:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
En tegnap este gyorsan atlapoztam a tescoban :-) jo az a kep ahogy vilmos huzza a szarvat az ets nek :-))
Teloba tokeletesen jo a mol lokesgatlo olaja.
Sziasztok.Olvastátok a motorrevűt? Benne van Bambi:))
első telóba milyen olajat használtok?(vagy ha már volt róla szó,akkor kb ra egy oldalszám?)
A bejáratás lényege az, hogy ne tekerd a fülét feleslegesen, menjél lehetőleg nagy fordulaton, de ne menj sokáig egy fordulattal. Ha lelkiismeretfurdalásod támad hogy nagyon meghajtottad, vagy konkrétan besül, akkor nyomd be a kuplungot, adj neki egy gázfröccsöt és csak utána hagyd hogy alapjáraton kigurulja magát.
Nagy fordulatnál kis nyomatékot kell csinálnia, és sok levegő áramlik át a motoron, tehát fordulatonként kevés a bemenő energia, és adott idő alatt sok átáramló levegő hűti. Inkább vastag mint szegény legyen a benzin-levegő keverék, és menj fel akár 1:33 -as olaj:benzin arányig. Ha parázol a besüléstől, tegyél bele egy kis fimol 2t-t is.
Igen, ezt a hibajelenséget is megtapasztaltam már.
Jellemző módon autópályán jóval 100 felett jön elő, ha a delikvens türelmetlen (mint én) és nem bírja kivárni a bejáratási időszak végét. De legalább komoly nevelő hatása van annak amikor 100 felett blokkol a hátsó kerék.
Különben az enyém is éppen bejáratós megint, és most még nem sütöttem be.
A motorkerékpár ápolásáról kérdeznék.
Mint tudjuk, az olajos dzsuvának két fontos tulajdonság miatt van helye a motorkerékpáron. Az olajtartalma védi az alkatrészeket a korróziótól, a dzsuvatartalma pedig az egész motorkerékpárt az ellopástól.
Namost ha mégis az ötlenék az eszembe, hogy a blokkot egy gőzborotva segítségével megszabadítom ettől az olajos dzsuvától, milyen lehetőség adódik a korrózióvédelemre? Létezik-e netalán olajspré, aminek a segítségével fáradt olajat tudok spriccelni rá, ha nem lenne a természetes olajfolyás mennyisége elegendő? ;) A dzsuva része annyira nem izgat, az pár nap alatt magától is megoldódik:)
A hogyan tovább az egy könyv. Megtalálod a szakirodalomban bescannelve. Van belőle egy .djvu is, kitettem a http://devel.linux.hu/~mag/mz_hogyan_tovabb.djvu
címre, azt könnyebb olvasni, mint a laponkénti scant. Ha nem tudnád, mivel nézd meg: http://djvulibre.djvuzone.org/
A bejáratásról szóló rész a 38. oldalon kezdődik, a gyújtásbeállításról szóló rész a 160. oldalon.
Szerintem érdemes elolvasni a könyvet, már csak a hangulata miatt is.
"Aki a motorkerékpárral megbarátkozott, és családalapításra gondol, annak az egyik szeme sír, a másik nevet. A szólóban motorozás sokáig nem lelkesíti sem a feleséget, sem a gyerekeket. [...] Az MZ gyár gondolt a motorkerékpáros családokra is."
:)
Hi!
Szerintem lyukas az úszód! Vedd ki és nézd meg nem e lötyög benne valami.
Ez tipp mert elég nagy a hibaforrások száma, de ha megnézed az nem kerül semmibe.
Sziasztok!
Szükség volt az ETZ 251-esem felújításához, és tanácsot kérnék, hogy milyen módon járassam be. Fel lett fúrva a motor, dugó csere, csapágyak lettek cserélve. Mi a véleményetek, hogy kellene bejáratnom? Köszi a segítséget!Üdv!
HI,Ligi!!Én azért a fék állandó fogásával 1 kicsit szkeptikus lennék,mert az én hasonló jellegü problémám pont ebben rejlett.Beragadt a fékdugom a tönkrement gumigyürű miatt és fogott állandóan a tárcsa,nem olyan nagyon de súrolt határozottan.Kijavitottam és mostmár szabadon forog,sőt megállás után visszamozdul egy picit a kerék.Azota a motor határozzottan jobblett-5-ben is húz rendesen tartsa az iramot és a 100 fölött is határozott.5-ben már nincs akkora nyomatéka és bizony sokat számit a fék és az ellenszél is.
Figyelj! Nem nagyon értem én ezt a hogyan tovább dolgot! Nem tudnád leírni nekem azt úgy hogy egy laikus is értse? Nyugodtan írd be hogy melyik ábrán nézzrm asmiről beszélsz! Nagyon nagyon megköszönném! Nem akarom még jobban elcseszni!
Hello Monibu!
Nekem is ilyen a tapasztalatom:nem hajlandó az ötödik sebességet használni.
Negyediket teljesen kiforgatom, de az ötödikbe betéve nem hajlandó vele tovább gyorsulni, vagy tartja, vagy ejti a fordulatot.
Egyszer azonban az Alföldön valami irdatlan hosszú úton is negyedik után váltottam az ötödiket, és iszonyat sok kínszenvedés után (azt hiszem 105-115 közötti sebesség) újra elkezdett tisztességesen gyorsulni, és tényleg húzott, 126-ig (órája szerint)elment, szerintem ment volna még, ugyanis én magam lassítottam, jött egy kanyar.
Azóta ezt nem sikerült elérnem, pedig már mindent ellenőriztem: 1-2 éves kipuff, nincs eltömődve, 1:50, szintetikussal, megszakítós gyújtás: 2,8-2,9 mm halálpontosan, hézag: 0,35-0,4 mm. Benzinszint a karburátorban tökéletes, megfelelő fúvókaméretekkel, 260-as Isolator gyönyörű őzbarna. Egyszerűen nem tudom, mi lehet, ja és generálozva volt kb 3-4 ezer kilométere, szerintem jól lett bejáratva. A légszűrő kb 5-6 ezer kilométeres, szerintem ha az első négy sebességben jól fel tud pörögni, jól tudja használni, akkor az ötödikben is illene ezt produkálnia.
Most 19-es lánckerék van fent, de a 18-assal sem tudta az ötödik sebességet használni rendesen. (Mint minden MZ-nek, enyhén fog az első fék, pedig már szilikonzsíroztam is)
Van valami ötletetek? Jártatok már így, vagy eseteleg egy elektronikus gyújtás megoldaná a problémát?
Köszi Ligi
Szerinted használt motort hogy lehet úgy venni, hogy biztos lehess benne hogy jó lesz? Főleg ha az ember először vesz olyan típusút. Az hogy megnézem nem olajos-e, meghallgatom a hangját, és megyek vele egy kört, nem árul el semmit.
(Úgyhogy most ezeket mind kihagytam, és 4 db kép és két mondatos leírás alapján vettem egy 85-ös Kawa GPz 550-et;)
Ha kibírja azt az 1100 km-t amíg hazahozom akkor jó lesz, ha meg nem, akkor belököm az árokba;)
Peter74 korrektül megmondta. A 0-ás állástól jobbra van a "toljuk be akksi nélkül" állás. _HA_ a mocid vezetékelése olyan, hogy ez működik, akkor működik, ha pedig nem, akkor nem.
Igen, ezt a hibajelenséget is ismerem tapasztalatból:)
Nekem pl. nem működik, pedig átvezetékeltettem a motort. Rajzot is adtam hozzá, de az a fránya villanyszerelő kihagyott egy-két általa redundánsnak ítélt vezetéket.
Asszem én vagyok az, aki már az összes hibajelenséget megtapasztalta:)
Nekem ez az elmászott gyújtás miatt volt. Lehet hogy neked tényleg a dugó szorult meg, nekem a dugószorulás nem a lámpánál szokott előjönni (eddig 2 vagy 3 volt :), hanem az autópályán fullgázon. Ha lehűlés után "kiszorul", akkor simán elmegy (kis gázzal, nagy fordulaton!) 50-60 km-t is. Ha meg teljesen beszorul, egy métert sem, csak ha tolod. A hogyan továbban van egy fejezet a bejáratásról, olvasd el. A durrogó hang is inkább a rossz gyújtás jele lehet (vagy sűrítés közben rárobbant, vagy a kipuffban durran be), vagy esetleg ereszt ott ahol a kipuff kijön a hengerből.
A sűrítés közbeni rárobbanástól kis fordulaton megfordulhat a motor forgásiránya, nagyobb fordulaton kilukadhat a dugó, vagy elverődhet a csapszeg. A kipuffban való berobbanástól pedig elkezdhetnek mászkálni a lamellák a kipuffban. A jó hír az, hogy a gyújtásbeállítást magad is meg tudod csinálni, még akkor is ha a generátor forgórész vagy az excenter elfordult a főtengelyen. Az alapokat megint csak megtalálod a hogyan továbban (a profik a 3mm-es süllyedést a gyertyalyukon bedugott csavarhúzóval mérik), ha pedig elforgott a forgórész, lazítsd meg a 7-es csavart a főtengely végén, és az excentert forgasd utána.
Nekem persze a főtengelyben szar a furat, a 7-es csavarokat hamarabb megeszi, mint hogy azok valamit fognának, a 8-as csavarok meg 2 menetnyit tudnak fogni rajta.
Sziasztok!
A következő dologgal kapcsolatban kérek segítséget tőletek: tegnap délután az egyik lámpánál a motor egyszercsak nem volt hajlandó 2000 fölé pörögni, és nem is forgatta meg a kereket! Nagy eszemmel 15 perc erőltetés után rájöttemhogy val.szeg beszorult a dugattyú! Ma délután megpróbáltam berúgni sikerült is, fel is pörög, de elég bizzar hangja van, és kissé puskapor szaga! Vmi kis furcsa durrogó hangok jönnek belőle! Azt szeretném tudni van-e rá esély hogy így eljussak vele a szervízbe, az kb 7-8km! Vagy hogy mi ilyenkor a tzeendő! (250-es TZ)
Sziasztok! Most tervezek egy mz blokk vételét, és azt szeretném megkérdezni, mert itt valaki említette, hogyha nincs akku akkor attól függetlenül, még van gyújtás, és megy a moci rendesen, nem? Előre is köszi!
HI monibu!!
Azelőttem szoloknak bizony mindenkinek igaza lehet,és valszeg összetett a probléma.Igy neten keresztül pedig mégnehezebb a téma, atanácsom vidd el valami rutinos MZ-s hez aki kezébe tudja venni a dolgot.Egyébként én megkérdeném a régi tulajt is nem e ismerős neki ez a probléma.Üdv sok szerencsét!!!
Köszi, megpróbálom lecsiszolni.
A tajvani lamellákat a Zichy utcában vettem.
Sziasztok!
ETZ 150-es motorhoz kellene nekem az a rész ami hátulról olyan "V" alakban tartja a blokkot talán motortartó bak a hivatalos neve. A lényeg hogy nekem elfáradt és eltört és most csálén áll a blokk!!!
Mivel nem vasból van heggesztése kizárt de viszont ez cserélhető.
Ha valakinek van ilyen cuccosa kérem azonnal írjon egy mailt mert sürgős lenne.
Sajnos az ember néha belevásárol a dologba.Amikor megveszi, semmi baja, aztán megy pár száz kilómétert, és a motornak annyi.Én most a jawámmal jártam így.Kissé hasonló egyébbként a probléma.Amit ebben az esetben érdemes végig nézni az a fesszabályzó, a gyertya, gyújtótrafó.Lehet, hogy valamelyik magas teljesítménynél túlmelegszik.Utánna azt kel megvárni, hogy visszahüljön. Esetleg amikor leáll, gyorsan el kel zárni a benzin csapot, utánna leszedni, megnézni , mekkora a szint benne.Lehet, hogy a várakozási idő abbol ered, hogy valamiért lassan töltődik utána a benzin. Eldugult szűrő(amelyik a csapból a tankba nyúlik és nem lehet látni) vagy eltömődött tanksapka szellőzés.
Nem okoskodás képp írtam, csak kicsit fura hogy most vetted és már rossz...
Amikor vetted akkor jó volt??
Ha nem akkor miért vetted meg???
RR_zozy!!!
Nekem van dobozom is meg keret is motorral együtt 200 ezerért eladó!! :))
Na jó csak vicceltem- de tényleg eladó a Tz.
fisi
Amikor a kipufomban elszabadultak a lamellák és elzárták a füst útját, hasonló
jelenségeket tapasztaltam... A huzatás hátratolta a lamellát, és az így zárt. Igaz hogy az magától nem hagyta abba...
A légszűrőt meg a karbit érdemes talán még
megvizsgálni, esetleg azt hogy a gyújtás nem mászik-e el.
Sziasztok!
Segítséget szretnék kérni!
Nemrég vettem egy egy ETZ 250-t. A következő a problémám: 5 sebességes, de az 5. sebességben szinte alig húz, inkább csak tartja vagy ejti a fordulatot. Tehát 5. fokozatban nem tudom 4000/perc fölé tornázni, még akkor sem, ha 4.-ben kihúzatom. Ekkor sikerül elérnem a 100-105 km/h-t, de amint átteszem 5.-be, visszasüllyedek 90-95 km/h-ra. Ez az egyik.
Van még egy nyűgje:
Ha meghúzatom és magasabb fordulattartományban dolgozik kicsit hosszabb ideig (kb 10 perc), akkor egyszer csak fogja magát és leáll. A meleg motort csak szivatóval lehet beindítani, de ha próbálok elindulni vele, akkor megint lefullad. Nem reagáll a gázra sem, mintha üres lenne a tank. Egyszerűen használhatatlan ilyenkor, mert nem képes elindulni: szenved üresben is, 1-ben pedig óvatos kuplungozásnál, bő gáznál is lefullad. Erőtlen. Pedig benzin van, csap nyitva, stb. Aztán egyszer csak: mintha semmi sem történt volna: minden rendben, megy tovább, semmi kínlódás ( persze az 5. fokozat továbbra is erőtlen). Egyébként annyi mégiscsak történt, hogy megpróbáltam vele elindulni vagy 20-szor berugtam, próbáltam indulni vele, de minig lefulladt, 21-re nem fulladozott, hanem ment. De miért? Mi ez?
Segítségeteket köszönöm!
monibu
Ui.:bocs a kisregényért!
Hi Zozy!
Nekem van egy rendszer, anno a haverom gyártotta, eredeti krauser volt az öntőminta, csak a feliratot kigittelte. Nagykanizsán van a cucc, de szinte bárhova el tudom küldeni az országba. írj egy árat mit ér meg neked.
Mégegyszer köszönöm! Felhívtam újra a boltot és újra mondták hogy klauzer ügyben sajnos nem tudnak segíteni, én erre közöltem velük hogy ők bizony kapcsolatban vannak a Moped '91 Kft-vel továbbá mondtam is a rendelési számot.
JÖVŐ SZERDÁRA MEGJÖN A CUCC! 5500 pénz lesz az ára.
Kerestem, kerestem már, csak épp úgy néztek rám mint a luki nyúl, hogy "hát ilyent már nem gyártanak" meg "nincs rá kilátás hogy be lehetne szerezni ect. ect., pedig kapcsolatban vannak a MOPED '91-el.... Na azért köszönöm szépen. Asszem be fogom szerzni mert sohsincs időm saját gyártmány elkészítésére.
Üdv, Zoli
Hali!
Keresd meg a hozzád legözelebbi motoboltot, amelyk kapcsolatban áll
Moped91 kft-vel és rendelj.
Ára kompletten(2oldal+tető) kb 6000 pengő forint.
Sok sikert!
Hali urak!
Érdekelne engem (még mindíg) alumínium bizbasz, ldaltáska/oldaldoboz felrakáséhoz ETZ 250-re, továbbá "rauzernek"nevezett (ám KRAUSER-hez semmi köze)felső túradoboz-tartó konzol.
Ha vki tudna segíteni szerezni az kérem írjon az e-mailemre: patko.zoltan@delviep.hu
Köszönöm előre is!
Üdv, Zoli
peti74:
Én is elolvastam akuplungos leírásaidat és tényleg tapasztaltam, hogy a 250-be a sűrű Hykomol olaj a tutira jó.
Megtennéd, hogy leírod a kuplung állítást kopott kuplung esetén?
Köszi:
Három hetes magyar utángyártott kipuffom van. Most megláttam rajta egy rozsdafoltnak látszó tárgyat. Ujjal le tudtam törölni, és semmi nyom nem látszik rajta.
Tényleg ennyire rossz rajta a fényezés, vagy valami mást nézhettem rozsdának, vagy estleg máshonnan került rá a rozsda?
(Tképpen nem értem miért zavar, ha már a moci összes többi része úgyis rozsdás:)
A taiwani lamellával az a trükk, hogy túl vastag. Vegyél elő egy tolómérőt meg egy csiszolópapírt, és csiszolt le őket megfelelő méretre. Ez emlékeim szerint 3mm -.
Nekem tajvani lamellák vannak, és így már semmi bajom velük.
pesten vagyok,holnap hívj a 06203420977es telefonon a részleteket megbeszélni.
Vagy valamelyik GURU nem-e vállalná el nekem, hogy ETZ 251-et felújjítana? Sürgős lenne, ezzel járok be dolgozni.
Tudd valaki olyan moci mühelyet ahol még javítanak MZ-t, megbizhatóak és nincsenek 2 hónapra lekötve?
Helló Peti.
