:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Viszont ha lötyög, akkor a tömítés sem megoldott O gyűrűvel.
Szimmering kicsit nagyobb szabadságot adna, illetve léteznek olyanok ami direkt nagy tengelymozgást enged.
Pl. a traktorom vízpumpájában volt olyan szimmering, hogy csapágyban már golyó sem volt, de a vizet még mindig nem eresztette :)
Mondom, méret után csináltass. Ne vegyél, mert az nem lesz jó.
Ez csak természetes... :-)
Az enyém "sajnos" most nem folyik, úgyhogy nem próbálom ki.
Ha az alu kopott, és lötyög a váltó/berúgó tengely, akkor terheli szerintem az O gyűrűt.
Gyárilag persze nem, de például az én legfiatalabb MZ-m is pont 30 éves.
Az 3 sor után rámjött egy fetrengve röhögés roham... "disznón nincs o gyűrű" :D
Am nekem már csak a kuplungpálca mellett folyik, nem lehetetlen leküzdeni az olajfolyást, remélem idén télen sikerül...
Persze csak és kizárólag Viton X gyűrűt teszek be ;-)))))
De nincs nyomás. És a terhelést nem a gumigyűrű viseli.
Na mindegy, majd most jól kipróbálom, mert még mindig darabokban van a blokk. Azóta rá sem néztem amióta szétszedtem, dehát tél van, nem érdekelnek ilyenkor a motorok, majd tavasszal amikor már viszket a tenyerem, akkor fogok kapkodni :D
Vitontól függetlenül engem csak az bosszant (persze nem túlzottan) hogy az embereknek gőzük nincs róla miért de ha sokba kerül akkor az biztos jobb. Hogy miben, azt nem tudják, de hát ugye olvasta a fórumon hogy jó, és főleg aki egy kicsit ad magára az csak ilyet tesz bele így nem akar lemaradni. Persze ez után már ő is terjeszti az igét, és bizonygatja hogy mennyivel jobb a drágább XY termék.
Szerintem van ott terhelés rendesen, főleg, ha már lóg egy kicsit a berúgó tengely. Még soha nem jutott eszembe oda x gyűrűt tenni.
De érdekes elképzelés, akár jó is lehet.
Azért nem darázsfészek, de mikor beírtam a Viton szót, tudtam, hogy ez be fog jönni. :-)
Senki nem úgy született hogy tudta ezeket.
Tőlem meg a disznó dögölne meg az biztos :))))
Ha a Praktikerben adnak nem olajálló O gyűrűt azt még megértem, mert ők legfeljebb a vízszerelési anyagoknál árulnak ilyet, azt meg bírja.
De egy autós boltban NBR-nél rosszabb anyagot nem szabadna adni.
Ehhez képest ahogy Attila is mondta még a direkt MZ-hez eladott O gyűrű sem biztos hogy NBR, és még a mérete sem stimmel.
Én is úgy jártam, hogy vettem nagyobbat kissebbet, abból a méretből ami oda kell, de a kisebb az áteresztett, a nagyobb pedig beleszorult.
Szerencsémre a traktorom hidraulikájába a vastagabb kellet, és amit kivettem kopottat az pont jó volt az MZ-hez, így nem eresztette az olajat...azon a helyen :)
Egyébként ha olyan helyen jársz akkor próbálj meg X keresztmetsztű gyűrűt venni, elvileg az jobban tömít és szélesebb hézag tartományban működik jól. Az O gyűrű extrém magas nyomást is kibír, de precízebb illesztést igényel. Viszont ugye itt nincs nyomás, tehát jó lehet az X gyűrű is.
Most nem kekeckedni akarok,de az a helyzet hogy anyagismeretem az nulla!Én nem műszaki ember vagyok!Paraszt!A hagyományos értelemben!A disznón meg nincs o gyűrű!Viszont idáig akár hol vettem o gyűrűt az 2 hónapot jó ha kibírt!Még az sem volt tartós amit az SKF boltban vettem!Ki tudja mien anyagbol vot?Tartósból biztos nem mert az olaj kinyírta!Most viszont tudatosan így ezeken a neveken fogok venni,mindegyikből 1-1 és győzzön a jobbik! :D Ha nem jön be egyik sem akkor még minsíg ott van VGGábor megoldása,és utánna kit érdekel hogy olajos a vas! :D
Ha Waresz nem olvassa akkor nem. :)
Nincs semmi gond, használhatsz vitont is, csak műszakilag nagyon nem indokolt a berúgó tengelyéhez.
Főtengelyhez rendben. Papíron az NBR képességeinek felső tartományában üzemel, de gyakorlatban, MZ esetén tökéletesen bevált. Ha vitont teszel, azzal sem lesz tartósabb, megbízhatóbb, vagy erősebb a motor, mivel nem a szimering használódik el, hanem a csapágyak, és az utángyártott hajtókar.
