:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nekem volt egy magyar gyártmányú, a zsigulimhoz, azt alakítattam át egy henger két ütemre. Nem volt olcsó, de most jó
Ja, én jobban szeretném az elektromos fordulatszám mérőt, de ahhoz nyákot kel maratni, rohangászni a szükséges ick után. Ráadásul az általam talált kapcsolások tápjainak védelmét egy kicsit át kel alakítani, mert túl könyen száll el valamelyik ic.Zavarszűrő tekercs, shotky dióda.( a helyesírásért nem vállalok felelőséget)Szóval gond az elektromossal is van....
Bocs, hogy beleszólok, én elektromosra csinálnám, nincsen macera a bowdenekkel, a gyújtásról megy, pontosabb is.
Nekem a henger talp alatt is volt tömítés. A készletben is szerepel. Azt hiszem, a henger belső fala, a rések megsérülhetnek például egy eltört gyűrű miatt is annyira, hogy fúráskor is marad vissza hiba.Annyira nem értek hozzá, de azt hiszem a réseket leverheti egy tulságosan kóválygó dugó is. Szerintem a csavarokat is lehet olyan barbár módon meghúzni, hogy többé nem tömíthető rendesen.
Az elősűrítést pedig sok féleképpen lehet csökkenteni. Nekem például egy elszakadt lánc törte be kissé a blokkot.Lehet, hogy a két fél blokk közötti tömítetlenség is okozhat ilyesmit. Vagy előfordul, hogy a szimering alól hagyják ki a generátor oldalon azt az alátét tárcsát, amit sok néven neveznek, de nélküle kiszuszog a nyomás.Ilyenkor vagy fals levegőt szív, vagy kifúj ott, attol függően, hogy van berakva a szimering. A robbantott ábrán nem mindig szerepel a dolog, előfordul, hogy a szerelő nem MZ specialista.Azért nincs kizárva, hogy egy jó hengertalp tömítés megoldja a dolgot.
Köszi Öregapó!
Én is valami ilyenre gyanakszom, de nem fúj ki sehol a hengerfej meg szerintem a henger sem repedt vagy ilyesmi. A szimmeringek jók. Akkor az átömlőcsatornákkal lehet valami? Azok el tudnak dugulni valahogy?
Ja, és még egy kérdés. Hengertalp alá tegyek papírt, vagy elég a jó minőségű paszta.
Előre is köszi.
hopp! lemaradt a címe "álltalános kétütemû tunning" .
hali eikel!
ez nem hiba . teljesen természetes jelenség. a dugattyúvezérlés velejárója . a membránvezérlésrõl a "tunning , fejlesztés" rovatban "Reed szelep (szívó membrán) ETZ 250-re" címmel találsz cikket .errõl a jelenségrõl meg a szakirodalomban van egy írás .
Helló Tomóka!
Köszi a segítséget!
Egy gondom van ezzel a dologgal amit írtál, hogy ez nekem latin.
Mit jelent a membránvezérlés és a vákuumkamra.
Azt szeretném kérdezni, hogy ez a hiba mit okoz a motornak, talán teljesítménycsökkenést?
Bocs a buta kérdésekért én ezekről még nem hallottam.
Válaszodat előre is köszönöm!
Üdv
Hi Levendel!
Éljen vannak még rajtam kívűl TS lovasok.
Nekem 125-ös a TS-em, de ha gondolod a fúvókák adatait leírhatom ha érdekelnek-persze csak a gyárit tudom.
A benzin szintet én mindíg a karbi alján lévő peremhez nézem-azt ha pont ellepi a benzin nekem akkor jó.
Az úszó: szerintem vegyél egy újat, mert a kalapács biztos nem tett neki jót vagy ha sok az időd akkor hajligasd vissza és próbálgasd.-az úszón a két testnek egyformán kell álnia!
A városi fogyasztásom szigorú 60 km/h-s sebességgel kb. 3,8 liter.
Üdv
Hali,én a 251-esbe Husqvarna olajat öntök a 95-ös benzinhez.1:50 a keverési arány-és van benne füstölésgátló.1700Ft/liter és a flakon adagolós.
Én azt vettem észre hogy szereti a gép,nem is annyira füstöl,csak picit erősebben lehet érezni a füstszagot!
