hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 26. szombat 
Ervin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

bambi99
válasz erre | email2005-05-27 00:42:13
pesten vagyok,holnap hívj a 06203420977es telefonon a részleteket megbeszélni.
sorszám: 6465 (29926)
(előzmény: shoobe, 2005-05-27 00:00:23)

 
 
shoobe
válasz erre | email2005-05-27 00:00:23
Nekem megfelel.
sorszám: 6464 (29923)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-05-26 23:18:15
jövő hét?
sorszám: 6463 (29918)
(előzmény: shoobe, 2005-05-26 21:31:33)

 
 
shoobe
válasz erre | email2005-05-26 21:31:33
Vagy valamelyik GURU nem-e vállalná el nekem, hogy ETZ 251-et felújjítana? Sürgős lenne, ezzel járok be dolgozni.
sorszám: 6462 (29912)

 
 
shoobe
válasz erre | email2005-05-26 21:25:15
Tudd valaki olyan moci mühelyet ahol még javítanak MZ-t, megbizhatóak és nincsenek 2 hónapra lekötve?
sorszám: 6461 (29911)

 
 
Andrej
válasz erre | email2005-05-26 21:19:29
Helló Peti.

Elolvastam a műve(i)det a kuplungokról és a járulékos témákról, most már világosabb persze a téma.
Ezek szerint nekem a tányérrugó hézagolásával van gondom. A lamellák nem nagyon kopottak. Láttam már trabi kuplungot (bazi nehéz volt átfordítani), gondolom ez is olyan akkor, csak kicsiben. A lényeg, hogy a kuplung átbillenjen, nekem nem teszi meg, a karon sem érzem ezt a bizonyos pontot. A motor darabokban van most, jövő hétfőn viszem Pestre, majd Bambinak megmondom, hogy erre is figyeljen. (sok dolga lesz :) )
Így már értem miért ajánlottál Trabi olajat bele, de csak kistézébe. Gondolom ez jó ötlet, leszámítva, hogy nekem itt-ott csöpögni szokott még a sűrű Hykomol is, elképzelem mi lenne a hígabbal, így maradok ennél.

Peti! Az én 86os megszakítos ETZmre is lehetne elektronikus gyújtást gyártmányolni? Amit eddig hallottam róla, kellene nekem is a megszakítós helyett, ugyan kimondottan nincs vele probléma csak szikrázik kicsit. Megcsinálnád nekem a cuccot? Mibe kerülne ez nekem? Nehéz felszerelni? Hétfőn leszek Budapesten asszem, esetleg cserélhetnénk eszmét róla vagy valami, ha lenne kész példány, akkor a főtengelyre fel is szerelhetnénk.

Egyébként tud valaki ETZ-125 kuplung hézagolási táblázatot küldeni? Nagyon megköszönném. Korábban is hallottam ehhez kapcsolódó hozzászólásokat, de magam nem töltöttem le.
sorszám: 6460 (29910)

 
 
motomen
válasz erre | email2005-05-26 21:17:38
Guruk helyett én válaszolok: a DDR dugó arról ismerszik meg hogy németül beszél, vörös csillagos kitüntetése van, börnadrágot hord és káposzta szaga van. Meg, gondolom az eladó azt mondja hogy ezt egy nagyon elfelejtett földalatti raktárban őrízték, vagy M zárolt titkos katonai készlet hányatott sorsú maradéka. Lehet hogy most sokan megköveznek de én nem néztem még hogy milyen gyártmányt építek be eddig, ilyen gondom nem volt. Viszon láttam nagyon vékony falú aztán eltörött dugót 250-ben, ezen nemesen egyszerű HUN feirat volt. Most az én Tz-ben asszem Berta márkájú van, de a lefuvás és kopás nyomokból úgy tűnik hogy a csapszeg nem derékszögű a palásthoz képest... Ha óvatos akarsz lenni ezeket kerüld!
sorszám: 6459 (29909)
(előzmény: csaner, 2005-05-26 20:54:54)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-05-26 21:01:11
a kuka a legrosszabb eset . csak el akarom ijeszteni :-) . az mz-k hurok öblítésesek ha reszelgetéssel eltolja , akár drasztikus teljesítményvesztés is lehet a vége . ahogy mondod ! sok meló semmiért .
sorszám: 6458 (29908)
(előzmény: motomen, 2005-05-26 20:53:01)

