:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Na, pont itt van a kutya elásva. Senkit sem érdekel, ha "az első komoly motor" kategóriába tarozó géppel ripityára töröd magad, csak vedd meg , mert ebből lesz a profit, vagy senki sem foglalkozik vele, hogy fel vagy-e öltözve egy ilyen mocihoz, esetleg a rövidújjú póló a nyakadban lobog.
Én szeretem végigcsinálni a dolgokat, ezért azt mondom, hogy ezt is az elején kell kezdeni, aztán ha mimotoroztad a komolytalan motort (a hírdetésből ez jön), akkor jó eséllyel nagyobbra váltasz. De legalább te váltasz, mert a komoly motorral kezdők nem biztos, hogy megérik ezt. A suli is az általánossal kezdődik. Én, ha tehetném se vennék ilyen seggrakétát, mert erre sem az útminőség , sem pedig az autósok, gyalogosok nincsenek felkészülve. Az én álmom egy gs/gsf 500-as suzuki, vagy egy cbf500-as honda, és itt meg is fogok állni, ha egyszer összejön.
ADDI nak igaza van hogyha család van akkor az már más.Sokadrangu lesz az hogy nekem most motor kell meg ez kell meg az kell.De én meg ugy vagyok vele.Nekem családlapításra még jo 10 évem van.Nő jelenleg nincs még itthon lakok mer saját lakásom nemhiszem hogy lesz az életbe.Mégha 20-30at törlesztek motorra és tegyük fel 70et keresek ami nem sok akkor is megoldható.Persze most magamrol beszéltem.
No, kellett nekem hozzászólnom anno...:D Nos kérem, akinek elérhető vmi jobb gép, az megteheti és meg is teszi, akinek nem, annak marad a nyálcsorgatás adott esetben. Ámde, aki feljebb lép, sose feledje, honnan indult, mert az sztem gusztustalan, sztem tudjátok mire gondolok. Azért meghökkentem a legutóbbi MotorRevü egyik hirdetésén ami Ducati Monstert reklámozott, vmi ilyesmi volt a mondanivalója : "Első komoly motornak megteszi, aztán ha kimotoroztad, úgyis veszel 1 másikat" Hát igen, van akinek ez rutin, meg leugrani vmi tengerpartra kb. anyi mint a sarki bolta lehúzni kifliért...Gyanítom, nem 70 ezer netto fizuból teszik....
Szevasztok!
Nem egészen két éve költöztem egy új lakásba, hogy a család is elférjen. Egy gyerekkel vágtunk bele, a feleségem tegnapra volt kiírva a másodikkal :o))), így a szocpol kipipálható (reméljük). Marad a hitel 20 évre, meg az autómból van még négy hátra. A komolyabb motorról szóló álmok még tartanak egy darabig, viszont -nem leszólva az etz-t - a motorozás utáni vágy és a lehetőségek optimálisnak vélt ötvözete szülte a motor vételét. Azt gondolom, hogy mindenki egyedi problémákkal küzd, ami azért képes az ember kedvét szegni rendesen, főleg ha családosként azt látja, hogy mások könnyebben boldogulnak. Senkit sem szeretnék lebeszélni a családalapításról (sőt!), de azt mindenképpen be kell látni, hogy ilyenkor a motor és/vagy egyéb hobbi sokadrangú dologgá válik, ezt időnként nehézelfogadni. Picit könnyebb a helyzet (nem anyagi szempontból), ha a hölgy hajlamos a motorozásra. De fel a fejjel, csak okosan kell taktikázni, meg sok türelem kell hozzá. Addig meg szép álmokat!Ez meg az én véleményem.
Ajjaj!!!
Látom már megint elinditottam(tunk) egy lavinát...:(
Lesz itt nemulass nemsokára!!! :P
fisi
kilozulu!
Merre laksz?
Mi a tapasztalatod a géppel? Szerintem ha szolidan túrazgatsz akkor az Er nem csak tanulómotornak jó?!
Idén még összefuthatnank valamikor.
fisi
halika
én is vettem karácsonyra magamnak egy Er 5 -ös kavát. a banya nem is szót hozzám vagy 3 hétig /má megérte/. félre a tréfát! van egy es 250/2 -es vasam is ,sajnálnám befogni hétköznapra meg nem tudom menyit birna ki . amikor megszereztem hajdanánt állandóan baj volt vele. valami mindég elromlott. a kavát én is részletre vettem .ki lehet a részlettet birni , bár nem könyen.én havi 19000 et fizetek havonta. késöbb majd beszámittatom egy suzuki gsx-f 750 be , mert igazándibol tanuló motornak vettem .nem mertem felülni egy 100-110 lovas gépre, 20 éve alig motoroztam.ez az én gondolatom.
csőváz
Kilozulu
Hát, én nem vagyos nős, nem vagyok diák. Én munkanélküli vagyok. Ilyen is van. Az utolsó melóhelyemen tanári fizetést kaptam, nem is kezdőnek valót.Mire kifizettem a rezsi rám eső részét, Megvettem a cigit, kaját maradt húsz ezer forintom. Ha ebből kifizetek törlrsztésre 15 ezret, parkolóra 4 ezret akkor lesz motorom, de már egy centit se tudok menni vele.Tehát aki túl fiatal, vagy túl öreg,estleg családos, az könnyen lehet, hogy akkor se tud 1.5-2 millás motort venni, ha lehidal. Erre lehet mondani, hogy plussz munkát kel vállalni. erre azt mondom, én jelenleg örülnék bármilyen melónak, ami nem nehéz fizikai munka (egészségi állapotom azt nem engedi meg), és nem minimál bért fizet.
Az az igazság hogy egyetértek Pandagyikkal, és nem verem itt magam de nincs annak teljesen igaza aki azt mondja hogy nem tud nyugatit venni..
Természtesen Öregapó és a többiek kifogása nagyarázat is érthető.
De ha igazán akarna szeretne valaki valamit akkor azt vallom hogy el is érheti..
Én is előtte vagyok a az Mz nagyobbra cserélésének ,de ha minden összejön akkor még lehet hogy idén szert tudok tenni- na jó nem egy 2 millás de egy vadi új Kawa Er5- re ami szerintem az Etz után egy nagyon jó alternatíva lesz.Én is újat veszek majd jó 5 évre- de ez már nem annyira kibírhatatlan összeg (havi 19900 ft- 6 évre 17800).
De hozzá teszem ez nem olyannak az aki családos egyedül él.. Vagy éppen összeköltöztek a barátnőjével!! Az ilyenek érveit meg tudom érteni és teljesen egyet is értek velülk!!!
Aki azonban dolgozik, és netán a szülőkkel él- magyarul rezsire nem kell költenie- az ne siránkozzon hogy nem elérhető.
Egy Er 5 már 10%- tól is elvihető kezes és casco nélkül, de pl. nézem a 650- es Hyosungot is ami pl nem sokkal több a Kawánál- 1 370 000.
Ennek is elég 300 ezret cakkpakk befizetni és hasonló részletekkel már vihető is.JÓ TUDOM az ellenérveket és igazat adok neki- de soha a ne azt nézzétek hogy 5 év- ez egy szükséges rossz- hanem ha nem is ész nélkül de kissé belegondolva vágjatok bele!
ÉS inkább újat vegyetek, szerintem aki évtizedekig vagy 7- 8 éve Mz -zik az ezektől a gépektől nem fog 2 éven belül megszabadulni??
Én 10 éve Mz- zek nagyon jó kitűnő gépek, de nekem ennyi elég volt belőle.
Szeretnék egy kissé jobbat modernebbet, erősebbet gazdaságosabbat és újat. Nem álommotorok után epekedek, hanem egy hasznos kis gép után.
És szerintem itt még sokan mások is.
Ja és papíron munkanélküli lennék... Tehát egy hitelnél ez sem akadály..
Ez az én véleményem- na lássuk a többiek gondolatát.
fisi
sûllyedünk még lejjebb is! ugyanis nincs olyan szar helyzet ami ne lehetne még szarabb!! :-))
Elöször csak simán nyomj egy SUCHE-t utána nagyobb párbeszédablak jön be.
Itt megkeresed a márkát(MARKE)
Aztán állíts be stílust(KATEGORIE-->Klassiek) /köbcentit(HUBRAUM) -tól(VON) és -ig(BIS), az ár maradhat úgy.
Kereshetsz típusra is(MODELL). aztán SUCHE! Soksikert!
Nekem nem müxik a kereső:(
Sziasztok nekibúsúlt népek!
Nézzétek meg a www.motoscout24.de oldalt. Leharcolt ETZ ill. TS-ek 500 euro indulóval, határ a csillagos ég. Örülök hogy az enyém 55e HUF volt (igaz már majdnem 2x ennyit ráköltöttem apránként.. :-( )
Ugyanitt még lehet lelni 250-es Simot-t meg sok csuda jataglit!
Hát, ha tudnék venniegy új legalább 250es mocit nekem se lenne gond a fentartása. De nincs pénzem kifizetni milliónál is többet, még részletre sem.
Eladó egy 1989 es ETZ 250 piros Bontatlan blokkal 27. 000 km rel! ! Friss vizsgával, új BOSCH akkuval, Krauser doboztartóval! ! Gyönyörű Gyári állapotban! ! Friss festéssel! ! Érdeklödni telefonon! ! FIX 115. 000
0630 4096093
Tökéletesen igaz.Egy leharcolt RD 350 es amin én tanultam vezetni nagy A ra az itthon 250be került az oktatonak.Kinn auszriába utánad vágják az ilyet hogy viddeztaszart e fa..ba.De láttam pl németországi oldalakon 30000 forintér is jobb állapotut mint amin tanultam.Ez egy vicc.
Amugy az én véleményem hogy ha veszek nyugatit az uj lesz és nem érdekel ki mit mond hogy igy veszit meg ugy veszit az értékéböl mer 2 évig garanciás.Ha addig elvezetem utána már nemhiszem hogy gond lesz fenntatani.
Uristen ide süllyed a motoros társadalom:)))
Guberálunk mint egy csöves:))
Szerintem valami nagy telepet nézzél, mert egy csomó MÉH-es le akar rabolni, talán a nagyoknál nem annyira gázul csinálják. Egyszer egy szétrohadt állapotban lévő fél motort akartam kihozni a legközelebbiből. Többet akart érte kérni mint amennyiért bontóban enyhén kopottan megkaptam volna.
A veszprémi egy pár éve még jó volt (anyagár), de elég kevés cuccot lehetett találni mert sokan rácuppantak.
Tud valaki Bp környékén olyan MÉH telepet, ahova érdemes lenne kinézni??
elõbányásztam a méhtelepen egy pár mz telót kompletten . a csóka 2000huf-ot kért érte , majd a 10000-st látva nekem ajándékozta . szinte bármit lehet találni csak türelem kell hozzá és jó szem . (pl: gs500 blokk hengerfej nélkül ).
No comment...:)))) Minden szavad igaz.
Ha van rajta műszaki nekem max 70-et érne! Műszaki nélkül, régi forgalmival max 50.
Hali mindenkinek!
Azt szeretném megérdeklődni, hogy mennyit érhet egy 1972-es évjáratú, eredeti állapotban lévő rendezett papíros TROPHY Mz.
Nem a 250-es hanem a kicsi. Nem tudom hogy 125, vagy 150 ccm-es.
Üdv: Tomi
Hozzád hasonlóan néhány hete én is lementem, de én egy piros(as) színű, gyári fényezésű ts tankot szúrtam ki. Sérülés szinte semmi, talán az egyik oldalsó embléma van eltörve. Benzincsap és tanksapka nélkül, alig rozsdásan volt. Amikor azt kérdeztem a csókától, hogy mennyiért adja ide, azt mondta: vigyed, és én szót fogadtam... Bár ts-em nincs, de hátha kell majd valakinek.
SRÁCOK!
Mindenki látogassa meg a hozzá legközelebb eső hulladékvastelepet (MÉH telep)!
Tegnap lementem, hogy megkérdezzem mennyiért veszik a vasat meg az alumíniumot, mer van itthon néhány felesleges cucc, aztán találtam egy tök zsír PANNÓNIA KIPUFFot. Egy kicsi horpadásvan rajta, és a krómozása is jó, van néhány pici rozsdafolt rajta, de nincs fölhólyagosodva a króm. Megvan hozzá a könyök is. 60FT-ot fozettem érte :-)
Lehet hogy most páran barbárnak fognak tartani, de föltettem az MZ-re. Nem húz úgy mint a gyári csővel, de a hatás leírhatatlan. Félelmetes oldschool hang, meg mindenki engem néz a faluban. Persze furulya az nincs benne. Poénnak nem rossz...
Üdv!
Ádi
Na ja ha nagyon koplalni kell azért hogy valaki nyugatit vegyen, inkább ne tegye. Aztán ha mégis, akkor járunk úgy hogy mindeféle leharcolt agyonbütyizet gépet veszünk, amit kultúrkörökben begurítanak a bontóba.
Apafej szerintem mi egyről beszélünk, csak kétféleképp:) Amellett, hogy csak MZ-re futja, én nagyon szeretem ezt a márkát!!! Arról beszéltem, hogy sokan vannak akik szivesen járnának ennek ellenére nagyobb jobb gyorsabb stb. géppel, mégis ennél maradnak anyagi okokból.
Ha az ember össze is koplal, koldul, stb. annyit, hogy vehessen vmi használt nyugati gépet, utána miből tartja fenn, mikor a legapróbb kütyü is több ezer, ill több tízezer Ft-ot kóstál... Erre utaltam.
Már mondták előttem is, de azért én is:
CATEYE MITY 8:
Ez egy nem épp a legolcsóbb (úgy 6-7E Ft árban van) de annál megbízhatóbb és tartósabb kerékpár-computer, ami a saját MTB bringámon is van (sőt ugyanez a típus már jó ideje szolgál a sógorom simsonján is. A sajátomat az ETZ-n is kipróbáltam és simán mér 100 felett, nem kezdi újra a számlálást. Ha pont ez a típus nincs, akkor is érdemes ezen kategóriás műszert beszerezned SZVSZ.
Üdv, Zoli
Hali!
Az első telóba a 230 cm3 az jó, a hátsóba pedig 50 cm3. Gyárilag lökésgátló /lengéscsillapító/ olajat--800 ft/l--ír elő, én azt használom, nekem bevált.
Szevasztok.
Valaki meg tudná mondani , hogy pontosan mennyi olaj kell az első és a hátsó teleszkópokba?Milyen a legmegfelelőbb olaj erre a célra?Én eddíg sima hidraulikaolajat használtam(az elejébe 230 ml)de lehet hogy nem ez a legjobb.Nem tudom számít-e hogy kicsi vagy nagy ETZ(251-esem van)?
Ja nem mondhat árat de az biztos hogy 5 vagy 10 forintal olcsobb.Tudom buta vagyok és még ezt sem tudom kiszámolni azért érdeklődök az ár felől:)))
Az egy kerékpár digitális sebességmérő. Olyan ami tud 100km-/h felett is mérni...
De buta vagy! Gyalog kell menni és igy is spórolsz. Felpakolsz pár marmonkannát és usgyi televeszed a fürdőkádat! :)))
Nem mondhat árat mert ez bizalmas információ... itthon még senki nem tudja hogy át vagyunk verve! :P
Pajtás! Ha nem szeretném az mz-t már régen megszabadultam volna tőlük és nem gyűjtöttem volna össze azt a hármat...
Hello mindenkinek!!
Milyen márkájú szimmeringet tegyek a motorba (főtengely,kihajtás,stb.)? Eredeti kipufogója (ETZ 150) van valakinek eladó?
Üdv: Ervin
Szia Pingu !
Nekem van egy pár TS telóm, ETZ-be úgyse az való. Ha érdekel odaadom. Írtam mail-t.
Üdv,
Peti74
Mért nem monhac árat?
A másik meg hogy mire kimegyek meg hazajövök már el is motoroztam amit nyerek vele.Nekem nem dakarra van kitalálva a gépem az én tankom nem 60 literes tehát ugyanott vagyok.
Keresek megvételre MZ ETZ 250 katonai motorkerékpárt.
Ha valakinek van eladó vagy tud segíteni , hogy hol találhatnék ilyen motort , kérem hívjon fel.
Köszi
kfero@dunanet.hu
06-20/334-1667
KOMPLETT ETZ BONTÁSÁBÓL Alkatrészek !!!
megvan még rajta minden fúllra!!
Eladó ETZ 250 es bontásából MINDEN alkatrész!!!
MÉG RAJTA VAN MINDEN, KOMPLETT!!!
(Még megy a motor!!)
Hívj!!!
0630 4096093
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és Jawa hoz kell!
Gyári és utángyártott alkatrészek olcsón!! TUNINGOK, TUNING SETTEK!
HENGEREK FOGASKEREKEK, SPOILEREK,
SPORTBOBOK... Új és bontott alkatrészek! 0630/4096093
Eladó egy 1989 es ETZ 250 piros
Bontatlan blokkal 27.000 km rel!!
Friss vizsgával, új BOSCH akkuval, Krauser doboztartóval!!
Gyári állapotban!! Érdeklödni telefonon!!
Sziasztok. Dunakeszi környékieknek mondanám, hogy az üzemanyag hétvégén 5, ill. 10 Ft-val olcsóbb külföldi kutaknál, a keverék már most is kb 10 Ft-val kerül kevesebbe mint itt Bp.-n. Árat nem mondhatok
Nos igen, a megbízhatóság.... Hát 1 jól karban tartott és rendesen javitott gép azért sokmindenre képes. Persze ehhez szükség lenne normális alkatrészre is, amit kis hazánk kisipara általában ritkán képes előállítani, ez is sarkallhatja "újító megoldásokra" a tulajt és az önmagát MZ guruknak kikiáltott "szakembereket". Sajna az a tapasztalat, hogy motorszerviz amúgy sincs túl sok, ahol szakszerűen megjavítnák a gépet, mert autó- és motorszerelők 1aránt sokan azt a szinvoalat hozzák, mint ami ellen mi itt háborgunk.:( Vulgárisan szólva, akkor minek fizessek én a szerelőnek külön, mikor idehaza ingyen is el tudom b..ni a gépet még jobban, de nem?:)Ez az MZ dolog is olyan mint a Trabant, általában nem sikkből járunk vele, nehem azért mert erre telaik, azt tudtuk és tudjuk megvenni, ill fenntartani.
Zolchee
Nekem sok rossz tapasztalatom volt az elektronikus gyújtással, így aztán a megszakítókkal kezdtem el kísérletezni. Ami nekem bevált, az a gyári Wartburg alaplapokon lévő laprogós megszakító. A gyári Trabant hajszálrugós megszakítóval az volt a bajom, hogy nagy fordulatszámon nem volt stabil a gyújtás. A Wartburg megszakítónak sokkal nagyobb a rugóereje, ezért magasabb fordulatszámon is jobban teljesített. Ja és arra figyelj, hogy a kalapács emelő része textilbakelitből legyen.
A vakut kapcsold be aztán meglátjuk.
Szia atti15!
Nos, egyrészt nem irtad, hogy terep-en (esetleg versenyen tortent mindez ) azt sem emlitetted, hogy cross motorrol van szo!!! na most el kene donteni, hogy milyen leiras alapjan kersz tanacsot, talan: "cros" geprol beszelunk vagy egy etz-rol???, vagy egy tuningolt/atalakitott etz-rol, amivel crossozol? mert nem mindegy! Figyusz: te irtad 5.bol vissza valtasz 1-be egy hiretelen balos emelkedonel. Konyorgom; 5-ben a max. nyomatek leadasa, durvan olyan 105 km/h-nal van; ha terepezel es tudsz vezetni, akkor a nyomatekot/teljesitmenyt kihasznalod. Na szoval az 5-bol vissza elsobe nekem erdekes. A lenyeg: amit irtam csak egy tipp volt, hogy, hajtsd ugy a geped, ahogy szeretned en tobbet nem szolok bele.
Na udv!
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|