hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Matya
válasz erre | email2005-05-17 20:56:13
Bambi a te embered.Szólj neki.De sztem még előtte konzultálj vele ezügyben, hogy pénzt dobnál ki.
sorszám: 6249 (29206)
(előzmény: Andrej, 2005-05-17 20:46:20)

 
 
Andrej
válasz erre | email2005-05-17 20:46:20
Ja, és ismertek Pesten szerelőt, aki rendesen generálozná a blokkot?
(új alkatrészeket vinném)
Ha lehet, akkor név telefonszám.
Köszi.
sorszám: 6248 (29203)

 
 
Andrej
válasz erre | email2005-05-17 20:43:20
Hello Miki63!

Megmértem tolómérővel, a hajtórúd tövénél kb 1,2mm a lötyögés. Az általad javasolt modszerrel rákoppintottam a hajtórúd tetejére, de nem volt érezhető a kotyogás. A felső tűgörgő ellenben biztosan kopott, gyakorlatilag átesik a furaton, a dugó össze-vissza kóvályog.

Ja, hogy mi a baja. - A történet
Alapvetően szarul ment. (51000 km - egyszer már generálozták) Már mindent megnéztünk: karbi, kipuff, stb. Szimmeringek jók, megszakító kicsit szikrázik, de a gyújtás alapvetően rendben van. 5.ben nem ment sík úton max hetvenet, szembeszélben örültem ha egyáltalán tudtam menni, dombról nem is beszélve. Jólvan mondom, kompressziómérés. 6 bar. OK, fúrás 2es túlméretre. Bejáratás. 600 km környékén voltam, de ugyanolyan szar volt, mint annakelőtt. Kompresszió: újra 6 bar. OK, leszedtem a hengert. Azon és a dugattyún látható kopásnyomok, karcolások, noha menet közben nem ragadt meg. A felső tűgörgő baromira lötyög, azt is cserélnem kell. Alapvetően nincs kompresszió, ha a fejem tetejére állok akkor sem. Ma vittem volna újra furatni, de mégsem adtam be, mert fölösleges lenne, mert arra gyanakszunk, hogy a tűgörgők meg a csapágyak szar állapota miatt kóvályog az egész, ezért megy el a henger meg a dugó.
5.ben 4000 fordulat felett (ha eljut odáig) erős kopogó hang jön a blokkból, de olyankor is, mikor húzok egy erős gázt.

Most rászántam magam, ebből teljes felújítás lesz, így sajna nem tudok motorozni vele egy darabig.
A Futárból hozatok török főtengelyt, az egészet FAG csapágyakkal rakom össze. (persze nem egyedül).
A hengert nem szabvány méretre furatom, hanem nagyobbra, a persely kiadja simán, a főtengely új lévén bírni fogja. Öntetek hozzá dugót, oszt azt is összerakjuk, és próba.
Ennyi szívás után nem jut más az eszembe, ha valaki tudna mégis valamit, az írja meg.

Köszi
sorszám: 6247 (29202)

 
 
qxyjhw
válasz erre | email2005-05-17 20:39:27
köszi, hétvégén tesztelek, mert akkor veszem
sorszám: 6246 (29200)
(előzmény: pandagyik, 2005-05-17 20:15:53)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-05-17 20:15:53
Az az észrevételem ha rendesen pörög kb 4500 vagy fölötte akkor megy de ez 5 ben 19 es fogazattal 100at jelent.Tehát 100 fölött húz jol 5ben alatta meg éppen atol függ hogy vane szél meg lejtő:))
Szerintem egy testes embernek 2 személyel csomagokkal a 18 az korrekt.Illetve van lehetőség 300asra megcsinálni aminek eredménye hogy nem fogja meg annyira a terhelés de annak a fogyasztásoldalon megvan az ára
sorszám: 6245 (29196)
(előzmény: qxyjhw, 2005-05-17 20:03:31)

 
 
qxyjhw
válasz erre | email2005-05-17 20:03:31
110 kiló vagyok :((,de kistz-vel jártam 2 személlyel is
sorszám: 6244 (29195)
(előzmény: pandagyik, 2005-05-17 20:00:14)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-05-17 20:00:14
A 21es az asszem 251re jo mer 16 os a hátso kereke de 250nél túl hosszú az 5ödik és nem lehet rendesen használni.
Nekem gyári gépem van és nem viszi el az 5ödik rendesen a 20ast.
A 19 az már necces mer ha nincs kétszemély oldalcsomag akkor akár jo is lehet ha nem vagy 100 kiló.egyébként ez a gyári
Nekem városi használatra meg városon kivüli 100ra meg csomagokra 18as van elöl.Megteszi persze nem megy 130at csak 120at de nem versenyezni akarok.
Ha oldalkocsi van akkor még kisebb kell 17 vagy 16

halla
sorszám: 6243 (29193)
(előzmény: qxyjhw, 2005-05-17 19:53:18)

 
 
qxyjhw
válasz erre | email2005-05-17 19:53:18
Sziasztok! A 250-es tézére maximum mekkora
első lánckereket érdemes rakni szerintetek?
sorszám: 6242 (29191)

 
 
schreek
válasz erre | email2005-05-17 15:52:28
Köszi mindenkinek,próbálkozom majd lecsavarni,de aszem nem szerszámmal fogom,mert félek hogy töröm,vagy sértem.Ott van már 15 éve:))Amúgy nem olyan lényeges,de szeretném leszedni. A 6mm széles tárcsát még elvihetem leszabályoztatni nem??

Csáó
sorszám: 6241 (29178)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2005-05-17 12:58:36
itt a boltban mikor kerestem, csak "pesszáriumnak " nevezték a cuccot. :)))
sorszám: 6240 (29147)
(előzmény: pandagyik, 2005-05-17 00:15:04)

 
 
ttibcsi
válasz erre | email2005-05-17 10:23:55
100-nál 4500 körül forog, szerintem olyan 90 az utazuója. Annyival a világból kimegy.
sorszám: 6239 (29137)
(előzmény: qxyjhw, 2005-05-16 22:18:53)

 
 
Czifi
válasz erre | email2005-05-17 09:01:14
Köszi Andrej a választ.

Még nem volt bejáratós, most lesz. :)

A gond, hogy a befolyik a váltóból az olaj a henger alá, így extra olajat kap. Ez még a 7 literes fogyasztást is megmagyarázná. A henger viszont a kormon kívűl kiválló állapotban volt.

Czifi
sorszám: 6238 (29134)
(előzmény: Andrej, 2005-05-13 21:40:53)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-05-17 03:29:09
hmm...ezen nem gondolkoztam,a jobb mancsom rövid ideig 60 kilóval szorít, annyi épp elégnek tűnik. Ahogy azt egykori mesterem gyakran megjegyezte: az erőszaknak minden enged ;-)
sorszám: 6237 (29125)
(előzmény: pandagyik, 2005-05-17 00:09:52)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-05-17 01:07:17
Kössz ez egy jo ötlet.Persze nem nekem volt rá szükségem.
sorszám: 6236 (29116)
(előzmény: bambi99, 2005-05-17 00:37:35)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-05-17 00:37:35
Keress a tartályba illő crova fejet,vagy valami kemény hengeres valamit és csőfogóval lazisd meg.
sorszám: 6235 (29113)
(előzmény: pandagyik, 2005-05-17 00:09:52)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-05-17 00:15:04
A gyári szerelési kézikönyvbe van egy legszebb szó: hermetikusan záró harmonika.
Ez a hivatalos neve a gumicsodának az ETZ féktartályban. :))))
sorszám: 6234 (29108)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-05-17 00:09:52
Csak kérdés hogy vegye le valaki a müanyagot mivel lehet megfogni?
sorszám: 6233 (29107)
(előzmény: levendel, 2005-05-16 23:45:15)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-05-16 23:54:40
Sztenderenen meg tudom mérni, leírva ez nemigen lesz meg sehol.
Egyébként a háver '79-es gépén sűrűbb a rugó, az én '83-asomon kevesebb rugómenet vagy mifene van. Na majd megnézem holnap mind2-t.
Nekem is van 250esem (még jó:)), de valahogy nem olyan kényelmes mint a kistées. Na ezért is raktam össze a 150-est.
sorszám: 6232 (29103)
(előzmény: Eikel, 2005-05-16 14:48:48)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-05-16 23:45:15
schreek!

"a műanyag egybe van a fémmel"- ez marhaság. A műanyag rész menettel kapcsolódik az aluöntvényhez, kitekerhető. A két darab között egy nagy O-gyűrű tömít.
sorszám: 6231 (29099)
(előzmény: pandagyik, 2005-05-16 21:34:09)

 
 
Miki63
válasz erre | email2005-05-16 23:25:12
Hello Andrej!!!A hajtorudnak oldalirányban az 1mm-ter nem sok.Sőt ettől még tőbb is lehet, ami indokolja a szétszedést (a főtengejét)az akkor van ha kopottak a tűgörgők.Ezt úgytudod megállapitani ha eggyik kezeddel fogod a hajtokart, húzod fölfelé, a másikkal ráütsz a hajtokar tetejére.Ha koppan akkor már van kopása.Persze a kopásnak is van tűréshatára amit aszem csak században mérnek.Egyébként miért nemjó az a moci?Mivolt a baja szétszedés előtt?
sorszám: 6230 (29091)
(előzmény: Andrej, 2005-05-16 20:49:56)

 
 
qxyjhw
válasz erre | email2005-05-16 22:18:53
Sziasztok! Most veszek egy 250-es tz-t, és az édekelne, hogy száznál mennyit forog, ill. mennyi az utazója. thx
sorszám: 6229 (29085)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-05-16 21:34:09
A müanyag egybe van a fémmel egyébként az oldal turkálójában(szakirodalom) található ETZ robbantott ábrás letölthető anyag.Gondolod nézmeg ottis
sorszám: 6228 (29082)
(előzmény: schreek, 2005-05-16 20:58:30)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-05-16 21:30:57
Szerintem nem voltál gyenge de erősebb se legyél mer vehecc újat.
sorszám: 6227 (29081)
(előzmény: schreek, 2005-05-16 20:58:30)

 
 
ödi001
válasz erre | email2005-05-16 21:07:47
helló!
Én egy 250-es MZ tulajdonos vagyok. Egy nagy problémám van. Elkezdett rozsdásodni a benzintankom,és ha tudna nekem valaki segíteni ,hogy meglehete még valahogy menteni,vagy valakinek van fölöslegben egy,azt megvásárolnám szivesen. (5000 ft alatt)
Köszi. :(
sorszám: 6226 (29080)

 
 
schreek
válasz erre | email2005-05-16 20:58:30
Hali.Tudja valaki hogy a Etz-n le lehet-e csavarni a fékolajtartály müanyag részét,vagy az egyben van a fém házzal???(lehet csak én voltam gyenge ha le lehet,de nem akartam eltörni)
sorszám: 6225 (29079)

 
 
Andrej
válasz erre | email2005-05-16 20:49:56
Sziasztok.

Az lenne a kérdésem, hogy a hajtórúdnak tengelyirányban mennyit szabad mozognia. Ugyanis én a hajtórudat a tövénél megfogva kb. 1 mm-t tudom mozgatni oldalirányba. Szerintem ez baromi sok, gondolom az ottani tűgörgőnek is annyi,úgy mint a felsőnek. Faterom szerint kell, hogy beálljon a dugattyúnak megfelelően, de szerintem és haverom szerint is már megérett a felújításra (cserére).
Amúgy YOKO típusú (gondolom távolkeleti) a főtengely, jól látszik az eddzés a végén, szal jó darab lehet(ett).

Azért szedtem szét, mert hiába furattam, ugyanolyan szar maradt. A hengeren és a dugattyún 600km után már jól látható szorulás/karcolásnyomok vannak. Ezek után már nem furatom, csak ha rájövök mi a bibi. Szóval nemtudom szétszedjük-e a főtengely miatt, vagy ne.
sorszám: 6224 (29077)

 
 
Eikel
válasz erre | email2005-05-16 17:17:45
Nekem a TS-be Magnetti Marelli CW7NP gyertya van és eddig semmi baj nem volt vele!-pedig az én motorom elléggé szereti kajolni a gyertyákat.
sorszám: 6223 (29070)
(előzmény: ttibcsi, 2005-05-15 14:54:25)

 
 
Eikel
válasz erre | email2005-05-16 15:43:42
Lesben állás?!

Oké Békés megyében vállalom!
sorszám: 6222 (29068)
(előzmény: levendel, 2005-05-16 00:30:51)

 
 
Eikel
válasz erre | email2005-05-16 14:48:48
Csá Levendel!

Nem tudod véletlenül, hogy a hátsó rugóstagnak kirugózott állapotban milyen hosszúnak kell lennie?
A sufniban van nekem is egy hasonló kaliberű 250-es TS na az se néz ki gyengén:))) -kicsit le van pusztulva,de megy mint az állat.-ja és 6 ezer Forint volt az ára 4 éve.
sorszám: 6221 (29066)
(előzmény: levendel, 2005-05-16 00:30:51)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-05-16 10:11:18
Ha trabantba elment MZ be is elfog kérdés hogyan.Mer sztem a 250es ETZ érzékeny a gyertyára
sorszám: 6220 (29062)
(előzmény: ttibcsi, 2005-05-15 14:54:25)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-05-16 00:30:51
Köszi a méreteket Eikel, a TS pedig nem gond ha méh telepre kerül, csak tudjuk melyikre és mikor. Majd lesben állunk ;-)
Egyébként épp tegnapelőtt látogatott meg egy régen látott cimborám, tőlem függetlenül épp most ütötte össze a 125ös csúzlit, amolyan scrambler - ratbike stílusban. Szerencsétlen nem tudta h Mz-zek, úgyhogy jobb ötlet híján a Nagykőrösi úti nepperdében vásárolt be a géphez, cirka 15e értékben :( . Viszont nagyon vad külleme lett a masinának enduro gumi hátul, 250es Trophy karbicsek, rezó, ohne foncsor, és akksifedél, na meg rendszám :)))
sorszám: 6219 (29050)
(előzmény: Eikel, 2005-05-13 20:33:13)

 
 
ttibcsi
válasz erre | email2005-05-15 14:54:25
Szerintetek jó 250-es TZ-be a Magneti Marelli CW6N gyertya? Eredetileg Trabantba való.
sorszám: 6218 (29019)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-05-15 11:51:52
hali öregapó !
rosszul emlékszel . a 250etz-n csak az üresnek van rögzítõ csavarja és azon sincs beállítási lehetõség. a fokozatok kidobálása kopott kapcsolókörmökre vezethetõ vissza . csere a megoldás .
sorszám: 6217 (29004)
(előzmény: Öregapó, 2005-05-14 16:46:56)

 
 
sztomi
válasz erre | email2005-05-14 19:18:28
Kedves Öregapó!
Kérlek add meg a centírozó elérhetőségét! Bár egy biciklis haverom azt mondta, hogyha szerzek küllőkulcsot akkor megcsinálja nekem! A praktikerben vettem is egyet. de azon nincs elég nagy hely! Nem tudjátok hol érdemes még ilyen kulcs után nézni? Köszi a tippeket
sorszám: 6216 (28980)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-05-14 16:46:56
Zénó, lehet, hogy segít, ha a sebesség rögzítő csavart beállítod. A 250semen ez egy rendesen kilógó csavar volt, haól emlékszem, a blokk felső részén. De lehet, hogy akkor meg a többi sebesség nem lesz az igai.Kiderül....
sorszám: 6215 (28973)
(előzmény: Zénó, 2005-05-13 23:23:22)

 
 
emcett
válasz erre | email2005-05-14 15:43:04
BAMBI!!!
Ha olvasod, légyszi reagálj, szeretném igénybe venni a segítséged fúvókaügyben.
Köszi
sorszám: 6214 (28972)

 
 
Zénó
válasz erre | email2005-05-13 23:23:22
Sziasztok!
Az etz -m csinálja mostanában hogy kidobja az ötödiket ha kiseb gödörbe megyek. Mit lehetne ez ellen tenni mert a rüsztömmel nem akarom folyton tartani ilyen terepen..Mi a hiba? hogy javítsam..
Zoli
sorszám: 6213 (28957)

 
 
Péter mz jawa danuvia
válasz erre | email2005-05-13 21:46:25
Heló!Nekem is van egy 150-s (felfúrt) .Megvan még a motorod?Én vennék alkatrészeket.Nem akarok nevetséges árat mondani 15000ftért nem adnád el az egészet?
sorszám: 6212 (28950)
(előzmény: Tomi1, 2005-05-13 12:27:54)

 
 
Andrej
válasz erre | email2005-05-13 21:40:53
Köszi Öregapó a tanácsaid.
A szimmeringek minden tekintetben biztosan jók. (noha mostanában egész kicsit ingadozik az alapjárat, de ez legyen a legkevesebb) A két blokkfél tömítetlenségére én is gyanakodtam, de nem utal erre semmi. Az illesztésnél kívülről nem tapasztaltam szivárgást, és szerintem belül sem szivároghat, hisz akkor benzinesnek kellene lennie a hajtóműolajnak, de nem olyan. Hengerfej tömít, hengertalpnál szintén nincs probléma, így talán csak a henger lehet a ludas. Most szétszedem újra, felfuratom 150re, csatornákat kitisztítom, karbi alakítását hagyom, hengerfejet szintén, és majd meglátjuk. Remélem jó lesz.

Czifi!
Szerintem az égéstér kormossága nem lehet nagy katasztrófa, meg a dugó tetejéé sem, pláne ha bejáratás miatt plusz olajat kapott (ha nem akkor nemtudom). A gyűrűhézag ugye megfelelő. Amúgy mi a baj? Nem megy rendesen a motor?

Semi!
Írtam az mzklubos címre. Tagságimmal mi a helyzet? Webszerkesztésben segítség?
sorszám: 6211 (28949)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-05-13 21:21:32
Uraim önöknek is ajánlom szeretettel:

http://www.freeweb.hu/pandagyik/copycon.mp3
sorszám: 6210 (28947)

 
 
Semi
válasz erre | email2005-05-13 21:04:38
Aki úgy gondolja vegye meg a Magyar Motoros Újság (MMÚ) legújabb számát, ma jelent meg! Van benne egy MZ-s cikk! :-)
sorszám: 6209 (28945)

 
 
Eikel
válasz erre | email2005-05-13 20:33:13




Egy TS-t a méh telepre?-GYILKOS!!!!!!
sorszám: 6208 (28940)
(előzmény: Tomi1, 2005-05-13 12:27:54)

 
 
Eikel
válasz erre | email2005-05-13 20:30:36
Hali!

Megvannak a 150-es gyári fúvóka méretek is-azok biztos helyesek!
Le is írom:
-fővúvóka: 95
-tűfúvóka: 65
-indítófúvóka: 75
-üresjárási fúvóka: 40

Üdv
sorszám: 6207 (28939)
(előzmény: levendel, 2005-05-13 08:53:16)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-05-13 14:12:44
milyen 2t-t használsz?
sorszám: 6206 (28926)
(előzmény: Czifi, 2005-05-13 13:24:19)

 
 
Czifi
válasz erre | email2005-05-13 13:24:19
Sziasztok!

Valaha volt fent a lapon egy cikk ami a dugattyúk beégésének lépcsőfokait képekkel illusztrálta. Most erre lenne szükségem, de nem találom.

Segítsetek!

Egyébként szétszedtem a 125-ös ETZ-m hengerét. A dugó nem nagyon de az alsó gyűrű alatt is barnásvörösösen el van színeződve. Pontosabban rá van égve valami. A szoknya és hajtókar jó állapotban van, akárcsak a csap. A dugó teteje meg az égésétr azonban vastagon dzsuvás. Fekete korom van ráégve miliméteres vastagságban. A gyűrűkopásom 0,6 mm-volt, tehát bőven a gyári megengedetten belül volt. (Egyébként levételkor eltörtem az egyiket, szóval mindenképpen csere.)

Mitől lehet fekete kormos az egész égéstér, meg dugótető?

Üdv.
sorszám: 6205 (28925)

 
 
Tomi1
válasz erre | email2005-05-13 12:27:54
Hali!
Van egy 31 éves Ts 125-ös Mz-m, ami nagyon útban van már. Ha valakit esetleg érdekelne, akkor olcsó pénzér elviheti. Ha nem lesz rá igény, akkor hamarosan végleg el fog tűnni a Méh telepen. Sajnálnám, de már nem tudom tovább kerülgetni.
Valaki mentse meg az utókornak, mert tényleg barbárság áldozata lesz.
Ha másképp nem megy, legalább alkatrész donorként folytahassa földi pályafutását.
Tel: 06-30/ 93-93-892
Üdv: Tomi
sorszám: 6204 (28923)

 
 
schreek
válasz erre | email2005-05-13 11:34:10
Sziasztok. Szerintetek érdemes 251-re rezós dobot rakni,vagy hagyjam fenn a jó kis kisiparit?
sorszám: 6203 (28922)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-05-13 08:53:16
Eikel!
Sokan vagyunk ám :). Köszi, de asszem a 125ös fúvókái egész más méretűek sajnos. Egyébként régebben én is azt a peremet vettem alapul a beállításnál, de arra gondolok, h az inkább csak a tengelyt nem engedi kicsúszni, egyéb szerepe nem nagyon van. DE az túl egyszerű és egyértelmű lett volna az ndk-s okostojásoktól, ha ahhoz képest határozták volna meg a szintet. Nem, az nem szakszerű, mit nem akar már a tulajdonos ;-)
kösz a hsz-t!
sorszám: 6202 (28920)
(elözmény: Jozefin41, 2005-05-12 00:02:13)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-05-13 08:32:05
szerintem minden manuális váltó olaj jó bele.(80W-90 számot viselő).
Gondolom, le volt lakatolva a motorod, és mérgében borította fel, amiért nem tudta elvinni.Nem biztos, hogy leszívták, lehet hogy a benzin is kifolyt. Eszméletlenül szemét emberek vannak.
sorszám: 6201 (28918)
(előzmény: Jozefin41, 2005-05-13 08:17:26)

 
 
Jozefin41
válasz erre | email2005-05-13 08:17:26
Helló!

Valami barom leszívta a mocimat az éjjel a parkolóban de fel is borította.
Letört a tükör és kifolyt az olaj.
251-es be milyen olaj javalott?

Előre is köszi!!
sorszám: 6200 (28917)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu