jelenti, hogy nincs töltés, meg ezt meg is mértem, és 5,8V-nál több semmilyen fordszám mellett nincs, de miért? Múlt héten már csinált ilyet, akkor állítottunk a fesszabon, kb 6,8V-ot tudtunk csinálni, de ez elégnek bizonyult. Aztán ma megint ezt csinálja. Hol és mit állítsak pontosan a fesszabon, hogy a töltés nagyobb legyen? Mert hallottam már többféle verziót, hogy mit kell állítani. Lehet h nem a feszszab a gond, mert kicseréltem egy elektronikusra, de semmi változás nem történt. Lécci segítsetek minél elöbb, mert a srác már vinné a gépet, de így nem lehet. Én meg má hoznám a másikat!

Köszi előre is!
Ádi
sorszám: 6077 (28220)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-05-03 23:00:42
oksi:-)
sorszám: 6076 (28217)
(előzmény: goss, 2005-05-03 22:55:51)

 
 
goss
válasz erre | email2005-05-03 22:55:51
Bambi!

A telószárat megveszem tőled! Most olyan a moci eleje, mint az álom! :-)
Kormányt vettem, a konzolt elviszem megjavíttatni valahova és visszaadom a tiédet.
Holnap megyek és elhozom a gumit. Bár lehet, hogy beledobom az első kukába :-)


Üdv:
goss
sorszám: 6075 (28216)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-05-03 22:47:08
A szimmering 35*47*7
a telo olajnak én spec lökésgátlo olajat használok. De mindenki másra eskuszik

halla
sorszám: 6074 (28213)
(előzmény: TTibi, 2005-05-03 14:29:31)

 
 
TTibi
válasz erre | email2005-05-03 14:29:31
légyszives irjátok meg nekem emailba hogy az mz első villályában mekkora szimering kell ok? és ehhez milyen teló olja, és abból mennyi. (a teló tárcsafékes, de más tipusszámot nem tudok róla.)

előre is köszi

Tibi
sorszám: 6073 (28176)

 
 
csabee
válasz erre | email2005-05-03 14:06:38
Hello!

Én úgy vettem a mocimat, hogy szét volt gányolva a hengerben a menet. Amikor felújításra került a sor akkor láttam, hogy ez nem a gyári megoldás:) Volt egy csődarab a kipuf könyökre húzva, az illeszkedett a hengerbe és bilinccsel+csavarokkal felszorítva. És semmi gond nem volt a géppel, ebből a szempontból.
Egy kérdésem is lenne: ha lassan reagál a motorom a gázadásra, azt csak a helytelen benzinszint és a sűbertű beállítás okozhatja?
Köszi, ha valaki hozzászól!

üdv
csabee
sorszám: 6072 (28174)
(elözmény: Jozefin41, 2005-05-02 17:18:45)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-05-03 09:32:50
Egyik cimbora nemrég vett egy 250est.Képem is van a gépröl ami a hirdeésben teljesen máshogy nézett ki mint akkor mikor elmentünk érte.Pl megvolt mindkét visszapillanto meg jo kipuff meg minde fasza volt rajta.Mikor odamentünk akkor egyik visszapillanto kitöve a helyéröl kipuff összenyomva kormány ferde.Egyértelmü hogy a srác esett vele.
Na ennél a gépnél láttam olyat hogy valami sziloplasztszeü anyaggal be lett ragasztva a könyök a hengerbe.De nem szilo még ki kell elemezni hogy mi.Lehet hogy loctite. De ennél nagyobb baromság nincsen is a földön
sorszám: 6071 (28161)
(előzmény: Gyoszor, 2005-05-03 00:19:38)

