:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
250-es ETZ-n kifúj a hengerfej és furcsa hng jön lentről nagyobb gázadáskor de lehet hogy csak a kifújás hangja. Mi lehet a probléma? Kérlek benneteket minél hamarabb segítsetek!!
Sziasztok!
A főtengelyem végén a menet szét van menve, ezért nem lehet az excentert rendesen rögzíteni, és így is mindig széteszi a csavart, ami 7-es, és égen-földön nem lehet kapni amúgy sem.
Arra gondoltam, hogy egy 8-as menetet lehetne bele fúratni. Ez lehetséges? Tudtok ajánlani olyan műhelyet, ahol megcsinálják?
Rázkódik egy kicsit, az igaz, de a zabálással nincs gond, a hétvégi túrán 3as tűállással kb. 5 lityi körül evett. A bajom vele az, hogy féltem a főtengelyem, sztem már eddig is rendesen meggyepálta, valamint nem lehet rendes alapjáratot állítani, meg 90-nél morog mint egy traktor...
Jó az csak 250-esnek.
Köszönöm a tippet.
Gondolom a felfúrt moci zabált mint az az állat, és biztosan rendesen rázkódott is.Én az új hengerre szavazok. Vagy egy nemfúrt bontott hengerre, furatva.
Sziasztok! Szeretném ha tanácsot adnátok az alábbi problémámban:
250-es ETZ-m van és 71-esre (kb. 290ccm) fúrt hengerem szeretném vissza"butíttatni" az alapállapotára.
Szerintetek mi a tartósabb, járhatóbb út? A, Újraperselyezés vagy B, zsír új henger.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdvözletem Mindenkinek!
Nekem az egy gyanus jel, ha valóban lassan ejti vissza a fordulatot alapjáraton.A fordulatszám lassú esése úgy emlékszem a benzinben szegény keverékre, fals levegőre jellemző.Fals levegőnél viszont magától is emelkednie kellene néha a fordulatnak.A benzinben túl gazdag keveréktől gyenge ugyan a motor, de nem marad fenn a fordulat gáz visszavételkor(üres járatban).Ezért gondoltam a kompresszió hiányra.Ezen kívül valóban lehetséges az alapjárati fúvóka szűk volta, esetleg a túl alacsony(nem a magas!) benzin szint a karbiban.Személyes tapasztalatom egyébbként az, hogy az ETZkben általában nem túl stabil az alapjárat.
Sziasztok! Én elég új vagyok itt,és még pesten is. Egy 251-es Etz-m van és kicsit fel szeretném újítani. Tudtok nekem olyan boltcímeket mondani ahol be tudok szerezni mindenféle alkatrészt?(elmegyek bárhova pesten)És még valami,részterhelésnél a moci összevissza döcög,olyan a járása mint egy géppuskának.Szerintetek ez mitől van? Karbi beállitás? a gép 91-es és elektronyos a gyújtása.Előre is köszi a segítséget,Üdv mindenkinek.
Köszi a rengeteg tippet, sokat segítettetek. Mindennek utánanézek. Kaptam egy olyan tippet is, hogy esetleg az üzemanyagszint túl magas a karbiban. Kb oda van most beálltva, ameddig az a kis szintjelző-szerű képződmény van a karbi alsó felében.
Kösz még egyszer a tippeket!
Lujoman.
125/150-nél gyakori, hogy "szép" egyenletesen döcögős alapjárat csak 45-ös alapjárati fúvókával érhető el. Okozhatja a karbi gyártási pontatlansága vagy az az alapjárati levegő útjába került szennyeződés (pl. vízkő szűkiti a járatot). A karbit érdemes tényleg öntvényig szétszeni és tiszta benzines takarítás után vízkőoldóval kitisztítani (én speciel 3-4 %-ra bekevert háztartási sósavba merítem kb 1 percre, aztán csapvíz alatt alaposan kiöblítem és sürített levegővel minden járatot kifúvatok).
Minden generátor fékezi a motort ráadott világításnál, de ha az alapjárati benzin levegő keverék nem szegény, akkor nem szabadna ilyen tág határok között mozognia.A jó alapjáratnál egyenletesen, kihagyás nélkül kell döcögnie a motor ráadott világítással és anélkül is.
