:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Azt hiszem én voltam az aki ezeket barbároknak nevezte és ezt a mai napig fenntartom. Véleményem szerint nem kellene ezt a sufnituning ungarische buhera nívót terjeszteni, mert ezzel csak az MZ egyébként legendás megbízhatóságának hírnevét ássuk alá.
Ragsztás, savazás, hegesztés? Pfujj.
Amúgy pedig az összes motorgyilkos előző tulajdonosról is megvan a véleményem.
Kösz a segítséget. Még egy kérdés. Ezekröl a kisipari kipufogókról mi a véleményetek. Azt tudom hogy már csak ETZ-hez lehet kapni, de az enyém már nagyon rossz állapotban van, megérett a cserére. A TS-hez való gyári egyenes cső tudtommal már nincs az országban. A török főtengelyszimmeringgel az a problémám, hogy ha jól tudom, akkor csak ETZ-hez van szimmeringük, a TS-é pedig kisebb.
Nos, azt a bakelitet könnyű eltörni, még csak lánc szakadás sem kel hozzá.Amikor elsőnek láncot cseréltem, úgy jártam el, mint máskor, más motorral. Patent szem ki, hátsó kerék megforgat. Arra számítottam, hogy szépen kijön a lánc. Nohát nem. Az ETZnél lazán begyűrődik ilyenkor a bekelit alá, és egy pillanat alatt széttöri.Az volt a bosszantó, hogy amikor a láncot vettem, a boltos kérdezte, kel a bakelit is. Mondtam, nem. Másnap amikor visszamentem, jót röhögött, és autamitikusan vette elő a bakelitet. Azért szólhatott volna előre, mi fog történni.:((Egyetlen mentsége az volt, hogy jó minőségű törököt adott, amiben minden passzolt.
nekem volt TS-em. Annyira megérezte a dombokat, hogy váltottam 250 etz-re.
magwas:
kösz az infót. Akkor lamellacsere lesz.
Nálam is cserés volt a hátsó bakelit. meg a lánc is új. ezeket a régi tulaj cserélte. A leírásodból már sejtem miért. :))
A km órám jól mér, bár a bakelit kicsit lityeg-lötyög a helyén.
Jóó estét mindenkinek!!
Lenne egy hatalmas kérdésem: van egy TS 125 ös MZ-m 16 os lánckerékkel nagyon szépen megy semmi gond vele, kérdés viszont az lenne hogy két személlyel mennyire kéne megéreznie a dombokat?
Válaszokat előre is köszönöm,addig is jóó utat mindenkinek!!!
eladó 4 ts 125 lejárt műszakival 30000ft/db
SIGMA tipusok 300-ig mérnek
És az adórészt?
Az enyém jelenleg egy 50 köbös Yamaha TZR-en szolgál, és a féktárcsa két egymás melletti felfogatócsavarja között egy pléhlemezen foglal helyet. Gyűjtöm a felszerelési ötleteket. Hétvégén lesz leszerelve, akkor kapom meg.
(Nem, ilyenje még nem volt a motoromnak. Biztosan azért, mert ez nem műszaki hiba;)
A telefonom, ha valakit érdekel a téma: 0630-514-1378
Kis ETZbe (125/150) összes csapágy eladó áron alul. Vadiúj, bontatlan SKF/FAG/INA, C3/C4es csapágyak. Sajnos mégsincs rájuk szükség. (melléfogtam)
SKF 6204 C4 (2db)
SKF 6304 C4 (1db)
FAG 6202 C3 (1db)
FAG 6204 C3 (1db)
FAG 6201 C3 (1db)
INA K 15x19x13 tűgörgő (1db)
Akit érdekel, szóljon, akár postán is elküldöm. (bolti ár összesen: 10000ft) 8 ezer körül odaadom.
Szeva ttibcsi!
Szerintem mindegy ,hogy milyet veszel, nagy különbség nincs köztük! Az egyszerübb fajta csak 100-ig mér,100 fölött újrakezdi a számokat,a komolyabb már 150km/h-ig is mér,a többi pedig a Te igényeidtöl függ(távolságmérés,óra...stb) A felszerelésnél én a fékmunkahenger légtelenítö csavarjához fogattam a hozzáadott müanyag bilincsekkel a vevörészét. Két éve van fenn, azóta semmi baja!
Szeva: Ottmár
gabi80!
A Huber ás tsa- nál kapsz eredeti török főtengely szimmeringet- nagyon jó talán 700 vagy mennyi darabja.
Gyurci!!!!
Az eredeti török gyári dugó!!! Jobbat keresve sem találhatsz!! Főleg ennyiért- szinte eredeti DDR minőség!!!
fisi
Ez arra jó, hogy amikor a láncszakadás lebontotta az alkatrészeket a motorod hátuljáról (igen, ezt is produkálta már az enyém), majd a Zichyben megvetted az utángyártott "bakelit"-et, majd rádöbbenve hogy a kilométeróra kihajtás egyáltalán nem megy bele, kicserélted, majd a másodikat inkább megbuheráltad hogy azért csak belemenjen, majd pedig a második kilométernél abbahagyta az órád a mérést, majd megint szerelgetted egy kicsit, miután megint két kilométert mért, majd ezt egymás után nyolcszor...
(Igen, ez is tapasztalat;)
Na akkor veszel egy kerékpár kilométerórát és tudni fogod hogy mennyivel mész meg mennyit.
Kuplungállításról nem tudok nyilatkozni.
Én azt hittem, hogy egyrészről a megfelelő olajat kell használni, mert az egyikkel túlságosan csúszik, a másikkal meg összeragad, de az az igazság hogy nem tudom mit kell beletenni, és eddig mindenki mást mondott.
Másrészről pedig azt hittem, hogy ha csúszik a kuplung, lamellát kell cserélni, ha meg annyira csúszik hogy nem is pörgeti meg a sebváltót, akkor leesett a főtengelyről, és olyankor meg kuplungtestet kell cserélni.
Igen, a motorom ezt a hibajelenséget is produkálta már.
A guruk remélem jobb tanácsokkal látnak el.
Hello!
Sokan a VITON szimeringet ajánlják, kb 150 fokig hőálló, bár az ára is magasabb mint a többié.Én még nem próbáltam, de ez is érdekelne engem is a helyes beszerelési iránnyal együtt!
Üdv Konczt
Abban kérném segítségeteket, hogy ti az MZ-hez milyen főtengely-szimmeringeket használtok? Ezek a "huber" nevezetű szimmeringnek nevezett valamik szart sem érnek. Nekem egy veterán TS 250-em van, ez belső szimmeringes és szét kell szednem a blokkot a csere miatt. Most kell szétszednem a blokkot 5 év alatt harmadjára, és már nagyon unom. Ráadásul a blokknak sem tesz jót az állandó szétszedés. A választ előre is köszi.
kerékpárkompjuter MZ-re?
jédeérdekes...
mirejójez?
meg lehet tudni??
KOMPLETT ETZ BONTÁSÁBÓL Alkatrészek !!!
megvan még rajta minden fúllra!!
Eladó ETZ 250 es bontásából MINDEN alkatrész!!!
MÉG RAJTA VAN MINDEN, KOMPLETT!!!
(Még megy a motor!!)
Hívj!!!
0630 4096093
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és Jawa hoz kell!
Gyári és utángyártott alkatrészek olcsón!! TUNINGOK, TUNING SETTEK!
HENGEREK FOGASKEREKEK, SPOILEREK,
SPORTBOBOK... Új és bontott alkatrészek! 0630/4096093
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez kell! Gyári és utángyártott alkatrészek TUNINGOK, TUNING SETTEK! HENGEREK FOGASKEREKEK, SPOILEREK, SPORTBOBOK... Új és bontott alkatrészek! Postai utánvéttel is!
Melyik kerékpárcomputer jó az MZ-k hez? A Küllőn levő mágnes nem lesz messze a kis vevő vacakhoz? Tudna valaki nekem egy képet küldeni a felszerelésről? Előre is köszi.
Sziasztok!
Kiesett a váltónál lévő olló rugót tartó kis henger a motoromból, ez már kb 4 éve is előfordult velem, és szét kell hozzá szedni mindent.Hogyan lehetne rögzíteni ezt megfelelően a furatában? Mivel kellene úgy beragasztani, hogy ott is maradjon a helyén?
