:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hali!
Én Automata váltóhoz való olajat használok a 125 ts "cross" gépemhez ,könnyen folyik és jól tapad!Érdemes kipróbálni.
Sziasztok
Peti74: Kösz az útbaigazítást. Megtaláltam és elolvastam a "háború és békédet":) a kuplungokról.
Most mégis az olajos témáról kérdeznék tőled. Szerinted gyilkolom a motorom a 15W40-es olajjal? Mire cseréljem?(ami nem túl drága)
kösz:andras.
Ha leengeded az olajat akkor kiveszed az alsó oldaldekli csavart is vagy csak az olaj leeresztőt?
Még egyszer: mindenki annyi és olyan olajat tölt a gépébe amit akar és oda állít alap járatot ahova akar, és úgy vágja haza a gépét saját hozzá értésével ahogy neki tetszik.
Nem egy etz-m volt, és most sem egy van. Mindet -kivétel nélkül- lerobbantan vettem, egyiket sem lehettt beindítani. Az elsőnél úgy kellet kikalapálni a dugót a hengerből. Rengetek sufni tuningal, meg házi mószerrel találkoztam. Már eljutottam oda hogy meg tudom különböztetni melyik ment olaj nélkül, melyikkel próbáltak egykerekezni, melyik tulaj faterje volt tarktoros, melyiké hegesztő... :)))
Na ezaz erről irtam.Kombifogo, tenyérszétmarás.A 6odik nál kezdtem érezni hogy a kobifogó belediffundál a kezembe és soha el nem választanak majd töle.
Énazt ezér rühellettem de mostmár nekem is 250esem van hurrá!
És az én kuplungomon még csak állítani se kell:))
steelhart6:
ilyen célszerszámot én is csinálhattam volna anno a TS-emre.
én mindig két kombinált fogóval kinlódtam. az egyik enyhén szétnyitottal lenyomtam a csészécskét (csak közben széjjelmarta a tenyeremet a vége) a másikkal meg betoltam a csapocskát.
De mostmár 250 ETZ-m van . hurrá!!!
amin kellemesen könnyedén műxik a kuplung, csakhogy
még nem csúszik, de már épphogy megmozdítom a kart a kormányon, azonnal szétkapcsol.
szal állítani kellene.
le tudnád írni az állítás menetét ez esetben...?
Köszi
Helló Zolchee!!
A leirt tünetekből én a z elektromos részét tenném felelőssé azonbelüll kezdeném a gyújtással, gyertya ,kondi stb,stb.De a karburátort is megnézném mivel akipuffod olajos, mármint abból gondolom hogy kiakarod égetni.Az én motorom kipuff vége szürkére kivan égve és 1 deka olajnak jele sincs.Úgygondolom 1 jólbeállitott 2ütemű motornak ijen nek kell lenni.Persze ehez megfelelő kompresszionak is kell lenni.A kiégetés nuincs km-hez kötve mindenesetre már ha fogja a motort akkor igen időszerű lépni valamit ezűgyben.Jó szerelést remélem betudod törni a paripát!!
Na megcsináltam a 2005. május 16-ai verseny beszámolóját is! :-)
Link:
http://www.freeweb.hu/mzklub/verseny2.html
Hali!
Az én gépembe (Trophy 125) is olyan kuplung van mint a kisTS-be, szal a hat rudacska, rugók, csapok, stb. ezt sztem qrvaeccerű szerelni, csak kell hozzá egy célszerszám, amivel a kis csapokat kiszeded, ennek a rajza benne van a W.R.-K.S. - Hogyan tovább MZ? című könyvébe. Én mondjuk úgy csináltam, hogy fogtam egy olyan vastag csavart, amire éppen ráment a peremes alátét, annak belefúrtam a közepébe tengelyirányban, aztán meg befűrészeltem hosszában kb 1 cm-re, hogy a kis rudacska és a csap "elférjen benne". Ezzel könnyen be lehet nyomni a rugókat, és kiesik a kis csap. És ha összeraktad, s a durvabeállítóval beállítod, aztán utánnaállítasz a finommal, akkor nem lehet vele gond, olajra nem túlzottan érzékeny de ajánlatos betartani a 4,5decit. Mondjuk nekem nem nehéz a működtetése, elég könnyen és simán ki lehet emelni, és egyátalán nem csúszik, se hideg, se meleg motornál. Ja, hajtóműolaj: MOL Hykomol K. Nekem ez bevált, pedig a főtengelycsapágyaimat is ez keni. Sztem ez a legeccerűbb MZ kuplung. Na, sok szerncsét hozzá!
