:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Köszi Laszan, kiderítettem közben a csapágyak számát, helyét. Ezek szerint kettő kell 6204es, egy meg 6304es. Kicsit későn jöttem rá, mert összecseréltem a kettőt, és így pótrendelés lesz. Sebaj. :)
Amúgy én FAG csapágyakat vettem, mindenhova C3ast a főtengely kivételével (oda C4es lesz), az is jó márka szerintem, a tűgörgőket (csapszeg und váltó) meg az INA szállítja, az sem lehet rossz.
Aztán:
Azt vettem észre, hogy a hengerben az átömlőcsatornák nincsenek szimmetrikusan elhelyezve, azaz nem pontosan egymással szemben vannak a persely két oldalán. Próbaképpen beletettem a dugót megfelelő irányban, és látszik, hogy míg az egyik csatorna teljesen nyitva, a másiknak a szélét 1-2 mm szélességben elfedi a dugattyúszoknya.
Ez mindenkinél így van, vagy csak nálam?
Szerintem ez simán okozhat elégtelen teljesítményt. A henger még nem volt perselyezve természetesen. Azt nem tudom ez hogy lehet, mikor a hengeröntvénybe meg frankón passzolnak a csatornák.
Tudna valaki segíteni ebben?
Az üvegszálashoz annak idején lehetett lapokat kapni, amibe csak bele kelett simogatni, győmöszölgetni a pasztát, a minta felületére simítva.A megkötés után már csak végső méretre kellett vágni, majd csiszolni kellett. Utánna legalább két hét vakaródzás következett az üveggyapottól.:( Én légterelőt nem annyira akartam az ETZhez, hanem bukócsövet. Azt se lehetett korrektül felrakni. A lábtartóhoz való rőgzítés inkább csak látvány elemmé degradálja az ETZ bukó csövet, hiszen a lábtartó nagyon könnyen görbül, párat elhajlítottam. Az idom kérdéshez csak annyira tudok hozzászólni amennyire áramlástani tanulmányaim(rég volt) és műszálas csónak gyártásában szerzett (szintén régi ) tapasztalatom megengedik.
Nem is spidre gondoltam, de tapasztalat hogy amit mi gyarló emberek öszedobhatunk az szép csak korlátozottan lesz, de lehet csak én vagyok pesszimista. Amikor én csináltam akkor pótolni kellet egy sportgépét. Mivel nem akartunk üvegszálast igy vettünk műanyag lemezt megfelelő vastagságban és szépen rámelegítettük a régi törött de összetákolt darabra. Ez meg kell erősíteni, megtámasztani mert ez is lágyul. Ez volt a forma. Utána ebbe készült az új. De sokat kell óvatosan melengetni nagy türelemmel mert hólyagosodik. Meg a másik hogy ahol erős élek vannak ott gittelni kell, mert nem nagyon akaródzik belemenni neki. A csomópont erősítve lett dubla műanyag lemezzel, közötte nagyméretű fém alátéttel. Erősétés kell mert repedni fog. Ennél az idomban nincsenek csavarok az idomban. Ez egy nagyon egyszerű megoldás, nem is a legtökéletesebb.
Üvegszálassal is lehet csinálni, ahhoz hungarocelből vagy más habból lehet mintát csinálni. Ehhez is beszerezhető minden, de ez már nagyobb lélegzetű dolog.
A rögzítéséhez meg egy segéd vázat kell szerkeszteni az EZT-re. Fönt rögzül a nyaknál meg elölről kerülve a blokkot alul csatlakozuk a lábtartó bekötéséhez. Itt két vékonyabb cső megy időnként összekötve hogy szilárdítsa. Ez lakatos munka. Ha a lábhoz is szeretnél "füleket" akkor a hengerfej gumirugós bekötéséhez is csatlakoznod kell. A lámpa célszerűen fix lesz. Amúgy meg a fej rögzítést nézd meg egy sport motoron. Nem kis feladat lesz, ha ezt meg akarod csinálni igényesen. Én nem vágnék bele:)
Üdv!