 
 
andris
válasz erre | email2005-05-03 02:28:44
Tudod van az a mondás,hogy nem akarásnak nyögés a vége.Én ugyanezzel a problémával álltam szemben,mint amit te leírtál.Hallottam a csüszögő hangot,országúton nem a menetszéltől.Ugyanúgy fogta a kereket,és ráadásul rohadtul melegedett a henger.Nem nagy pénz a felújítás,de ezt már leírtam mennyibe került,így most nem teszem meg még egyszer.Viszont azt elmondanám neked,hogy mikor szétszedtem majd leesett az állam.Ahogy aállandóan súrlódott,az egyik fékbetét majdnem csontra elkopott.Negyed olyan vastag volt,mint a másik betét.Ráadásul már a tárcsába is belemart.Azon csodálkoztam,hogy egyáltalán még működött.A szorulás oka a régi szimmering elmállása volt.Mondom szedd szét,alaposan tisztísd meg cseréld ki a szimmeringeket éa a porvédőt,meg a betéteket is,és jól fog működni.Üdv.
sorszám: 6070 (28154)
(elözmény: Jozefin41, 2005-05-02 10:30:24)

 
 
soldier84
válasz erre | email2005-05-03 01:05:15
Helló mindenki!
Ez a gyorsbilincs doldog nem hangzik azért olyan egyszerűnek! Meg szerintem közel annyiból jönne ki mint egy új dúgó. A Rugós dolog sem bizalomgerjesztő! Szerintem maradok a fúrás dugócsere megoldásnál és majd minden nap imádkozok hogy a főtengely bírja ki szezon végéig:-)!
Nagyából értem ezt a célszerszám dolgot is! Egy kisebb homály ott van még hogy ez az egész cucc hol fog felfeküdni hogy ki tudja húzni a régi csapszeget? Ja és gondolom hogy a csődarab átmérője egy kicsit kisebbnek kell lennie a csapszegétől? Nincs erről a neten valami vázlatos rajz??
sorszám: 6069 (28148)
(elözmény: Jozefin41, 2005-05-02 21:29:11)

 
 
Gyoszor
válasz erre | email2005-05-03 00:19:38
Hát szerintem a subi tűt ha lejjebb teszed bizony gyengül a moci középtartományban, és olyna nyúlós későn reagálós erőtlen is lesz ahangja. Azt ugyan úgy be kell találni mint amilyen precízen az úszószintet be kell állítani. tudom ajánlani a gyári adatokat. Valahol találtam egy olyan scannelt gif-et "carbvals" file névvel talán itt a szocin amiben benne van minden. Nézd meg a karbid, pld bvf 30n2-5 és kalibráld be halál pontosan.

Kipufogó rögzítés kiszakadt menetbe: Nemtom itt nem lehet alkalmazni azt ami pld a honda crossomon van? 2 rugóval odahúzatni 'szt csá. bár nagy valséggel akkor folyni fog de én átperselyeztetés helyett inkább ezzel kezdeném mert naon eccerű és szerintem azt a perselyt kivenni onnan ki sem lehet vagy tévedek? szerintem max kifúrják de akkor semmi nem marad a jól eltalált portokból meg bejáratásból csak egy vödör fémreszelék :D a hamvai.. de legalább lenne mit szétszórni egy túra alatt. :)

Gyoszi.
sorszám: 6068 (28140)
(előzmény: Öregapó, 2005-05-02 23:26:23)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-05-02 23:26:23
Az a bizonyos tű a Subert tű.A helyesírásért nem vállalok felelőséget.A beállításával nincs teljesen igazad. Ha benzinben túl gazdag a keverék, gyengülhet is a motor.Ami biztos, hogy akkor beköpi állandóan a gyertyát, és eltömi előbb utóbb a kipufot.Ha túl kevés benyót kap, akkor a teljesítmény nem romlik, de nagyon melegedni fog a motor, esetleg a gyertyát is elégetheti.
sorszám: 6067 (28124)
(előzmény: Orgon, 2005-05-02 22:38:32)

 
 
Orgon
válasz erre | email2005-05-02 22:38:32
Jozefin!
Az a hosszú rovátkolt tű a sublerben a gáztű (szakszerűbb megnevezést ha tudtok, írjatok). Feladata: szabályozza a nafta mennyiségét. minnél lejjebb állítod a rovátkákon a rögzítőlapját annál több benzint kap, tehát nö a fogyasztás, de ezzel együtt a gyorsulás is némiképp.
sorszám: 6066 (28112)
(elözmény: Jozefin41, 2005-05-02 21:30:52)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu