:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Jól emlékszel, a fúvókaméretek mértékegységével van itt némi kis zavar.
A fúvókákat általában századmilliméterben jelölik, tehát pl. egy 125-ös fúvúka 125 század, azaz 1,15 mm.
Tizedben nem szokták megadni, akkor jönne ki az említett 20-as, ami 2 mm.
A tűszelep, modelltől és évjárattól is függően az ETZ-ben 175 és 200 lehet, magyarám 1,75 és 2 mm lyukkal.
Mindig a nagyobbat használom, ha cserélni kell.
Szóval, századmilliméterben gondolkodjunk, ha pl. az alapjárati 55, akkor a furata 0,55 mm, a főfúvóka 135, az 1,35 mm, indító 70, az 0,7 mm stb.
Néha a tűszelep méretét mm-ben adják meg, (autókarbiknál sokszor), ebben az esetben a fent említett két méret 1,75 és 2,00 mm, de tizedben nem jelölik, akkor lenne 17,7 vagy 20, de ezt a jelölést nem használják.
Bocsi, ha hosszú lettem kicsit.
üdv.: R
70-es főfúvókával a 125-ös mekkora végsebességre képes?
Nem emlékszem hogy lenne 20-as fúvóka ETZ-ben, de amúgy van minden fúvókám hozzá. Tűszelepem kompletten van amúgy.
Abban valami egészen nagy, inkább 200-as fúvókára emlékszem.
Sziasztok nincs valakinek elfekvőben lévő mz etz 250esbe való 20-as fúvóka ami a tűszelepnél van?
Sziasztok!
MZ Trophy Es/1 125-150 - hez keresek eladó hátsó új, vagy jó állapotban levő lengővilla tengelyt.
Köszönöm.
Nah, erre nem gondoltam, látszik hogy van még mit tanulnom :D
Dehogy lesz orr nehéz!
Kiegyensúlyozza a betonvasból készült csomagtartó rendszer.
A rozsdamentesség sem szempont, mire az a cső elrohad, hol lesz már az MZ...
A vízvezetéktől orr nehéz lesz a TS :)
Alapvetően a húzott acélcső is jó (amiből eredetileg is csinálták) csak az rozsdásodik, ha nincs rendesen kezelve. Házilag a rozsdamentes anyagok olcsóbbak mint egy rendes krómozás. A rozsdamentes anyagok közül meg a krommolibdén való ilyen helyre, mert könnyű, erős, rugalmas.
Ha űrtechnikával akarnék vakítani azt mondanám titánból csinálom. Éppen most ajánlottak fel egy tömör titánrudat megvételre, de egyrészt rohadt drága, másrészt az űrhajó építést jövőre halasztottam :D
Méghogy krómmolibdén...
Vízvezetékcső. Még jobb, ha használt és belülről egy kis vízkővel meg van támogatva.
Mikor ott a példa, hogy a sima cső vagy 10 éve bírja, akkor ez az erőforrások elpazarlása amit csinálsz! :-D
Mellesleg évek óta hallom a Morától, hogy ki akarja cserélni, mert kényelmetlen.
Igen, láttam már vízvezetékből motorvázat is, de én inkább igényeset szeretnék :)
A vízvezeték amúgy borzalmasan gagyi vas. Akkor már minimum krómmolibdén csőből csinálnám, de venni egyszerűbb.
Vízvezetékcső 1/2".
Lásd a Mora motorján.
de persze ratbike-é az elsőbbség
Az egyenes kormány nekem is tetszik, kevésbé biciklis a kinézete, de az órákat megtartom.
Ha van valakinek elfekvő egyenes TS kormánya vevő vagyok rá.
Szia!
Nekem tetszik mind a kettő,de valamiért az egyenes kormány és a lámpába épített kilométeróra vonz.De még a fene tudja.
Magyarul alap(standard) kormánnyal szeretnéd...Szerintem kényelmesebb a De Lux kormány, de te tudod...;)
Teknőc
Az előző hozzászólásomhoz természetesen még lámpatököt is adom.
Sziasztok!Köszönöm a válaszokat,akkor csak óvatosan egyek majd vele.Csak az alakja miatt vettem meg,meg azért mer rendszám és forgalmi is van hozzá.Kicsit össze kéne rakni,de majd a telet eltöltöm vele.
Jó lesz a rövidebb túrákhoz.
Hol lehetne órás lámpafejet szerezni? és egyenes kormányt? ha lenne valakinek cserébe én adnék forimérőt órát tartókat és kormányt.
Igazad van, egy TS250-et is szeretnék.
Vagy egy Pannoniát, de arany árban mérik és annyira meg nem jó az.
Egyébként még én is gondolkodtam rajta hogy rosszabb időkre elférne egy, főleg h nem rég hirdettek nekem papirok nélkül egy 85ös TSt olcsóért... De fölöslegesen nem akarok bevásárolni, 3 már így is elég :D
Szia!
Mikor az enyém 125-ös volt gyári beállítással, akkor 70-75 km/h volt motorikusan. Ekkor 3,2L/100km körül evett. Ez neki az igazi, persze, kisebb távon akár jobban is mehetsz vele, de 90-nél többet sose. Még röviden se, 100km/h felett már szétesik.
De ~75km/h-val szépen eltúráztam vele.
Nézelődős, egyszemélyes kis túrákra kiváló.Főleg Belföldön.
A motoromnak ma már 150-es a szíve, meg van még jó pár változtatásom így többet bír, erősebb. De ha nem kellett volna furatnom, és nem lett volna balesetem, akkor maradt volna 125-ös. Jól ment nekem úgyis.
Teknőc
Ne tetézd, inkább vegyél egy másik Mz tipust, legyen abból is:)
A múlt hónapban vettem egy katonai Ts-t, papírokkal, irányítóbottal, kannával, cakk-pakk.Még üzemképtelen, a pincében várja a feltámadást, de annyiért igazán nem hagyhattam ott..:)
A 125-ös hengerből és a jobbik alkatrészekből vitrin és vizsgablokk lesz.
A 150-es hengerből meg az élvezet :)
Valahol még vannak burkolataim is, azokat lefestem, oldtimer bézs színre, az eredeti narancs idomokat, meg szintén élvezkedésre és vizsgára teszem félre....lehet hogy kéne még egy TS :))))
Akkor még nem lesz vitrinmotor?:)
Ha már TS. Sikerült egy komplett blokkra való alkatrészt még összeszedni, a meglévő mellé.
Néhány kopott dolgot kell csak cserélni, meg esztergálni néhány apróságot és lesz egy jó tartalékom, arról nem is beszélve, hogy mennyi hely felszabadul a pincémben :D
80-at gond nélkül bírja, kb. 90 vége.
70nél már jól is fogyaszt.
Sajnos a beszerezhető alkatrészek minősége sok kívánni valót hagy maga után, ezért nem érdemes hajtani. Nekem még gyári cuccokkal bírta a tartós 100-at 150-re fúrt hengerrel, de az utángyártott alkatrészeket széttépi. Persze ilyenkor fogyasztást nem nézek :))
Az enyém igazán keveset 70-nél evett, és szépen ment, a 80 már egy kicsit erőltetett volt, de azt vedd figyelembe, hogy az én önsúlyom nagy.A 250-es is nagyon megérzi a súlyt, hát még a kicsi.Ha normál súlyú vagy( úgy tudom M.o-on ez 84kg), akkor bírnia kell a 80-at.Ha a 250-re teszek egy nagy hátsó dobozt, már az is nagyon fogja, az oldalsódobozokkal pedig majdnem olyan lesz mint egy jó erős 125-ös:)
Én 70-80 körül szoktam igazán hosszú távra menni, 90et is bírja de a 125ös nem arra való... szerintem.
Sziasztok!
Vettem egy ts 125 öst, igaz szétszedve,de arra lennék kíváncsi hogy utazóban mennyit lehet vele menni.
Tulajdonképp, hosszú távra szeretnék vele menni.Mi az a sebesség ahol nem esik szét?
Akkor is közelebb vagy hozzá mint én!Én csak motorozni szeretek,a javítás csak kényszer! Abból élek amit tőletek összeszedek a hülye kérdéseimmel,és ami irodalmat még fel lehet találni ez ügyben!
Olaj álló szilikonpasztát használok ilyen helyre, de igazából a vastagabb papír is jól tömít, ha nincs sérülés a tömítő felületen.
A motorozás és szerelés nekem csak hobbi.
Amúgy radar műszerész vagyok Ferihegyen, de elég szerteágazó az érdeklődési köröm.
Ha rákattintasz a bal oldalon a "Motor versenyzés" vagy a "Vezetéstechnika" témakörökre, akkor az ott lévő cikkek nagy részét én írtam :)
Nem lötyög,most volt fúratva,a főtengely felújítva és ujj csapágyakat is kapott!Sérülés nincs rajta! 417 km van benne azóta hogy összeraktam.Esetleg a tömítő sapka alá lehet nem a legjobb papír tömítést raktam!Elfogyott itthon a klingeritem de majd vágok alá ujjat!Most viszont sima szimering van benne!A tanácsodat köszönöm,megfogadom!Pontosan neked mi is a szakmád? :D
A lötyög, az elég erős szó. Inkább azt kellett volna írnom, hogy így 30 év felett van már egy kis játéka. Az "O" gyűrű még tömít, nincs gondom vele, de biztos hogy kap már terhelést rendesen.
Egyébként mi MZ-sek ne jajgassunk, van olyan is, ahol egyáltalán nincs ott semmilyen tömítés.
Most nem is jut hirtelen eszembe melyik ez a motor.... :-)
Főtengely nem lötyög?
Nincs sérülés azon a felületen ahol a szimeringgel érintkezik?
Esetleg nem vájt kicsi gödröt a kopás?
Porvédős szimeringet ajánlok, és áztasd be olajba egy nappal előre, és úgy tocsogó olajjal rakd be. Ha kopott a főtengely, úgy tedd be a szimeringet, hogy ne a kopásra essen a tömítő él. Pl, az olajtér felé fordítva is berakhatod, esetleg vékonyabbat veszel.
Ha nem sima a felület én fel is szoktam polírozni a főtengelyt ahol érintkezik a szimeringgel, persze nem tükrösnek kell lenni, csak simának és fém tisztának. Szerintem már ez önmagában jelentősen növeli az élettartamot, legalább is más ipari alkalmazásokban duplájára növelte az üzemidőt fém-műanyag súrlódása esetén.
A berúgó nem lötyög hála az istennek!Én eddig nem gondoltam hogy o gyűrűből ennyi fajta van! Utóbbi időben nekem a gagyi jutott,de most már tudatosan fogok választani!Szétkaptam és most is elkopott és kemény,törik!Viszont az is gond hogy benzin került az olajba,felhígult és megemelkedett az olajszint is!Gondolom újra kell tömítenem a főtengelyt!De itt a tél és lesz rá időm!Mire indul a szezon addigra kész is lesz! :D Csak az a baj hogy piszok messze van a tavasz!!!
Viszont ha lötyög, akkor a tömítés sem megoldott O gyűrűvel.
Szimmering kicsit nagyobb szabadságot adna, illetve léteznek olyanok ami direkt nagy tengelymozgást enged.
Pl. a traktorom vízpumpájában volt olyan szimmering, hogy csapágyban már golyó sem volt, de a vizet még mindig nem eresztette :)
Mondom, méret után csináltass. Ne vegyél, mert az nem lesz jó.
Ez csak természetes... :-)
Az enyém "sajnos" most nem folyik, úgyhogy nem próbálom ki.
Ha az alu kopott, és lötyög a váltó/berúgó tengely, akkor terheli szerintem az O gyűrűt.
Gyárilag persze nem, de például az én legfiatalabb MZ-m is pont 30 éves.
Az 3 sor után rámjött egy fetrengve röhögés roham... "disznón nincs o gyűrű" :D
Am nekem már csak a kuplungpálca mellett folyik, nem lehetetlen leküzdeni az olajfolyást, remélem idén télen sikerül...
Persze csak és kizárólag Viton X gyűrűt teszek be ;-)))))
De nincs nyomás. És a terhelést nem a gumigyűrű viseli.