Öregapó.: E szerint te is gondolkodtál már ezen. Tényleg kevés a hely. Én a fixlámpás verziót szerettem volna eredetileg(mint a trofi) igy még a kormány, teleszkópszár is kiesett. Most már elégedett lennék egy kormánnyal együtt fordulóval is. így persze a lábak védelméhez kulön (csunya) elefánt fülek kellenének.
Hát tényleg nem vagyok szakember, de azért "kerülgetem a forró kását" van ilyen jellegü tantárgyam, bar az édeskevés. Szélcsatornám viszont nincs.:((ha volna valakinek egy, kölcsönbe...):)
Vissza komolyba.
Az idom főleg hasraütéses módszerrel lesz "tervezve".(mint az osszes ETZ-s idom is, szerintem...)
Ha az idom (motorhoz) rögzitéssel(vagy bármivel) kapcsolatban van valami ötleted(bár tudom, hogy már Jawad van)..., hát, elég jól jönne.
motormen.: Nem akarok "szpid" etz-t, szerintem meg lehet csinálni olyan kis "korrektül-takarosra", hogy talán még jól is nézne ki. írtad hogy csináltál idomot. Hogy csináltad a formát? Mi volt az idom és a forma anyaga? Magán a formán hogy alakitottad ki a cstlakozó pontokat?(kifurtad a csavar helyét és kész?, vagy külön ragasztottál rá valamit amibe a csavar ment? )
Z25z.: A kézvédő csak a kezemet védi,a többi bajomon nem segít. Azért a Zsandatara gépét megnézném, de nemtom hogy hol.
Andrej.: igen a kis etz főtengelyén 3db csapágy van a kisebbikből van kettő.A számukat sajna fejből nem tudom, holnapra tudnám csak kideríteni(otthon a könyv) ,de addigra valaki bizos elárulja neked. Nem is ezért írok, hanem : Blokkba(főleg főtengelyre), csapágyakat csak csapágyboltból. Lehetöleg SKF, Kojo. Drága, de nem ér meglepi.
András
Sziasztok!
Meg tudnátok mondani, hogy ETZ-125be pontosan milyen méretű főtengelycsapágyak kellenek? Mert eddig ahány rajzot láttam, annyifélét írt. Ott három csapágy van igaz? Melyikből kell kettő?
Köszi panda,qxy a segítséget,beleöntöm és járok vele mint eddig :)
Kiváncsi leszek az új betétre is,de nem várok eget rengető hatást,talán érdemes lenne a tárcsámat is felszabályoztatni nem??
Sziasztok! Letezik meg alu felni, en kb. 2 honapja vettem szegeden 6e HUF volt az ara. ..."Télen még a legmelegebb kesztyűn is "átjön" a hideg, ha éri a menetszél.(Nyáron meg a bogarak miatt is jó.)"... Erre van egy nagyon egyszeru es olcso megoldas: nezd meg zsandatara gepet, azon van egy olyan muanyag kezvedo. Olcso, praktikus es tenyleg nem csufitja el az osszkepet.
Udv
Mondtam hogy nem lehet mindent igy megoldani, de sokat igen. Én is javítottam karambolos gépet aminek kerekét kukázni kellett.
Lattam a kereket gumi nelkul a szervizben a centirozo villan, sajnos eleg csunyan nezett ki az egyik utes. Kikalapaltak, visszatettek a gumit, az biztos, hogy jobb lett, de kivanni valot hagy azert maga utan :(
Az idom tervezésél vedd figyelembe, hogy nincs igazából hova erősíteni.Felül a kormánynál, alul a lábtartónál fogathatod meg, aztán nincs több hely...
Bár mondtad, hogy ne próbáljunk meg lebeszélni róla, de azért mégis. Ha nem vagy szakember aki kívállóan tud örvényléseket számítani, és nincs szélcsatornád, vagy spéci számítógépes programod, az idom nem javítani, hanem rontani fog a légellenáláson.Az MTZre szerelt idom egyetlen valós célja a vezető izületeinek a védelme a huzat ellen.Én is csak a kész idomot tudom ajánlani.
