:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Zénó, lehet, hogy segít, ha a sebesség rögzítő csavart beállítod. A 250semen ez egy rendesen kilógó csavar volt, haól emlékszem, a blokk felső részén. De lehet, hogy akkor meg a többi sebesség nem lesz az igai.Kiderül....
BAMBI!!!
Ha olvasod, légyszi reagálj, szeretném igénybe venni a segítséged fúvókaügyben.
Köszi
Sziasztok!
Az etz -m csinálja mostanában hogy kidobja az ötödiket ha kiseb gödörbe megyek. Mit lehetne ez ellen tenni mert a rüsztömmel nem akarom folyton tartani ilyen terepen..Mi a hiba? hogy javítsam..
Zoli
Heló!Nekem is van egy 150-s (felfúrt) .Megvan még a motorod?Én vennék alkatrészeket.Nem akarok nevetséges árat mondani 15000ftért nem adnád el az egészet?
Köszi Öregapó a tanácsaid.
A szimmeringek minden tekintetben biztosan jók. (noha mostanában egész kicsit ingadozik az alapjárat, de ez legyen a legkevesebb) A két blokkfél tömítetlenségére én is gyanakodtam, de nem utal erre semmi. Az illesztésnél kívülről nem tapasztaltam szivárgást, és szerintem belül sem szivároghat, hisz akkor benzinesnek kellene lennie a hajtóműolajnak, de nem olyan. Hengerfej tömít, hengertalpnál szintén nincs probléma, így talán csak a henger lehet a ludas. Most szétszedem újra, felfuratom 150re, csatornákat kitisztítom, karbi alakítását hagyom, hengerfejet szintén, és majd meglátjuk. Remélem jó lesz.
Czifi!
Szerintem az égéstér kormossága nem lehet nagy katasztrófa, meg a dugó tetejéé sem, pláne ha bejáratás miatt plusz olajat kapott (ha nem akkor nemtudom). A gyűrűhézag ugye megfelelő. Amúgy mi a baj? Nem megy rendesen a motor?
Semi!
Írtam az mzklubos címre. Tagságimmal mi a helyzet? Webszerkesztésben segítség?
Uraim önöknek is ajánlom szeretettel:
http://www.freeweb.hu/pandagyik/copycon.mp3
Aki úgy gondolja vegye meg a Magyar Motoros Újság (MMÚ) legújabb számát, ma jelent meg! Van benne egy MZ-s cikk! :-)
Egy TS-t a méh telepre?-GYILKOS!!!!!!
Hali!
Megvannak a 150-es gyári fúvóka méretek is-azok biztos helyesek!
Le is írom:
-fővúvóka: 95
-tűfúvóka: 65
-indítófúvóka: 75
-üresjárási fúvóka: 40
Üdv
Sziasztok!
Valaha volt fent a lapon egy cikk ami a dugattyúk beégésének lépcsőfokait képekkel illusztrálta. Most erre lenne szükségem, de nem találom.
Segítsetek!
Egyébként szétszedtem a 125-ös ETZ-m hengerét. A dugó nem nagyon de az alsó gyűrű alatt is barnásvörösösen el van színeződve. Pontosabban rá van égve valami. A szoknya és hajtókar jó állapotban van, akárcsak a csap. A dugó teteje meg az égésétr azonban vastagon dzsuvás. Fekete korom van ráégve miliméteres vastagságban. A gyűrűkopásom 0,6 mm-volt, tehát bőven a gyári megengedetten belül volt. (Egyébként levételkor eltörtem az egyiket, szóval mindenképpen csere.)
Mitől lehet fekete kormos az egész égéstér, meg dugótető?
Üdv.
Hali!
Van egy 31 éves Ts 125-ös Mz-m, ami nagyon útban van már. Ha valakit esetleg érdekelne, akkor olcsó pénzér elviheti. Ha nem lesz rá igény, akkor hamarosan végleg el fog tűnni a Méh telepen. Sajnálnám, de már nem tudom tovább kerülgetni.
Valaki mentse meg az utókornak, mert tényleg barbárság áldozata lesz.
Ha másképp nem megy, legalább alkatrész donorként folytahassa földi pályafutását.
Tel: 06-30/ 93-93-892
Üdv: Tomi
Sziasztok. Szerintetek érdemes 251-re rezós dobot rakni,vagy hagyjam fenn a jó kis kisiparit?
Eikel!
Sokan vagyunk ám :). Köszi, de asszem a 125ös fúvókái egész más méretűek sajnos. Egyébként régebben én is azt a peremet vettem alapul a beállításnál, de arra gondolok, h az inkább csak a tengelyt nem engedi kicsúszni, egyéb szerepe nem nagyon van. DE az túl egyszerű és egyértelmű lett volna az ndk-s okostojásoktól, ha ahhoz képest határozták volna meg a szintet. Nem, az nem szakszerű, mit nem akar már a tulajdonos ;-)
kösz a hsz-t!
szerintem minden manuális váltó olaj jó bele.(80W-90 számot viselő).
Gondolom, le volt lakatolva a motorod, és mérgében borította fel, amiért nem tudta elvinni.Nem biztos, hogy leszívták, lehet hogy a benzin is kifolyt. Eszméletlenül szemét emberek vannak.
Helló!
Valami barom leszívta a mocimat az éjjel a parkolóban de fel is borította.
Letört a tükör és kifolyt az olaj.
251-es be milyen olaj javalott?
Előre is köszi!!
Nekem volt egy magyar gyártmányú, a zsigulimhoz, azt alakítattam át egy henger két ütemre. Nem volt olcsó, de most jó
Ja, én jobban szeretném az elektromos fordulatszám mérőt, de ahhoz nyákot kel maratni, rohangászni a szükséges ick után. Ráadásul az általam talált kapcsolások tápjainak védelmét egy kicsit át kel alakítani, mert túl könyen száll el valamelyik ic.Zavarszűrő tekercs, shotky dióda.( a helyesírásért nem vállalok felelőséget)Szóval gond az elektromossal is van....
Bocs, hogy beleszólok, én elektromosra csinálnám, nincsen macera a bowdenekkel, a gyújtásról megy, pontosabb is.
Nekem a henger talp alatt is volt tömítés. A készletben is szerepel. Azt hiszem, a henger belső fala, a rések megsérülhetnek például egy eltört gyűrű miatt is annyira, hogy fúráskor is marad vissza hiba.Annyira nem értek hozzá, de azt hiszem a réseket leverheti egy tulságosan kóválygó dugó is. Szerintem a csavarokat is lehet olyan barbár módon meghúzni, hogy többé nem tömíthető rendesen.
Az elősűrítést pedig sok féleképpen lehet csökkenteni. Nekem például egy elszakadt lánc törte be kissé a blokkot.Lehet, hogy a két fél blokk közötti tömítetlenség is okozhat ilyesmit. Vagy előfordul, hogy a szimering alól hagyják ki a generátor oldalon azt az alátét tárcsát, amit sok néven neveznek, de nélküle kiszuszog a nyomás.Ilyenkor vagy fals levegőt szív, vagy kifúj ott, attol függően, hogy van berakva a szimering. A robbantott ábrán nem mindig szerepel a dolog, előfordul, hogy a szerelő nem MZ specialista.Azért nincs kizárva, hogy egy jó hengertalp tömítés megoldja a dolgot.
Köszi Öregapó!
Én is valami ilyenre gyanakszom, de nem fúj ki sehol a hengerfej meg szerintem a henger sem repedt vagy ilyesmi. A szimmeringek jók. Akkor az átömlőcsatornákkal lehet valami? Azok el tudnak dugulni valahogy?
Ja, és még egy kérdés. Hengertalp alá tegyek papírt, vagy elég a jó minőségű paszta.
Előre is köszi.
hopp! lemaradt a címe "álltalános kétütemû tunning" .
hali eikel!
ez nem hiba . teljesen természetes jelenség. a dugattyúvezérlés velejárója . a membránvezérlésrõl a "tunning , fejlesztés" rovatban "Reed szelep (szívó membrán) ETZ 250-re" címmel találsz cikket .errõl a jelenségrõl meg a szakirodalomban van egy írás .
Helló Tomóka!
Köszi a segítséget!
Egy gondom van ezzel a dologgal amit írtál, hogy ez nekem latin.
Mit jelent a membránvezérlés és a vákuumkamra.
Azt szeretném kérdezni, hogy ez a hiba mit okoz a motornak, talán teljesítménycsökkenést?
Bocs a buta kérdésekért én ezekről még nem hallottam.
Válaszodat előre is köszönöm!
Üdv
Hi Levendel!
Éljen vannak még rajtam kívűl TS lovasok.
Nekem 125-ös a TS-em, de ha gondolod a fúvókák adatait leírhatom ha érdekelnek-persze csak a gyárit tudom.
A benzin szintet én mindíg a karbi alján lévő peremhez nézem-azt ha pont ellepi a benzin nekem akkor jó.
Az úszó: szerintem vegyél egy újat, mert a kalapács biztos nem tett neki jót vagy ha sok az időd akkor hajligasd vissza és próbálgasd.-az úszón a két testnek egyformán kell álnia!