Na mindegy, majd most jól kipróbálom, mert még mindig darabokban van a blokk. Azóta rá sem néztem amióta szétszedtem, dehát tél van, nem érdekelnek ilyenkor a motorok, majd tavasszal amikor már viszket a tenyerem, akkor fogok kapkodni :D
Vitontól függetlenül engem csak az bosszant (persze nem túlzottan) hogy az embereknek gőzük nincs róla miért de ha sokba kerül akkor az biztos jobb. Hogy miben, azt nem tudják, de hát ugye olvasta a fórumon hogy jó, és főleg aki egy kicsit ad magára az csak ilyet tesz bele így nem akar lemaradni. Persze ez után már ő is terjeszti az igét, és bizonygatja hogy mennyivel jobb a drágább XY termék.
Szerintem van ott terhelés rendesen, főleg, ha már lóg egy kicsit a berúgó tengely. Még soha nem jutott eszembe oda x gyűrűt tenni.
De érdekes elképzelés, akár jó is lehet.
Azért nem darázsfészek, de mikor beírtam a Viton szót, tudtam, hogy ez be fog jönni. :-)
Senki nem úgy született hogy tudta ezeket.
Tőlem meg a disznó dögölne meg az biztos :))))
Ha a Praktikerben adnak nem olajálló O gyűrűt azt még megértem, mert ők legfeljebb a vízszerelési anyagoknál árulnak ilyet, azt meg bírja.
De egy autós boltban NBR-nél rosszabb anyagot nem szabadna adni.
Ehhez képest ahogy Attila is mondta még a direkt MZ-hez eladott O gyűrű sem biztos hogy NBR, és még a mérete sem stimmel.
Én is úgy jártam, hogy vettem nagyobbat kissebbet, abból a méretből ami oda kell, de a kisebb az áteresztett, a nagyobb pedig beleszorult.
Szerencsémre a traktorom hidraulikájába a vastagabb kellet, és amit kivettem kopottat az pont jó volt az MZ-hez, így nem eresztette az olajat...azon a helyen :)
Egyébként ha olyan helyen jársz akkor próbálj meg X keresztmetsztű gyűrűt venni, elvileg az jobban tömít és szélesebb hézag tartományban működik jól. Az O gyűrű extrém magas nyomást is kibír, de precízebb illesztést igényel. Viszont ugye itt nincs nyomás, tehát jó lehet az X gyűrű is.
Most nem kekeckedni akarok,de az a helyzet hogy anyagismeretem az nulla!Én nem műszaki ember vagyok!Paraszt!A hagyományos értelemben!A disznón meg nincs o gyűrű!Viszont idáig akár hol vettem o gyűrűt az 2 hónapot jó ha kibírt!Még az sem volt tartós amit az SKF boltban vettem!Ki tudja mien anyagbol vot?Tartósból biztos nem mert az olaj kinyírta!Most viszont tudatosan így ezeken a neveken fogok venni,mindegyikből 1-1 és győzzön a jobbik! :D Ha nem jön be egyik sem akkor még minsíg ott van VGGábor megoldása,és utánna kit érdekel hogy olajos a vas! :D
Ha Waresz nem olvassa akkor nem. :)
Nincs semmi gond, használhatsz vitont is, csak műszakilag nagyon nem indokolt a berúgó tengelyéhez.
Főtengelyhez rendben. Papíron az NBR képességeinek felső tartományában üzemel, de gyakorlatban, MZ esetén tökéletesen bevált. Ha vitont teszel, azzal sem lesz tartósabb, megbízhatóbb, vagy erősebb a motor, mivel nem a szimering használódik el, hanem a csapágyak, és az utángyártott hajtókar.
Én most szedtem szét a kis TS-em. A szimeringek még csak meg sem koptak, nem eresztettek át, pedig már 0,2mm kottyanása volt a főtengelynek és ezt nem szeretik a szimeringek.
Ez is olyan dolog hogy ha hiszel benne akkor jobb lesz tőle a motor :)
Viszint az tény hogy NBR-ből is van többféle minőség. Ezek a fémházas noname cuccok hamar kikerültek a motoromból, de egy normális márkás csapágyboltban vett szimeringgel soha nem volt bajom. Ezért írtam, hogy az SKF akármilyen anyagú is biztosan jó lesz.
Keri!
Darázsfészekbe nyúltam?
Amúgy nekem az NBR is tovább tartott mint a főtengely :)
Ha találsz rajta egy "V"-t akkor igen.
De ha L vagy H van rajta akkor se keseredj el, mert azok is többet tudnak mint egy olcsó viton.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|