Egyetlen hiba amibe beleeshetsz hogy belekezdesz. Nem sokat fog érni, láttam már és próbáltam ilyet. Meg nem mellékes hogy vicces is tőle a gép:) De nem ezért írtam. Idomot lehet csinálni, csináltam, igaz csak pótlásként egy másik mocira. Nem olcsó játék és nem könnyű, pláne újjat alkotni. Engem etz-n zavar a menetszél zaja. Ezért vettem egy kis túra-plexit, ez sokat segít a konforton, de a teljesitményen nem és nem csúfitja el nagyon a gépet. Másik, még vannak üzletek ahol lehet etz-re idomot kapni, ez a skoda lámpás "lavór":) Nézz körül, nem volt túl drága annó.
Sziasztok.
Szeretnék csinálni a motoromra(etz150), egy kis áramvonalazást. Én egy nagyobb felületű "fej-idomra" gondoltam. Csinált már valaki ilyet közületek? Bármilyen ötlet jó volna. Nem akarok beleszaladni olyan hibába amibe nem muszály. Az okok: - Télen még a legmelegebb kesztyűn is "átjön" a hideg, ha éri a menetszél.(Nyáron meg a bogarak miatt is jó.)
- A motor - nagyobb sebességnél - megérzi, ha ráhajolok a tankra és igy kisebb a légellenállás.(bár elég vicces lehet látni, amint egy MZ-s szpídmotorost játszik +10km/h-ért)Egy ügyes fejidom(még akkor is, ha a motor(+motoros) homlokfelülete nagyobb lesz általa) sokat javithat a légellenálláson. Ez csökkentheti a fogyasztást vagy novelheti a sebességet, vagy mindkettő:)(azért, erre nem tennék sok pénzt)
Szóval hát ez van...
Van valakinek valami ötlete? (A " ne csináld, mert úgy sem lesz jobb..."-on kívűl.:) )
András
Lehet újat venni, de én csak olyat láttam ami nem alu. Akkor a kereskedő állította hogy alu nincs már. Amúgy ha meg van ütve az még nem jelent semmit, gyakori. Szépen fa vagy műanyag kalapáccsal vissza lehet kloffolni. Ha nem csak kis elhajlás, akkor a peremek közé tenni kell valamit távtartónak (hasáb fa). Persze ha karambolos és össze-vissza hajlott akkor felejtős tényleg.
Sziasztok! Olvasom itt a kerek problemakat ... ugy vasaroltam a motort (ETZ 125), hogy az elso kereke harom helyen is erosen meg volt utve. Tudom, hogy az utangyartott alkatreszekkel neha sok a gond, azt szeretnem kerdezni, hogy mi lenne ha vasarolnek egy uj peremet es ujrafuzetnem? letezik meg gyari? megbizhato amit FutarPetinel lehet vasarolni?
Amit te itt írsz, az a kisúlyozás.
A centírozás három részből áll:
-küllőfeszesség beállítása (az összes küllő lazítása/feszítése)
-a "tojás" kiszedése (mindkét oldali küllő feszítésével/lazításával)
-a "nyolcas" kiszedése (egyik oldalon lazítod, másikon feszíted a küllőt)
Ezenknél nem számít a csapágy szorulása, viszont a "kotyogása" igen, ezért meg kell szorítani a tengelyt.
Ezt a hármat addig kell ismételni felváltva, ameddig mind a "tojás", mind a "nyolcas" elfogadhatóan picire csökken, és megfelelő a küllőfeszesség.
Csak ezután jöhet a "kisúlyozás", amikor drótot tekersz a megfelelő küllőkre. Ennél a lépésnél fontos a csapágyak könnyű járása.
A centírállvány olyan mint egy villa, de a két száron (a felni két oldalánál) van két mérő, és egy harmadik a felni alatt (amivel a tojást lehet mérni)
Eladó etz 250 váz forgalmival törzskönyvel!! Olcsón hívj ha érdekel!!
0630 4096093
KOMPLETT ETZ !!!
Tegnap jött megvan még rajta minden fúllra!!
Eladó ETZ 250 es bontásából MINDEN alkatrész!!!
MÉG RAJTA VAN MINDEN, KOMPLETT!!!
(Még megy a motor!!)
Hívj!!!
0630 4096093
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és Jawa hoz kell!
Gyári és utángyártott alkatrészek olcsón!! TUNINGOK, TUNING SETTEK!
