:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Ehhez csak annyit, hogy nem (feltétlenül)kell leszólni a nőket, ugyanis van nekem egy országos cimborám, aki hobbimotorosként rögtön egy négyhengeres japán sporttúrázóval kezdett, úgy, hogy a jogsi megszerzése előtt csak segédmotorral pöngetett. Történt, hogy egy váratlan helyzetben, az autósor mellett araszolva kis sebességnél elvszetette az egyensúlyáta kétmázsás gépen, amit végül egy segítőkész autós fizikai közreműködésével nyert vissza. A motor persze lefeküdt, de legalább nem csúszott. Pedig ő van egy mázsa, meg 1.80 fölött van. Ott sem ártott volna egy kisebb gép, mondjuk egy mz.
Szia Motomen! Én nem borultam fel egyszer sem, de előtte már vezettem autót, és azt bizony jópárszor lefullasztottam indulásnál. :-) Motornál meg nagyobb is a kockázat, nehogy úgy járjunk, mint szegény [B]mereteib[/B] és kedvese.
Ráadásul egy nő sokkal könnyebb, törékenyebb, ennélfogva nehezebben tudja megfogni a felé dőlő motort, illetve ha ráesik az nagyobb sérülést is okozhat. Szóval az aggódás beszélt belőlem, nem a hímsovinizmus!!
Az árak az előtérben levő asztal üveglapja alatt vannak, árlistát pedig nem tudnak adni.
Hello mindenkinek!!
Andrej köszi az infókat, a motor gyárilag 150-es! A fórumon már szerepelt de azért megkérdezem; mekkora a henger belső gyári furata?
Gabi80 sajnos ez nagyon messze van tőlem mivel Eger mellett lakom,de azért köszi az infót ha arra járok akkor megnézem!
Üdv:Ervin
Bocs, nem akarlak hülyének nézni, de mekkorát szikrázik?! Szikrája minden képpen lesz, akármit csinálsz, csak a mérete nem mindegy...
Üdv mindenki! Segítséget szeretnék kérni, hogy mitévő legyek, ugyanis nem bírok a gyújtásommal :() A páciens egy ETZ 125-ös, megszakítós gyújtással, a gondom az, hogy már cseréltem szűrőkondit (2-t is), és megszakítókapapácsot is, de még mindig szikrázik a kalapács... Szerintetek mitől lehet ez?? Esetleg valamelyik vezeték?? Arra is gondoltam, hogy az a vezeték gázos, ami a szűrőkondira van dugva, de azt még nem néztem meg!
Remélem tudtok segíteni!
Üdv Zsolt
Ha Szolnok felé jársz tudom ajánlani Mészáros Laci motorbontóját Szandaszőlősön a Barack utcában. Gyújtás mellett sok MZ és Jawa cucc van.
Ha már álmaink motorjának megépítésén munkálkodunk, hadd kérjek 1 kis segítséget, nevezetesen szükségem lenne egy elfogadható árú és állapotú tárcsafékes ETZ első kerékre, de minimum egy felnire, mivel az enyim 2 db első defekt után a tér minden irányában üt:( Ezen felül szeretnék rá másik első sárvédőt, mégpedig azt a fajtát amelyiken visszintes merevítőpálcák vannak, tehát TS és még dobfékes ETZ első sárvádőről lenne szó. Ha már lúd legyen kövér alapon, elsősorban Borsod ill. Szabolcs-szatmár megyéből, hogy el is tudjak menni érte, mert a postai elküldést zsákbamacskának tartom.
Köszönettel várok minden ajánlatot.
Szeva!
Nem az elérhetőségükkel van baj, mert a honlapjukat is megnéztem (azon nincs fent Etz cucc), hanem inkább azzal, hogy Pestről nekem nem esik útba a cég. Ha esetleg a munkám révén arra keveredek, mindenképpen bemegyek hozzájuk. Árakat tudsz mondani?
ETZknek gyárilag 10-10,5 bar a kompressziójuk. Ha furattad 150re és a hengerfejet hagytad, akkor nagyobb is lehet, talptömítés szintén számít.
E-gyújtást bontott motorból lehet asszem legegyszerűbben szerezni.
A szatuna kft tel: 88/451-648, fax:88/596-130, nemrég voltam náluk légterelőt vettem, nagyon korrektek voltak. Sztem hívd őket!
Szeva ADDI!!
Nem vagy elfelejtve, csak még nem jutottam el odáig. Hétvégére felteszem!
Szeva :Ottmár
Hello mindenkinek!!!
Két kérdésem lenne:
1.Egy 150-es ETZ-nek mennyinek kell lennie a kompressziójának (bar)?
2.Hol tudok elektonikus gyújtást venni ebbe a tipusú motorba és mennyi?
Segítségeteket előre is köszönöm!!!
Üdv:Ervin
Hello mindenkinek!!!
Két kérdésem lenne:
1.Egy 150-es ETZ-nek mennyinek kell lennie a kompressziójának (bar)?
2.Hol tudok elektonikus gyújtást venni ebbe a tipusú motorba és mennyi?
Segítségeteket előre is köszönöm!!!
Üdv:Ervin
Szeva!
Két helyen biztosan van róla fénykép, az egyik a Motorrevű '89. decemberi (1.) száma, a másik a Wild 2003. júniusi. MrOttmár társunktól vettem a szpojlert, sőt mindjárt kettőt, ő igérte, hogy beszkenneli az utóbbiban lévő képet, aztán mélben elküldi. Na, ez a kettő fájintosra sikeredett műszer.A Szatuna gyárt idomokat etz-re, de hiába írtam nekik, nem válaszoltak...
ADDI!
Sztem se rossz gondolat ez a spoilerezés, a lényeg , h neked teccen :). Én is fontolgatok némi reed szelepes meg átömlőpolírozgatós blokkfinomítás mellé egy idom eszkábálását a 250/1-re. Most még csak erősen tervezgetem, de biztos h. valami olyasmit szeretnék, mint ami az Mz hogyan tovább? c. műben szereplő ETS-en van. Na jó, annál kevésbé gnóm kivitelűt. :-) Egyébként hogy néznek ki ezek a nevezetes Kesjár-idomok? Van fent róluk valahol fotó?
Köszi a bókot, szóval már elkezdtük 1mást dícsérgetni:) Kiváncsian várom majd ha kész lesz a tied. Addig is jó építgetést.
Szia Kázmér!
Én eddig Shell 2T-t (kb 1000ft/liter)használtam 95-ös mellé, de van egy cimbim, aki trabival rallizik és ő mondta (ill. már hozott is), hogy van egy Re-cord típusú full szintetikus olaj, amit ő az utcai trabiában használ és teljesen füst- és korommentes tőle a szekere. Aszonta, hogy amikor a boltba beszélt az eladóval, akkor azt hitte, hogy csak vetít az ürge, de tényleg teljesen elég és gyakorlatilag fémtiszta maradt a hengerfej. Ja és 1400Ft/liter árban hozta. Én egyébként 1:40 körül szoktam keverni. 1000Ft-ért kb 4 liter naftát kapsz és ha ahhoz teszel 1 deci olajat akkor valahova 1:40 köré fog kijönni az arány (ártól függően :))) )
+ mindenkinek bocs a regényekért :)))
Szia pumukli!
En már próbáltam megtanítani (barát)nőt motorozni (2001 nyara). Félig sikerült. Fonyód-Legyeltóti között történt az eset. Napi rendszerességgel ingáztunk. A két helység között van kb. 2-3 kanyar, a többi egyenes (10 km). Először úgy indítottunk, hogy Fonyódról ki, megálltunk, csaj előre, én hátra, elindultunk, úgy hogy én vezettem, feltettem 5-be, Ltóti előtt hátulról megálltam, visszacseréltük. (természetesen kellő elméleti felkészítés után) Ez egészen jól ment. Aztán jött az indulás. Berugtam és ő indult, váltott én meg mondtam hátulról, hogy mit csnáljon. Ez is jól ment pár nap után.
De úgy igazi a motoros, ha ő rúgja be a gépet. Itt követtem el a hibát. Egy sz*r nap után hazafele próbáltunk elindulni. Néhány lefulladás után csaj is kicsit berágott én meg magyaráztam, hogy több gáz és lassan a kuplung. (frissen volt műszakiztatva a motor) Hát neki sikerült. Rákapaszkodott a gázra és kivágta a kuplungot. ETZ 250 szereti ezt és rögötn ki is állt kerékre, ahogy azt kell. Én ordibáltam, hogy: "KUPLUNG? KUPLUNG..." és valami égi csoda folytán visszaengedte a gázt úgy 5-6 méter egykerekezés után. Ahogy letette, előrekaptam és behúztam mindent, ami a kormányon volt. Végül is nem lett semmi bajunk, de akkor vezette csaj utoljára a vasat. Remélem te több skierrel jársz... :)))
Villogó-jeladót cseréld ki. Én is elbasztam vagy 2-3 db-ot, aztán vki javasolta hogy úgy kéne elhelyezni (rázkódásmentesen) hogy a lyukas talpa legyen alul. Azóta tartósan semmi baj nem volt vele!
Megnéztem a képeket, sirály a gép. Az enyém még félkész állapotban van, de ha kész lesz, akkor tervezem, hogy tapasztalataimat egy fényképes beszámolón keresztül megosztom a fórum olvasóival.Már el is kezdtem írni.
Próbálkozz a villogóadó cseréjével.
Szevasz Földi! A Kukori és Kotkodában is igy szólította egymást a két kakas:DD Elviekben nem látom akadályát a találkozásnak, gyakorlatilag meg majd eldöl:) Énszerintem a spoiler nem kizáró ok vizsgán, ámbár sztem ezt embere, ill. vizsbiztosa válogatja. Volt ahol a pótlólag felszerelt hátsó prizmámat kifogásolta a nagytudású, és le kellett vegyem, hogy végre csendben maradjon:) A kapun kivül persze visszaszereltem. Ha érdekel a vas: www.bikepics.com/members/zulan cimen látható
Folyamatosan villog= folyamatosan világít
Hali!
Az lenne a kérdésem, hogy tudja-e valaki mitől tud megbolondulni az ETZ irányjelzője. Eddig csak magasabb fordulaton müködött szaporábban, de most hirtelen rátört a sietség és már alapjáraton is majdnem folyamatosan villog.
Kérnék tippeket a gyógyításához.
Köszönnettel: Tomi
Szeva Földi!
Na, azért látszik, hogy azonos tájegység azonos (vagy kismértékben eltérő) véleményeket, emlékképeket ébreszt. Ez jó. Az én sárkányom most még a Bódva völgyében pihen, arra várva, hogy egy jó hónap múlva (mire a napokban születendő fiam már mobilizálható lesz) hazamenjek, és végre a kesjár szpojlerrel végszerelést végezzek, aztán polírozás, gyönyörködés. Meg műszaki. Aprópopó, tudja valaki, hogy zörögnek-e a vizsgabiztosok a szpojlerért a vizsgán? Ha minden összeállt, akkor össze is ruccanhatnánk, kicsit nosztalgiázni, meg dicsérgetni egymást gépét :))))
Hello Földim:) Azért bátorkodom ezt a megszólitást használni, mivel jómagam is B.A.Z megyében élek, azon belül is a zempléni részen. Vmi perverz vágytól hajtva itt is szeretnék élni, nem a fövárosban s nem is a dunántúlon. Bizony errefelé a MZ volt a nagy szám. Kesjár idom és kiskörösi bukó? Ma már persze gagyinak tünik, meg lehet volt aki akkor se szerette, de kérdem én volt más??? "Ez volt, ezt kellett szeretni" s mi szerettük is. Azért jó érzéssel tölt el, mikor vki megdicséri a gépemet, igaz csak idösebbek, akik nosztalgiával gondolnak a régi szép idökre, de dicséret az dicséret.
Annak akinek volt, lehet nem érezte magát nagy májernek, csak nekünk, nyilt tekintetü újoncoknak tünt olyannak, akik csak álmodtunk nagymotorról. No meg nem volt sok alternatíva, Jawa ill. CZ 350, ill. ahogy faluhelyt nevezték a "cetkajáva" :))) és az ETZ. Tudom, már rég nem erröl van szó, csak a hétvégén nem vagyok gépközelben, igy csak késve tudok reflektálni.
Helló David!!A bástyás kép netán a Trogir-i vár? Ennyiért adod a nőt is?!(csak vicc volt)Nem láttam rendesen a km-órát:
MZ ETZ 250 kitűnő motorikus állapotban elektronikus gyújtással, tárcsafékkel, érvényes műszakival, biztosítással, fájó szívvel eladó. Képekért és részletekért kattints a linkre: www.usercom.hu/mz
Ár: 99.000Ft
Mail: webmasta@vipmail.hu
Tel: 06 30 485 42 58 Dave
Eladó ETZ 250 de luxe-hoz egy darab km-óra, és egy darab fordulatszámmérő párban. Ár:11000 HUF
250etz 1988év eledó .friss műszaki 100e ft.Baranya.Ha érdekel emilt küldj
Na háj!
Meggyöttem a balatonró kihály csak még kicsit kihalt.
Jozefin!
A 1,5es madzag asszem 16-20 ampert nir ami bőven elég tekintve ha nem akkor leold az olvadóbetét.Ezzel csak azt akaron mondani hogy előbb az olvadóbetét fog leoldani mintsem a kábel széttégni.Persze ha olvadó helyett 20 forintot használsz akkor már lehet aggódni:))
Helló, Mindenkinek!
Vonlna egy kérdésem.
Másfeles sodrott réz vezetéket tettem az aksi és a biztosítékok közé. Fájinul felforrasztottam a sarukat.
251-esem van.
Elég vastag a másfeles drót, vagy lefüstölök valahol?
Hello mindenkinek!!!
Két kérdésem lenne:
1.Egy 150-es ETZ-nek mennyinek kell lennie a kompressziójának (bar)?
2.Hol tudok elektonikus gyújtást venni ebbe a tipusú motorba és mennyi?
Segítségeteket előre is köszönöm!!!
Üdv:Ervin
Szasztok!
Nem tud valaki olcsón működő ts 125-ös blokkot Szeged közelében?
Szerintem nem is annyira a tanulás első fázisa a veszélyes motornál.Én csak egy embert láttam felbukni a tanpályán. Az egy lány volt, de nem ez volt a gond, hanem az, hogy PÁVval egyből egy nagy, legalább 200 kilós motorral kezdte, és ő csak 55 kiló volt. amikor le kellett tennie a lábát, nem bírta megtartani a mocit.Igazából akkor jönnek a bukások, akár nő, akár férfi legalábbis szerintem, amikor már azt hiszi, hogy tud, és elszámolja magát,vagy nem vesz észre veszélyhelyzetet. Nos, ebben a fázisban veszélyessbek a nők , mert átlagosan rosszabb a térlátásuk, reflexük. De ez is csak az átlag, kívételek vannak.Hozzáteszem, amikor tanultam, sose buktam. A rákövetkező évben borultam párat.Jégfolt, sóder az úton, és sötétben nagy gödör...
Te hányszor borultál fel mikor tanultál? Attól még hogy nő, nem feltétlenül anti-vezető! Én mikor asszonyt tanítottam akkor levettem a tükröt meg az indexet(féltettem) azt' mondtam mit csináljon. Utána lehet egyesben körözgetni. Legfontosabb ott kezdje ahol nincsen nagy akadály, fa oszlop, korlát, fogalom.
Én általában MOL Sprint2T-vel keverem, az enyém 33-ast iszik, mer '76 előtti, de előfordul, hogy AGIP 2T SM olajat használok, nekem ez is jó, nem füstöl vele a gép. Ha a motorod '76 utáni, akkor 1:50 es keveréket kell bele tenni, és valami fullszint vagy félszint olajat érdemes. Arol 2T-t még véletlenül se...
A kúton azzal keverik...
Na üdv!
Ádi
Sziasztok!
Egy Mz újdonsült gazdája vagyok és az lenne a kérdésem, hogy ti milyen benzint ajánlotok hozzá?
A kúton kapható keverék nagyon gagyi, füstöl, mint a jóisten.
Ti hogyan és mivel keveritek???
Magwas, Ádi, köszi a hozzászólásokat! Nagyon optimisták vagytok! :-D
halika
kecskeméten lakom. még nem voltam vele turázni, de gondolkozom a juliusi túrán való részvételen.a vas jó 120 ig utánna csak kondigép üzemmód van. a végét nem tudom , kiló hatvannal hasitottam már.
Benzincsap témához:
Engem ez a gyári csap eccer megviccelt, megnyitottam, és elkezdett orrán-száján ömleni a benya, mer el volt benne öregedve a az a gumi baszás. Elmentem a helyi vas-műszaki boltba, vettem egy "golyós" benzincsapot valami 600Ftér, ami jó az MZ-re, és azóta nincs vele gond. Sokkal egyszerübb mint a gyárival szenvedni.
Asszony motorozni tanítása témához:
Pumi!
Szerintem simán felültetheted, de először ne engedd egyesnél feljebb váltani, csak ha kicsit hozzászokott, tanítsd meg elindulni és megállni, ha ez megvan, akkor jöhet a váltás.
Nekem is van most ilyen problémám, meg akarom taítani az asszonyt motorozni, de ha eladom a huszonötöst és kettőötvenes lesz, akkor kénytelen lesz azon megtanulni. Vagy a PonyRometen. Bár, szerintem simán megtanul a 250-essel is. Na sok sikert!
Üdv!
Ádi
Csak ültesd rá valami elhagyatott helyen, és dolgozzon a természetes kiválasztódás:)
Komolyra fordítva: kismotor. Ahhoz elég a konzervdobozvezetői vizsga is, és ha már a simsont kimotorozta, akkor úgyis tudni fogja hogy ETZ-t akar.
Amúgy egy átlagos ítélőképességgel megáldott embert egy ETZ-re felültetni szerintem nem felelőtlenség, ez azért nem egy Hajabusa. De ha te ennyit parázol a dolgon, akkor ő mennyit fog, akkor meg nem lesz jó neki.
Biciklizni legalább tud?
Györkönyben (Paks mellett 15 km-re) most van motoros találkozó! Voltam kint, szerényen beparkoltam két óriás közé. Van bőven látnivaló: sokféle motor, gyönyörű 30-as nők, rockkoncertek, csókolózó lányok, minden ami kell. :-) Kár, hogy haza kellett már jönnöm..
Amiért most írok: adott egy bizonytalan lány némi indíttatással, hogy motorra üljön. Tapasztalata se a forgalomban való részvétellel, se a motorokkal kapcsolatban nincs. Nem akarna kidobni egy rakás pénzt a járművezetői tanfolyamra (A1)anélkül, hogy valaha is kipróbálta volna milyen érzés vezetni.
