:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Remélem h az SKF saját márkás szürke szimeringje is viton...
Ez hasznos iromány!
Hogy félre vigyem a témát, egy új jó tulajdonságát fedeztem fel az általam favorizált VITON-nak.
Alkalmazható közeg: Vákum
2t főtengelynél ez is hasznos.
Akkor most megint ujjat mondtatok nekem,és volt minek utána nézni!Nos ez eddig nem is hallottam ezekről,de látom hogy valószínűleg igencsak rossz anyagokat használhattam!Ezt találtam,hátha van még más is aki járatlan a témában!
http://www.germalex.hu/anyag.php
A segítségeteket köszönöm!
Akkor az nem olajálló volt. A sima NBR is megteszi és azt előbb kapsz.
Pedig ez van!6 hét és tisztára tönkre megy!Kikeményedik és kopik rettenetesen!Még van egy fajta amit nem próbáltam,ez pedig a Viton o gyűrű!Ha minden igaz ez strapabíró kell hogy legyen!
A nem szabványos méret egy dolog. Ezzel semmi gondom nincs, de hogy a motoros boltban kapható, állítólag direkt MZ berúgókar /váltókar O gyűrű nem ér semmit az már szemétség.
Nekem majd max jövőre, januárig nekem diliház lesz, utána jönnek a karbantartó munkálatok amíg szép fehér hó fedi az utakat :D
Tehát akkor a gyújtásnál lent szüntessem meg az ellenállás tekercsem? "nem kötik le a dinamó ellenállását" Erre gondoltál?
Gabi, Béci, István!
Van egy ötletem:
Össze kellene jönnötök valahol (Orosháza?) s beszélgetnétek az mz szerelésről, jövőről...amúgy is jó volna, kis csapat összetartozás fejében.
Infócsere, ötletek...
S alakulna egy kis mz-és triumvirátus..Ugye, Béci?;) :)))
Főleg, hogy Béci motorján is sok tenni való van,(Sajnos!)István és Gabi is sokat szerel(t), s annyira nem is laktok egymástól messze..Aztán szerelés közben gyorsan lesz tavasz, majd május, s intenek kéklőn Mátra bércei..;)
Hollókő, Somoskő, Sirok, Eger vára, s borai...mert a szállás Szépasszonyvölgyben lesz...:)
Ja, Orosházát azért ajánlottam, mert mind3-otoknak majdnem ideális, szinte egyenlő távra van majdnem, kivétel István....
Nos, úgy nézem itt van a legtöbb aktív Dél-Alföldi-Mz-és. Ez jó! DDDD
Teknőc
Hidraulika boltba is csinálnak méretre.
Szabvány méretek valóban nem stimmelnek.
Nekem sem!
A titka, hogy nem szabad bele O-gyűrűt venni.
Van egy autószerelő ismerősöm, akinek van O-gyűrű gyártó készlete. Olyat csinál, amilyet akar. A gyárin kívül csak ez vált be. A készen kapható mind hulladék.
Ismerem, jó fej srác, de a termékeiről (már amit én ismerek) nem egyezik a véleményünk.
Az se rossz, egy kis comberősítés a pirosnál!
És ez más módon is óvja az egészséget. Óvja az ízületeket is, mert ha már olyan hideg van, hogy nem bírod combizommal tartani az mz-t a pirosnál, akkor ideje eltenni télire. :-)
Egyre jobban tetszik ez a 80W, tudtak azok a DDR mérnökök! :-)
De ez nem szimering hanem olajálló gumi!
Ez ránézésre nagyon hasonló a 4*12*6os szimmeringre. Azzal meg az a baj hogy a külső átmérője kicsi a tengelyvégbe, vmivel be kéne ragasztani... lehet majd a mindent megoldó soudallal lesz :D
Igen.A túrára meg is lesz csinálva :D
http://kepfeltoltes.hu/view/121127/2012-11-27_21-55-08_320_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/121127/2012-11-27_21-55-21_191_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Egy ilyen gumi korongot raktam a szárkerékbe!Az a jó hogy a nyomórúd kicsit húzósan mozog benne és nem ereszti át az olajat!
Atilla!
Nem akarom reklámozni az illetőt,de a termékei tényleg jók!Subee!Vele vedd fel a kapcsolatot.
https://sites.google.com/site/muellerelectronics/jarmuelektronika
A Galyatetőben mondtam azt a puritán megoldást hogy váltó, berugókar le, Soudallal körbenyomnia hézagokat, hogy minél jobban belemenjen a recékbe, és berugókar, váltókar vissza. Átmozgatod, hogy mindenhova jusson anyag, aztán hagyod pár órát hogy megkössön. Később aztán a felesleget le lehet szedni óvatosan.
