:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Felhívtam a Futárt,azt mondta,hogy ami neki van kisipari abban van AF jel,az ugyanúgy jó lesz a vizsgán,mint az E jel.Veszek nála,aztán remélem a legjobbakat.Csak nem kötnek már bele.
Ákos
Nekem még sose nézték ez E jelet az indexbúrában. Nincs is benne. mivel vmi utángyártott van benne elől. Hátul már Izs indexek vannak, amik egész jól néznek ki de azt hiszem E jel abban sincs, de senki nem nézte még. Remélem nem is fogja.
Gratu a rutinvizsgához!
Akkor nemsokára már legális is leszel?
Vizsgát illetően én most az utángyártott E jel nélküli lámpabúrák miatt parázok csak a többi jó.
Ákos
Ja, nem fejeztem be. :DD
Ha nem folyik le a benya a csövön, akkor pucold ki a benzincsapot, de arre szerintem te is rájöttél. :))
Akkor szedd le a karbit, pucold ki, nézd meg az úszóházban a benzinszintet (ha nem jó akkor álítsd be), súbertűnek asszem föntről a 2. fokban kell lennie. Nekem így hidegen szivatóval rárugok 2-t, leveszem a szivatót, ráadom a gyujtást, rárugok 1-et és indul a gép.
Lehet, hogy el van tömődve valamelyik fúvóka a karbidban, vagy az is lehet, hogy a 2 hét állástól lerakódott valami dzsuva és az tesz keresztbe, esetleg nem jut el rendesen az úszóházba se a benya. Nézd meg, ha le van húzva a karbiról a benzincső akkor folyik e rendesen a benya (Ja! Most aból indultam ki, hogy nekem nem átláccó a cső. :DDD Ha átláccó akkor le se kell húzni, láccik anélkül is, hogy folyik-e rendesen.)
Hali!
Vizsgával kapcsolatban:
Nekem azok közül amit gabi80 leírt a következőek voltak:
-olajfolyásos telók
-szar hátsó lámpabúra
-olaj csöpögés a blokkból
-összeszigszalagozott markolat
-visszajelzők nem égnek
-kürt szar
-sárfogó gumi nincs
-láncvédő gumi szakadt...
és a motor simán átment műszakin.
még fékpróbát se kellett csinálni
Ja, majd elfelejtettem, az indexbúráim meg olyanok mint a mosott szar, rádásul elöl is hátsó van (nem szárnyas)
Teljesen vizsgabiztosfüggő a műszaki.
Ja, ma voltam rutinból vizsgázni ("A Korlátlen") és sikerült. Fújt a szél, esett az eső meg qrva hideg volt...
Üdv!
Ádi
Sziasztok!
251-es MZ-t keresek 88-tól, ha lehet szürke szinben és kifogástalan állapotban. Ha van valakinek eladója, gondoljon rám: 20/44-44-021
Köszi a sok vizsgával kapcsolatos infot.
Újabb ármányra derült fény,nem lehet sehol olyan indexbúrát(kerek) és hátsólámpabúrát kapni ami E-jeles.A Mofakernél meg a Hubernél kapható magyar utángyártottakban nincs E jel,azokkal simán megbukik a motor a vizsgán.Nekem meg mind le van fakulva 1 pedíg repedt is.
Egyszóval kérésem lenne:Nincs valakinek otthon legalább 1 db kerek indexbúrája,hogy a töröttet lecseréljem?Elboltolnánk valahogy.Én amúgy Pomázi vagyok,szóval Bp környéke lenne a legjobb
Köszi:Ákos
rókapimpó:
két hét garázsban állás után kezdte csinálni a raplit. :((
nekem az akksi ok. sötétben simán bírja a refit álló motornál vagy öt percig is, amíg megtalálom a garázskulcsot a zsebemben és a kulcslyukat az ajtóban :)
elektronikus gyújtása van
elsőre kicseréltem a gyertyát, tettem bele új brisket. a régi is jónak tűnt. őzbarna volt és akkora szikrát adott rúgásra, hogy a várost fel lehetett volna gyújtani.
inkább a benzin hiányra gyanakszom (már ha értelmezhető itt ilyen) .
Ha 4-5 ször szivatóval megrúgom, már úszni kell a gyertyának a benzinben? vagy ha csak épp nyirkos tőle az elég?
:M.
Így igaz, a kétütemű gépeknél fontos a kipufogó kialakítása, nem érdemes csak úgy kiherélni. való igaz egyfajta kompromisszumot igényel a tervezőktől, hogy hangos se legyen, és teljesítményt se vegyen el a motortól. Azért az Mz-nél, még a DKW-s idők óta (tehát kb. az 1930as évek) óta gyártották ezeket a derék kétüteműeket, szóval volt idejük kikísérletezni a nyerő formulát, ami országútra is jó, s sztem bízzunk meg bennük, ne akarjunk mindig mindenben okosabbak lenni náluk. Ahogy vki itt írta korábban, azok ott Zschopauban se voltak hülyék ill. sztem most sem azok.
HI! A kipufogó a motor tartozéka és nem véletlenül van úgy összerakva ahogy.Komoly mérnöki munka van a háta mögött,hogy a hangját a motornak csillapitsa,de a teljesitményt ne gátolja,vagycsak egy picit de az legfeljebb műszerrel mérhetőki.Komoly teljesitménycsökkenés csak a rendszer dugulásakor van.Sőt a kipufogó hiánya káros is lehet.
Helló MZ/X-ts125!!!A Molnár utcát tudod hol van.Na ott lakom, az utolsó ház az enyém.
Nem azt mondtam, hogy belezze ki a kipufogót, csak a végében lévő szűkítőt vegye ki aki akarja! Nem kötelező!! csak a haveromnak attól érezhetően jobban ment a mocija (ETZ 150)!
Lehet, hogy ez a szűkítő a két motor között a különbség, és lehet, hogy ezért adja le nagyobb fordulaton az erősebb a nagyobb teljesítményt!
Az utolsó ez elötti mondatom mát csak feltételezés! :D
Azt mivel magyarázod hogy a gyengébbik 6000nél adja le a max teljesítményét, az erősebbik meg 6500nél.
Rókapimpó!
Innen a szociről is le lehet tölteni a kistz kezelési útmutatót, én is megnéztem.
Hát tuti nem azért erősebb, mert kisebb rajta a lánckerék. A teljesítményt szerintem a főtengelyen mérték, akkor meg olyan mindegy hogy mekkora a lánckerék rajta.
Ilyet meg szerintem nem javasolj senkinek hogy belezze ki a gyári kiput! Zschopau-ban nem voltak hülyék! Valószínű nem véletlenül olyan az a kipufogó amilyen.
gabi80!
Kicsit félre értettél. A 150esekből van 9kw és 10,5kw-os változat. Az ezek közti különbség(ek)ről van szó.
vagy egyszerűen csak piszkos a gyertya, ezt még nem néztétek?
Csapágy a villában? Nem a kormányban? Ha ez a helyzet, akkor lehet, hogy cak egy kis utánaállítás kell. Lelazítod a kifli anyáját, meghúzod egy kicsit csőfogóval az alatta lévő másik anyát, (de ne nagyon mert akkor szorulni fog, és nem fog normálisan "forogni" a kormány)
Sziasztok!
Nagy munka megjavítani, ha kilazult, kikopott a csapágy az első villábanés picit ugrál? Pl menet közben igen könnyen kanyarodi, nagy féknél, meg pici koppanás kíséretében előrébb ugrik a korány, majd vissza...
Szóval mit tegyek?
Köszi!
Kimondtad a kulcsszót! Meg kell próbálni! Sőt, a szemrevételezés, az még ingyen is van!
Nem olyan biztos. Meg kell próbálni!
Haverom elvitte a tárcsát szabályoztatni, mert neki is ütött, de nem lehetett, mert 8-as volt a tárcsában. Egyik oldalról és a másikról is olyan sokat kellett volna leszedni, hogy nem maradt volna csak qrva vákony a tárcsa!
Nekem is ez volt a baja (rugásra nem, de tolásra indult) mikor esőben tötyögve (35-40 km/h) jöttem haza Tökölről (Fótra) a rigás haverjaimat kísérve. Fönn volt a világítás meg minden. Pöttyet lemerült az aksim, meg a benzinben is kicsit sok volt az olaj és lehet, hogy azér csak tolásra ment. 2 hétig csak helyzetjelzővel közlekedtem, vagy még azzal se éa szépen föltöltődött az aksi, most simán indul. Hozzáteszem, nekem megszakítós gyulytása van, lehet, hogy nem volt elég a rugásnak az ereje, hogy jól megforgassa és erős szikrát adjon, de toláara már elég volt.
Elektronikus gyujtással lehet, hogy rugásra is indult volna.
Fel is lehet azt szabályoztatni! 5-ből ki is jön
Az egyik haveromnak van egy 150-es ETZ-je. Ő megnézte valami hozzá járó kiskönyvben, hogy az erősebbik ETZ abban különbözik a gyengébbtől, hogy 1-el kisebb fogaskereke van elöl. Talán még a kipufogóban is van folytás de azt nem tudom. A kipuff végéből azért érdemes kiszedni azt a gyári furulyát vagy mit, ami lefolytja.
Amúgy azér pörgös az erősebb, mert az ki tud pörögni, míg a gyengébb a nagyobb első fogaskerékkel nem igazán. Az első fogaskerék csere 1-el kisebbre nem megy a sebesség rovására sem, mivel jobban kipörög a gép.
tavaly én is így jártam . volt még egy hónap a szezonból amikor beállt a fõtengelyem . most meg addig halogattam a léptetõvilla cseréjét míg valahogy megszorult és a kihajtástengely kettétört .
Igazad van, csak kicsit bosszantó, hogy július közepe van és még egy hónap műszakim is... :)))
"...a jó motort onnan lehet felismerni, hogy mindig hazaérsz vele..." (by Buny)
Sziasztok! Most vettem egy ETZ 150-est és üt az első féktárcsám. Le szeretném cserélni, de az új 16.000,-Ft. Tudna valaki esetleg bontottat, jó állapotút ami biztos hogy nem üt. Fontos lenne, Győr környéki érdekelne elsősorban.
nekem a kicsi is nagy másoknak a cséplõgép effektus is kicsi :)). nem érdemes méregetni , minnél elöbb meg kell csinálni . murphy törvénye itt is mûködik és a lehetõ legrosszabb pillanatban adja meg magát .
Kedves tomóka!
Mit jelent az, hogy kicsit csörög, meg az hogy nagyon csörög, mert ez ugye relatív... Arra gondoltam, hogy ha van neki kb 5-6 tized, akkor baromi nagy az esélye annak hogy megszorul - szétesik, vagy nagy valószínűséggel el tudok menni vele sürgős esetben még egy-két tíz/száz km-t
Gyárilag úgy van meghatározva, hogy 0.05 mm-es játéknál már cserélni kell a főtengelyt. Szerintem ez egy kicsit vicces. Főleg a jó minőségű utángyártott hajtókaroknál.
ez a kérdés... inkább nem minõsíteném :)).
mégis milyen választ vársz ? teszemazt 0,8mm-nél még jó de 0,8001mm-nél darabokra törik ? azt nem szokás méregetni . kicsit csörög még mehet , nagyon csörög felújítani , ha beállt akkor meg mindeggy .
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata abban, hogy a 250-es ETZ főtengely alsó tűgörgőjének mekkora az a kotyogása, amikor meg szokta adnui magát?
hi!
etz 250-nel van gondom.
eddig gyönyörűen indult hidegen melegen.
most meg hiába rugdalom, csak tolásra indul. tolással viszont könnyedén.
ha már járt picikét, leállítva újra első rúgásra indul mint a régi szép időkben.
valakinek ötelete?
És ez igy van jól, max annyival egészülhet ki hogy duda jó?? jó:)))
Hát szerencsére nem nézik, bár a gépen nagyjából minden ok nálam. Szóval zárt tecnológiáson elvileg ezt mind meg is nézik ill ki is javítják, ami természetesen nem történik meg de azért nekd ki kell fizetned.
Azt hiszem én szerencsés környéken lakom:
Ez az a motor? Igen... Első fék? Jó.. Hátsó fék? Jó.. Műszaki vizsga két évre? IGEN!!!! :-)
Na jól van, kicsit sok volt már belőlem:))))
A vmm.hu-n minden fontos infót megtalálsz
sorszám: 7362 (34002)
( előzmény: dávid a sámánördög, 2005-07-20 00:29:15)
Amit még kihagytam:
-lábtartók épek, gumik jók/hátsó is!!/
-láncvédő gumi és a bakelit nem sérült, repedt
A műszaki vizsgához:
-gumik állapota/legkopottabb helyen 1.6mm/
-kormánycsapágynak lógni, ill. szorulni nem szabad
-elsö villa alsó teleszkópszárai nem lóghatnak
-lengéscsillapítók nem lehetnek olajfolyásosak
-hátsó villa nem lóghat
-a világítótesteknek épeknek kell lenniük/első-hátsó lámpa és irányjelzők/ és természetesen működniük kell
-elektromes visszajelzőknek/órában/ és a kürtnek működnie kell
-2 db tükör
-markolatoknak épnek kell lenniük
-üléshuzatnak épnek kell lennie
-ülésen a kapaszkodónak és a csomagtartónak meg kell lennie
-első - hátsó sárvédő nem lehet vágott, hátsó sárfogónak meg kell lenni/elég a kacsacsőr/
-nem lehet súlyos olajfolyás
-a gyáritól eltérö kipufogó és kormány még mübizonylat ellenében sem engedélyezett
Remélem mindent beleírtam. Ha nem akkor bocsi. Természetesen nem nézik mindenütt ilyen szigorúan a dolgot.
Gabi
A 150-es és a 125-ös ETZ-k közötti különbségek:
-henger, dugó, csapszeg, gyűrű /egyértelmű/
-hengerfej - a 150-esnek nagyobb az égéstere
-karburátor - a 125-ösnek 22 mm-es /22N.../ a keverőtorok átmérője a 150-esnek 24-es /24N.../
Illetve úgy tudom, hogy az első lánckerék is nagyobb egy foggal, bár ebben nem vagyok biztos. Magában a vezérlésben nincs különbség.
Ha ún. zárt technológiás vizsgáztatás keretében történik, akkor legombolnának érte 10ezer felett. ha a Közlekedéslefügyelethez viszed ott csak maga a vizsgát+ a címkedíjat kell kifizetni. A 2 vizsga gyakorlatilag megegyezik, csak a zártnál te kifizeted az átvizsgálást és a felkészítést, ami ugye meg se történik, gyakorlatilag a semmiért fizetnél. Nálunk csak Miskolcon van Közlekedési Felügyelet de még a benzinköltséget leszámitva is sokat spórolok ha odaviszem és nem 1 szervizbe. Bár épp ma emelték újabb 5 Ft-tal a benzin árát....Ez kérem rablás!!!
Jövő héten Sirokon motoros hét.Amennyire tudom az egyik legnagyobb és legátfogóbb találkozó egész évben.
Ákos
sorszám: 7357 (33997)
( előzmény: dávid a sámánördög, 2005-07-20 00:29:15)
KÉRLEK TITEKET,HOGY MONDJÁTOK MEG,HOGY HOL ÉS MIKOR LESSZ JÚNIUSBAN,vatgy a közeljövőben motoros találkozó!!!!!!KÉRLEK VÁLASZOLJATOK!!kössz!!
Szerintem meg pont a henger vezérlésében lehet különbség. A könyv legalábbis ugyanolyan karbit ír mindketőhöz.
Nézd meg a könyvben hogy a 10.5kw-osat tovább lehet forgatni(6500), azt pedig nem egy másmilyen karbi teszi.
Állítólag nagyon kevés "erősebbik" 150eset hoztak be hozzánk, azokat is 1990es évjáratban, sötétzöld színben.
Helló Miki 63!
Te merre laksz?
Hello!
Meg tudná nekem írni valaki hogy is kell pontosan beállítani a benzinszintet ETZ-nél!?
Kösz!!!
megnézték a fékeket , a lámpákat, meg fékeznem kellett... kormánycsapágyat nézték még meg máss motoron aztán kész.
itt Siófokon az egyik szerelőnél átnézéssel lett volna 5700ft.
Ja, az BIZTOS! :D Már én is láttam ott gyakorolni! Jól nyomja. Múltkor leesett a lánca gyakorlás közben azt hozzám jött oda szerszámot lejmolni. :DD
Persze adtam neki (Nem árt ha egy szoci-motorosnál van szerszám! :DDDDDD)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|