Felelőtlenség lenne megengedni neki, hogy kipróbálja a motoromat? Kivitelezhető-e a következő módszer: elmagyarázom neki szép sorjában, mit tegyen ahhoz, hogy el tudjon indulni. /Pl. szájába rágni, hogy húzza be a kuplungot, üresben húzza addig a gázt, amíg a fordulatszám eléri a 3000 rpm-et, majd nyomja le a váltót és nagyon-nagyon óvatosan engedje ki a kuplungot./ Vajon mennyi az odds-a annak, hogy nem borul fel? Kérem tegyék meg tippjeiket! :-)
sziasztok!
köszi a tanácsokat, közben sikerült egy kicsit előrelépnem, a nyitott álláshoz tartozót kitakarítottam, úgyhogy onnan már rendesen folyik a benzin. Még jó, hogy csak azt takarítottam ki, mert most egész éjszaka csepegne a csapomból a benzin:(
1.Elég sokat bénáztam, mire sikerült rendesen feltennem a csapot a tankra, szerintem ott nem ereszti a benzint(van/kellene lennie ott valami tömítő anyagnak?
2. a csap belsejében, kissé el van rohadva az a gumi(azt hiszem három valami(nyílás) van rajta.
3.A csap alsó részét nem tudom annyira ráhúzni a csapra, hogy ne szivárogjon egyáltalán ott körben.
4.A karburátorhoz menő benzincső olyan száraz, hogy na(pedig a tankból már jön a benzin lefele(lásd szivárok a csap alsó részének összeillesztésénél.
de olyan nagyon nem jön csak akkor, ha a csap nyitóját fogó két csavart lazábbra engedem.
LEhet, hogy folytatnom kellene a csap takarítását?
hogy jön rá a benzin, hogy el kell indulnia a karburátorhoz?(elvileg az a rész nincs eldugulva, megfújtam)
válaszokat köszi
Emberek!
Az MZ jó-nem jó, témáról csak annyit, hogy el kell olvasni az oldal mottóját.
Én '87-ig motoroztam kis és nagy JAWA-val. Ellopták, megnősültem, gyerek, stb... Tavaly vettem egy ETZ-t. Azért azt, mert nem volt több pénzem és egy megbízható, jól motorozható motort akartam. Szerencsém volt, mert jót fogtam ki és most kezdek visszaszokni a motorra. Persze jó lenne 200 körül száguldani de az már nem az a feeling.
Szerintem!
A téma pedig igenis ide az "MZ" témakörbe illik.
Jó motorozást!
kzdeb
Az, hogy a szűrő elveszett, az nem nagy gond, ha rendesen kipucoltad a tankot. Csavarok helyett ajánlom a finom kavicsot.
Szóval a hosszú cső végén folyik be a benzin, ha rendesen nyitva van, az alján gondolom a másik lyukon, ha tartalék.
Mindent moss ki benzinben, majd pumpával vagy kompresszorral (esetleg szájjal) fújd ki, legvégül csavard össze, de tilos nagyon meghúzni ha jól tudom, mert szétszedi a gumit. Amiatt ne problémázz, hogy szétszerelten nem folyik. (vákuum/miegyéb)
Ha kimostad-kifújtad-összeraktad-összedugtad, akkor próbaképp nyisd meg mindkét állásba, és ha folyik rendesen, akkor jó. És úgyis jó lesz, de a tankból próbáld természetesen, mert oda való. :)
Etz 250en akad a berugokar néha inditásnál lent marad alsó helyzetbe mit lehet tenni? Mennyit lehet kérni friss műszakis 250etz éert mostanába?
Szia !
A benzincsapot szedd szét alkotóelemeire, és mindent mossál el benzinben tisztára. Magában az öntvényben az összes kis járatból ki kell piszkálni az koszt. Ha sokat állt a tank és rozsdás belülről, akkor ott víz volt a tankban, a benzincsapban meg vízkő lesz, amit a benzin nem old. Én azt az öntvény a benzines takarítás és szárítás után beletenném pár percre háztartási sósav kb. 3-5 %-os oldatába vagy ha az nincs, akkor valami vízkőoldóba aztán vízzel alaposan kiöblítenén és kimosnám.
A gumitömítés lukjait és nézd át és ha szükséges akkor valami pengével tágítsd ki, hogy azon is átjöjjön a benzin.
Peti74
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|