:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Amennyiben a "már javítottam egyet válóhiba miatt, amiben fordítva volt egy kétajkú szimering" egy ETZ250-re vonakozik, akkor a "fordított" szimering, amit láttál, azért volt úgy berakva, mert úgy kell berakni, és nem azért, mert valaki gondolt egyet és betette szándékosan fordítva. Lásd előző hozzászólás eleje.
Amúgy egy váltótengely szimeringje olajat tömít és nem nyomást, abból is inkább csak a szórt oljat, hiszen, a váltóban nem ér a tengelyig az olajszint. A forgattyúsházban viszont alapvetően nyomást kell tömítenie, méghozzá fordulatszámonként váltakozva kompressziót és depressziót egyaránt.
Sajnos a megfordítás nem jó.
Peti74
Szia Tatter !
Sajnos az ETZ250 bal oldali főtengelyszimeringnél nem működik a fordtítva berakás, mert azt a szimeringet, ha lehet így mondani, akkor "eleve fordítva" (értsd a rugóval a kuplung felé) kell betenni, fordítva nem lesz jó, legalábbis nem hosszútávon. A megoldást (a tömítő él eltolását tengelyirányban) továbbra is szimeringcserében látom, vagy süllyesztett ajkas, vagy magasabb (mondjuk 10 vagy 12 mm magas) szimeringben látom. Ez utóbbi esetben a külső, seeger-gyűrűként szolgáló rugókarika kimarad, de egy gumiházas szimering szorul annyira a karterben, hogy nem csússzon ki.
Peti74
Én magam nem próbálkoztam a fordított szimeringel, de már javítottam egyet válóhiba miatt, amiben fordítva volt egy kétajkú szimering, és nem okozott gondot. Az egy ajkas valószínű hogy nem tudja ezt. Lehet hogy érdemes megpróbálni?! Csak tipp!
Kedves peti74! Nem baj hogy nem értesz velem egyet, de hogy azzal vádolsz rosszindulatú tanácsot adtam az nem tudom megemészteni. Szerintem fontold meg mit beszélsz, mert következménye lehet!
A "téves" információkat az alkatrész jegyzékből szereztem kedves barátom ha már ennnyire érdekel. Erre magad is ráakadhatsz ha beleásod magad a témába.
Szerintem fogalmad sincsen mi különbség van a duromer (sűrűn térhálós tehát hőre keményedő mint a bekelit) és a plasztomer (mint a lineáris szerkezetű hőre lágyuló poliamid) között. A TNG típusjel amit a gyári csapágyakat jelöli az a PA6 jelű poliamid kosarakat jelöli. Szabványos utójelként nincsen bakelit kosár! Csak speciális típusban lehet, vagy egyedi sorozatoknál.
Szerintem még azzal sem vagy tisztában hogy pontosan mire való a csapágak normálisnál nagyobb illessztési hézaga, nevesen a C3 utójel. Ez azért szükséges, mert a csapágy üzem közben melegszik és tágul. Igy meleg állapotban jön létre a megfelelő illesztés. Azon a helyen a német mérnökök azért alkalmaztak normál illesztésű csapágyat mert a kilógó lánctengely a külsű térben hűti a csapágyat. Nem kívánok termodinamikai részletekbe belemenni, de ha kiváncsi vagy javaslok pár irodalmat: Bodor-Vas: Polimerek Anyagszerkezettana, SKF főkatalógus, Dr Vörös Imre: Gépelemek II. Gróf Gyula: Hőközlés jegyzet ezt utóbbit magad is letöltheted a műszaki egyetem, gépészmérnöki karának, energetika tanszékének oldaláról: letöltések és hőtan 2 jegyzet.
Tiszteletem!
