hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. június 19. csütörtök 
Gyárfás

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

gyurci
válasz erre | email2005-05-29 21:34:15
Motoros üdvözlet Mindenkinek!
Először is: gratuláció Bambi mesternek a cikkhez!
Másodszor: a Guruk segítségét szeretném kérni gyári ETZ dugó beazonosítása ügyében! A 6 baros kompresszió okán megfúrattam a hengert, ugyan olyan dugót adott az ember, mint előtte,ami megragadt.Az alapjáratom megjavult, már van hidegen is úgy, hogy melegen nem pörög az egekbe.A végsebesség még mindíg 90 kmh,kompresszió 6,5bar.Megrendült a bizalmam a "gyári"dugóban,de én nem tudom eldönteni, hogy gyári vagy sem.A dugó palástjára belülről K20 és DLG van öntve,a másik oldalon 69.6 szám .A tetején a nyíl,69.és +5,balra 7,9 ,jobbra a nyíl magasságában egy 5 szám található.Ez az a dugó,amit kivettemn a motorból,de ugyanez az új dugó is,össehasonlítottam beépítéskor.
Kidolgozásra nekem gyárinak tűnik, de ki tudja,én nem.

Köszönettel:

Gyuri
sorszám: 6515 (30069)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-05-29 21:24:06
Mit szilikonoztok???

Ekkora badarságot még nem hallottam!!!
A blokkot mosd le brigéciollal- mégpedig:
beecsetelés- aztán jó meleg vízzel lemosás- addig amíg tiszta nem lesz!!! És ez sokáig jó lesz persze ha em egy olajgejzír a motorod a rossz tömítésektől...
Ide minek a szilikon???
Azért hogy jobban szedje a port???
A lakknak meg megint nem sok szüksége vana szilikonra- ide egy j minőségű polírpasztát ajánlok:
Turtle wax- ha sok píízed van akkor Farécla- g3- g10- de ez kb 8 rongy!!!

A gumikra használd a Preventes gumiápolót- az ami fekete színű- ne ragada por bele és nem fénylik undorítóan mint a szilikonnal. Szép selyemfényű fekete lesz!

A műanyagra szintén ne szilikont- hanem Turtla wax műanyagápolót ez egy fekete színű krém- az átlátszó részekre műszerfal ápolót...
a krómra szintén e márka krómtisztítóját ajánlom vagy a Simonitzosat- alura kurva jó!!!! Lehet a felniket szépen polírozni véle..
A küllőkre meg a Preventes krómtisztítót illetve az odaégett olajra is azt a kipunál.

1- doboz szilikon?? :( És nem szedi a port??? Nem hiszem???


fisi
sorszám: 6514 (30068)
(előzmény: schreek, 2005-05-29 20:59:39)

 
 
schreek
válasz erre | email2005-05-29 20:59:39
Sziasztok
Magwas!

Mosás,törlés után álltalában szilikon spray-t nyomok rá,(ami szükség szerüen 1-2 doboz)és álltalában a sárvédőket,tankot,oldaldekliket,mocit(a moci oldaldeklijeit lefújom)kipufot kihagyom,de pl a kerék agyat is lefújom.Dehát evidens hogy mit hagysz ki...

Mégegyszer Üdv Bambinak,gratula,és köszönjük hogy van nekünk:)) meg persze az összes többi gurunak:)

sorszám: 6513 (30064)
(előzmény: magwas, 2005-05-29 01:17:14)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-05-29 20:11:51
Ugyvan!

Az én gépem lelke egy 9000 km es gép aminek megcsukták a vázát azért nem ment többet de a motor soha nem volt megbontva(hála istennek).Ez volt az alkatrészgépem amit meg felujitottam annak a főtengelyére valami BAROM FELRAGASZTOTTA A KUPLUNGOT. Hát ennyit a használt MZkröl
sorszám: 6512 (30059)
(előzmény: fisi, 2005-05-29 15:59:52)

 
 
tt250
válasz erre | email2005-05-29 16:00:26
Eladó ETZ 250 de luxe-hoz egy darab km-óra, és egy darab fordulatszámmérő párban. Ár:11000 HUF
sorszám: 6511 (30051)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-05-29 15:59:52
Magwas!!!

Az Mz nem ajánlja a bejáratásnál a molibdén diszulfidos adalékokat /fimol/!!!!!
Pont azért mert ezzel nem tudod bejáratni a motort rendesen mivel nem kopik be tőle megfelelően!!!

És szerintem lehet jó motort venni- többek között anno én is egy öregtől vettem az enyémet itt ott kicsit be volt szorulva az első fék, de amúgy látszott rajta hogy télleg 7 ezer van benne.
Szerelővel mentem meghallgattuk, mentünk véle egy kört és azóta is pöpec!!!
De abban teljesen igazad van hogy nem könnyű megtalálni a gyöngyszemeket...

fisi
sorszám: 6510 (30050)
(előzmény: magwas, 2005-05-28 18:46:55)

 
 
sanyibp
válasz erre | email2005-05-29 12:53:21
Sziasztok!

Szeretnék minden leírást, útmutatót letölteni az ETZ 251-essel kapcsolatban (váz, blokk felépítése, szervízelése, felújítása, beállítása, minden érdekel), ami csak fellelhető az interneten. Eddig csak általános MZ/ETZ és ETZ 250-es leírásokat, útmutatókat, cikkeket találtam.

Ha tudnátok ajánlani 1-2 weboldalt vagy konkrét linket doksikra, az nagyon jól jönne!

Köszi!
sorszám: 6509 (30045)

 
 
z25z
válasz erre | email2005-05-29 05:25:27
Az egy nagyon jo cikk! :-)Es bambi mester tenyleg olyan, ahogy ott is le van irva; onfelaldozo, segitokesz, nekem volt szerencsem szemelyesen is megtapasztalni! (csak egy kicsi segitseget tudtam neki nyujtani es extrem modon halalta meg) Itt is koszonet neki! :-))
csabee: pipacsere :-)))
sorszám: 6508 (30036)
(előzmény: csabee, 2005-05-29 01:28:45)

 
 
sztomi
válasz erre | email2005-05-29 02:21:33
nagyon nagyon hálás vagyok a segítségedért!
sorszám: 6507 (30035)
(előzmény: magwas, 2005-05-29 01:17:14)

 
 
csabee
válasz erre | email2005-05-29 01:28:45
Sziasztok!

Én is láttam Bambit a motorrevüben! Megörültem neki, pedig nem ismerem személyesen csak, hogy itt is írogat. Ma kb.70kmen keresztül (Novajidrány-Miskolc) fél kézzel tartottam a gyertyapipát és úgy jöttem, mert mindig lecsúszott 50es tempó felett. Először azt hittem nem kap benzint.

üdv
csabee
sorszám: 6506 (30034)

 
 
magwas
válasz erre | email2005-05-29 01:17:14
Schreek!

Pontosan mit szoktál rányomatni és hogyan?
Ezekben a szépségápolási dolgokban nem vagyok valami járatos... ;)

Sztomi!

A gyújtásbeállításra gondolsz?
Kell hozzá:
- imbuszkulcs vagy csavarhúzó a jobb dekli csavarjaihoz
- gyertyakulcs
- mélységmérő vagy csavarhúzó
- csavarhúzó
- kis égő darab dróttal
- hézagmérő vagy szemmérték
- 13-as kulcs

Állj meg, tedd üresbe, kapcsold le a gyújtást.
Szedd ki a gyertyát és szedd le a jobb deklit.

A 13-as kulccsal addig forgasd a főtengelyt, amíg a megszakító hézag a legnagyobb nem lesz. Az excentrikus csavarral (72-es ábra, 2-es csavar) tudod ezt úgy állítani, hogy 0.3 mm legyen. Ha nincs hézagmérőd és csak az a lényeg, hogy 7-8 km-re el tudjál menni, akkor nem kell nagyon görcsölni rajta hogy pontos legyen, meg ha nagyon el van kopva a megszakító, akkor nem is lehet. A lényeg az, hogy ha kiemel akkor megszakítson, ha meg zár akkor tényleg zárjon.

A mélységmérőt vagy a csavarhúzót helyezd be a hengerbe, és forgasd a főtengelyt addig, amíg a felső holtpontra nem ér.
Namost innen az óramutató járásával ellenkező irányba forgatva kb 20 fokra a dugattyú 3 mm-nyit visszahúzódik. Ez az a pont, ahol gyújtani kell. Erről úgy győződhetsz meg, hogy a lámpásod egyik sarkát testre, a másikat pedig a megszakító és a kondi között lévő fémszalagra teszed, bekapcsolod a gyújtást, és a gyújtási pont környékén forgatod a főtengelyt. A gyújtási pont az, ahol a lámpa ki-be kapcsol a forgatás irányától függően. Ha a gyújtási pont a 3 mm-nél van (pontosabban 2.5 és 3 mm között, inkább a 3 felé), akkor rendben is vagy.
Ha nem, akkor lazítsd meg az alaplemez csavarjait (3-as az ábrán), és forgasd el az alaplemezt. Ezt úgy a legegyszerűbb, hogy a szélén van egy kis pöcök, annak nekitámasztod a csavarhúzót, és aprókat kocogtatsz rajta. Ha ott van, ahol szerinted jó lesz, akkor húzd meg a csavarokat nagyjából, mert laza csavarokkal máshová fog kijönni a gyújtási pont.
Amikor először állítasz gyújtást, ezt kb 10-15-ször megismételve el fogod találni a megfelelő pontot. Csak nyugi, két átpakolás közben pihenjél egyet, és gondold végig, hogy ha ezt arra forgatod, akkor az amarra fordul.
Segíthet, hogy az alaplapon gyakran látszik hogy hol szokott lenni rajta a csavar.