Az előgyújtás szerintem nem jó 2 mm-en. Ha jól tudom a kistézé olyan 2,5-2,6 mm környékén teljesített a legjobban. 2 mm-
is megy a motor, de az már utógyújtás, a teljesítmény csökken, jobban melegszik, a fogyasztás nő, és az alapjárat is magas lesz, hiszen a meggyulladt benzin levegő keverék égésfrontja terheletlen motor lefelé haladó dugattyújára nyom rá. Szerintem.
Előszőr csak állítsd a gyújtást 2,5-2,6-ra, figyeld meg változik-e az alapjárat. Ha még mindig magas, akkor Aztán kapjon egy 45-ös főfúvókát (ez a 250-eseké, bontott gyárit szerezz, ha lehet) és azzal próbálj egy mindig egyenletes, kicsit "négyüteműs" alapjáratot állítani, de a könyv adatait felejtsd el, a levegőcsavar pl. 0,5-5 furdulatig kifelé bárkol jó lehet.
Mivel az alapjárat beleszól a teljes gáztartományba, ezért a nagyolt beállítás után menj egy próbakőrt, amíg fel nem melegszik (10 perc elég) és ha melegen a gázreakció jó (nem fullad, nem kap sokat, nem késleltetve vagy dadogva kapja fel a fordulatot) akkor jó lesz.
Peti74
Azt hiszem a 4 liter elérhető. De inkább a 4.5.A 3.5 nem fog sikerülni.A fordulatszám esés a világítás bekapcsolásakor(üresben!) attol lehet, hogy a terhelt generátor fékez.Ha sokat esik a fordulat, az vagy attól van, hogy túl nagy a fogyasztás, vagy attól, hogy a motor gyenge.Ha lassan esik a fordulat, de világítással sokkal gyorsabban, az attól is lehet, hogy kicsi a kompresszió.A karbi gyári beállítási értéjeihez hozzátartozna a főfúvóka tartó újszerű állapota. Ha az már ki van verődve , akkor egy darabig a suberttű lejjebb engedésével korrigálni lehet. Nézd meg a gyertyát, ha nagyon fekete, a a tűt ereszd lejjebb.
Sziasztok!
A Következő volna a problémám, remélem, tudtok segíteni:
125-ös ETZ-m van, és az alap gond az, hogy szerintem túl sokat fogyaszt. Akárhogy finomkodok vele (kevés városi hajtás, 70-80 km/h főúton), 5l alá nem igazán sikerül letornáznom. De mértem már 5,7-et is. Gyárilag a könyve 3,5-4-et ír. Ez elérhető?
Ellenőriztem a karbit, fúvókák gyáriak (nem piszkáltak és megfelelő értékűek). Alapjárati: 40, Subert tű alatti: 100, Indítófúvóka: 70) Szerintem tehát ez nem problémaforrás.
Légszűrőt is tisztítottam már, de nem is nagyon volt poros.
Van egy bosszantó jelenség:
Hiába kísérletezek, a gyári 1,5 fordulatra beállított, vagy attól kissé eltérő üresjárási levegőcsavar beállítás esetén a fordulatszám gázelvételkor bosszantóan lassan áll vissza alapjáratra. Az alapjárat meleg motor és karbi esetén is bizonytalan. Idővel mindig lejjebbzuhan. Ha felkapcsolom a világítást (tompított, vagy országúti) rögtön lejjebb esik legalább 1500-al (persze nem menet közben, hanem üresjárásban). Ezért most úgy van beállítva, hogy világítás nélkül 2500-3000 (baromi magas), világítással 1000 körül, de igen gyakran korrigálnom kell a gázmarkolattal, különben leáll a motor. Világítás esetén nem olyan lassan reagál a gázelvételre.
Az izzók teljesítményüket tekintve gyári értékűek, elől H4 55/65w-os halogén van (erre gyanakodtam egy ideig, de a gépkönyv szerint ez is használható).
A gyári mechanikus fesszabályzót már lecseréltem elektronikusra, de semmi javulás. A töltésjelző lámpa hibamentesen jelez. (Gyújtás rákapcs: kigyullad, motor beindul: elalszik és még halványan sem ég). Akksi nem merül.
Lehet összefüggés a világítás miatti fordulatszámzuhanás, a lassú gázelvételi reakció és s fogyasztás között?
Gyanakodtam a töltéstekercsre, de akkor a töltésvisszajelzőnek problémát kellene jeleznie, nemde?
Vagy esetleg okozhatja rossz gyújtásbeállítás? Nincs utógyújtása, menet közben a motor járása egyenletes, de megszakító-hézag kissé nagy, de ennek oka az utángyártott megszakító pontatlan kivitele. Gyújtás az előírt "holtpont előtt 2mm-rel" van. Kondi is ki volt már cserélve.