 
 
csaner
válasz erre | email2005-05-26 20:54:54
Hello!!
A gurukat szeretném megkérdezni,hogy miről ismerszik meg a DDR dugó? Ők milyen dugót raknának a mociba ha nincs DDR dugó? Másik kérdésem hogy kinek van eredeti gyári kipufogó dobja ETZ 150-re. Mennyiért válna meg tőle?
Üdvözlettel: Kovács Ervin
sorszám: 6457 (29904)

 
 
motomen
válasz erre | email2005-05-26 20:53:01
A ts felömlőibe alulról lehet benyúlni meg a hengerből... Csak vigyázz be ne szoruljon a kezed! Szerintem se buzerált ha nem is kuka, de az idődet eltolod vele, és általában a legjobb eredmény, marad olyan mint volt.
sorszám: 6456 (29903)
(előzmény: TSCROSS, 2005-05-26 13:12:36)

 
 
motomen
válasz erre | email2005-05-26 20:50:08
Taiwan? Már ők is ekkora bizniszt látnak a csóró mz-sek megpumpolásában? Hol vetted?
sorszám: 6455 (29901)
(előzmény: zakeus, 2005-05-26 19:50:28)

 
 
zakeus
válasz erre | email2005-05-26 19:50:28
Hello! Nemrég vettem tajvani kuplunglamellákat, és szánalmasan gyatrák. Aki vásárolt mostanában használható lamellákat ETZ250-hez, kérem irja meg hogy hol!
sorszám: 6454 (29892)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-05-26 18:45:06
A kuplungomat egy év alatt egyszer állitottam egy deknicsere miatt ami egy baleset miatt volt.Berepedt és csere után be kellett álítani de azota semmi.Az én kuplungom gyári 8000 km es volt mikor beraktam a helyére lehet hogy azér.
sorszám: 6453 (29888)
(előzmény: veszprémiki, 2005-05-26 16:55:28)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2005-05-26 16:55:28
nem kell állítani, nekem is ilyen kell... :))

hogylétezik?
sorszám: 6452 (29878)
(előzmény: pandagyik, 2005-05-26 09:57:18)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-05-26 15:34:46
az öntvény felületet "homokszórt" minõségüre kell simítani ettõl a keverék áramlása örvénymentes lessz . a felömlõnyílásokat ( magasság , szélesség )ellenjavallt buzerálni házilag . kukába juttathatja a hengert !
sorszám: 6451 (29875)
(előzmény: TSCROSS, 2005-05-26 13:12:36)

 
 
TSCROSS
válasz erre | email2005-05-26 13:12:36
hali!Tudja valaki hogy-hogy érdemes belenyúlni a 125 ts henger felömlőibe?Köszi!
sorszám: 6450 (29867)

 
 
TSCROSS
válasz erre | email2005-05-26 13:08:19
Hali!
Én Automata váltóhoz való olajat használok a 125 ts "cross" gépemhez ,könnyen folyik és jól tapad!Érdemes kipróbálni.
sorszám: 6449 (29865)

 
 
Laszan358
válasz erre | email2005-05-26 12:37:53
Sziasztok

Peti74: Kösz az útbaigazítást. Megtaláltam és elolvastam a "háború és békédet":) a kuplungokról.
Most mégis az olajos témáról kérdeznék tőled. Szerinted gyilkolom a motorom a 15W40-es olajjal? Mire cseréljem?(ami nem túl drága)

kösz:andras.
sorszám: 6448 (29863)

 
 
motomen
válasz erre | email2005-05-26 11:44:40
Ha leengeded az olajat akkor kiveszed az alsó oldaldekli csavart is vagy csak az olaj leeresztőt?
Még egyszer: mindenki annyi és olyan olajat tölt a gépébe amit akar és oda állít alap járatot ahova akar, és úgy vágja haza a gépét saját hozzá értésével ahogy neki tetszik.

Nem egy etz-m volt, és most sem egy van. Mindet -kivétel nélkül- lerobbantan vettem, egyiket sem lehettt beindítani. Az elsőnél úgy kellet kikalapálni a dugót a hengerből. Rengetek sufni tuningal, meg házi mószerrel találkoztam. Már eljutottam oda hogy meg tudom különböztetni melyik ment olaj nélkül, melyikkel próbáltak egykerekezni, melyik tulaj faterje volt tarktoros, melyiké hegesztő... :)))
sorszám: 6447 (29861)
(előzmény: Andrej, 2005-05-25 21:13:29)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-05-26 09:57:18
Na ezaz erről irtam.Kombifogo, tenyérszétmarás.A 6odik nál kezdtem érezni hogy a kobifogó belediffundál a kezembe és soha el nem választanak majd töle.
Énazt ezér rühellettem de mostmár nekem is 250esem van hurrá!

És az én kuplungomon még csak állítani se kell:))
sorszám: 6446 (29853)
(előzmény: veszprémiki, 2005-05-26 09:47:18)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2005-05-26 09:47:18
steelhart6:

ilyen célszerszámot én is csinálhattam volna anno a TS-emre.
én mindig két kombinált fogóval kinlódtam. az egyik enyhén szétnyitottal lenyomtam a csészécskét (csak közben széjjelmarta a tenyeremet a vége) a másikkal meg betoltam a csapocskát.
De mostmár 250 ETZ-m van . hurrá!!!
amin kellemesen könnyedén műxik a kuplung, csakhogy
még nem csúszik, de már épphogy megmozdítom a kart a kormányon, azonnal szétkapcsol.
szal állítani kellene.
le tudnád írni az állítás menetét ez esetben...?

Köszi
sorszám: 6445 (29852)
(előzmény: steelheart6, 2005-05-26 01:57:48)

 
 
Miki63
válasz erre | email2005-05-26 09:41:55
Helló Zolchee!!
A leirt tünetekből én a z elektromos részét tenném felelőssé azonbelüll kezdeném a gyújtással, gyertya ,kondi stb,stb.De a karburátort is megnézném mivel akipuffod olajos, mármint abból gondolom hogy kiakarod égetni.Az én motorom kipuff vége szürkére kivan égve és 1 deka olajnak jele sincs.Úgygondolom 1 jólbeállitott 2ütemű motornak ijen nek kell lenni.Persze ehez megfelelő kompresszionak is kell lenni.A kiégetés nuincs km-hez kötve mindenesetre már ha fogja a motort akkor igen időszerű lépni valamit ezűgyben.Jó szerelést remélem betudod törni a paripát!!
sorszám: 6444 (29851)
(előzmény: Zolchee, 2005-05-25 23:17:46)

 
 
Semi
válasz erre | email2005-05-26 01:59:47
Na megcsináltam a 2005. május 16-ai verseny beszámolóját is! :-)

Link:
http://www.freeweb.hu/mzklub/verseny2.html
sorszám: 6443 (29843)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2005-05-26 01:57:48
Hali!

Az én gépembe (Trophy 125) is olyan kuplung van mint a kisTS-be, szal a hat rudacska, rugók, csapok, stb. ezt sztem qrvaeccerű szerelni, csak kell hozzá egy célszerszám, amivel a kis csapokat kiszeded, ennek a rajza benne van a W.R.-K.S. - Hogyan tovább MZ? című könyvébe. Én mondjuk úgy csináltam, hogy fogtam egy olyan vastag csavart, amire éppen ráment a peremes alátét, annak belefúrtam a közepébe tengelyirányban, aztán meg befűrészeltem hosszában kb 1 cm-re, hogy a kis rudacska és a csap "elférjen benne". Ezzel könnyen be lehet nyomni a rugókat, és kiesik a kis csap. És ha összeraktad, s a durvabeállítóval beállítod, aztán utánnaállítasz a finommal, akkor nem lehet vele gond, olajra nem túlzottan érzékeny de ajánlatos betartani a 4,5decit. Mondjuk nekem nem nehéz a működtetése, elég könnyen és simán ki lehet emelni, és egyátalán nem csúszik, se hideg, se meleg motornál. Ja, hajtóműolaj: MOL Hykomol K. Nekem ez bevált, pedig a főtengelycsapágyaimat is ez keni. Sztem ez a legeccerűbb MZ kuplung. Na, sok szerncsét hozzá!
Uff!
Ádi
sorszám: 6442 (29842)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-05-26 01:04:14
Az ETZ250, a ETZ125/150 és TS125/150 kuplungja eléggé eltér egymástól, még elvi felépításében is. Ami kilóg a sorból az a 250-esek kuplungja(ETZ és TS) mert egyrészt az ugye főtengelyen van, mésrész a kinyomóerő itt a bal oldali dekli felől hat a kupplungra. Ellnetében a 125/150-esekkel ahol a váltótengelyen van a kuplung és kinyomó erő a jobb oldalról rudazaton érkezik. Ezért sajnos nem elég leírni, hogy "én kuplungom igy meg úgy" írjátok mellé hogy pontosan milyen motorrol is van szó, ha nem nagy kérés.
Laszannak tényleg a kis TS kuplungja van, ami egyébként simán belemegy az kis ETZ-be és hatalmas előnye, hogy nem kell hézagolni, ha elkopik.
Ha Andrejnek nem olyan a kuplungja, mint Laszannak, akkor neki ETZ kuplung van bent, ha az nem emel ki rendesen, akkor azt bizony ki kell hézagolni. Abban a kuplungban egy tányérrugó dolgozik, és a hézagolás lényege tulajdonképpen, hogy a kinyomás maximuma megegyezzen a tányérrugó átbillenési pontjával (aki látott pl. trabi kuplungot, az tudja miről van szó). Ehhez szükség van a kis ETZ kuplung hézagolási táblázatára, mert abból lehet kitaláni, hogy egy adott lamellaköteg-vastagsághoz milyen házagolás kell a tányérrugót megtámasztó tárcsa alá. A kis ETZ kuplungja csak jó hézagolással működik helyesen, ezt megkerülni nem lehet, a jobb oldali dekli "durva" beálító csavarja nem elég hozzá ! Amúgy ha jól van összerakva, akkor ez a típus legkisebb kézi erővel működtethető az összes közül.
Nagyon szívesen segítek benne, bár itt megint a távolság lesz a probléma (XVIII ker. vs akárhol).

