:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Aki tud segítsen ki légysziv egy pár mz hátsó rugós tag silent blokjával(ha jól tudom ez a neve annak a kis közdarabnak ami bele ül a rugós tag felső és alsó kis perselyébe.) szóval kettő darab külső spirálos rugóhoz kellene 2 darab alsó és két darab felső. sajnos nem akpok sehol sem, ezért kellen pestről szereznem.
aki tud kérem segítsen ki és postázzon le nekem 4 darabot utánvétellel szhelyre.
aki tud segíteni kérem írjon egy mailt
és megadom a lakcímet ahova küldeni kellene.
Tibi
Eladnám nagyon szeretett 125-ös ETZ-met. Most lett felfúratva 150-esre, új tükröket vettem rá nagyon faca karbon mintás. A blokk is fel lett készítve egy horvátországi túrára csak nem ezzel megyünk.lánc és lánckerekek kicserélve német dugattyú szimmeringek cserélve elektronikus gyújtás (gyári). Hátul túraboxal, csomagtartóval, a moci fekete színű, újrakrómozott kipufogóval, hátul valami nyugati index. Tényleg nagyon jó állapotba van, nagyon nehezen válok meg tőle. Még bejáratós 100 km van benne a felújítás óta. Egyébként azért kell megválnom tőle mert közbejött egy alkalmi vétel 250-re és a két motort felesleges fentartani. Ja és hátul 18-as kerék van benne.130.000 ft-ra tartom igaz sokak szerint többet is érne de egy 125(150)-esért nem várhatok többet főleg ha sűrgősen kell a pénz. Naggyából ennyi. További infó e-mailen: ttot61@axelero.hu
Semmi nem változott! :)
Pl. ha ezt-re kell fékkar, az köszönőviszonyban sincs a többivel.
Az viszont sokat segítene ha leírnád, h tárcsafékes-e a gép, van-e pl. térdgumi azon a nagy tankon, vagy pl. látsz-e valami szerszámtartófélét a nyereg hátuljában.
De ami a legfontosabb: téglalap keresztmetszetű, vagy valamilyen más kialakítású, esetleg zárt váz van a gépben.
annit pontosítok (most csináltam pénteken), hogy eredetvizsga tényleg 13, papírok (t.könyv+forgalmi) 12, átírás 15/cm3. Aztán még a kötelező. nem ócsó, de hiába dühöngtem miatta. 250-esnél 29 környékén volt.
Sziasztok!!A 250-es ETZ-nek a tárcsaféket szétszedtem totál és mindent át takaritottam de sajna 1 gram javulás nem történt.Szorulása van mármint a fékpofának,továbra is melegszik a tárcsa mint az állat.Cserélek bármit hogy jólegyen csak motort ne kelljen,mert akkor nekem lessz szorulásom.Előrre is kösz a segitségteket.
Ja, rájöttem, mikor rohantam a vonatra, és nem volt sehol.:) Hétfőn elugrok érte valamikor, ok?
Ez így igaz minimum 5 lityivel érdemes számolni!!!!
fisi
Boky nálam hagytad a kabátod!!!!
Hi!
Tudja valaki, hogy mennyibe kerül boltban egy pár fékpofa etz elsőfékhez?
Előre is kösz!
igazából nagy ívben leszarom , hogy mennyit fogyaszt . kis ügyeskedéssel csak az olajért kell fizetnem tehát az sem izgatna ha 10l-t fogyasztana . elb..tt beállítás mellet evett 5l-t. még szerencse , hogy a te tapasztalataid nem befolyásolják a motorom tulajdonságait :-) .
azért ne essünk tulzásokba..A 250 es ETZ 5 liter alá sosem fog menni.Városban bizony 6 litykó körül van a fogyasztása.
Az én 150-esem most 5 körül eszik országúton, városban nem mérem. Eredetvizsga 13, törzskönyv+forgalmi 8, átírás 2-3, biztosítás ~3.5/év. Nem kevés, de megéri!! :-)
250etz-m vegyes használatban (kb. fele város fele országút) 12l benzinnel 303km-t ment . igaz a végén már csak a párájával .
hihetetlennek hangzik de az elemi matematikával még elboldogulok :-).
