:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Jah kérem nő volt...:))))
Lehet hegeszteni, már javítottam igy. Persze ne ez legyen az első alu amit hegeszt a mester mert csuklani fog az édes anyád:)
A trükkje, ki kell köszörülni a felületet, felmelegíteni olyan 250 fok fölé, majd egyik véget fölrakni, majd a másik véget is, és végül össze a kettőt. Lehet hogy bonyolultnak tűnik de nem az. Ha nem szombathelyi lennék megcsinálnám neked.
akko, itt is lehet, hogy hegesztés lesz. A csere amúgy is macerás, mert egyedi a műszerfalam. A régi tulaj rátett még két kisebb műszert. Az egyik a blokkhőmérsékletet mutatja a másik a pontos időt. még nem néztem hogy van ez a plusz konzol rátéve.
nem lesz semmi mire mindent kibontok, hogy hegeszteni lehessen.
brrrrrr.....
Az enyem is volt mar joparszor hegesztve. Valoban alu es CO-val lehet.
betétlapot nem, csak telszámot, nevet, cimet hagyott ott.
amúgy a "ficsúrt" Beatrixnek hívják
:-)))))))))))
műszertartót hegeszteni?? nem is tom, de valmi alu öntvénynek látszik.
Betétlapot nem adott a ficsúr? Mert akkor amig a biztosító nem lép addig ne tégy semmit. Amúgy ezek a dolgok nem nagy tételek (bár ez mindig subjektív). Ahol én vásárolok 800 a tükör, 600(?) a fékkar műszer tartó 2100 markolat gumi asszem 300... Műszertartót lehet hegeszteni ha van haver aki barátilag...
tegnap Keszthelyen egy parkolóban egy tolató kocsi felborította a 250/ETZ-met :-(((
Olyan szrencsételenül, hogy pont a járdaszegélynek vágodott neki a kormány. Jobb tükör törött, az elsőfékkar törött és a műszertartó konzol ( a két órás kivitel). Meg a gázmarkolat szakadt be kissé.
Esetleg ezek fellelhetőek valakinél bontottan?
ha nem, szerintetek mibe fáj ezeknek a cseréje?
NE PARKOLJATOK FURGON MÖGÉ, SOSE!!!!
Igen annyi.
Nem is volt a vége több gyárilag 145-vagy mennyinel...
De gondolom hogy nyomaték volt mint állat?!
Egyszer régen erre járt átutazóban egy Kalocsa felé...
Irdatlan brutál jó hangja volt!
fisi
Öregmotoros: tudtommal sajnos nem készült eredeti tükör mindkét oldalra, hiszen akkor csak egyik oldalra volt kötelező. Mikor kötelező lett Ts-korszakban akkor azt a szögletes fekete színűt tették fel. De örülnék ha valaki a szemem közé váhná hogy igen is van és be lehet szerezni! :)
Engem is érdekelne egy jó állapotú tükör tropyra. De csak az eredeti stílusu, a vajszínű ovális "sminktükör"
Biztos hogy annyi?!! Az elég satnya....
Az az 500- as egyhengeres Rotax blokkal szerelt Tz! 34 lovas...
Állat!!!
fisi
Sziasztok!
Van-e valakinek eladó tükre trofira?Mind a két oldali érdekelne.
Köszi az információkat Andrej!!!
Egy internetes portált találtam ahol állítólag az MZ gyár jogutódja kínál alkatrészeket az MZ-hez!!!
Van magyar tagozata is:) Tud valaki valamit az alkatrészek minőségéről?!
WWW:MZ-B.DE
Milyen állatfajta az MZ 500 R Fun?
A GYIK összeállításához szerintem egy wikit kellene feldobni, abba nindenki beleírhatná a saját tapasztalatait, hogy mi volt a baj, és mi a megoldás rá.
Nézzétek meg a www.wikipedia.org-ot.
150es DDR dugója nincs valakinek?
Megy 125ös/150es hengert vennék.
Ja, és a Huberes új 150es lengyel gyártmányú henger/dugó párosról valami infó? 20e ftba kerülne. Szerintetek (guruk) megér annyit, vagy szerezzek bontott gyárit?
Köszi.
Helló Csaner! Nem vagyok guru, de remélem segíthetek.
Nos.
Főtengelycsapágyak (125/150) (ugyan ezt nem kérdezted)
(1 db): 6304 TNG C 4 f (értsd 6304 C4)
(2 db): 6204 TN WC 4 f (értsd 6204 C4)
A műanyagkosarastól halkabb lesz, de sok utánajárás meg lóvé, így jó a sima fémkosaras, porvédőt pattintsd ki. Ajánlom FAG,SKF
Felsőszembe szintén INA tűgörgőt ajánlok (egysoros) (K 15x19x20)
Ja, váltó meg kihajtás.
Kuplung csapágy baloldal (1 db): 6202 TN C 3
Kuplung csapágy jobboldal (1 db): 6204 TN (jó a C3as is persze), porvédő nem kell.
Váltótengely csapágy baloldal (1 db): 6201 Tn C 3
Váltótengely tűgörgő jobboldal (1 db): 15x19x13 (INA-t javaslok)
De csak ha engedi az olajat azért elég lenne szimmeringet cserélni.
Abból.
Főtengely: 2db 20x30x7 szimm.
Lánckerékszimmering: 1db 25x35x7
FAQba esetleg? :)
Sziasztok!!!
Segítséget szeretnék kérni a guruktól! Az ETZ 150-es váltójába milyen márkájú és tipusú csapágyak és szimmeringek valók?? Gondolom szászor feltett kérdés de nagy segítség lenne!! Teljes blokk felújítás előtt állok,mivel a generátor oldali szimmering engedi az olajat elég rendesen!! Válaszokat előre is megköszönöm!!
!!!!!
Körülnéztem egy kicsit, és a bikepics.com-on találtam héhány képet 250-es szpojlerekről, talán iránymutatásnak jó lesz, feltéve, hogy az eredeti szándék még megvan. Amennyiben rászánod magad, sok sikert. Én nem mertem, mert lelkesedésen túl szakértelem nem sok van, ezért vettem Kesjár-féle fejidomot, azzal fogok operálni. Jut eszembe, kellene még egy blokkidom 250-es Tz-re, ha van egy eladó valakinek, keressen, leboltoljuk.
Szióka!
Milyen a gyertyán a szikra? Kék, vagy rózsaszín?
sziasztok!
van egy megszakítós Etz125 ösöm,most cseréltem benne megszakitot 5 napig jo volt de most megint nehezen akar indulni.Valamit rosszul állitottam be?
v.ki aki ért hozzá, kérem irjon!!!elöre is köszönöm,Üdv mindenkinek!
Hmm, hmm hogy a tömítés hosszú életű legyen a felületnek legalább HRC 41 keménységűnek kell lennie, de ha csak hőkezeletlen A60 akkor sem értem hogy eszi meg a szimering a fémet. Bár lassan olyan leszek mint egy vén prostituált, semmin nem lepődök meg! :)
Szia!
A60-ból tudom nem ideális de hirtelen az volt. Hát nem is lett túl hosszú életű :-(
De mióta Kxx-ből van azóta müxik:-)
A fékdugattyú szimeringjére gondolsz, vagy a tartályt tömítő gyűrűre? Kár volt a tükör-menet miatt megvenni az egész fékszerkezetet!
Én is odajárok szimeringért,meg o gyűrűért, a teló miatt is ba...gattam őket,gondolom mások is,és megunták.Sok lúd disznót győz.:-)
Sziasztok!
Van egy frissen vásárolt 250-es MZ-m, úgy tűnik vigyáztak rá:)
A gondom, hogy a jobb oldali tükör rögzítésénél megszakadt a menet, így meg kellett venni a egész tartókonzolt, ami ugye a fékolaj tartály rögzítésére is hivatott.
Ehhez viszont hiányzik a szimering, van esetleg valakinél otthon elfekvőben???
Egyéb ötleteket is szívesen fogadok, előre is köszi, király a fórum!!!
Üdv!
Azt nem tudom, nekem csak azt mondták egy zavaros szemű, eszelős csóka volt! ;) Inkább legyártattak 10 000-es szériát, hogy ennek a szegény ördögnek legyen 3 darab, csak hagyja már őket lógva! :)))
Hy.
Már látom sokan válaszoltak. Én annyit tudok a dologhoz füzni ,hogy egyhete vettem a 250-esemet szerintem egyben van ,papirokkal ,de müszaki nélkül 65-ért. Sok kevés ezt szerintem mindenkinek magának kel eldönteni-e. Mondjuk 125-öst tudtam volna venni 30 körüli összegért ,csak az nekem kicsi.:-) Ja és azt hiszem azon még müszaki is volt valamennyi.
Vajon ki lehetett, aki a Qualitásnál (XVIII ker.) állandóan ETZ telószimeringet keresett ? :)))
Peti74
Andrej: szimeringben ajánlom az Üllői 2xx szám alatti Dichtomatik Szimering-Qualitás Kft-t. Nagy raktáruk van és korrektek a palik. Mond meg hogy benzinálló kéne és hőálló és ajánlani fognak megfelelőt. Amúgy ha Mz-be kell nagyon jó telóvilla szimering, akkor is érdeklődj náluk. Én két éve vettem ott, éppen Tz méretű vastag porvédős direkte teleszkópba való jármű szimeringet. Nem járatos méret, nekik azért volt mert valaki keresett többet és akkor legyártatták. Én akkor vettem belőle stratégiai mennyiséget és megoldott minden "telóbol folyik az olaj az új szim mellett is" problémát!
Egy hozzászólás az akksi nélküli betoláshoz:
Szerintem, ha nem indulna a motorom tolásra, akkor az első amit tennék, hogy ellenőrizném, hogy a jármű aktuális vezetékelése egyáltalán lehetővé teszi-e ezt az üzemmódot. Nem arról beszélek, hogy a gyújtáskapcsolónak van-e erre az üzemmódra egy külön állása, mert az biztosan megvan, hanem arról, hogy a tizen-huszon-valahányéves és kitudja hány barkácsoló/javító kedvű tulaj által vezetékeltjárgányban minden kábel a megfelelő helyen van-e.
A TS-ekben (és a 6V-os jawakban is) a gyújtáskapcsoló tolásos állásában tulajdonképpen a dinamó 61-es pontja és a 15-ös pont kerül összekapcsolásra. A 61-es pont megegyezik a dinamó D+ pontjával, ami a szabályzott feszültséget jelenti még az áramkapcsoló előtt. 61-el jelölik a töltésjelző egyik pólusára felhozott D+t ,a D+-al jelölt meg a feszszabályzóra felhozott D+(világos:). A 15-ös meg a gyújtás tápfeszültsége, ez a pont megy tovább a trafó(k)15-ös pontjára.
Mivel a dinamós járgányoknál az áramkapcsoló álló motornál nyitva van és ezzel a dinamó (D+) le van választva a fogyasztókról, a tolásos üzemódban tujadonképpen a dinamó D+ pontját (gyújtáskapcsoló 61-esét)kötjük rá a fogyasztókra az áramkapcsoló (és persze mögötte az aksi) kikerülésével.
(akkor ez most belekerül FAQ-ba ? :))
Peti74
Ilyet nem kellet még javítanom szerencsére, de én vennék egy fogást köszörűn a szimering helyén és egy más méretű szimeringet tennék. A hegesztéssel felrakás kockázatos mert elhúzódhat a csap (elgörbül). Ezt a kockázatot csökkenti ha előmelegítik a főtengelyt, de mivel nemesítve van (edzés és megeresztés) nem vitamin neki.
A megoldás lényege olyen ötlet kell hogy a felület utána relative kemény legyen és sima, viszont az eljárás hőmentes legyen... Valakinek valami?
Tatter: az a persely miből volt amit megevett a szimering?
Eredetileg 5,5Ah aksikkal hozták be őket valamilyen megfontolásból -de ezt nem ajánlja a gyár. Vegyél a németeknék forgalomba állított motoroknál használt 7Ah-ás aksit vagy amit a könyve ajánl 9Ah-at. Méret mind egy, mert ezen teljesítményüek közül mind belefér. Ha nem bízod a véletlenre menj motoros boltba és mond hogy mibe lesz!
Én 10 000-ért vettem a tropymat, de ismerőstől nagyon barátian szürke forgalmival. Viszont most nézegettem uralt lekattanva is 150 000-ért vesztegetnek. Ha van papír korrekt és szuperál akkor 80-at kérnék (ha venni akarnék az 50-et rablásnak tartanám:)) Szóval attól függ kinek akarod eladni, gyűjtőnek, vagy csak hogy legyen min tanulnia a gyereknek...
Igen a gyergya kép hajtás függő de ez azért túlzás. Szerintem egy karburátor tisztítás és beállítás jó ötlet lenne, különösen ha ezt vásárlás óta nem tetted meg. A gond az, hogy részterhelésen (kis gáz, alacsony fordulat, alapjáraton várakozás lámpánál) túl sok naftát kap. Lehet nem záródó tűszelep (amit az úszó zár el) túl magas benzin szint, fúvóka gondok mint pl nem megfelelő, kitágított furatok, helytelen alapjárati keverék...
Ha jogsi elött elkapnak a közegek oktató nélkül akkor 2 évre eltilthatnak a szerzéstől! Egy ismerős már járt igy!
Mély meghajlásom az önkritika felett. Elnézésed kérem az ingerült hangnemért! A műszaki leírás precíz és korrekt, megtámadhatalan. :)
(utózönge: 23 saját ETZ, a rossebb tudja már milyen méretben, a 24. éppen darabokban lent figyel és várja úgy csapágyait)
Csapágyban, ami nekem bevált minőség és olcsó a KOYO japán csapágyai. Beszerezhető Rolling kft 11.ker. Andor u 60 vagy Kondorosi u 7. az uszodával szemben. Eddig mindig volt náluk amit kerestem.
Matya!
Én kb kétésfél éve vettem az én 125ös Trophymat, full hiánytalanul, jóállapotban, de forgalomból kivontan 30000ért. Nagyon sokat számít hogy van-e hozzá papír. Papír nélküliért 20000nél többet nemnagyon adnék, akármilyen állapotben ven, de egy felújított, frissműszakis akár 50000fölött is lehet. Én 60000ért adom az enyémet és már van rá vevőm. Egy átlagos, papíros, de műszaki nélküliért 30000 Ft körül érdemes kiadni.
Ez az én véleményem.
Üdv!
Ádi
Szia Pumi testvérem!!!
Lehetnél Te az a valaki!!! :PPPP
Na????
fisi
Van egy ötletem. :-) Ha van köztünk valaki, akinek van rá ideje, az copy/paste módszerrel összeállíthatna egy GYIK-ot a fórumon elhangzott kérdésekből és az azokra adott válaszokból. Ez kikerülhetne egy külön menüpontba. Itt van például Peti74, aki kész kisregényeket ír egy-egy kérdésre, lehetne mondjuk ez az alapja az összeállításnak. Milyen előnyökkel járna ez? Megkönnyítené a "guruk" munkáját, nem kellene többször ugyanazt leírniuk. A kérdezőt sem kellene leszúrni, hogy olvasson vissza, mert már volt. Nyilván ez nem lenne alkalmazható a "Milyen gyertyát használjak?" vagy a "Milyen olajjal keverjek?" típusú kérdésekre, ahol a válasz teljesen szubjektív , sok más kérdésben viszont hasznos lehetne. Mit szólnátok hozzá?
Helló!
Bevallom nincs még jogosítványom, most szerzem. Tavaj szeptembertől azonban már van motorom, egy 251-es ETZ.
Kb. 4000 km-t mentem már vele, főleg orszánúton.
Nem mondom volt már vele gondom, de azért ment rendesen. Ma bentvoltunk Miskorcon a forgalmi vizsgára gyakorolni. Én a saját motorommal. Kb. 100 kilométert mentem vele a városban kettőtől este hétig, szinte folyamatosan. Főleg 1. 2. 3-as fokozatokban. Hát egypárszor lefulladt. Mindig megnéztem a gyertyát, tiszta korom volt és a gép is füstölt mint az istennyila. Ahogy hazaértem nem állítottam semmin, de még kimentem vele, és jól meghúzattam, 4. és 5-be. Felpörgettem 6000 ig. A gyertya megint őzbarna lett, a füstölés megszünt. Ennyi a különbség a városi és az országúti használat között?? Állítsak-e rajta valamit, vagy hagyjam az egészet úgy ahogy van?
Hali!
Tudtok segíteni abban, hogy egy 125ös Trophy kb mennyit érne meg?Amit tudok róla egyenlőre, hogy egyben van, működőképes.Hogy hiányzik-e róla valami, vagy papírhiánya van nem tudom.
Illetve a szélsőséges esetekben :hiánytalan állapot papírokkal/hiányos állapot papírok nélkül.Sztetek mennyit kóstálhatna?
Helló!
Vedd ki az aksit, tedd 5-ös helyzetbe a kapcsolást ezzel lehet betolni a motort.
Ha így beindul és fut normálisan akkor az aksid a bűnös.Ja és ebben a helyzetben még ha bent van az aksi is akkor sem szabad semminek sem világítania. Ha nem indul be a motor vagy ha igen de leáll akkor nézd meg a fesszabot, hogy nem füstöl-e vagy nincs e büdös szaga. Ha igen akkor azt meg kell csináltatni.
Innen tudsz letölteni 6V-os kapcsolási rajzot azt ajánlom figyelmedbe, ha aszerint kötöd be a gépet úgy tuti jó lesz!
Üdv
A kondi új, a mexa is, be is van lőve 0,4 mm-re. Akksival is próbáltuk, de kapcsolási rajz hiányában nem jó helyre kötöttük, és lehet, hogy az akksi se volt a legjobb:)
pandigyik!
Dinamó, feszszab át lesz nézve!
Mégvalami: toláskor semmilyen gyujtáskapcsoló állásban nem kéne világítani az első lámpának, igaz?
Dóczi
Nekem volt TS 125 öm és müködött is.Asszem az a neve hogy kézitöltő.Akkor kell ha lemerül az akksi és akkor lehet vele akksi nélkül is menni ha betolod.Nekem müködött faszán gond csak az hogy ilyenkor nem teheted rá a villanyt.Illetve ha a fordulatszám nagyon leesik nekem olyan 1000 környékén már nem töltött a dinamó és akkor leállt de ez normális.
Mégvalami: nekem akor égett ilyen állásban a visszajelző ha nem volt töltés.Ha nincs töltés akkor nem is adhat szikrát.A dinamó vagy fesszab sztem amit meg kéne nézni.
Doczi!
