hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

pandagyik
válasz erre | email2005-06-26 18:29:09
egy
sorszám: 6999 (32374)

 
 
motomen
válasz erre | email2005-06-26 16:23:45
Jó meg fa*a ha az ember megcsinálja rendesen az kelei csodáját, de tökéletes sosem lesz. Tegnap Grazból hazafelé azt látom hogy lóg az indexem. Letörött! Bakker, gyorsan felragasztottam hogy a gendermarie ne kössön bele, mert azt is észre vettem hogy a forgalmi otthon maradt... Megheggesztettem , de megnéztem a párját is, az is el volt repedve. A nemrég beszerzett féklámpa kapcsolá már most szar. Hihetelen hogy 1500km és dobhatom ki! Viszon egy sógor megbámulta. Egy endurós kolegát kérdeztem hogy merre ven haza, mert Graz térképet sem vittem. Erre kérdezi hogy ez egy "emcett"? Igaz azt nem tudtam leolvasni az ábrázatáról hogy most szörnyűlködik, vagy csak csodálkozik. :)
sorszám: 6998 (32367)

 
 
emcett
válasz erre | email2005-06-26 15:28:34
Sziasztok!
Tudja vki, hogy BAMBIT hogyan lehet elérni? A listán már rég láttam és szükségem volna a segítségére, mert olvastam egyszer vmi olyasmit itt, hogy lada fúvókából csinált MZ BING karburátorba főfúvókát. Nekem ez nem jött össze, nem tudtam hasonlóságot felfedezni az említett fúvókák közt, ezért érdekelne, hogy csinálta, különösen, hogy nekem is ilyen kéne mert az enyémet túlfúrtam. Bambi, ha olvasod reagálj!
Köszi.
sorszám: 6997 (32363)

 
 
tesho
válasz erre | email2005-06-25 23:26:34
A Szerviz menüpont alatt van egy cikk a hátsó rugóstag (köze sincs semmilyen teleszkóphoz) felújításáról,amit szerénységem követett el.
Próbáld ki,hátha megúszod a drága vásárlást..
sorszám: 6996 (32344)
(előzmény: ADDI, 2005-06-25 22:03:33)

 
 
ADDI
válasz erre | email2005-06-25 22:03:33
Nagyon sürgős, úgy látom :O)))))
Miért akarsz drága pénzen újat venni? A használt sokkal jobb vétel, igaz, lehetnek hiányosságai, amelyek azért jó eséllyel kiszűrhetők.Én egy pár jó állapotú használtat vettem 5 rugóért. Az új darabja 11 körül van, ha jól tévedek.
sorszám: 6995 (32342)
(előzmény: zsolti1977, 2005-06-25 20:39:29)

 
 
zsolti1977
válasz erre | email2005-06-25 20:39:29
sziasztok!tudnátok nekem olyan Bp-i,vagy Szombathelyi üzletet mondani ahol kapok a 250-es etz-hez hátsó telót!köszi
sorszám: 6994 (32338)

 
 
herrwatt
válasz erre | email2005-06-25 20:35:28
Sziasztok! Jó állapotban lévő 250-es ETZ-t szeretnék venni. Van rá 90000 Forintom. Ha valaki ilyen árfekvésben tud, akkor az email címemre légyszi írjon. (herrwatt@freemail.hu) Előre is köszi!!
sorszám: 6993 (32337)

 
 
zsolti1977
válasz erre | email2005-06-25 20:29:43
sziasztok!tudnátok nekem olyan Bp-i,vagy Szombathelyi üzletet mondani ahol kapok a 250-es etz-hez hátsó telót!köszi
sorszám: 6992 (32336)

 
 
zsolti1977
válasz erre | email2005-06-25 20:29:23
sziasztok!tudnátok nekem olyan Bp-i,vagy Szombathelyi üzletet mondani ahol kapok a 250-es etz-hez hátsó telót!köszi
sorszám: 6991 (32335)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2005-06-25 18:38:11
monibu!

Cseréld le az első fogaskereket egy foggal kisebbre! Az szokott segíteni az erőtlenségen. Bár ez azér elég durva, hogy 110-ről 80-ra esik vissza. 4.-ben mekkora fordulaton vagy 110-nél? Nekem az ETZ 250-em 5.-ben kb 5200 ford./perc-en van 110-nél.
sorszám: 6990 (32332)
(előzmény: monibu, 2005-06-25 15:35:38)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-06-25 16:14:06
létezik .
ki kell égetni , de az hazavágja a krómozást és nem biztos , hogy segít .
mit jelent részletesen : "Szétszedtük a mocit, minden mindenhol rendben" ?
sorszám: 6989 (32326)
(előzmény: monibu, 2005-06-25 15:35:38)

 
 
tesho
válasz erre | email2005-06-25 15:45:40
Nem tűntem el,még élek;-)
A motorom is megvan,egyre szebb és jobb:-)
Kb 3 hét múlva szocitúra!
sorszám: 6988 (32324)
(előzmény: veszprémiki, 2005-06-24 15:15:44)

 
 
monibu
válasz erre | email2005-06-25 15:35:38
Sziasztok!