Köszi a helyreigazítást!
Akkor valszeg más gyíkja lesz, tlán főtengelycsap kikopott...
Ennek több oka is lehet. Például az elősűrítés hiánya.Valamelyik vezérlő rés sérülése.Szimering hiba.Esetleg csak rosszul berakott szimering.Valami a hengerfejjel, amire nem is gondolunk.Vagy a hengerrel, lehet, hogy olyan sérülés van rajta, amit a tömítés már nem korrigál.
Ugyanez a gondom nekem is, a 125ösömmel, ami szintén épphogy be lett járatva és nem megy többet 85nél. Lehúztam a hengert és lám, gyűrűk kopottak.(1.6mm hézag!)
Ugyhogy engem is érdekelne hogy ez miért van.
Sziasztok!
A következő gondom lenne. Nem volt kompresszió a motorban, ezért felfurattam. Én gyárinak hittem, de egyszer már volt fúrva, a jelek szerint az első túlméret még DDR dugót kapott. Össze lett szervizben rakva második túlméretre fúrva. Az elején kicsit szorult, aztán idővel ez megszűnt. 400 km után lett elegem belőle, hogy nem javult jottányit sem. Kompresszió: megintcsak 6 bar. Se én, se a szerelő nem tudja, mi történt. Meg nem szorult közben, semmi baja nem volt, nem fúj ki sehol, kompresszió mégsincs, a motor ugyanolyan szar, mint volt.
Most még egy próbát teszek 150re furatva. Ha tudtok esetleg valamit, akkor megköszönném, mert az őrületbe kerget ez a probléma.
Hali!
Én meg egy Challoils nevű import olasz
ásványi olajat használok trabitól mz-ig,
és baromira bevált (api tc,jaso fb,iso gb teljesítményfokozattal,szerintem elég jó).Pirosra festi a benzint, baromi jól néz ki:).Mivel a benzint nem
mindig tudom pontosan kimérni,1/45-be keverem. Abban egyetértünk, hogy a kútinál minden jobb. Csá
Bár még nem próbáltam, de a környezetem a motorfűrésztől a barkaszig minden kétüteműbe Prista márkájú félszintetikus olajat használ, literenként olyan 8-900-ért.
Én az ETZmbe 1/50 kevertem az olajat. A hivatalos arány is ez. Volt , hogy szintetikussal próbálkoztam, de nem igazán látszódott a különbség.A szintetikussak igazából a pörgőssebb motorokhoz kellenek.Egy ami nekem nagyon nem jött be, az a Mol kuti 1/40 es keverék. Túl sok benne az olaj, és valami ragacs képződik belőle.Nekem valami harmadrendű amerikai olaj volt a kedvencem, literenként 1200 ért.Most a javámhoz mégis kútnál tankolok keveréket, ez jobban elviseli.De lehet, hogy megint átálok saját keverésre.
Köszi tomóka!
Remélem ezzel nem fog füstölni:)
Ha már itt tartunk, megkérdezhetem ki milyen olajat és milyen arányban használ? És hogy mik a tapasztalatok? És hopgy mennyibe kerül? köszi
semmi jelentõsége nincs !
volt , hogy a tankomban 3 féle olaj keveredett és nem okozott gondot.
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy ha eddig keveréket tankoltam kútnál, de mostantól szeretnék szintetikus házilag kevert naftával menni, akkor elég e ha elhasználom a tankban lévő keveréket és utána öntöm amit kutyulok, vagy ki kell öblíteni a tankot, hogy ne keveredjen az ásványi olaj a szintetikussal? Remélem nyugisan rá lehet tölteni, és nem számít mondjuk 1-2 deci régi keverék, de azért nem szeretnmékl hülyeséget csináléni! Előre is köszi
Ja
mennyé be a Zichy uccába mer ott van török asszem 4 vagy 4,5 ezerér.Nekem most az van benn de kihály.Csendes jol megy nem csörög(annyira mint a magyar). És könnyebb is kb 30 grammal
halla
Köszi a tanácsot. Levettem a hengerfejet és felfedeztem a hengerfejtömítés hiányát. Megyek és veszek is egyet. Az probléma, hogy a dugattyú tetején ütődések látszódnak, meg a hengerfejben is de a peremek és az élek nem sérültek. ????