A kipufogó nagyon el van tömődve, ez mennyire szól bele a fogyasztásba?
A henger egyszer volt felfúrva.
Tippet, segítséget előre is köszönöm!
Sziasztok!
Észrevettem ma valamit a Ts-emen!
Ahogy levettem a karbi hátúljáról azt a gumiharngot ami összeköti a légszűrővel láttam, hogy benzines.
Ez gond szerintetek? Minek a hibája okozza ezt? Ez tipikus MZ hiba?
Köszi
a fékdugattyúkon nálam is voltak karcolásnyomok szerencsére azon a részén ami a porvédő alatt van.) gondolom valaki régen csavarhúzóval próbálta kisegíteni őket a helyükről :-((
az ajánlott levegős kinyomatás + asztalos szorító nálam bevált
sajna külön dugattyút nálunk nemkapni, csak egyben féknyerget horror áron.
ha megkalapálták szegényeket, gondolom azért nem tudnak visszahúzódni rendesen.
M.
Helló veszprémiki!!Természetesen a fékhez még hozzá sem nyultam a légtelenitő csavarral kezdtem a probléma keresését.Ezután történt,hogy darabjaira stedtem az egész fékrendszert.1 haszna lett neki,megismerkedtem vele.Na meg hogy bosszankodtam az előző tulaj irtózatos dilettánsságán és nagy vadbaromságán.Mondom ezt azért mert,pl: a fékolaj hejett valami sürű trutyi volt,a fékdugattyúknak kalapáccsal valami egészen új formát csinált gondolom művészi indittatásból,aztán a porvédő a kanyarba sincs.De az egész motor szétszedésénél mindig a kalapácsnyomai miatt kellett cserélnem alkatrészeket.Érthetetlen számomra,hogy pl:mért kellütni a hátsolengéscsillapitó azon részét ahol a szimering jár???Megkérdeztem tőlle de nem kovács a szakmálya.Szoval most ott tartok hogy az ujra összerakott fékrendszer ugyanugy szorul mintha hozzásem nyúltam volna.A gumit gondolom tönkretette a nemmegfelelő olaj azt azért cserélem a dugattyút meg a kalapács:
szia!
Én is szétszedtem a féket.
Iszonyat trutyis volt, porvédők szétszakadva, stb...
Nekem "megjavult" annyira, hogy már nem fogja a tárcsát.
Nem lehet esetleg, hogy neked a főfékhenger nem engedi le a nyomást??
Leellenőrizheted a dolgot úgy, hogy mikor elengedett állapotban is fogja épp a tárcsát a fékbetét, kilazítod a légtelenítő csavart. Ha így hirtelen felszabadul a féktárcsád, akkor a nem a féknyeregnél, hanem a főfékhengernél van a bibi.
Én cseréltem fékcsövet is. A kiegyenlítőtartályban lévő szészakadt "pesszárium" helyett az újért szerdán megyek a boltba.
Üdv: M.
Üdv!
Már megint kérdéssel zaklatlak benneteket:
Az MZ 250-nél mire kell figyelni, amikor elmegyek megszemlézni a mocit?
Gondolok pl olyan jelekre, amelyek egyértelműen utalnak valamire (jóra-rosszra) a gép múltjával kapcsolatban.
Vannak esetleg típushibák, melyek nem rossz állapotra, mintsem a gyári tervezés bakijára utalnak?
Tapasztalataitokat előre is köszönöm!
monibu
Aki tud segítsen ki légysziv egy pár mz hátsó rugós tag silent blokjával(ha jól tudom ez a neve annak a kis közdarabnak ami bele ül a rugós tag felső és alsó kis perselyébe.) szóval kettő darab külső spirálos rugóhoz kellene 2 darab alsó és két darab felső. sajnos nem akpok sehol sem, ezért kellen pestről szereznem.
aki tud kérem segítsen ki és postázzon le nekem 4 darabot utánvétellel szhelyre.
aki tud segíteni kérem írjon egy mailt
és megadom a lakcímet ahova küldeni kellene.