Ez a füst dolog érdekes. Jó lenne a füst színét látni.Nekem mostanság csinálta a jawa, hogy hogy az egyik henger füstölt.Sőt, azt is művelte, hogy magas fordulatnál fulladt. Ahogy változtattam a benzin szintet a karbiban, átment a füstölés a másik hengerre. Volt fejvakarás rendesen.Idővel rájöttem, a bal oldali gyújtás gyenge, nem tudja a kissé szegény keveréket begyújtani terhelés mellett. Ami füstöt láttam, az az volt, hogy égés nélkül fújta ki a keveréket. Amikor emeltem a benzin szintet, túl sokat emeltem, akkor be gyújtott a bal henger, de a jobb túl sokat kapott, attól füstölt. Ekkor szintén nem volt benne erő, hiszen a jobb henger fuldoklott a benzinben.Egyhengeresknél kicsit más azért a helyzet. A füstöt el nem égett üzem anyag, vagy beszívott olaj okozhatja. Ha szegény keverék mellet van füst és az világos, az azt jelenti, hogy nem gyuladt be. Az egyhengeres ilyenkor viszont leáll, vagy legalábbis rángatni kezd a tapasztalatom szerint.Ha viszont a füstöd sötét, olajra utal, akkor egyszerűbb a helyzet,A magas fordulaton nagyobb a szívó hatás, ha lezárod a levegő útját a gáz tolattyúval, egy gyenge szimering melett szívni fog a sebváltó oldalból olajat. De ezt észre veszed, mert viszonylag gyorsan elfogy onnan az olaj...Szóval szerintem a füstöt olaj, vagy el nem égett üzem anyag okozhatja. Ha viszont a keverék szegény, el lehet azon gondolkodni, hogy hogy kerül mégis a kipufba el nem égett benzin...
Öregapó!! Ha 1 250-es ETZ nem megy csak 90 körüli tempót teljes gázzal a kevés kaja miatt és füstöl is (mert az enyém mikor elvettem a kaját az füstölt bizony rendesen)na erre mondom hogy erölködik a motor mert teljes gázzal akár mehetne 130-at is.Nyilván a nem megfelelő benzin levegő keverék,a tökéletlen égés fogja a gázadásnál.Mert tudjuk ha nincs szinkronban minden akkor bizony valami visszajelzés mindig jön a motortol.Az előző hozzászolásaidból számomra kiderült,hogy azelektromosságban vagy penge, és igazat is adok benne,hogy az elektromosság is okozhat komoj teljesitmény csökkanést.Ezt a lehetőséget is átkell néznie Ttibcsinek ha jókat akar motorozni.Egyébként testközelből könnyebb motort szerelni mint neten keresztül,és még ugysem egszerű sokszor,főleg ha kap az ember a kezeközé egy idegen motort amiről semmi előzetest nem tud.Ja ha a tanksapka eltömődik akkor olyan komoly teljesitménycsökkenés lép föl,hogy leáll a motor(saját keserü tapasztalat)
Én viszont nem tanácsolnám ETZbe a szimering megfordítását.Legalábbis a 250 esek nagyon érzékenyek tudnak rá lenni, szerintem a 150 esek is, azoknál még nem próbáltam .Ha csak egy picit is tágabb az olajterelőnek, vagy minek hívott nagy alátét alattuk, megfordírásra ki fog a szimering és a tengely között fújni.Én sajnos ezt tapasztaltam. Nagy szerencse kel, hogy ez ne következzen be.Illetve válogatni kel egy nagyon passzos alátétet.
Szia Peti74!
A szimeringre van megoldás és ugyanolyan jó lesz mint eredeti kivitelben.
Nekem a szimering "megette" a főtengely futófelületét az eredeti helyen. Egy öreg szaki mondta, hogy tegyem bele fordítva a szimeringet. Azóta úgy megy :-). Ezt tudom neked is tanácsolni.
Sajnos nem tudom a Sárkány fivérek telefon számát, pontos címét, de le tudom írni hol van.Ha a Kispest Határ úttól az Ady Endrén megyünk lefele két három villamos megálló után balra be kel fordulni Jahn Ferenc utcán. Vagy tíz ház, és újra balra ott a műhely.
A Sárkány fivérekhez tudd valaki valami pontos címet, vagy telefonszámot?
Egy találékony jáwás úszószintbeállító módszere a szomszédból (by Zapkorte) a 14 mm-es problemra:
"Viszont korábban téma volt az úszószint beállítása, hát kidolgoztam a módját: egy közönséges befőttesüveget feltöltöttem vízzel, a karbi meg pont ráillik a tetejére. Ezek után egy injekciós fecskendővel kiszippantottam annyi vizet, hogy a vízszint pont az üveg pereme alatt legyen 11mm-el (közben a karbi úszóstul rajta volt persze). Majd a karbicseket fölemeltem, és szájjal fújtam levegőt a benzincsőbe, miközben fokozatosan süllyesztettem lefele az üvegre. Akkor jó, ha a fújás sziszegő hangja pont akkor szűnik meg, amikor a karbi pereme az üveg peremének koppan. Na, ügyi vagyok? ;-)"
Ez nem is olyan rossz móccer; ugye?