Volt néhány írásom kb 3 hónapja az MZ fórumban az ETZ125/150 és ETZ250 kuplungok különbségéről és ebből adódóan az eltérő olajigényekről. Íme :

2005-02-01 15:45:20 (MZ fórum, 32-es lap)
2005-02-01 22:27:03 (MZ fórum, 31-es lap)
2005-02-03 14:19:45 (MZ fórum, 31-es lap)

Üdv,
Peti74
sorszám: 6441 (29841)
(előzmény: Laszan358, 2005-05-25 22:05:03)

 
 
Zolchee
válasz erre | email2005-05-25 23:17:46
Hellosztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy kb hány km megtétele után kell kiégetni a kipuffogót, és utánállítani a gyújtást?
Mi lehet akkor a baj, ha 5500-as fordulaton elkezd szaggatni, utána egy pillanatra jó, aztán 6000 felett olyan mint valami daráló? Köszi a segítséget!
sorszám: 6440 (29835)

 
 
Laszan358
válasz erre | email2005-05-25 22:05:03

Üdv!

Akkor hát ts125 kuplung. Jó tudni. Köszi.

Andrej: A kuplungot, a motorblokk jobb oldalán, a gumikupak alatt lévő
hatlapfejü csavarral kell beállítani(kb-ra) a bowdenfeszítő a kormányon csak a "finombeállításra" van. Remélem ez segít.(ha tudtad akkor, bocs)

Motomen: A kuplung jól müködik menetközben, csak ha a kerék áll és a motor jár, akkor sokkal nehezebb, a váltás. (vagy fordítva ha a motor áll és a kerék forog) A golyó megvan.

Megnézem még a bowdent, erre nem gondoltam.

De én szinte biztos vagyok benne ,hogy inkább azt kéne megoldani, hogy "kioldott" kuplungnál,legyen valami ami szét választja a lamellákat egymástól. Mert így csak a szorítóerő szünik meg (kupungoláskor) a lamellák közt és lesz némi hely is, hogy eltávolodjanak egymástól, ha akarnak. De azok szerintem imitt-amott összecuppannak mikor úgy tartja kedvük. Ezért nehéz állóhelyzetben járó motornál a váltás.
Gondoltam hátha van valami MZ-s trükk erre, de ha nincs hát nincs.:(

A.
sorszám: 6439 (29830)

 
 
Andrej
válasz erre | email2005-05-25 21:13:29
Én nem akarok hülyeséget mondani, de a kuplungom letojja, hogy milyen sűrű benne az olaj, sőt még azt is, hogy mennyi van benne. Ezt saját magamtól tudom: mikor leeresztettem, alig volt benne másfél deci, utolján meg hülye fejemmel túltöltöttem valami 7 decire. Na, ugyanolyan volt mindkét esetben. Mikor meg olaj nélkül megpróbáltam a meleg motort egyben tolni, na akkor is befogott mint a rosseb. Nemtudom a típus számít-e, enyém nem TS hanem 125ös ETZ.
Laszan: nyugodtan elfelejtheted szerintem a túlfeszített kuplungot. Én is próbálkoztam vele, de ugyanolyan szar maradt.
Andrejnek az egész motorja szar. :(

A 15W-40 meg szabvány motorolaj négyütemű gépekhez, a hajtóműhöz semmi köze, szal ég és föld.

"1500 alatt egyenlőtlenül jár a motor, nem tesz jót neki." - Ezt nem osztom, nekem simán ment 1000 körül is, csak nem töltött, de stabilan, rázkódás nélkül járt.

Motomen: Laciról történeteid? Érdekelnek. :) Persze levélben ha hozzájárulsz.
Csucsunak piros bicije van nagy nyereggel. De a legfőbb, hogy csatos sörösüveg van a kulacstartójában. Egyszer meg akartam viccelni, hogy teletöltöm pálesszal, de nem csináltam meg. Elképzeltem az arcát, az első döbbenettől a meghatott jókedvig. :)
sorszám: 6438 (29825)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-05-25 18:25:27
Naja felujitás után 20e km volt benne mikor eladtam de a kuplung az nagyon cicesz volt még akkor is.Nekem ilyen kuplunggondom sose volt lehet szerencsém van:)
sorszám: 6437 (29815)
(előzmény: tatter, 2005-05-25 18:01:38)

 
 
tatter
válasz erre | email2005-05-25 18:01:38
Lehet, hogy rosszabb szerelni egy kicsit(gyakorlat kérdése), de a kis TS-ek kuplungja többet bír, mint a kis TZ-é. Tapasztalatból mondom.
sorszám: 6436 (29811)
(előzmény: pandagyik, 2005-05-25 15:50:35)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-05-25 15:50:35
Laszan!

Az TS 125 kupplung ami neked van nekem is olyanom volt és rühellettem szerelni.Az ETZmen sokkal kulturáltabb van bár ez már 250es de a 125ös TZk é is jobb mint azt szerelni.
sorszám: 6435 (29809)
(előzmény: Laszan358, 2005-05-25 12:58:06)

 
 
motomen
válasz erre | email2005-05-25 14:46:16
Én a kicsi ts-re mondtam, nagyot nem tudom bevallom még nem láttam. De úgy tudom a per egyes inkább a tz-re hajaz, majd az egész blokk.
sorszám: 6434 (29807)
(előzmény: tatter, 2005-05-25 14:17:09)

 
 
tatter
válasz erre | email2005-05-25 14:17:09
A Trohy kuplungját nem ismerem, de TS 250/1 és a Etz 250 kuplungja megegyezik! Nekem Tz van fent!
sorszám: 6433 (29804)
(előzmény: motomen, 2005-05-25 13:40:16)

 
 
schreek
válasz erre | email2005-05-25 14:03:21
Magyon helyett Nagyon :)
sorszám: 6432 (29803)
(előzmény: schreek, 2005-05-25 14:02:27)

 
 
schreek
válasz erre | email2005-05-25 14:02:27
Motomen!

Magyon szépen köszönöm mindenre kitérő válaszod! Megfogadok minden tanácsot. Sajna csak 7végén tudok nekiállni,de akkor tutira:)Majd beszámolok hogy sikerült.Olajat meg most cseréltem,de akkor még egy csere lesz,lényeg hogy jó legyen! Köszönöm mégegyszer!
Hali
sorszám: 6431 (29802)
(előzmény: motomen, 2005-05-24 19:24:08)

 
 
motomen
válasz erre | email2005-05-25 13:49:15
Majorról vannat történeteim:) Csucsunak feldiszítettük egyszer a bringáját gyakorlaton. Még mindig azzal a postás bicajjal jár? Szereltünk rá mankó kerekeket. Kép is van róla, egyik tanár fényképezte a suli gépével:)
Higabbat vehetsz pl Ady téri MOL kúton 15W-40 felirattal, nem drága. 1500 alatt egyenlőtlenül jár a motor, nem tesz jót neki. Az természetes valamilyen szinten hogy keresni kell az ürest. De azt nézted hogy nem hiányzik monfjuk az ürest rögzítő golyó, vagy nincs-e másik rugó berakva a régi helyett? Meg ez ember függő, kinek miylen a lába. De pl a 400-as suzuki bandit-en is inkább csak menet közben lehet megtalálni az üreset egy átlag embernek, vagy kis gázzal. Amúgy jellemzően fölülről üresbe tenni könyebb mint alulról. A higabb olajat a 250 nem tudom mikori kézi könyve alapján mondtam. De itt a szakirodalom között is van egy könyv asszem.
sorszám: 6430 (29800)
(előzmény: Andrej, 2005-05-25 08:45:46)

 
 
motomen
válasz erre | email2005-05-25 13:40:16
A kuplungod ha jól tudom Ts-é vagy Trophy-é meg ... A tz-n van más kuplung. Itt valami nekem nem egyenes. Azért nem tudod üresbe tenni mert nem old a kuplung vagy álló helyzetben nem találod az üreset? Kettő nem mindegy! A hideg motornál megcsúszik a kuplung azért mer sűrű az olaj ugye, de: nem ez a gond! Gyengék a rugók vagy kicsi a holtjáték (ezt nem feltételezem de lehet) vagy kevesebb tárcsa van benne mint kéne!
sorszám: 6429 (29797)
(előzmény: Laszan358, 2005-05-25 12:58:06)

 
 
motomen
válasz erre | email2005-05-25 13:35:02
Nem használok parafát, erről nem tudok. Jó volt nekem a műanyag, gond nélkül üzemel. Persze lehet nézegetni a bowdent... Olajról nem vitatkozom mert kezelési könyvben SAE80 hajtómű olaj vagy SAE40 ötvözetlen motor olajat ír, télre nyárra. A kettő nem egy és ugyanaz viszkozitás szempontjából, de mindkettő jó. Amúgy meg mindenki azt tesz bele amit akar, nekem 8:) Kuplung gondjaim nekem nincsenek.
sorszám: 6428 (29796)
(előzmény: Öregapó, 2005-05-25 00:19:15)

 
 
Laszan358
válasz erre | email2005-05-25 12:58:06
Sziasztok

15W40-es olaj van benne.(ugy érzem igy kevésbé fog)
A kuplung beállitás nálam (direkt emiatt) olyan, hogy hideg motornál nagygázra meg-meg csuszik. De így is elég vacak. Ürest csak gurulás közben találok. Már megszoktam, de főleg most ,hogy látom hogy másnál nincs ilyen baj, már nagyon zavar.:)
ja igen , nekem valami más fajta kuplung van benne... 6 db rudacska a végén átfurva, ezekre a lamellák+tárcsák, aztán a rudacskákra ráhuzni a rugótartó "gyüszüt"(sok alkatrésznek nem tudom a hivatalos nevét),aztán jönnek a rugók,rájuk a peremezett "alátétek" .És végül a rudacskák végén lévő furatba kiscsapok,amiket a perem véd a kicsúszástól. Hát ilyen az én kupungom,tudja valaki, hogy milyen motoré lehetett?(mert én nem)

De nem hiszem, hogy ez lenne a baj, Andrejnek is "fog". Pedig neki valószínü az eredeti van.


Peti74 leírását, hol találom?(sorszám kb-ra)

A.
sorszám: 6427 (29795)

 
 
Miki63
válasz erre | email2005-05-25 09:58:49
HI. Öregapó.Ha jol kiemel a kuplung akkor nagy erőt nem fejthet már ki.Az is igaz hogy a behuzott kuplung mellett még a váltoban tovább forognak az alkatrészek,de nem az olajban fürdő kiszáradt kuplung miatt.Egyébként ezt a témát már a Peti74-úgy kivesézte szakszerüen leirta nekünk ide mintha diplomát irt volna és még énis megértettem pedig én csak asztalos vagyok.
sorszám: 6426 (29791)
(előzmény: Öregapó, 2005-05-25 00:19:15)

 
 
Miki63
válasz erre | email2005-05-25 09:42:35
Helló sztomi!
Az én esetemben arról volt szó,hogy bemozdult az üresjelző lampa az ora szerelése közben.Ettől gyengevolt az érintkezése mert holégett hol nem és kinyomta a biztit.Ezért kérdeztem rá az üres égőre.De ezcsak tipp volt.Remélem azota faszán mükszik!
sorszám: 6425 (29790)
(elözmény: schreek, 2005-05-24 14:29:01)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-05-25 09:15:24
Az én alapjáratom kicsit 1000 alatt van igaz nics töltés de ha csak gyujtás van rajta akkor elmegy sőt hébe hóba indexel együtt elviszi.Ha villany van akkor kézzel huzok neki kb 1500ös alapjáratot.De semmi gond.
Üresbe simán ki lehet rakni még amig gurul ha valaki már régóta vezeti és "összenőtt" a géppel:))Nekem pl semmi gondom nincs vele
sorszám: 6424 (29789)
(előzmény: Andrej, 2005-05-25 08:45:46)

 
 
Andrej
válasz erre | email2005-05-25 08:45:46
Gépész vagyok igen. A felállás ugyanaz mint nálad volt. Magyarfalviné az oföm, Csucsu meg a gépésztanárom. Major meg a forgácsolás.
Énszerintem 80W90 olaj való bele (az van előírva is), mondjuk hígabbal még nem próbálkoztam soha, azt sem tudom hol lehetne venni. 1500 alá ne essen az alapjárat soha? Nem sok az egy kicsit? Mondjuk 1200 alá meg már nem tud nagyon menni, mert nem tölt és leáll. Legalábbis nekem. Reccsenni nem reccsenik, de egyből üresbe tenni kis "technikázással" lehet csak járó motornál.

Tatter: A bowdennel semmi baj. Amúgy ugye a bowden belső-külső különbsége számít mindenhol, de kuplungnál nagyon tág az utánállítási lehetőség, így itt nem zavar a kicsi méretkülönbség. Akárhogy megfeszítem, nem old rendesen. Az az érdekes mondjuk, hogy ugyanúgy fog 1mm holtjátékkal a karnál mint 12nél. Szal nemtudom.
sorszám: 6423 (29788)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-05-25 00:19:15
Valami hasonlóra gyanakszom én is.A bowdwnnel lessz a baj.vagy rosszul összerakott kuplungal.Azt, hogy az mzbe hígabb olaj kellene, az így nem igaz. A kettöötvenes TZbe 80W-90 es olaj kel.Ez a hivatalos, és ez az én, és az ismerőseim tapasztalata is.Egyetlen gond van vele, ha ez gondnak nevezhető, hogy több perces behúzott kuplung valóban fogni kezd, mert szép lassan kiszárad a parafa.Ezért sorompónál illik üresbe rakni,vagy leállítani.
sorszám: 6422 (29784)
(előzmény: tatter, 2005-05-24 23:56:05)

 
 
tatter
válasz erre | email2005-05-24 23:56:05
Csak egy jó tanács. Mielött kiabálnál, hogy nem jó az olaj, nem jók a lamellák, stb., Nézd meg milyen hosszan mozog a kuplung bowdened!
Ajánlom mindeki figyelmébe, hogy mérje le a bowdentáblázat alapján.
Én most vettem új bowdent és 21mm-el rövidebb a bowden "mozgási utja".
sorszám: 6421 (29782)
(előzmény: Andrej, 2005-05-24 20:52:13)

 
 
motomen
válasz erre | email2005-05-24 22:49:01
'99-ben végeztem gépész osztályban. Te is gépész vagy? Nekem a Magyarfalviné volt osztály főnököm, gépész tanárom meg a Csucsu:)

A tengely kapcsolód azért nem old mert túl sűrű az olaj!! Nem váltó olajat kell bele tenni hanem motor olajat 0W-40. Ha jól sejtem magas alapjáraton sebességbe téve néha reccsenik is a váltó. Az Mz higabb olajra van kitalálva. Ha kicserélted el fog múlni ez a jelenség!
Alapjárat 1500 alá még bekapcsolt fogyasztókkal se essen a fordulat, de 2000 fölé se menjen terheletlenül

Nekem is megszakítós gyújtásom van, én valahogy jobban bízom benne, még ha állítgatni is kell. Meg ami tartalék alkatrész ami kell hozzá az kondi és megszakító... Pedig van egy készlet elektromos gyújtásom hátha meggondolom magam.

Olaj köd kenés jó, gépek zárt terében, de etz mindent ken ami a blokk környékén van, meg mögötte:)))
sorszám: 6420 (29779)
(előzmény: Andrej, 2005-05-24 20:52:13)

 
 
Andrej
válasz erre | email2005-05-24 20:52:13
Laszan: Nekem sem old teljesen a kuplungom, hiába feszítem meg a bowdent. A lamellák még alig kopottak. Ha 1300 alá veszem az alapjáratot, akkor egyben lefullad, de hidegen tolni egyáltalán nem lehet, még melegen is nehezen. Én is örülnék, ha esetleg sikerülne megoldani, hogy simán tudjak döcögni megállni egyben persze gáz nélkül. Nekem 80W90 olaj van benne. Én is megszoktam már üresbe tenni hirtelen vagy játszani a gázzal.

Motomen: Mikor végeztél? Olajköd kenés-ez találó, valóban így van.

Peti: Engem is érdekelne az elektronikus gyújtás. A mocim 86os megszakítós. Nincs vele különösebb bajom, mondjuk szikrázik eléggé. Mibe fájna ez nekem? Megcsinálnád? Nehéz beszerelni? Jövő hétfőn viszem a blokkot generálozni Bambihoz, ha lesz, akkor vennék egyet.
sorszám: 6419 (29769)

 
 
motomen
válasz erre | email2005-05-24 19:24:08
Kupak lecsavar, fékolaj kiönt (nem a ruhádra és a moci dukkójára! Leszeded a fékcsőről. Leveszed alulról a seeger gyűrűt vagy radiális biztosító gyűrűt éppen ami van rajta, majd kihúzod a kar csapját. Belenézel ott a trutyi alatt van egy drót gyűrű. Azt egy kis csavarhúzóval kiszeded, a kezed épségére vigyázva. Fogod a pici csavarhúzót és körben a már szabaddá vált tömités oldalába nyomod és kötbe húzod, mert gyárilag ragasztva van. Nem kell erőszakoskodni, a szerkezet anyagát ne károsítsd! Ha körbe értél akkor ki kell húzni az egész dugattyút tömítéssel együtt. Itt kellen egy spec szerszám amivel meg lehet fogni a dugatyú végét. Ilyen mint a fehér holló, bár lehet csináltatni... Ehijján fogsz egy kombinált fogót és rongyot tekersz duplán a dugatyú kiálló végére. Úgy szorítod meg hogy a fogó véletlenül sem találkozik a fémmel! Na ezt kell onnan kiszenvedni, kell hozzá erő valószínűleg. Előfordulhat -ha a már szimering van benne-, hogy kijön a dugatyú, de a tömítés marad, ekkor csavarhúzóval kell kibarmolni. Megoldás lehet ha úgy is tömítést cserélsz hogy azt átszúrod és úgy húzod ki.
Kell bele venni egy szimeringet (csak is porvédős vagy az eredeti megoldás gumi karmantyú. Ez utóbbi abban tér el a szimeringtől hogy csak puha gumitömb és nincs benne rugó. Simeringet veszel és nem direkt Tz-be valót akkor mond hogy az anyaga EPDM legyen, mert ez a fékolaj álló! Kell egy másik tömítő ajak is a dugatyú elejére is. Ez sem drága és mindenképpen cseréld. De ha ezt veszed akkor figyelj hogy mit adnak mert az élein nem lehet sorja (néha előfordul, szar minőség. Dugatyú, nem lehet sérült a végén ahol megfogtad, sima köszörült vagy ha már használt akkor fényes. Semmiféle gödör, hosszanti barázda. Ha kihúzásnál megsértetted akkor újat kell venned. Kimosod az egész szerkezetet, én denaturált szeszben szoktam valaki higítóban van aki foltbenzinben. Végül mindegy csak a lényeg alaposan szárogasd és fujasd át. Összeszerelés elött a tömítéseket be kell áztatni fél órát fékolajba. Meg fog puhulni kicsit, ilyenkor már óvatosan bánj velük. A kis gyűrűt érdemes elöbb helyére imádkozni és utána áztatni. Összeszerelés elött meg kell kenni az egészet kivéve a első szimering helyét az maradjon száraz. ha nem az törölgesd meg, ugyan ez vonatkozik az oda való, áztatásból kivett tömítésre. Én fékolajjal kenem, van aki szilikon zsirral (más zsír nem jó). Aztán fogod szépen előre a rugó aztán a a dugó ráhúzott tömítésekkel. Ezt az egészet egy olyan csővel tudod benyomni mint belefér abba a lyukba. Figyelj hogy rendesen a helyére kerüljön. Utána vissza teszed a rugós gyűrűt. Aztán a többit. Nagyon ne nyomkodd szárazon, nem vitamin neki. Feltöltés, légtelenités. Javaslom egyuttal az egész rendszerben az olaj cseréjét.
Ja karmantyút ragaszthatod is, de csak óvatosan mert ha belefolyik akkor gondot okoz. Szimeringet nem szükséges ugyan is bele van "vulkanizálva" egy fém gyűrű, elép passzosan megy bele.
sorszám: 6418 (29755)
(előzmény: schreek, 2005-05-24 17:44:57)

 
 
schreek
válasz erre | email2005-05-24 17:44:57
Köszönöm Öregapó.És könnyen szét lehet szedni??Úgy értem én még nem szedtem szét ilyet,és azt se tom hogy jön szét!??
sorszám: 6417 (29747)
(előzmény: Öregapó, 2005-05-24 16:18:00)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-05-24 16:18:00
Bizony, a fékkarnál van egy pici szimering.
sorszám: 6416 (29744)
(elözmény: schreek, 2005-05-24 16:04:32)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu