:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Ez nem teljesen így van.
Viszont nemrég volt téma, jól kiveséztük, olvass vissza.
Ismét sziasztok! Hát látom, hozzászólás nem érkezett, de közben megoldódott a váltó probléma. Már többen leírták a fórumban és én is belefutottam már évekkel ezelőtt: Az etz-be nem szabad hajtóműolajat (válóolajat) tölteni!Csakis a nagykönyvben előírt 15W40-es motorolajat! A tapasztalatom: 10W40 nem jó (maximum tartós mínuszokban), mert túlságosan híg, nálam menet közben kidobálta az ötös fokozatot. Lábbal kellett tartani a váltókart, hogy hazaérjek Pestről (85km, oda-vissza 170km). Így jártam. A váltóolaj sem jó valamiért, mert nem veszi be a második fokozatot. Amint kimostam a blokkot mosóolajjal és visszatértem az előírt és jól bevált 15W40-es hagyományos motorolajhoz, megoldódott minden probléma. Tegnap voltam Hatvanban (oda-vissza 180km!) és minden jól működött, csak lefagyott a kezem és a térdem helyén egy jégkocka keletkezett, de azért jó út volt! Száraz utat mindenkinek!
Boldog Újévet, dupla nyugdíjat és minimálbért de havonta ötöt Kívánok Mindenkinek!
A segítségeteket szeretném kérni! Tíz évvel ezelőtt teljesen felújítottam egy 150-es etz-t: motorgenerál, váz szinterezése, az új csavarokat galvanizáltattam a rozsda ellen, új lánc, bovdenek, fényezés, stb... Azóta sokat mentem vele és nagyon szeretem. Az váltóolajat is évente cserélem, tavaly új gumikat kapott, szóval törődöm vele. Mivel javítani nem kellett, már azt is elfelejtettem hogyan néz ki a blokk belülről. A hiba: Mostanában nehezen veszi a második fokozatot. Feltolom a váltókart, olyan érzés mintha bevenné, de csak felpörög. Ha megint feltolom a váltót, akkor már hármasban van. Visszafelé veszi a kettest. Szerintetek mi lehet a baja?
Az MZ a téli utak királya! ;)
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/utonjegen-110321
Teknőc
Boldog Új Esztendőt Kívánok minden motoros társamnak. - Gyula-bá
ja, sajnos a 3. fokozat az tipikus ETZ váltó kopásból eredő hiba.
A görgőhöz nem kell széthúzni, az kinn van a kuplung oldalon, a többihez viszont szét kell.
Hali!
Rég jártam erre!
Kellemes, békés ünnepeket kívánok!
Üdv:
Zozy
Köszönöm a gyors választ!
Elsőre ez elég ijesztően hangzik, reméltem, hogy beállítással orvosolható lesz a dolog...igazság szerint ami a legkellemetlenebb az egészben, hogy teljesen mesebeli a probléma, néha jó néha nem, meg, hogy egyedül nem merem széthúzni a blokkot, szóval valószínűleg szerelőnél kezdem a szezont..
Lényegében váltáskor a fogaskerekeket nem te tolod, te csak megindítod a folyamatot a váltó kar tengelyén lévő rugós léptető szerkezettel. Ha jól értem, azt mondod ez jó.
A primer áttétel nagy fogaskereke mögött van egy karon egy görgő, amit egy rugó nekinyom az arretáló dob végén lévő csillagnak. Lényegében ez segít fordítani és az is tartja helyén az arretéló dobot.
Vagy ezzel a görgővel van baj, vagy az arretáló dob szorul a blokkban.
A harmadik sebesség vacakolása pedig arra enged következtetni, hogy hézagolási gond is lehet. Ilyenkor hosszirányban eltolódnak a tengelyek és ezért nehézkes a kapcsolás, illetve kidobja a sebességet. Ha ezt nem jacítod idővel elégeti a léptetővillát is.
Sziasztok!
Szerintetek mire lehet gyanakodni, ha ETZ 250 néha nem veszi be a sebességeket, se fel se visszaváltáskor? Leginkább hármasnál jön elő, de változó, volt már hasonló probléma negyedikben és ötödikben is. A kuplung elég lazára van állítva, nem mindig emel ki jól(állásban egyesbe rakva szinte mindig ugrál), ez okozhatja, vagy valószínűbb, hogy koptak a fogaskerekek? A karnál próbáltam finomhangolni a dolgot, de nem értem el sok eredményt.
Kellemes ünepeket mindenkinek!
Üdv
Minden kedves ügyfelemnek és fórum társamnak
Kellemes karácsonyt kívánok.
Gyula-bá
A 150es 50km/h-t tudott.1:40-es keverek.4ben,5ben ugyanugy 50et tudott.Most nincs rajta muszaki,ezert kerdeztem. Ha lenne,mar kiprobaltam volna a modositasokat.;-)
Ki kell próbálni, de óvatosan.Saccra kb.60 körülire tenném, de mindig fennáll a megszorulás (hőguta) veszélye.Más kérdés az, hogy egyáltalán a nyomaték elegendő lenne-e 5-ben például.Ezért kell próbálni, de ez már nem szabványos üzemnek számít.
üdv.: R
Jól emlékszel, a fúvókaméretek mértékegységével van itt némi kis zavar.
A fúvókákat általában századmilliméterben jelölik, tehát pl. egy 125-ös fúvúka 125 század, azaz 1,15 mm.
Tizedben nem szokták megadni, akkor jönne ki az említett 20-as, ami 2 mm.
A tűszelep, modelltől és évjárattól is függően az ETZ-ben 175 és 200 lehet, magyarám 1,75 és 2 mm lyukkal.
Mindig a nagyobbat használom, ha cserélni kell.
Szóval, századmilliméterben gondolkodjunk, ha pl. az alapjárati 55, akkor a furata 0,55 mm, a főfúvóka 135, az 1,35 mm, indító 70, az 0,7 mm stb.
Néha a tűszelep méretét mm-ben adják meg, (autókarbiknál sokszor), ebben az esetben a fent említett két méret 1,75 és 2,00 mm, de tizedben nem jelölik, akkor lenne 17,7 vagy 20, de ezt a jelölést nem használják.
Bocsi, ha hosszú lettem kicsit.
üdv.: R
70-es főfúvókával a 125-ös mekkora végsebességre képes?
Nem emlékszem hogy lenne 20-as fúvóka ETZ-ben, de amúgy van minden fúvókám hozzá. Tűszelepem kompletten van amúgy.
Abban valami egészen nagy, inkább 200-as fúvókára emlékszem.
Sziasztok nincs valakinek elfekvőben lévő mz etz 250esbe való 20-as fúvóka ami a tűszelepnél van?
Sziasztok!
MZ Trophy Es/1 125-150 - hez keresek eladó hátsó új, vagy jó állapotban levő lengővilla tengelyt.
Köszönöm.
Nah, erre nem gondoltam, látszik hogy van még mit tanulnom :D
Dehogy lesz orr nehéz!
Kiegyensúlyozza a betonvasból készült csomagtartó rendszer.
A rozsdamentesség sem szempont, mire az a cső elrohad, hol lesz már az MZ...
A vízvezetéktől orr nehéz lesz a TS :)
Alapvetően a húzott acélcső is jó (amiből eredetileg is csinálták) csak az rozsdásodik, ha nincs rendesen kezelve. Házilag a rozsdamentes anyagok olcsóbbak mint egy rendes krómozás. A rozsdamentes anyagok közül meg a krommolibdén való ilyen helyre, mert könnyű, erős, rugalmas.
Ha űrtechnikával akarnék vakítani azt mondanám titánból csinálom. Éppen most ajánlottak fel egy tömör titánrudat megvételre, de egyrészt rohadt drága, másrészt az űrhajó építést jövőre halasztottam :D
Méghogy krómmolibdén...
Vízvezetékcső. Még jobb, ha használt és belülről egy kis vízkővel meg van támogatva.
Mikor ott a példa, hogy a sima cső vagy 10 éve bírja, akkor ez az erőforrások elpazarlása amit csinálsz! :-D
Mellesleg évek óta hallom a Morától, hogy ki akarja cserélni, mert kényelmetlen.