Nem csak a kiegyensúlyozást, a kerék tengely és sugár irányú ütését is így " mértem", na nem indikátorórával ám, csak krétával, mint a régi szép időkben. a tolyás és njolcas kiszedését értelemszerűen a küllők feszítésével lazításával (hogyan is lehetne máshogy) csináltam. mindkét kerék tökéletes lett, de ebből nekem elég is volt ennyi. Bár ki tudja? Régebben vettem egy rakás alkatrészt, amik közt volt néhány tükrösre polírozott 16-os TS felni és agy, na meg a hozzá tartozó küllők. Most h ennyit írogatunk róla, mintha már kedvet éreznék az összefűzögetésükhöz :)
Andrej, Motomen !
A csapágyválasztás tényleg jó. Gondolom egy valag pénzbe került, és akkor még nem is bakelitkosaras csapágyakat vettél (legálább másfélszer annyiba kerülne), pedig attól lesz igazán halk a motor. A FAG minősége szerintem akár túlszárnyalhatja a leszálló ágba került SKF-et (kb 2 éve már csak indiai, egyiptomi és dél-afrikai gyármányú SKF csapágyak láttam). Nekem az 52ezret futott 300-as ETZ-ben voltak FAG C4-es bakelitkosarasok, és a szétszedéskor még az összes csapágy surranásmentesen, szépen futott, szerintem jóval túlélték volna a DDR főtengely élettartmát, de a szétszedés is károsítja őket, csak ezért döntöttem a csere mellett.
Azt tanácsolni viszont, hogy az ETZ váltóban a kihajtó lánckerék csapágya nem C3-as, szerintem egyenesen kibaszás. Nem tudom motomen, hogy mire alapozod.
Ha oda normál illesztésű csapágyat tennél, akkor semmilyen támpontod nem lenne összerakás után a váltótengely kihézagolására. Annak a tengelynek pont annyit kell lötyögnie (0,2-0,4 mm) amennyi hidegen egy c3-as vagy c4-es csapágy axiális (tengelyirányú) játéka. Ha ezt nem tudod beállítani, akkor nem kell csodálkozni, ha párezer km alatt ledarálja valamelyik kapcsolóvillákat, legvalószinűbb, hogy a 3-as kezdi el elsőként dobálni.
((úgy vélem, ha már tanácsolunk valamit, akkor csak olyat, amivel biztos, hogy segítjük, de semmiképpen nem hátráltatjuk a másikat. Andrejre amúgy ráfér már egy kis sikerélmény, nem igaz ? ;))
Andrej. Igaz, hogy nem válaszoltam a legutóbbi leveledre, de azért olvasom, amiket a fórumban írtál. Főleg a javíthatalan 6 baros kompresszió nem fér a fejembe.
Ami viszont biztos, hogy ha a hengered felömlői (gondolom a két nagyobb) nincs szemben egymással, akkor az henger vagy gyári hibás (de nagyon), vagy valamelyik előző tulaj próbált rajta ügyeskedni, aztán inkább félbehagyta az egészet. Szerintem azt a hengert mindenképpen cseréld le egy másikra, nem érdemes rá több pénzt pazarolni. A dugattyú öntésről pedig én is lebeszélnélek, nagyon bizonytalannak tartom a minőségét, lehet még szerezni túlméretes 150-es DDR dugattyút, talán még gyűrűt is. Ha egyszer sikerül összehozni egy jó 150-est, rájönnél, nagyon megy az is.
A kompresszió meg több összetevőből áll, megfelő szívás és megfelelő felömlés is kell hozzá ( a gyűrűk jó tömítettségén kívül, mert arra mindenki gondol). Amikor a blokkomat raktam össze, és fennt volt a henger, dugóval, gyűrűvel, hengerfejjel, gyertyával együtt, de még nem voltak bennt a főtengelyszimmeringek, akkor a főtengelyt meglepően könnyen át lehetett forgatni, csak onnantól volt ellenállás, amikor dugó már lezárta a felömlőket. A forgattyúsház tömítetlensége miatt, sem a szívás (a csapágyak felöl szívott), sem az elősűrítés/felömlés (a csapágyak felé fújt ki) nem volt hatékony.