Hali tibcsi!
Ne vegyel merget arra amit most irok, de szerintem csak arrol van szo, hogy kilazultak az anyak a hengerfejen...De az is lehet, hogy valamelyik tocsavar tort el, vagy kicsavarodott a blokk feloli resze!Szerintem vedd le a hengerfejet es akkor minden kiderul...A hengerfejtomitesed is lehet felelos a problemaert!Ha elegett, akkor csere!
Ha visszeteszed a hengerfejet, arra is figyelj, hogy atlosan huzd meg az anyakat!Jah es levetelkor is atlosan old fel oket!Csak hogy ne legyen semmi problema azert irom...Gondolom ezt Te is tudtad!:)Udv: TaHo
Sziasztok!
Nemreg tortent egy kis baleset a 251es ETZ-mmel!(Gyurutores)!:(Emiatt furni kell => dugatyu,hajtokar,fotengelycsapanyak csereje!!!Valaki tudna nekem jofajta dugattyu markat ajanlani???Es hozzavetoleges arat mondani??
Valaszotokat elore koszonom: TaHo
250-es ETZ-n kifúj a hengerfej és furcsa hng jön lentről nagyobb gázadáskor de lehet hogy csak a kifújás hangja. Mi lehet a probléma? Kérlek benneteket minél hamarabb segítsetek!!
nem akarok okoskodni de a 71-es furat ha a löket nem változik csak 261ccm.
hali EIKEL !
ez tipikus dugattyúvezérlés hiba :-)) !
a lefelé mozgó dugattyú mielõtt lezárná a szívónyílást , a keverék egy részét viszanyomja a karbin keresztül.ez a jelenség a gázlengés. membránvezérléssel csökkenthetõ , ha ezt kombinálod vákumkamrával akkor (állítólag) teljesen megszûntethetõ.
A fiókom nincs tele, a hócipőm van tele. Az Externettel, a szolgáltatómmal. Állandóan hülyeségeket üzen vissza azoknak, akik írnak nekem. Szerencsére megkapom a leveleket azért. A tied is befutott. Egyébbként félelmetes, közel ötven megás a férőhely a boxomban, nem tud betelni, csak hónapok alatt.
Öregapó, tele van a mailboxod.
Szétnézek a padláson mer nálam lehet hogy van de nem biztos.
halla
Halika
Még mindig nincs ES-re jobbos tükröm. Legyetek szivessek nézzetek szét hátha van valahol az országban. Bárhova elmegyek érte. Elöre is köszi.
csőváz
kilozulu
Dino! Eikel! És más Ts 150 lovasok, akiket nem találok a fórumban!
Segítségre lenne szükségem Ts 150 porlasztóbeállítás -ügyben. Most raktam össze a gépet, de valahogy nem jár túl jól. Nektek hogy van beállítva pl. a sokat emlegetett benzinszint?
Dino, te forszíroztad a leszedett úszóházas beállítást, szerintem is ez a helyes, már csak azért is mert forrasztott úszóm van, amit nemrég a kilós kalapács alatt találtam meg ;-).
Végülis mekkora a szint leszedett úszóházban? Hányadik rovátkába kerül a részterheléstű ?
És mekkorák a fúvókák a ti porlasztóitokban? Ez csak azért érdekes, mert 3 forrásból (MZ hogyan tovább, Hogyan jav. motorkerékpáromat, stb.) + az én porlasztómban lévő fúvókák adataiból pont négyféle méret adódik pl a főfúvókára.
És ami még érdekes: mit fogyasztanak a gépeitek, nem túl hajszolt városi forgalomban?
Bocs, ha sokat kérdezek, de nem nagyon tudok zöld ágra vergődni ezzel a benzindologgal.
Sziasztok!
Ki tud arról valamit, hogy hogyan lehet nem fordszámmérős TZ-t fordszámmérősíteni?
Kell-e spéci főtengely, vagy a fordspirált meghajtó csiga csak úgy felcsavarozható a főtengely végére.