Én most szedtem szét a kis TS-em. A szimeringek még csak meg sem koptak, nem eresztettek át, pedig már 0,2mm kottyanása volt a főtengelynek és ezt nem szeretik a szimeringek.
Ez is olyan dolog hogy ha hiszel benne akkor jobb lesz tőle a motor :)
Viszint az tény hogy NBR-ből is van többféle minőség. Ezek a fémházas noname cuccok hamar kikerültek a motoromból, de egy normális márkás csapágyboltban vett szimeringgel soha nem volt bajom. Ezért írtam, hogy az SKF akármilyen anyagú is biztosan jó lesz.
Keri!
Darázsfészekbe nyúltam?
Amúgy nekem az NBR is tovább tartott mint a főtengely :)
Ha találsz rajta egy "V"-t akkor igen.
De ha L vagy H van rajta akkor se keseredj el, mert azok is többet tudnak mint egy olcsó viton.
Remélem h az SKF saját márkás szürke szimeringje is viton...
Ez hasznos iromány!
Hogy félre vigyem a témát, egy új jó tulajdonságát fedeztem fel az általam favorizált VITON-nak.
Alkalmazható közeg: Vákum
2t főtengelynél ez is hasznos.
Akkor most megint ujjat mondtatok nekem,és volt minek utána nézni!Nos ez eddig nem is hallottam ezekről,de látom hogy valószínűleg igencsak rossz anyagokat használhattam!Ezt találtam,hátha van még más is aki járatlan a témában!
http://www.germalex.hu/anyag.php
A segítségeteket köszönöm!
Akkor az nem olajálló volt. A sima NBR is megteszi és azt előbb kapsz.
Pedig ez van!6 hét és tisztára tönkre megy!Kikeményedik és kopik rettenetesen!Még van egy fajta amit nem próbáltam,ez pedig a Viton o gyűrű!Ha minden igaz ez strapabíró kell hogy legyen!
A nem szabványos méret egy dolog. Ezzel semmi gondom nincs, de hogy a motoros boltban kapható, állítólag direkt MZ berúgókar /váltókar O gyűrű nem ér semmit az már szemétség.
Nekem majd max jövőre, januárig nekem diliház lesz, utána jönnek a karbantartó munkálatok amíg szép fehér hó fedi az utakat :D
Tehát akkor a gyújtásnál lent szüntessem meg az ellenállás tekercsem? "nem kötik le a dinamó ellenállását" Erre gondoltál?
Gabi, Béci, István!
Van egy ötletem:
Össze kellene jönnötök valahol (Orosháza?) s beszélgetnétek az mz szerelésről, jövőről...amúgy is jó volna, kis csapat összetartozás fejében.
Infócsere, ötletek...
S alakulna egy kis mz-és triumvirátus..Ugye, Béci?;) :)))
Főleg, hogy Béci motorján is sok tenni való van,(Sajnos!)István és Gabi is sokat szerel(t), s annyira nem is laktok egymástól messze..Aztán szerelés közben gyorsan lesz tavasz, majd május, s intenek kéklőn Mátra bércei..;)
Hollókő, Somoskő, Sirok, Eger vára, s borai...mert a szállás Szépasszonyvölgyben lesz...:)
Ja, Orosházát azért ajánlottam, mert mind3-otoknak majdnem ideális, szinte egyenlő távra van majdnem, kivétel István....
Nos, úgy nézem itt van a legtöbb aktív Dél-Alföldi-Mz-és. Ez jó! DDDD
Teknőc
Hidraulika boltba is csinálnak méretre.
Szabvány méretek valóban nem stimmelnek.
Nekem sem!
A titka, hogy nem szabad bele O-gyűrűt venni.
Van egy autószerelő ismerősöm, akinek van O-gyűrű gyártó készlete. Olyat csinál, amilyet akar. A gyárin kívül csak ez vált be. A készen kapható mind hulladék.
Ismerem, jó fej srác, de a termékeiről (már amit én ismerek) nem egyezik a véleményünk.
Az se rossz, egy kis comberősítés a pirosnál!
És ez más módon is óvja az egészséget. Óvja az ízületeket is, mert ha már olyan hideg van, hogy nem bírod combizommal tartani az mz-t a pirosnál, akkor ideje eltenni télire. :-)
Egyre jobban tetszik ez a 80W, tudtak azok a DDR mérnökök! :-)
De ez nem szimering hanem olajálló gumi!
