:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
De legalább leköszörülte :o)))
Sziasztok!
ETZ125 motoromnal csepeg az olaj a berugokarnal. Nemreg csereltem le MOL Trabant hajtomuolajra, ez higabb mint amit az elozo gazdaja beletehetett, biztos ezert folyt akkoriban kevesebbet.
Bambultam egy ideig a robbantott abrara de nem lattam semmi fele tomitest ami cserelheto lenne, akinek van tapasztalata megkernem szoljon hozza, mit csereljek ki, hogy megszunjon a szivargas.
Ha leszedem a deknit keszuljek fel elore egy uj tomitessel, mert a regivel biztos folyni fog? Esetleg van valami bevalt paszta ami jol tomit, de kovetkezo alkalommal nem vesovel jon le?
Imre
Te még egészen jól jártál, az ex tulaj humánusan járt el:) Mikor én vettem anno a 250esemet abban a levegő ill. keverékszabályzó csvar helyére 1 normál M6 os csavar volt beerőszakolva, és a csvar végét nemes egyszerűséggel leköszörülték kúposra.. És az a motor még úgy is működött......
Én a főtengely elfordulása ellen csináltam egy szerkezetet: gyertya csak a fém része a menettel, ráheggesztve egy csavar. Betekered, és annyit lógjon be, hogy megfogja a dugattyút. Ezzel óvatosan kell bánni, nehogy megsértse, behorpassza a dugattyú tetejét (rárúgni mikor ez benne van SZIGORÚAN TILOS!!!) :DDDDD
Tedd sebessegbe a motort, es a hatso fekkel fekezd be a kereket. Vagy kipuffkonyok le, es kemenyfaval tamaszd meg a dugot.
tike
Tiszelt fater !
Nem tudom hogy jól emlékszem-e de a nyertyakulcs nem 22-es, ha nem akkor bocsi! Csak mindha ugy rémlene de nézzél belőle egy kopottabbat mert szemre meg 21-es!
Sziasztok! Tudna valaki segíteni? ETZ 250-es kuplungfedelet akarom leszedni, csak a ford.szám meghajtó tengelyt nem tudom sehogysem levenni:(( (22-es csőkulcs kell hozzá)Addíg meg nem lehet a fedelet levenni.A gond az, hogy a főtengely, meg közben elfordul.Köszi előre is a jó ötletet.
Az enyém kb. 100-at megy végre, az előgyújtásom 2,5mm. Talán rájöttem a magas fogyasztás okára. Az előző tulaj felbővítette az alapjárati fúvókát kb. 60-ra! A gyári méret meg asszem 40-es. Most rakok bele egy olyat, aztán majd meglátjuk...
Én ugy számolom az áttételt hogy 48/18=2.666 de 48/19=2.526 Én spec városban 4est használok kb 60-65öt megyek és az nagyon kényelmes fordulat nekem 18as lánckerekem van.Én azér észrevettem a különbséget a gyárihoz(19) képest.Akkor nem használtam négyest kb 50-55 volt a tempóm városon.hejj
Nekem is olyan 5-6 liter körül eszik, és ahhoz képest nem megy olyan jól! A tiéd mennyit megy? Ja,meg mennyi az előgyújtasod?
Hát persze, hogy nincs harag, miért lenne???? :)))
Hát, akkor még sok dolgod lesz vele. Hát kb. ez van, nem igazán gondozták, csak hánykolódott szegény. Nem tudom, hogy miért kellett így elhanyagolni....
Huh, már azt hittem hogy megutáltál egy életre:)). Így akkor tök jó hogy nincs harag. Egyébként most szedem szétfele. Állítólag 25000 km volt benne de mivel óra új rajta abba meg csak 250km van, úgyhogy nem tudni mennyi lehet benne. A váz mindenfele rozsdás úgyhogy festeni kell, a csomagtartót most adtam le hogy heggesszék meg mert 5 helyen el van törve. Nem is próbálkoztam beindítani mert aksi az állásban szépen megadta magát, úgyhogy azt majd le kell adni. Valószínű különben hogy főtengelyt kell majd cserélni mert azon van rajta a kuplung és valószínű hogy elnyírta a recéket, vagy legalábis nekem ezt mondták, de még nem bontottam szét a blokkot. Most engedtem le az olajat aztán majd szétbontom meglesni mi történhetett.
Egyébként boltos pofa mondta hogy gyári ftengely 40.000 utángyártott 25.000 meg van olyan lehetőség is hogy kiszedem ezt ami benne van és leadom és helyette kapok egy felújítotatt 6.000-fért. <- Ez megéri, birni fogja? Szóval szerintem 100rongyba simán benne lesz a motor mire végzek vele, meg akkor még át is kéne írni...
Egyébként 50.000-ért vettem:) De annyit simán megért mert látszik rajta hogy nincs széthajtva csak szartak rá hogy gondozzák.
sorszám: 7287 (33632)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2005-07-13 20:19:24)
Valaki le tudná irni, hogy hogy mozognak a fesszab-ban a mozgó érintkezők.Ha a motor mellett állsz balról. A hátsókerék felöli és az első kerék felöli.Pl ha elinditjátok a motort melyik húz be és mikor mozog a másik.olyan irja le akinek jó a töltése.kösz.
Szia Bambi!
A hétvégén lehúzom a hengert és a jövő héten viszem.Hova vigyem és mikorra?
KÖSZÖNÖM!!!!
Gyuri
hja meg ha mar ennyire belemesz a szamolgatasba, gondold vegig. Nagyobb sebesseggel kevesebb ido alatt teszed meg uazt a tavot. ez ugyi trivialis. Kevesebb ido alatt kevesebb autoval talalkozol(kevesebb megy el melletted) kevesebb autosbol kevesebb az idiota is....
tike da :)
Itt a diagramm:
torokpeti.fw.hu/pics/dg.jpg
Sztem eleg jol kiveheto h nem 3000. Arra mikor hal meg a gyertya csak azt tudom irni h 3 eve van benne, gond nelkul, a kipuffom sem dzsuvas. Tudni kell kezelni a markolatot:)
Nem tudom mennyit kozlekedtel pl Pesten, na ott ha nem a forgalommal egyutt mesz, siman leszoritanak, sz*rnak arra h Te ott vagy. Ezert kell veluk egyutt menni, es figyelni rendesen. Egy kis tapasztalattal mar az auto mozgasarol meg lehet mondani(altalaban) h milyen ember vezeti, epp milyen allapotban...
tike
Nézd meg a kezeláési kézikönyvet. A használható tartomány legalja van hatvannál(szerintem3000 és nem háromezerötszáz).Tehát az az állapot, amikor lehet, hogy nem rángat még, ha jól van beállítva, de hotziher, hogy záros időn belül a gyertyának, kipufnak annyi. Hogy mi a biztonságossab? Semmi.Ha hatvannal, vagy a felett mész, nem előzgetnek életveszélyesen. Viszontha valami zűr van, gyakorlatilag 0 az esélye annak, hogy kivédd. A közlekedés ritmusát felelőtlen autósok határozzák meg. Csak az a baj, ha ők nem tudnak megálni , ha hirtelen fékez az előttük haladó, ők nem halnak meg. Akármennyivel mész, az előtted haladó ugyanakkora távolságban lessz, ez a magyar módi. Körülbelül egy-másfél kocsi távolságban. Ha együtt haladsz, mindig ugyanazt az autót látod ott, ha lassabb vagy, akkor mindig másikat, de ugyanakkora távoilságban. Csak az oldalról történő elsodrást úszhatod meg.Ezért viszont azzal fizetsz, hogy majdnem másfélszeres energiával csapódsz be, ha gond van. A mozgási energia a sebesség négyzetével arányos(360 aránylik a 250 hez).Ezen kívül a nagyobb sebesség miatt azonos idő alatt több információt kel feldolgoznod.Ezért mondom, nincs biztonságos, sőt még csak biztonságossabb sebesség sincs.A kilóméter órát valóban nem szabad nézni. Úgy kel menni, ahogy per pillanat mégiscsak megnyugtatóbb, mégha az csak látzsólagos is. Nekem a reakció időm olyan, hogy ezeken az utakon, ezekkel a közlekedési partnerekkel 50-55 fekszik.Azzal már sikerült párszor megállnom hirtelen. Nem azért mondom, de fékezni egész jól tudok.:))
Hali!
Az én TS-em, a peregyes is simán megy ötvennel négyben, és a sebességfokozatokról, meg má leírtam, hogy akár 70nél is feltehetem ötbe, mert onnan már húz, de négybe kihuzathatom 110ig is...
És én sem a kilométerórát nézem városban. Inkáb megyek ahogy jólesik, persze max 70körül, annál többet azért nem.
Kilozulu:
Elég csak egy 16os ráf is, mer tárcsás agyra akarom ráfűzni, előre kéne a TS-re, de ha aggyal együtt van az se baj!
Üdv!
Ádi
nekem van még gyári 3-dik túlos dugó,4500ft.ha elhozod a hengert,én annyira furattatom amennyire mondodüdv bambi
Udv!
Sztem beallitasi problema ha IV.ben 60nal rangat a TZ. Nekem V.ben is szepen megy varosban, csak ha gyorsitani kell, akkor rakom vissza 4be.
(Az 50es megengedett seb-rol meg annyit hogy sokkal biztonsagosabb motoron, ha ra sem nezel a km-orara, csak haladsz szepen a forgalommal.)
"De ha annak nem hisztek, akkor gondolkozzatok el azon, hogy a 250es 125öt tud 5ösben. Ha négyesben tudna 50-60 t menni, akkor hogy lennének a sebesség fokozatok elosztva?!!!"
Siman tudja, 4.ben 60-nal 3500-at forog gyari attetellel. Azert ott mar van megfelelo nyomateka. Ha megnezed a fordszammerot, ott is a "hasznalhato" tartomany 3000-tol indul.
De kicsit sarkitsunk a peldan. Ott van pl a hayabusa. 60tol 300ig mindent elintez 6.-ban. Nyomatekgorbe kerdese az egesz...
tike
halika
Eső,hátsó ? Csak ráf? Me van.Fene tudja mijen állapotba,meg kő néznem.
csőváz
Kilozulu
A 18as és 19es meghajtó fogaskerék között minimális a kükönbség. Ha egy adott fordulaton a 19nél mondjuk 51 el megy, akkor 18as nál 48al fog menni.A kető közötti sebesség arány 18:19.
A 250 es Etz négyeben függetlenül hogy 18as, vagy 19 es a meghajtó fogaskerék, optimális fordulaton 80 körül megy.Nézd meg a kezelésijét. Hatvannál már csúnyán rángatni fog, és akkor nem is beszéltünk arról, hogy 50 a megengedett sebesség városban , és van aki betartja.Mindenki, akit érdekel a téma, a szakirodalomból letöltheti a szükséges adatokat.De ha annak nem hisztek, akkor gondolkozzatok el azon, hogy a 250es 125öt tud 5ösben. Ha négyesben tudna 50-60 t menni, akkor hogy lennének a sebesség fokozatok elosztva?!!!
Uff!
Közlemény:
II. SÖR, MOTOR, ROCK'N'ROLL FESZTIVÁL
2005.07.23. SZOMBAT, Csurgó, Ber-Comp udvar
Program:
10:00 kapunyitás
délután felvonulás a városban,
koncertek:
THIEF (Ozzy, Black Sabbath, Jimmy Hendrix)
GROG (Edda, P.Mobil, Deep Purple)
PULSE (Avril Lavigne, Evanescence)
22:00 LORD koncert
Legegyedibb motorok versenye, vizespóló verseny
este SZTRIPTÍZ
Vendéglátás a helyszínen
Beugró:
1400Ft elővételben, 1800Ft a helyszínen
MINDENKIT SZERETETTEL VÁRUNK!
Üdv!
Ádi
Valaki tudna nekem küldeni elektronikus fesszabról rajzot amit meg lehetne építeni és jó is? Ugyanis összefosta magát a gyári szabályzó a kistz-mben. Szóval 12voltos kéne, szerintem nem lehet túl bonyolult a kapcsolása.
Köszi
Ez a téma áttételtöl függ a szekundertöl.Ha 18as a lánckerék elől használható városba a négyes de ha 19es akkor nem biztos hogy kell ezt tapasztalatbol mondom de csak ETZ250 tapasztalat.A TS meg a 251 az más.
Figy. ez tényleg szívás volt. Nekem pl. azt mondta, hogy rajtam kívül van még 1 érdeklődő, de ezek szerint több is volt.
Kb. 1 éve keresem Én is az igazit. (ETZ 251) Láttam néhány jót is, de azok elég drágák voltak, és pont akkor, amikor kellett volna nem volt rá keretem. Én különben a gyári állapotúakat vadászom, bár ez nem volt az, de 40 rugóért kihagyhatatlan lett volna. Vittem volna már előbb is, csak képeket + vártam, de akkor már túl késő volt.
Egyébként motorikusan milyen állapotban van, hogy megy a gép, gondolom mentél már vele néhány kört. Hány KM van benne????
Ja, és képeket majd küldhetsz, ha készen leszel a felújítással.
:)))
Üdv.
Bambi!
Légyszíves, adj tanácsot, milyen dugót tegyek a 250ETZ-be, hogy 1000-km után ne essen össze 5 század mm-t és kinél fúrassam,hogy ne 6 századra illessze!Már a 3.túlméret jön(70.5).
Köszönettel:
Gyuri
Nekem megszünt a gyertya kérdés tavaly augusztiusban. Akkor lopták el a TZmet. Most Jawa 634 es van, az látványosan igényli a legalább 260as isolatort. Az alacsonyabb hőértéküt húsz fok feletti napon még városban is megégeti, a trabantba való Briskel ráadásul nem tudja a max fordulatát. a 225 ös Isolatornak meg a belsejében okoz valamit, ha éppen nem égeti el. Olyan száz kilóméter után olyan lessz a gyertya, mintha túl nagy lenne a légrése, alig lesz szikra. Azt hiszem, belül ég el...
Miért nem próbáljátok ki ezeket az újabb változó hőértékű gyertyákat? Majdnem minden gyártónak van ilyen, ki mire esküszik...
egyébként nekünk kajakra semmi fogalmunk nem volt rola hogy jönnek masok is érte mi meg azt hittük hogy akkor a többit lemondja és biztosra nekünk adja. Aztan mikor megírtuk a szerződést derült ki hogy jönnének masok is érte...
sorszám: 7267 (33535)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2005-07-13 14:42:22)
Én vettem de 50-ért, egyébként a koma cseszte el. Mert én felhívtam még 3kor hogy tutira kell nahogy eladja masnak az meg mond hogy megtartja csak 6-ra érjek oda, én meg elindultam szolnokrol. Azt meg ő cseszte el hogy mindkettőnknek megígérte. Amúgy télleg szar mert én mar masfel éve vadászok 251-sre és tisztara örülök hogy ez összejött.:)) Egyébként nem akarom eladni mert helyette tutira nem talalnék másikat:). Egy évben neten ha látok 2-3 össsz. rohadt ritka. Egyébként most van vmi mas motorod helyette?
sorszám: 7266 (33533)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2005-07-13 14:42:22)
Vagy esetleg pont Te vetted meg 40 rugóért, attól a komától???? :))) Mert az is kuplunghibás volt, és festés is ráfért volna....
Indián: Nem adod el a 251-est???? Én szívesen megvenném :)))
Esetleg szerelési könyv is érdekelne bár nemtom hogy sokban tér e el a 250-estől
Sziasztok, tudna vki robbantott abra címet adni 251-es etz kuplungjahoz? Nagyon sokat segíteni és örök hálám kísérne:) Egyébként mennyi úgy átlagban egy komplett mz festés váz sárv. meg tank minden?
Jól tudod a trabantba 225ös gyertya való én NGK B6HS-t használok bele az kb. az a hőérték.
Mennyivel mész te városban Steelheart?!!!Nem ismerem a ts250 est, de a ts 125 negyedikben 5000 fordulatnál már 75 el megy.A néhai ETZ250 esem harmadikban 4500 fordulatnál hatvan felett ment.Ami már ártott volna a fogyasztásnak, de a motort még nem gyilkolta voilna, az a tzmel harmadikban 65 feletti sebesség lett volna a gyilkolás hetven-75 felett kezdődik harmadikban...Én bevallom férfiassan, nem megyek városban 50 felett, az háromezer párszázas(talán háromezernégyszáz) fordulatnak felelt meg..
Hali!
Én nemtom kinek milyen gyertyát eszik a motorja, az én Trophym az mindennel elment az Isolatortól a KLG-ig, a hőérték se számított neki, csak a Brisket nyírta ki 3 km alatt. Egyébként a könyvek szerint is minden MZ-be Isolator M14-260 gyertya való, a 225öst azt szerintem Trabiba szokták tenni. Én nemtom milyen hőértékű gyertyát használok, mer NGK B6HS van a gépembe (TS 250/1) és nem köpköd, nem durrog, pedig még a gyújtás sincs százszázalékra belőve.
Írta itt valaki, hogy a motorján csak dísznek van az %. fokozat...miért?
Az én TSem, ha 70-nél teszem ötbe akkor is gyorsul, de ki lehet huzatni 100-110ig is 4-be. És használom is az ötödiket.
Ja, meg városba 2-be vagy 3-ba?
Az nem gyilkolja a motort? Én városba is felteszem 4-be általába, mer a 2ő az lóf*sz, de még nekem a 3 is kevés a városba. Mármit a fodulat nagy, a sebesség meg kicsi.
Egyébként mindenki tegyen olyan gyertyát a motorjába, amit szeret a motor. Van akinek ez jön be, van akinek az.
A keverék dús/szegény, akkor a benzin/levegő arányról beszélünk, amúgy a keveréket (benzin-olaj) nálunk sűrűséggel szokás jellemezni. 1:20-> sűrű, 1:80->ritka
Na, most mindenhez hozzászóltam, asszem.
Ha van valakinek otthon 16"os MZ felnije az szójjonmá! Kéne, előre is egy!
Üdv!
Ádi
Szerintem a használotól is függ,hogy milyen gyertya kell a motorba.Ha valaki lassan tüttyög a városban,annak soha nem tisztul le a forgattyúsháza,ezért minden gázadáskor több üzemanyag,és olaj kerül a gyertyához,ezért köpi le a magasabb hőértékü gyertyát.Ha sportosabban van használva (vagyis rendesen le vannak forgatva a sebességek)akkor tisztábban üzemel és nem fogja leköpni a nagy hőértékü gyertyát.Én 1.80-as keverékkel járok,két gyertya van a hengerfejben,mely külön külön üzemeltetthető.Az egyik 260-as izolátor,a másik ngk 10-es racing,és még eddig nem köpte le egyiket sem.
Szivesen Miki63 máskor is, csak azt sajnálom ,hogy nem tudtam többet segíteni!
Keats
Helló Keats!
A kapcsolási rajzal már régebben is próbálkoztam,ha ugy kötöm be a villogót akkor nem egészen 2perc kell,hogy teljesen leamortizálja az akkut, annélkül hogy a biztositzékot kiverné.Sajnos ezzel az elektronikai tudással ami nekem van a zebrán sem nagyon merek átmenni,nemhogy még kisérletezzek is vele.Müszer nélkül meg főleg nem, aszem marad igy a villogó mert igy legalább jó minden,majd ha lessz más baja is és már nem birok vele elviszem szakihoz,hogy szedje rendbe ezt is.Mindem esetre kösz a hozzászólást nekem is gyanús volt a dolog ezért vetettem föl a témát.
Épp most fáradozok, hogy levigyem olyan 4 liter kürülire, mert most olyan 5-6-ot eszik 100-on! Neked mennyi?
Dehogynem! A fordulatuk....:))))
Tisztelt Öregapó!
Nem akarom megsérteni az észrevételemmel de nem a 2- es túl magas és a 3-as túl alacsony!
Ne fejtsd ki! Igazad van beismerem elnéztem!!! Ezer bocs meg egy anyamedve kölyköstül! Igazad van neked is mert észrevetted meg Kilozolunak is!
Sziasztok!
Aki szedte már szét az ETZ je kumlungját az kérem segítsen nekem!
Nem is igazán a kuplung a téma lényege hanem a kuplungkosarat leszedve lejön az a rugó ami a berugófogaskereket a kosárhoz szorítja. Namost nekem szétment az az alátét szerű hézagoló ami úgy ráhalylik a rugóra.Szereztem egy másikat és most össze szeretném rakni de tuljdképpen ez a fém rugóstúl belemenne a csapágyházba valahogy nem tudom elképzeni hogyan volt kérem vázoljátok már fel hogyan kellene osszerakni. Mert ami robbantottábrát szereztem azon nem látszik. :-(
Köszönettel Zoli
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|