HENGEREK FOGASKEREKEK, SPOILEREK,
SPORTBOBOK... Új és bontott alkatrészek! 0630/4096093
Hali! Milyen gyártmányú lánckereket érdemes venni 250-es tz-hez?
Az erölködéstől szerintem nem igen szokott füstölni a motor. Valóban, Ttibcsi által leírt jelenség oka lehet az alacsony benzinszint a karbiban, de ennek ellene mond valamelyest a megfelelő gyertya kép. Én azért nem zárnám ki a gyújtást sem.Egy rossz gyújtótrafó , kábel is létrehozhat olyan gyenge szikrát, hogy a nagyobb teljesítménynél fellépő nagyobb nyomás lefújja az elektródáról.Nekem egy ideig esső után csinált mindig ilyent az ETZm.A gyújtás kábel kicserélése után megszünt a jelenség.Az eltőmődött kipufogó, légszűrő is hasonlókat prudukál, ha jól emlékszem.Eltömődött tanksapka furat, benzin szűrő is szóba jöhet.Egyébbként a karbiban lévő alacsony szintet nem szerencsés a tűvel kompenzálni. Azt rendesen be kell állítani.Erröl jut eszembe: Ha megvétele óta ilyen a motor, nézd meg a főfúvóka méretét, lehet hogy rosszatt raktak bele.
ttibcsi!Az utánnad szolóhoz csatlakoznék én is a véleményemmel.1 szoval kevés a nafta.Amennyiben alacsonyabb fokozatban az erős gázadásnál csak totojázik a gép nem veszi a fordulatot bakol és 5-ben nem megy, ez valóban kevés kaját jelent.Az én motorom még füstöl is, gondolom az erölködéstől.Ha a tűhöz nem nyúltál a jelenség előtt akkor a kevéskaja okát kell keresni.Ijenkor már érdemes gondolkodni egy esetleges eltömődésen, akár a karbiban akar a légszűrőben.A féktárcsa állando szoritását gondolom kizárhassuk mert keveset fogyaszt! Az előzmények ismeretében kell gondolkozni mert egy ijen jelenségnek van miértje is.
Az nem elég, ha befogod a kereket egy TS hátsó lengővillába, mint rendesen és abban forgatod meg?
Én egy másik motoromon így jártam el, minek gyártsak akármit is, hiszen ott van a gyári váz és a hézagolók, kifejezetten a kerékhez kitalálva. Persze a tengelyt nem téptem meg ezerrel, csak éppen egy kicsit, h minél könnyebben foroghassanak a csapágyak.
A kerékfűzés márpedig akkor se fehér embernek való elfoglaltság! :))
Mindegy, csak fékolaj legyen, egyébként
a dot mögött minél nagyobb a szám, annál magasabb a forráspontja, és annál kevesebb ideig bírja (DOT1-DOT6)
Nekem DOT4 van benne azt nemtom milyen márka de eddig semmi gond.Kb fél éve használom.
Hali!
MZ 6V dinamót keresek! (álló-forgórésszel) együtt!
Ha valaki tudna, pls.. peter17@freemail.hu- ra egy mailt!
Üdv.: Petike
Sziasztok.Van egy kis problemom.Ma vettem fékolajat az etz-be és hülye felyemmel nem kérdeztem hogy egyátalán jó e bele-ez egy bosch DOT4-es fékolaj.Viszont a dobozra az van irva hogy bárhol lehet használni,kivéve az ásványi alapú olajal müködőknél nem!! Az etz-be vajon jó ez???vagy vegyek másikat? Segítsetek kérlek.
A Sárkány fivéreknél Kispest , Jahn Fernc utca,nagyon gondos munkát végeznek. A szükséges cserélendő alkatrészektől függően negyven ezer körül lehet a dolog.Ebből a munka bér olyan huszas lehet.
Etz 251 blokját kellene felújjítani. Tudtok-e olyat aki ilyet válal, és mibe kerül.
Etz 251 blokját kellene felújjítani. Tudtok-e olyat aki ilyet válal, és mibe kerül.
MZ 6V-os dinamó állórész kéne! Sürgős!
