:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Tudomásom szerint a kis TZ, és a nagy TZ elektronikus gyújtása ugyanaz. Ha ez igaz, kpl gyújtim van.
Árix!
9 bar az jó. Akkor máshol kell szerencsére keresni a hiba okát, nem kell furatni. Mi is volt a probléma? Ja, hogy szarul megy. Hát én rögvest megnézném a gyertyát, hogy milyen, meg a karbi beállítását (fúvókák, tű, benzinszint, nincs-e eldugulva). Esetleg a kipuff nincs-e eltömődve. Meg gyújtás jól van-e beállítva. (előgyújtás meg hézag)
Hanyas lánckerék van rajta?
Csaner!
Múltkor említetted, hogy fel akarod újítani a mocidat! Nekem van teljes csapágykészletem kisTZhez bontatlan SKF/FAG/INA, ha érdekel, áron alul megbizniszelhetjük, mert mégsincs rá szükségem a jelek szerint.
Keresek kisTZhez komplett elektronikus gyújtást bontottat, minden alkatrészével együtt.
Szeva Béla!
Figyu, ha külön is megválnál egy-két cucctól engem érdekelne a hátsó telópár. Mennyiért válnál meg tőlük? Ha érdekel:hyper007@tvn.hu
Köszi
üdv mindenkinek! kompreszio mérésnél a műszer 9 et mutatott !!! ez jo adat? vagy rosz? köcce hali
_béla!
Külön nem lehet alkatrészeket venni belőle?
Érdekelne pár dolog (fordszámmérő, tárcsás agy+tárcsa+nyereg+munkahenger, hátsó kapaszkodó, esetleg kipuff)
Ha igen akkor mennyiért válnál meg ezektől?
steelheart6@freemail.hu
Thx!
Üdv!
Ádi
http://web.axelero.hu/varga79/
Eladó MZ ETZ 250(1983) forgalomból véglegesen kivont, váz- sérült, hiányos motorkerékpár, plusz uj alkatrészek. Ára: 30000HUF Telefon: 0630/4073374
rátapintottál a lényegre . sok anyagot tesznek bele ráadásul rosszul másolják (jó munkohoz idõ kell , rosszhoz mégtöbb) ezért kerül sokba .
Szeva kolinyon!
Én személyesen még nem jártam náluk, de már puhatolózom, mert itt vannak helyben. Eddigi, több forrásból származó információim alapján érdemes próbálkozni velük, mert régóta kétütemben utaznak, meg állítólag korrektek is. Ha valaki mást tud, úgyis mondja. Én ezt tudom.
Eladó MZ TS 125/1 jó állapotban fekete szinben,jó blokkal,16\'-os kerekekkel,törzskönyvel,1 év müszakival,rengeteg alkatrésszel(lábvédő,km óra, rengeteg blokk alkatrész,ülés,stb...) további képek a www.zbogyo.ini.hu-n a ts galériában!Az ár irány.Fejér megye
Tel:06702293919
főnök!
lehet h visznek krómoztatni a Zágon Rudolfhoz, sőt az is lehet hogy jól megcsinálja a pézes dolgokat, de amit az én lámpakarikámra, kormányomra, meg tanksapkámra varázsolt, az max angströmökben mérhető anyagvastagság. Hiába ápoltam a felületet, már 2 év múlva úgy festett, mintha alufóliába csomagoltam aztán jól megdrótkeféztem volna ezeket a darabokat. Összesítve: néhány ezrest kihajítottam az ablakon. És ennyi.
Mellesleg ZR közvetlen, első megközelítésre egész jófej emberkének tűnik. De ez nem garancia semmire.
Tomóka!
Elképzelhető, hogy tervezik, legyen neked igazad, csak azt mondd meg, hogy akkor a rendes cső miért kerül többe? Hisz azt meg nem kellene még tervezni sem, elég lenne a gyári csövet lemásolni, noha azt sem teszik meg rendesen.
Az, hogy a széria ETZ nem forog 7000et, az hülyeség. Enyém simán leforog 7000ig, igaz sokkal tovább már nem. Amúgy tartósan 6000-6500as fordulaton szoktam haladni. Enélkül nem is tudnék menni vele, mert ötödikben szar, így nincs más, negyedikben kell húzatnom, amíg megy. Az ilyen kicsi kétüteműek csak nyélgázon haladnak tisztességgel.
M. Imre!
Ez normális jelenség, mivel ETZ nem membránvezérléses, így a dugó alacsonyabb fordulaton visszanyom valamennyi friss keveréket a szívócsőbe. Magam is gondolkodtam ezen, esetleg magasabb talptömítéssel ki lehet valamelyest köszöbölni. De talptömítés nélkül: magasabb kompresszió, nagy fordulaton jobb öblítés. Szerintem így jobb. A legjobb megoldás: húzd a gázt tisztességgel!
Soma 69!
Amit írtál, hogy az öreg 125ös TSek lepipálják olykor a fiatalabb TZket, azt magam is tapasztaltam. Haveromnak a 150es TSe olyan simán odavert nekem, mint a pinty, csak lestem.
Gyújtásbeállításban kellene a segítség!
Ha magas fordulaton szeretek a közlekedni, akkor tegyem nagyra? Mondjuk 3mm az elég? Vagy kopogni fog alapjáraton? Tudom, hogy 2,5 a gyári, mondjuk indikátorórám semmim sincs.
teljesen normális jelenség . aggodalomra semmi ok !
Sziasztok!
Valamelyik delutan lekaptam a karburatort, hogy nezzem meg mennyi kosz/lerakodas van benne. Nagy meglepetesemre semmi sem volt.
DE ... a szivocsogumiban, amin keresztul jon a levego a szurotol olaj volt, eleg sok. Csak a benzinben levo olaj lehetett az, maskepp nem volt hogy odakeruljon, de normalis ez a jelenseg, masnal is letezik? Ha nem akkor nehany tanacsra lenne szuksegem, hogy mikent haritsam el.
Koszonet,
Imre
Sziasztok!Lenne egy kérdésem,lett egy 250es ETZ-m,és érdekelne,hogy fel lehetne-e saját megoldással polírozni az oldaldeknit,kicsit alakítani a felnin,mert ráférne!? Hogy ez lehetséges-e,és hogy milyen anyaggal lehetne jól dolgozni,hol tudnám beszerezni a szükséges dolgokat!??
Hát igen ezek a + - dolgok, ki kell cérnázni ahogy mifelénk mondják, szóval ki kell kísérletezni melyikkel a legjobb. Nekem volt 150es ETZ-m, hááát eléggé harmatosan ment:(( Mig a sógorom éltesebb TS 125öse 115öt kettőnk alatt bármikor vígan ment.
Akkor szemtanúk kerestetnek:))))
Igen, de 2,5-ig le lehet menni (a gépkönyv szerint legalábbis)
Akkor azt még megvárom, aztán megnyugszom. :)
Köszi mindkettőtöknek.
Én úgy tudom 3 mm az előgyújtás MZ-nél
ha még valaki megerõsíti akkor van benne valami ! kettö lehet véletlen három már nem .
Sztem ez nem rendkívüli jelenség, ezek a keletnémet kétüteműek, hirtelen gázadásra így reagálnak, viszont ha az ember kicsit egyenletesebben ad gázt akkor szépen nekilendülnek. legalábbis én simson trabant és mz esetében ezt tapasztaltam. Lehet én is hülyeséget beszélek:)
kétütemû jelenség . a hirtelen megnövekedett szívókeresztmetszet miatt lelassul a keverék és kevesebb kerül a forgattyúsházba (vagy valami hasonló). ha hülyeséget pofáznék a t. kollégák javítsanak ki .
Helló Peti 74!
Megvan minden cuccom az e-gyújtás elkészítéséhez! Nyáklap, Sav maratáshoz,
nyákfilc, forrasztópisztoly stb..
A mágneses jeladó elkészítéséhez kéne néhány ábra és egy bekötési rajz!
Amúgy nem ez lesz az első alkotásom!
Csináltam már el. indexet, infra adó-vevőt és sok mást. Szóval menni fog, komoly terven értem hogy mindenképpen el akarom készíteni!
Na helló
Amúgy van msn-ed vagy e-mail-od amin írkálhatunk?
Sziasztok, MZ-guruk !
Olyan kérdésem volna, hogy mi az oka annak, ha egy viszonylag jó motorikus állapotban lévő, nem halálra koptatott, sztem. helyes előgyújtással beállított ( 2,7 mm ) MZ TS 125 nagyon hirtelen gázadásra horkan, aztán viszont határozottan felpörög. Alacsony benzinszint ?
Egy fogyasztasi adat:
ETZ 125(e), 1990 - tele tanktol rezervaig, ami 11.5L kellene legyen 331km-t tettem meg. Vegig egy szemely utazott rajta, 180km varosban, 151km varoson kivul. A varoson kivuli szakasz nem idealis korulmenyek kozott -egyenes ut, 5.-ben, konstans sebesseg-, hanem hegyen-volgyon, dombos videken; ahol meg volt egy kis egyenes szakasz vegsebesseget teszteltem. Olaj Sprint 2T 1:50-hez keverve.
A szamitasokat elvegezve 3.47L/100 atlagos fogyasztast eredmenyez.
sziasztok
Ismeri valaki az Újpesti Motorcenter nevű szervízt?ETZ,meg LAWA szervíz.Érdemes hozzájuk menni?
ez tévedés . a bolti rezót pálya körülményekre tervezték . ha utánnaszámolsz úgy 7000rpm körülire jön ki a csúcs . ezt széria etz nem éri el .
Főnök,
Épp akartam írni a választ, amikor látom a tv-ben a riportot a hamis bérletekről!
Valaki ugyanígy járt, és kiderült, hogy tényleg a pénztárban kapott hamisat. A pénztáros azt mondta, hogy valakitől visszavette, és így kerülhetett be...
Nekik kell bizonyítaniuk, hogy Te hamisítottad, és nem hiszem, hogy ez könnyen menne.
Akkor nem ajánlották volna a sima pótdíjat. :-) Ebben a szomorú, hogy sokszor egy ártatlan embernek is érdemesebb fizetnie, mint hogy meghurcolják. Bár a jogi érzékem azt súgja, hogy ha bebizonyosodik, akkor a cégnek kell kártérítést fizetnie az okozott gondokért. Elvileg...
Most már ráadásul precedens is van, hogy pénztárból is lehet venni. Azért legalább azt nem árt tudni, hogy mikor és melyik pénztárban lett véve. :-)
Andrej,
A kompressziót ugye teljesen nyitott torokkal méritek? Mert amúgy csalhat, bár nem tudom, mennyit. :-)
Így van.
A remény örökké él.
Urak!
Múlt hétvégén elhunyt Béres András veterános kolléga. Oldalkocsis MZ-jével árokba hajtott, és szerencsétlenül ért földet.
Utolsó útjára pénteken, 14:00-kor a Berzencei temetőben kísérik a veterános kollégák, természetesen motorokkal.
Béke poraira!
Gondoltam szólok : Ma történt meg velem, hogy elvileg június 11-ig érvényes, 30 napos, BKV jegypénztárban vásárolt bérletemrol kiderült, hogy hamis. 2 választási lehetoségem adódott:
1) A helyszínen kifizetek 2.000 Ft pótdíjat, a bérletet elkobozzák és vehetek egy másikat.
2) Rendorségi feljelentést tesznek. Ez esetben vizsgálat, a vád: hamisítás. Bizonyítani pedig semmit sem tudok... Telefonon egyeztettem egy jogásszal, aki azt ajánlotta, hogy fizessek a helyszínen. Ezt tettem... Javaslat: mindenképpen kérjetek ÁFA-s számlát (teljesen mindegy, hogy milyen cégre), hogy a bérlet mellett legyen egy bizonyíték, hogy melyik BKV jegypénztárban vásároltatok.
Szia MZ/X
Elkezdtem egy weblapot, ott az elektronika teljes leírása fent van, de sajnos a másik fontos rész, a jeladó mechanikai megvalósításának leírása még várat magára, pedig ez adná a lényegét. Úgy néz ki, hogy néhány mágnesgyűrű és távtartó most épp az esztergályosnál van, aztán ha a következő motorba rakok be ilyet (szerintem Attis reméli, hogy ő lesz az), akkor le fogjuk fényképezni a folyamatot, és akkor csak írnom kell hozzá némi leírást (az meg menni fog, mint tudjuk :)
A lap : http://e-gyujtas.fw.hu
Megint mondom, nemcsak Neked, hanem mindenkinek aki bele akar kezdeni, hogy nyáklapom van legyártva, mert fólia alapján gyártattam, de a minimális rendelhető mennyiség egy-egy típusból 8 db volt (kb. 5000 Ft). Ha egy lap kell akkor tudok adni, 600 Ft. Talán ennyit megér, hogy nem kell nyákot venni, rajzolatot nyomtatni, valahogy átmásolni (vagy fotolakkozni), előrajzolni, sósavat és peroxidot venni, kevergetni (veszélyes), lemaratni és nem is biztos, hogy elsőre sikerül.
Amúgy mitől komolyak azok tervek ?
Peti74
Peti 74!
Nincs valami komplett leírásod 6V-os egyhengeres elektronikus gyújtáshoz?
Komoly terveim lennének vele előre is köszönöm!
Csaner!
A
http://www.ostmotorrad.de/mz/etz/etz150e/etz125e.html címen (remélem sikerült a link) kisTZre robbantott ábrát, illetve ezen kívül a honlapon elérhetsz sokminden egyéb hasznos infót. A Szakirodalom menüből le lehet tölteni kicsire üzemeltetési útmutatót, nagyra meg szerelési kézikönyvet is. Dugóról olvasd le a számot, onnan lehet tudni egyszerűen volt-e fúrva. 55,97 alapméret, félmilliméterenként a túlméretek, de biztos volt már fúrva, gyakorlatilag nincs olyan motor, ami ne lett volna, legfeljebb cserehenger lehet alapméretes. (mint nálam)
Lala!
Szerintem és sokak szerint is az a kipuff nem ér sokat, legfeljebb hangosabb lesz. Az ilyet semmire sem tervezték. Én ha most tehetném, nem dobtam volna ki a gyári ütött kopott kipuffomat, simán kiégettem volna és annál jobb nincs.
Árix!
Én legeslegelőször méretnék egy kompressziót, mert ahhoz nem kell semmit szétszedni, de sokmindent meg lehet előzni vele. Nekem azzal van bajom, ha lemegyek hídba, akkor is 6 bar a kompresszió a mocimban. Jövő héten rakom össze új 150es hengerrel, német dugóval, oszt remélem megjavul.
Amúgy 125ös sehogy sem szereti az emelkedőt, nekem 6 baros kompresszióval ugyanezek a tüneteim mint neked meg M.Imrének.
Az en 125-om is csak akkor szereti az 5. sebesseget ha:
- az ut egyenes (nagyon enyhe emelkedo is betesz neki)
- ha nincs eros szembeszel
- ha ki volt huzatva 4-ben ugy 5500-6000ig
Ket szemellyel csak hegyen lefele gondolok 5. sebessegre :(
Üdv mindenkinek!
Van egy Etz125 ös motorom és amikor felváltok vele 5ikbe akkor a sebessége és a fordulata visszaesik... h ez mitől lehet? és mit lehet vele csinálni? Furatni kéne? vagy áttétel csere? aki tud segitsen tippekkel kösz!!!!
Sztem csak akkor érdemes rárakni, ha reszelve van, mert magasabb fordulatra
tervezték, egyébként nálam egy ilyen boltival volt és nem bírta az ötödiket
pl.: Hogyan javíthatom motorkerékpáromat? - című könyv, vagy a motorok saját kezelési útmutatója, ami fenn van a neten is valahol.
Hello Andrej!!!
Csak érdekel hogy fúratták-e vagy sem.
Honnan szerzitek ezeket az információkat melyik könyvbe van benne? Nagyon érdekelne!:)
Előre és utólag is köszi!!!
Üdv:Ervin
Szevasztok!
Nemrég vettem egy125-ös ETZ-t,és szeretnék rátenni egy rezor kipufogót de nem tudom hogy ez miként hat a motorra.Hogyha valakinek van valamiféle tapasztalata akkor kérem írjon.csákány
krómozás. A Zágon Rudolf bt, kft akármi-nál lehet. azt mondták, hogy Bécsből is hoznak nekik custom cuccokat krómoztatni. Ha igaz, nem dolgoznak sz.rul. Még egy cím ahol jól dolgoznak, a Budaörsi reptéren.
Hali!
Én is hasonlóképpen jártam egy TS blokkal. Újra szétszedtem, visszavittem az esztergályoshoz a főtengelyt, indikátorórával megnézte, és 0.15mm-t ütöttek a sonkák egymáshoz képest. Miután állított rajta, megszünt a forgórész ütése. Persze nem biztos, hogy neked is ez a problémád, de ez is egy lehetőség.
Ez érdekes.
Kosz, piszok nincs a karteren ill. az állórészen?
Ha nincs ne búsulj, hézagold ki hogy ne súrlódjon, és jó lesz.
Azért előtte nézd meg, hogy ha csak a forgórész van fönt az nem üt-e!
Ha igen, akkor az arra utal, hogy nem fexik fel rendesen a forgórész!
Lehet, hogy az ék nem engedi, azaz nincs a helyén.
Nekem az a gyanúm, hogy esztergálásnál eltolódott a tengely jobbfele. Ezen nem tudsz változtatni, de megoldhatod a dolgot máshogy azt hiszem. vágjálki egy megfelő vastagságú lemezből egy alátét kőrt az állórész alá.
Csaner!
A 150es gyári furata 56mm. De ez miért is ennyire fontos?
cz125!
A főtengely körkörösen fut? Mert ha igen, akkor szerintem nem lehet vele baj.
Nem lehet hogy elhúzódott az az állórész mikor levetted? Meg belenézel a belsejében, nincs valami maszat? Jó helyre került a tájoló pöcök?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|