Nekem 125ös Trophym van, de tológyujtás állásba, az enyém sem megy rendesen. Az enyém ad szikrát, de csak néha. Szerintem érdemes megpróbálni akksival. Ha nem akartok venni, akkor a próba idejére érdemes kölcsönkérni egyet. Ezenkívül nem csak a >>trafó-gyertya-pipa-kábel<< tartoznak a gyújtáshoz hanem a megszakító és a kondi is. Nézzétek meg a megszakítóhézagot, és a gyújtás beállításást, és ha nem vagytok biztosak benne hogy jó a kondi cseréljétek ki (kb 400Ft), és érdemes leellenőrizni minden kábelt ami a trafó, a gyújtás és a többi cucc között van. Nekem a múltkor azért nem volt szikra, mert az excenter megette a mexakító alját és nem volt hézag. Elsőre nem is vettem észre.
Más:
KÖSZÖNET MINDENKINEK aki írt vagy hívott a 6V-os állórész ügyében, de ár megoldódott, KÜLÖN KÖSZÖNET Peti74-nek, a telefonos segítségért a fesszab beállításban! Újra van töltés a mocimon! Holnap meg is teszteljük! Megyünk egy karikát!
Széles utat, olcsó benzint és jó időt!
Üdv!
Ádi
Sziasztok!
Haverom MZ TS 125 Standard-je helytelenkedik:) Egy csepp szikrát nem ad. A trafó, gyertya, pipa kábel hibája ki van zárva. Akksi nélkül tolongáltuk, "betolásos" állásban volt a gyujtáskapcsoló is. De egyszer sem adott tolás közben szikrát. A km-órában a jobboldali visszajelző toláskor ég. Valamit ötlet?
Dóczi
Szia!
A főtengely leesztergálás és perselyezés nem igazán járható út... :-(. Volt ilyenhez szerencsém, gyorsan "megette" a szimering a futamot :-(. Lehetett szétszedni és Kxx anyagból hőkezelve feltenni. De így müködik .-))). Csak kicsit sokba kerül ha nem "feketén" csináltatja az ember.
Nagyon prózaian oldottuk meg a sablont a csonaknál. Volt egy jó jószág valakinek, azt szépen lekentülk valamivel, hogy ne tapadjon, arra raktuk lemezeket. Vagy szerencsénk volt, vagy valóban jóvolt amivel lekentük, így mindig szépen levált a " mintáról" a kész darab. Ja, és persze nem egy darabból készült. A darabokat speciálisann ragasztottuk egymáshoz ott ahol merevítő bordák voltak.Bár lehet, hogy egyben is lejött volna.Szerintem te hungarocelt használhatsz, csak ne nyomkodd túl erősen. Először a pasztát valami sík helyen nyomkodd a gyapotba, utána simítsd a hungarocelre. Mivel csak egy darab kell neked, ha ráragadna a hungarocel, a végén lecsiszolhatod.Szerintem ha még árulnak ilyent, akkor valszeg különböző méreteket lehet kapni.És a vastagságuk is különféle. Szerintem neked olyan 5 mili vastag kell Ellapul, a paszta viszont vastagítja, a végeredmény úgy emlékszem kb olyan vastag lap, mint a gyapot lap volt.De ez már régen volt. Tényleg régre gondolj.20 évre. Ezért árakat nem tudok.Szerintem nézd meg valamelyik Baumaxban , ha van felétek ilyen.azt hiszem az építészetben, vagy a távfőtés szerelésnél is használják.Az, hogy mekkora legyen, azt neked kel megsaccolnod, te álmodod meg.Én talán olyan lapot vennék amiből kijön két darab 0.6mX1.5 m lap.
De továbbra is azt mondom, vegyél késszet!(ha kapsz)
Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani az ETZ150-be való 12 V-os akksi méreteit, ill. valamelyik gyártó típusjelzését, és hol érdemes nézni-venni? (ajándék lenne, ezért nem tudom az eredetit megnézni)
Köszi
Szétszedtem a karbit. A főfúvókát véletlen összecserélték az indító fúvókával. Az indító fúvóka 130-as volt a főfúvóka meg 110-es.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|