:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Ehhez a küllős vs. tömör kerék dolgohoz fűznék hozzá 1-2 dolgot. Itt az egészet nem ez dönti el, hanem hogy tölős vagy tömlőnélküli-e a kerék. Létezik küllősben is olyan kivitel, amihez tömlő nélküli abroncs való, persze annál a küllők nem van megoldva felniben a dolog, mint pl az MZ-n, hogy a lukakba vannak beletéve a küllők. A tömör kerék meg technikailag ugyanaz, mint az öntött kerék, ott 1értelmű a dolog.
Ez a dekeftjavító spray nem is rossz 5let. Nekem nincs pumpám a géphez, anélkül vettem ("hála" az ex-tulajnak) s 2 alkalommal is volt első defektem,s csak nagy nehézségek árán tudtam pumpát szerezni, hogy foltozás után mehessünk tovább. Arról nem is beszélve mi meló és mi kosz lett mindennek a következménye. Én is úgy tudom, hogy tömlős kerékhez is használható.
Szia! Szerintem más baj lesz, mert a 150-esembe 4 Ah-sat vettem (nem tudtam milyet kell) és tökéletesen funkcionált vele minden, egyszer sem kellett még feltölteni se. /Egy évig ment az új akksival, utána adtam el./
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne :
Mekkora akksit használtok 125 tz-be?
Nekem 5 Ah-s van és mintha gyenge lenne(pl.nem mennek az indexek alapjáraton),pedig majdnem új az akku,és a töltésem is jó.
köszi
kolinyon
Hi attis!
A levegő útja, lehet hogy túl hosszú, de a defektjavító spraynek köze nincs a levegőhöz... Tegnap hívtak, hogy hozzak haza egy motort, mert defektet kapott.Lusta voltam kötözni, inkább gondoltam kipróbálom az öt éve hurcolt sprayt aminek már régen lejárt a szav. ideje. Hát ez a spray úgy nyomta vissza a helyére a teljesen lefordult gumit a helyére, mint a gumis nagy kompresszora. Ugyanis ha egy gumi lefordul a helyéről, az itthoni levegőrendszerről, (amiről a légkulcs elmegy) nem tudom felfújni, mert kevés a szállított levegő mennyisége. A spray simán felfújta, a lyukon jött ki egy kicsi de az is eltömődött. Ez tömlő nélküli gumi volt, de szerintem, meg többen mondták is már, hogy jó tömlőshöz is. Én is most használtam először, a neve reifen pannenhilfe,márka:start pilot, gyártó: HOLTLLOYD SA, árról fogalmam sincs. Kérdezd meg a gumist, meg a szerelőt, hány sprayt nyomtak már be gumiba...
Nekem a gumis mondta, meg 1 "profi" szerelő, hogy túl hosszú a levegő útja s a kőllőknél el fog szökni a nyomás.
Az hogy külön küllőshöz is van ilyesmi új számomra.
Ennyivel is okosabb vagyok:-)
Neve, márkája, gyártó, ára?
Attis, nem akarok kötekedni, de mér ne lenne hatásos küllős keréknél?
Létezik tömlős, és tömlő nélküli kerékhez való, de hogy küllős kerékhez nem jó??? Akkor csak bizonyos Harley-sok tudják használni? Mer tömör kereke rajtuk kívül nem sok embernek van... Ja, és azt mondják hogy az se gond ha a tömlős gumiba belefújod a tömlő nélküli sprét(habot). És szerintem nem baj hogy utána nem lehet foltozni, én úgy sem vagok a foltozás híve. Nem olyan drága egy belső, hogy megérje, a foltozás nem biztonságos. Szerintem...
Üdv!
Ádi
Szia!
Nos, ez a spray tudtommal küllős keréknél nem hatásos, csak tömör keréknél.
Nagyon hasznos, ha nincs nálad tartalék belső vagy nem akarsz az út mellett bajlódni a szereléssel. Ráadásul a 150-eshez két tartalék belsőt kellene magaddal cipelni az eltérő kerékméret miatt. Egy flakon 2-3 kerék felfújására elég, hatása /állítólag/ "tartós". Hátránya az, hogy később a belsőt már nem tudod újra felhasználni (foltozni).
Hello!
Mi a véleményetek a defektjavító spraykről, mik a tapasztalatok? Vagy defekt esetén muszály "hagyományosan" megjavítani?
Nem írta rosszul. Zener az illető dióda. Cénernek csak ejtjük.
Tisztelt peti 74
Az e-gyujtás-on nem írtad rosszul és céner-nek írják zéner helyett?
Véletlenül?
ha nem elnézést kérek!
Hello Soma69!!!
Nagyon szépen KÖSZÖNÖM!!!
Barati Üdvözlettel:Kovács Ervin
Csaner! Nos összejött, elküldtem a mailt.
Szevasz Csaner!
Megvan a táblázat, ha a net is úgy akarja akkor csatolom a mailhez és elküldöm.
Hi Csabee!!!!
Tudnál Nekem küldeni képeket az ETZ 251-esedről???? Címem: blacktwister@freemail.hu
Megköszönném....
Sziasztok! MZ márkajelzésről keresek képeket, mert a haverokkal pólót szeretnénk csináltatni túrázáshoz.
Ha valakinek van, az légyszi küldje el a következő e-mail címre: herrwatt@freemail.hu
Előre is nagyon köszi!!!
Ja! A linkeknek is örülök!
Üdv mindenkinek: Herr'Watt
Szombathelyen a vizöntő utcában van egy mz-bolt-simson-romet és még sok minden máshozvaló alkatrész is ebben a boltban.
Jónapot minden segítőkész motorosnak!!
Kinek van kis ETZ szerelési könyve melyben található kuplung hézagolási táblázat és eltudná küldeni e-mailban
Nagyon sürgös lenne!!!
Dügörög a nyár a motor meg a garázsban hűsöl:((((((((
Üdv:Ervin
Köszi az infót skacok!
Üdv: Herr'Watt
Addi Ok rendben van , de hová küldjem??:)))
A futár tehet egy szívességet. Ha megoldható, akkor dobd postára légy szíves portósan az indexeket a búrával együtt, vagy ha simán adod fel, akkor mondd meg, hogy mennyi pízt utaljak a számládra. Jobb nem jut eszembe.
Szeva földi! Nos én a hivatali cimedre írtam. Tehát az van, hogy a futár nem vitte el a cuccot, vmiért nem tetszhetett neki a boríték ill mittomén:( Szóval akkor most hogy legyen?? A hátsólámpabúra az a szögletes fajta.
Üdv: Soma
Ember. Neked azért 21-es a szekunder lánc kereked a blokkban, mert 16 colos a hátsókereked. A 251-esen ez az eredeti áttétel. A 250-esen meg a 19-es, mert a hátsó kerék 18 colos. A hátsó lánckerék meg ugyanaz mindkettőn. Csókolom.
Én azt javasolnám, hogy nyugodtan mehet a 25b-esbe a 18-as lánckerék, azért nem megy a végsebesség rovására, mert így legalább kihasználható az 5-ik fokozat.
Peti74
Hello herrwatt!
Szerintem a végsebessége nem fog növekedni, ha előre kisebb laánckereket raksz fel! Jobban gyorsul tőle és hegymenetben is erősebb. Nekem 21es lánckerék van fent elöl és nincs gond 5.ben sem. Az enyém 251es.
üdv
csabee
Szeva Peti! Ja nekem is az volt hogy beleert a blokk ontvenybe. En mondjuk ilyeneken nem akadok ki laposreszelo :D aztan a csiszpapir. mert nekem annyira beleert hogy az also holtponton nem fordult at a fotengely. Ez a henger kialakitas nagyon korrekt, azt meg meg is tudnam csinalni de igy neked a hengerfejbol is sokat kivett ugye? ugy az egesz terfogatot megnagyobbitotta. Na ezt itt nekem senki nem fogja bevallalni. En azert kerdeztem mert most osszeokadtam az egeszet ugy hogy alaraktam 3 db fel milis hengerfejtomcsit :D persze azokat is D alaku reszelovel reszeltem 300asra :D na ezert kerdeztem hogy igenyesen hogy szoktak ezt megcsinalni :)
Ja meg lenne egy olyan hogy a honda CR embe vennék wiseco perselyt meg dugot hozza a perselyt bele kene rantani a mostani meg nikazilos de szet kopott hengerbe. A perselyen mar nem kell kivagni a nyilasokat ugy le van gyartva az en mocim evjaratahoz. Ezt az altalad javasolt arc erzesed szerint megoldana profin?
Köszi! Byez!
Szeva Földi!
Nem jött mél, nem értem mi van.
Mellesleg a lámpabúra is érdekel, ha jól tévedek, ez a szögletes forma.
Szia Gyöször !
A 300-as dugónál már a 75,5-ös alapméretnél is előfordul, hogy a dugó stoknyája alsó holtponton beleér a karterbe (karteröntvénye válogatja). Az a tapasztalatom, hogy a dugó szoknyájából kell levenni körkörösen olyan 3-4 tizedet. Lehet esztergával, de ha nincs, akkor egy 60-80-as csiszolóvásznon is le tudod szedni belőle ezt a vastagságot, kb. 10 perc.
Nem tudom ki fúrta bele neked a dugót, én a Szikszai-t tudom nagyon ajánlani. Már csak azért is, mert nem elég belefuratni, ha igazán jóra akarod, akkor a hengerre kell csináli egy új központosító vállat, az eltűnt helyett, és a hengerfejet is hozzá kell alakítani. Nem csak a nagyobb átmérő miatt, hanem, mert az 1:12-es sürítési arányt nem szabad túllépni, mert ha túlléped, akkor aztán csinálhatsz vele bármit, a motor erős lesz, de nagyon kopogni fog.
Nekem a Szikszai csinálta az egészet, nem ingyen csinálta, de profi munka bitang jó lett.
feltettem róla néhány képet ide
Azért ne feledkezz meg arról sem, hogy kb. egy tizeddel nagyobb főfúvókát is tegyél a karbiba.
Üdv,
Peti74
Sziasztok! Megválnék 1 db használt de jó állapotú ETZ 125/150/251 hátsó lámpabúrától. Még eredeti DDR, nem török, azzal nem is csereszabatos mint kiderült.
Szia Földi!Mélt megkaptad???
Jelzem, engem érdekel. Pesten merre, mikor boltolható, stb.
Sziasztok! áron alul eladom ETZ 250-hez való 1 napos rezonátoromat(nekem nem jött be a hangja :(((persze egyéni ízlés kérdése...)3000 Ft alku nélkül, Budapesten. Ha valakit érdekel, jelezze.
Cserélj főtengely szimmeringet!
Sziasztok!
Elég érdekes problémám van a 250-es ETZ-mel. 80 felett folyik az olaj a kuplungbowdennél, ahol a blokkba bemegy. De annyira, hogy csupa olaj lesz a lábam tőle. Szerintem már mindent kicseréltem amit lehetett. (A kuplungkiemelő kart, a húzórudat a távtartó csövet.) Ha valakinek van még valami ötlete, hogy mi lehet a baj, szívesen fogadom.
Gabi
A 250-es ETZ-nek gyárilag az első lánckereke 18-as vagy 19-es. Jött ki egyikkel is, másikkal is. A 20-as lánckerék a TS 250/1-es lánckereke. Én a helyedben megpróbálnám a cserét legalább 19-re.
Köszi az infókat Jocó! Már ugrok is az esztergácsra :). A blokkal viszont akkor nem próbálkozunk, nem akarom kilyukasztani valami vitriollal... Egyébként azt hittem, h a tiédet homokfúvónál meggyöngyözték, vagy ilyesmi.
Ja! Az egész úgy kezdődött, hogy visszacseréltem a 16-os hátsókereket 18-ra. Szerintem a kicsi kerék miatt van elöl nagyobb lánckerék! Egyébként a kicsi kerékkel ment mint az állat, csak csalt a km óra KB 15-20 km/h-t felfelé.
Sziasztok!
Most vettem egy ETZ-250 est. Eléggé kopogott amikor odahúztam neki, ezért állítottam a gyújtáson. Eredetileg 4,8 on volt, de beállítottam 3 mm-re a könyv szerint, de minden erő elment belőle. (Simson lett a drága:-)) Most beállítottam 3,5 re, de egyszemélyen sem megy 100 főlé. 5-ben nem gyorsul, csak hörög! A kompresszió a hengerben 7,8 Bar. Elöl 20-as lánckerék van. Mit csináljak vele, hogy menjen? Cseréljem a lánckereket 19-re? Vagy még mindig nem jó a gyújtás? A segítséget előre is köszi!!
Szevasz!
Annyira folyik ,hogy az összes olaj elfolyt,valószinüleg a tömitésnél.
Ádi
A tankbol a szüröt vedd ki mert ugy jársz mind én-szétveri a kavics
Kálmi
Hello Ádi
A tank tisztitást egy maréknyi kavicssal(cukorborso nagyságuakkal)meg kb.fél liter benzinnel csináltam nekem jo lett csak rázd
üdv:Kálmi
Hello mindenkinek!!
SOS Segítsetek,kérek mindenkit akinek van ETZ 150 kuplughoz lamella vastagság és beállító táblázata az küldje el erre a címre: csaner1@freemail.hu
Nagyon meg köszönném sürgős lenne! :))))
Üdv: Ervin
A trophynak még sokkal durvább felületü a blokkja, mint a fiatalabb MZ-nek. Valószínű ez tűnt fel a képen. Nem csinálta mást csak két éve mikor hozzánk került nagyon dzsuvásan (20év pora) Vel-don ( vagy valami hasonló nevü)izraeli zsíroldóval befújtam, (ez pár perc alatt elkezdi marni az alumíniumot) lemostam gőzborotvával, azóta ilyen. Jobban tetszene polírozva, de mivel ez egy "múzeális jellegü jármű" nem akarok rajt változtatni.
Hengerfej anya: teljes hossz 53 mm,belső furat M8x30, kivül 43x12-es henger a felső végén 17 mm-es hatszög a meghúzáshoz, ami, ha kiszámolod 10 mm.
Remélem érthető.
Az ETZ 251 az egy az egyben kis ETZ csak: Nagyobb, púposabb tank, nagy ETZ blokk (250 ccm) és a váza pár centivel hosszabb a tank alatt mint a kis ETZ-ken. Amúgy tök ugyanaz: etöl 18-as hátul 16-os kerekek, stb...
A blokk ugyanaz de a 251 az már annyira uj hogy abba tuti elektronikus a gyujtás.A másik érdekes amit észleltem hogy a 251es karbija a 30N3-1 nekem meg a 250esemen 30N2-5 van.A fogyasztás kb fél meg néha egy literrel is több szokott nekem lenni mint a cimborának akinek 3-1ese van a 251esén amit ő már átalakitott 300asra.
További különbség hogy gyárilag 16os hátsokereket kapott a 251es és a szekunderáttétel is más emiatt.
Majd még a többiek mondanak eztazt ha irnak rá valamit.
Az nemtom hogy MZ vagy Jawa ilyen vita má volt sok sztem de alkatrészt doksit meg minden szart ami egy felujitáshoz kell magyarországon szerintem könnyebben találsz MZhez.Persze ez az én véleményem
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|