Én a felömlőket és szimmeringeket tenném felelőssé a kis kompresszióért. Érdemes megvizsgálnod a főtengelyen a szimmeringek érintkezési felületeit, mert a legjobb szimmering sem tömít, ha a benne forgó csap felülete be van kopva, vállasodva. Mivel az én ETZ-is problémás lett a felújítás óta (dadog a motor, nem forog ki rendesen és mindig olajos a gyertyája, holott a karburálás és a gyújtás jó) ezért után afogok nézni, hogy létezik-e olyan főtengelyszimering, amiben a futófelület poziciója eltér a hagyományostól (pl. kicsit beljebb van). A jawa főtengelyszimmering méretében léteik ilyen, és ott - ahol a 35 éves főtengelycsap eredeti tömítőfelülete már berágódott - bevált. Ez csak egy ötlet, de hátha ide is az kell.
Na hirtelen ennyi.
Üdv,
Peti74
http://www.mz-b.de/miraculis/aw/aw_hp.html
itt van egy német testvér oldal, igaz 250-re de van az F változatról képek meg alkatrész jegyzék rajzokkal. Nézd meg ők hogy oldották meg! Az Typ F az a német rendőr motor.
A választásod nem rossz ami a csapágyakat illeti. Azért mondom hogy a lánckerék melleti csapágy normál illesztésű, nem C3-as. FAG és INA több is mint jó:)
Ennyire nem méricskéltem még egy hengert sem, de asszem feltűnt volna ha nem lenne szimetrikus... De szombaton ha oda jutok megnézek pár hengert azokban mi van. De furcsa minden esetre...
Ha tudok valamit segíteni az idomtémában, akkor ajánlanám a különböző gyakorlati megoldásokat, igaz ezek csak fejidomok.
http://wwwsvc01.ninja.ev1.bikepics.net/pics/mz-etz251-90-bikepics-133694.jpg
http://wwwsvc01.ninja.ev1.bikepics.net/pics/mz-etz251-90-bikepics-133705.jpg
http://wwwsvc01.ninja.ev1.bikepics.net/pics/mz-etz251-90-bikepics-133709.jpg
http://goldwing.bikepics.net/mz-etz251-90-bikepics-176761.jpg
http://wwwsvc01.ninja.ev1.bikepics.net/pics/mz-etz251-93-bikepics-102217.jpg
Hivatkozni nem volt kedvem. :)
Köszi Laszan, kiderítettem közben a csapágyak számát, helyét. Ezek szerint kettő kell 6204es, egy meg 6304es. Kicsit későn jöttem rá, mert összecseréltem a kettőt, és így pótrendelés lesz. Sebaj. :)
Amúgy én FAG csapágyakat vettem, mindenhova C3ast a főtengely kivételével (oda C4es lesz), az is jó márka szerintem, a tűgörgőket (csapszeg und váltó) meg az INA szállítja, az sem lehet rossz.
Aztán:
Azt vettem észre, hogy a hengerben az átömlőcsatornák nincsenek szimmetrikusan elhelyezve, azaz nem pontosan egymással szemben vannak a persely két oldalán. Próbaképpen beletettem a dugót megfelelő irányban, és látszik, hogy míg az egyik csatorna teljesen nyitva, a másiknak a szélét 1-2 mm szélességben elfedi a dugattyúszoknya.
Ez mindenkinél így van, vagy csak nálam?
Szerintem ez simán okozhat elégtelen teljesítményt. A henger még nem volt perselyezve természetesen. Azt nem tudom ez hogy lehet, mikor a hengeröntvénybe meg frankón passzolnak a csatornák.
Tudna valaki segíteni ebben?
Az üvegszálashoz annak idején lehetett lapokat kapni, amibe csak bele kelett simogatni, győmöszölgetni a pasztát, a minta felületére simítva.A megkötés után már csak végső méretre kellett vágni, majd csiszolni kellett. Utánna legalább két hét vakaródzás következett az üveggyapottól.:( Én légterelőt nem annyira akartam az ETZhez, hanem bukócsövet. Azt se lehetett korrektül felrakni. A lábtartóhoz való rőgzítés inkább csak látvány elemmé degradálja az ETZ bukó csövet, hiszen a lábtartó nagyon könnyen görbül, párat elhajlítottam. Az idom kérdéshez csak annyira tudok hozzászólni amennyire áramlástani tanulmányaim(rég volt) és műszálas csónak gyártásában szerzett (szintén régi ) tapasztalatom megengedik.