Ez ránézésre nagyon hasonló a 4*12*6os szimmeringre. Azzal meg az a baj hogy a külső átmérője kicsi a tengelyvégbe, vmivel be kéne ragasztani... lehet majd a mindent megoldó soudallal lesz :D
Igen.A túrára meg is lesz csinálva :D
http://kepfeltoltes.hu/view/121127/2012-11-27_21-55-08_320_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/121127/2012-11-27_21-55-21_191_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Egy ilyen gumi korongot raktam a szárkerékbe!Az a jó hogy a nyomórúd kicsit húzósan mozog benne és nem ereszti át az olajat!
Atilla!
Nem akarom reklámozni az illetőt,de a termékei tényleg jók!Subee!Vele vedd fel a kapcsolatot.
https://sites.google.com/site/muellerelectronics/jarmuelektronika
A Galyatetőben mondtam azt a puritán megoldást hogy váltó, berugókar le, Soudallal körbenyomnia hézagokat, hogy minél jobban belemenjen a recékbe, és berugókar, váltókar vissza. Átmozgatod, hogy mindenhova jusson anyag, aztán hagyod pár órát hogy megkössön. Később aztán a felesleget le lehet szedni óvatosan.
Viszont le tudnád írni megint hogy pontosan mivel sikerült letömítened a kuplungpálcát, hogy ne follyon ki.
Januárban záróvizsga után nekiesek megint.
Kinek nem? :)
Van ott egy közönséges O gyűrű. Vagy elkopott, vagy nem jó méretű van benne.
A magyart is láthatólag kézzel csinálták és a forrasztásra sem adnék túl jó jegyet ha osztályozni kéne, de azon nem voltak ilyen működést károsan befolyásoló problémák...már csak azért sem mert elég régóta működik nekem gond nélkül.
Én szét szedtem egy (azt hiszem török) elektronikus feszültségszabályozót, ami vagy fél évet bírt ki.
Én messze nem vagyok egy elektronikához értő ember, de olyan dolgok vannak benne, hogy az a hajam égnek állt.
Hosszú lábakon girbe-gurbán odaforrasztott pár alkatrész, simán a levegőben lengve.
A NYÁK-ot egyik szélén két műanyag patent tartotta a helyén, a harmadik alátámasztás pedig az volt, hogy egy tranzisztor oda volt csavarozva a tok hátlapjához (gondolom hűtésnek) és persze a lábai pedig be voltak forrasztva. Magyarul a lábak tartották a helyén az egész fesz. szabályzó belét.
Hát persze, hogy az MZ rezonanciája összekuszál benne mindent.
Olyan szarul nézett ki az egész, hogy inkább kidobtam a kukába, mint megjavítsam.
Szép dolog a spórolás, de ennyire?
Csoda, hogy fél évet kibírt.
Nem is akarom én tolni, én menni akarok vele! ;-)
Kényszer!
Folyik az olaj a berúgó tengely mellett!
Ha jól működik neked kuplung és a váltó, akkor jó. MZ-ben nincs szivattyú aminél gondot okozhatna a nagyobb sűrűség.
Általában működik. Nem egy bonyolult dolog, és normális alkatrészek vannak benne.
Leggyakoribb hiba, hogy a Df és D+ vezetéket felcserélik, vagy nem kötik le a dinamó ellenállását.
Elvileg javítható, pár száz forintnyi alkatrészt kell kicserélni benne.
Bocs,összekevertem!
http://www.avol.hu/termek.php?product=13006384_molhykomolk85w-1401l
http://www.avol.hu/termek.php?product=13006365_molhykomol80w1l
Ezt találtam!
Munkahelyen használják MTZ-be!
Gyári szöveg :"Külföldön SAE 30-40 jelű motorolajat vagy pedig SAE 80 jelű hajtóműolajat kell használni,melyek azonos tulajdonságokkal rendelkeznek."
visszatérve a sűrű olajra,nekem ezzel sincs semmi bajom csak -10 fok alatt!
Sziasztok!
Megint tanácsra lenne szükségem! Feszültség szabályzót cseréltem a kis Ts-be, mert a gyári tönkrement. Vettem egy fekete kisipari elektronikusat. A bekötésekre ügyelve építettem be. A töltésjelző hunyorgott, de töltött, valamint kicsit melegedett a szabályozó. Húztam gázfröccsöket, majd egyszer csak kiégett az éppen fölkapcsolt világításaim (tompított, hátsó helyzetjelző). A kérdésem az lenne, hogy vajon a motorommal van-e a gond, vagy vettem egy kisipari remekművet. Nem akarok így járni, ha veszek egy másikat. Köszönöm a válaszokat!
Ez még sűrűbb mint amit általában használunk.
Lánc olajozóba viszont jó, hol veszed?
Keri!Akkor ehez mit szólsz?MOL Hykomol K 85W-140 !!Nekem ez bevált,igaz ez többfokozatú!
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|