Viszont le tudnád írni megint hogy pontosan mivel sikerült letömítened a kuplungpálcát, hogy ne follyon ki.
Januárban záróvizsga után nekiesek megint.
Kinek nem? :)
Van ott egy közönséges O gyűrű. Vagy elkopott, vagy nem jó méretű van benne.
A magyart is láthatólag kézzel csinálták és a forrasztásra sem adnék túl jó jegyet ha osztályozni kéne, de azon nem voltak ilyen működést károsan befolyásoló problémák...már csak azért sem mert elég régóta működik nekem gond nélkül.
Én szét szedtem egy (azt hiszem török) elektronikus feszültségszabályozót, ami vagy fél évet bírt ki.
Én messze nem vagyok egy elektronikához értő ember, de olyan dolgok vannak benne, hogy az a hajam égnek állt.
Hosszú lábakon girbe-gurbán odaforrasztott pár alkatrész, simán a levegőben lengve.
A NYÁK-ot egyik szélén két műanyag patent tartotta a helyén, a harmadik alátámasztás pedig az volt, hogy egy tranzisztor oda volt csavarozva a tok hátlapjához (gondolom hűtésnek) és persze a lábai pedig be voltak forrasztva. Magyarul a lábak tartották a helyén az egész fesz. szabályzó belét.
Hát persze, hogy az MZ rezonanciája összekuszál benne mindent.
Olyan szarul nézett ki az egész, hogy inkább kidobtam a kukába, mint megjavítsam.
Szép dolog a spórolás, de ennyire?
Csoda, hogy fél évet kibírt.
Nem is akarom én tolni, én menni akarok vele! ;-)
Kényszer!
Folyik az olaj a berúgó tengely mellett!
Ha jól működik neked kuplung és a váltó, akkor jó. MZ-ben nincs szivattyú aminél gondot okozhatna a nagyobb sűrűség.
Általában működik. Nem egy bonyolult dolog, és normális alkatrészek vannak benne.
Leggyakoribb hiba, hogy a Df és D+ vezetéket felcserélik, vagy nem kötik le a dinamó ellenállását.
Elvileg javítható, pár száz forintnyi alkatrészt kell kicserélni benne.
Bocs,összekevertem!
http://www.avol.hu/termek.php?product=13006384_molhykomolk85w-1401l
http://www.avol.hu/termek.php?product=13006365_molhykomol80w1l
Ezt találtam!
Munkahelyen használják MTZ-be!
Gyári szöveg :"Külföldön SAE 30-40 jelű motorolajat vagy pedig SAE 80 jelű hajtóműolajat kell használni,melyek azonos tulajdonságokkal rendelkeznek."
visszatérve a sűrű olajra,nekem ezzel sincs semmi bajom csak -10 fok alatt!
Sziasztok!
Megint tanácsra lenne szükségem! Feszültség szabályzót cseréltem a kis Ts-be, mert a gyári tönkrement. Vettem egy fekete kisipari elektronikusat. A bekötésekre ügyelve építettem be. A töltésjelző hunyorgott, de töltött, valamint kicsit melegedett a szabályozó. Húztam gázfröccsöket, majd egyszer csak kiégett az éppen fölkapcsolt világításaim (tompított, hátsó helyzetjelző). A kérdésem az lenne, hogy vajon a motorommal van-e a gond, vagy vettem egy kisipari remekművet. Nem akarok így járni, ha veszek egy másikat. Köszönöm a válaszokat!
Ez még sűrűbb mint amit általában használunk.
Lánc olajozóba viszont jó, hol veszed?
Keri!Akkor ehez mit szólsz?MOL Hykomol K 85W-140 !!Nekem ez bevált,igaz ez többfokozatú!
Iiigen tegyél egyfokozatú olajat MZ-be.
Adjak? Nekem van megfelelő...azt majd röhögök rajtad amikor nem tudod odébb tolni a motort mert olyan sűrű hidegen hogy üresben is megfogja a váltót :)))
Nálam is ez volt, össze is tapadt, hidegen mászott, azóta nem vettem észre.
Tényleg jó a cikk. Mondjuk én ezzel eddig nem voltam tisztában h a modern motorokban külön van-e a váltóolaj meg a hajtóműolaj. De ha a repsol a Hondákban is jó akkor egy régi MZben csak megfelel.
Ne kezdjem szidni az oktatási rendszert, viszkozitási osztályokat, meg hőmérsékleteket is tanultuk, de a lényeget h mit hol érdemes, azt nem...
Érdekes ez az oldal.
Ha jól emlékszem az MZ-hez sima egyfokozatú 80W olajat írnak elő gyárilag. (De nem biztos, hogy jól emlékszem.)
Az általad linkelt oldalon a hajtóműolajok menüpontban ezt írja:
"Ha egy hajtóműbe egyfokozatú olaj van előírva (pl. 80W), akkor ez általában nem váltható ki többfokozatú olajjal (pl. 80W90). Ugyanis a viszkozitásmódosító adalék, amitől az olaj többfokozatúvá válik, a használat során elnyíródik a fogaskerekek között, és az olaj viszkozitását veszti."
Ezt nem is tudtam! Elég elgondolkodtató információ.
A 80W90 hajtómű és a 10W40 nagyjából azonos viszkozitást jelent, csak más az üzemi hőmérséklet amire megadták.
Ezen felül a modern motorokban nem csak a motort, főtengelyt, vezérművet keni, hanem a váltót is. Csak a Harley és egyéb régi konstrukciókban van külön olajtér a váltónak és motornak, illetve az autókban.
"... kérdés hogy mért ajánlják a 10W40est néhányan hajtóműhöz is?"- szerintem azért mert a'60-as években még a gyári javaslat motor olajat írt elő, én mai napig is ilyet használok mert a váltó olajjal hidegben ragad a kuplungom,igaz a W75 váltó olajat motorban még nem próbáltam, a Peugeot-ban csodára képes.
Szóval sz*r az oldal, első link a Repsol Moto Sintético 4T 10W40 SAE 10W-40 Motorkerékpár olaj (ami most van a gépben)
Második meg Repsol Moto Transmisiones 80W90 SAE 80W-90 Hajtóműolaj
De akkor nekem is felmerül a kérdés hogy mért ajánlják a 10W40est néhányan hajtóműhöz is? Főleg h ahonnan én veszem az olajat ott 10W40es konkrét hajtóműolaj nincs is. Am meg elkopni csak nem fog, "Maximális védelmet és kenést nyújt az olaj fedte részeken." Ha a vezérművet meg a főtengely környékét jól keni akkor nagy bajt a vltóban se okozhat.
http://olajlap.hu/index.php?oldal=adatlap
Persze tudom ez kifejezetten oda való:
http://olajlap.hu/index.php?oldal=adatlap
De fő kérdés, hogy váltóba most az ásványi vagy a szintetikus olaj jobb?
Nos, ha így kérdezed, akkor fogalmam sincs :)
De nem az volt a téma, hogy jó e bele.
Persze, hogy jó. A viszkozitása is hasonló.
Hanem az volt, hogy vajon jobb e, mint a hajtómű olaj.
Tényleg jó megfontolás e "a váltó megóvásának érdekében" hasonló árkategóriában motorolajat használni.
Ebben én nem vagyok én biztos.
De megértem, mert ez már inkább hit kérdése, mint tényeken alapuló döntés.
Ennek maghatározására találták ki a viszkozitást, ami viszont stimmel a gyári doksihoz.
Mert ugye eredetileg nem 80W90-es kellet az MZ-hez, csak az áll legközelebb a korabeli olajakhoz.
Másik, hogy a TS-nél 1 évvel idősebb Hondámba jó, aminek már szintén nincsenek akkor az MZ-be is.
Én majd lehet megjátszom, már múlt évben is gondolkodtam rajta. Bár még egy olajcserére való 10W40es van itthon.
KisTS... meglepődtem rajta énis, azthittem h éppen elfér de nem, a csavarból még pont volt annyi hogy már a váz festését karcolta, de nem fért ki.
Jó kérdés. Én a nagy TS-re írtam olaj leeresztésnek az alsó csavart, kis TS-em soha sem volt, ott nem tudom hogy van.
Az a baj, hogy a két olaj annyira nem kompatibilis egymással, hogy ha lecseréled, akkor a blokkban naradt kevéske motorolaj ocsmány fehér trutymót képez a frissen beletöltött hajtóműolajjal. Olyan mintha vizes lenne.
Én egyszer beszívtam egy veteránnal, amiben egymásban volt a két olaj csöve.
Szóval nem olyan egyszerű átállni az egyikről a másikra.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|