Ha lehet akkor ne szart mer azzal nemtok mit kezdeni!
steelheart6@freemail.hu
70/3698050
Üdv!
Ádi
Nem kell megijedni a kerékfűzéstől:
én bicajboltban dolgozom, és ebből adódóan gyakran szoktam kerekeket fűzni. kb 15 perc alatt összefűzöm, aztán jöhet a centír.
A mz kerék centírozását csak azért nem vállalom be, mert nincs állványom hozzá, és lusta vagyok csinálni. inkább adok X összeget valakinek, hogy csinálja meg :P
Igazából ha lehet, megpróbálom elkerülni a kerék szétfűzését...
viszont centíroztatni mindenképp szeretném, a sok használat után már biztos nem 100%-os a kerék.
van egy hely, ahol bármihez ragasztanak fékbetétet és kuplunbetétet (száraz), a kocsit mindíg ott csináltattuk, nagyon meg vagyok elégedve velük.
Viszont a ragasztott betétet el kell vinni a dobbal együtt, hogy azt is szabályozzák fel!!!!
Gödöllőre viszem.
4 éve nem volt fékpad, 2 éve már igen, és most is volt.
Tudtok más vizsgáztatóhelyet errefelé? (csömör-kistarcsa környéke)
Esetleg olyat, ahol nincs fékpad? ;)
Mert a fékem az jól fog, blokkolni is tudom, 2 személlyel is, illetve tudok úgy is fékezni, hogy folyamatosan halkan nyikorog, de nem blokkol a kerék. tehát pont csúszáshatáron van.
Nehéz lesz olyan esztergályost találni, ahol befér a kerék. Egyébként láttam egyszer egy agyat, amiből kitört egy darab, és látszott a "belső felépítése": az acélbetét eléggé vékony, nem tudom mennyit szabad belőle leszedni, hogy ne gyengüljön meg.
Pest mellet :(
Nekem is van még 2 kerekem, de nem akarok kísérletezgetni, hogy jók-e, a tegnapi eset is 2500 Ft-omba került. :(
Akkor már inkább kiadok X forintot, hogy egy 100% biztos jó fékem legyen...
Egyszerü a magyarázat, hiszen magad megfejtetted: nagyon szegény a keverék. Próbáld meg a tűt feljebb rakni, ez egyszerübb megoldás. Bár a nyitott porlasztónál ez a tünet inkább az alacsony benzin szintre utal...
Olyan jelenségem van 250-es tz-n, hogy 5. be húzom neki és 90-nél többget nem akar menni hosszú távon csak egy előzés kedvéért. Ha a gézt csumáig húzom akkor olyan mintha leállna a motor. Ha visszaengedem 2/3-ig akkor megy rendesen. A gyertyaképen jó. A gyújtással nem lehet probléma mert a megszakítósnál is ezt csinálta és most az elektronikussal is. Lehet ez a légszűrő eltömődése miatt? Vagy mi a gond. De viszont a gép nem eszik meg 4 liternél többet. Kérlek segítsetek.
125ös ETZről van szó, így nincs török dugó hozzá. Akkor maradok a 150es magyarnál.
Viszont! Most vettem észre, hogy mintha lenne valami a hengerrel. Lehet, hogy marhaság, amit mondok, de a kövtkező a helyzet: Az átömlőcsatornák nincsenek szimmetrikusan elhelyezve, azaz nem pontosan egymással szemben vannak a persely két oldalán. Próbaképpen beletettem a régi dugót megfelelő irányban, és látszik, hogy míg az egyik csatrona teljesen nyitva, a másiknak a szélét 1-2 mm szélességben elfedi a dugattyúszoknya.
Ez mindenkinél így van, vagy csak nálam?
Szerintem ez simán okozhat elégtelen teljesítményt. A henger még nem volt perselyezve természetesen.
bocs, látom devil már uezt leírta előttem. még 1x sorr
rar = be van tomoritve, telepits egy winrart aztan csomagold ki
udv
Sziasztok!
Letöltöttem a szerelési kézikönyvet, de nem tudom megnyitni. a .rar kiterjesztést melyik program használja? Köszi
Szét és összefűzni egy kereket rabvallató egy elfoglaltság. Én inkább kerestem egy akkora esztergapadot, amibe befért a kerék (igaz az csak 16-os volt).
Ez egy 2000-es kujbisevi ősgép volt, de a gumit így is le kellett vennem.
A 18-as kerékhez sztem legalább 2,5 - 3m-es pad kell. Mérd le a kereket és cselekedj!
Ha használható féket is akarsz, a felszabályzás után ragasztatsz a megnövekedett átmérőhöz betéteket is.
pá!
Keresel egy eszterganyost aki betudja rakni a gepbe a komplett kereket es felszabalyoza. Nekem 1000 forintert csinaltak meg volna darabjat de vegul nem csinaltattam meg. Hova vitted muszakira, kpm vagy maszek? En kpm-hez hordom, de meg fekpadra sosem raktak ra egyik motorom se.
Hol laksz?
Van eladó TS kerekem szerintem jo benne az agy.
Persze gondolom valahol Pesten vagy alföldön mer én meg győri vagyok.
Helló Andrej!!A Felső tűgörgő kopását hasonlóan megtudod vizsgálni csak ott összekell szerelni a hajtokart és a dugót.A dugattyú oldaliránya még több is lehet mint az alsotűgörgő esetén.2 jótanács:Gyári dugót vegyél ne öntess(Törökre gondoltam):Olyan műhejben fúrass hengert ahol motorkerékpárra vannak ráálva.Mondom ezt azért mert sztem elcseszték a fúrást.Egyébként kúva nehéz neten keresztül okosnak lenni.(Na meg egyébként is)Egyszoval remélem mihamarább jólessz a motor!!!
Helló!
Egy fontos kérdésem lenne hozzátok:
sajnos ma reggel a TS125-öm nem ment át a műszaki vizsgán, mert túl nagy a fékerőingadozás.
A hiba oka az, hogy "tojás" alakú a fékdob belseje.
egy autó esetében tudom mi a teendő ilyen esetekben, de az mz-n ez nem kivitelezhető pont ugyanúgy.
szóval az a kérdésem az, hogy aki járt már így, az hogy oldotta meg? fel lehet szabályozni a dobot? elég vastag az anyag? szét kell fűzni a kereket? ha igen, akkor tudtok valakit, aki faszán visszafűzi, és kicentírozza?
a válaszokat előre is kösz
Helló!!
A Mitas milyen minőségű gumi?
Most Kins Tires van hátul, de le akarom cserélni.
A dugattyú öntés halál biztos hogy kudarc lessz. Ha nem találod el az ötvözetet, rendesen be fog sülni, ami pedig nagy bukáshoz vezethet.Ha meg nem sül be, akkor pedig nagyon gyorsan fog kopni. Ha nagy dugót akarsz bele, akkor miért nem jó a háromszázas?!!A csapágyakat, tűgörgőt mindig ellenőrizni kel fúrás előtt, nem árt cserélni sem, ha tudod. Még egy tanács: Ha újra fúratod, akkor lehetőleg ne oda vidd, ahová a multkor. Nem biztos, hogy nem fúráskor történt valami baki. Azt hiszem, egyébbként rosszul felrakott gyűrük is csodát tudnak művelni.Arra gondolok, ha valaki úgy rakja fel, hogy utána a gyűrü kör helyett tojás lesz...
Bambi elérhetőségét meg tudjátok adni?
Az öntött dugó minőségével nem lehet gond, hisz mindenféle motorba ugyanúgy készül, legfeljebb más mérettel, csak drága.
Mennyi lehet egy generál szerelési költsége, azaz munkadíja?
"Öntetek bele dugattyút..."
Biztos jó lesz az????!!???
Szerintem nem!!!
Amúgy egy 250- es tz 1000 km után tekinthető bejáratottnak, addig nem is lesz benne annyi erő amit te vársz tőle, bár esetedben most valszeg nem ez játszott be...
Sokkal már nem is fogsz menni gyorsabban!!!! :)
125- max. 130...
fisi
Helló!!
A 251-esnek mennyi a végsebessége?
Én egyenes szakaszon 120-tól gyorsabban még nem mentem.
Ez sok, vagy kevés?
90 kiló vagyok.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|