:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hi Csabee!!!!
Tudnál Nekem küldeni képeket az ETZ 251-esedről???? Címem: blacktwister@freemail.hu
Megköszönném....
Sziasztok! MZ márkajelzésről keresek képeket, mert a haverokkal pólót szeretnénk csináltatni túrázáshoz.
Ha valakinek van, az légyszi küldje el a következő e-mail címre: herrwatt@freemail.hu
Előre is nagyon köszi!!!
Ja! A linkeknek is örülök!
Üdv mindenkinek: Herr'Watt
Szombathelyen a vizöntő utcában van egy mz-bolt-simson-romet és még sok minden máshozvaló alkatrész is ebben a boltban.
Jónapot minden segítőkész motorosnak!!
Kinek van kis ETZ szerelési könyve melyben található kuplung hézagolási táblázat és eltudná küldeni e-mailban
Nagyon sürgös lenne!!!
Dügörög a nyár a motor meg a garázsban hűsöl:((((((((
Üdv:Ervin
Köszi az infót skacok!
Üdv: Herr'Watt
Addi Ok rendben van , de hová küldjem??:)))
A futár tehet egy szívességet. Ha megoldható, akkor dobd postára légy szíves portósan az indexeket a búrával együtt, vagy ha simán adod fel, akkor mondd meg, hogy mennyi pízt utaljak a számládra. Jobb nem jut eszembe.
Szeva földi! Nos én a hivatali cimedre írtam. Tehát az van, hogy a futár nem vitte el a cuccot, vmiért nem tetszhetett neki a boríték ill mittomén:( Szóval akkor most hogy legyen?? A hátsólámpabúra az a szögletes fajta.
Üdv: Soma
Ember. Neked azért 21-es a szekunder lánc kereked a blokkban, mert 16 colos a hátsókereked. A 251-esen ez az eredeti áttétel. A 250-esen meg a 19-es, mert a hátsó kerék 18 colos. A hátsó lánckerék meg ugyanaz mindkettőn. Csókolom.
Én azt javasolnám, hogy nyugodtan mehet a 25b-esbe a 18-as lánckerék, azért nem megy a végsebesség rovására, mert így legalább kihasználható az 5-ik fokozat.
Peti74
Hello herrwatt!
Szerintem a végsebessége nem fog növekedni, ha előre kisebb laánckereket raksz fel! Jobban gyorsul tőle és hegymenetben is erősebb. Nekem 21es lánckerék van fent elöl és nincs gond 5.ben sem. Az enyém 251es.
üdv
csabee
Szeva Peti! Ja nekem is az volt hogy beleert a blokk ontvenybe. En mondjuk ilyeneken nem akadok ki laposreszelo :D aztan a csiszpapir. mert nekem annyira beleert hogy az also holtponton nem fordult at a fotengely. Ez a henger kialakitas nagyon korrekt, azt meg meg is tudnam csinalni de igy neked a hengerfejbol is sokat kivett ugye? ugy az egesz terfogatot megnagyobbitotta. Na ezt itt nekem senki nem fogja bevallalni. En azert kerdeztem mert most osszeokadtam az egeszet ugy hogy alaraktam 3 db fel milis hengerfejtomcsit :D persze azokat is D alaku reszelovel reszeltem 300asra :D na ezert kerdeztem hogy igenyesen hogy szoktak ezt megcsinalni :)
Ja meg lenne egy olyan hogy a honda CR embe vennék wiseco perselyt meg dugot hozza a perselyt bele kene rantani a mostani meg nikazilos de szet kopott hengerbe. A perselyen mar nem kell kivagni a nyilasokat ugy le van gyartva az en mocim evjaratahoz. Ezt az altalad javasolt arc erzesed szerint megoldana profin?
Köszi! Byez!
Szeva Földi!
Nem jött mél, nem értem mi van.
Mellesleg a lámpabúra is érdekel, ha jól tévedek, ez a szögletes forma.
Szia Gyöször !
A 300-as dugónál már a 75,5-ös alapméretnél is előfordul, hogy a dugó stoknyája alsó holtponton beleér a karterbe (karteröntvénye válogatja). Az a tapasztalatom, hogy a dugó szoknyájából kell levenni körkörösen olyan 3-4 tizedet. Lehet esztergával, de ha nincs, akkor egy 60-80-as csiszolóvásznon is le tudod szedni belőle ezt a vastagságot, kb. 10 perc.
Nem tudom ki fúrta bele neked a dugót, én a Szikszai-t tudom nagyon ajánlani. Már csak azért is, mert nem elég belefuratni, ha igazán jóra akarod, akkor a hengerre kell csináli egy új központosító vállat, az eltűnt helyett, és a hengerfejet is hozzá kell alakítani. Nem csak a nagyobb átmérő miatt, hanem, mert az 1:12-es sürítési arányt nem szabad túllépni, mert ha túlléped, akkor aztán csinálhatsz vele bármit, a motor erős lesz, de nagyon kopogni fog.
Nekem a Szikszai csinálta az egészet, nem ingyen csinálta, de profi munka bitang jó lett.
feltettem róla néhány képet ide
Azért ne feledkezz meg arról sem, hogy kb. egy tizeddel nagyobb főfúvókát is tegyél a karbiba.
Üdv,
Peti74
Sziasztok! Megválnék 1 db használt de jó állapotú ETZ 125/150/251 hátsó lámpabúrától. Még eredeti DDR, nem török, azzal nem is csereszabatos mint kiderült.
Szia Földi!Mélt megkaptad???
Jelzem, engem érdekel. Pesten merre, mikor boltolható, stb.
Sziasztok! áron alul eladom ETZ 250-hez való 1 napos rezonátoromat(nekem nem jött be a hangja :(((persze egyéni ízlés kérdése...)3000 Ft alku nélkül, Budapesten. Ha valakit érdekel, jelezze.
Cserélj főtengely szimmeringet!
Sziasztok!
Elég érdekes problémám van a 250-es ETZ-mel. 80 felett folyik az olaj a kuplungbowdennél, ahol a blokkba bemegy. De annyira, hogy csupa olaj lesz a lábam tőle. Szerintem már mindent kicseréltem amit lehetett. (A kuplungkiemelő kart, a húzórudat a távtartó csövet.) Ha valakinek van még valami ötlete, hogy mi lehet a baj, szívesen fogadom.
Gabi
A 250-es ETZ-nek gyárilag az első lánckereke 18-as vagy 19-es. Jött ki egyikkel is, másikkal is. A 20-as lánckerék a TS 250/1-es lánckereke. Én a helyedben megpróbálnám a cserét legalább 19-re.
Köszi az infókat Jocó! Már ugrok is az esztergácsra :). A blokkal viszont akkor nem próbálkozunk, nem akarom kilyukasztani valami vitriollal... Egyébként azt hittem, h a tiédet homokfúvónál meggyöngyözték, vagy ilyesmi.
Ja! Az egész úgy kezdődött, hogy visszacseréltem a 16-os hátsókereket 18-ra. Szerintem a kicsi kerék miatt van elöl nagyobb lánckerék! Egyébként a kicsi kerékkel ment mint az állat, csak csalt a km óra KB 15-20 km/h-t felfelé.
Sziasztok!
Most vettem egy ETZ-250 est. Eléggé kopogott amikor odahúztam neki, ezért állítottam a gyújtáson. Eredetileg 4,8 on volt, de beállítottam 3 mm-re a könyv szerint, de minden erő elment belőle. (Simson lett a drága:-)) Most beállítottam 3,5 re, de egyszemélyen sem megy 100 főlé. 5-ben nem gyorsul, csak hörög! A kompresszió a hengerben 7,8 Bar. Elöl 20-as lánckerék van. Mit csináljak vele, hogy menjen? Cseréljem a lánckereket 19-re? Vagy még mindig nem jó a gyújtás? A segítséget előre is köszi!!
Szevasz!
Annyira folyik ,hogy az összes olaj elfolyt,valószinüleg a tömitésnél.
Ádi
A tankbol a szüröt vedd ki mert ugy jársz mind én-szétveri a kavics
Kálmi
Hello Ádi
A tank tisztitást egy maréknyi kavicssal(cukorborso nagyságuakkal)meg kb.fél liter benzinnel csináltam nekem jo lett csak rázd
üdv:Kálmi
Hello mindenkinek!!
SOS Segítsetek,kérek mindenkit akinek van ETZ 150 kuplughoz lamella vastagság és beállító táblázata az küldje el erre a címre: csaner1@freemail.hu
Nagyon meg köszönném sürgős lenne! :))))
Üdv: Ervin
A trophynak még sokkal durvább felületü a blokkja, mint a fiatalabb MZ-nek. Valószínű ez tűnt fel a képen. Nem csinálta mást csak két éve mikor hozzánk került nagyon dzsuvásan (20év pora) Vel-don ( vagy valami hasonló nevü)izraeli zsíroldóval befújtam, (ez pár perc alatt elkezdi marni az alumíniumot) lemostam gőzborotvával, azóta ilyen. Jobban tetszene polírozva, de mivel ez egy "múzeális jellegü jármű" nem akarok rajt változtatni.
Hengerfej anya: teljes hossz 53 mm,belső furat M8x30, kivül 43x12-es henger a felső végén 17 mm-es hatszög a meghúzáshoz, ami, ha kiszámolod 10 mm.
Remélem érthető.
Az ETZ 251 az egy az egyben kis ETZ csak: Nagyobb, púposabb tank, nagy ETZ blokk (250 ccm) és a váza pár centivel hosszabb a tank alatt mint a kis ETZ-ken. Amúgy tök ugyanaz: etöl 18-as hátul 16-os kerekek, stb...
A blokk ugyanaz de a 251 az már annyira uj hogy abba tuti elektronikus a gyujtás.A másik érdekes amit észleltem hogy a 251es karbija a 30N3-1 nekem meg a 250esemen 30N2-5 van.A fogyasztás kb fél meg néha egy literrel is több szokott nekem lenni mint a cimborának akinek 3-1ese van a 251esén amit ő már átalakitott 300asra.
További különbség hogy gyárilag 16os hátsokereket kapott a 251es és a szekunderáttétel is más emiatt.
Majd még a többiek mondanak eztazt ha irnak rá valamit.
Az nemtom hogy MZ vagy Jawa ilyen vita má volt sok sztem de alkatrészt doksit meg minden szart ami egy felujitáshoz kell magyarországon szerintem könnyebben találsz MZhez.Persze ez az én véleményem
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni hogy mi a különbség a etz250 és 251 között a tankon és a hosszúságon kívül? pl. teljesítmény blokkban vmi ? meghogy jawa twinsport az megbizható gép vagy inkabb etz a jobb? és meg egy utolsó
hogy pl van egy blokkom és heggesztek köré egy vázat akkor lelehet e vhogyan vizsgáztatni vagy nem érdemes vele probalkozni. A válaszokat előre is köszönöm
Jocó10!
Néhány hónapja köldtél képeket a fekete-vajszínű Trophydról. A képeket nézegetve észrevettem, h valami különös felületkezelésben részesítetted a blokk alumínium felületeit. Ha nem titok, megírnád h mit csináltál vele?
Sőt, még egy kérésem is lenne: le tudnád méretezni a hengerfej-anyákat? Lécci-lécci! :)))
Miért kell leszedni az olajpótláshoz? Vagy a tömítésnél folyik? (nem ez szokott lenni a hiba oka. hacsak nem egy régebbi szakszerűtlen szerelés)...Ha viszont leszeded, célszerű a dekniben levő, a tengelyeket tömítő O gyűrűket kicserélni. Ott is szokott szivárogni az olaj...
Hali!
Ha 250-es a motorod, akkor ne szedd le a berugókart, mert a berugószerkezet együtt jön le az oldaldeknivel. Ha 125-ös, akkor csavaros.
Gabi
Szevasz!
Nincs tükröm, mert mind a kettönek csak a csonkja van meg,igazából nem is tudom hogy nézett ki.
Egy kérdésem lenne, a berugókart stift tartja, vagy csavar? Le kell szednem az oldal deknit mert elfolyt a olaj.
Hi!
Eredeti Trophy tükörért (ovális, nem szögletes TS) adok egy balos szárat! Írjál mélt megbeszéljük! Jocó
Szevasztok! Reg nem irtam mar. Bejarattam a 300asra fúrt ETZmet tök jo lett most ugyan epp uzemkeptelen az akksi hibajabol, de mire kideritettem huh nagyon a bolondjat jaratta velem. Akinek van 300asra furt etzje az ossza mar meg velem hogy oldotta meg a hengerfejet, illetve hogy ne verjen sehova se be a dugattyu. Enyem 75,44es atmeroju dugoval megy aprilis ota.
Udv: Gyoszi.
Eladó MZ ETZ 250(1983) forgalomból véglegesen kivont, váz- sérült, hiányos motorkerékpár, plusz uj alkatrészek. Ára: 30000HUF Telefon: 0630/4073374 http://web.t-online.hu/varga79/
Ennyiért már egy újat is kapsz :P
heló
nincs valakinek eladó ts125ös-be való akksija? 2-3 éves is lehet de jó legyen.2000-3000ft ért.e-mail cimem:peter001@levele.hu
Szevasz!
Te és balos tükörszárat nem tudnál öntetni? Az a gond, hogy börzén sem nagyon láttam tükröt
Két tükör volt az enyémen, de még az elöző tulaj letörte,csak a csonkjai vannak meg .
.
sziasztok!
Etz125 ötösöm van és megszakitos gyujtásu.még kezdő vagyok:(
Hogy kell a főtengely szimeringet kicserélni?
azt hittem h lánckerék de főtengelytől jön az olaj szal főtengely szimerin.
Segtiségeteket elöre is köszönöm!
Hello mindenkinek!!
Segítsetek,kérek mindenkit akinek van ETZ 150 kuplughoz lamella vastagság és beállító táblázata az küldje el erre a címre: csaner1@freemail.hu
Nagyon meg köszönném sürgős lenne! :))))
Üdv: Ervin
Remélem nálam is ez lesz a bibi :))Amit hibaként leírtál,az nálam pont úgy van.Az olajatmeg azért engedi a szimering, mert már előtte nem tömít a karmantyú. Kezd összeállni a kép.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|