:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
üdv
vennék mz ts 125 delux-kompatibilis kilóméterórát
Sziasztok!
Eladó 1db ETZ250 membrános henger+módosított dugattyú (alig használt a cucc)
A membrán RD350-ből származik, lemez lapkás. A henger 3. túlméretes. A dugattyú+gyűrük teljesen újak.
Ár:10,000 Ft
Én is tippeltem sokmindenre, de ezt a dolgot csak meleg nyári napokon produkálta, kevés benzin meg hidegben is kevés:)Még mindez tetéződött azzal is hogy rákapcsolt világítással hajlamosabb volt a leállásra, innen gondoltam, hogy vmi villamossági gebasz lehet . Én is amondó vagyok hogy az NGK kiváló gyertya (a trabantban prímán helytáll) de ez a hőérték ide kevés de 9esnél magasabbat meg nem ismerek belőle.
Andrej.
- Ha az új csapszeg az új tűgörgővel kicsit még jobban is szorul, mint ami benne volt, akkor nem valószinű, hogy az adná a csörgő hangot.
- Ha nem kellett szilárd tömítés a henger alá, mert így jött ki egymagasságban a dugó éle és a felömlő alja, akkor mindenképpen pasztázni kell a hengertalpat, méghozzá valami tutira benzinálló anyaggal.
- Miután feltetted a dugót a hajtókarra (gyűrűk nélkül) kipróbáltad, hogy alsó és felső holtpontokon könnyedén "billen" előre-hátra a dugó ? mert ha igen, az jelenti azt, hogy a hajtókar és dugó palástja derékszöget zár be a hengertalppal, ergo a dugó nem feszül egyik oldalra sem, a gyűrűk is pont derékszögben állnak a hengerpalásttal, összekopás után meglesz a jó kompresszió egyik feltétele.
- Mielőtt végleg feltetted a hengert a felömlők és kipufogónyílás ablakainak élét "letörted" ? Ez alatt azt értem, hogy a fúrás után az ablakok széle körben éles lesz, ezt illik egy kis reszelővel vagy bowdenköszörűvel kb 45 fokban, legalább 0,5 mm-en lereszelni, hogy az ablakok előtt elhaladó gyűrűk, amikor "beletágulnak" az ablakba, ki is tudjanak jönni belőle, ne akadjanak meg az éleknél. Itt talán század mm-es belógásról van szó, de a gyűrű élettartamát csökkenti, de arra mindenképpen elég hogy brutál csattogó hangja legyen a motornak.
- friss fúrás után a 66 km-rel a 8 bar megfelelő. A véglelges kompresszió úgyis akkorra alakul ki, mikor a gyűrűk a hengerfallal összekoptak, olyan 1000-1500 km után érdemes megmérni majd.
- mikor fent volt már a henger (benne dugó, gyűrűk, csapszeg, tűgörgő és persze a két seeger-gyűrű a dugóban), próbaképpen feltetted a hengerfejet és megmérted egy mondjuk egy 2 mm vastag forrasztóónhuzallal az ú.n. "présrést". Ez a dugótetető széle és a hengerfej széle közötti rés felső holtponton. A könyv is azt írja, hogy ezt a rés 0,9 és 1,2 mm közé kell belőni a külömböző vastagságú hengerfejtömítések variálásával. Ha rés nagyobb, mint 1,2mm, akkor a kompresszió kisebb, mint lehetne, ha a rés 0,9 mm-nél kisebb, akkor ebben a résben öngyulladás keletkezhet ami a motor kopogását, a csapágyak drasztikus terhelését és persze teljesítménycsökkenést eredményez. Én olyan 1 mm-re törekednék.
- A hidegen csörgést -szerintem- az okozza, hogy a dugó átmérője a szoknyánál kisebb (pl egy ütés miatt) és amikor a dugó billen, a szoknya üti a hengerfalat, melegen a dugó tágul, az a billenés útja, és az ütés hangja csökken. Ennek szerintem nincs gyakorlati jelentősége, hacsaknem annyi, hogy a picit nagyobb billenés miatt a gyűrűk is billennek.
És még a gyújtásig el sem jutottunk.
Ha levetted a forgó és állórészt, majd visszaraktad, akkor minden esetben gyújtást kell ellenőrizni / állítani, mert egész extrém ertékekre tud változni ilyenkor. Ha most raktad össze a null km-es blokkot, akkor ne is menj vele, amíg a gyújtást nem állítottad be a felső holtpont elé mondjuk 2,6 mm-re. Az gyári érték 2,5 és 3 mm között van, de mivel bejáratósan úgysem fogod 5000-ig pörgetni, az alső értékre kéne állítani.
Amúgy túl nagy előgyújtásnál biztos kopog, de túl kicsinél nem hiszem, hogy csörög, inkább csak gyenge, és nagyon melegszik, az meg bejáratósnak nem jó.
Szóval sok-sok feltétele van annak, hogy egy motor legalább mechanikailag jó legyen. És akkor még mindig ott van a karburátor és a kipufogó.
Honnan is indult el az egész projekt ?
A 150-es ETZ csak 90-et ment 4-esben, 5-ben meg lassult gyári áttétellel ?
Peti74
Én arra tippeltem volna hogy kevés anyagot kap a motor, az alacsony benzin szint miatt. És nem a lehülést kellet megvérni hanem a karbi feltöltődését. Nekem is NGK 8-as gyertyám van de ez túlságosan melegszik. Szegény keveréket mutat, pedig a fogyasztás előírás szerinti, vagy halványan több. Szerintem a gyártó nem jól lötte be a megfelelő típust, mert minősége kiváló.
levebdel
Jocó10
Köszi, de már megszereztem a közelben egy sráctól a fogaskerekeket!
Nem kell valakinek egy P10-es Pannónia papírok nélkül?
Üdv mindenkinek!
A tömítés hiány okozhat galibát. lecsökkenti a hézagot, beleverhet a fejbe a dugó, bár ez extrém eset. De ha levon a javító készlet 0,3-as tömítését, hozzáadod a dugó előforduló 0,2-0,3 hibáját és a henger eredeti hasonló eltérését, az új fölső tömítés eltérését is, akkor egy-egy milimétert játszhat előre föl le. Ezért kell mérni!Ha lecsökkent akkor korai gyújtás okozója lehet, főleg ha most próba képpen megnöveled az előgyújtást is... Saccra állítani nehéz, de az előgyújtást inkább csökkentsd. Amúgy meg Peti nem azt mondta hogy hagyd ki a tömítést oszt biztos jó lesz. Le kell mérni! Megszakítós a gyújtásod?
1 tapasztalat hátha vki okul belőle:
Régóta küzdöttem a 250es ETZ-m túlmelegedésével. Vmi eletromos baj okozhatta, mindenféle dolog cseréjével próbálkoztam, gyújtáskapcsoló, trafócsere, de semmi eredmény. Az általam is szupernek tartott NGK B8 ill B9 HS gyertyákkal vitézül is ment, a nyári melegben, harapott, mint az állat és prímán fogyasztott, amig ment. Amint levettem a gázt megállt és csak lehűlés után volt hajlandó menni ismét. Most Oregon N17C gyertya van benne, s bírja a meleget a tempót mindent. Nem tudom mi ebből a tanulság, de vmi biztosan van:D Létezne hogy az NGK ennyire nem lenne jó? Pedig nem 1 gagyi márka.....
Eladó 2 db irányjelző, kicsit sportmotoros kivitelű, 12V 23W os izzóval működik. Mellé adok még 2 db ot alkatrésznek+2 égőt.
Képet nem tudom hogy lehetne ide betenni, így akit érdekel annak küldök róla emailban. Irányár 3.000 Ft.
Hali Andrej!
Szerintem csak mérd meg a dugattyú és a hengerfej közötti hézagot, mert nekem is volt hasonló problémám, és ott volt a kutya elásva. Lehet hogy csak kell az a hengertalptömítés?
Gabi
Ez így van.A jómúltkorában beszéltem aPetivel pont erről, mikor nem volt senki a boltban éppen.Azt mondta, hogy jól keresnek a futárok, de szarnak a motorra.Megy, ameddig megy.Aztán ha megadja magát valami, akkor összetákolják, hogy még elguruljon valameddig.Aztán legfeljebb eladják.És veszik a következőt.Viszont alkatrészből kizárólag a legolcsóbbat veszik.
Vezérlés jó. Úgy csináltam ahogy Peti írta. Nem kellett szilárd tömítés a henger alá. A dugó felső éle alsó holtponton az átömlőkkel van egyvonalban. Csapszeg meg görgő is szorosabban illeszkedett mint a régi kopott. Akkor valszeg a gyújtás lesz. Majd meg is próbálom. Még életemben nem állítottam gyújtást. Először annyit próbálok, hogy egy árnyalattal magasabbra veszem az előgyújtást, mert ha jól tudom a kicsi előgyújtásnál csörög, a nagynál kopog. (régen a Babettámon kopogott)
8 bar jó 66km után? Fog még javulni?
Köszi motomen!
A bambi mintha ezt emlitette volna szociturán.A futároknak jo a szar is a jo cuccra meg nemigen van kereslet igy hát lassan nem is lesz.Dugo kapcsán jött szoba ez.
A trafot nem védi bizti illetve azt kifejezetten nem csak a többi fogyasztoval együtt.Az aksi - meg + van biztosítva.A W.R C.S konyv azt irja 15A biztik de sztem csak 16ost kapsz.Az jo.Nem jo azokkal jáccani bár volt hogy én huszforintot raktam oda és ugy mentem.
Hello! a Ts -em kapott egy uj aksit, és az ősszes vezetéknek kicseréltem a saruját, és megcsiszoltam a csatiját,és most nagyon furin megy! Vmi lett a gyulytással! nem ugy huz ahogy eddig ,többet pörög,és nem halad. Instabil az alapjárat, és az indulás is. Ja ,és megfortitódott a lámpa ,refi kapcsoló ! nemtom hogy hogy ,de ha lenn van akkor van rerin ,és ha fenn akkor van világitáson! eddig ez forditva volt!
ÉS még egy kérdes! Mekkora bizti kell az aksi ,és a trafóhoz? kettő van egymás mellett, én ugy tudom hogy 8-as! Hát az van, és igen melegszik a bizti!
Nagyon gáz, mert pénteken idnulok a Simsonálisra kaposvárra! Segitsetek hogy mi lett az én igen megbizható, stabil kis gépemmel!!!! ???
Köszönök mindent!
Nem kell azt enned, választhatsz. De csinálhatod magad az alkatrészt. :)
A sisakkal az volt a baj hogy huzatos, mert nem zár tökéletesen. Robira jó, meg védi a fejed, de hosszú távon nem oké. Éppen ezért kellett az új sisakot vennünk!
Nem is az a nagy baj, hogy rá kell kérdezni, hogy tényleg jó-e. A nagy baj az, hogy van amiből nem is lehet rendeset kapni. Pl féklámpagomba, vagy kuplunglamella. Előbbiből remény sincs rá hogy olyat vegyél, ami egy hónapnál tovább bírja. A kuplunglamellát meg egy hétre ígérték (lehet hogy ez a 4kelemen volt), és nem kétszeres, hanem tízszeres áron, de végül nem is bírtak hozni.
Azt meg végképp nem értem, hogy hogyan tud a kisiparos megélni abból, hogy a kuplung fődarabját annyira mérethibásan készíti el, hogy össze sem lehet szerelni. Van olyan hülye, aki nem viszi neki vissza, vagy nem kéri vissza az árát?
Pedig elég sok MZ rohangál az utakon ahhoz, hogy ha csak a jó alkatrészeket venné meg mindenki, akkor lenne utánpótlás elérhető áron, mert megérné gyártani, vagy a törököktől behozni azt ami működik.
Bele kéne írni az MZ klub szabályzatába, hogy szar alkatrészt nem veszünk, és ha ilyet ránksóznak, visszavisszük.
Szar sisakot árulni meg BTK-ba ütközik, kivéve ha mindenkit lebeszél róla. Akkor meg minek tartja? Olyan sok öngyilkos hajlamú ember vásárol nála?
(Félreértés ne essék, Futár szerintem is nagyon korrekt, más b*sz fel agyilag: hogy négymilliárd légy szart eszik, és ezért nekem is azt kell.)
Futár Petinél ez van. Mindeki az olcsó alkatrészt veszi, ezér automatikusan azt adja. Persze ha kérdezed hogy ez a legjobb-e akkor elmondja hogy szar, és előkerül a pult alól a spéci cucc. Én is azzal kezdtem neki hogy szivat egy harmadik fokozat. Erre elővett egy príma cuccot. Igaz kétszeres az ár, de azóta mint a Schaffhausen működik. Meg igy beszélt le a CMS -vagy milyen- sisakról. Szerintem ez korrekt.
Nem olvastam még végig, hogy mi volt a max 5000-es fordulatra a megoldás. Kb egy hete nekem is ez volt. Bambi rávilágított, hogy az elektronika szabályoz le:) A tippek között a trafó, a kondi és a pipa szerepelt. A pipa volt a bűnös. Nem szorította rendesen a gyertyát, és 5000 körül lerázódott. Vettem új pipát, és azóta jó. A pipavétel is érdekes volt. Mondom a futárnak, hogy kéne pipa. A kezembe nyomott egyet. Kérdem hogy ez jó-e. Azt mondja, hogy szar. Kérdem, van-e jó pipa. Azt mondja, van, és már veszi is elő...
Az azért már érdekes, hogy a bótos arra van kondicionálva, hogy kérdezés nélkül a szart adja. Ez nyilván nem véletlen, mert mindenki a szar, de olcsó alkatrészeket keresi rajta. Ezért nincsenek normális alkatrészek" nincs elég fizetőképes kereslet.
Ha leszedted a generátort akkor sicc vissza gyorsan gyújtást állítani! Ezt hogy hagyhattad ki? :O Hengerfej alatt mértél hézagot? A görgőt és csapszeget belepróbáltad a szembe, összerakás elött?
Sziasztok.
Összeraktam a mocit. (henger/dugócsere)
Már első indítástól kezdve hülye csörgő hang jön a blokk környékéről valahonnan. Ezidáig nem sikerült beazonosítanom, hogy honnan. A csörgés 3-4 km után talán a melegedésnek köszönhetően abbamarad, de addig minden fordulaton megvan. 10-15 perc leállás után újra csörög. A blokk nem lett széthúzva. Új dugót, csapszeget meg felsőszem tűgörgőt kapott. Ja, és nem hagytam benn a 13as kulcsot. :)
A generátor oldali szimmering cserélve lett. Lehetséges, hogy elállítódott a gyújtás és ettől csörög, vagy kizárt, mert a komplett állórész le lett szedve? A gyújtás hibáját nem zárja ki, hogy a csörgés a melegedéssel megszűnik?
A rugalmas motorfelfüggesztést is megnéztem, meg a berugószerkezetet is de minden rendben van, a motor meg csak csörög tovább. Amúgy jól megy, így nem hiszem hogy hatalmas lenne a probléma de baromira zavar, most nincs más gondja a gépnek.
Válaszokat köszönöm.
Tartom a tippet, találkoztam ilyennel, Bár ott új villa volt benne, de szorult a tengelyen. Aztán emiatt elgörbölt és ezt produkálta. Nem azonnal jelentkezett csak összerakás után pár kilométerrel. Szerintem ez lehet a gond.
Nem természetes, de nem is csoda! Mennyit gyakoroltad? :) A kapcsolás amúgy könnyű vagy akad?
üdv
az természetes, ha nem tudom üresbe tenni a gépet járó motor mellett? (csak akkor megy, ha hatalmas a szerencsém, vagy valami nagy csoda történik. szinte mindig csak álló motornál jön össze.)
mint pl. ha üresben van a motor és az 1-es és a kettes közötti mozgása
Ismerős hiba. Ha eltekintek a fityeg megjegyzéstől akkor: Két tippem van, vagy a 3. villája görbe mert nem cserélték ki felújításkor vagy a tengelyen szorul.
Mit jelent a fityeg nálad?
Sziasztok! Van egy etz250-em.
Az a baj vele, hogy melegen 2-esből 3-asba
néha nem megy (olyan mintha nem érne bele a fogaskerék v. nemtom), és csak fityeg, de másodjára jó. Ha agresszívan kezelem, akkor meg pöpec. Állítólag fel lett újítva, de én nemtom. Bár kezd talán javulni.
thx
Köszi, csaner a címet, meg a félórai munkát. üdv
Drisa
Helo
Levettem a tekercset próbalámpával megnéztem és vezeti az áramot.Megnéztem azt is hogy az egyik kábel végére tettem a próbalámpát a lámpa kábelját pedig a tekercs alatt levő fémre hogy nem-e húz át,de nem.De töltés az nincs.A fesszab.is tönkretud menni? Mert nincs beégve csak valamennyire be volt ázva,nem-e a szigetelések nem jók mert lehet hogy öszzezárja a vízkő.
ETZ 250 De Luxe km-óra és fordulatszámmérő párban eladó. Irányár:10.000 Ft
Szeva csaner!
Azt nem tudom, hogy kompatibilis-e, de ha a Szundi363 által hirdetett cuccra gondoltál, nos arról lekéstél :O)))
Hello mindenki!!
Az alkatrészbörze fórumon árul valaki ETZ 250-re elektronikus gyújtást az jó a kis ETZ-re?
Előre is köszi!!
Ervin
Hello drisa!!
Egy félórámba került mire megtaláltam mivel én is tervezek egy látogatást!!
ALAPJÁRAT Motorkerékpár-alkatrész kereskedés
Budapest III. Vasút sor 35.
(Békásmegyer)
(06-1) 240-9079
06 20 544-6478
Nyitvatartás:
H-P: 10-18
Szombat: 10-14
Üdv:Ervin
Hello Kobra!
A fékkel kapcsolatban tudok mondani valamit. Szedd szét a féket, fúlyasd ki belőle a ferodolport, majd törd le a fékpofák keréktengellyel párhuzamos éleit /rövid élek/. Elég hegyes, tehát kb 30 fokos szögben csináld meg a letörést. Egyszerű reszelővel szépen meg lehet csinálni.
Gabi
Hali motomen.
A főtengely axiális irányban mozdul 1 mm-t, de úgy tudom hogy ez még normális, mert ez oldalirányban nincs úgy hézagolva mint az ETZ főtengely. Radiális irányban egy minimális, talán 0.1 - 0.2 mm-es játéka van. A dugó második túlméretes.
Hello!
elvileg mit kell mennie egy TS 125 nek (nagyon jó állapotban) 2 személlyel utazóba? És az elvilegi fogyasztása? 3-4L?
Mit lehet kezdeni az első dobfékkel mikor lekezd esni az eső? mert nekem akkor mindig hirtelen fog ,és satuba! ami igen veszélyes!
most csütörtökön indul 2 ember föld körüli turára! az indulás a Hősök-teréről lesz! Csütörtök reggel 8 órakor! És onnan még a banda (aki akarja) le is kisérheti őket Makóig! ott hagyják el kicsiny hazánkat ,és csak 2007 jun-jul. érkeznek meg!
Én ott leszek a TS -emmel! remélem látok ott még több MZ-st, ETZ-st!
MZ-s bajtársak!
Valaki kérem mesélje el nekem mekkora a korrekt guminyomás egy 250-es tz heidenau abroncsaiban. Előre is köszi !
helló!
egy másik topikban volt szó az óbudai Alapjáratról. Valami bontó, vagy alkatrészbolt? Merre van az pontosan, hátha én is találnék némi nekemvalót! kösz
Az mit jelent hogy a főtengely alig mozdul valamit? Az a dugó amit vettél az második túlméret?
Ezer egynehány asszem, de lehet még annyi se?!
Sziasztok!
A véleményetekre lennék kíváncsi. Egy 250-es TS MZ-m van alapméretes hengerrel és gyári főtengellyel. Elég gyenge már a motor. Sikerült szereznem egy gyári második túlos dugattyút hozzá való gyűrűkkel. A főtengely alig mozdul valamit. Na most a kérdésem az lenne, hogy szerintetek megcsináltassak hozzá egy főtengelyt, vagy jó lesz még a gyári. Ha megcsináltatom akkor milyen hajtókart rakassak bele? A választ előre is köszi.
Gabi
http://kep.tar.hu/simson1
Itt van pár kép a vasamról, most lőttem őket:)
Mikor megvettem már szétszedtem, és volt egy kis válla a hengernek de nem volt vészes, meg a kompesszió se volt egy huuuude valami, akkor meggyűrűztem, mostmár elég jónak mondható! Mennyibe fájhat egy alap 125-ös dugo?:)
Zsolt
Zsolt
Szedd szét és nézd meg a hengert, ha szép sima, nincsenek meghúzások benne akkor bőven elég az uj dogó is, hozzá illő gyűrükkel.
Lehet hogy igazad van a fúrással kapcsolatban, csak tudod nem tudom mennyire ba***ta szét a hengert ez a megpiszkált dugó, nincs 1 hónapja hogy vettem a gépet, kaptam hozzá egy sport dobot is, gondolom ezzel használta az előző tulaj, szívesen meg is válnék tőle :)) Ha valakit érdekel szóljon! Nagyon szép állapotban van, de nekem nem kell.... :)
Zsolt
Természetesen fel, akkár 6-7000rpm-re is kimegyül .... ezért is állok értetlen a dolog előtt:()
Zsolt
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|