Tibi
Eladnám nagyon szeretett 125-ös ETZ-met. Most lett felfúratva 150-esre, új tükröket vettem rá nagyon faca karbon mintás. A blokk is fel lett készítve egy horvátországi túrára csak nem ezzel megyünk.lánc és lánckerekek kicserélve német dugattyú szimmeringek cserélve elektronikus gyújtás (gyári). Hátul túraboxal, csomagtartóval, a moci fekete színű, újrakrómozott kipufogóval, hátul valami nyugati index. Tényleg nagyon jó állapotba van, nagyon nehezen válok meg tőle. Még bejáratós 100 km van benne a felújítás óta. Egyébként azért kell megválnom tőle mert közbejött egy alkalmi vétel 250-re és a két motort felesleges fentartani. Ja és hátul 18-as kerék van benne.130.000 ft-ra tartom igaz sokak szerint többet is érne de egy 125(150)-esért nem várhatok többet főleg ha sűrgősen kell a pénz. Naggyából ennyi. További infó e-mailen: ttot61@axelero.hu
Semmi nem változott! :)
Pl. ha ezt-re kell fékkar, az köszönőviszonyban sincs a többivel.
Az viszont sokat segítene ha leírnád, h tárcsafékes-e a gép, van-e pl. térdgumi azon a nagy tankon, vagy pl. látsz-e valami szerszámtartófélét a nyereg hátuljában.
De ami a legfontosabb: téglalap keresztmetszetű, vagy valamilyen más kialakítású, esetleg zárt váz van a gépben.
annit pontosítok (most csináltam pénteken), hogy eredetvizsga tényleg 13, papírok (t.könyv+forgalmi) 12, átírás 15/cm3. Aztán még a kötelező. nem ócsó, de hiába dühöngtem miatta. 250-esnél 29 környékén volt.
Sziasztok!!A 250-es ETZ-nek a tárcsaféket szétszedtem totál és mindent át takaritottam de sajna 1 gram javulás nem történt.Szorulása van mármint a fékpofának,továbra is melegszik a tárcsa mint az állat.Cserélek bármit hogy jólegyen csak motort ne kelljen,mert akkor nekem lessz szorulásom.Előrre is kösz a segitségteket.
Ja, rájöttem, mikor rohantam a vonatra, és nem volt sehol.:) Hétfőn elugrok érte valamikor, ok?
Ez így igaz minimum 5 lityivel érdemes számolni!!!!
fisi
Boky nálam hagytad a kabátod!!!!
Hi!
Tudja valaki, hogy mennyibe kerül boltban egy pár fékpofa etz elsőfékhez?
Előre is kösz!
igazából nagy ívben leszarom , hogy mennyit fogyaszt . kis ügyeskedéssel csak az olajért kell fizetnem tehát az sem izgatna ha 10l-t fogyasztana . elb..tt beállítás mellet evett 5l-t. még szerencse , hogy a te tapasztalataid nem befolyásolják a motorom tulajdonságait :-) .
azért ne essünk tulzásokba..A 250 es ETZ 5 liter alá sosem fog menni.Városban bizony 6 litykó körül van a fogyasztása.
Az én 150-esem most 5 körül eszik országúton, városban nem mérem. Eredetvizsga 13, törzskönyv+forgalmi 8, átírás 2-3, biztosítás ~3.5/év. Nem kevés, de megéri!! :-)
250etz-m vegyes használatban (kb. fele város fele országút) 12l benzinnel 303km-t ment . igaz a végén már csak a párájával .
hihetetlennek hangzik de az elemi matematikával még elboldogulok :-).
Három éve gyakorlatilag 20e Ft. volt az átírás eredetvizsga törzskönyv megszerzése. Olcsóbb biztos nem lett azóta.
150-es Trophy annak idején 4-4,5 litert fogyasztott, igaz mentem vele rendesen.
A 250-es ETZ biztosan megeszi a 6-7 litert, nem számolom, ha van pénzem megyek, ha nincs, akkor ülök itthon.
Üdv!
Azt szeretném kérdezni, hogy egy jól beállított MZ 250, 150 , 125-nek mennyi (őszinte értéket kérek!) a fogyasztása kultúrált városi használatnál?
Valamint, ha most szeretnék venni egy MZ-t, akkor mennyibe kerül a papírmunka?
Köszi a segítséget!
monibu
peti:
A féknyeregben a "majdnem" négyszög keresztmetszetű gumigyűrűt melyik oldalával kell betenni?
Véleményem szerint,úgy hogy a szűkebb része legyen távolabb a fékbetéttől.
Jól megaszondtam :)) de remélem érthető a kérdésem.
M.
Pontosítok, gázmarkolat. Pontos típust nem tudom megmondani, viszont nem veteránmotor vizsgára megy, hanem csak működjön. Az biztos, hogy nagytankos. Így szűkül a kör?