Mostanában elkezdett füstölni a motor, és mint később rájöttem a váltóolaj átszivárgott a forgórészhez, és amikor már kevés volt benne, akkor felmelegedhetett, és talán amiatt esett ki a rugót tartó henger is!
2.kérdés A főtengely szimeringeket milyen irányba kell betenni?Elvileg, ha jól tudom, akkor az olajos rész felől kell hogy legyen a "nyitot rugós része" Ez pontosan hogy van a főtengely két oldalánál?
A válasz(oka)t előre is köszönöm!
Üdv. Konczt
magwas:
Kösz a gyujtásbeállítási leírásodat.
le tudnád írni hasonlóképen (na jó feleennyire röviden is jó lesz) a kuplungálllítást 250 ETZ -re, ha már csúszik a kopottságtól?
köszi.
(a régi ts -emen csukottszemmel is állítottam a kuplungon egy csavarhúzó és a 13-as kulcs segítségével, de ez egy más teknyika most)
Fisi
Lehet ez neked badarság,de nézd meg a zelőzményt(sorszám: 6496) a kérdés hogy hogy tud ráfújni fáradt olajat vagy hasonló dolgot ami filmszerű bevonatot képez. Nem irtam hogy nem szedi a port,igenis szedi,de ettől lepukkantnak nézz ki a motor,és igy nem biztos hogy elviszik. A lakkozott részekre sem irtam hogy szilikonozom.
Tök jó amit irtál,én is igy csinálom.Bár én nem simonizt használok mert,nem jött be.
A müanyagápoló nekem meg beszivódik,s 4-5 nap után kifakul a müanyag(lehet csak az én müanyagaimnál)
Hali
Van egy 125-ös etz-m de valamiéret nem pörög ki mi lehet az oka??
A karbit kikotúztam a henger nem vészes a szimering is a helyén van. Akkor mi lehet a baj.
Aki tud segítsen mert már nagyon idegesít.
Előre is kössz:Pet
Attis!
Nekem kéne, ha pelvis nem viszi el!!! Mondj címet!
Amiket én használok Loctite ragasztokat azok kb. 250C-on "felhagynak" a kötésel :-). A kérdés már csak az, hogy milyen ragasztot használt? :-)
Szerencsémre még nem kellet kuplunghoz ilyen tettre folyamodnom, de ha kellene akkor tuti olyat használnék ami enged a hőnek :-)
Ha pesti vagy, van egy használt akkum egy ezresért, vagy az újat megveszed, az kb:3000-3500 Ft a futárban.
Köszönöm mindenkinek a gratulációkat. :-))))))
Ezen azér volt ragasztva mer eccer már elfordult és rendesen be volt maródva.Érdekes zöldes ragasztó volt.Nagyon fogott valami loctite lehetett vagy ilyesmi
Valószínüleg a főtengelynek egyébbként is annyi lett volna, mert azért ragasszák fel a kuplungot általában, hogy a lekopott kúp ellenére el tudják adni a mocit. Legalábbis 250es EZNnél.Amikor a vevő reklamál azt mondják, az előző tulaj volt...
Egy jo régi hozzászólásban valaki barbár megoldásnak nevezte a hegesztést.Valóban de legalább ne akarja vagy ténylegesen ne adja el az ilyen.Mert ilyeneket fognak irogatni rola mint én.Ez egyébként majdnem hegesztésszámba ment féméteres pájszerekkel tudtam leszedni a helyéről ja és a főtengely vége ráment mer elhasadt.
üdv,
nekem olyasmi kérdésem lenne, hogy:
(mz ts mocim van, 125-ös) hol találok bele akkumulátort (lehetőleg pénztárcabarát áron)?
Nem lehet hogy nem a furatás meg dugóval van gond?! Lehet hogy banális, de volt egy gép tz 150 amiben Ts dugót találtam. Szerintem gyenge volt és gazdája furatni akarta. Hézagot akatunk mérni de nagyon nem ment, aztán hengefejet leszedve kiderült hogy 3-4 mm-rel elmarad a felső holtpontól...
