:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Keats!
Kilozolunak igaza van.
Már azt hiszem írtam , a szükséges gyertya szerintem függ attól, hogy hol járunk sűrűn, és hogy hogyan vezetünk. A 260as gyertyát országútra találták ki. Nem ez az egyetlen eset, hogy a szoci tervezők a próba pjájukra tervezték a motorukat. Itt van példának a jawám(most az van), A generátora képtelen tölteni városi forgalomban.A néhai TZm pedig, bár jól volt beállítva, még a főfúvóka tartó is új volt, Budapest egyik legjobb szerelője újította fel, Mégis beköpte bizony a 260 as isolatort városban.Hogy miért? Szerintem azért, mert a 250 es TZ nek nincs jó fokozata a városi sebességhez.A kettes alacsony, a hármas túl magas. Én a hármast választottam, mert így kevesebbet fogyasztott, a járása is símább volt. Viszont az alacsony fordulat miatt beköpdöste a gyertyát.Felújítás előtt ősszel, tavasszal bizony nekem is a 175 ös jött be. Felújítás után javult a helyzet 225 ösre.
Tiszelt pumukli !
Megkérhetnélek hogy címezd a leveleidet! Köszönöm Keats
Tisztelt Árix!
Kitekered a nívócsavart a a bal deklin és addig töltöd ameddig ott meg nem jelenik az olaj!
Tiszelt Rider!
Nem sértésnek szánom amit most mondok ne úgy olvasd!!
Az 1 perces néma csend kifejezést arra használjuk hogy sajnállak de marhaságot beszél!
A másik ez pumuklinak szól megcímezhetnéd a leveleidet! (ezt sem sérésnek szántam)csak megfigyelés!
Ez megint Ridernek szól a motorom nem füstöl! Szépen eggyenletesen húz! Nem melegszik túl! Nem fogyaszt sokat! Szép egyenletes az alapjárat! De belettettem egy champion L 78 gyertyát amit ajánlottak és úgy lehörgött vele mint a pinty!Aztán egy brisk n17c-t ezzel vettem és most szépen kapar kettesben is (etz125)! Ugyan enek nem tudom a hőértékét de amit kivettem belőle izolátor 175-öst az őzbarna volt ! Az a sok más ember véleményéről meg annyit hogy alig akadt valaki aki a gyári előírásnak megfelelő 260 ast ajánlja! Ennyit erről!
"nem tudom mit értettél félre de 1 perces néma csend!!"
Tisztelt Keats!
Eleve te értetted félre, az 1:40-et nem neked írta pumukli.
Ezenkívül sok más ember véleménye, és a gyári adatok ismeretében fel kellene tűnnie, hogy a te motorod van rosszul beállítva. Ezek után még mást inteni csendre... <:(
Akkor rosszul fogalmaztam, de nem értettem férre! Beköpheti a gyertyát, és nagy a valószínűsége, hogy be is fogja ha túl dús a benzin/levegő arány. De attól is beköpheti ha túl sok olajat raksz a benzinbe! Tudom, ezt látni lehet a motor mögött hagyott óriási füstfelhőről, úgyhogy ez a ritkább eset, hogy ezért köpi be.
Ja és akkor is be tudja köpni, ha a gyujtás a szar. Abból indulok ki, hogy van pár Rigám, amiből csak az 1-iknek jó csak a gyujtása. A másik olyan gyenge szikrát adott, hogy a 145-ös gyertyát is néha beköpte jó benzin/levegő arány mellett! :DD
Hy! Nekem is 150-es Etz-m van, Érdekelne hogy a tiéd mennyit fogyaszt???
Na állítgattam...
A benzinszintet levittem a szint alá 2mm-re, a tűt pedig legalólra. Szerintem ugyanúgy megy mint eddig, majd meglátjuk a fogyasztást.
Hali mindenkinek!
Etz 125 ös blokkba mennyi olaj kell?
pár nap mulva viszem műszakira, rezóós dobbal átengedik?
u.i:most értem haza lenygelországbol még ott is láttam 2 db Etz-t nagyon fullos volt az 1ik.
Segitséget elöre is köszönöm!
halika
bocsi a belebeszélésért! Én ugy emlékszem a benzin levegő keverési arány 1:16 suly szerint.1 kila brenya , 16 kila szusz "talán".
csőváz
kilozulu
Helyesbítek pumukli az 1:50 az az olaj és a benzin keverési aránya az 1:40 viszont a benzin levegő arány !
pumulki én pesten járok vele ráülök és elmegyek 4-5 km-ert és leállítom rá fél órára megint megyek vele4-5 km-ert
ezt hívják városi használatnak és úgy beköpi a 225 ös gyertyát hogy tocsog az olajban !! nem leszek hülye 260-as gyertyát beletenni ha a225-öst is beköpi 175 össel ilyen gondom nem volt még a beállítás pedig jó mert megy mint az atom ! az 1:40-es keverék pedig az olajra szól! nem tudom mit értettél félre de 1 perces néma csend!!
Tegnap este elvitték előlem, szóval már semmi :(((
Ezt látod elhiszem, a TS-ek sokak szerint sokkal erősebbek voltak mint az ETZ-k. És ezt én is aláírom.
Helló!
Friss fogyasztási adat TS 125-ösömről: 3,9l/100km (halálpontosan bemérve). A mérés ideje alatt a következők történtek: kétszemélyes utazás tőgázon, egykerékre emelés, városi rohangálás, egyszemélyes kihúzatás egy kis hátszéllel miközben az óra 110-ig kúszott. Ha normálisan közlekednék akkor még jobban csökkenne a fogyasztás. A benzinszintet levettem a gyári érték alá 3 mm-rel, a subertű tartó lemezke a legfelső rovatkában van, a keverék dússág állító csavar 6 fél fordulatra van kint teljes becsavarástól. Ja és a benzin mol 95 keverék (1:40) több olaj kéne a motorba, de nem kevergetek.
Ha még nem unjátok tovább okoskodok:)
Nos Rókapimpó sztem te kevered szezont a fazonnal. Az a keverék amiről szó van, az nem a benzin/olaj keveréke, hanem a karburátorban képződő benzin/levegő elegye, ami aztán eléggé meghatároz sokmindent a menetteljesítményekkel kapcsolatban.
Füstölés? Nekem a 250esen 2 féle üzemmód van, vagy nem füstöl de nem is megy vmi jól, vagy pedig harap mint állat de füstöl is:)Ezek után kérdés melyikre van beállítva?:)
Való igaz a mostani Isolatorok nem sok szart érnek. Én nem tudom honnan szeditek ezeket a 225-175 ös hőértékek használatát ETZ-be, mikor a gyári alapérték is a 260 és akkor jóhogy alacsonyabb hőértékkel nem fog jól üzemelni, túl fog melegedni. Én évekig szívtam a gyertya miatt, igazán meleg napokon még az NGK B8H és B9H is kevésnek bizonyult, holott elvileg belevaló, ráadásul nem is a legolcsóbbak közül való. Jelenleg Oregon N17C van benne, ezt adta az egyik eladó, ez úgy tűnik bevált. Azelőtt életemben nem hallottam erről a márkáról, de ajánlom, hátha másnak is bejön. Ja igen ETZ 125-150 től sztem senki nem várjon kis fogyasztásokat, mivel alapból az 10-14 LE eléggé pisigyengévé teszi a gépet. És ha 1 motor erőlködik, akkor biza fogyaszt is. Nekem is volt 150es ETZ-m, és erősebb szélben alig bírt menni, 5.ben csak szenvedett, Simsonosokkal alig tudtam lépést tartani:) 4.ben már vhogy bírta a dolgot. Pedig a karburátora még a gyári értékre volt beállítva, tehát elbarmolásról szó se lehetett. Persze, ezek csak egyéni tapasztalatok....
Irj egy listát emilbe vagy jöhet ide a forumba is hogy mi kell.Szerintem több szerencséd lesz lehet talán még nekem is van olyan ami neked kell de nem biztos amig nem tudom.
sorszám: 7231 (33424)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2005-07-12 01:14:31)
Most nem kötözködni akarok, de a szegény/dús jelzőket nem a benzin-olaj, hanem a benzin-levegő keverékre szokták használni, nem? :-)
Keats! Ezért kérdeztem, mert ha a mérnökök ajánlásaiból született könyv 260-as hőértékűt ír elő, akkor a 175-ös nem biztos, hogy megfelelő választás. A tünetkezelés helyett inkább a probléma okát kellene felkutatni.
Szia!
Így vettem! Minden OK a mocival, de az 5. fokozat csak dísznek van. Fogyasztása amúgy 4-5 liternél mozog.
Kösz, de inkább nem. Valahogy az az érzésem, hogy elvinnéd előlem :))) Bocs, ha ez gonosz volt ;)
De 251-es alkatrészek továbbra is érdekelnek....
Hivatalosan 260as isolator kel valóban, de az városi használatra alkalmatlan a tapasztalatom szerint még nyáron is a TZben.De van egy gyanúm, a vezetőtől is függ a dolog. Én például optimális fordulat körül közlekedtem a tzvel, legfeljebb egy kicsit többet váltogattam, viszont így kevesebbet zabált.Talán országúton, csutka gázzal , nyáron, kell a 260as.
A fogyasztásom kb. 5-6 liter ami szerintem elég sok egy 150ccm motortól! Ez vegyes átlagfogyasztás, városon kívül kb. 80-al járkálok.
Ja és azt se mondhatjátok, hogy szegény a keverék, mert 1:40 nél nem szoktam hígabbat csinálni, és füstöl mint állat! :DD
Az BIZTOS, hogy MINDEN ETZ-be 260-as hőértékű gyertya kell. Nekem ETZ 250-em van 260-as Isolator gyertyával, tökéletes őzbarna! És nem fogyaszt keveset, 5-6-litert benyom, igaz húzom is neki! :))
Haveromnak 150-es ETZ-je van, neki is 260-as Isolatorral (belevaló!), és neki még azzal is volt problémája, hogy túlzottan szétégette (!!! 260-as!!!) Fót és Tatabánya között 70-80-as tempónál, egy meleg nyári nap.
Úgyhogy nem értem miért köpi be (vagy kormos) nektek a 260-as, vagy akár a 225-ös. Biztos hogy rosz a beállítás.
kistz150 mért mennyi a fogyasztásod?
A gyújtásom tuti hogy jól áll indikátoróra+probalámpával állítottam be 2,5mm-re. Amúgy szerintem is 260-as való minden ETZ-be. Öcsémnek ETZ125 van, abba a 260-as Isolator(Beru féle) tökéletes őzbarnára kiég.
Az létezhet, hogy a jelölés alá kell állítani a benzinszintet?
Holnap játszok a karbival, elveszem tőle a benyát.
A 250es TZbe 225 ös izolator kel a legjobb tudomásom szerint. Simóba, a jawákba kel 634ig, utánna azokba is 225 ös kell szerintem. Talán a 250 es ts használt 260 ast...Kíváncsi lennék arra a TZre, amelyikbe 260 as kell.Gondolom anyagot nem kap, csak levegőt...
Rókapimpó az lehet hogy a te 250-esedbe jó de 125-150-be nem való a 260-as mert nem tisztul le és aztán otthaggya valahol a srácot az út szélén és elküld minket a búsba mert kitoltunk vele!
És én azt nem szeretném mert nem jó ott álni mint a hülyegyerek hogy mindenki téged néz!
BAT 2.!
Inkább dobd fel ide a címét, megoldjuk a gondodat egykettőre! :))
sorszám: 7218 (33399)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2005-07-11 13:24:36)
Tisztelt fisi!
Nézd meg légyszives a szakirodalom menü alól letölthető etz125-150 használati útmutató 8.-9.oldalát ott lesz amit leírtam szó szerint!
A mostani Isolatorként értékesített gyertyákat a Beru gyártja, ami egy nagy kalap szar! Még találni a régi Isolatorból, de ritka (260-as még van). De jó még a Brisk nevű gyertya is. A jó gyertyán sok múlik... ETZ-be 260-as hőértékű való, ez biztos!
Ha beköpi a 260-ast akkor még rakhatsz bele esetleg 225-öst is, de ha jól van beállítva akkor a 260-as a jó!
Én is szívtam a gyertyával. Mindíg beköpte, beleraktam 175-öst és azzal jó volt míg bemelegedett, aztán meg túl kiégette. Rájöttem a problémára: a karbi volt a hibás, mégpedig: Rövid volt a szivató bowden és nem engedett rendesen vissza, így állandóan szívta onnan is a benyát. Leflexeltem a bowdenházból, és most jó. Ha beköpi a 260-ast akkor tuti hogy a benzinellátással van gond!
Na ennyi. :DD
150- be tuti nem 260- at ír a könyv!!!
Az a 250- be való!!!
fisi
emcett!!!
Már írtam ide neked egyszer!! MEgvannak még a fúvókák amiket BAmbi gyártott kivéve a 125- öt mert az a karbiban volt azzal adtam el!!!
118- tól van 140- ig asszem hová valósi vagy?? Röffenjünk össze vagy valami a többit megboltoljuk!!!:)
fisi
pumukli megnéztem, a könyve zm 14-260 at ír elő ami szerintem 260-as hőértékű gyertya amit kicsit sokallok nagyon sokallok!
kistz150 ha beigezolódik hogy rossz a gyujtásbeállításod akkor a cikkek közül olvasd el a etz250 gyujtásbeállítását csak a főtengelyt forgásirányosan tekerd egy 3/4 et utánna ragd fel a próbalámpa csipeszét a megszakító csavarjára a másik felét azt a ceruza szerűséget meg" szurd be " a henger bordái közé! a többi már le an írva a cikkben!
Keats
Tisztelt Miki63
Szerintem az nem gyári hogy ha kiveszed a kulcsot akkor működik a villogód mert nem elsődleges áramellátási szempontból!
Mivel a motorunk kapcsolási rajza megegyezik ezért én javaslom hogy a szakirodalom menü alól szedd le a szoci motorok kapcsolási rajzait és tisztázd le a kapcsolását.Neked az Mz 12volt -os kell belőle.
Tisztelt pumukli!
Mert nekem etz 125-ösöm van és beletettem egy beru ultra 225-ös hőértékű gyertyát és bekormozta ,nem ment rendesen, meg-megálogatott stb....
ez a válasz a kérdésedre , ha ellenvéleményed van várom a fórumra és megbeszéljük!
Helló mindenkinek!
A 250-es tz-men a villogót akkor is lehet működtetni ha nincs benne a kulcs.El van gányolva vagy ez igy jó?
Kösz a segitséget.
Nem hinném, hogy egy 175-ös hőértékű gyertya jó választás lenne.. Szerinted miért az?
Igen, ha véletlenül nincs kedved visszaszaladni a kulcsért, egy csavarhúzó simán megteszi. Ez miért buhera? Szerintem így van tervezve.
Szerintem az a buhera, ha mindenféle plusz gyújtáskapcsolókat szerelsz rá. Két okból is:
Az egyik ok az, hogy az MZ típusú motorkerékpár lopásvédelme a megfelelően leputtyadt kinézet és a különböző trükkös indítási procedúrákat igénylő műszaki hibák által kiviteleztetik.
A másik ok pedig az, hogy a további gyújtáskapcsoló hozzáadása által a tolvajt rákényszeríted arra, buherálja a motorodat (na, ez már ungarische buhera), valamint az esetleg elkövetkező veteránvizsgán hosszas magyarázkodásra fogsz kényszerülni.
;)
Helló kistz150
Az én tippem a gyertya rakj bele 175-ös hőértékű Izolátort és nézd meg a gyujtásodat szerintem túl nagy az előgyujtási értéked ezért nem húz alacsony fordulaton és ezért pörgeted = magas fogyasztás ! Nézd meg ezeket ha nem működik írj be a fórúmra és segítek még ha gondolod!
Keats
Tegyél egy plussz kulcsos kapcsolot a "tarfó + körébe" és már meg is van oldva.
Helló MZ/X-TS125.
Te streetfajgtereztél a múlthétvégén Szöllősi Petivel?
A tűt tedd feljebb. Lehet, hogy ez se segít, ha a főfúka tartó van nagyon kiverődve. Néha lehet olyant is kapni, de nekem valami nagyon pocsék után gyártott hoz volt szerencsém, vagy másfél, két milivel hosszabb volt az eredetinél.Nem taglalom, mennyit szívtam, mire így is be tudtam állítani.A sötét szürke gyertya még nem is akkora gáz, ha nagyon rosszul van beállítva, fekete olajos korom fedi.Azért nézd meg a légszűrőt is, néha megtéveszti az embert, ha el van tömődve.Akkor nem üzemanyagot kap sokat, hanem levegőt keveset.
Valaki nem tud alkatrészeket ETZ 251-hez???? Esetleg valakinek nincs bontott 251-ese????
Fontos lenne, mert 1 srác most árul 1-et 40000-ért, küldött képeket, de hiányzik róla néhány apróság. (tényleg apróság, működést nem befolyásolja) Csak, akkor vágnék neki, ha tudom, hogy felbírom újítani gyári állapotúra. Na, akkor valaki????
Megköszönném!!!!
:)))
Szisztok!
ETZ150-el lenne egy kis problémám.
Nem tudom normálisan beállítani a karbit, sokat kap állandóan (sokat is fogyaszt). A fúvókák gyárik, a benzinszint a jelölésnél, a tű fentről a másodikban. A gyertya nem ég ki őzbarnára (sötét szürke), NGK B8HS. Ja, és a levegőcsavart ki kell tekerni legalább 5 fordulatot. Ha valakinek van valami tippje, írjon akár emilt is. Köszi, Dani
Helló Péter mz!
Én Törökszentmiklóson lakom, szerintem Szombathelyen is van bolt, indítás nélkül is megy vele minden.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|