:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Hát szerencsére nem nézik, bár a gépen nagyjából minden ok nálam. Szóval zárt tecnológiáson elvileg ezt mind meg is nézik ill ki is javítják, ami természetesen nem történik meg de azért nekd ki kell fizetned.
Azt hiszem én szerencsés környéken lakom:
Ez az a motor? Igen... Első fék? Jó.. Hátsó fék? Jó.. Műszaki vizsga két évre? IGEN!!!! :-)
Na jól van, kicsit sok volt már belőlem:))))
A vmm.hu-n minden fontos infót megtalálsz
sorszám: 7362 (34002)
( előzmény: dávid a sámánördög, 2005-07-20 00:29:15)
Amit még kihagytam:
-lábtartók épek, gumik jók/hátsó is!!/
-láncvédő gumi és a bakelit nem sérült, repedt
A műszaki vizsgához:
-gumik állapota/legkopottabb helyen 1.6mm/
-kormánycsapágynak lógni, ill. szorulni nem szabad
-elsö villa alsó teleszkópszárai nem lóghatnak
-lengéscsillapítók nem lehetnek olajfolyásosak
-hátsó villa nem lóghat
-a világítótesteknek épeknek kell lenniük/első-hátsó lámpa és irányjelzők/ és természetesen működniük kell
-elektromes visszajelzőknek/órában/ és a kürtnek működnie kell
-2 db tükör
-markolatoknak épnek kell lenniük
-üléshuzatnak épnek kell lennie
-ülésen a kapaszkodónak és a csomagtartónak meg kell lennie
-első - hátsó sárvédő nem lehet vágott, hátsó sárfogónak meg kell lenni/elég a kacsacsőr/
-nem lehet súlyos olajfolyás
-a gyáritól eltérö kipufogó és kormány még mübizonylat ellenében sem engedélyezett
Remélem mindent beleírtam. Ha nem akkor bocsi. Természetesen nem nézik mindenütt ilyen szigorúan a dolgot.
Gabi
A 150-es és a 125-ös ETZ-k közötti különbségek:
-henger, dugó, csapszeg, gyűrű /egyértelmű/
-hengerfej - a 150-esnek nagyobb az égéstere
-karburátor - a 125-ösnek 22 mm-es /22N.../ a keverőtorok átmérője a 150-esnek 24-es /24N.../
Illetve úgy tudom, hogy az első lánckerék is nagyobb egy foggal, bár ebben nem vagyok biztos. Magában a vezérlésben nincs különbség.
Ha ún. zárt technológiás vizsgáztatás keretében történik, akkor legombolnának érte 10ezer felett. ha a Közlekedéslefügyelethez viszed ott csak maga a vizsgát+ a címkedíjat kell kifizetni. A 2 vizsga gyakorlatilag megegyezik, csak a zártnál te kifizeted az átvizsgálást és a felkészítést, ami ugye meg se történik, gyakorlatilag a semmiért fizetnél. Nálunk csak Miskolcon van Közlekedési Felügyelet de még a benzinköltséget leszámitva is sokat spórolok ha odaviszem és nem 1 szervizbe. Bár épp ma emelték újabb 5 Ft-tal a benzin árát....Ez kérem rablás!!!
Jövő héten Sirokon motoros hét.Amennyire tudom az egyik legnagyobb és legátfogóbb találkozó egész évben.
Ákos
sorszám: 7357 (33997)
( előzmény: dávid a sámánördög, 2005-07-20 00:29:15)
KÉRLEK TITEKET,HOGY MONDJÁTOK MEG,HOGY HOL ÉS MIKOR LESSZ JÚNIUSBAN,vatgy a közeljövőben motoros találkozó!!!!!!KÉRLEK VÁLASZOLJATOK!!kössz!!
Szerintem meg pont a henger vezérlésében lehet különbség. A könyv legalábbis ugyanolyan karbit ír mindketőhöz.
Nézd meg a könyvben hogy a 10.5kw-osat tovább lehet forgatni(6500), azt pedig nem egy másmilyen karbi teszi.
Állítólag nagyon kevés "erősebbik" 150eset hoztak be hozzánk, azokat is 1990es évjáratban, sötétzöld színben.
Helló Miki 63!
Te merre laksz?
Hello!
Meg tudná nekem írni valaki hogy is kell pontosan beállítani a benzinszintet ETZ-nél!?
Kösz!!!
megnézték a fékeket , a lámpákat, meg fékeznem kellett... kormánycsapágyat nézték még meg máss motoron aztán kész.
itt Siófokon az egyik szerelőnél átnézéssel lett volna 5700ft.
Ja, az BIZTOS! :D Már én is láttam ott gyakorolni! Jól nyomja. Múltkor leesett a lánca gyakorlás közben azt hozzám jött oda szerszámot lejmolni. :DD
Persze adtam neki (Nem árt ha egy szoci-motorosnál van szerszám! :DDDDDD)
Erre már utolag én is rájöttem a TS125-ből mert asrác aki Pepével volt annak ETZ-je van.Kegyetlenül érzi a gépet,a mehanika hátamögött szokott gyakorolni és ott is van neki szépen nézőközönsége.
köszi
mit nézntek meg?
van valami extra amit nem gondol az ember magától?
az a fura,hogy a szervízben (újpest)azt mondták,hogy ha minden ok rajta akkor 17000 -ért vizsgáztatják le.ez azért durva haszonkulcsot sejtet.
Ákos
Helló!
Az a gondom, hogy a karbi alatt 50-60 km motorozás után benzines a dekli. Álítottam az úszóházban a benzinszinten, lejebb vettem, most már csak egy-két csepp látható. A fogyasztásom 5,5 liter körül van 100 km-en. A mocim 251-ez ETZ. Próbáljak-e még játszani a karbin, vagy ez már elfogadható?
Helló Miki63!
Sajnos nem én streetfajgtereztem Szöllősi Petivel, de amúgy ismerem.
pont ma voltam műszakin a vizsga dijja:2450ft +az érvényesítő cimke:370ft
azaz összesen 2820ft.
parázott a srác akékre festett helyzetjelzőégőért!
Nekem is volna egy kérdésem:
Érdemes 250-es ETZ-be japán dugót rakni? Még nem hallottam róla, hogy a japánok is csinálják, de ezek szerint igen. Szomszéd olyat vett, neki jó. Jobb ez, mint a török? Vagy felejtős?
Semmiben. Ha jól tudom, akkor a karburátornál van különbség. De majd a "kisetézések" ezt jobban megmondják, ha tévedtem. A hengerben biztos nincs különbség.
Szevasztok!
Meg tudja valaki mondani nekem, hogy mi a különbség az ETZ 150-es két típusának a hengerében? Egyik 9 Kw, a másik 10,5. Miben különböznek? köszi
Még annyi eltérés is van a 2 gép közt, hogy a 251es hengerén lejjebb van a kipufogónyílás, így a kipufogókönyök is más+ a dob is rövidebb.
Hupsz, most harmadjára olvasva, "az ÚJABB 250-es" bocsi! :-(
Tévedsz! 250-esekből volt megszakítós is meg jeladós is!
Szégyellem magam, de a 250-es ETZ mindd elektro gyújtásos? Biztos?
Szia! Külsőleg látszik, nem? :-)
A 251-es tankja púpos, a deknijei lekerekítettek, a 250-esé kicsit szögletes.
A 251-es váza hasonlít a 125-ösére, csak erősebb, néhány cm-rel rövidebb a 250-esénél.
A 251-est gyárilag 16-os hátsó kerékkel szerelték fel, míg a 250-est 18-assal.
A 251-esen más az áttét (21-es első lánckerék), illetve a vezérlésen is változtattak.
A 251-esek az újabb 250-esekhez hasonlóan már mind elektronikus gyújtással jöttek ki.
Bármelyik közlekedési felügyeletre be lehet jelenteni?
Időpontot kell kérni?A Vác mondjuk jó lehet,én Pomázi vagyok.
Miket néznek rajta?
Bocs a sok kérdésért:)
Ákos
Én személy szerint a váci közlekedési felügyelet vizsgáztatójába vittem a mocim (ETZ 250). Az ára 2ezer párszáz Ft volt 2004 novemberben.
Sziasztok!
Nemsokára lejár a vizsga a 125-ös ETZ-en.Ti hova szoktátok vinni vizsgáztatni?Milyen költségei vannak?Előre is köszi az infókat.
Ákos
Sziasztok! Azt szeretném kélrdezni, hogy mi a különbség, a 250-es és a 251-es ETZ között? Mind külsőleg, és belsőleg is! Köszi előre is a válaszokat!
Sztem ha nem muszály minek cseréljem le, nem???:) Azt a 12 rúgót el tudommásra is költeni:)
Én már megkérdeztem az okmányirodában, és nem tudtak róla semmit. Egyébként ha ki szeretnéd cserélni, akkor csak bemész az okmányirodába, leperkálsz 12000 ft-ot és már viheted is az új forgalmi engedélyt.
Ja, a törzskönyvet meg majd hetek múltán hozza a postás.
Gabi
"..a motorbiciklijére görnyedő ember csak a száguldás jelen pillanatára tud figyelni; múlttól-jövőtől elvágott időtöredékbe kapaszkodik; kiszakad az idő folytonosságából; kívül kerül az időn; másképp mondva eksztázisban van; ebben az állapotban mit sem tud a koráról, a feleségéről, a gyerekeiről, következésképp nem is fél, mert a félelem forrása a jövőben van, s aki megszabadul a jövőtől, annak nincs félnivalója."
