:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ha van rajta műszaki nekem max 70-et érne! Műszaki nélkül, régi forgalmival max 50.
Hali mindenkinek!
Azt szeretném megérdeklődni, hogy mennyit érhet egy 1972-es évjáratú, eredeti állapotban lévő rendezett papíros TROPHY Mz.
Nem a 250-es hanem a kicsi. Nem tudom hogy 125, vagy 150 ccm-es.
Üdv: Tomi
Hozzád hasonlóan néhány hete én is lementem, de én egy piros(as) színű, gyári fényezésű ts tankot szúrtam ki. Sérülés szinte semmi, talán az egyik oldalsó embléma van eltörve. Benzincsap és tanksapka nélkül, alig rozsdásan volt. Amikor azt kérdeztem a csókától, hogy mennyiért adja ide, azt mondta: vigyed, és én szót fogadtam... Bár ts-em nincs, de hátha kell majd valakinek.
SRÁCOK!
Mindenki látogassa meg a hozzá legközelebb eső hulladékvastelepet (MÉH telep)!
Tegnap lementem, hogy megkérdezzem mennyiért veszik a vasat meg az alumíniumot, mer van itthon néhány felesleges cucc, aztán találtam egy tök zsír PANNÓNIA KIPUFFot. Egy kicsi horpadásvan rajta, és a krómozása is jó, van néhány pici rozsdafolt rajta, de nincs fölhólyagosodva a króm. Megvan hozzá a könyök is. 60FT-ot fozettem érte :-)
Lehet hogy most páran barbárnak fognak tartani, de föltettem az MZ-re. Nem húz úgy mint a gyári csővel, de a hatás leírhatatlan. Félelmetes oldschool hang, meg mindenki engem néz a faluban. Persze furulya az nincs benne. Poénnak nem rossz...
Üdv!
Ádi
Na ja ha nagyon koplalni kell azért hogy valaki nyugatit vegyen, inkább ne tegye. Aztán ha mégis, akkor járunk úgy hogy mindeféle leharcolt agyonbütyizet gépet veszünk, amit kultúrkörökben begurítanak a bontóba.
Apafej szerintem mi egyről beszélünk, csak kétféleképp:) Amellett, hogy csak MZ-re futja, én nagyon szeretem ezt a márkát!!! Arról beszéltem, hogy sokan vannak akik szivesen járnának ennek ellenére nagyobb jobb gyorsabb stb. géppel, mégis ennél maradnak anyagi okokból.
Ha az ember össze is koplal, koldul, stb. annyit, hogy vehessen vmi használt nyugati gépet, utána miből tartja fenn, mikor a legapróbb kütyü is több ezer, ill több tízezer Ft-ot kóstál... Erre utaltam.
Már mondták előttem is, de azért én is:
CATEYE MITY 8:
Ez egy nem épp a legolcsóbb (úgy 6-7E Ft árban van) de annál megbízhatóbb és tartósabb kerékpár-computer, ami a saját MTB bringámon is van (sőt ugyanez a típus már jó ideje szolgál a sógorom simsonján is. A sajátomat az ETZ-n is kipróbáltam és simán mér 100 felett, nem kezdi újra a számlálást. Ha pont ez a típus nincs, akkor is érdemes ezen kategóriás műszert beszerezned SZVSZ.
Üdv, Zoli
Hali!
Az első telóba a 230 cm3 az jó, a hátsóba pedig 50 cm3. Gyárilag lökésgátló /lengéscsillapító/ olajat--800 ft/l--ír elő, én azt használom, nekem bevált.
Szevasztok.
Valaki meg tudná mondani , hogy pontosan mennyi olaj kell az első és a hátsó teleszkópokba?Milyen a legmegfelelőbb olaj erre a célra?Én eddíg sima hidraulikaolajat használtam(az elejébe 230 ml)de lehet hogy nem ez a legjobb.Nem tudom számít-e hogy kicsi vagy nagy ETZ(251-esem van)?
Ja nem mondhat árat de az biztos hogy 5 vagy 10 forintal olcsobb.Tudom buta vagyok és még ezt sem tudom kiszámolni azért érdeklődök az ár felől:)))
Az egy kerékpár digitális sebességmérő. Olyan ami tud 100km-/h felett is mérni...
De buta vagy! Gyalog kell menni és igy is spórolsz. Felpakolsz pár marmonkannát és usgyi televeszed a fürdőkádat! :)))
Nem mondhat árat mert ez bizalmas információ... itthon még senki nem tudja hogy át vagyunk verve! :P
Pajtás! Ha nem szeretném az mz-t már régen megszabadultam volna tőlük és nem gyűjtöttem volna össze azt a hármat...
Hello mindenkinek!!
Milyen márkájú szimmeringet tegyek a motorba (főtengely,kihajtás,stb.)? Eredeti kipufogója (ETZ 150) van valakinek eladó?
Üdv: Ervin
Szia Pingu !
Nekem van egy pár TS telóm, ETZ-be úgyse az való. Ha érdekel odaadom. Írtam mail-t.
Üdv,
Peti74
Mért nem monhac árat?
A másik meg hogy mire kimegyek meg hazajövök már el is motoroztam amit nyerek vele.Nekem nem dakarra van kitalálva a gépem az én tankom nem 60 literes tehát ugyanott vagyok.
Keresek megvételre MZ ETZ 250 katonai motorkerékpárt.
Ha valakinek van eladó vagy tud segíteni , hogy hol találhatnék ilyen motort , kérem hívjon fel.
Köszi
kfero@dunanet.hu
06-20/334-1667
KOMPLETT ETZ BONTÁSÁBÓL Alkatrészek !!!
megvan még rajta minden fúllra!!
Eladó ETZ 250 es bontásából MINDEN alkatrész!!!
MÉG RAJTA VAN MINDEN, KOMPLETT!!!
(Még megy a motor!!)
Hívj!!!
0630 4096093
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és Jawa hoz kell!
Gyári és utángyártott alkatrészek olcsón!! TUNINGOK, TUNING SETTEK!
HENGEREK FOGASKEREKEK, SPOILEREK,
SPORTBOBOK... Új és bontott alkatrészek! 0630/4096093
Eladó egy 1989 es ETZ 250 piros
Bontatlan blokkal 27.000 km rel!!
Friss vizsgával, új BOSCH akkuval, Krauser doboztartóval!!
Gyári állapotban!! Érdeklödni telefonon!!
Sziasztok. Dunakeszi környékieknek mondanám, hogy az üzemanyag hétvégén 5, ill. 10 Ft-val olcsóbb külföldi kutaknál, a keverék már most is kb 10 Ft-val kerül kevesebbe mint itt Bp.-n. Árat nem mondhatok
Nos igen, a megbízhatóság.... Hát 1 jól karban tartott és rendesen javitott gép azért sokmindenre képes. Persze ehhez szükség lenne normális alkatrészre is, amit kis hazánk kisipara általában ritkán képes előállítani, ez is sarkallhatja "újító megoldásokra" a tulajt és az önmagát MZ guruknak kikiáltott "szakembereket". Sajna az a tapasztalat, hogy motorszerviz amúgy sincs túl sok, ahol szakszerűen megjavítnák a gépet, mert autó- és motorszerelők 1aránt sokan azt a szinvoalat hozzák, mint ami ellen mi itt háborgunk.:( Vulgárisan szólva, akkor minek fizessek én a szerelőnek külön, mikor idehaza ingyen is el tudom b..ni a gépet még jobban, de nem?:)Ez az MZ dolog is olyan mint a Trabant, általában nem sikkből járunk vele, nehem azért mert erre telaik, azt tudtuk és tudjuk megvenni, ill fenntartani.
Zolchee
Nekem sok rossz tapasztalatom volt az elektronikus gyújtással, így aztán a megszakítókkal kezdtem el kísérletezni. Ami nekem bevált, az a gyári Wartburg alaplapokon lévő laprogós megszakító. A gyári Trabant hajszálrugós megszakítóval az volt a bajom, hogy nagy fordulatszámon nem volt stabil a gyújtás. A Wartburg megszakítónak sokkal nagyobb a rugóereje, ezért magasabb fordulatszámon is jobban teljesített. Ja és arra figyelj, hogy a kalapács emelő része textilbakelitből legyen.
A vakut kapcsold be aztán meglátjuk.
Szia atti15!