A városi fogyasztásom szigorú 60 km/h-s sebességgel kb. 3,8 liter.
Üdv
Hali,én a 251-esbe Husqvarna olajat öntök a 95-ös benzinhez.1:50 a keverési arány-és van benne füstölésgátló.1700Ft/liter és a flakon adagolós.
Én azt vettem észre hogy szereti a gép,nem is annyira füstöl,csak picit erősebben lehet érezni a füstszagot!
Köszi a helyreigazítást!
Akkor valszeg más gyíkja lesz, tlán főtengelycsap kikopott...
Ennek több oka is lehet. Például az elősűrítés hiánya.Valamelyik vezérlő rés sérülése.Szimering hiba.Esetleg csak rosszul berakott szimering.Valami a hengerfejjel, amire nem is gondolunk.Vagy a hengerrel, lehet, hogy olyan sérülés van rajta, amit a tömítés már nem korrigál.
Ugyanez a gondom nekem is, a 125ösömmel, ami szintén épphogy be lett járatva és nem megy többet 85nél. Lehúztam a hengert és lám, gyűrűk kopottak.(1.6mm hézag!)
Ugyhogy engem is érdekelne hogy ez miért van.
Sziasztok!
A következő gondom lenne. Nem volt kompresszió a motorban, ezért felfurattam. Én gyárinak hittem, de egyszer már volt fúrva, a jelek szerint az első túlméret még DDR dugót kapott. Össze lett szervizben rakva második túlméretre fúrva. Az elején kicsit szorult, aztán idővel ez megszűnt. 400 km után lett elegem belőle, hogy nem javult jottányit sem. Kompresszió: megintcsak 6 bar. Se én, se a szerelő nem tudja, mi történt. Meg nem szorult közben, semmi baja nem volt, nem fúj ki sehol, kompresszió mégsincs, a motor ugyanolyan szar, mint volt.
Most még egy próbát teszek 150re furatva. Ha tudtok esetleg valamit, akkor megköszönném, mert az őrületbe kerget ez a probléma.
Hali!
Én meg egy Challoils nevű import olasz
ásványi olajat használok trabitól mz-ig,
és baromira bevált (api tc,jaso fb,iso gb teljesítményfokozattal,szerintem elég jó).Pirosra festi a benzint, baromi jól néz ki:).Mivel a benzint nem
mindig tudom pontosan kimérni,1/45-be keverem. Abban egyetértünk, hogy a kútinál minden jobb. Csá
Bár még nem próbáltam, de a környezetem a motorfűrésztől a barkaszig minden kétüteműbe Prista márkájú félszintetikus olajat használ, literenként olyan 8-900-ért.
Én az ETZmbe 1/50 kevertem az olajat. A hivatalos arány is ez. Volt , hogy szintetikussal próbálkoztam, de nem igazán látszódott a különbség.A szintetikussak igazából a pörgőssebb motorokhoz kellenek.Egy ami nekem nagyon nem jött be, az a Mol kuti 1/40 es keverék. Túl sok benne az olaj, és valami ragacs képződik belőle.Nekem valami harmadrendű amerikai olaj volt a kedvencem, literenként 1200 ért.Most a javámhoz mégis kútnál tankolok keveréket, ez jobban elviseli.De lehet, hogy megint átálok saját keverésre.
Köszi tomóka!
Remélem ezzel nem fog füstölni:)
Ha már itt tartunk, megkérdezhetem ki milyen olajat és milyen arányban használ? És hogy mik a tapasztalatok? És hopgy mennyibe kerül? köszi
semmi jelentõsége nincs !
volt , hogy a tankomban 3 féle olaj keveredett és nem okozott gondot.
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy ha eddig keveréket tankoltam kútnál, de mostantól szeretnék szintetikus házilag kevert naftával menni, akkor elég e ha elhasználom a tankban lévő keveréket és utána öntöm amit kutyulok, vagy ki kell öblíteni a tankot, hogy ne keveredjen az ásványi olaj a szintetikussal? Remélem nyugisan rá lehet tölteni, és nem számít mondjuk 1-2 deci régi keverék, de azért nem szeretnmékl hülyeséget csináléni! Előre is köszi
Ja
mennyé be a Zichy uccába mer ott van török asszem 4 vagy 4,5 ezerér.Nekem most az van benn de kihály.Csendes jol megy nem csörög(annyira mint a magyar). És könnyebb is kb 30 grammal
halla
Köszi a tanácsot. Levettem a hengerfejet és felfedeztem a hengerfejtömítés hiányát. Megyek és veszek is egyet. Az probléma, hogy a dugattyú tetején ütődések látszódnak, meg a hengerfejben is de a peremek és az élek nem sérültek. ????
Hali tibcsi!
Ne vegyel merget arra amit most irok, de szerintem csak arrol van szo, hogy kilazultak az anyak a hengerfejen...De az is lehet, hogy valamelyik tocsavar tort el, vagy kicsavarodott a blokk feloli resze!Szerintem vedd le a hengerfejet es akkor minden kiderul...A hengerfejtomitesed is lehet felelos a problemaert!Ha elegett, akkor csere!
Ha visszeteszed a hengerfejet, arra is figyelj, hogy atlosan huzd meg az anyakat!Jah es levetelkor is atlosan old fel oket!Csak hogy ne legyen semmi problema azert irom...Gondolom ezt Te is tudtad!:)Udv: TaHo
Sziasztok!
Nemreg tortent egy kis baleset a 251es ETZ-mmel!(Gyurutores)!:(Emiatt furni kell => dugatyu,hajtokar,fotengelycsapanyak csereje!!!Valaki tudna nekem jofajta dugattyu markat ajanlani???Es hozzavetoleges arat mondani??
Valaszotokat elore koszonom: TaHo
250-es ETZ-n kifúj a hengerfej és furcsa hng jön lentről nagyobb gázadáskor de lehet hogy csak a kifújás hangja. Mi lehet a probléma? Kérlek benneteket minél hamarabb segítsetek!!
nem akarok okoskodni de a 71-es furat ha a löket nem változik csak 261ccm.
hali EIKEL !
ez tipikus dugattyúvezérlés hiba :-)) !
a lefelé mozgó dugattyú mielõtt lezárná a szívónyílást , a keverék egy részét viszanyomja a karbin keresztül.ez a jelenség a gázlengés. membránvezérléssel csökkenthetõ , ha ezt kombinálod vákumkamrával akkor (állítólag) teljesen megszûntethetõ.
A fiókom nincs tele, a hócipőm van tele. Az Externettel, a szolgáltatómmal. Állandóan hülyeségeket üzen vissza azoknak, akik írnak nekem. Szerencsére megkapom a leveleket azért. A tied is befutott. Egyébbként félelmetes, közel ötven megás a férőhely a boxomban, nem tud betelni, csak hónapok alatt.
Öregapó, tele van a mailboxod.
Szétnézek a padláson mer nálam lehet hogy van de nem biztos.
halla
Halika
Még mindig nincs ES-re jobbos tükröm. Legyetek szivessek nézzetek szét hátha van valahol az országban. Bárhova elmegyek érte. Elöre is köszi.
csőváz
kilozulu
Dino! Eikel! És más Ts 150 lovasok, akiket nem találok a fórumban!
Segítségre lenne szükségem Ts 150 porlasztóbeállítás -ügyben. Most raktam össze a gépet, de valahogy nem jár túl jól. Nektek hogy van beállítva pl. a sokat emlegetett benzinszint?
Dino, te forszíroztad a leszedett úszóházas beállítást, szerintem is ez a helyes, már csak azért is mert forrasztott úszóm van, amit nemrég a kilós kalapács alatt találtam meg ;-).
Végülis mekkora a szint leszedett úszóházban? Hányadik rovátkába kerül a részterheléstű ?
És mekkorák a fúvókák a ti porlasztóitokban? Ez csak azért érdekes, mert 3 forrásból (MZ hogyan tovább, Hogyan jav. motorkerékpáromat, stb.) + az én porlasztómban lévő fúvókák adataiból pont négyféle méret adódik pl a főfúvókára.
És ami még érdekes: mit fogyasztanak a gépeitek, nem túl hajszolt városi forgalomban?
Bocs, ha sokat kérdezek, de nem nagyon tudok zöld ágra vergődni ezzel a benzindologgal.
Sziasztok!
Ki tud arról valamit, hogy hogyan lehet nem fordszámmérős TZ-t fordszámmérősíteni?
Kell-e spéci főtengely, vagy a fordspirált meghajtó csiga csak úgy felcsavarozható a főtengely végére.
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv: Bandi
Szerintem lehetséges a menetfúrás. Az a meglázásom, hogy talán házilag is meg lehet a dolgot csinálni. A régi kopott hetes menet eléhgé mevezeti a menetfúrót, nem hiszem, hogy ferde lenne a menet utánna. Vágtam keményebb anyagba is menetet.Az excenter felfúrása már nagyobb gond. Azt valóban jobb lenne talán műhelyben csinálni.Jobb lenne esztergával csinálni mint fúróval.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|