Ezzel a (nem feltétlenül szoci motorokra jellemző, de motoros) Milan Kundera-idézettel indítanék a megváltozhatatlan jelszó és e-mail cím miatt, illetve leginkább személyes okok következtében sutba dobott régi nickem /tudjátok a német manócska :-) / helyett regisztrált újjal.
Üdvözlettel: Miklós
Na ha eez ilyen egyszerű lenne:))
Vhol azt hallottam hogy a régebbi fajta forgalmikat le kell cserélni ewlőbb utóbb. Van is rá vmi rendelkezés tud erről vki vmit?
Gabor, koszonom a tanacsokat. Elmeletileg nem kene gyari merettol eltero o-gyurukre gondoljak, a motorban 12.000km van amibol en mentem 2000-et. Ugy gondolom ez az ertek valos, de az elozo gazdai hanyagoltak ezt-azt.
Szasztok!
MZ 251-est szeretnék venni. Kimondottan szép állapotút, kék vagy szürke színben. Tel:20/44-44-021
nekem aztat mondták az okmányirodában, hogy csak az pótolhatja a forgalmit, akinek a nevén van a motor (persze lehet, hogy nincs igazam - vigyázni kell manapság, hogy mit ír/mond az ember ;D)
Úgy gondoltam, ha törzskönyv van akkor könnyen lehet pótolni a forgalmit és akkor már át lehet iratni.
Egyik haverom úgy járt hogy megvett egy ETZ 251-et forgalmival egy csávótól, akinek nem volt a nevén. Mikor ment átiratni az okmányirodába akkor ott mondták, hogy ehez a forgalmihoz már járt törzskönyv és az is kell. Haverom visszament a csávóhoz, hogy kéne a törzskönyv. Kiderült, hogy az előző tulaj akié volt a motor (és akinek a nevén is volt) nem vette át a törzskönyvet mikor külték a papírt hogy ott van a postán. A postán nem sokáig őrzik (kb 2 hét) majd visszakülték az okmányirodába. A pasas egyátalán nem vette fel, aminek következtében az okmányirodában 2 év után bezúzták!!!
Namármost: A pasasnak akinek a nevén volt el kellett mennie az okmányirodába új törzskönyvet csináltatni, hogy mikor elkészül akkor odaadja a haveromnak aki elmegy az okmányirodába, átiratja a gépet, odaadja a forgalmit meg a törzskönyvet, amit utánna bezúznak és kap helyette a nevére szólót.
Ez azér elég nagy szopás! (ugyanis a törzskönyv kiállításának illetékét beszedték a pasastól! :PP)
vigyázz, mert a törzskönyv nem elég. csak forgalmival együtt engedik átírni a motort, azt pedig csak az eredeti tulaj pótolhatja!
sorszám: 7323 (33773)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2005-07-17 11:07:28)
Ha a tulajdonostól veszed és van törzskönyve akkor rendben van. Ha nincs törzskönyve akkor egy picit gyanus. Szerintem ne vedd meg amíg a gazdája nem szerzi meg hozzá az új forgalmit. Az a biztos! (Nyugi a tuti) :DDDDd
sorszám: 7322 (33771)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2005-07-17 11:07:28)
Megköszönném!!!! Fontos lenne, mert találtam 1 gépet, amivel ez a helyzet, de amúgy nagyon jó állapotban van.
Üdv.
Vettem egy 250-es ETZ-t alkatrésznek. Szinte csak a blokkot akarom megtartani belőle, a többire lehet licitálni.
Nem hiszem hogy lopott, de ha valakinek hiányozna a garázsából (alvázszám 2137330, a blokkszám 1120472), szóljon.
Az enyémben 115ös van, gyári bvf-es és jól megy vele.
Én úgy tudom, hogy az eltűnt forgalmi pótolható, de csak az tudja pótolni, akinek a nevén van, de lehet hogy egy adásvételivel más is pótolhatja, ezt az ocsmányirodában kell megkérdezni. Ha gondolod hétfőn megkérdezhetem, ha nem felejtem el, mert úgyis megyek a forgalmimért, meg a rendszámomért.
Széles utat és olcsó benzint!
Uff!
Ádi
Bálint!
A könyvében is 100-as van meg az én etz 125-ömben is !
Hello!
Ma újra átnéztem a karburátort és a főfúvókába mintha 115 lenne beleütve (igaz nem biztos, mert az első 1-es csak egy vonal). Ha jól tudom az ETZ 125-be 100-as főfúvóka való!? Tudna valaki segíteni, hogy az övébe milyen van?
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|