Kérlek barátom, ne bántsd azt aki felragasztotta a kuplungot. Igazán jóakaratú volt hiszen fel is hegeszthette volna... :))) Láttam már ilyet is!
Motoros üdvözlet Mindenkinek!
Először is: gratuláció Bambi mesternek a cikkhez!
Másodszor: a Guruk segítségét szeretném kérni gyári ETZ dugó beazonosítása ügyében! A 6 baros kompresszió okán megfúrattam a hengert, ugyan olyan dugót adott az ember, mint előtte,ami megragadt.Az alapjáratom megjavult, már van hidegen is úgy, hogy melegen nem pörög az egekbe.A végsebesség még mindíg 90 kmh,kompresszió 6,5bar.Megrendült a bizalmam a "gyári"dugóban,de én nem tudom eldönteni, hogy gyári vagy sem.A dugó palástjára belülről K20 és DLG van öntve,a másik oldalon 69.6 szám .A tetején a nyíl,69.és +5,balra 7,9 ,jobbra a nyíl magasságában egy 5 szám található.Ez az a dugó,amit kivettemn a motorból,de ugyanez az új dugó is,össehasonlítottam beépítéskor.
Kidolgozásra nekem gyárinak tűnik, de ki tudja,én nem.
Köszönettel:
Gyuri
Mit szilikonoztok???
Ekkora badarságot még nem hallottam!!!
A blokkot mosd le brigéciollal- mégpedig:
beecsetelés- aztán jó meleg vízzel lemosás- addig amíg tiszta nem lesz!!! És ez sokáig jó lesz persze ha em egy olajgejzír a motorod a rossz tömítésektől...
Ide minek a szilikon???
Azért hogy jobban szedje a port???
A lakknak meg megint nem sok szüksége vana szilikonra- ide egy j minőségű polírpasztát ajánlok:
Turtle wax- ha sok píízed van akkor Farécla- g3- g10- de ez kb 8 rongy!!!
A gumikra használd a Preventes gumiápolót- az ami fekete színű- ne ragada por bele és nem fénylik undorítóan mint a szilikonnal. Szép selyemfényű fekete lesz!
A műanyagra szintén ne szilikont- hanem Turtla wax műanyagápolót ez egy fekete színű krém- az átlátszó részekre műszerfal ápolót...
a krómra szintén e márka krómtisztítóját ajánlom vagy a Simonitzosat- alura kurva jó!!!! Lehet a felniket szépen polírozni véle..
A küllőkre meg a Preventes krómtisztítót illetve az odaégett olajra is azt a kipunál.
1- doboz szilikon?? :( És nem szedi a port??? Nem hiszem???
fisi
Sziasztok
Magwas!
Mosás,törlés után álltalában szilikon spray-t nyomok rá,(ami szükség szerüen 1-2 doboz)és álltalában a sárvédőket,tankot,oldaldekliket,mocit(a moci oldaldeklijeit lefújom)kipufot kihagyom,de pl a kerék agyat is lefújom.Dehát evidens hogy mit hagysz ki...
Mégegyszer Üdv Bambinak,gratula,és köszönjük hogy van nekünk:)) meg persze az összes többi gurunak:)
Ugyvan!
Az én gépem lelke egy 9000 km es gép aminek megcsukták a vázát azért nem ment többet de a motor soha nem volt megbontva(hála istennek).Ez volt az alkatrészgépem amit meg felujitottam annak a főtengelyére valami BAROM FELRAGASZTOTTA A KUPLUNGOT. Hát ennyit a használt MZkröl
Eladó ETZ 250 de luxe-hoz egy darab km-óra, és egy darab fordulatszámmérő párban. Ár:11000 HUF
Magwas!!!
Az Mz nem ajánlja a bejáratásnál a molibdén diszulfidos adalékokat /fimol/!!!!!
Pont azért mert ezzel nem tudod bejáratni a motort rendesen mivel nem kopik be tőle megfelelően!!!
És szerintem lehet jó motort venni- többek között anno én is egy öregtől vettem az enyémet itt ott kicsit be volt szorulva az első fék, de amúgy látszott rajta hogy télleg 7 ezer van benne.
Szerelővel mentem meghallgattuk, mentünk véle egy kört és azóta is pöpec!!!
De abban teljesen igazad van hogy nem könnyű megtalálni a gyöngyszemeket...
fisi
Sziasztok!
Szeretnék minden leírást, útmutatót letölteni az ETZ 251-essel kapcsolatban (váz, blokk felépítése, szervízelése, felújítása, beállítása, minden érdekel), ami csak fellelhető az interneten. Eddig csak általános MZ/ETZ és ETZ 250-es leírásokat, útmutatókat, cikkeket találtam.
Ha tudnátok ajánlani 1-2 weboldalt vagy konkrét linket doksikra, az nagyon jól jönne!
Köszi!
Az egy nagyon jo cikk! :-)Es bambi mester tenyleg olyan, ahogy ott is le van irva; onfelaldozo, segitokesz, nekem volt szerencsem szemelyesen is megtapasztalni! (csak egy kicsi segitseget tudtam neki nyujtani es extrem modon halalta meg) Itt is koszonet neki! :-))
csabee: pipacsere :-)))
nagyon nagyon hálás vagyok a segítségedért!
Sziasztok!
Én is láttam Bambit a motorrevüben! Megörültem neki, pedig nem ismerem személyesen csak, hogy itt is írogat. Ma kb.70kmen keresztül (Novajidrány-Miskolc) fél kézzel tartottam a gyertyapipát és úgy jöttem, mert mindig lecsúszott 50es tempó felett. Először azt hittem nem kap benzint.
üdv
csabee
Schreek!
Pontosan mit szoktál rányomatni és hogyan?
Ezekben a szépségápolási dolgokban nem vagyok valami járatos... ;)
Sztomi!
A gyújtásbeállításra gondolsz?
Kell hozzá:
- imbuszkulcs vagy csavarhúzó a jobb dekli csavarjaihoz
- gyertyakulcs
- mélységmérő vagy csavarhúzó
- csavarhúzó
- kis égő darab dróttal
- hézagmérő vagy szemmérték
- 13-as kulcs
Állj meg, tedd üresbe, kapcsold le a gyújtást.
Szedd ki a gyertyát és szedd le a jobb deklit.
A 13-as kulccsal addig forgasd a főtengelyt, amíg a megszakító hézag a legnagyobb nem lesz. Az excentrikus csavarral (72-es ábra, 2-es csavar) tudod ezt úgy állítani, hogy 0.3 mm legyen. Ha nincs hézagmérőd és csak az a lényeg, hogy 7-8 km-re el tudjál menni, akkor nem kell nagyon görcsölni rajta hogy pontos legyen, meg ha nagyon el van kopva a megszakító, akkor nem is lehet. A lényeg az, hogy ha kiemel akkor megszakítson, ha meg zár akkor tényleg zárjon.
A mélységmérőt vagy a csavarhúzót helyezd be a hengerbe, és forgasd a főtengelyt addig, amíg a felső holtpontra nem ér.
Namost innen az óramutató járásával ellenkező irányba forgatva kb 20 fokra a dugattyú 3 mm-nyit visszahúzódik. Ez az a pont, ahol gyújtani kell. Erről úgy győződhetsz meg, hogy a lámpásod egyik sarkát testre, a másikat pedig a megszakító és a kondi között lévő fémszalagra teszed, bekapcsolod a gyújtást, és a gyújtási pont környékén forgatod a főtengelyt. A gyújtási pont az, ahol a lámpa ki-be kapcsol a forgatás irányától függően. Ha a gyújtási pont a 3 mm-nél van (pontosabban 2.5 és 3 mm között, inkább a 3 felé), akkor rendben is vagy.
Ha nem, akkor lazítsd meg az alaplemez csavarjait (3-as az ábrán), és forgasd el az alaplemezt. Ezt úgy a legegyszerűbb, hogy a szélén van egy kis pöcök, annak nekitámasztod a csavarhúzót, és aprókat kocogtatsz rajta. Ha ott van, ahol szerinted jó lesz, akkor húzd meg a csavarokat nagyjából, mert laza csavarokkal máshová fog kijönni a gyújtási pont.
Amikor először állítasz gyújtást, ezt kb 10-15-ször megismételve el fogod találni a megfelelő pontot. Csak nyugi, két átpakolás közben pihenjél egyet, és gondold végig, hogy ha ezt arra forgatod, akkor az amarra fordul.
Segíthet, hogy az alaplapon gyakran látszik hogy hol szokott lenni rajta a csavar.
Ha kész az előgyújtás beállítása, akkor húzd meg rendesen a csavarokat, és még egyszer ellenőrízd a megszakítóhézagot.
Vedd ki a gyertyafuratból, amit beletettél, mielőtt rárúgsz!
Ez az alapszint.
Ezután jön az, amikor az alaplemez mindkét végállásában ugyanabba az irányba tér el a gyújtási pont a 3mm-től.
Igen, ezzel a hibajelenséggel is találkoztam már személyesenl;)
Ilyenkor fordult el a forgórész vagy az excenter. Persze nekik nem szabadna, mert van ék az excenter-forgórész kapcsolatnál biztosan, és talán a főtengely-forgórész kapcsolatnál is. Na ilyenkor tedd be sebességbe, kérd meg a köréd gyűlt tömeg legnagyobb tömegű tagját hogy álljon rá a hátsó fékre, és lazítsd meg a csavart a főtengely végén. Állítsd be az excentert a kívánt állásba (hogy a 3mm jó helyen legyen), ha az excenter volt elforogva, akkor az éket is vissza tudod tenni (ha vissza tudod), és ismét a féken állva szorítsd meg.
Ha elhagyatott út szélén csinálod, akkor a fékreállás helyett próbálkozhatsz azzal is, hogy az első lánckerék fogai közé dugott és megfelelő helyen megtámasztott csavarhúzót alkalmazol ellentartásra.
Remélem hogy jól emléxem, már legalább két hete volt hogy utoljára gyújtást állítottam.
Félreértettél! Nekem meg van ez a cucc és már elolvastam ezt a részt csak nem értem:) Nem tudnád kicsit 1xűbben leírni nekem az ott leírtakat?
Andrej
Köszönöm.Most amúgy valami hidraulika olaj van benne,mert pár éve sürgősen kellett,és csak az vol.Ezzel is szépen rugózik.
Meg nekem elég a rugózása,nem akarok előfeszíteni:)MAjd most rakok bele lökős olajat:) Kösz,csáóóó
Kis ETZ kuplung hézagolási táblázatot tudna valaki küldeni nekem? Fontos lenne.
Peti! Az én 86os megszakítos ETZmre is lehetne elektronikus gyújtást gyártmányolni? Amit eddig hallottam róla, kellene nekem is a megszakítós helyett, ugyan kimondottan nincs vele probléma csak szikrázik kicsit. Megcsinálnád nekem a cuccot? Mibe kerülne ez nekem? Nehéz felszerelni? Hétfőn leszek Budapesten asszem, esetleg cserélhetnénk eszmét róla vagy valami, ha lenne kész példány, akkor a főtengelyre fel is szerelhetnénk.
schreek! (volt már róla szó korábban sajnos oldalat nem tudok)
Én amondó vagyok, hogy telóba telóolaj való. A legegyszerűbb és olcsóbb a MOL lökésgátló olaj. 2,3 deci kell száranként. Én a magam részéről motorolajat nem tennék bele, de sokan azt kedvelik (15W40). Ha meg túl puha, akkor aludarabbal seprűnyéllel vagy bármivel feszítsd meg a rugót és jó lesz. (vagy a belsejébe is tény alulról 2-3 menetet levágva-leköszörülve egy eredetiből, és akkor kirugózáskor nem fog koppanni, meg az előfeszítés is megoldva) Hát nem csodálatos? :)
magwas
Szerintem bármi kézipumpás cuccal tudsz rá olajat szórni.Én álltalában szilikon szoktam rányomatni,nem lesz tőle utánna nagyon dzsuvás,de azért védi valamenyire a kosztól.De én hosszú időre se szoktam szem elött hagyni..
Csáó
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|