Következő problémámmal nem tudok mit csinálni:
250 ETZ-t 4-ben meghúzom 110-ig, majd 5. fokozat és a sebesség visszaesik 80 környékére! 5-ben nagyon gyenge! Miért lehet ez? Szétszedtük a mocit, minden mindenhol rendben, de a kipufogóhoz nem fértünk hozzá. Létezik, hogy a kémény annyira el van kormosodva, hogy az folytja meg a motort?

Segítségeteket köszönöm!

Üdv!
monibu
sorszám: 6987 (32321)

 
 
pumukli
válasz erre | email2005-06-25 15:20:05
Találkoztam egy dologgal az akkumulátorfedő alatt, amit a 150-esen nem volt. Így néz ki (a fekete doboz). Mi lehet ez?
sorszám: 6986 (32318)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2005-06-25 02:32:55
Én elhiszem! Sőtt:
Mult tavasszal ugyanígy jártam a Rigámmal (Nekem is beleért a dugattyú a hengerfejbe), csak én leszartam a hangot amit csak akkor hallottam ha a gyertya nem volt benne és erősen megtekertem a gépet. Mentem vele vagy 200-300 Km-t aztán egyre gyengébb lett, majd csak nyélgázon akart menni. Aztán egyszer elindultam Fótról (ott lakom) Ezzel a Rigámmal a Szocialista Gyöngyszemek tavaszi Seregszemléjére(2004) egyben első Rigás találkozó és Újpest központ után negy csörömpölés a blokkból, közben majdnem blokkoló hátsókerék. Csak néztam, hogy mi van. Kuplungra gyanakodtam, nagy nehezen szétszedtem az utcán!!, de nem az volt. Otthon szétszedve a blokkot csodálokztam el: A dugattyú tetejének szélén élesen kivehető vájat, a hajtókar csapágy kb 2 mm-t lógott a főtengelyen. Egy tűgörgő KERESZTBEN ÁLLT!! Brutális pusztítás. Azóta sokkal jobban ügyelek, hogy jól legyen összerakva és ne legyenek furcsa zajok. :DD
sorszám: 6985 (32306)
(előzmény: Andrej, 2005-06-25 00:41:08)

 
 
motomen
válasz erre | email2005-06-25 01:37:38
Tanító bácsi, eleget térdeltem a sarokban, felkelhetek?
Legalább azt mond meg melyik volt az a szaki aki akivel dolgoztattál!
sorszám: 6984 (32303)
(előzmény: Andrej, 2005-06-25 00:41:08)

 
 
Andrej
válasz erre | email2005-06-25 00:41:08
Akkor kezdem.

Motomen!

"Szépen fényesen tartotta a tetőt, meg furcsa csettegő hangja volt de ment, viszonylag sokáig" Ugyanez van nálam is. Legalább te megértetted. Hála az égnek. A palástot elírtam. Gömbfelület megfelel az uraknak vagy dugótető simán?

Peti74!

"Beleért a dugó a hengerfejbe ? Na, nee. Ezt még ostyával sem veszem be..."
Amit írtam, annak a valóságtartalmába légy oly jó, és ne köss bele, mert úgy van. A pajszeres hasonlat nem állja helyét. Mondottam, minimális helyen ért hozzá és csak egy félkörívben (elől). Ennek mikéntjét inkább hagyjuk. Akkor vettük észre, hogy ez adja, mikor a gyújtásnál a főtengelyt épp a felső holtponton át fordítottuk. Kulccsal egy alig érezhető akadás volt. Mielőtt a gyújtást megnéztük volna, az ismerősöm is meghallgatta (aki annak előtt 250essel nyomta) és nem tulajdoníott a zörgésnek komoly problémát. (A, szóval ő is akkor balfasz mint én mi?) Hogy mentem vele, való igaz hiba volt, ellenben mire beértem a városba, a csörgés (bocsáss meg ÜTÉS) !!!teljesen!!! megszűnt. Talán ezért hagytam.
A dugó Berta, nem hasonlítgattam semmit. Amúgy gyakorlatilag az összes további kérdésedre megadtam már korábban a választ. Annyit tudok, hogy az előző Bertával (125ös) egymagas volt. Henger: 150es 0km-es. Értelemszerűen alapméret. Dugó 4 százados. !!!Van központosító válla!!! Hézagmérőm nincs, hogy rugalmas-e, nem tudom, őszintén szarok rá. Meg arra is, hogy ez is az is kisipari, meg hogy minden mérethibás vagy én vagyok ügyetlen vagy mindkettő. Éppenséggel nem vagyok szerelő, nem is készülök annak. Ellenben motorozni óhajtok. Csapszeget lehűtöttem, kézzel nyomtam be a helyére egy másikkal.

"És mi az, hogy az ablakok gyárilag le voltak törve ?" Gondolom most már érted.