Három éve gyakorlatilag 20e Ft. volt az átírás eredetvizsga törzskönyv megszerzése. Olcsóbb biztos nem lett azóta.
150-es Trophy annak idején 4-4,5 litert fogyasztott, igaz mentem vele rendesen.
A 250-es ETZ biztosan megeszi a 6-7 litert, nem számolom, ha van pénzem megyek, ha nincs, akkor ülök itthon.
Üdv!
Azt szeretném kérdezni, hogy egy jól beállított MZ 250, 150 , 125-nek mennyi (őszinte értéket kérek!) a fogyasztása kultúrált városi használatnál?
Valamint, ha most szeretnék venni egy MZ-t, akkor mennyibe kerül a papírmunka?
Köszi a segítséget!
monibu
peti:
A féknyeregben a "majdnem" négyszög keresztmetszetű gumigyűrűt melyik oldalával kell betenni?
Véleményem szerint,úgy hogy a szűkebb része legyen távolabb a fékbetéttől.
Jól megaszondtam :)) de remélem érthető a kérdésem.
M.
Pontosítok, gázmarkolat. Pontos típust nem tudom megmondani, viszont nem veteránmotor vizsgára megy, hanem csak működjön. Az biztos, hogy nagytankos. Így szűkül a kör?
Köszi.
Nekem van ETZ, és TS kerekem is. Az ETZt centíroztani kel. A TS nek látszólag nincs baja, véletlenül került hozzám. Remélem jól azonosítottam be...
mégis miféle MZ 250-hez? TS? ES? TZ?
Pontosan micsoda az a gázkar?
Sziasztok!
Vennék MZ 250-eshez:
-első kereket (fék nélkül)
-ülést
-első fék kart
-gázkart
Ha lehet Budapest, Balaton, vagy Zalaegerszeg környékéről. Köszi a segítséget.
Köszi a segítséget:
Tel: 30/370-8826, 20/323-5515
email: kerizsolt@citromail.hu
A vezeték felcserélésnél érdekes dolgok lehetnek.Van gerjesztés, de nincs töltés, van gerjesztés, van töltés, de a visszajelzés vagy állandóan ég, vagy ki se gyullad.A kombinációk nagy számát sikerült nekem már produkálnom. Tudom ajánlani, hogy nézd meg az elektromos rajzot, nehezen olvasható ugyan, de az látszik, hogy honnan hova megy a vezeték, és vagy szemmel tudod a mocin követni a dolgot, vagy műszerrel, esetleg próba lámpával.
Jó kérdés.... Szerintem a 150esre felmegy a 250es. Az elektromos bekötésben nincs különbség úgytudom.De mi a baj a 150es generátorral? A hírek szerint az se szokott rossz lenni. Még az én kezdő stílusomat is bírta mindig egy jó darabig, pedig igen csak alacsony fordulaton használtam.Csak egy jó aksi kel, jó fesszabályzó(az egyforma a két típuson) és át kel nézni, tisztítani az összes elekromos kontaktust, aztán gond egy szál se.Tudom még ajánlani a biztosíték tartó cseréjét, mert az ETZkben az rém szar szokott lenni....
Öregapó bocsi.
A típusa MZ ETZ 150.
A 250-es ETZ generátort fel lehet rá rakni?
Üdv:
Lala
SOG szimering van a fõtengelyemnél.egy ajkú porvédõs semmi gond vele . benzin és olajálló , használd bátran.
levendel !
ezek szerint én egy mázlista vagyok ! elsõre kifogni jól mûködõ utánngyártott alkatrészt nem semmi :)) !
Most olvasom az olajnyomáskapcsolós ETZ-ről írt cikket. Nemrégiben Warnyúban kellett cserélnem és csak a harmadik ilyen Wartburg-Barkas (magyar utgy.) stb kapcsoló volt hajlandó munkába állni és jól is működni... (igaz a háromban volt 1 bontott is)
Hello,
Láttatok Ti már SOG szimmeringet?
Valami tapasztalat vele?
üdv: Boky
Sziasztok.
Megvettem életem első "nagy" motorját, egy ETZ 250 - est. Miután az első örömön túl voltam, elkezdtem a karbantartást, olajcsere, tömítések, lánckerék alatti szimering cseréje. A légszűrőnek is neki kezdtem, ekkor történt a baj. Rengetek vezeték közűl sikerűlt a légszűrőt kihúzni, ekkor vettem észre, hogy abba a deknibe amelybe a karburátor levegőbeömlője van csatlakozva, ebben egy elektromos áramkör van elrejtve, amiből a légszűrőn keresztűl két vezeték vezet át. A kérdés: mi lehet ez? Az a baj, hogy miután összeraktam azóta a motornak nincs töltése, a motor nem indul el . De ha az aksiból jövő vezetéket eggyel odébbrakom a csokin, akkor van, és a motor be is indul, de a műszerfalon lévő kapcsoló nem működik, így le sem lehet állítani. Mi lehet a baj? Mit tettem tönkre? És hol vannak a biztosítékok? Előrre is kösz.
90kg alatt haveromé megy 115km/h-t
Elvileg 100, gyakorlatban az enyém 85öt megy.(5ben nem gyorsul)
winjan!
az Alapjáratban van komplett bontott ETZ generátor-gyújtásrész 6e ft-ért.
Hali! segítsetek Nekem, 250 ccm MZ TROPHY, oldalkocsival, igen jó állapotban szürke forgalmival, vételkor mit kóstál???
Köszi a gyors válszt!
Atis
hali mindenki!
egy Etz 125 ösnek mennyi a végsebessége? kösz üdv
Futár motoros bolt
1066 Budapest Zichy Jenő utca 34
http://www.extra.hu/motorosbolt/
Sziasztok!
Aki tudja írja meg futárPeti pontos címét, vagy legylább annyit, melyik kerületben székel!
Köszi!
Atis
Bambi!
Tudsz erre reagálni? Én néztem Lada karburátort de még csak hasonló fúvókát se láttam benne. Vagy több féle is van?
KOMPLETT ÚJ ETZ!!!
Eladó ETZ 250 es bontásából MINDEN alkatrész!!!
MÉG RAJTA VAN MINDEN, KOMPLETT!!!
(Még megy a motor!!)
Hívj!!!
0630 4096093
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és Jawa hoz kell!
Gyári és utángyártott alkatrészek olcsón!! TUNINGOK, TUNING SETTEK!
HENGEREK FOGASKEREKEK, SPOILEREK,
SPORTBOBOK... Új és bontott alkatrészek! 0630/4096093
A kérdés megválaszolásához jó lenne tudni a típust.ETZnél a generátoron lehet cserélgetni, a diódáknál csak bizonyos madzagokat, a generátor felőli oldalon. A fesszabályzó felé menő vezetékeket már nem lehet büntetlenül megcserélni.
Sziasztok egy kis segítség elkelne nekem.
A töltésemmel van egy kis gond .
Azt akarom megkérdezni hogyha a generátornál vagy a diódasornál fel vannak cserélve a vezetékek akkor emiatt lehet-e még töltés.
Előre is köszi
Lala
Köszönöm a hozzászólást aszem szombat lessz a napja mikor ezt gyakorlatban átültetem.
gumi alkatrészeket denaturáltszeszben mosd el,az nem teszi tönkre.
Az én tapasztalatom meg az hogy az eredeti is egy rakás szerencsétlenség!!
Nekem az eredeti betét tulképp szét ette a tárcsát kb 18 ezer km alatt jól összebarázdálta!!
Akkor szerztem fű alól egy zsír tárcsát- és vettem EBC betétet 5 ezerért egy párat.- az már nem karistolgatja....
fisi
Nem nagy dolog, tulajdonképpen csak szét kell szedni alkotóelemeire, mindent szépen meg kell pucolni, különös tekintettel a féknyereg-öntvényre (sarkok, járatok) aztán összerakni.
Ha szét kell szedni, akkor a dugattyúk nem járnak könnyen, viszont szétszedni nem lehet erőszakkal (fogó, satu, csvarhúzó tilos!) Én úgy csináltam, hogy porvédő le, a dugókat beolajoztam, benyomtam amennyire lehet, aztán az egyik dugót aztalos szorítóval befogtam a helyére, és a fékcső helyén kapot egy 5-6 baros lökést a kompresszorból (sokszor egy jó kézipumpa néhány lökése is elég). Utána dugó kicsit vissza, és a másik oldallal ugyanez.
Ezután szétcsavaroztam a két nyeregfelet, gumikat ki, és jött a takarítás nitrohigitóval.
A kiöregedett gumialkatrészeket cserélni érdemes. Nekem az a tapsztalatom, hogy a dugattyúk tömítettségét biztosító majdnem (!)négyszögprofil gumigyűrűk nem szoktak elöregedni, egyedül mechanikai sérülés esetén kell őket cserélni. Érdemes ennek a guminak a tisztítását is alaposan elvégezni. Én ehhez nem használnék benzint, és mivel féktisztítóm nem volt, egszerűen tiszta fékolajba mártott ronggyal végigdörzsöltem az összes felületét, hát jött le róla rátapadt kosz így is rendesen.
Az összerakás már egyértelmű. A legsérülékenyebb pont a légtelnítőcsavar menete, ha ez jó, akkor is érdemes egy autósboltban trabihoz való finommenetes sárgréz légtelnítőcsavart venni (100 Ft) és azzal nekiállni a későbbi légteltnítésnek. Az aluminiumba csavarodó csővégeket csak ésszel szabad meghúzni, mert sajnos az is kiszakadhat.
Ja és minden menetet betekerés előtt finom zsírozni érdemes.
A jó fék jó fékbetét nélkül semmit nem ér. Én javaslom elsősorban a bontott de elég vastag DDR-t. Az a tuti. A második sorban a török gyártmányok állnak (Futár Peti) elég jók. A magyar betéttel rossz tapasztalatim vannak, vagy csúszik, vagy megeszi a tárcsát.
Ha a főfékhengerrel nincs gond (nagyon lassú behúzás esetén is van határozott nyomáspontja), akkor nem érdemes bántani. Az utángyárott karmantyú is lutri, csak akkor érdemes cserélni ha már kezd átereszteni. A féktartályt érdemes a mechanikai kosztól kipucolni (nekem a fültisztító jött be) és a feltöltés előtt átöblíteni simán tiszta fékolajjal (feltöltés - alul kispriccelés).
Ja és érdemes mind a féknyereg, mind a főfékhenger estében, a fékcső csavarjait még a kormányra / telóra felszerelt öntvényekben meglazítani (és a visszaszerelésnélott meghúzni). Legjobb az erre a célra kitalált fékcsőkulcs (gyártható házilag egy masszívabb csillagkulcs besliccelésével is). A villáskulcs csak elkeni a hatlapot.
Hirtelen ennyi.
Peti74
Hello mecett!!!
A 25 ezer ft- os Bing karbira gondolsz ami a 250- re való???
Mert ha igen akkor nem csodálom hogy kicsinek tartottad a főfúvókát!!4 118 van rá írva, de valójában akkora sincs!! (bambi áltla bemérve), nekem Bambi csinált hozzá vagy 6 féle méretűt anno asszem a lada valamelyik fúvókája pont oda illik, aztán nemkem kalibrálóval csinált anno egy készletet 120- 145- ig asszem??!!!!! :)))
Szal őt keresd hátha tud most is segíteni- nekem egyébként a 125 jött be idáig bár felette még nem próbáltam, nekem az a méret elég!
Miki 63!!
Anno kovács Peti barátom írt egy kis cikket erről, én fényképeztem- az archívumban, vagy a cikkek közt megtalálod!!
fisi
Adja magát, de nem működik: fullgázon fullad a motor, akárhol áll a tű.
Helló mindenkinek!Az első fékem (tárcsa) nekem is állandóan fog és gondoltam meg szerelem.De itt jön a problémám hogy nekem a /1-esem dobos volt annó és igy gyakorlatom benne nulla.Valaki lagyenszives leirni a gyakorlati tudnivalókat 1 ijen felujitásnál mert mint ahogy Peti74 mondta kevés az időm és nincs kedvem sem kisérletezni vele hogy majd a saját kinomom jőjjek rá.Eggy gyakorlatias ETZ-s segitségét várom.Monjuk éppen te Peti74 nagyon + köszönném a szivességedet..
Nem hitetlenkedni akartam csak téleg azt olvastam! Amúgy már le van szedve és az esztergályosnál is volt. Menet...De nem tudta megcsinálni. (Az igaz hogy még nem méregettem gondoltam előbb itt tisztázom a dolgokat!)
Üdv
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|