Nem is spidre gondoltam, de tapasztalat hogy amit mi gyarló emberek öszedobhatunk az szép csak korlátozottan lesz, de lehet csak én vagyok pesszimista. Amikor én csináltam akkor pótolni kellet egy sportgépét. Mivel nem akartunk üvegszálast igy vettünk műanyag lemezt megfelelő vastagságban és szépen rámelegítettük a régi törött de összetákolt darabra. Ez meg kell erősíteni, megtámasztani mert ez is lágyul. Ez volt a forma. Utána ebbe készült az új. De sokat kell óvatosan melengetni nagy türelemmel mert hólyagosodik. Meg a másik hogy ahol erős élek vannak ott gittelni kell, mert nem nagyon akaródzik belemenni neki. A csomópont erősítve lett dubla műanyag lemezzel, közötte nagyméretű fém alátéttel. Erősétés kell mert repedni fog. Ennél az idomban nincsenek csavarok az idomban. Ez egy nagyon egyszerű megoldás, nem is a legtökéletesebb.
Üvegszálassal is lehet csinálni, ahhoz hungarocelből vagy más habból lehet mintát csinálni. Ehhez is beszerezhető minden, de ez már nagyobb lélegzetű dolog.
A rögzítéséhez meg egy segéd vázat kell szerkeszteni az EZT-re. Fönt rögzül a nyaknál meg elölről kerülve a blokkot alul csatlakozuk a lábtartó bekötéséhez. Itt két vékonyabb cső megy időnként összekötve hogy szilárdítsa. Ez lakatos munka. Ha a lábhoz is szeretnél "füleket" akkor a hengerfej gumirugós bekötéséhez is csatlakoznod kell. A lámpa célszerűen fix lesz. Amúgy meg a fej rögzítést nézd meg egy sport motoron. Nem kis feladat lesz, ha ezt meg akarod csinálni igényesen. Én nem vágnék bele:)
Üdv!
Öregapó.: E szerint te is gondolkodtál már ezen. Tényleg kevés a hely. Én a fixlámpás verziót szerettem volna eredetileg(mint a trofi) igy még a kormány, teleszkópszár is kiesett. Most már elégedett lennék egy kormánnyal együtt fordulóval is. így persze a lábak védelméhez kulön (csunya) elefánt fülek kellenének.
Hát tényleg nem vagyok szakember, de azért "kerülgetem a forró kását" van ilyen jellegü tantárgyam, bar az édeskevés. Szélcsatornám viszont nincs.:((ha volna valakinek egy, kölcsönbe...):)
Vissza komolyba.
Az idom főleg hasraütéses módszerrel lesz "tervezve".(mint az osszes ETZ-s idom is, szerintem...)
Ha az idom (motorhoz) rögzitéssel(vagy bármivel) kapcsolatban van valami ötleted(bár tudom, hogy már Jawad van)..., hát, elég jól jönne.
motormen.: Nem akarok "szpid" etz-t, szerintem meg lehet csinálni olyan kis "korrektül-takarosra", hogy talán még jól is nézne ki. írtad hogy csináltál idomot. Hogy csináltad a formát? Mi volt az idom és a forma anyaga? Magán a formán hogy alakitottad ki a cstlakozó pontokat?(kifurtad a csavar helyét és kész?, vagy külön ragasztottál rá valamit amibe a csavar ment? )
Z25z.: A kézvédő csak a kezemet védi,a többi bajomon nem segít. Azért a Zsandatara gépét megnézném, de nemtom hogy hol.
Andrej.: igen a kis etz főtengelyén 3db csapágy van a kisebbikből van kettő.A számukat sajna fejből nem tudom, holnapra tudnám csak kideríteni(otthon a könyv) ,de addigra valaki bizos elárulja neked. Nem is ezért írok, hanem : Blokkba(főleg főtengelyre), csapágyakat csak csapágyboltból. Lehetöleg SKF, Kojo. Drága, de nem ér meglepi.
András
Sziasztok!
Meg tudnátok mondani, hogy ETZ-125be pontosan milyen méretű főtengelycsapágyak kellenek? Mert eddig ahány rajzot láttam, annyifélét írt. Ott három csapágy van igaz? Melyikből kell kettő?
Köszi panda,qxy a segítséget,beleöntöm és járok vele mint eddig :)
Kiváncsi leszek az új betétre is,de nem várok eget rengető hatást,talán érdemes lenne a tárcsámat is felszabályoztatni nem??
Sziasztok! Letezik meg alu felni, en kb. 2 honapja vettem szegeden 6e HUF volt az ara. ..."Télen még a legmelegebb kesztyűn is "átjön" a hideg, ha éri a menetszél.(Nyáron meg a bogarak miatt is jó.)"... Erre van egy nagyon egyszeru es olcso megoldas: nezd meg zsandatara gepet, azon van egy olyan muanyag kezvedo. Olcso, praktikus es tenyleg nem csufitja el az osszkepet.
Udv
Mondtam hogy nem lehet mindent igy megoldani, de sokat igen. Én is javítottam karambolos gépet aminek kerekét kukázni kellett.
Lattam a kereket gumi nelkul a szervizben a centirozo villan, sajnos eleg csunyan nezett ki az egyik utes. Kikalapaltak, visszatettek a gumit, az biztos, hogy jobb lett, de kivanni valot hagy azert maga utan :(
Az idom tervezésél vedd figyelembe, hogy nincs igazából hova erősíteni.Felül a kormánynál, alul a lábtartónál fogathatod meg, aztán nincs több hely...
Bár mondtad, hogy ne próbáljunk meg lebeszélni róla, de azért mégis. Ha nem vagy szakember aki kívállóan tud örvényléseket számítani, és nincs szélcsatornád, vagy spéci számítógépes programod, az idom nem javítani, hanem rontani fog a légellenáláson.Az MTZre szerelt idom egyetlen valós célja a vezető izületeinek a védelme a huzat ellen.Én is csak a kész idomot tudom ajánlani.
Egyetlen hiba amibe beleeshetsz hogy belekezdesz. Nem sokat fog érni, láttam már és próbáltam ilyet. Meg nem mellékes hogy vicces is tőle a gép:) De nem ezért írtam. Idomot lehet csinálni, csináltam, igaz csak pótlásként egy másik mocira. Nem olcsó játék és nem könnyű, pláne újjat alkotni. Engem etz-n zavar a menetszél zaja. Ezért vettem egy kis túra-plexit, ez sokat segít a konforton, de a teljesitményen nem és nem csúfitja el nagyon a gépet. Másik, még vannak üzletek ahol lehet etz-re idomot kapni, ez a skoda lámpás "lavór":) Nézz körül, nem volt túl drága annó.
Sziasztok.
Szeretnék csinálni a motoromra(etz150), egy kis áramvonalazást. Én egy nagyobb felületű "fej-idomra" gondoltam. Csinált már valaki ilyet közületek? Bármilyen ötlet jó volna. Nem akarok beleszaladni olyan hibába amibe nem muszály. Az okok: - Télen még a legmelegebb kesztyűn is "átjön" a hideg, ha éri a menetszél.(Nyáron meg a bogarak miatt is jó.)
- A motor - nagyobb sebességnél - megérzi, ha ráhajolok a tankra és igy kisebb a légellenállás.(bár elég vicces lehet látni, amint egy MZ-s szpídmotorost játszik +10km/h-ért)Egy ügyes fejidom(még akkor is, ha a motor(+motoros) homlokfelülete nagyobb lesz általa) sokat javithat a légellenálláson. Ez csökkentheti a fogyasztást vagy novelheti a sebességet, vagy mindkettő:)(azért, erre nem tennék sok pénzt)
Szóval hát ez van...
Van valakinek valami ötlete? (A " ne csináld, mert úgy sem lesz jobb..."-on kívűl.:) )
András
Lehet újat venni, de én csak olyat láttam ami nem alu. Akkor a kereskedő állította hogy alu nincs már. Amúgy ha meg van ütve az még nem jelent semmit, gyakori. Szépen fa vagy műanyag kalapáccsal vissza lehet kloffolni. Ha nem csak kis elhajlás, akkor a peremek közé tenni kell valamit távtartónak (hasáb fa). Persze ha karambolos és össze-vissza hajlott akkor felejtős tényleg.