Amúgy engedj meg pár tapasztalati megjegyzést. Anno rengetegszer volt szó a 25ös hengert 150esre fúrásának mikéntjéről. Namármost nemtudom melyik ürge mondta hengertalpat pasztával, hengerfejet csak úgy... Neki úgy jó lett, nekem megy így se. Viszont! A váll eltűnését eleddig senki nem forszírozta, noha a hengerfej még vállal is tud egy kicsit mozogni. Amit motomen mondott megoldást az biztos tökéletes, de melyik az a szerencsétlen esztergályos aki neked ezzel annyi szarakodik hogy ilyen perselyt tesz bele megy olyat? A 25ös furata 52. A 150esé 56. A váll talán alig több mint 2, de ez nem biztos. Teljesen igazad van: vagy eltűnik a váll (ami talán a jobbik eset) vagy hártyavékony lesz, ami nemhiszem hogy túl jó. A kérdésem ehhez: a korom, ami ezen az eltűnt részen van, nyilván kőkeményen égésből származik. Amennyiben ez a rész eltűnik, akkor mi a hóhér fogja ezt a terhelést fel? Szóval a jó kis öntvény...?
Aztán. Mindenki bizonygatta, hogy a 25ös meg a 150es henger egy és ugyanaz a furatot leszámítva, meg hogy nem kell nagy ügyet csinálni belőle, mert semmiség meg a TSZ esztergályosa megoldja. Nagy lófaszt, épp most magyaráztuk el a bizonyítékokat. Tovább. Még nem beszéltünk a hengerfejről. Ahol a rést mérjük, az a része kúpos. a széle lefelé lejt. Ergó minél szélesebb dugót kap, annál közelebb lesznek, azaz simán megtörténhet hogy összeér. (hehe meg is történt) Amit nem tudok az az, hogy a 125ös és a 150es hengerfeje megegyezik-e, de ezek szerint biztos hogy nem. Aztán itt röhögtem el magam. Okoskák azt írják/mondják, hogy esztergáljunk le a hengerfejből mert úgy fasza lesz, kompresszió is megnő, hűha. Miből kérem? A persely kilógó részén így is úgyis fel fog ülni. Ha meg abból is leveszel, akkor ott vagy mint én. Vettem az agyamat és gondolkodtam kicsit. Ha radikálisan csökkentjük az égésteret, szerintem nem sok az eredmény. Pont mert kétütemű ugye résvezérléses. Magyarul a többlet egyszerűen kiszuszog a kipufogócsatornán oszt basz6od.

A barom szerelő meg azt mondja, hogy szedjünk le a hengertalpból mert jobb lesz a kompresszió. Érted: szerelő külön nagy üzlettel modern motorokhoz és modern műhellyel. És ilyen baromságot mond. Meg korábban egy hozzászóló, aki azt írta, állandóan megeszi a kompresszió miatt a felsőszem tűgörgőt. (15barra saccoltál) Nevetséges. Tuti nem ettől ment tönkre, ekkora kompresszió még egy dízelnek is elég lenne.


Én nem mondom, lehet hogy ez a kis közjáték betett a főtengelynek vagy bármi másnak, de nem hinném hogy nagyon. Azóta amúgyis van már más problémám, amivel nem traktállak benneteket, ugyanígy leszek a soron következőkkel is a továbbiakban. Ugyanis ahogy sokan megállapítottátok már, interneten keresztül elég nehéz más motorját összerakni, okosnak lenni annál könnyebb.

Köszönöm az eddigi segítségeket és elnézést az "ötpercesért"!

Andrej
sorszám: 6983 (32299)

 
 
motomen
válasz erre | email2005-06-25 00:17:43
Nagyon katány! Meg sem érdemled! :)))) Azt vigyázz rá. Vegyél rá nagy lakatot nehogy eltolja valaki!
sorszám: 6982 (32294)
(előzmény: pumukli, 2005-06-24 23:29:25)

 
 
pumukli
válasz erre | email2005-06-24 23:29:25
Sziasztok!

Megvan az új motorom!! Íme!

Komáromból, 170 km-ről hoztam haza. 50 km után megálltunk tankolni, és utána hiába próbáltam beindítani. Kiderült, hogy a hengerfejben a menet meg van szakadva s a gyertya szinte lötyög. A környéken nem vállalták el a javítást, bontott hengerfejet nem találtunk, újat pedig 7,5K-ért kínáltak.
Maradt a sufnimódszer: pillanatragasztóval rögzítettük, így sikerült vele hazajutni, itt meg már meg tudom javíttatni valahogy.

Erősebbel még nem mentem, de a 150-eshez képest óriási a különbség! Kicsit meg voltam szeppenve mikor a próbakör után leszálltam róla, nem számítottam ilyen jóra! :-)

1991-ben helyezték forgalomba. Ha lehet hinni az óra állásának, mindössze 13800 km van benne. Külsejét tekintve vannak apróbb hiányosságai, de idővel szépen kicsinosítom majd, egyelőre a belseje a fontosabb.
sorszám: 6981 (32289)

 
 
pelvis
válasz erre | email2005-06-24 21:14:32
20.000 az összeg, vagy lefelejtettél egy nullát? Amúgy elég lenne, ha szétnéznél az internetes apróhirdetések között. Ennyiért egy rohadtat se kapsz kb.
sorszám: 6980 (32283)
(előzmény: viktorka87, 2005-06-24 19:38:25)

 
 
viktorka87
válasz erre | email2005-06-24 19:38:25
Teljesen fel van újítva.Új gyűrű, dugó henger,csapszeg.Minden új.Szerintetek úgy is megéri???
sorszám: 6979 (32280)

 
 
viktorka87
válasz erre | email2005-06-24 19:36:51
Üdv

Szerintetek egy Mz ts 125 megér 20000-et úgy hogy még szinte új mert csak 500 km van benne ???
sorszám: 6978 (32279)

 
 
tike
válasz erre | email2005-06-24 17:58:05
Üdv!

tike.xw.hu

letoltes menu alatt

tike
sorszám: 6977 (32276)
(előzmény: R.Gábor, 2005-06-24 16:36:13)

 
 
R.Gábor
válasz erre | email2005-06-24 16:36:13
Hali!

Tud valaki 125-ös Etz-hez robbantott motor rajzot!
Sürgős lenne köszi!
sorszám: 6976 (32271)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2005-06-24 15:15:44
Füredi van. "Tesho", bár mostanság nem nagyon ír ide. :(

Kicsieréltettem a lamelláimat. Azóta tökig be kell húzni a kart, hogy szétkapcsoljon a kuplung. Tök furcsa érzés. :))

meg raktam fel új elsőgumit a repedezett öreg helyett. teccik a mintája, meg a kis kiálló gumipöckök :))
sorszám: 6975 (32265)
(előzmény: Árix, 2005-06-24 14:38:06)

 
 
Árix
válasz erre | email2005-06-24 14:38:06
Üdv mindenkinek!!
vannak köztetek Siófoki mz-sek?
választ elöre is kösz
haligali
sorszám: 6974 (32262)

 
 
csikdoktor
válasz erre | email2005-06-24 12:48:15
Sziasztok !
250 -es ETZ -hez keresnék sportkipufogót, sportkormányt és versenypályára való gumigarnitúrát.Kecskemét környékén lenne jó de Budapest még belefér.

Köszi előre is.
sorszám: 6973 (32251)

 
 
Soma69
válasz erre | email2005-06-24 12:22:12
Na jó odaadom 2ért is csak vki szabadítson meg tőle:)
sorszám: 6972 (32249)
(előzmény: Soma69, 2005-06-23 12:24:46)

 
 
emcett
válasz erre | email2005-06-24 12:21:37
Sziasztok!
Tudja vki, hogy BAMBIT hogyan lehet elérni? A listán már rég láttam és szükségem volna a segítségére, mert olvastam egyszer vmi olyasmit itt, hogy lada fúvókából csinált MZ BING karburátorba főfúvókát. Nekem ez nem jött össze, nem tudtam hasonlóságot felfedezni az említett fúvókák közt, ezért érdekelne, hogy csinálta, különösen, hogy nekem is ilyen kéne mert az enyémet túlfúrtam. Bambi, ha olvasod reagálj!
Köszi.
sorszám: 6971 (32248)

 
 
motomen
válasz erre | email2005-06-24 01:48:05
Tolkien 74 Péter: Gyűrük ura 4. Az Mz-k szövetsége :)))))
sorszám: 6970 (32231)
(előzmény: peti74, 2005-06-24 01:01:04)

 
 
motomen
válasz erre | email2005-06-24 01:38:50
Az illesztő váll eltűnik, mert max milis sorja maradna belőle. Ezt úgy szokták orvosolni gépműhelyben hogy kiesztergálnak felül a perselyből 10mm hosszan és egy persely darabot tesznek bele, ami ugye kilóg új illesztő vállként a tetején. Ezzel együtt fúrják fel a henger. Ezt a darab szintény öntvény gyűrű és meleg hengerbe kell préselni hogy ott is maradjon.
Azért továbbra is érdekelne Andrej tollából hogy hogy van ez a palástal! :)
Én is találkoztam oylannal ami lehetelnyit bele éret. Szépen fényesen tartotta a tetőt, meg furcsa csettegő hangja volt de ment, viszonylag sokáig. Aztán mondtam hogy told be és nézzük meg. Igaz hogy utána nemsokkal főtengelyes lett, pedig az tényleg nem olyan sokat futott.
Tényleg Andrej! Hol csinálták a gépmunkát és kitől van a dugó, már nem csak gyártó de ki adta el neked?!
sorszám: 6969 (32229)
(előzmény: peti74, 2005-06-24 01:01:04)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-06-24 01:01:04
MI VAN, Andrej ?!
Beleért a dugó a hengerfejbe ? Na, nee. Ezt még ostyával sem veszem be.
Én már hallottam olyat amikor beindítottuk (10 mp-re) és a dugó tényleg beleért a hengerfejbe és olyat is amikor a dugó szoknyája érte el a kartert (de azért még átfordult), olyankor az embernek nincs kedve hozzáérni a gázhoz és növelni a fordulatszámot. Vegyél egy használt vagy törött hengert és kezd el lendületesen ütögetni egy félkilós kalapáccal, de egy nagyobb pajszer is megteszi. Nna tessék, pont olyan hangja van. Ez nem csörgéshang, ez ütés. Kemény, határozott és hangos. Nem gondolom, hogy ezzel a motorral te 200 km-t mentél, mert ahhoz teljesen süketnek kéne lenned. Arról nem is beszélve, hogy a hajtókar sem szereti, ha beékelik valahová percenként ezerszer.
Arról nem is beszélve, hogy miért szűnt volna meg melegen ? Amikor a motor kezd melegedni, elsőnek úgyis a dugattyú dagad és nyúlik meg a csapszegtől felfelé is. Persze nyúlik a hajtókar is, csak az nem olyan jelentős. Biztos vagy benne, hogy beleért ??

A magyar dugó pontosan milyen gyártmány ? Berta ? Mennyibe került ?
összehasonlítottad a régi (de legalább DDR) dugóval ? Régi csapszeggel összeillesztetted a kettőt egymás mellé, hogy kiderüljön, mennyivel magasabb/rövidebb/hosszabb esetleg az a kisipari csoda?
Ki fúrta azt a hengert? Mennyit kért érte (csak azért mert 4 mm az legalább 4 fogás a hengerfúrón, egyszerre nem lehet ekkorát fúrni)? Hány századra illesztette (ez fontos)? Illesztette egyáltalán ?
A gyűrű milyen ? Magyar (nyilván)? Rideg vagy rugalmas ? Össze tudtad hajtani a gyűrűt annyira, hogy a két vége átfedésben legyen legalább 3-4mm-t ? Szereléskor mennyi volt a gyűrűhézag ? Belepróbáltad-e a natúr gyűrűket a hengerbe felrakás előtt, hogy megtudd ? A csapszeget hogy tetted bele ? Célszerszámmal ? (ide már egy 8x120-as, hosszan menetes csavar + két jó nagy alátát és egy anya is célszerszámnak minősül, ha jól használják). Esetleg belütötted, úgy hogy közben valaki a másik oldalon a samuval "rátartott" ?
Sok-sok-sok-sok kérdésre kéne tudni a választ, hogy okosat lehessen mondani.

És mi az, hogy az ablakok gyárilag le voltak törve ? Belefúrtak egy 52-es hengerbe egy 56-os furatátmérőt (körben 2 mm-t vettek ki a perselyből) és az ablakoknak nem voltak élei? Gondolkozz. Azt max a fúrás után csinálhatták (és akkor le a kalappal előtte, hogy kérdezés nélkül megtették), amennyiben egyre gondolunk.

Csak a félrértés elkerülése végett: a dugó palástja, a dugó hengeres oldalának felületét jelenti (ezért a palást felülete oldalirányban végtelen).
Ahogy én értelmeztem azt akartad írni, hogy a dugó sarka (körben) nem fut párhuzamosan a hengerfurat peremével ? Mert az elég gáz. És akkor mindjárt meg kell kérdeznem, hogy alsó holtponton melyik oldalon stimmelt a vezérlés, mert a fentiek értelmében mindkét odalon ugye nem stimmelhet, hacsak nem gyurmából van az dugatyú.
Nem akarok okostojának látszani, de szerintem ha egy 56mm átmárőjű, mondjuk 6 cm hosszú dugattyút egy 6 század mm-re illesztett (56,06-os) furatban teljesen elbillentünk, a dugó sarkának legmagasabb és legalacsonyabb pontja közötti külömbség nem vehető észre.

Amúgy ha a dugó felülete nem egyenletesen és persze egyidőben kapja az égés frontfelületét, az a dugó billenésével és persze megintcsak erős csörgéssel jár.
Ja, igen. Ilyen mértékű fúrásnál nem tűnt el az illesztő/központosító váll a persely tetején ? A 125-ös hengert nem ismerem annyira, de ha akkora a központosító válla, mint a 150-eseké és 250-eseké, akkor az a központosító váll eltűnt a fúrásnál. Ekkor a hengerfejet semmi nem központosítja, néhány mm-t simán elcsúszhat bármelyik irányban, mert a tőcsavarok ugye "lötyögnek" a lukjaikban. Én ugyanebben a cipőben járok, csak a fúrás 250-ről 300-ra történt, a hengerfej szerelésnél elcsúszott (előre olyan 2,5 mm-t), és a robbanások forszírozták a dugó billenését. Már ennek is elég durva hangja volt. A kérdést úgy oldottam meg, hogy a tőcsavarok mellé kis alulemezből hajtottam négy kis "csövet" ezek "központosítják" a hengerfejet a tőcsavarfuratok segítségével. Ha a váll eltűnt, ezt a megoldást javasolhatom.
Az igazi megoldás persze egy új központosító váll eszterglása lenne a hengerbe, a soron következő 300-as már így készül (és marha kíváncsi is vagyok rá),de azért esztergályos legyen a talpán, aki ez bevállalja.
(vazze, megint regény lett:)

Peti74
sorszám: 6968 (32228)
(előzmény: Andrej, 2005-06-23 22:58:47)

 
 
motomen
válasz erre | email2005-06-24 00:48:05
Kicsit értetlen vagyok. Hogy van ez a palás, meg hengerpersely história? Mi mire áll keresztben és honnna derült ki?
sorszám: 6967 (32227)
(előzmény: Andrej, 2005-06-23 22:58:47)

 
 
Andrej
válasz erre | email2005-06-23 22:58:47
Na sziasztok!