Uff!
Ádi
Az ETZ250, a ETZ125/150 és TS125/150 kuplungja eléggé eltér egymástól, még elvi felépításében is. Ami kilóg a sorból az a 250-esek kuplungja(ETZ és TS) mert egyrészt az ugye főtengelyen van, mésrész a kinyomóerő itt a bal oldali dekli felől hat a kupplungra. Ellnetében a 125/150-esekkel ahol a váltótengelyen van a kuplung és kinyomó erő a jobb oldalról rudazaton érkezik. Ezért sajnos nem elég leírni, hogy "én kuplungom igy meg úgy" írjátok mellé hogy pontosan milyen motorrol is van szó, ha nem nagy kérés.
Laszannak tényleg a kis TS kuplungja van, ami egyébként simán belemegy az kis ETZ-be és hatalmas előnye, hogy nem kell hézagolni, ha elkopik.
Ha Andrejnek nem olyan a kuplungja, mint Laszannak, akkor neki ETZ kuplung van bent, ha az nem emel ki rendesen, akkor azt bizony ki kell hézagolni. Abban a kuplungban egy tányérrugó dolgozik, és a hézagolás lényege tulajdonképpen, hogy a kinyomás maximuma megegyezzen a tányérrugó átbillenési pontjával (aki látott pl. trabi kuplungot, az tudja miről van szó). Ehhez szükség van a kis ETZ kuplung hézagolási táblázatára, mert abból lehet kitaláni, hogy egy adott lamellaköteg-vastagsághoz milyen házagolás kell a tányérrugót megtámasztó tárcsa alá. A kis ETZ kuplungja csak jó hézagolással működik helyesen, ezt megkerülni nem lehet, a jobb oldali dekli "durva" beálító csavarja nem elég hozzá ! Amúgy ha jól van összerakva, akkor ez a típus legkisebb kézi erővel működtethető az összes közül.
Nagyon szívesen segítek benne, bár itt megint a távolság lesz a probléma (XVIII ker. vs akárhol).
Volt néhány írásom kb 3 hónapja az MZ fórumban az ETZ125/150 és ETZ250 kuplungok különbségéről és ebből adódóan az eltérő olajigényekről. Íme :
2005-02-01 15:45:20 (MZ fórum, 32-es lap)
2005-02-01 22:27:03 (MZ fórum, 31-es lap)
2005-02-03 14:19:45 (MZ fórum, 31-es lap)
Üdv,
Peti74
Hellosztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy kb hány km megtétele után kell kiégetni a kipuffogót, és utánállítani a gyújtást?
Mi lehet akkor a baj, ha 5500-as fordulaton elkezd szaggatni, utána egy pillanatra jó, aztán 6000 felett olyan mint valami daráló? Köszi a segítséget!
Üdv!
Akkor hát ts125 kuplung. Jó tudni. Köszi.
Andrej: A kuplungot, a motorblokk jobb oldalán, a gumikupak alatt lévő
hatlapfejü csavarral kell beállítani(kb-ra) a bowdenfeszítő a kormányon csak a "finombeállításra" van. Remélem ez segít.(ha tudtad akkor, bocs)
Motomen: A kuplung jól müködik menetközben, csak ha a kerék áll és a motor jár, akkor sokkal nehezebb, a váltás. (vagy fordítva ha a motor áll és a kerék forog) A golyó megvan.
Megnézem még a bowdent, erre nem gondoltam.
De én szinte biztos vagyok benne ,hogy inkább azt kéne megoldani, hogy "kioldott" kuplungnál,legyen valami ami szét választja a lamellákat egymástól. Mert így csak a szorítóerő szünik meg (kupungoláskor) a lamellák közt és lesz némi hely is, hogy eltávolodjanak egymástól, ha akarnak. De azok szerintem imitt-amott összecuppannak mikor úgy tartja kedvük. Ezért nehéz állóhelyzetben járó motornál a váltás.
Gondoltam hátha van valami MZ-s trükk erre, de ha nincs hát nincs.:(
A.
Én nem akarok hülyeséget mondani, de a kuplungom letojja, hogy milyen sűrű benne az olaj, sőt még azt is, hogy mennyi van benne. Ezt saját magamtól tudom: mikor leeresztettem, alig volt benne másfél deci, utolján meg hülye fejemmel túltöltöttem valami 7 decire. Na, ugyanolyan volt mindkét esetben. Mikor meg olaj nélkül megpróbáltam a meleg motort egyben tolni, na akkor is befogott mint a rosseb. Nemtudom a típus számít-e, enyém nem TS hanem 125ös ETZ.
Laszan: nyugodtan elfelejtheted szerintem a túlfeszített kuplungot. Én is próbálkoztam vele, de ugyanolyan szar maradt.
Andrejnek az egész motorja szar. :(
A 15W-40 meg szabvány motorolaj négyütemű gépekhez, a hajtóműhöz semmi köze, szal ég és föld.
"1500 alatt egyenlőtlenül jár a motor, nem tesz jót neki." - Ezt nem osztom, nekem simán ment 1000 körül is, csak nem töltött, de stabilan, rázkódás nélkül járt.
Motomen: Laciról történeteid? Érdekelnek. :) Persze levélben ha hozzájárulsz.
Csucsunak piros bicije van nagy nyereggel. De a legfőbb, hogy csatos sörösüveg van a kulacstartójában. Egyszer meg akartam viccelni, hogy teletöltöm pálesszal, de nem csináltam meg. Elképzeltem az arcát, az első döbbenettől a meghatott jókedvig. :)
Naja felujitás után 20e km volt benne mikor eladtam de a kuplung az nagyon cicesz volt még akkor is.Nekem ilyen kuplunggondom sose volt lehet szerencsém van:)
Lehet, hogy rosszabb szerelni egy kicsit(gyakorlat kérdése), de a kis TS-ek kuplungja többet bír, mint a kis TZ-é. Tapasztalatból mondom.
Laszan!
Az TS 125 kupplung ami neked van nekem is olyanom volt és rühellettem szerelni.Az ETZmen sokkal kulturáltabb van bár ez már 250es de a 125ös TZk é is jobb mint azt szerelni.
Én a kicsi ts-re mondtam, nagyot nem tudom bevallom még nem láttam. De úgy tudom a per egyes inkább a tz-re hajaz, majd az egész blokk.
A Trohy kuplungját nem ismerem, de TS 250/1 és a Etz 250 kuplungja megegyezik! Nekem Tz van fent!
Motomen!
Magyon szépen köszönöm mindenre kitérő válaszod! Megfogadok minden tanácsot. Sajna csak 7végén tudok nekiállni,de akkor tutira:)Majd beszámolok hogy sikerült.Olajat meg most cseréltem,de akkor még egy csere lesz,lényeg hogy jó legyen! Köszönöm mégegyszer!
Hali
Majorról vannat történeteim:) Csucsunak feldiszítettük egyszer a bringáját gyakorlaton. Még mindig azzal a postás bicajjal jár? Szereltünk rá mankó kerekeket. Kép is van róla, egyik tanár fényképezte a suli gépével:)
Higabbat vehetsz pl Ady téri MOL kúton 15W-40 felirattal, nem drága. 1500 alatt egyenlőtlenül jár a motor, nem tesz jót neki. Az természetes valamilyen szinten hogy keresni kell az ürest. De azt nézted hogy nem hiányzik monfjuk az ürest rögzítő golyó, vagy nincs-e másik rugó berakva a régi helyett? Meg ez ember függő, kinek miylen a lába. De pl a 400-as suzuki bandit-en is inkább csak menet közben lehet megtalálni az üreset egy átlag embernek, vagy kis gázzal. Amúgy jellemzően fölülről üresbe tenni könyebb mint alulról. A higabb olajat a 250 nem tudom mikori kézi könyve alapján mondtam. De itt a szakirodalom között is van egy könyv asszem.
A kuplungod ha jól tudom Ts-é vagy Trophy-é meg ... A tz-n van más kuplung. Itt valami nekem nem egyenes. Azért nem tudod üresbe tenni mert nem old a kuplung vagy álló helyzetben nem találod az üreset? Kettő nem mindegy! A hideg motornál megcsúszik a kuplung azért mer sűrű az olaj ugye, de: nem ez a gond! Gyengék a rugók vagy kicsi a holtjáték (ezt nem feltételezem de lehet) vagy kevesebb tárcsa van benne mint kéne!
Nem használok parafát, erről nem tudok. Jó volt nekem a műanyag, gond nélkül üzemel. Persze lehet nézegetni a bowdent... Olajról nem vitatkozom mert kezelési könyvben SAE80 hajtómű olaj vagy SAE40 ötvözetlen motor olajat ír, télre nyárra. A kettő nem egy és ugyanaz viszkozitás szempontjából, de mindkettő jó. Amúgy meg mindenki azt tesz bele amit akar, nekem 8:) Kuplung gondjaim nekem nincsenek.
Sziasztok
15W40-es olaj van benne.(ugy érzem igy kevésbé fog)
A kuplung beállitás nálam (direkt emiatt) olyan, hogy hideg motornál nagygázra meg-meg csuszik. De így is elég vacak. Ürest csak gurulás közben találok. Már megszoktam, de főleg most ,hogy látom hogy másnál nincs ilyen baj, már nagyon zavar.:)
ja igen , nekem valami más fajta kuplung van benne... 6 db rudacska a végén átfurva, ezekre a lamellák+tárcsák, aztán a rudacskákra ráhuzni a rugótartó "gyüszüt"(sok alkatrésznek nem tudom a hivatalos nevét),aztán jönnek a rugók,rájuk a peremezett "alátétek" .És végül a rudacskák végén lévő furatba kiscsapok,amiket a perem véd a kicsúszástól. Hát ilyen az én kupungom,tudja valaki, hogy milyen motoré lehetett?(mert én nem)
De nem hiszem, hogy ez lenne a baj, Andrejnek is "fog". Pedig neki valószínü az eredeti van.
Peti74 leírását, hol találom?(sorszám kb-ra)
A.
HI. Öregapó.Ha jol kiemel a kuplung akkor nagy erőt nem fejthet már ki.Az is igaz hogy a behuzott kuplung mellett még a váltoban tovább forognak az alkatrészek,de nem az olajban fürdő kiszáradt kuplung miatt.Egyébként ezt a témát már a Peti74-úgy kivesézte szakszerüen leirta nekünk ide mintha diplomát irt volna és még énis megértettem pedig én csak asztalos vagyok.
Helló sztomi!
Az én esetemben arról volt szó,hogy bemozdult az üresjelző lampa az ora szerelése közben.Ettől gyengevolt az érintkezése mert holégett hol nem és kinyomta a biztit.Ezért kérdeztem rá az üres égőre.De ezcsak tipp volt.Remélem azota faszán mükszik!
Az én alapjáratom kicsit 1000 alatt van igaz nics töltés de ha csak gyujtás van rajta akkor elmegy sőt hébe hóba indexel együtt elviszi.Ha villany van akkor kézzel huzok neki kb 1500ös alapjáratot.De semmi gond.
Üresbe simán ki lehet rakni még amig gurul ha valaki már régóta vezeti és "összenőtt" a géppel:))Nekem pl semmi gondom nincs vele
Gépész vagyok igen. A felállás ugyanaz mint nálad volt. Magyarfalviné az oföm, Csucsu meg a gépésztanárom. Major meg a forgácsolás.
Énszerintem 80W90 olaj való bele (az van előírva is), mondjuk hígabbal még nem próbálkoztam soha, azt sem tudom hol lehetne venni. 1500 alá ne essen az alapjárat soha? Nem sok az egy kicsit? Mondjuk 1200 alá meg már nem tud nagyon menni, mert nem tölt és leáll. Legalábbis nekem. Reccsenni nem reccsenik, de egyből üresbe tenni kis "technikázással" lehet csak járó motornál.
Tatter: A bowdennel semmi baj. Amúgy ugye a bowden belső-külső különbsége számít mindenhol, de kuplungnál nagyon tág az utánállítási lehetőség, így itt nem zavar a kicsi méretkülönbség. Akárhogy megfeszítem, nem old rendesen. Az az érdekes mondjuk, hogy ugyanúgy fog 1mm holtjátékkal a karnál mint 12nél. Szal nemtudom.
Valami hasonlóra gyanakszom én is.A bowdwnnel lessz a baj.vagy rosszul összerakott kuplungal.Azt, hogy az mzbe hígabb olaj kellene, az így nem igaz. A kettöötvenes TZbe 80W-90 es olaj kel.Ez a hivatalos, és ez az én, és az ismerőseim tapasztalata is.Egyetlen gond van vele, ha ez gondnak nevezhető, hogy több perces behúzott kuplung valóban fogni kezd, mert szép lassan kiszárad a parafa.Ezért sorompónál illik üresbe rakni,vagy leállítani.
Csak egy jó tanács. Mielött kiabálnál, hogy nem jó az olaj, nem jók a lamellák, stb., Nézd meg milyen hosszan mozog a kuplung bowdened!
Ajánlom mindeki figyelmébe, hogy mérje le a bowdentáblázat alapján.
Én most vettem új bowdent és 21mm-el rövidebb a bowden "mozgási utja".
'99-ben végeztem gépész osztályban. Te is gépész vagy? Nekem a Magyarfalviné volt osztály főnököm, gépész tanárom meg a Csucsu:)
A tengely kapcsolód azért nem old mert túl sűrű az olaj!! Nem váltó olajat kell bele tenni hanem motor olajat 0W-40. Ha jól sejtem magas alapjáraton sebességbe téve néha reccsenik is a váltó. Az Mz higabb olajra van kitalálva. Ha kicserélted el fog múlni ez a jelenség!
Alapjárat 1500 alá még bekapcsolt fogyasztókkal se essen a fordulat, de 2000 fölé se menjen terheletlenül
Nekem is megszakítós gyújtásom van, én valahogy jobban bízom benne, még ha állítgatni is kell. Meg ami tartalék alkatrész ami kell hozzá az kondi és megszakító... Pedig van egy készlet elektromos gyújtásom hátha meggondolom magam.
Olaj köd kenés jó, gépek zárt terében, de etz mindent ken ami a blokk környékén van, meg mögötte:)))
Laszan: Nekem sem old teljesen a kuplungom, hiába feszítem meg a bowdent. A lamellák még alig kopottak. Ha 1300 alá veszem az alapjáratot, akkor egyben lefullad, de hidegen tolni egyáltalán nem lehet, még melegen is nehezen. Én is örülnék, ha esetleg sikerülne megoldani, hogy simán tudjak döcögni megállni egyben persze gáz nélkül. Nekem 80W90 olaj van benne. Én is megszoktam már üresbe tenni hirtelen vagy játszani a gázzal.
Motomen: Mikor végeztél? Olajköd kenés-ez találó, valóban így van.
Peti: Engem is érdekelne az elektronikus gyújtás. A mocim 86os megszakítós. Nincs vele különösebb bajom, mondjuk szikrázik eléggé. Mibe fájna ez nekem? Megcsinálnád? Nehéz beszerelni? Jövő hétfőn viszem a blokkot generálozni Bambihoz, ha lesz, akkor vennék egyet.
Kupak lecsavar, fékolaj kiönt (nem a ruhádra és a moci dukkójára! Leszeded a fékcsőről. Leveszed alulról a seeger gyűrűt vagy radiális biztosító gyűrűt éppen ami van rajta, majd kihúzod a kar csapját. Belenézel ott a trutyi alatt van egy drót gyűrű. Azt egy kis csavarhúzóval kiszeded, a kezed épségére vigyázva. Fogod a pici csavarhúzót és körben a már szabaddá vált tömités oldalába nyomod és kötbe húzod, mert gyárilag ragasztva van. Nem kell erőszakoskodni, a szerkezet anyagát ne károsítsd! Ha körbe értél akkor ki kell húzni az egész dugattyút tömítéssel együtt. Itt kellen egy spec szerszám amivel meg lehet fogni a dugatyú végét. Ilyen mint a fehér holló, bár lehet csináltatni... Ehijján fogsz egy kombinált fogót és rongyot tekersz duplán a dugatyú kiálló végére. Úgy szorítod meg hogy a fogó véletlenül sem találkozik a fémmel! Na ezt kell onnan kiszenvedni, kell hozzá erő valószínűleg. Előfordulhat -ha a már szimering van benne-, hogy kijön a dugatyú, de a tömítés marad, ekkor csavarhúzóval kell kibarmolni. Megoldás lehet ha úgy is tömítést cserélsz hogy azt átszúrod és úgy húzod ki.
Kell bele venni egy szimeringet (csak is porvédős vagy az eredeti megoldás gumi karmantyú. Ez utóbbi abban tér el a szimeringtől hogy csak puha gumitömb és nincs benne rugó. Simeringet veszel és nem direkt Tz-be valót akkor mond hogy az anyaga EPDM legyen, mert ez a fékolaj álló! Kell egy másik tömítő ajak is a dugatyú elejére is. Ez sem drága és mindenképpen cseréld. De ha ezt veszed akkor figyelj hogy mit adnak mert az élein nem lehet sorja (néha előfordul, szar minőség. Dugatyú, nem lehet sérült a végén ahol megfogtad, sima köszörült vagy ha már használt akkor fényes. Semmiféle gödör, hosszanti barázda. Ha kihúzásnál megsértetted akkor újat kell venned. Kimosod az egész szerkezetet, én denaturált szeszben szoktam valaki higítóban van aki foltbenzinben. Végül mindegy csak a lényeg alaposan szárogasd és fujasd át. Összeszerelés elött a tömítéseket be kell áztatni fél órát fékolajba. Meg fog puhulni kicsit, ilyenkor már óvatosan bánj velük. A kis gyűrűt érdemes elöbb helyére imádkozni és utána áztatni. Összeszerelés elött meg kell kenni az egészet kivéve a első szimering helyét az maradjon száraz. ha nem az törölgesd meg, ugyan ez vonatkozik az oda való, áztatásból kivett tömítésre. Én fékolajjal kenem, van aki szilikon zsirral (más zsír nem jó). Aztán fogod szépen előre a rugó aztán a a dugó ráhúzott tömítésekkel. Ezt az egészet egy olyan csővel tudod benyomni mint belefér abba a lyukba. Figyelj hogy rendesen a helyére kerüljön. Utána vissza teszed a rugós gyűrűt. Aztán a többit. Nagyon ne nyomkodd szárazon, nem vitamin neki. Feltöltés, légtelenités. Javaslom egyuttal az egész rendszerben az olaj cseréjét.
Ja karmantyút ragaszthatod is, de csak óvatosan mert ha belefolyik akkor gondot okoz. Szimeringet nem szükséges ugyan is bele van "vulkanizálva" egy fém gyűrű, elép passzosan megy bele.
Köszönöm Öregapó.És könnyen szét lehet szedni??Úgy értem én még nem szedtem szét ilyet,és azt se tom hogy jön szét!??
Bizony, a fékkarnál van egy pici szimering.
Hello Peti74!!
A fórumban régebben említetted hogy csinálsz elektronikus gyújtást,ez a régebbi megszakítós MZ-be /1987/ is beépíthető?? Másik pedig a piszkos anyagiak,mennyiért csinálod meg?
Hali
Szerintetek normális ha az etz fék karnál picit csepeg a fékolaj??Van ott a munkahengernek tömítése??? Lehet hogy elfáradt és kukázhatom??
A Futár bolt a 6.kerületben a Zichy Jenő utcában van 34.a házzám
www.extra.hu/motorosbolt/
Sokan említettetek egy Futár nevű motoros boltot. Hol van ez pontosan?
Köszi a segítséget!!
Üres jelző kilőve mert ha az zárlatos akkor egyfolytában világít vagy egyáltalán nem gyullad ki. Indexeket nézte hogy kötötted? Nem lehet hogy a bura alatt valami össze ér? Viz van benne? Nem felejtette el az index búra tömítő gumiját feltenni?!
Ja, egyébként azért nem hiszem hogy az üresjelző lesz, mert akkor is csinálta már a bitztositékok likvidálását amikor még nem cseréltem ki! Mostz neki állok zárlatot fürkészni:)
Ha világít az üresjelző akkor jól van visszarakva nem? Hogyan kell faszán berakni?
Helló sztomi!
Ha az elesés óta vannak biztositék problémák akkor zárlatra lehet gondolni valahol.Az üresjelzőt jólraktad vissza?Pl:nekem ez okozott problémát.Ha az eséskor bemozdult valami és nemjóhejen érintkezik akkor lehet ijen probléma.Gonosz dolog a zárlat mert látni mem lehet az áramot és időrabló és idegölő mire rádöbben az ember a problémára.Legalábbis én.
A rugós drótos fajta van rajta. Mond ez valamit? Van valami ötleted ?
az én 250 ETZ mnek tökéletes volt a kuplungja.Tökéletesen oldott, fogott, és mind a két irányba volt bőven állítási lehetőség még.Nagyon szerettem, mert nagyon finom kuplung kezelést is lehetővé tett.Szóval jó az a parafás, ha jó....
A parafás nem old szét? Milyen olajat használsz?
Ki ne furasd az a karbit, ne légy olyan okos mint az előző tulaj. Az úgy teljesít ahogy összedobták gyárilag. Nem sokat fogsz észre venni a különbségből. A fuvóka csere pozitív, nem fog ártani, de ha nem tetted az elmúlt évben akkor légszürő is javaslom. Ezt az utóbbit sokan elfelejtik!
A gépipariban végeztem annak idején gépész technikusként, de szép is volt:) Heti egy nap 8 órában a műhelyben, tökig olajosan. Csak akkor nekünk nem volt ének óra:)))
Úr isten, tanköny ízű amit beszélek?! Megyek és megmosom a szám szappannal. De nem könnyű értekezni szakmailag a sok termikus technikus nélkül.
Hát igen, elég nagy hanyagság kint hagyni az esőben, de gondoljunk lakótelepi társainkra! Amúgy az mz-t sem kell félteni a mindent kenő olajköd-kenés mindent betakar vastagon. Egy átlag használó meg nem nagyon mosogatja..:)
Nem, tényleg nem mondom.:)
De így fényképről, pont olyan, mint amilyet én is kigondoltam. Védi a kezet, lábat, a vezetőt és áramvonalasnak tünik. Szóval ilyet akarok , még ha nem is ez a legszebb.
Ami tényleg tetszik, az a burkolt 251-es.
Csak egy ilyennel késő-ősszel eldőlnék a pirosnál.:)(ha a lábam a lábtartóra fagy)
Más: Abraziv.... Igen az olaj.Csak nem akartam tovább füzni a gondolatot. Erről eszembe jutott egy régi problémám.
(mindenkitől)
Van megoldás arra, hogy a parafás kuplung ne fogjon, ha nem kell? Már megszoktam, hogy még menet közben üresbe rakjam, de néha azért marha jól jönne egy olyan kuplung ami teljesen kiemelhető.:) (A bakelit tárcsásat nem szeretem, mert nagyon piszkolja az olajat)
A.
Sziasztok a kérdésem a következő lenne:
150es henger lesz a mocin. Kifurassam-e a karbi torkát 24esre vagy hagyjam? A szívócsövet már kifuratta az ügyeskedő előző tulaj. (szar minőségben) 150eshez való 115ös gyári fúvóka van benne.
Aztán: a Hubernál vásárolható 150es lengyel henger/dugó páros jó lehet? Megérné megvenni 20ért, vagy teljesen baromság és gyári henger kell?
A régi hengeremmel a hócipőm tele van, valami gyártási hiba lehet vele, az átömlők nincsenek teljesen szemben egymással, a dugattyúszoknya eltakarja az egyik szélét.
Amúgy keresek 125ös/150es hengert, meg 150es DDR dugót.
Motomen: Szombathelyi vagy? Ha igen, akkor nem a Gépipariban végeztél? Mert én odajárok (most érettségizem), és egynémely technológiai jellegű hozzászólásod tök ismerős a tananyagból. :)
Sztomi: Esőben kinthagyni egy ETZt? Szentségtörés!
van láncom is, csak ami a praktikerben volt 3 rongyért az nem elég hosszú, mert az udvatrban álló fák törzse túl vastag:) És én marha még régebben vettem egy tárcsazárat amit nem néztem meg hogy jó lesz-e a gépre:)
Ilyet már láttam, én is nézegettem aztán asszem arra jöttem rá hogy az index volt elkötve valahol, meg még testet nem kapott az index. Gyaníthatóan valami zárlatod van. Én úgy jártam egyszer hogy csak menet közben ment ki a biztosítés ha világítást kacsoltam, de azt sem azonnal csak pár méterrel indulás után. Ennek az volt az oka hogy az ülés lemeze odacsipte valahova a hátsó világítás kábelét... Vicces dolgok ezek! Pl nézd meg ha nem tetted hogy nincs-e víz az index burában egyébb elektromos helyeken. Mint tudjuk az mz nem tengeralattjáró, néha beázik:) Aztán a kábeleket, nincs-e valami kidörzsölődve....
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|