Elolvastam a műve(i)det a kuplungokról és a járulékos témákról, most már világosabb persze a téma.
Ezek szerint nekem a tányérrugó hézagolásával van gondom. A lamellák nem nagyon kopottak. Láttam már trabi kuplungot (bazi nehéz volt átfordítani), gondolom ez is olyan akkor, csak kicsiben. A lényeg, hogy a kuplung átbillenjen, nekem nem teszi meg, a karon sem érzem ezt a bizonyos pontot. A motor darabokban van most, jövő hétfőn viszem Pestre, majd Bambinak megmondom, hogy erre is figyeljen. (sok dolga lesz :) )
Így már értem miért ajánlottál Trabi olajat bele, de csak kistézébe. Gondolom ez jó ötlet, leszámítva, hogy nekem itt-ott csöpögni szokott még a sűrű Hykomol is, elképzelem mi lenne a hígabbal, így maradok ennél.
Peti! Az én 86os megszakítos ETZmre is lehetne elektronikus gyújtást gyártmányolni? Amit eddig hallottam róla, kellene nekem is a megszakítós helyett, ugyan kimondottan nincs vele probléma csak szikrázik kicsit. Megcsinálnád nekem a cuccot? Mibe kerülne ez nekem? Nehéz felszerelni? Hétfőn leszek Budapesten asszem, esetleg cserélhetnénk eszmét róla vagy valami, ha lenne kész példány, akkor a főtengelyre fel is szerelhetnénk.
Egyébként tud valaki ETZ-125 kuplung hézagolási táblázatot küldeni? Nagyon megköszönném. Korábban is hallottam ehhez kapcsolódó hozzászólásokat, de magam nem töltöttem le.
Guruk helyett én válaszolok: a DDR dugó arról ismerszik meg hogy németül beszél, vörös csillagos kitüntetése van, börnadrágot hord és káposzta szaga van. Meg, gondolom az eladó azt mondja hogy ezt egy nagyon elfelejtett földalatti raktárban őrízték, vagy M zárolt titkos katonai készlet hányatott sorsú maradéka. Lehet hogy most sokan megköveznek de én nem néztem még hogy milyen gyártmányt építek be eddig, ilyen gondom nem volt. Viszon láttam nagyon vékony falú aztán eltörött dugót 250-ben, ezen nemesen egyszerű HUN feirat volt. Most az én Tz-ben asszem Berta márkájú van, de a lefuvás és kopás nyomokból úgy tűnik hogy a csapszeg nem derékszögű a palásthoz képest... Ha óvatos akarsz lenni ezeket kerüld!
a kuka a legrosszabb eset . csak el akarom ijeszteni :-) . az mz-k hurok öblítésesek ha reszelgetéssel eltolja , akár drasztikus teljesítményvesztés is lehet a vége . ahogy mondod ! sok meló semmiért .
Hello!!
A gurukat szeretném megkérdezni,hogy miről ismerszik meg a DDR dugó? Ők milyen dugót raknának a mociba ha nincs DDR dugó? Másik kérdésem hogy kinek van eredeti gyári kipufogó dobja ETZ 150-re. Mennyiért válna meg tőle?
Üdvözlettel: Kovács Ervin
A ts felömlőibe alulról lehet benyúlni meg a hengerből... Csak vigyázz be ne szoruljon a kezed! Szerintem se buzerált ha nem is kuka, de az idődet eltolod vele, és általában a legjobb eredmény, marad olyan mint volt.
Taiwan? Már ők is ekkora bizniszt látnak a csóró mz-sek megpumpolásában? Hol vetted?
Hello! Nemrég vettem tajvani kuplunglamellákat, és szánalmasan gyatrák. Aki vásárolt mostanában használható lamellákat ETZ250-hez, kérem irja meg hogy hol!
A kuplungomat egy év alatt egyszer állitottam egy deknicsere miatt ami egy baleset miatt volt.Berepedt és csere után be kellett álítani de azota semmi.Az én kuplungom gyári 8000 km es volt mikor beraktam a helyére lehet hogy azér.
nem kell állítani, nekem is ilyen kell... :))
hogylétezik?
az öntvény felületet "homokszórt" minõségüre kell simítani ettõl a keverék áramlása örvénymentes lessz . a felömlõnyílásokat ( magasság , szélesség )ellenjavallt buzerálni házilag . kukába juttathatja a hengert !
hali!Tudja valaki hogy-hogy érdemes belenyúlni a 125 ts henger felömlőibe?Köszi!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|