Köszi.
Nekem van ETZ, és TS kerekem is. Az ETZt centíroztani kel. A TS nek látszólag nincs baja, véletlenül került hozzám. Remélem jól azonosítottam be...
mégis miféle MZ 250-hez? TS? ES? TZ?
Pontosan micsoda az a gázkar?
Sziasztok!
Vennék MZ 250-eshez:
-első kereket (fék nélkül)
-ülést
-első fék kart
-gázkart
Ha lehet Budapest, Balaton, vagy Zalaegerszeg környékéről. Köszi a segítséget.
Köszi a segítséget:
Tel: 30/370-8826, 20/323-5515
email: kerizsolt@citromail.hu
A vezeték felcserélésnél érdekes dolgok lehetnek.Van gerjesztés, de nincs töltés, van gerjesztés, van töltés, de a visszajelzés vagy állandóan ég, vagy ki se gyullad.A kombinációk nagy számát sikerült nekem már produkálnom. Tudom ajánlani, hogy nézd meg az elektromos rajzot, nehezen olvasható ugyan, de az látszik, hogy honnan hova megy a vezeték, és vagy szemmel tudod a mocin követni a dolgot, vagy műszerrel, esetleg próba lámpával.
Jó kérdés.... Szerintem a 150esre felmegy a 250es. Az elektromos bekötésben nincs különbség úgytudom.De mi a baj a 150es generátorral? A hírek szerint az se szokott rossz lenni. Még az én kezdő stílusomat is bírta mindig egy jó darabig, pedig igen csak alacsony fordulaton használtam.Csak egy jó aksi kel, jó fesszabályzó(az egyforma a két típuson) és át kel nézni, tisztítani az összes elekromos kontaktust, aztán gond egy szál se.Tudom még ajánlani a biztosíték tartó cseréjét, mert az ETZkben az rém szar szokott lenni....
Öregapó bocsi.
A típusa MZ ETZ 150.
A 250-es ETZ generátort fel lehet rá rakni?
Üdv:
Lala
SOG szimering van a fõtengelyemnél.egy ajkú porvédõs semmi gond vele . benzin és olajálló , használd bátran.
levendel !
ezek szerint én egy mázlista vagyok ! elsõre kifogni jól mûködõ utánngyártott alkatrészt nem semmi :)) !
Most olvasom az olajnyomáskapcsolós ETZ-ről írt cikket. Nemrégiben Warnyúban kellett cserélnem és csak a harmadik ilyen Wartburg-Barkas (magyar utgy.) stb kapcsoló volt hajlandó munkába állni és jól is működni... (igaz a háromban volt 1 bontott is)
Hello,
Láttatok Ti már SOG szimmeringet?
Valami tapasztalat vele?
üdv: Boky
Sziasztok.
Megvettem életem első "nagy" motorját, egy ETZ 250 - est. Miután az első örömön túl voltam, elkezdtem a karbantartást, olajcsere, tömítések, lánckerék alatti szimering cseréje. A légszűrőnek is neki kezdtem, ekkor történt a baj. Rengetek vezeték közűl sikerűlt a légszűrőt kihúzni, ekkor vettem észre, hogy abba a deknibe amelybe a karburátor levegőbeömlője van csatlakozva, ebben egy elektromos áramkör van elrejtve, amiből a légszűrőn keresztűl két vezeték vezet át. A kérdés: mi lehet ez? Az a baj, hogy miután összeraktam azóta a motornak nincs töltése, a motor nem indul el . De ha az aksiból jövő vezetéket eggyel odébbrakom a csokin, akkor van, és a motor be is indul, de a műszerfalon lévő kapcsoló nem működik, így le sem lehet állítani. Mi lehet a baj? Mit tettem tönkre? És hol vannak a biztosítékok? Előrre is kösz.
90kg alatt haveromé megy 115km/h-t
Elvileg 100, gyakorlatban az enyém 85öt megy.(5ben nem gyorsul)
winjan!
az Alapjáratban van komplett bontott ETZ generátor-gyújtásrész 6e ft-ért.
Hali! segítsetek Nekem, 250 ccm MZ TROPHY, oldalkocsival, igen jó állapotban szürke forgalmival, vételkor mit kóstál???
Köszi a gyors válszt!
Atis
hali mindenki!
egy Etz 125 ösnek mennyi a végsebessége? kösz üdv
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|