Megvan as hiba oka: leszedtem a hengerfejet, és látható, hogy a dugó egy pár cm-es íven beleér a hengerfejbe, az adja a csörgő hangot. Szerencsére minimális a kopás, így szntem a henger meg dugó is ok. A henger pasztával van fenn, így jött ki a vezérlés. (Peti74) Ott csesztem el, hogy nem mértem meg a rést. Csakhogy!!! A dugó palástja nem párhuzamos a hengerpersely tetejével, így a sima hengerfejjel sem, azaz keresztben áll kissé. Namármost ez a főtengely derékszögelésének hibája? Bambi azt mondta, hogy a főtengely teljesen fasza, nyugodtan futhat tovább. Yoko főtengely van benne. Szumma szummárum szerintem a ludas a magyar dugó, mert korábban ilyen problémám nem volt, noha addig szilárd hengertalptömítés is volt.


Namármost Peti az a kérdésem, hogy az, hogy a dugó ilyen módon kissé keresztben áll, az a későbbiekben hosszú távon jelenthet-e komoly hátrányt, esetleg az alkatrészek élettartamának lerövidülését? Mert már nem akarom leszedni, ha egyszer rendesen összeraktam.
Gyertyakép jó. így karbi rendben viszonylag. Dugótető, hengerfej enyhén kormos. Ablakok gyárilag le voltak törve.
Gyújtást beállítottuk.

Honnan is indult el az egész projekt ? - Jó kérdés.
Onnan indult, hogy a 25ös TZ nem ment csak negyedikben 90et, ötödikben meg csá volt. Onnan jött a 6 baros kompresszi. Onnan a fúrás, onnan meg megint a 6 baros kompresszió. Elegem lett, így 150esre magam összeraktam, és most vagyunk itt. Teljesítményét tekintve most sokkal jobb, rendesen megy ötödikben, hideg/meleg állapot között nincs az a hatalmas "híd" mint régen volt. Még csak alig 200km van benne, így nem húzom neki nagyon. (max 4000-4500)

Holnap reggel veszek egy hengerfejtömítést, beleteszem, kipróbálom, így biztos jó lesz.
Ja meg még annyi a baja, hogy ha kettesből teszem üresbe, akkor nem gyuillad ki a lámpa, ellenben ha egyesből, akkor igen. Ez mitől van?

Köszönöm a válaszokat!
sorszám: 6966 (32220)

 
 
pelvis
válasz erre | email2005-06-23 21:21:23
üdv
vennék mz ts 125 delux-kompatibilis kilóméterórát
sorszám: 6965 (32217)

 
 
Bikergery
válasz erre | email2005-06-23 19:13:58
Sziasztok!
Eladó 1db ETZ250 membrános henger+módosított dugattyú (alig használt a cucc)
A membrán RD350-ből származik, lemez lapkás. A henger 3. túlméretes. A dugattyú+gyűrük teljesen újak.
Ár:10,000 Ft
sorszám: 6964 (32206)

 
 
Soma69
válasz erre | email2005-06-23 16:04:08
Én is tippeltem sokmindenre, de ezt a dolgot csak meleg nyári napokon produkálta, kevés benzin meg hidegben is kevés:)Még mindez tetéződött azzal is hogy rákapcsolt világítással hajlamosabb volt a leállásra, innen gondoltam, hogy vmi villamossági gebasz lehet . Én is amondó vagyok hogy az NGK kiváló gyertya (a trabantban prímán helytáll) de ez a hőérték ide kevés de 9esnél magasabbat meg nem ismerek belőle.
sorszám: 6963 (32192)
(előzmény: motomen, 2005-06-23 12:41:39)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-06-23 13:07:40
Andrej.
- Ha az új csapszeg az új tűgörgővel kicsit még jobban is szorul, mint ami benne volt, akkor nem valószinű, hogy az adná a csörgő hangot.
- Ha nem kellett szilárd tömítés a henger alá, mert így jött ki egymagasságban a dugó éle és a felömlő alja, akkor mindenképpen pasztázni kell a hengertalpat, méghozzá valami tutira benzinálló anyaggal.
- Miután feltetted a dugót a hajtókarra (gyűrűk nélkül) kipróbáltad, hogy alsó és felső holtpontokon könnyedén "billen" előre-hátra a dugó ? mert ha igen, az jelenti azt, hogy a hajtókar és dugó palástja derékszöget zár be a hengertalppal, ergo a dugó nem feszül egyik oldalra sem, a gyűrűk is pont derékszögben állnak a hengerpalásttal, összekopás után meglesz a jó kompresszió egyik feltétele.
- Mielőtt végleg feltetted a hengert a felömlők és kipufogónyílás ablakainak élét "letörted" ? Ez alatt azt értem, hogy a fúrás után az ablakok széle körben éles lesz, ezt illik egy kis reszelővel vagy bowdenköszörűvel kb 45 fokban, legalább 0,5 mm-en lereszelni, hogy az ablakok előtt elhaladó gyűrűk, amikor "beletágulnak" az ablakba, ki is tudjanak jönni belőle, ne akadjanak meg az éleknél. Itt talán század mm-es belógásról van szó, de a gyűrű élettartamát csökkenti, de arra mindenképpen elég hogy brutál csattogó hangja legyen a motornak.
- friss fúrás után a 66 km-rel a 8 bar megfelelő. A véglelges kompresszió úgyis akkorra alakul ki, mikor a gyűrűk a hengerfallal összekoptak, olyan 1000-1500 km után érdemes megmérni majd.
- mikor fent volt már a henger (benne dugó, gyűrűk, csapszeg, tűgörgő és persze a két seeger-gyűrű a dugóban), próbaképpen feltetted a hengerfejet és megmérted egy mondjuk egy 2 mm vastag forrasztóónhuzallal az ú.n. "présrést". Ez a dugótetető széle és a hengerfej széle közötti rés felső holtponton. A könyv is azt írja, hogy ezt a rés 0,9 és 1,2 mm közé kell belőni a külömböző vastagságú hengerfejtömítések variálásával. Ha rés nagyobb, mint 1,2mm, akkor a kompresszió kisebb, mint lehetne, ha a rés 0,9 mm-nél kisebb, akkor ebben a résben öngyulladás keletkezhet ami a motor kopogását, a csapágyak drasztikus terhelését és persze teljesítménycsökkenést eredményez. Én olyan 1 mm-re törekednék.
- A hidegen csörgést -szerintem- az okozza, hogy a dugó átmérője a szoknyánál kisebb (pl egy ütés miatt) és amikor a dugó billen, a szoknya üti a hengerfalat, melegen a dugó tágul, az a billenés útja, és az ütés hangja csökken. Ennek szerintem nincs gyakorlati jelentősége, hacsaknem annyi, hogy a picit nagyobb billenés miatt a gyűrűk is billennek.
És még a gyújtásig el sem jutottunk.
Ha levetted a forgó és állórészt, majd visszaraktad, akkor minden esetben gyújtást kell ellenőrizni / állítani, mert egész extrém ertékekre tud változni ilyenkor. Ha most raktad össze a null km-es blokkot, akkor ne is menj vele, amíg a gyújtást nem állítottad be a felső holtpont elé mondjuk 2,6 mm-re. Az gyári érték 2,5 és 3 mm között van, de mivel bejáratósan úgysem fogod 5000-ig pörgetni, az alső értékre kéne állítani.
Amúgy túl nagy előgyújtásnál biztos kopog, de túl kicsinél nem hiszem, hogy csörög, inkább csak gyenge, és nagyon melegszik, az meg bejáratósnak nem jó.

Szóval sok-sok feltétele van annak, hogy egy motor legalább mechanikailag jó legyen. És akkor még mindig ott van a karburátor és a kipufogó.
Honnan is indult el az egész projekt ?
A 150-es ETZ csak 90-et ment 4-esben, 5-ben meg lassult gyári áttétellel ?

Peti74
sorszám: 6962 (32181)
(előzmény: Andrej, 2005-06-23 02:07:25)

 
 
motomen
válasz erre | email2005-06-23 12:41:39
Én arra tippeltem volna hogy kevés anyagot kap a motor, az alacsony benzin szint miatt. És nem a lehülést kellet megvérni hanem a karbi feltöltődését. Nekem is NGK 8-as gyertyám van de ez túlságosan melegszik. Szegény keveréket mutat, pedig a fogyasztás előírás szerinti, vagy halványan több. Szerintem a gyártó nem jól lötte be a megfelelő típust, mert minősége kiváló.
sorszám: 6961 (32180)
(előzmény: Soma69, 2005-06-23 12:30:54)

 
 
viktorg1eg4
válasz erre | email2005-06-23 12:39:57
levebdel

Jocó10

Köszi, de már megszereztem a közelben egy sráctól a fogaskerekeket!

Nem kell valakinek egy P10-es Pannónia papírok nélkül?

Üdv mindenkinek!
sorszám: 6960 (32179)

 
 
motomen
válasz erre | email2005-06-23 12:34:22
A tömítés hiány okozhat galibát. lecsökkenti a hézagot, beleverhet a fejbe a dugó, bár ez extrém eset. De ha levon a javító készlet 0,3-as tömítését, hozzáadod a dugó előforduló 0,2-0,3 hibáját és a henger eredeti hasonló eltérését, az új fölső tömítés eltérését is, akkor egy-egy milimétert játszhat előre föl le. Ezért kell mérni!Ha lecsökkent akkor korai gyújtás okozója lehet, főleg ha most próba képpen megnöveled az előgyújtást is... Saccra állítani nehéz, de az előgyújtást inkább csökkentsd. Amúgy meg Peti nem azt mondta hogy hagyd ki a tömítést oszt biztos jó lesz. Le kell mérni! Megszakítós a gyújtásod?
sorszám: 6959 (32178)
(előzmény: Andrej, 2005-06-23 02:07:25)

 
 