Ha kész az előgyújtás beállítása, akkor húzd meg rendesen a csavarokat, és még egyszer ellenőrízd a megszakítóhézagot.

Vedd ki a gyertyafuratból, amit beletettél, mielőtt rárúgsz!

Ez az alapszint.

Ezután jön az, amikor az alaplemez mindkét végállásában ugyanabba az irányba tér el a gyújtási pont a 3mm-től.

Igen, ezzel a hibajelenséggel is találkoztam már személyesenl;)

Ilyenkor fordult el a forgórész vagy az excenter. Persze nekik nem szabadna, mert van ék az excenter-forgórész kapcsolatnál biztosan, és talán a főtengely-forgórész kapcsolatnál is. Na ilyenkor tedd be sebességbe, kérd meg a köréd gyűlt tömeg legnagyobb tömegű tagját hogy álljon rá a hátsó fékre, és lazítsd meg a csavart a főtengely végén. Állítsd be az excentert a kívánt állásba (hogy a 3mm jó helyen legyen), ha az excenter volt elforogva, akkor az éket is vissza tudod tenni (ha vissza tudod), és ismét a féken állva szorítsd meg.
Ha elhagyatott út szélén csinálod, akkor a fékreállás helyett próbálkozhatsz azzal is, hogy az első lánckerék fogai közé dugott és megfelelő helyen megtámasztott csavarhúzót alkalmazol ellentartásra.

Remélem hogy jól emléxem, már legalább két hete volt hogy utoljára gyújtást állítottam.
sorszám: 6505 (30033)
(előzmény: schreek, 2005-05-28 20:10:44)

 
 
TaHo
válasz erre | email2005-05-28 22:14:58
Köszi a segítséget!Üdv!
sorszám: 6504 (30029)
(előzmény: magwas, 2005-05-28 18:46:55)

 
 
sztomi
válasz erre | email2005-05-28 21:25:54
Félreértettél! Nekem meg van ez a cucc és már elolvastam ezt a részt csak nem értem:) Nem tudnád kicsit 1xűbben leírni nekem az ott leírtakat?
sorszám: 6503 (30027)
(előzmény: magwas, 2005-05-28 18:12:49)

 
 
schreek
válasz erre | email2005-05-28 20:33:45
Andrej
Köszönöm.Most amúgy valami hidraulika olaj van benne,mert pár éve sürgősen kellett,és csak az vol.Ezzel is szépen rugózik.
Meg nekem elég a rugózása,nem akarok előfeszíteni:)MAjd most rakok bele lökős olajat:) Kösz,csáóóó
sorszám: 6502 (30025)
(előzmény: Andrej, 2005-05-28 20:19:35)

 
 
Andrej
válasz erre | email2005-05-28 20:19:35
Kis ETZ kuplung hézagolási táblázatot tudna valaki küldeni nekem? Fontos lenne.

Peti! Az én 86os megszakítos ETZmre is lehetne elektronikus gyújtást gyártmányolni? Amit eddig hallottam róla, kellene nekem is a megszakítós helyett, ugyan kimondottan nincs vele probléma csak szikrázik kicsit. Megcsinálnád nekem a cuccot? Mibe kerülne ez nekem? Nehéz felszerelni? Hétfőn leszek Budapesten asszem, esetleg cserélhetnénk eszmét róla vagy valami, ha lenne kész példány, akkor a főtengelyre fel is szerelhetnénk.

schreek! (volt már róla szó korábban sajnos oldalat nem tudok)
Én amondó vagyok, hogy telóba telóolaj való. A legegyszerűbb és olcsóbb a MOL lökésgátló olaj. 2,3 deci kell száranként. Én a magam részéről motorolajat nem tennék bele, de sokan azt kedvelik (15W40). Ha meg túl puha, akkor aludarabbal seprűnyéllel vagy bármivel feszítsd meg a rugót és jó lesz. (vagy a belsejébe is tény alulról 2-3 menetet levágva-leköszörülve egy eredetiből, és akkor kirugózáskor nem fog koppanni, meg az előfeszítés is megoldva) Hát nem csodálatos? :)
sorszám: 6501 (30024)

 
 
schreek
válasz erre | email2005-05-28 20:10:44
magwas

Szerintem bármi kézipumpás cuccal tudsz rá olajat szórni.Én álltalában szilikon szoktam rányomatni,nem lesz tőle utánna nagyon dzsuvás,de azért védi valamenyire a kosztól.De én hosszú időre se szoktam szem elött hagyni..
Csáó
sorszám: 6500 (30023)
(előzmény: magwas, 2005-05-28 18:24:20)

 
 
z25z
válasz erre | email2005-05-28 20:06:28
En tegnap este gyorsan atlapoztam a tescoban :-) jo az a kep ahogy vilmos huzza a szarvat az ets nek :-))
Teloba tokeletesen jo a mol lokesgatlo olaja.
sorszám: 6499 (30022)
(előzmény: schreek, 2005-05-28 19:38:20)

 
 
schreek
válasz erre | email2005-05-28 19:38:20
Sziasztok.Olvastátok a motorrevűt? Benne van Bambi:))
első telóba milyen olajat használtok?(vagy ha már volt róla szó,akkor kb ra egy oldalszám?)
sorszám: 6498 (30021)

 
 
magwas
válasz erre | email2005-05-28 18:46:55
A bejáratás lényege az, hogy ne tekerd a fülét feleslegesen, menjél lehetőleg nagy fordulaton, de ne menj sokáig egy fordulattal. Ha lelkiismeretfurdalásod támad hogy nagyon meghajtottad, vagy konkrétan besül, akkor nyomd be a kuplungot, adj neki egy gázfröccsöt és csak utána hagyd hogy alapjáraton kigurulja magát.
Nagy fordulatnál kis nyomatékot kell csinálnia, és sok levegő áramlik át a motoron, tehát fordulatonként kevés a bemenő energia, és adott idő alatt sok átáramló levegő hűti. Inkább vastag mint szegény legyen a benzin-levegő keverék, és menj fel akár 1:33 -as olaj:benzin arányig. Ha parázol a besüléstől, tegyél bele egy kis fimol 2t-t is.

Igen, ezt a hibajelenséget is megtapasztaltam már.

Jellemző módon autópályán jóval 100 felett jön elő, ha a delikvens türelmetlen (mint én) és nem bírja kivárni a bejáratási időszak végét. De legalább komoly nevelő hatása van annak amikor 100 felett blokkol a hátsó kerék.

Különben az enyém is éppen bejáratós megint, és most még nem sütöttem be.
sorszám: 6497 (30020)
(előzmény: TaHo, 2005-05-28 12:40:10)

 
 
magwas
válasz erre | email2005-05-28 18:24:20
A motorkerékpár ápolásáról kérdeznék.

Mint tudjuk, az olajos dzsuvának két fontos tulajdonság miatt van helye a motorkerékpáron. Az olajtartalma védi az alkatrészeket a korróziótól, a dzsuvatartalma pedig az egész motorkerékpárt az ellopástól.

Namost ha mégis az ötlenék az eszembe, hogy a blokkot egy gőzborotva segítségével megszabadítom ettől az olajos dzsuvától, milyen lehetőség adódik a korrózióvédelemre? Létezik-e netalán olajspré, aminek a segítségével fáradt olajat tudok spriccelni rá, ha nem lenne a természetes olajfolyás mennyisége elegendő? ;) A dzsuva része annyira nem izgat, az pár nap alatt magától is megoldódik:)

sorszám: 6496 (30019)

 
 
magwas
válasz erre | email2005-05-28 18:12:49
A hogyan tovább az egy könyv. Megtalálod a szakirodalomban bescannelve. Van belőle egy .djvu is, kitettem a http://devel.linux.hu/~mag/mz_hogyan_tovabb.djvu
címre, azt könnyebb olvasni, mint a laponkénti scant. Ha nem tudnád, mivel nézd meg: http://djvulibre.djvuzone.org/

A bejáratásról szóló rész a 38. oldalon kezdődik, a gyújtásbeállításról szóló rész a 160. oldalon.
Szerintem érdemes elolvasni a könyvet, már csak a hangulata miatt is.

"Aki a motorkerékpárral megbarátkozott, és családalapításra gondol, annak az egyik szeme sír, a másik nevet. A szólóban motorozás sokáig nem lelkesíti sem a feleséget, sem a gyerekeket. [...] Az MZ gyár gondolt a motorkerékpáros családokra is."

:)
sorszám: 6495 (30018)
(előzmény: sztomi, 2005-05-28 12:13:13)

 
 
Eikel
válasz erre | email2005-05-28 15:49:55
Hi!

Szerintem lyukas az úszód! Vedd ki és nézd meg nem e lötyög benne valami.
Ez tipp mert elég nagy a hibaforrások száma, de ha megnézed az nem kerül semmibe.
sorszám: 6494 (30016)
(előzmény: monibu, 2005-05-27 17:02:35)

 
 
TaHo
válasz erre | email2005-05-28 12:40:10
Sziasztok!
Szükség volt az ETZ 251-esem felújításához, és tanácsot kérnék, hogy milyen módon járassam be. Fel lett fúrva a motor, dugó csere, csapágyak lettek cserélve. Mi a véleményetek, hogy kellene bejáratnom? Köszi a segítséget!Üdv!
sorszám: 6493 (30014)

 
 
Miki63
válasz erre | email2005-05-28 12:29:40
HI,Ligi!!Én azért a fék állandó fogásával 1 kicsit szkeptikus lennék,mert az én hasonló jellegü problémám pont ebben rejlett.Beragadt a fékdugom a tönkrement gumigyürű miatt és fogott állandóan a tárcsa,nem olyan nagyon de súrolt határozottan.Kijavitottam és mostmár szabadon forog,sőt megállás után visszamozdul egy picit a kerék.Azota a motor határozzottan jobblett-5-ben is húz rendesen tartsa az iramot és a 100 fölött is határozott.5-ben már nincs akkora nyomatéka és bizony sokat számit a fék és az ellenszél is.
sorszám: 6492 (30012)
(előzmény: Ligi, 2005-05-28 09:15:55)

 
 
sztomi
válasz erre | email2005-05-28 12:13:13
Figyelj! Nem nagyon értem én ezt a hogyan tovább dolgot! Nem tudnád leírni nekem azt úgy hogy egy laikus is értse? Nyugodtan írd be hogy melyik ábrán nézzrm asmiről beszélsz! Nagyon nagyon megköszönném! Nem akarom még jobban elcseszni!
sorszám: 6491 (30010)
(előzmény: magwas, 2005-05-28 02:41:29)

 
 
sztomi
válasz erre | email2005-05-28 12:04:08
Köszönöm a tippet!
sorszám: 6490 (30009)
(előzmény: magwas, 2005-05-28 02:41:29)

 
 
Ligi
válasz erre | email2005-05-28 09:15:55
Hello Monibu!

Nekem is ilyen a tapasztalatom:nem hajlandó az ötödik sebességet használni.
Negyediket teljesen kiforgatom, de az ötödikbe betéve nem hajlandó vele tovább gyorsulni, vagy tartja, vagy ejti a fordulatot.
Egyszer azonban az Alföldön valami irdatlan hosszú úton is negyedik után váltottam az ötödiket, és iszonyat sok kínszenvedés után (azt hiszem 105-115 közötti sebesség) újra elkezdett tisztességesen gyorsulni, és tényleg húzott, 126-ig (órája szerint)elment, szerintem ment volna még, ugyanis én magam lassítottam, jött egy kanyar.

Azóta ezt nem sikerült elérnem, pedig már mindent ellenőriztem: 1-2 éves kipuff, nincs eltömődve, 1:50, szintetikussal, megszakítós gyújtás: 2,8-2,9 mm halálpontosan, hézag: 0,35-0,4 mm. Benzinszint a karburátorban tökéletes, megfelelő fúvókaméretekkel, 260-as Isolator gyönyörű őzbarna. Egyszerűen nem tudom, mi lehet, ja és generálozva volt kb 3-4 ezer kilométere, szerintem jól lett bejáratva. A légszűrő kb 5-6 ezer kilométeres, szerintem ha az első négy sebességben jól fel tud pörögni, jól tudja használni, akkor az ötödikben is illene ezt produkálnia.

Most 19-es lánckerék van fent, de a 18-assal sem tudta az ötödik sebességet használni rendesen. (Mint minden MZ-nek, enyhén fog az első fék, pedig már szilikonzsíroztam is)

Van valami ötletetek? Jártatok már így, vagy eseteleg egy elektronikus gyújtás megoldaná a problémát?

Köszi Ligi
sorszám: 6489 (30005)

 
 
magwas
válasz erre | email2005-05-28 02:54:59
Szerinted használt motort hogy lehet úgy venni, hogy biztos lehess benne hogy jó lesz? Főleg ha az ember először vesz olyan típusút. Az hogy megnézem nem olajos-e, meghallgatom a hangját, és megyek vele egy kört, nem árul el semmit.

(Úgyhogy most ezeket mind kihagytam, és 4 db kép és két mondatos leírás alapján vettem egy 85-ös Kawa GPz 550-et;)
Ha kibírja azt az 1100 km-t amíg hazahozom akkor jó lesz, ha meg nem, akkor belököm az árokba;)
sorszám: 6488 (30000)
(előzmény: fisi, 2005-05-27 20:24:45)

 
 
magwas
válasz erre | email2005-05-28 02:46:48
Peter74 korrektül megmondta. A 0-ás állástól jobbra van a "toljuk be akksi nélkül" állás. _HA_ a mocid vezetékelése olyan, hogy ez működik, akkor működik, ha pedig nem, akkor nem.

Igen, ezt a hibajelenséget is ismerem tapasztalatból:)

Nekem pl. nem működik, pedig átvezetékeltettem a motort. Rajzot is adtam hozzá, de az a fránya villanyszerelő kihagyott egy-két általa redundánsnak ítélt vezetéket.
sorszám: 6487 (29998)
(előzmény: Denny7, 2005-05-28 00:41:06)

 
 
magwas
válasz erre | email2005-05-28 02:41:29
Asszem én vagyok az, aki már az összes hibajelenséget megtapasztalta:)

Nekem ez az elmászott gyújtás miatt volt. Lehet hogy neked tényleg a dugó szorult meg, nekem a dugószorulás nem a lámpánál szokott előjönni (eddig 2 vagy 3 volt :), hanem az autópályán fullgázon. Ha lehűlés után "kiszorul", akkor simán elmegy (kis gázzal, nagy fordulaton!) 50-60 km-t is. Ha meg teljesen beszorul, egy métert sem, csak ha tolod. A hogyan továbban van egy fejezet a bejáratásról, olvasd el. A durrogó hang is inkább a rossz gyújtás jele lehet (vagy sűrítés közben rárobbant, vagy a kipuffban durran be), vagy esetleg ereszt ott ahol a kipuff kijön a hengerből.

A sűrítés közbeni rárobbanástól kis fordulaton megfordulhat a motor forgásiránya, nagyobb fordulaton kilukadhat a dugó, vagy elverődhet a csapszeg. A kipuffban való berobbanástól pedig elkezdhetnek mászkálni a lamellák a kipuffban. A jó hír az, hogy a gyújtásbeállítást magad is meg tudod csinálni, még akkor is ha a generátor forgórész vagy az excenter elfordult a főtengelyen. Az alapokat megint csak megtalálod a hogyan továbban (a profik a 3mm-es süllyedést a gyertyalyukon bedugott csavarhúzóval mérik), ha pedig elforgott a forgórész, lazítsd meg a 7-es csavart a főtengely végén, és az excentert forgasd utána.

Nekem persze a főtengelyben szar a furat, a 7-es csavarokat hamarabb megeszi, mint hogy azok valamit fognának, a 8-as csavarok meg 2 menetnyit tudnak fogni rajta.
sorszám: 6486 (29997)
(előzmény: sztomi, 2005-05-28 01:32:32)

 
 
sztomi
válasz erre | email2005-05-28 01:32:32
Sziasztok!
A következő dologgal kapcsolatban kérek segítséget tőletek: tegnap délután az egyik lámpánál a motor egyszercsak nem volt hajlandó 2000 fölé pörögni, és nem is forgatta meg a kereket! Nagy eszemmel 15 perc erőltetés után rájöttemhogy val.szeg beszorult a dugattyú! Ma délután megpróbáltam berúgni sikerült is, fel is pörög, de elég bizzar hangja van, és kissé puskapor szaga! Vmi kis furcsa durrogó hangok jönnek belőle! Azt szeretném tudni van-e rá esély hogy így eljussak vele a szervízbe, az kb 7-8km! Vagy hogy mi ilyenkor a tzeendő! (250-es TZ)
sorszám: 6485 (29990)

 
 
Denny7
válasz erre | email2005-05-28 00:41:06
Sziasztok! Most tervezek egy mz blokk vételét, és azt szeretném megkérdezni, mert itt valaki említette, hogyha nincs akku akkor attól függetlenül, még van gyújtás, és megy a moci rendesen, nem? Előre is köszi!
sorszám: 6484 (29987)

 
 
Miki63
válasz erre | email2005-05-27 23:34:06
HI monibu!!
Azelőttem szoloknak bizony mindenkinek igaza lehet,és valszeg összetett a probléma.Igy neten keresztül pedig mégnehezebb a téma, atanácsom vidd el valami rutinos MZ-s hez aki kezébe tudja venni a dolgot.Egyébként én megkérdeném a régi tulajt is nem e ismerős neki ez a probléma.Üdv sok szerencsét!!!
sorszám: 6483 (29983)
(előzmény: monibu, 2005-05-27 17:02:35)

 
 
zakeus
válasz erre | email2005-05-27 23:25:52
Köszi, megpróbálom lecsiszolni.
sorszám: 6482 (29982)
(előzmény: magwas, 2005-05-27 09:29:27)

 
 
zakeus
válasz erre | email2005-05-27 23:23:36
A tajvani lamellákat a Zichy utcában vettem.
sorszám: 6481 (29981)
(elözmény: zakeus, 2005-05-26 20:50:08)

 
 
Zénó
válasz erre | email2005-05-27 22:33:52
Sziasztok!
ETZ 150-es motorhoz kellene nekem az a rész ami hátulról olyan "V" alakban tartja a blokkot talán motortartó bak a hivatalos neve. A lényeg hogy nekem elfáradt és eltört és most csálén áll a blokk!!!
Mivel nem vasból van heggesztése kizárt de viszont ez cserélhető.
Ha valakinek van ilyen cuccosa kérem azonnal írjon egy mailt mert sürgős lenne.
sorszám: 6480 (29979)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-05-27 20:42:07
Sajnos az ember néha belevásárol a dologba.Amikor megveszi, semmi baja, aztán megy pár száz kilómétert, és a motornak annyi.Én most a jawámmal jártam így.Kissé hasonló egyébbként a probléma.Amit ebben az esetben érdemes végig nézni az a fesszabályzó, a gyertya, gyújtótrafó.Lehet, hogy valamelyik magas teljesítménynél túlmelegszik.Utánna azt kel megvárni, hogy visszahüljön. Esetleg amikor leáll, gyorsan el kel zárni a benzin csapot, utánna leszedni, megnézni , mekkora a szint benne.Lehet, hogy a várakozási idő abbol ered, hogy valamiért lassan töltődik utána a benzin. Eldugult szűrő(amelyik a csapból a tankba nyúlik és nem lehet látni) vagy eltömődött tanksapka szellőzés.
sorszám: 6479 (29972)
(előzmény: fisi, 2005-05-27 20:24:45)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-05-27 20:24:45
Nem okoskodás képp írtam, csak kicsit fura hogy most vetted és már rossz...
sorszám: 6478 (29970)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-05-27 20:22:57
Amikor vetted akkor jó volt??
Ha nem akkor miért vetted meg???
sorszám: 6477 (29969)
(előzmény: monibu, 2005-05-27 17:02:35)

 
 
fisi
válasz erre | email2005-05-27 20:20:00
RR_zozy!!!

Nekem van dobozom is meg keret is motorral együtt 200 ezerért eladó!! :))
Na jó csak vicceltem- de tényleg eladó a Tz.

fisi
sorszám: 6476 (29968)
(előzmény: RR_ZOZY, 2005-05-27 11:52:44)

 
 
magwas
válasz erre | email2005-05-27 19:07:14
Amikor a kipufomban elszabadultak a lamellák és elzárták a füst útját, hasonló
jelenségeket tapasztaltam... A huzatás hátratolta a lamellát, és az így zárt. Igaz hogy az magától nem hagyta abba...

A légszűrőt meg a karbit érdemes talán még
megvizsgálni, esetleg azt hogy a gyújtás nem mászik-e el.
sorszám: 6475 (29963)
(előzmény: monibu, 2005-05-27 17:02:35)

 
 
monibu
válasz erre | email2005-05-27 17:02:35
Sziasztok!

Segítséget szretnék kérni!
Nemrég vettem egy egy ETZ 250-t. A következő a problémám: 5 sebességes, de az 5. sebességben szinte alig húz, inkább csak tartja vagy ejti a fordulatot. Tehát 5. fokozatban nem tudom 4000/perc fölé tornázni, még akkor sem, ha 4.-ben kihúzatom. Ekkor sikerül elérnem a 100-105 km/h-t, de amint átteszem 5.-be, visszasüllyedek 90-95 km/h-ra. Ez az egyik.

Van még egy nyűgje:
Ha meghúzatom és magasabb fordulattartományban dolgozik kicsit hosszabb ideig (kb 10 perc), akkor egyszer csak fogja magát és leáll. A meleg motort csak szivatóval lehet beindítani, de ha próbálok elindulni vele, akkor megint lefullad. Nem reagáll a gázra sem, mintha üres lenne a tank. Egyszerűen használhatatlan ilyenkor, mert nem képes elindulni: szenved üresben is, 1-ben pedig óvatos kuplungozásnál, bő gáznál is lefullad. Erőtlen. Pedig benzin van, csap nyitva, stb. Aztán egyszer csak: mintha semmi sem történt volna: minden rendben, megy tovább, semmi kínlódás ( persze az 5. fokozat továbbra is erőtlen). Egyébként annyi mégiscsak történt, hogy megpróbáltam vele elindulni vagy 20-szor berugtam, próbáltam indulni vele, de minig lefulladt, 21-re nem fulladozott, hanem ment. De miért? Mi ez?


Segítségeteket köszönöm!

monibu

Ui.:bocs a kisregényért!
sorszám: 6474 (29955)

 
 
jocó10
válasz erre | email2005-05-27 15:58:42
Hi Zozy!
Nekem van egy rendszer, anno a haverom gyártotta, eredeti krauser volt az öntőminta, csak a feliratot kigittelte. Nagykanizsán van a cucc, de szinte bárhova el tudom küldeni az országba. írj egy árat mit ér meg neked.
sorszám: 6473 (29951)
(előzmény: RR_ZOZY, 2005-05-27 11:52:44)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2005-05-27 15:11:44
Mégegyszer köszönöm! Felhívtam újra a boltot és újra mondták hogy klauzer ügyben sajnos nem tudnak segíteni, én erre közöltem velük hogy ők bizony kapcsolatban vannak a Moped '91 Kft-vel továbbá mondtam is a rendelési számot.
JÖVŐ SZERDÁRA MEGJÖN A CUCC! 5500 pénz lesz az ára.
sorszám: 6472 (29948)
(előzmény: Orgon, 2005-05-27 12:27:37)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2005-05-27 13:03:38
Kerestem, kerestem már, csak épp úgy néztek rám mint a luki nyúl, hogy "hát ilyent már nem gyártanak" meg "nincs rá kilátás hogy be lehetne szerezni ect. ect., pedig kapcsolatban vannak a MOPED '91-el.... Na azért köszönöm szépen. Asszem be fogom szerzni mert sohsincs időm saját gyártmány elkészítésére.

Üdv, Zoli
sorszám: 6471 (29944)
(előzmény: Orgon, 2005-05-27 12:27:37)

 
 
Orgon
válasz erre | email2005-05-27 12:27:37
Hali!
Keresd meg a hozzád legözelebbi motoboltot, amelyk kapcsolatban áll
Moped91 kft-vel és rendelj.
Ára kompletten(2oldal+tető) kb 6000 pengő forint.
Sok sikert!
sorszám: 6470 (29940)
(előzmény: RR_ZOZY, 2005-05-27 11:52:44)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2005-05-27 11:52:44
Hali urak!

Érdekelne engem (még mindíg) alumínium bizbasz, ldaltáska/oldaldoboz felrakáséhoz ETZ 250-re, továbbá "rauzernek"nevezett (ám KRAUSER-hez semmi köze)felső túradoboz-tartó konzol.
Ha vki tudna segíteni szerezni az kérem írjon az e-mailemre: patko.zoltan@delviep.hu

Köszönöm előre is!

Üdv, Zoli
sorszám: 6469 (29937)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2005-05-27 10:20:55
peti74:
Én is elolvastam akuplungos leírásaidat és tényleg tapasztaltam, hogy a 250-be a sűrű Hykomol olaj a tutira jó.
Megtennéd, hogy leírod a kuplung állítást kopott kuplung esetén?

Köszi:
sorszám: 6468 (29932)
(elözmény: zakeus, 2005-05-26 01:04:14)

 
 
magwas
válasz erre | email2005-05-27 09:51:56
Három hetes magyar utángyártott kipuffom van. Most megláttam rajta egy rozsdafoltnak látszó tárgyat. Ujjal le tudtam törölni, és semmi nyom nem látszik rajta.

Tényleg ennyire rossz rajta a fényezés, vagy valami mást nézhettem rozsdának, vagy estleg máshonnan került rá a rozsda?

(Tképpen nem értem miért zavar, ha már a moci összes többi része úgyis rozsdás:)
sorszám: 6467 (29931)

 
 
magwas
válasz erre | email2005-05-27 09:29:27
A taiwani lamellával az a trükk, hogy túl vastag. Vegyél elő egy tolómérőt meg egy csiszolópapírt, és csiszolt le őket megfelelő méretre. Ez emlékeim szerint 3mm -.
Nekem tajvani lamellák vannak, és így már semmi bajom velük.
sorszám: 6466 (29930)
(elözmény: zakeus, 2005-05-26 19:50:28)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17990)
MZ (49065)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu