:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Szia MZ/X
Elkezdtem egy weblapot, ott az elektronika teljes leírása fent van, de sajnos a másik fontos rész, a jeladó mechanikai megvalósításának leírása még várat magára, pedig ez adná a lényegét. Úgy néz ki, hogy néhány mágnesgyűrű és távtartó most épp az esztergályosnál van, aztán ha a következő motorba rakok be ilyet (szerintem Attis reméli, hogy ő lesz az), akkor le fogjuk fényképezni a folyamatot, és akkor csak írnom kell hozzá némi leírást (az meg menni fog, mint tudjuk :)
A lap : http://e-gyujtas.fw.hu
Megint mondom, nemcsak Neked, hanem mindenkinek aki bele akar kezdeni, hogy nyáklapom van legyártva, mert fólia alapján gyártattam, de a minimális rendelhető mennyiség egy-egy típusból 8 db volt (kb. 5000 Ft). Ha egy lap kell akkor tudok adni, 600 Ft. Talán ennyit megér, hogy nem kell nyákot venni, rajzolatot nyomtatni, valahogy átmásolni (vagy fotolakkozni), előrajzolni, sósavat és peroxidot venni, kevergetni (veszélyes), lemaratni és nem is biztos, hogy elsőre sikerül.
Amúgy mitől komolyak azok tervek ?
Peti74
Peti 74!
Nincs valami komplett leírásod 6V-os egyhengeres elektronikus gyújtáshoz?
Komoly terveim lennének vele előre is köszönöm!
Csaner!
A
http://www.ostmotorrad.de/mz/etz/etz150e/etz125e.html címen (remélem sikerült a link) kisTZre robbantott ábrát, illetve ezen kívül a honlapon elérhetsz sokminden egyéb hasznos infót. A Szakirodalom menüből le lehet tölteni kicsire üzemeltetési útmutatót, nagyra meg szerelési kézikönyvet is. Dugóról olvasd le a számot, onnan lehet tudni egyszerűen volt-e fúrva. 55,97 alapméret, félmilliméterenként a túlméretek, de biztos volt már fúrva, gyakorlatilag nincs olyan motor, ami ne lett volna, legfeljebb cserehenger lehet alapméretes. (mint nálam)
Lala!
Szerintem és sokak szerint is az a kipuff nem ér sokat, legfeljebb hangosabb lesz. Az ilyet semmire sem tervezték. Én ha most tehetném, nem dobtam volna ki a gyári ütött kopott kipuffomat, simán kiégettem volna és annál jobb nincs.
Árix!
Én legeslegelőször méretnék egy kompressziót, mert ahhoz nem kell semmit szétszedni, de sokmindent meg lehet előzni vele. Nekem azzal van bajom, ha lemegyek hídba, akkor is 6 bar a kompresszió a mocimban. Jövő héten rakom össze új 150es hengerrel, német dugóval, oszt remélem megjavul.
Amúgy 125ös sehogy sem szereti az emelkedőt, nekem 6 baros kompresszióval ugyanezek a tüneteim mint neked meg M.Imrének.
Az en 125-om is csak akkor szereti az 5. sebesseget ha:
- az ut egyenes (nagyon enyhe emelkedo is betesz neki)
- ha nincs eros szembeszel
- ha ki volt huzatva 4-ben ugy 5500-6000ig
Ket szemellyel csak hegyen lefele gondolok 5. sebessegre :(
Üdv mindenkinek!
Van egy Etz125 ös motorom és amikor felváltok vele 5ikbe akkor a sebessége és a fordulata visszaesik... h ez mitől lehet? és mit lehet vele csinálni? Furatni kéne? vagy áttétel csere? aki tud segitsen tippekkel kösz!!!!
Sztem csak akkor érdemes rárakni, ha reszelve van, mert magasabb fordulatra
tervezték, egyébként nálam egy ilyen boltival volt és nem bírta az ötödiket
pl.: Hogyan javíthatom motorkerékpáromat? - című könyv, vagy a motorok saját kezelési útmutatója, ami fenn van a neten is valahol.
Hello Andrej!!!
Csak érdekel hogy fúratták-e vagy sem.
Honnan szerzitek ezeket az információkat melyik könyvbe van benne? Nagyon érdekelne!:)
Előre és utólag is köszi!!!
Üdv:Ervin
Szevasztok!
Nemrég vettem egy125-ös ETZ-t,és szeretnék rátenni egy rezor kipufogót de nem tudom hogy ez miként hat a motorra.Hogyha valakinek van valamiféle tapasztalata akkor kérem írjon.csákány
krómozás. A Zágon Rudolf bt, kft akármi-nál lehet. azt mondták, hogy Bécsből is hoznak nekik custom cuccokat krómoztatni. Ha igaz, nem dolgoznak sz.rul. Még egy cím ahol jól dolgoznak, a Budaörsi reptéren.
Hali!
Én is hasonlóképpen jártam egy TS blokkal. Újra szétszedtem, visszavittem az esztergályoshoz a főtengelyt, indikátorórával megnézte, és 0.15mm-t ütöttek a sonkák egymáshoz képest. Miután állított rajta, megszünt a forgórész ütése. Persze nem biztos, hogy neked is ez a problémád, de ez is egy lehetőség.
Ez érdekes.
Kosz, piszok nincs a karteren ill. az állórészen?
Ha nincs ne búsulj, hézagold ki hogy ne súrlódjon, és jó lesz.
Azért előtte nézd meg, hogy ha csak a forgórész van fönt az nem üt-e!
Ha igen, akkor az arra utal, hogy nem fexik fel rendesen a forgórész!
Lehet, hogy az ék nem engedi, azaz nincs a helyén.
Nekem az a gyanúm, hogy esztergálásnál eltolódott a tengely jobbfele. Ezen nem tudsz változtatni, de megoldhatod a dolgot máshogy azt hiszem. vágjálki egy megfelő vastagságú lemezből egy alátét kőrt az állórész alá.
Csaner!
A 150es gyári furata 56mm. De ez miért is ennyire fontos?
cz125!
A főtengely körkörösen fut? Mert ha igen, akkor szerintem nem lehet vele baj.
Nem lehet hogy elhúzódott az az állórész mikor levetted? Meg belenézel a belsejében, nincs valami maszat? Jó helyre került a tájoló pöcök?
Sziasztok!
Nem tudja vki, hogy Bp.-n vagy környékén hol lehet kipufogot krómoztatni?
Ha nincs rajta az álló ill. forgórész akkor tökéletes.Már százszor levettem és fölraktam hátha rosszul van rajta a forgórész de semmi változás.
Akkor is szorul ha nincsen rajta a forgó rész? Nem lehet hogy rosszul van rajta az a szerkezet?
Sziasztok!
Van egy kis problémám.125-ös TS főtengelyét felújítattuk.Rakom össze,már csak a dinamó állórészét kell
feltenni.Fel is tettem ,de ha tekerem a főtengelyt a forgórész egy részen beleér az állórészbe és eléggé szorul.Lehetséges hogy elgörbült a főtengely?Ha igen akkor mi van? Ha visszaviszem esztergályoshoz,azt mondja én görbítettem el és nem is igen akarom szétszedni újra a blokkot ha nem muszály,nem beszélve a pénzről.Jó lenne ha valaki tudna tanácsot adni.Előre is kösz.
csá!
érdekelne a dolog , ha még aktuális a dolog ja és ,hogy hol lenne a moci
ha tudsz küldj kép(ek)et:
mjgm@freemail.hu
Hello mindenkinek!!
A fórumon már szerepelt de azért megkérdezem; mekkora a henger belső gyári furata egy 150-es ETZ-én?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdv:Ervin
A motor.lap.hu oldalon megtalálod a linkjét a boltok között, elérhetőséggel, térképpel, miegyébbel.
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és Jawa hoz kell! Gyári és utángyártott alkatrészek nagyon olcsón! ! TUNINGOK, TUNING SETTEK! HENGEREK FOGASKEREKEK, SPOILEREK, SPORTBOBOK. . . Új és bontott alkatrészek! 0630/4096093 KOMPLETT ETZ BONTÁSÁBÓL Alkatrészek ! ! ! megvan még rajta minden fúllra! ! Eladó ETZ 250 es bontásából MINDEN alkatrész! ! ! MÉG RAJTA VAN MINDEN, KOMPLETT! ! ! (Még megy a motor! ! ) Hívj! ! ! 0630 4096093
Eladó egy 1989 es ETZ 250 piros Bontatlan blokkal 27. 000 km rel! ! Gyári elektronikus gyújtással! ! ! Friss fényezéssel! l! ! Friss vizsgával, új BOSCH akkuval, Krauser doboztartóval! ! Gyönyörű Gyári, kifogástalan állapotban! ! ! ! Érdeklödni telefonon! ! FIX 115. 000
0630 4096094
Eladó egy 1989 es ETZ 250 piros Bontatlan blokkal 27. 000 km rel! ! Gyári elektronikus gyújtással! ! ! Friss fényezéssel! l! ! Friss vizsgával, új BOSCH akkuval, Krauser doboztartóval! ! Gyönyörű Gyári, kifogástalan állapotban! ! ! ! Érdeklödni telefonon! ! FIX 115. 000
ismét én
valaki meg tudná mondani,hogy a Futár Peti féle bolt hol van,esetleg a tel.számát
köszi
kolinyon
Hogy ki is bambi azt el tudod olvasni a Motorrevü ehavi számában, a 172. oldalon!
ciao
Semi
Bp, Gubacsi u. 6/c- az udvarban (A kamionmosóval szemben)
vagy a
www.mzklub.hu fórumán
Az átírás köbcentinként 15 forint, nem 13.
Én úgy tudom csak eredetvizsga(125-ösre 13000 ft)+forgalmi 6000,törzskönyv 6000,és köbcentinként 13 ft átíratási díj.Meg persze a kötelezö legyen megkötve a nevedre.Nem tudok más újabb sarcról,így is közel 30000 átiratni egy motort amit 50000-ért vettem
Ákos
Nemrég mondták ismerősömék, hogy bevezettek nem olyan régen, 1-2 hónapja valamilyen eljárási díjat az átíratásnál.
Olyan 15000 Ft-nyi összegről hallotam.
?
Tudtok valamit?
Bambit nem tudjátok hogyan lehet elérni?
Ő hivatásszerűen,vagy hobbiból foglalkozik MZ-kkel?
köszi:Ákos
Kösz a választ,Zoli
Az indexen nem én kérdeztem.
Az ötlet nem rossz,amit mondtál,csak abban bízom,hogy hátha ennél olcsóbban és egyszerűbben is meg lehet oldani.Lehet,hogy csak érteni kellene hozzá,valami trükkje van vagy ilyesmi.nem tudom.
Ami azt illeti én meg őont a tárcsafék miatt vettem ETZ-t nem TS-t,lehet,hogy rosszul tettem.
köszi:Ákos
Hali!
Nos amennyiben Te kérdezted ugyanezt az index-fórumon is, akkor szerintem is AZ a megoldás amit ott javasoltak a többiek.
Ha nem te érdezted, akkor még1x:
Japó vagy olasz cuccost kellene gubizni a bontóban, azzal lehet többre mész.
Ilyenkor tudok örülni hogy az ETZ-m még dobfékes elöl. Jól be lehet állítani azt is és nincs vele annyi szoptató mint az ETZ gyári tárcsafékével. Ahol és amikor kellett mindíg meg tudtam állni, sőt volt "szerencsém" néhány vészfékezéshez is. (természetesen hátsóval együtt használom).
Üdv, Zoli
Helló,mindenkinek!!Nem mondta senki ,hogy a Zichy-be ijen veszélyes eljutni!! Most igazán örültem neki,hogy autoval karamboloztam és nem a motorral,mert a paraszt 50-nel féknélkül belémjött hátulról az Oktogonnál.Ha motorral vagyok abba bele sem merek gondolni,akkor most nem a melkasom fáj az övtől hanem az asszony feje,hogy mejik parcella a hűvösebb a temetőben.Szóval a motorjavitás is várat magára mert fáj mindenem.
Sziasztok!
Nemrégiben vettem egy 125-ös ETZ-t,és némi gondom támadt a tárcsafékkel.Betétet cseréltem benne és ahogy visszatoltam a nyereg dugattyúit felpuhult a fék,mintha lelevegősödött volna.Azóta próbálom a nálatok leírt módszerekkel légteleníteni,de nem megy.Cseréltem karmantyúket alul-felül(normális minőségűre),szétszedtem és összeraktam a nyerget,nem folyik sehol,de fék az nem akar lenni.Kérlek segítsetek vmi ötlettel,vagy elvinném a hvg-n Pesten vagy környékén bárhova ha vki meg tudja csinálni.Előre is köszi!
A botba kaphato sportdob egy szar.teljesen elmegy az erő a gépböl.Sajna ez tapasztalat.
A sport légszűrő hogy bemégy a futárba a zichy-ben és azt mondod:
- Szevasz, sport légszűrő kéne!
Erre ő:
- Milyen típushoz?
- ETZ 251-hez. Van?
- Persze!
:)
Az elektronikusat is lehet állítani természetesen. Kérdezd Pet74-et, egy kisregényben, balladai tömörséggel kielégitő választ fog adni hogyan csináld. És tégy úgy, mer' akkó jó lesz!
A kipuf: igen. De azt ne kérdezd mennyire jó, mert én nem próbálgattam melyik faca melyik gagyi.
Az elektronikus gyujtást ugyanugy lehet állítani mint a megszakitost.felső holtpontot.A különbség annyi hogy az elektronikus nagy fordulaton is tartja a beallitott értéket.
Szevasz motomen.
Ezzel a teljesítménynövelssel kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy a sportauspuffon azt a kipufogót érted amit sportkipufogóként a legtöbb boltban árulnak?A gyujtásról annyit, hogy nemrég vettem egy 251-es ETZ-t (elektroniks gyújtás) ez esetben is van lehetőség a gyújtás állítására, vagy ekkor csak több benyát ill. levegőt adhatok neki ha egy kis powert szeretnék?Ja és ez a sportlégszűrő dolog hogy néz ki MZ-re?
Köszi.
amíg gyári volt a gépem addig beérte 4,3-4,5 literrel országúton 85-90km/h sebességgel . tomi1 gépe full gyári hasonló értékkel . városban +1l .
Ebből a kérdésből megint veszekedés lesz... A könyve 3,5-5 litert ír asszem, nekem olyan 5,5 körül szokott alakulni. Ez vagy két személy vagy tartós 110. Városban nem tudom, ott nem nagyon használom.
Hasonló fogyasztással nem lehet csodát művelni, mert mint valaki itt már bölcsen megjegyezte: nagy tűzhöz, sok fa kell!
Amit csinálhatsz hogy szerzel egy sportauspuffot, meg teszel rá sport légszürőt, kiiktatva az eredetit. Ehhez mérten állítod a karbit, meg gyújtást. Ez talán a legolcsóbb. Ha a sebesség is kéne és nem viszel potya utast akkor ezek mellé beszerezhetsz 21fogas lánckereket. Persze ezzel nem lesz hegymászó bajnok belőle...
Ja és nem tudom milyen állapotban van a géped, de ha sokat futott, akkor egy új dugó gyűrű páros is sokra képes. Szerintem ez egy 10-ből (?) megvan.
Kössz a tippet!
Nem akarok én repülőt csinálni belőle:))
Lényeg: "hasonló" fogyasztás mellett mindezt megvalósítani.
Kb mennyi az egészséges fogyasztás egy 250esnél? (gyári cuccokkal)
Mert hallottam már mindent, de még nem mértem le...
A delorto megoldás nem csak pszihikai tuning? Mert ha a géped megfürösztöd elég benzinben és hozzá állítod a gyújtást akkor a nagy etz is "csodákra" képes...
A legtutibb: NOS cég gyárt tuning cikkeket minden motorhoz:)))) Biztos segít: www.nosnitrous.com
Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni?
Az a helyzet, hogy kellene nekem az ETZ 250-es motoromra egy olyan karbi, amivel meg lehet növelni(nem túlzottan, mert nincs kedvem 3-4000 km után felújítani a blokkot)a motor teljesítményét?
Egyik barátom a 150-es ETZ-jére szerelt egy "delortót".
Valami hasonlón gondolkozok én is, mert neki bevált!
Aki tud, segítsen!
Köszi!
Ez gyakorlat kérdése.Ha sokat vezeted a két meg három mázsás gépedet mondjuk 2-3 évig akkor tudot hogy milyen lassan(gyorsan) lehet vele menni amig még tudod kontrollálni a viselkedését.Ebbe a sztoriba a gyakorlatlanságot látom problámának.Ha 150 kilo vagy meg 2,20 magas akkor is mind1 ha nem vagy a géphez szokva vagy nincs érzéked hozzá.Ha sokat vezette volna már a gépet akkor lehet hogy nem kezdi előzni a sort hanem kivárja.
A másik meg az hogy akárki akármit mond nem mindenki alá való 200 kilos(vagy még nehezebb) gép.
Egyik barátom ETZ250 ill 251 után Honda XX blackbirdre váltott, nos ő se élvezhette túl sokáig a dolgot, vmi úton módon előzés közben ütközött oldalról 1 kocsival aki kilökte az útról. A srác és a bnője megúszták kisebb nagyokbb sebekkel a dolgot de a gépnek annyi lett.... persze a motoros karriernek is.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|