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv: Bandi
Szerintem lehetséges a menetfúrás. Az a meglázásom, hogy talán házilag is meg lehet a dolgot csinálni. A régi kopott hetes menet eléhgé mevezeti a menetfúrót, nem hiszem, hogy ferde lenne a menet utánna. Vágtam keményebb anyagba is menetet.Az excenter felfúrása már nagyobb gond. Azt valóban jobb lenne talán műhelyben csinálni.Jobb lenne esztergával csinálni mint fúróval.
250-es ETZ-n kifúj a hengerfej és furcsa hng jön lentről nagyobb gázadáskor de lehet hogy csak a kifújás hangja. Mi lehet a probléma? Kérlek benneteket minél hamarabb segítsetek!!
Sziasztok!
A főtengelyem végén a menet szét van menve, ezért nem lehet az excentert rendesen rögzíteni, és így is mindig széteszi a csavart, ami 7-es, és égen-földön nem lehet kapni amúgy sem.
Arra gondoltam, hogy egy 8-as menetet lehetne bele fúratni. Ez lehetséges? Tudtok ajánlani olyan műhelyet, ahol megcsinálják?
Rázkódik egy kicsit, az igaz, de a zabálással nincs gond, a hétvégi túrán 3as tűállással kb. 5 lityi körül evett. A bajom vele az, hogy féltem a főtengelyem, sztem már eddig is rendesen meggyepálta, valamint nem lehet rendes alapjáratot állítani, meg 90-nél morog mint egy traktor...
Jó az csak 250-esnek.
Köszönöm a tippet.
Gondolom a felfúrt moci zabált mint az az állat, és biztosan rendesen rázkódott is.Én az új hengerre szavazok. Vagy egy nemfúrt bontott hengerre, furatva.
Sziasztok! Szeretném ha tanácsot adnátok az alábbi problémámban:
250-es ETZ-m van és 71-esre (kb. 290ccm) fúrt hengerem szeretném vissza"butíttatni" az alapállapotára.
Szerintetek mi a tartósabb, járhatóbb út? A, Újraperselyezés vagy B, zsír új henger.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdvözletem Mindenkinek!
Nekem az egy gyanus jel, ha valóban lassan ejti vissza a fordulatot alapjáraton.A fordulatszám lassú esése úgy emlékszem a benzinben szegény keverékre, fals levegőre jellemző.Fals levegőnél viszont magától is emelkednie kellene néha a fordulatnak.A benzinben túl gazdag keveréktől gyenge ugyan a motor, de nem marad fenn a fordulat gáz visszavételkor(üres járatban).Ezért gondoltam a kompresszió hiányra.Ezen kívül valóban lehetséges az alapjárati fúvóka szűk volta, esetleg a túl alacsony(nem a magas!) benzin szint a karbiban.Személyes tapasztalatom egyébbként az, hogy az ETZkben általában nem túl stabil az alapjárat.
Sziasztok! Én elég új vagyok itt,és még pesten is. Egy 251-es Etz-m van és kicsit fel szeretném újítani. Tudtok nekem olyan boltcímeket mondani ahol be tudok szerezni mindenféle alkatrészt?(elmegyek bárhova pesten)És még valami,részterhelésnél a moci összevissza döcög,olyan a járása mint egy géppuskának.Szerintetek ez mitől van? Karbi beállitás? a gép 91-es és elektronyos a gyújtása.Előre is köszi a segítséget,Üdv mindenkinek.
Köszi a rengeteg tippet, sokat segítettetek. Mindennek utánanézek. Kaptam egy olyan tippet is, hogy esetleg az üzemanyagszint túl magas a karbiban. Kb oda van most beálltva, ameddig az a kis szintjelző-szerű képződmény van a karbi alsó felében.
Kösz még egyszer a tippeket!
Lujoman.
125/150-nél gyakori, hogy "szép" egyenletesen döcögős alapjárat csak 45-ös alapjárati fúvókával érhető el. Okozhatja a karbi gyártási pontatlansága vagy az az alapjárati levegő útjába került szennyeződés (pl. vízkő szűkiti a járatot). A karbit érdemes tényleg öntvényig szétszeni és tiszta benzines takarítás után vízkőoldóval kitisztítani (én speciel 3-4 %-ra bekevert háztartási sósavba merítem kb 1 percre, aztán csapvíz alatt alaposan kiöblítem és sürített levegővel minden járatot kifúvatok).
Minden generátor fékezi a motort ráadott világításnál, de ha az alapjárati benzin levegő keverék nem szegény, akkor nem szabadna ilyen tág határok között mozognia.A jó alapjáratnál egyenletesen, kihagyás nélkül kell döcögnie a motor ráadott világítással és anélkül is.
Az előgyújtás szerintem nem jó 2 mm-en. Ha jól tudom a kistézé olyan 2,5-2,6 mm környékén teljesített a legjobban. 2 mm-
is megy a motor, de az már utógyújtás, a teljesítmény csökken, jobban melegszik, a fogyasztás nő, és az alapjárat is magas lesz, hiszen a meggyulladt benzin levegő keverék égésfrontja terheletlen motor lefelé haladó dugattyújára nyom rá. Szerintem.
Előszőr csak állítsd a gyújtást 2,5-2,6-ra, figyeld meg változik-e az alapjárat. Ha még mindig magas, akkor Aztán kapjon egy 45-ös főfúvókát (ez a 250-eseké, bontott gyárit szerezz, ha lehet) és azzal próbálj egy mindig egyenletes, kicsit "négyüteműs" alapjáratot állítani, de a könyv adatait felejtsd el, a levegőcsavar pl. 0,5-5 furdulatig kifelé bárkol jó lehet.
Mivel az alapjárat beleszól a teljes gáztartományba, ezért a nagyolt beállítás után menj egy próbakőrt, amíg fel nem melegszik (10 perc elég) és ha melegen a gázreakció jó (nem fullad, nem kap sokat, nem késleltetve vagy dadogva kapja fel a fordulatot) akkor jó lesz.
Peti74
Azt hiszem a 4 liter elérhető. De inkább a 4.5.A 3.5 nem fog sikerülni.A fordulatszám esés a világítás bekapcsolásakor(üresben!) attol lehet, hogy a terhelt generátor fékez.Ha sokat esik a fordulat, az vagy attól van, hogy túl nagy a fogyasztás, vagy attól, hogy a motor gyenge.Ha lassan esik a fordulat, de világítással sokkal gyorsabban, az attól is lehet, hogy kicsi a kompresszió.A karbi gyári beállítási értéjeihez hozzátartozna a főfúvóka tartó újszerű állapota. Ha az már ki van verődve , akkor egy darabig a suberttű lejjebb engedésével korrigálni lehet. Nézd meg a gyertyát, ha nagyon fekete, a a tűt ereszd lejjebb.
Sziasztok!
A Következő volna a problémám, remélem, tudtok segíteni:
125-ös ETZ-m van, és az alap gond az, hogy szerintem túl sokat fogyaszt. Akárhogy finomkodok vele (kevés városi hajtás, 70-80 km/h főúton), 5l alá nem igazán sikerül letornáznom. De mértem már 5,7-et is. Gyárilag a könyve 3,5-4-et ír. Ez elérhető?
Ellenőriztem a karbit, fúvókák gyáriak (nem piszkáltak és megfelelő értékűek). Alapjárati: 40, Subert tű alatti: 100, Indítófúvóka: 70) Szerintem tehát ez nem problémaforrás.
Légszűrőt is tisztítottam már, de nem is nagyon volt poros.
Van egy bosszantó jelenség:
Hiába kísérletezek, a gyári 1,5 fordulatra beállított, vagy attól kissé eltérő üresjárási levegőcsavar beállítás esetén a fordulatszám gázelvételkor bosszantóan lassan áll vissza alapjáratra. Az alapjárat meleg motor és karbi esetén is bizonytalan. Idővel mindig lejjebbzuhan. Ha felkapcsolom a világítást (tompított, vagy országúti) rögtön lejjebb esik legalább 1500-al (persze nem menet közben, hanem üresjárásban). Ezért most úgy van beállítva, hogy világítás nélkül 2500-3000 (baromi magas), világítással 1000 körül, de igen gyakran korrigálnom kell a gázmarkolattal, különben leáll a motor. Világítás esetén nem olyan lassan reagál a gázelvételre.
Az izzók teljesítményüket tekintve gyári értékűek, elől H4 55/65w-os halogén van (erre gyanakodtam egy ideig, de a gépkönyv szerint ez is használható).
A gyári mechanikus fesszabályzót már lecseréltem elektronikusra, de semmi javulás. A töltésjelző lámpa hibamentesen jelez. (Gyújtás rákapcs: kigyullad, motor beindul: elalszik és még halványan sem ég). Akksi nem merül.
Lehet összefüggés a világítás miatti fordulatszámzuhanás, a lassú gázelvételi reakció és s fogyasztás között?
Gyanakodtam a töltéstekercsre, de akkor a töltésvisszajelzőnek problémát kellene jeleznie, nemde?
Vagy esetleg okozhatja rossz gyújtásbeállítás? Nincs utógyújtása, menet közben a motor járása egyenletes, de megszakító-hézag kissé nagy, de ennek oka az utángyártott megszakító pontatlan kivitele. Gyújtás az előírt "holtpont előtt 2mm-rel" van. Kondi is ki volt már cserélve.
A kipufogó nagyon el van tömődve, ez mennyire szól bele a fogyasztásba?
A henger egyszer volt felfúrva.
Tippet, segítséget előre is köszönöm!
Sziasztok!
Észrevettem ma valamit a Ts-emen!
Ahogy levettem a karbi hátúljáról azt a gumiharngot ami összeköti a légszűrővel láttam, hogy benzines.
Ez gond szerintetek? Minek a hibája okozza ezt? Ez tipikus MZ hiba?
Köszi
a fékdugattyúkon nálam is voltak karcolásnyomok szerencsére azon a részén ami a porvédő alatt van.) gondolom valaki régen csavarhúzóval próbálta kisegíteni őket a helyükről :-((
az ajánlott levegős kinyomatás + asztalos szorító nálam bevált
sajna külön dugattyút nálunk nemkapni, csak egyben féknyerget horror áron.
ha megkalapálták szegényeket, gondolom azért nem tudnak visszahúzódni rendesen.
M.
Helló veszprémiki!!Természetesen a fékhez még hozzá sem nyultam a légtelenitő csavarral kezdtem a probléma keresését.Ezután történt,hogy darabjaira stedtem az egész fékrendszert.1 haszna lett neki,megismerkedtem vele.Na meg hogy bosszankodtam az előző tulaj irtózatos dilettánsságán és nagy vadbaromságán.Mondom ezt azért mert,pl: a fékolaj hejett valami sürű trutyi volt,a fékdugattyúknak kalapáccsal valami egészen új formát csinált gondolom művészi indittatásból,aztán a porvédő a kanyarba sincs.De az egész motor szétszedésénél mindig a kalapácsnyomai miatt kellett cserélnem alkatrészeket.Érthetetlen számomra,hogy pl:mért kellütni a hátsolengéscsillapitó azon részét ahol a szimering jár???Megkérdeztem tőlle de nem kovács a szakmálya.Szoval most ott tartok hogy az ujra összerakott fékrendszer ugyanugy szorul mintha hozzásem nyúltam volna.A gumit gondolom tönkretette a nemmegfelelő olaj azt azért cserélem a dugattyút meg a kalapács:
szia!
Én is szétszedtem a féket.
Iszonyat trutyis volt, porvédők szétszakadva, stb...
Nekem "megjavult" annyira, hogy már nem fogja a tárcsát.
Nem lehet esetleg, hogy neked a főfékhenger nem engedi le a nyomást??
Leellenőrizheted a dolgot úgy, hogy mikor elengedett állapotban is fogja épp a tárcsát a fékbetét, kilazítod a légtelenítő csavart. Ha így hirtelen felszabadul a féktárcsád, akkor a nem a féknyeregnél, hanem a főfékhengernél van a bibi.
Én cseréltem fékcsövet is. A kiegyenlítőtartályban lévő szészakadt "pesszárium" helyett az újért szerdán megyek a boltba.
Üdv: M.
Üdv!
Már megint kérdéssel zaklatlak benneteket:
Az MZ 250-nél mire kell figyelni, amikor elmegyek megszemlézni a mocit?
Gondolok pl olyan jelekre, amelyek egyértelműen utalnak valamire (jóra-rosszra) a gép múltjával kapcsolatban.
Vannak esetleg típushibák, melyek nem rossz állapotra, mintsem a gyári tervezés bakijára utalnak?
Tapasztalataitokat előre is köszönöm!
monibu
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|