Igen, láttam már vízvezetékből motorvázat is, de én inkább igényeset szeretnék :)
A vízvezeték amúgy borzalmasan gagyi vas. Akkor már minimum krómmolibdén csőből csinálnám, de venni egyszerűbb.
Vízvezetékcső 1/2".
Lásd a Mora motorján.
de persze ratbike-é az elsőbbség
Az egyenes kormány nekem is tetszik, kevésbé biciklis a kinézete, de az órákat megtartom.
Ha van valakinek elfekvő egyenes TS kormánya vevő vagyok rá.
Szia!
Nekem tetszik mind a kettő,de valamiért az egyenes kormány és a lámpába épített kilométeróra vonz.De még a fene tudja.
Magyarul alap(standard) kormánnyal szeretnéd...Szerintem kényelmesebb a De Lux kormány, de te tudod...;)
Teknőc
Az előző hozzászólásomhoz természetesen még lámpatököt is adom.
Sziasztok!Köszönöm a válaszokat,akkor csak óvatosan egyek majd vele.Csak az alakja miatt vettem meg,meg azért mer rendszám és forgalmi is van hozzá.Kicsit össze kéne rakni,de majd a telet eltöltöm vele.
Jó lesz a rövidebb túrákhoz.
Hol lehetne órás lámpafejet szerezni? és egyenes kormányt? ha lenne valakinek cserébe én adnék forimérőt órát tartókat és kormányt.
Igazad van, egy TS250-et is szeretnék.
Vagy egy Pannoniát, de arany árban mérik és annyira meg nem jó az.
Egyébként még én is gondolkodtam rajta hogy rosszabb időkre elférne egy, főleg h nem rég hirdettek nekem papirok nélkül egy 85ös TSt olcsóért... De fölöslegesen nem akarok bevásárolni, 3 már így is elég :D
Szia!
Mikor az enyém 125-ös volt gyári beállítással, akkor 70-75 km/h volt motorikusan. Ekkor 3,2L/100km körül evett. Ez neki az igazi, persze, kisebb távon akár jobban is mehetsz vele, de 90-nél többet sose. Még röviden se, 100km/h felett már szétesik.
De ~75km/h-val szépen eltúráztam vele.
Nézelődős, egyszemélyes kis túrákra kiváló.Főleg Belföldön.
A motoromnak ma már 150-es a szíve, meg van még jó pár változtatásom így többet bír, erősebb. De ha nem kellett volna furatnom, és nem lett volna balesetem, akkor maradt volna 125-ös. Jól ment nekem úgyis.
Teknőc
Ne tetézd, inkább vegyél egy másik Mz tipust, legyen abból is:)
A múlt hónapban vettem egy katonai Ts-t, papírokkal, irányítóbottal, kannával, cakk-pakk.Még üzemképtelen, a pincében várja a feltámadást, de annyiért igazán nem hagyhattam ott..:)
A 125-ös hengerből és a jobbik alkatrészekből vitrin és vizsgablokk lesz.
A 150-es hengerből meg az élvezet :)
Valahol még vannak burkolataim is, azokat lefestem, oldtimer bézs színre, az eredeti narancs idomokat, meg szintén élvezkedésre és vizsgára teszem félre....lehet hogy kéne még egy TS :))))
Akkor még nem lesz vitrinmotor?:)
Ha már TS. Sikerült egy komplett blokkra való alkatrészt még összeszedni, a meglévő mellé.
Néhány kopott dolgot kell csak cserélni, meg esztergálni néhány apróságot és lesz egy jó tartalékom, arról nem is beszélve, hogy mennyi hely felszabadul a pincémben :D
80-at gond nélkül bírja, kb. 90 vége.
70nél már jól is fogyaszt.
Sajnos a beszerezhető alkatrészek minősége sok kívánni valót hagy maga után, ezért nem érdemes hajtani. Nekem még gyári cuccokkal bírta a tartós 100-at 150-re fúrt hengerrel, de az utángyártott alkatrészeket széttépi. Persze ilyenkor fogyasztást nem nézek :))
Az enyém igazán keveset 70-nél evett, és szépen ment, a 80 már egy kicsit erőltetett volt, de azt vedd figyelembe, hogy az én önsúlyom nagy.A 250-es is nagyon megérzi a súlyt, hát még a kicsi.Ha normál súlyú vagy( úgy tudom M.o-on ez 84kg), akkor bírnia kell a 80-at.Ha a 250-re teszek egy nagy hátsó dobozt, már az is nagyon fogja, az oldalsódobozokkal pedig majdnem olyan lesz mint egy jó erős 125-ös:)
Én 70-80 körül szoktam igazán hosszú távra menni, 90et is bírja de a 125ös nem arra való... szerintem.
Sziasztok!
Vettem egy ts 125 öst, igaz szétszedve,de arra lennék kíváncsi hogy utazóban mennyit lehet vele menni.
Tulajdonképp, hosszú távra szeretnék vele menni.Mi az a sebesség ahol nem esik szét?
Akkor is közelebb vagy hozzá mint én!Én csak motorozni szeretek,a javítás csak kényszer! Abból élek amit tőletek összeszedek a hülye kérdéseimmel,és ami irodalmat még fel lehet találni ez ügyben!
Olaj álló szilikonpasztát használok ilyen helyre, de igazából a vastagabb papír is jól tömít, ha nincs sérülés a tömítő felületen.
A motorozás és szerelés nekem csak hobbi.
Amúgy radar műszerész vagyok Ferihegyen, de elég szerteágazó az érdeklődési köröm.
Ha rákattintasz a bal oldalon a "Motor versenyzés" vagy a "Vezetéstechnika" témakörökre, akkor az ott lévő cikkek nagy részét én írtam :)
Nem lötyög,most volt fúratva,a főtengely felújítva és ujj csapágyakat is kapott!Sérülés nincs rajta! 417 km van benne azóta hogy összeraktam.Esetleg a tömítő sapka alá lehet nem a legjobb papír tömítést raktam!Elfogyott itthon a klingeritem de majd vágok alá ujjat!Most viszont sima szimering van benne!A tanácsodat köszönöm,megfogadom!Pontosan neked mi is a szakmád? :D
A lötyög, az elég erős szó. Inkább azt kellett volna írnom, hogy így 30 év felett van már egy kis játéka. Az "O" gyűrű még tömít, nincs gondom vele, de biztos hogy kap már terhelést rendesen.
Egyébként mi MZ-sek ne jajgassunk, van olyan is, ahol egyáltalán nincs ott semmilyen tömítés.
Most nem is jut hirtelen eszembe melyik ez a motor.... :-)
Főtengely nem lötyög?
Nincs sérülés azon a felületen ahol a szimeringgel érintkezik?
Esetleg nem vájt kicsi gödröt a kopás?
Porvédős szimeringet ajánlok, és áztasd be olajba egy nappal előre, és úgy tocsogó olajjal rakd be. Ha kopott a főtengely, úgy tedd be a szimeringet, hogy ne a kopásra essen a tömítő él. Pl, az olajtér felé fordítva is berakhatod, esetleg vékonyabbat veszel.
Ha nem sima a felület én fel is szoktam polírozni a főtengelyt ahol érintkezik a szimeringgel, persze nem tükrösnek kell lenni, csak simának és fém tisztának. Szerintem már ez önmagában jelentősen növeli az élettartamot, legalább is más ipari alkalmazásokban duplájára növelte az üzemidőt fém-műanyag súrlódása esetén.
A berúgó nem lötyög hála az istennek!Én eddig nem gondoltam hogy o gyűrűből ennyi fajta van! Utóbbi időben nekem a gagyi jutott,de most már tudatosan fogok választani!Szétkaptam és most is elkopott és kemény,törik!Viszont az is gond hogy benzin került az olajba,felhígult és megemelkedett az olajszint is!Gondolom újra kell tömítenem a főtengelyt!De itt a tél és lesz rá időm!Mire indul a szezon addigra kész is lesz! :D Csak az a baj hogy piszok messze van a tavasz!!!
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|