:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Amúgy üresben fel tudod pörgetni 5000fölé?
Sziasztok
Thunder:
Asszem nekem is u.a. a problémám volt mint neked most. Sokat vacakoltam vele.
Aztán kicseréltem egy mérettel vastagabbra az összes olyan régi vezetéket amin a gyújtástrafó primerárama folyik.(valószínü jó lett volna az eredeti vastagság is de az nem volt a boltban)
Rajtam ez segített. Remélem segítettem valamit.
Andris
u.i. mindenkinek : Pénteken majdnem belémtolatott
egy s*ggfej egy "orral beállós" parkolóhelyről. Kb 10cm-re suhantam el a kocsi lökhárítójátol. Mázlim volt. Megijedni sem volt időm... Szóval vigyázzatok.(ja, én tök szabályos voltam)
A lebegést úgy érti hogy nem elegendő hogy a kalapácsot szorító rugó visszanyomja megfelelő időben és erővel az üllőre. Ekkor mondják hogy ellebeg, nem zár időben, és akkor is bizonytalanúl, nem tud tekercset tölteni elég hosszú ideig.
Egy új dugó és gyűrű kontra furatás, nem sok különbség erőbel, főleg ha csak 12 ezer van a blokkban. Pénzben annál inkább. Ezért intettelek óva hogy többet költs, mint indokolt lenne.
Az enyémben sincs még 12000km, nagyon egyben van a motorja, csak ez a fordulatszámos problémám van vele :)
Az enyém 89-es ETZ 125
Zsolt
Hogyérted azt hogy lebegni kezd?? Kifejthetnéd bővebben :))
Zsolt
Mindenképpp meg akarom fúratni 150-re a gépet, tehát mind1 hogy dugóra költök, vagy akkor má fúrásra, és akkor egy picit erősebb is lesz a gép:)
Üdv mindenkinek!
nekem megszakitos a motorom amikor még a régi megszakito volt benne akkor 7000körül kezdett rebegni.....ott már kihagyott..... de most uj van benne és nem csinál semmit:):)
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogfy 250-es etz heidenau abroncsaiban mennyi az ideális nyomás? Köszi előre is
Sziasztok!
Ok megnyugodtam, nem kell leszivni az olajbol :).
Az alatetet abbol a gumibol vagtam ki ami gyarilag a hatso sarvedon logott. (ezt a gumit fenyezes utan mar nem szereltem vissza). Eloszor en is valami flakonbol vagtam oda alatetet, de osszeszereles utan szivargott.
A mostani szimmeringet SKF boltban vasaroltam, 2 ajku es kek szine van; tegnaptol 20-30km-t gurultam veluk es teljesen szaraz a telo.
A ~12.000km-rol .... esztetikailag tenyleg ugy nez ki a motor; gyari festese (a sarvedokon kivul) is meg szepen ragyog. Azert gondolom, hogy igaz, mert 1990-ben egy reformatus pap vasarolta maganak ujan (ismeros), o ment vele 6-7000km-t az elso evekben, majd letette; ezt bizonyitja, hogy amikor a kovetkezo tulaj atvette olyan rendszama meg forgalmija volt amivel vagy 6 eve nem szabadott kozlekedni. A masodik tulaj ment vele meg vagy 4000km-t (1,5 evig volt nala) es ekkor kerult hozzam.
Hello Peti!
Az egésszel csak az a probléma, hogy szinte bármi tönkremehet. Talán csak a dinamó állórésze nem szokott behányni. Javaslom, hogy kezd a legegyszerűbb dolgokkal. Pl: szénkefék, saruk nincsenek-e lecsúszva, eloxidálódva. Ha ez mind rendben van, csak utána haladj tovább a fesszabályzó és a forgórész felé.
Az a dugo azér van bevágva hogy a vezérlés el legyen hangolva.Előbb nyit később zár eredmény nagyobb fogyasztás meg esetleg jobban is megy de az már nem biztos.Szerintem gányolás.
Teloszimeringból a 2 ajkut ajánlom nekem bevált.600ér vettem a párat 10000 km után se volt vele gond.
2 böl uresbe azér nem jelez be szerintem az uresjelző mer az uresérintkező kisebb felületen érintkezik mint "normál" esetben.Lehet rajta igazitani ha szétszeded a blokkot semmi értelme.Enélkül is megy.
na csa
Sziasztok! A 125-ös, illetve a 250-es ETZ-ben megegyezik a feszültségszabályzó, ugye?
huber szimmering - magyar gyártmány...
fisi
ThUnDer!
Csekkoltam azt a dugót. Valszeg nem így szülte az öntőforma, ellenben a kép alapján igényes munkának tűnik. Látható, hogy általam ismeretlen okoknál fogva az átömőablakok meg a kipuffnyílás van leköszörülve. A kompressziót nem nagyon befolyásolja, de azt egyszerűbb megmérni előbb mint új dugót venni bele.
M.Imre!
A Huber szimmering nem igazán gyári, értsd: az NDKban nem tettek bele 15 éve Huber szimmeringeket. Egyébként nekem az egyik telómban Huber van, oszt elég jól muzsikál több mint 3000km óta.
Kérdés:
Mitől lehet az, hogy ha kettesből teszem üresbe akkor nem világít az üresjelző, ellenben mikor egyesből, akkor világít? Válaszokat köszönöm. Jelenleg csak ennyi a baja a mocinak.
Egyformák a teleszkópok, abba is 230 kell! Az olaj oldja a gumik egy részét és lehet tönkre fog menni hamrosan. Milyen gumi volt az? Nem véletlenül van ott kemény alátét!
Hány éves az a 12-t futott 125-ös? Az tényleg kuriózum lenne! ;)
nem lehet , hogy 5000-nél "lebegni" kezd a megszakító ? már ha megszakítós .
hali m. imre !
etz és etz teló között nincs külömbség ugyanaz a 35mm belsõcsõátmérõjû szerkezet . tehát 230ml olaj kell bele .
azt az alátétet én mûanyag flakonból vágtam ki (valami vegyszeres tehát bírnia kell az olajat is) évek óta szolgál megbízhatóan .
Minden jó és még sem megy?! Akkor a következő hogy mész, veszel egy megfelelő dugót és gyűrűt, azt beleteszed. Várj még a furatással. Azt csak akkor ha a hengernek baja van!
Sziasztok!
PeetAir & HyGy utmutatoja alapjan (koszonet nekik a reszletes leiraser) kicsereltem ma a szimmeringet a ket elso teleszkopban - ETZ 125.
Ezzel kapcsolatben lenne nehany kerdesem:
- lemertem, hogy mennyi olaj volt meg bennuk - hat kb. 130-150ml. A muvelet utan en meg feltoltottem 230ml-el, es csak utana jutott eszembe, hogy lehet azert hianyzott olyan sok mert a 125-be nem is kell 230ml, csak kevesebb. Tehat a kerdes: mennyi olaj kell a 125 ETZ teleszkopjaba?
- nemreg emlitette valaki, hogy a lenti alatet tonkrement es valami hazilag kivagott gumidarabbal helyetesitette; en is ide jutottam. Kerdes: mennyit tart ez a megoldas? Vajon nem eszi meg az olaj azt a sima gumit?
- meg egy kuriozum: a kibanyaszott szimmeringen azt irja, hogy Huber. Ez meg a gyari lehetett? (allitolag a motor eddig ~12.000km-t futott).
Elore is koszonom a segitseget,
Imre
Itt egy kép a dugómról, sztem nem OK ez így, nemtom ki babrálta meg így, de sztem szart se ér, sőt kopresszió is kevesebb... El is viszem majd fúrni amint lesz pízem :)
http:\\www.tar.hu\simson1\IMG_0036.jpg
Üdv mindenkinek :)
Sajnos még mindig nem jutottam előrébb, mitől nem fogor ki 5000rpm fölé az Mz-m... :(( A gyújtás már OK, a karbi is (gyertyakép szép), de a gép egyszerűen megtorpan 5000-nél és csak dadog :( Lehet hogy a dugó miatt?? Jó lenne ha valakinek lenne tippje PLS HELP:)
Múgy imádom a kisgépet, szépen megy, amíg megy és nagyon kényelmes :)
Segítsetek :)
Zsolt
Nekem nemrégiben kínáltak egy 150es Trophy-t hasonló felállással, mint a tied, 20000Ft-ért.Azt kb reálisnak gondolom.Legalábbis sokkal reálisabbnak, mint az 50 ezret.De ha találsz rá valakit, akkor sok sikert az üzlethez.
Vespas!
Nem akarlak elkeseríteni, de szerintem ennyiért nem fognak tolongani a vevők. Én két éve vettem '73as 125ös Trophymat felújítva, de forgalomból kivontan, stb. 30000Ft ért. Most friss műszakival, friss festéssel és csapágyakkal 65000Ft-ot kérek érte. Már van rá vevőm. De nemhiszem hogy 50ért valaki el fogja vinni. Utána csak a papírmunka 30000Ft körül van. 70-80000ért meg már frissműszakis ETZ-t vehet a polgártárs.
Csak leírtam tapasztalataimat meg véleményemet, de legyen hozzá szerencséd és tudd ennyiért eladni!
Üdv!
Ádi
Szia! Nekem van egy 150-es gépem, ha kell képet küldök róla. teli sámom: 06703802618
Sziasztok! Most először vagyok fent a fórumon és a segítségeteket kérem! Van egy MZ Trophy 150 L 1974-es gépezetem, amit el szeretnék adni, mivel nincs használva. A motor jó állapotban van, csak egy 6 voltos aksi kell bele+ egy kis benya.Legalábbis a nagyfater elmondása szerint.A motornak keményfedeles forgalmija van. műszaki nincs rajta, a rendszámát leadták, de visszahelyezhető a forgalomba. 50 e. forintot kérnék érte. A mail címem : vespas@c2.hu Ha valakit érdekel , képet küldök róla. Köszi!
Széles utat nektek! Daki
Ja, vagy mindenki tanul és nem ér rá foglalkozni a gépével, amit amúgyis elad, és jövő pénteken megveszi a másikat! MZ TS 250/1!
Uff!
Ádi
Ja vagy mindenki bringázik vagy eladta mint én...:)
Na nem baj jöhet a Kawa Er5!!!!
legalább is remélem???!!!
fisi
Ma én is voltam egy karinkára kb 100 kila volt.De asszittem elfúú ez a böszme szél
Jó motor az mz, mostanában kihalt ez a topic, ez azt jelenti nincs velük gond, és az össez tulaj bringázik valamerre? Én is voltam egyet, pedig tanulnom kell, de most kapott kisebb lánckereket hogy birjon kettönket meg a tátra emelkedőit. Ja meg sikerült miden fontosat bezsúfolni az oldaldekli alá! Ez nem kis szó!:)
Bakker, én el voltam tévedve, mint vak ember az új lakásban. Most látom hogy a benzin 265pénz... Eddig nem néztem csak tankoltam, most is ezt kellet volna tennem, megmaradt volna pár hajszálam.
Fényes dugok vannak a JAWÁmba,és több mint 20ezret lementemvele gond nélkül,és úgynézki,mintha 2hete raktam volna össze!Olajzásfüggő az egész!Ennyit a kisipari dugóról bekell járatni!Gépműhelyes megcsinálja 4százados illesztésre, és levan a gond!
Hella!!
Én láttam pumi gépét és őszintén mondom hogy egy tényleg nagyon féltve hajtott jól karbantartott motorka!!!
Hasonló állapotban van mint az én Tz- m volt!!!
Mindenkinek csak ajánlani tudom- ennyi pénzért ajándék!!!!
fisi
Eladnám kiváló műszaki és esztétikai állapotban levő, 1990-es évjáratú élénkpiros ETZ 150-es motoromat. Papírjai rendezettek, néhány jellemzője: elektronikus gyújtás, friss fényezés a sárvédőkön (a többi is szép), új SKF főtengelycsapágyak, légszűrő, felújított váltó és karburátor, zárható tanksapka, "krauzer", powered by NGK.
Összességében egy kitűnő karban levő, hibátlanul működő, teljességgel megbízható gépről van szó. Nem "kókányolt", a javításokat szerelőnél végeztettem. Ára 99.990 Ft olyan pótalkatrészekkel, mint karbi, henger, kerék, kormány. Az eladás oka: ETZ250-re szeretnék váltani. Képek találhatók róla ITT. Érdeklődni e-mailben lehet a rebel kukac message pont hu címen.
Helo
Levettem a tekercset próbalámpával megnéztem és vezeti az áramot.Megnéztem azt is hogy az egyik kábel végére tettem a próbalámpát a lámpa kábelját pedig a tekercs alatt levő fémre hogy nem-e húz át,de nem.De töltés az nincs.A fesszab.is tönkretud menni? Mert nincs beégve csak valamennyire be volt ázva,nem-e a szigetelések nem jók mert lehet hogy öszzezárja a vízkő.
Hát tudtommal minden árt a guminak ami oldja a kátrányt. Fogj egy hajszárítót és melengesd fel a foltot jó alaposan, kapard le valamivel ami nem vágja ki a gumit. Aztán valami oldószer. De lejobb ha neki esel kis benzinnel, szigorúan csak a foltot törölgetve. Nem kell teljesen eltávolítani, a maradékot hagyd megkeményedni és csiszoló vászonnal dörzsöld le. Ha nem akarsz oldószert (nem vitamin a guminak) akkor melegen kapargat, hidegen dörzsöl!
takacs!
Jelen ismereteim szerint magyar dugóból (legalább) kétféle van. Namármost: amit először vettem, az noname, doboz nélküli volt. Méret sem volt rá nyomva, csak egy nyíl "on" felirattal. Ennek sima, fényes felülete van. Na ezt kerülje mindenki el! A másik általam ismert típus a Berta, ami dobozos, számmal is el van látva, a felülete meg nem tükörsima. Ebbe megfelelően belemegy a csapszeg. Meg is vettem, nem tudtam mit kitalálni a másikra. Esztergálja a hóhér. Ha kell, odaadom valakinek. Na, utána meg röhögtem egy baromi nagyot, amint belenéztem az újba. Tudod, az oldalsó gyűrűbiztosító mögött kiöntenek még egy dudort, hogy nehogy elmozduljon, kiessen stb. Nézek bele: a dudor megvan, csak épp a MÁSIK OLDALON!!! Ahol viszont a kis csap van, ott nincs dudor, így a vége kilátszik belülről a dugóban. Namármost olvastam egy szocitárs leírását, hogy hasonló dolog tréfálta már meg, mert a kis csap kiszakadt, oszt beszabályozta a hengert több mm mélyen. (kuka) Erről ennyit. Ja, alapvetően nincs sok jó tapasztalat a magyar dugókkal. Peti korábban írta, hogy nem igazán van ötvözve (ezért is világos a színe), nagyobb a hőtágulása a kelleténél (könnyen szorul), meg baromi könnyen elkenődik. (tapasztalat)
Azért nem ennyire vészes a helyzet. Haverom kis TSe olyan simán odaver nekem bármikor, mint a pinty, holott abban is magyar dugó van. Az enyém elég harmatosan régen is most is. Holnap rakom össze a mocit 150esre oszt meglátom.
A 125ösök nincsenek ennyire szar helyzetben, mert asszem a Futárnál lehet kapni német dugót bele.
Összességében nézd meg amit veszel, mert egyedi szarságok is könnyen beüthetnek!
Árix!
Nem biztos, de valószínű, hogy a kihajtásnál folyik. Azért mielőtt szétszednéd, csekkold, hogy nem a hátsó teló ereszt-e, mert régen megviccelt engem is.
Szal. Nem akarok doktorit írni, de Peti és a többi guru régebben már kitanított ebben a témában, így a legjobbhoz fordultál. :)
Szal, ha jól tudom kisTZd van. Így kicsit árnyaltabb a helyzet.
Vedd le a deklit, oszt ha csupa mocsok, olaj... az egész kihajtás, akkor onnan folyik. Ha meg a főtengelyszimmeringtől folyna, akkor nem jutna át a hajtáshoz, így azt kizárhatjuk.
Megoldás
1. Leszeded a lánckereket.
2. A négy csavar oldásával leszeded a szimmeringházat. A hézagoló tárcsákra figyelj, ne vesszenek el. Szimmeringből 25x35x7est vegyél oszt cseréld ki.
3. Minden alkatrészt, moss le bő benzinnel, hogy később tapadjon. Az egész tengelycsonkot is mosd le egész a csapágyig! A perselyt is húzd le, azt is mosd el!
4. Pasztával rakd fel a házat, az alátétekre figyel, csavarhúzóval igazítsd a helyükre, mert mindig lefittyennek.
5. A szimmeringházzal együtt tedd fel a perselyt is a helyére.
6.!!! Márkás pasztával nyomd ki a bordástengely bordáit a perselyen belül egyenként az összeset! Jól tömködd tele. Ezután kenj egy csíkot körbe vagy a persely felfekvő felületére, vagy a lánckerék belső átmérőjére.!!!
7. Rakd fel a lánckereket.
Ezzel féligmeddig készen vagy, csakhogy jelentős mennyiségű trutyi folyt nekem régen a kuplungkinyomó rúdnál. (olajmennyiségre figyelni!)
Ezt szimmeringgel lehet megoldani véglegesen. A méret 4x16x6. A ház 13,9, így le kell szedned a szimmeringből. Ezt tűreszelővel csináld óvatosan, folyamatosan próbálgatva. Ha fémházas a szimmering (nekem olyan), akkor fémházig reszeld le és szigetelőszalaggal bővítsd megfelelő átmérőre. Ezután verd be a kihajtótengely végébe, és felejtsd el a problémát!
Ha valamit nem értenél, akkor írd mailben, nem kell ezzel teletölteni a fórumot. De csak ha nekiálltál, akkor!
üdv mindenkinek!
az mitől van ha a hátsó kerekemen olajfoltokat látok...? lánckerék szimering?ha igen azt h lehet cserélni
?elöre is kösz a segitséget!hi all!
Kedves mindenki!
A köv. történt velem: megyek,megyek a blahánál, 1xcsak érzem hogy vmi nem 100 a motorral. Csuszkálni kezdett a hátulja és kis sebességnél nagyon instabil lett az egész rendszer. Átértem a hídon és a kanyarnál majdnem eltaknyoltam úgy megcsúszott a hátulja de szerencsére megúsztam. Megálltam a mol kútnál azt hittem defektes a hátsó kerék, de nem kb a gumi felén 1-1,5 cm vastag kátrány volt! Pontosabban még mindig van mert semmivel sem tudom igazán leszedni, és bár már mentem vele kb 12 km-t nincs igazi változás, persze 1re kevésbé csúszik de azért nem érzem túl jól így magam:) Nincs vkinek ötlete, hogy mivel tudnám leszedni a kátrányt úgy hogy a gumi is ép marad? Előre is köszönm a tippeket!
Hello steelhart6!
Egy szolnoki boltban láttam tavaly kompletten tartóval együtt 20000 ft-ért. Tartó nélkül nem tudok árat.
ETZ 250
teljesítmény, kW (LE)
15,45 (21) nagyobb teljesítményű változat
12,5 (17) kisebb teljesítményű változat
TS 250/1
14kW (19LE)
forrás: W.R.-C.S.: Hogyan tovább? - MZ
Üdv!
Ádi
Hello Boky!
a 250-es egyes források szerint 13, más források szerint 14 kw
Hali!
Az a kis tekercs a dinamó gerjesztőtekercse. Ha szakadt vagy meg van égve ki kell cserélni, mert akkor nincs töltés. Javaslom a németet, mert a magyarral csak szívni fogsz. Hogy a fesszabályzónak neked melyik a bal oldala, azt nem tudom, de egyik oldala a feszültségkapcsoló, a másik a túláramkapcsoló. A fesz. kapcsoló kb 1500-as fordulaton húz be, az áramkapcsoló pedig csak akkor működik, ha a dinamó túltöltené az akksit.
jún. 18.
I. Szõdligeti Veteránautós és Motoros Találkozó és Verseny
Szõdliget, Dunapart
Info: Juhász Béla, 30/9-311-361
Annak ellenállás funkciója van ha jol emlékszem.Valahonnan meg kell nézni mekkora lénye hogy ne legyen szakadt mer akko nincs töltés asszem.
Mi a baj a magyar dugattyúval? Márkát tudnál mondani? Köszi
Ha bármi alkatrész kell teelfonálj, tel 62/312-049 Roller Autó- és Motoralkatrész Szaküzlet
Benzincsap tömítést a tank és a csap közé gázpalack és a nyomáscsökkentő közti tömitőgyűrűből lehet csinálni.Ez benzinálló és nem keménykedik meg.A tárcsát pedig régi nadrágszíjból csináltam mert az ugye bőr (és nem műbőr).Mielőtt akármivel összerakja az ember mindig be kell áztatni egy két napra nem változik-e a mérete.
Az mz ts 125 állórészén van egy kis tekercs,ami milyen célt szolgál?Ugye arról megy fel a kábel a fesszab. DF jelű dugójára.A fesszab. bal oldala nem mozog.Mi a baj?
motomen!
Ja, én vagyok a latinkás srác. Sajnos a Futár Peti is csak magyar dugót tudott adni 150esben, külföldi csak 125ben van neki. Voltam Pesten két hete, meg vettem meg csapszeget is hozzá. Itthon meg akarom összrakni. Hát csak nem megy bele. (az előző 125ösbe meg simán belemegy, holott az is magyar volt.) Jólvan mondom, no problem, zsebsatut neki. Csak nem megy össze. Ok. Nagysatu - azzal sem ment össze. OK - hideg meleg eljárás meg jól beolajozva. Csapszeget mélyhűtőben egy napra, dugót meg főzőlapra. Mind a 91 kilómmal ránehezedtem a forró dugóval - csak nem ment rá a francnak sem. Kocogtatva, satuval, sehogysem. Namondom frankó, a hócipőm tele lett vele, így egy napra leállítottam a projektet. (1 hónapja van szétborítva a moci, egy napot már kibír) Most benézek a helyi boltoshoz, elővetetek vele egy dugót és belepróbálom a csapot. Ha jó, akkor megveszem és remélem elfelejthetem ezt a sok szarságot, összerakom a mocit oszt bejáratom és boldogan élek míg meg nem halok. Fütyülök rá, hogy magyar vagy nem, megyek vele és kész. Egyébként a tanulság az, hogy érdemes a csapszeget belepróbálni, mert különben úgy megsínyli a dugó a harcot, mint nálam.
Egyébként a postás jelenlétében jegyzőkönyv ellenében fel lehet bontani a csomagot átvétel előtt. Magam is ezt tettem volna, ha megérkezik, de úgysem fog.
Ha esetleg valaki tudna szolgálni mégis külföldi 150es alapméretes dugóval, az hívjon a 06305141378on.
Streetessel pedig no üzlet!
Amennyiben sokallod a kért árat, ne habozzatok engem is megkérdezni, mert megvenném a két oldalsót, de ha csak együtt eladó a szett, akkor is megegyezhetünk.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|