Sziasztok! Olvasom itt a kerek problemakat ... ugy vasaroltam a motort (ETZ 125), hogy az elso kereke harom helyen is erosen meg volt utve. Tudom, hogy az utangyartott alkatreszekkel neha sok a gond, azt szeretnem kerdezni, hogy mi lenne ha vasarolnek egy uj peremet es ujrafuzetnem? letezik meg gyari? megbizhato amit FutarPetinel lehet vasarolni?
Amit te itt írsz, az a kisúlyozás.
A centírozás három részből áll:
-küllőfeszesség beállítása (az összes küllő lazítása/feszítése)
-a "tojás" kiszedése (mindkét oldali küllő feszítésével/lazításával)
-a "nyolcas" kiszedése (egyik oldalon lazítod, másikon feszíted a küllőt)
Ezenknél nem számít a csapágy szorulása, viszont a "kotyogása" igen, ezért meg kell szorítani a tengelyt.
Ezt a hármat addig kell ismételni felváltva, ameddig mind a "tojás", mind a "nyolcas" elfogadhatóan picire csökken, és megfelelő a küllőfeszesség.
Csak ezután jöhet a "kisúlyozás", amikor drótot tekersz a megfelelő küllőkre. Ennél a lépésnél fontos a csapágyak könnyű járása.
A centírállvány olyan mint egy villa, de a két száron (a felni két oldalánál) van két mérő, és egy harmadik a felni alatt (amivel a tojást lehet mérni)
Eladó etz 250 váz forgalmival törzskönyvel!! Olcsón hívj ha érdekel!!
0630 4096093
KOMPLETT ETZ !!!
Tegnap jött megvan még rajta minden fúllra!!
Eladó ETZ 250 es bontásából MINDEN alkatrész!!!
MÉG RAJTA VAN MINDEN, KOMPLETT!!!
(Még megy a motor!!)
Hívj!!!
0630 4096093
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és Jawa hoz kell!
Gyári és utángyártott alkatrészek olcsón!! TUNINGOK, TUNING SETTEK!
HENGEREK FOGASKEREKEK, SPOILEREK,
SPORTBOBOK... Új és bontott alkatrészek! 0630/4096093
Hali! Milyen gyártmányú lánckereket érdemes venni 250-es tz-hez?
Az erölködéstől szerintem nem igen szokott füstölni a motor. Valóban, Ttibcsi által leírt jelenség oka lehet az alacsony benzinszint a karbiban, de ennek ellene mond valamelyest a megfelelő gyertya kép. Én azért nem zárnám ki a gyújtást sem.Egy rossz gyújtótrafó , kábel is létrehozhat olyan gyenge szikrát, hogy a nagyobb teljesítménynél fellépő nagyobb nyomás lefújja az elektródáról.Nekem egy ideig esső után csinált mindig ilyent az ETZm.A gyújtás kábel kicserélése után megszünt a jelenség.Az eltőmődött kipufogó, légszűrő is hasonlókat prudukál, ha jól emlékszem.Eltömődött tanksapka furat, benzin szűrő is szóba jöhet.Egyébbként a karbiban lévő alacsony szintet nem szerencsés a tűvel kompenzálni. Azt rendesen be kell állítani.Erröl jut eszembe: Ha megvétele óta ilyen a motor, nézd meg a főfúvóka méretét, lehet hogy rosszatt raktak bele.
ttibcsi!Az utánnad szolóhoz csatlakoznék én is a véleményemmel.1 szoval kevés a nafta.Amennyiben alacsonyabb fokozatban az erős gázadásnál csak totojázik a gép nem veszi a fordulatot bakol és 5-ben nem megy, ez valóban kevés kaját jelent.Az én motorom még füstöl is, gondolom az erölködéstől.Ha a tűhöz nem nyúltál a jelenség előtt akkor a kevéskaja okát kell keresni.Ijenkor már érdemes gondolkodni egy esetleges eltömődésen, akár a karbiban akar a légszűrőben.A féktárcsa állando szoritását gondolom kizárhassuk mert keveset fogyaszt! Az előzmények ismeretében kell gondolkozni mert egy ijen jelenségnek van miértje is.
Az nem elég, ha befogod a kereket egy TS hátsó lengővillába, mint rendesen és abban forgatod meg?
Én egy másik motoromon így jártam el, minek gyártsak akármit is, hiszen ott van a gyári váz és a hézagolók, kifejezetten a kerékhez kitalálva. Persze a tengelyt nem téptem meg ezerrel, csak éppen egy kicsit, h minél könnyebben foroghassanak a csapágyak.
A kerékfűzés márpedig akkor se fehér embernek való elfoglaltság! :))
Mindegy, csak fékolaj legyen, egyébként
a dot mögött minél nagyobb a szám, annál magasabb a forráspontja, és annál kevesebb ideig bírja (DOT1-DOT6)
Nekem DOT4 van benne azt nemtom milyen márka de eddig semmi gond.Kb fél éve használom.
Hali!
MZ 6V dinamót keresek! (álló-forgórésszel) együtt!
Ha valaki tudna, pls.. peter17@freemail.hu- ra egy mailt!
Üdv.: Petike
Sziasztok.Van egy kis problemom.Ma vettem fékolajat az etz-be és hülye felyemmel nem kérdeztem hogy egyátalán jó e bele-ez egy bosch DOT4-es fékolaj.Viszont a dobozra az van irva hogy bárhol lehet használni,kivéve az ásványi alapú olajal müködőknél nem!! Az etz-be vajon jó ez???vagy vegyek másikat? Segítsetek kérlek.
A Sárkány fivéreknél Kispest , Jahn Fernc utca,nagyon gondos munkát végeznek. A szükséges cserélendő alkatrészektől függően negyven ezer körül lehet a dolog.Ebből a munka bér olyan huszas lehet.
Etz 251 blokját kellene felújjítani. Tudtok-e olyat aki ilyet válal, és mibe kerül.
Etz 251 blokját kellene felújjítani. Tudtok-e olyat aki ilyet válal, és mibe kerül.
MZ 6V-os dinamó állórész kéne! Sürgős!
Ha lehet akkor ne szart mer azzal nemtok mit kezdeni!
steelheart6@freemail.hu
70/3698050
Üdv!
Ádi
Nem kell megijedni a kerékfűzéstől:
én bicajboltban dolgozom, és ebből adódóan gyakran szoktam kerekeket fűzni. kb 15 perc alatt összefűzöm, aztán jöhet a centír.
A mz kerék centírozását csak azért nem vállalom be, mert nincs állványom hozzá, és lusta vagyok csinálni. inkább adok X összeget valakinek, hogy csinálja meg :P
Igazából ha lehet, megpróbálom elkerülni a kerék szétfűzését...
viszont centíroztatni mindenképp szeretném, a sok használat után már biztos nem 100%-os a kerék.
van egy hely, ahol bármihez ragasztanak fékbetétet és kuplunbetétet (száraz), a kocsit mindíg ott csináltattuk, nagyon meg vagyok elégedve velük.
Viszont a ragasztott betétet el kell vinni a dobbal együtt, hogy azt is szabályozzák fel!!!!
Gödöllőre viszem.
4 éve nem volt fékpad, 2 éve már igen, és most is volt.
Tudtok más vizsgáztatóhelyet errefelé? (csömör-kistarcsa környéke)
Esetleg olyat, ahol nincs fékpad? ;)
Mert a fékem az jól fog, blokkolni is tudom, 2 személlyel is, illetve tudok úgy is fékezni, hogy folyamatosan halkan nyikorog, de nem blokkol a kerék. tehát pont csúszáshatáron van.
Nehéz lesz olyan esztergályost találni, ahol befér a kerék. Egyébként láttam egyszer egy agyat, amiből kitört egy darab, és látszott a "belső felépítése": az acélbetét eléggé vékony, nem tudom mennyit szabad belőle leszedni, hogy ne gyengüljön meg.
Pest mellet :(
Nekem is van még 2 kerekem, de nem akarok kísérletezgetni, hogy jók-e, a tegnapi eset is 2500 Ft-omba került. :(
Akkor már inkább kiadok X forintot, hogy egy 100% biztos jó fékem legyen...
Egyszerü a magyarázat, hiszen magad megfejtetted: nagyon szegény a keverék. Próbáld meg a tűt feljebb rakni, ez egyszerübb megoldás. Bár a nyitott porlasztónál ez a tünet inkább az alacsony benzin szintre utal...
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|