Nos, egyrészt nem irtad, hogy terep-en (esetleg versenyen tortent mindez ) azt sem emlitetted, hogy cross motorrol van szo!!! na most el kene donteni, hogy milyen leiras alapjan kersz tanacsot, talan: "cros" geprol beszelunk vagy egy etz-rol???, vagy egy tuningolt/atalakitott etz-rol, amivel crossozol? mert nem mindegy! Figyusz: te irtad 5.bol vissza valtasz 1-be egy hiretelen balos emelkedonel. Konyorgom; 5-ben a max. nyomatek leadasa, durvan olyan 105 km/h-nal van; ha terepezel es tudsz vezetni, akkor a nyomatekot/teljesitmenyt kihasznalod. Na szoval az 5-bol vissza elsobe nekem erdekes. A lenyeg: amit irtam csak egy tipp volt, hogy, hajtsd ugy a geped, ahogy szeretned en tobbet nem szolok bele.
Na udv!
Na figyelj!
cross gépem van az eset kint történt a terepen.A kanyar egy elég magas emelkedőre vezetett fel ezért a vissza váltás. egyépként már régóta vezetek, de lehet, hogy tényleg a technikámmal van a baj mert most csinálta először.
kössz a tanácsot (majd gyakorlok :-))
Üdv minden MZ-snek : ) ma én is beléptem az MZ-sek táborába, vettem egy 125-ös ETZ-t! Leszedtem a hengerfejet és egy érdekes dolgon akadt meg a szemem, ezt szeretném veletek megosztani, hátha valaki tudja miért van betörve a dugo 3 helyen:) Talán Tuning?!?! :)
Kép itt: http://www.tar.hu/simson1/IMG_0036.JPG
És az is érdekelne hogy mekkora az alapmérete a 125-ös MZ-nek?? Nekem ha jól láttam 51,37 -es van benne:)
Érdeklődve várom a válaszokat!
Üdv Zsolt
gyakorolj :-)) 5.-bol 1-be? nem sok olyan kanyart lattam meg ahol 5-bol elso fokozatba kell visszavaltani...nem lenyegtelen, hogy mikor valtottal vissza, bezabaltattad? azota is csinalja? ha egyszeri jelenseg akkor vezetesi technika :-)) ha folyamatosan jelentkezik akkor jonnek a guruk :-))
szevasztok!
A következőben ügyben szeretném a tanácsotokat kérni:
Van egy 250-es ETZ-m, nagyonjólmegy a gép, most volt szervizeltetve. Csak egyetlen pici gondom van vele: szépen kihuzattam 5.-ig, amikor jött egy meredek balos kanyar, visszaszedtem 1.-be és a következő történt. Alig bírtam felmenni az emelkedőn (1-esben). Azután mikor végre felértem a motor elkezdett fulladni és rettenetesen köpködött.
Nem tudom szerintem ez nem normális
szerintetek?
Fisi!
Köszönöm a választ,örülök,hogy szart nem sóztak rám!Már csak az a kérdés,hogy mitől kevés a kompresszió?Két hete szedtem szét a blokkot,mert kifújt a forgattyúsház illesztésénél és nyomta ki az olajat a szellőzőnél!Új állapotban volt a dugó(700km van benne,kopásnyom nincs),úgyhogy hétvégén henger le, furatmérés, dugó mérés,hengerfejet összehasonlítom majd másikkal,bár se azon,se a hengeren nem láttam belenyúlást!
Gyuri
Zolchee
Annak pont az a lényege, hogy mellőzi a megszakítót ha jól tudom, így egy jelentős hibaforrástól esünk el. Gondolj csak arra, hogy amaz mechanikai elven müxik. (kalapács, excenter stb.) Én is érdeklődtem korábban kisETZre elektronikus gyújtás ügyében, de választ eleddig nem kaptam. Nekem viszont nem voltak szerencsére gyújtásproblémáim nagy fordulaton, így nem kérdezősködök, jó "ha jó" az öreg megszakítós.
Hellosztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy valaki próbálta-e alkalmazni az ezen az oldalon fellelhető elektronikus gyújtást 125-ös v. 150-es ETZhez? Ha igen milyen sikerrel?
kell hozzá mindenképp HALL jeladó, vagy jó megszakítóval is? Esetleg valami más megoldást tud valaki a nagy fordulaton fellépő gyújtásproblémák ellen.
Köszi!
A bakalit témában én odáig jutottam mire ellopták a TZt, hogy ha mégegyszer eltörik, nem teszek fel többet, hanem a spirál csigájához csinálok egy külön felfogatást, a láncott pedig sűrűbben tisztogatom kezelem. Egyszerűbbnek tűnik, mint megfelelő bakelitet keresgetni. Gányolás tudom, de jobb mint az idegbaj.
alápislantottam a gépnek . tövig van vágva és jó .
Ja, csak tövig kell vágnom mert végigrepedt, úgyhogy inkább távtartóról van szó mint alátétről, menet se nagyon fog maradni, ami fogja a csavart, de megkísérlem...
Én is ezt magyaráztam. Azt amit te bele töltöttél trabant hajtóműolaj néven az még annál is "higabb" mint amit én javasoltam a 15W-40 vagy 0w-40 motorolaj néven.
mond ez neked valamit , hogy ALÁTÉT ?? :-)))
Én is ugyan úgy jártam mint öregapó, azzal a különbséggel, hogy nem kaptam hozzá törököt, a magyar meg nem passzolt. Megpróbáltam rajta alakítani, de annyi helyen ki van könnyítva a műanyag, hogy mire jó lett volna 100 helyen kilyukadt.
Udvozlet mindenkinek.
Tegnap lecsereltem az olajat a 125-os ETZ valtojaban. Peti74 tanacsat megfogadva MOL Trabant hajtomuolaj kerult bele, es most konnyebben mukodik a valtokar. Nem tudom, hogy milyen olaj lehetett benne elotte, amikor melegen kifolyt surubb volt mint a Trabi hajtomuolaj hidegen (a flakonbol).
És a csavar nem lesz úgy túl hosszú?
én is így jártam . egyszerûen levágtam a repedt rész és símára reszeltem a maradékot .
Sziasztok
Van egy olyan gondom, hogy a váltóolaj leeresztő csavar válla (amiben a menet van) meg van repedve és emiatt nem tömít. Állandóan folyik az olaj. Szilikon gumival beragasztottam de az két hónapig volt csak jó. Mit lehet tenni? Csere? Az a baj hogy abban az idomban van a motorszám...
Ja etz250
köszi
Ja, miután rosszul jártam, utánna már én is húztam. Nem lett volna rossz előre tudni a dologról.Utánna még egyszer tört el, a parkolóban valaki neki lökte a motorját.Érdemes törököt vagy eredeti DDRt szerezni, mert a magyar valami rém szar szokott lenni. Vagy nem megy bele a spirál meghajtása, vagy lötyög benne. Néha a láncvédőt tartó része is kriminális.Ismerősök sírtak miatta eleget.
Nekem is sigma van, de nem sikerült még 300 előcsalnom belőle! Lehet hogy lassú ehhez az etz!? :)))
Az nem igazán vitamin ha lötyög a műanyag láncvédő, mert elcsúszik a km-kihajtás és megeszi a fogakat. Meg hozzá érhet a kerékagyhoz...
Igen a láncvédő problémája hogy húzni kell a láncot különben beszorúl. Nekem is szakadt le láncom és éppen ebben a műanyagban szorult meg a lánc. Szépen szétverte a hátsó lámpát a rendzsám táblát pedig alulemez tartója volt, arról nem is beszélek hogy a vadonat kipufogó... Amúgy nekem ezen kívül még nem siekerült eltörnöm, mert ebben is van anyag:)
Én is magamnak tulajdonítottam a barbár kifejezést, de ha nem, akkor is egyet értek! Én sem szeretem a monyákolást. Nem pártolom az olyan átalakítást ami végleges, rövidíti az élettartamát, gépészmérnök szakmám meggyalázása. Az mz megbizhatóságáról lehet vitatkozni de ha azt vesszük hogy 25 évvel ezelött ez tényleg annak számított. De sajnos ez a helyzet hogy mz olcsó, mert akinek pénze van annak nem kell, akinek meg nincs az meg veszi és buherálja. Pénze nincs hogy javítassa, meg néha esze se hogy tanácsot kérjen.
Sziasztok!
Egy kis segítség kéne nekem.Vettem egy 125-ősTs-t,első telók nélkül.Ha esetleg lenne valakinek ,vagy tudna valaki segíteni azt megköszönnném.Előre is köszi!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|