Soma69
válasz erre | email2005-06-23 12:30:54
1 tapasztalat hátha vki okul belőle:
Régóta küzdöttem a 250es ETZ-m túlmelegedésével. Vmi eletromos baj okozhatta, mindenféle dolog cseréjével próbálkoztam, gyújtáskapcsoló, trafócsere, de semmi eredmény. Az általam is szupernek tartott NGK B8 ill B9 HS gyertyákkal vitézül is ment, a nyári melegben, harapott, mint az állat és prímán fogyasztott, amig ment. Amint levettem a gázt megállt és csak lehűlés után volt hajlandó menni ismét. Most Oregon N17C gyertya van benne, s bírja a meleget a tempót mindent. Nem tudom mi ebből a tanulság, de vmi biztosan van:D Létezne hogy az NGK ennyire nem lenne jó? Pedig nem 1 gagyi márka.....
sorszám: 6958 (32177)

 
 
Soma69
válasz erre | email2005-06-23 12:24:46
Eladó 2 db irányjelző, kicsit sportmotoros kivitelű, 12V 23W os izzóval működik. Mellé adok még 2 db ot alkatrésznek+2 égőt.
Képet nem tudom hogy lehetne ide betenni, így akit érdekel annak küldök róla emailban. Irányár 3.000 Ft.
sorszám: 6957 (32174)

 
 
gabi80
válasz erre | email2005-06-23 11:00:39
Hali Andrej!

Szerintem csak mérd meg a dugattyú és a hengerfej közötti hézagot, mert nekem is volt hasonló problémám, és ott volt a kutya elásva. Lehet hogy csak kell az a hengertalptömítés?

Gabi
sorszám: 6956 (32164)
(előzmény: Andrej, 2005-06-23 02:07:25)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-06-23 02:17:51
Ez így van.A jómúltkorában beszéltem aPetivel pont erről, mikor nem volt senki a boltban éppen.Azt mondta, hogy jól keresnek a futárok, de szarnak a motorra.Megy, ameddig megy.Aztán ha megadja magát valami, akkor összetákolják, hogy még elguruljon valameddig.Aztán legfeljebb eladják.És veszik a következőt.Viszont alkatrészből kizárólag a legolcsóbbat veszik.
sorszám: 6955 (32154)
(előzmény: pandagyik, 2005-06-23 00:43:26)

 
 
Andrej
válasz erre | email2005-06-23 02:07:25
Vezérlés jó. Úgy csináltam ahogy Peti írta. Nem kellett szilárd tömítés a henger alá. A dugó felső éle alsó holtponton az átömlőkkel van egyvonalban. Csapszeg meg görgő is szorosabban illeszkedett mint a régi kopott. Akkor valszeg a gyújtás lesz. Majd meg is próbálom. Még életemben nem állítottam gyújtást. Először annyit próbálok, hogy egy árnyalattal magasabbra veszem az előgyújtást, mert ha jól tudom a kicsi előgyújtásnál csörög, a nagynál kopog. (régen a Babettámon kopogott)
8 bar jó 66km után? Fog még javulni?

Köszi motomen!
sorszám: 6954 (32151)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-06-23 00:43:26
A bambi mintha ezt emlitette volna szociturán.A futároknak jo a szar is a jo cuccra meg nemigen van kereslet igy hát lassan nem is lesz.Dugo kapcsán jött szoba ez.
sorszám: 6953 (32138)
(elözmény: magwas, 2005-06-22 21:41:47)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-06-23 00:36:35
A trafot nem védi bizti illetve azt kifejezetten nem csak a többi fogyasztoval együtt.Az aksi - meg + van biztosítva.A W.R C.S konyv azt irja 15A biztik de sztem csak 16ost kapsz.Az jo.Nem jo azokkal jáccani bár volt hogy én huszforintot raktam oda és ugy mentem.
sorszám: 6952 (32136)
(előzmény: Kobra1, 2005-06-23 00:29:35)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2005-06-23 00:29:35
Hello! a Ts -em kapott egy uj aksit, és az ősszes vezetéknek kicseréltem a saruját, és megcsiszoltam a csatiját,és most nagyon furin megy! Vmi lett a gyulytással! nem ugy huz ahogy eddig ,többet pörög,és nem halad. Instabil az alapjárat, és az indulás is. Ja ,és megfortitódott a lámpa ,refi kapcsoló ! nemtom hogy hogy ,de ha lenn van akkor van rerin ,és ha fenn akkor van világitáson! eddig ez forditva volt!
ÉS még egy kérdes! Mekkora bizti kell az aksi ,és a trafóhoz? kettő van egymás mellett, én ugy tudom hogy 8-as! Hát az van, és igen melegszik a bizti!
Nagyon gáz, mert pénteken idnulok a Simsonálisra kaposvárra! Segitsetek hogy mi lett az én igen megbizható, stabil kis gépemmel!!!! ???
Köszönök mindent!
sorszám: 6951 (32135)

 
 
motomen
válasz erre | email2005-06-22 23:38:45
Nem kell azt enned, választhatsz. De csinálhatod magad az alkatrészt. :)

A sisakkal az volt a baj hogy huzatos, mert nem zár tökéletesen. Robira jó, meg védi a fejed, de hosszú távon nem oké. Éppen ezért kellett az új sisakot vennünk!
sorszám: 6950 (32124)
(elözmény: magwas, 2005-06-22 23:28:45)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu