hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 27. vasárnap 
Zita

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

redline
válasz erre | email2005-07-25 16:58:23
Peti!!!
Azért vannak már ilyen hülye ötleteim mert már végképp kifogytam az ötletekből. Sőtt már szerelőnél is voltam de hozzá sem tudott nyúlni. Az előgyújtás is be van lőve csakúgy mint maga a gyújtás. Úgyhogy csak abban tudok bízni hogy itt a fórumon ötletekkel segítetek.
sorszám: 7465 (34276)
(előzmény: Peti, 2005-07-25 16:42:36)

 
 
Peti
válasz erre | email2005-07-25 16:42:36
A durrogás, meg a láng az előgyújtás hibájából ered. A töltéshez semmi köze sincs. Esetleg azért tűnhetett úgy, mert mikor leszedted a orgórészt, meg visszatetted, közben elálítodott a gyújtás is, és szerencsédre jó irényba, ha megszűnt a gond. De jobb utánnanézni, egy lehetséges mód, és az értékek itt vannak a cikkben amit a szakirodalomba írtam.
sorszám: 7464 (34273)
(előzmény: redline, 2005-07-25 16:34:03)

 
 
Peti
válasz erre | email2005-07-25 16:39:04
A javítás módja nem nagy művészet, és szépen le van írva, a gond az szokott lenni, hogy a telószár pöttyös vagy rozsdás is esetleg vagy hiányzik róla itt-ott a króm. Akkor pedig hiába teszel másik tömítést, mert nem sokat érsz vele.

Olajnak, és simán 15/40 -es motorolajat szoktam tenni az első telóba, gondolom hátra se lesz vele gond.
sorszám: 7463 (34271)
(előzmény: MouSe, 2005-07-25 16:23:54)

 
 
redline
válasz erre | email2005-07-25 16:34:03
Azért gondoltam erre mert tegnap egy etz-s haverom megnézte neki is volt ilyen baja csak neki kissebbeket durrant. Tegnap 15-20cm-es lángot vágott a kipufogóm:) És ő ezt csináltatta meg és azt mondja hogy a probléma megoldődott az esztergálással.
sorszám: 7462 (34270)
(előzmény: Dino, 2005-07-25 09:49:31)

 
 
MouSe
válasz erre | email2005-07-25 16:23:54
Szevasztok.A hátsó teló felújításával kapcsolatban az lenne a kérdésem , hogy az itt található javítási megoldás megfelelő e?Kinek milyen tapasztalata van(milyen olaj,milyen márka a megfelelő?)A javítás azon szakaszát valaki pontosan leírná , mikor összefelé pakolom.Előre is kösz.
sorszám: 7461 (34268)

 
 
Peti
válasz erre | email2005-07-25 16:17:34
Hátra a 250 -esbe 410 a maximu, a 251-esbe asszem 400 -as, előre meg bőven elég a 90/90 -es.
Én márkában Heidenau párti vagyok.

A kormyánycsapágyhoz meg nem kell lehúzó, kiveszed a kormánytészt, fogsz egy csavarhózót, és kiütd felölről meg alulról.
sorszám: 7460 (34266)
(előzmény: Indian, 2005-07-25 13:57:21)

 
 
Indian
válasz erre | email2005-07-25 13:57:21
Sziasztok, van vkinek ötlete hogy lehet a kormányból a kormánycsapágyat kihúzni? Mondjuk nekem is van csak egyeztetek hátha csinált már vki ilyent:). Meg nem tudja esetleg vki hogy 251-be hátulra ill. előre mi a legvastagabb gumi ami belefér egyéb átalakítgatások nélkül csak spontán:). Üdv!
sorszám: 7459 (34264)

 
 
Soma69
válasz erre | email2005-07-25 10:15:57
Szia Zoltasz!

Elküldtem az általad kért adatokat.
sorszám: 7458 (34257)
(előzmény: Zoltasz, 2005-07-24 20:09:16)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-07-25 09:55:12
butaságokat ne írjunk már !
most szegény vadul keresi a nemlétezõ lamellaleszorító lemezt (alsó-felsõ nyomólapot találunk) meg azt az álommanó szülte állítócsavart .a 250-es mzk kuplungja nagyjából egyforma . a durvabeállítást a fordulatszám kihajtás alatti tárcsával , a finombeállítást a kuplungkarnál végezzük . ha nem emel ki rendesen , az v. bellítási probléma v. a kuplung kinyomó kopott el nagyon esetleg megnyúlott a bovden .
sorszám: 7457 (34255)
(előzmény: MZ-motoros, 2005-07-25 00:01:54)

 
 
MZ-motoros
válasz erre | email2005-07-25 09:54:17
Hát, ebben nem nagyon hiszek, én sem. Kezdd nagyon furmányos lenni ez az MZ! ;)
sorszám: 7456 (34254)
(előzmény: redline, 2005-07-25 02:06:27)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-07-25 09:49:31
A kollektornak a töltésnél van szerepe. Ha sérült gyorsan elnyalja a szénkefét extrém esetben el is töri azt meg nem megfelelő a töltés és állandóan lemerül az aksi. Mondjuk érdemes csúszógyűrűt cserélni, ha meg tudod oldani, de ennek a gyújtáshoz túlsok köze nem nagyon van
sorszám: 7455 (34252)
(előzmény: redline, 2005-07-25 02:06:27)

 
 
Soma69
válasz erre | email2005-07-25 09:35:19
Hello Földi! Azt nem tudom, lehet-e összefüggés, de az tény, hogy a Trabant olaj nem belevaló, az túl híg olaj. A valamikori MDC most azt hiszem Strandad Diesel néven futó olaj való bele.
sorszám: 7454 (34251)
(előzmény: ADDI, 2005-07-24 23:11:06)

 
 
redline
válasz erre | email2005-07-25 02:06:27
Mz-motorosT most arra gondoltam hibaforrásnak hogy a főtengejen a gyújtás forgórésze amihez a szénkefe ér, teli van sérülésekkel. Ha leesztergálom akkor talán jó lesz mert így nemtökéletes az érintkezés és ezért is kihagyhat a szikra. A megszakítót mondom hogy hibátlan. Ha valami akkor az hibátlan. Úgyhogy imátkozok hogy bejöjjön.
sorszám: 7453 (34250)
(előzmény: MZ-motoros, 2005-07-25 00:01:54)

 
 
Keats
válasz erre | email2005-07-25 01:12:04
Tisztelt Jozefin41!
Ami tippem van a motorjával kapcsolatban az az ,hogy nézze meg a fesszabájzót a dióda hidat, az egyenirányítórt ,a gyitótrafóját nem-e ütött át, mérje meg a generátorból lejövő feszültséget, az egyenírányító dolgozik-e? nem e az van hogy elment a töltése és az aksi viszi a dolgot mert ez is előfordulhat higy ameddig nekiált gyertyátcserélni addig pihent és utánna megint meghalt szerintem nézze meg az aksit nem lesz benne elég sav a sarui pedig be lesznek fehéredve!
Keats
sorszám: 7452 (34246)
(előzmény: Jozefin41, 2005-07-24 22:39:22)

 
 
MZ-motoros
válasz erre | email2005-07-25 00:01:54
ki kell cserélni a lamellákat, ha jól értem, behúzott kuplunggal sebességben, elmászik. Azaz nem bontódik a kapcsolat, és gondolom már szét is koptak a lamellák. Egy szett lamella 800Ft,parafásat vegyél. Hakicserélted, utána a ford,számmérő kihajtásánál, a kuplungkosáron, a lammellaszorító lemezen van egy csavar. Ha azt befelé csavarod, jobban kiemel, ha kifelé, vesésbé
sorszám: 7451 (34245)
(előzmény: ADDI, 2005-07-24 23:11:06)

 
 
ADDI
válasz erre | email2005-07-24 23:11:06
Nekem pedig egy olyan gondom van,hogy nem lehet úgy beállítani a 250-esemen a kuplungot, hogy jól fogjon. Próbáltam a fordulatszámmérő-kihajtás "alatt" és a kuplung karnál is, sajnos az az eredmény, hogy az alapjárat leeseik (nem áll le), tehát nem emel ki rendesen, illetve a fokozatok is nehezebben (hangosabban) kapcsolhatók. Az olajat kicseréltem a blokkban, nem tudom milyen volt benne, abból is olyan fél liter (!), most én trabant hajtóműolajat töltöttem bele. Lehet összefüggés az olaj és a kuplung között ilyen formában? Ha pedig javítani kell (tudom, így elég nehéz megmondani), akkor mi lehet az és mibe fáj?
sorszám: 7450 (34241)

 
 
Jozefin41
válasz erre | email2005-07-24 22:39:22
Helló!

A következő a gondom. Van egy 251-es motorom. Voltam ma vele motorozni. Először jól ment, majd kezdődtek a hibák.
Azzal kezdődött, hogy 5000 fölötti fordulatnál elkezdett "kapkodni".
Utána egyes sebességben úgy leesett a fordulat, hogy elment a töltés és leállt. Utána ez többször megtörtént. Próbáltam a fordulatot tartani, de nem ment. Kivettem a gyertyát, tiszta korom volt, gyertyát cseréltem ettől, úgy tünt megjavult. Kb. húsz kilométer után kezdődött az egész előlről.
Hazaértem, most az a gondom, hogy pöccre idul, de ha rákapcsolom a világítást, leáll. Ha sebességbe kapcsolom, szintén leáll. Valaki adhatna egy kis tanácsot.
Előre is köszi!
sorszám: 7449 (34238)

 
 
MouSe
válasz erre | email2005-07-24 22:17:31
Szevasztok.A hátsó teló felújításával kapcsolatban az lenne a kérdésem , hogy az itt található javítási megoldás megfelelő e?Kinek milyen tapasztalata van(milyen olaj,milyen márka a megfelelő?)A javítás azon szakaszát valaki pontosan leírná , mikor összefelé pakolom.Előre is kösz.
sorszám: 7448 (34234)

 
 
Zoltasz
válasz erre | email2005-07-24 20:09:16
Érdeklődnék MZ EZT 150 kuplung gyári adatairól. A hézagoló lemezek vastagságáról, plusz a lamellák vastagsága is érdekelne. Hol tudok ennek utánna nézni vagy ha tudja valaki írja le plz kösz
sorszám: 7447 (34228)

 
 
MZ-motoros
válasz erre | email2005-07-24 19:52:32
Menet közben? Amúgy nem használsz vmi adalékanyagot? Neadj isten nem külön olajzású a gép? a megszakíton csináldd meg amit mondtam, szerintem segíthet, mert pergés léphet fel a megszakító pogácsákon ha nem pontosan zárnak
sorszám: 7446 (34226)
(előzmény: redline, 2005-07-24 19:13:13)

 
 
redline
válasz erre | email2005-07-24 19:13:13
A gyertyapipám ugyan az az ngk amit ajánlsz:) A dadogás egyről a kettőre jött. Abszolút nem állt előtte utoljára télen állt de március óta rendszeresen használom és 2-3hete csinálja ezt.
Én FAG csapágyakat használok. (nagyon megbízható márka)
sorszám: 7445 (34225)
(előzmény: MZ-motoros, 2005-07-24 18:12:55)

 
 
MZ-motoros
válasz erre | email2005-07-24 18:12:55
Egyébként hogy kezdődött ez a dadogás? Csak úgy egyről a kettőre, vagy állt sokat és úgy? Vagy hogy kezdődött?
sorszám: 7444 (34223)
(előzmény: MZ-motoros, 2005-07-24 18:11:38)

 
 
MZ-motoros
válasz erre | email2005-07-24 18:11:38
A megszakító pogácsáit reszeldd meg, hogy pontosan illeszkedjenk zárásnál, szedd is szét és a rugóját is fesztsd meg. Akkor az már tuti hogy kiesik a hibaforrások köréből. Gyertyavezetékből meg milyen van rajta? A gyertyapipádban nem ment galyra az ellenállás? javaslok egy NGK LB01F- jelűt, vízálló, emrt majnem hermetikusan zárja a gyertyát, és 1Kohmos ellenállás van benne, de ezt csak az után érdemes, ha már mindent megpróbáltál. Egy sima pipához képest drága, egy gagyi kerül kétszázba, ez meg 700-ba. Először próbáldd más pipával is meg (bár nem hinném, hogy ez lenne a baj, mert ha az elleneállás galyra meg, be se szokott indulni) Trafót meg még mindig tudok adni!
sorszám: 7443 (34222)
(előzmény: redline, 2005-07-24 17:55:05)

 
 
MZ-motoros
válasz erre | email2005-07-24 18:06:49
Az SKF nem olyan jó mint amilyen drága! Szerintem a Koyo jó lesz bele, (C3) Simmeringből meg kettő van a főtengelyen.
sorszám: 7442 (34221)
(előzmény: Zolchee, 2005-07-24 13:55:31)

 
 
redline
válasz erre | email2005-07-24 17:55:05
A szikrám az viszonylag vastag kékes. De a gyújtótekercs is felelősségre vonható szerintem mert részleges kihagyást okozhat a szikrában nem csak van vagy nincs:)
sorszám: 7441 (34219)
(előzmény: MZ-motoros, 2005-07-23 23:07:06)

 
 
Zolchee
válasz erre | email2005-07-24 13:55:31
Hy all!
Most szeretném generálozni az ETZ 150-esemeet. Szerintetek milyen csapágyakat, szimeringeket vegyek bele? Jó minőségű kellene, hogy tartós legyen, meg bírja a nagyobb fordulatot, mert lehet, hogy lesz tuningolva a gép. Én SKF-re gondoltam, főtengelyhez milyen kell C3 v. C4? Szimeringben mi a nyerő? Ja és hány csapágy van benne, meg szimering? Aki csinált már ilyet, mennyi volt? Köszi a segítséget!!!
sorszám: 7440 (34211)

 
 
Zolchee
válasz erre | email2005-07-24 13:50:18
Hello!
Nekem ugyan ilyen problémám volt, és állítottam a megszakító, és gyertya hézagot, és most jó lett.
sorszám: 7439 (34210)
(előzmény: redline, 2005-07-23 18:46:07)

 
 
MouSe
válasz erre | email2005-07-24 02:27:53
Szevasztok.A hátsó teló felújításával kapcsolatban az lenne a kérdésem , hogy az itt található javítási megoldás megfelelő e?Kinek milyen tapasztalata van(milyen olaj,milyen márka a megfelelő?)A javítás azon szakaszát valaki pontosan leírná , mikor összefelé pakolom.Előre is kösz.
sorszám: 7438 (34201)

 
 
MZ-motoros
válasz erre | email2005-07-23 23:07:06
De nem azt mondtam, hogy az a baja, mert akkor kormos lenne a gyertya. Amúgy én még mindig a megszaktóra tippelek. A szikrád az milyen? Vékony rózsaszínes, vagy erős vastag lilás? Amúgy ilyet még trafóval nem tapasztaltam. Szvsz az vagy ad szkrát ha jó, vagy nem ha szar.
sorszám: 7437 (34197)
(előzmény: redline, 2005-07-23 18:46:07)

 
 
MZ-motoros
válasz erre | email2005-07-23 23:03:26
Én is tudok egyet adni neked!
sorszám: 7436 (34196)
(előzmény: redline, 2005-07-23 18:46:07)

 
 
MZ/X_TS125
válasz erre | email2005-07-23 22:54:19
Helló Miki 63!

Neked milyen motorod van?
Lehet láttalak már. Hány éves vagy?
Amúgy szoktam inteni az mz-seknek, lehet már neked is intettem.

MZ/X
sorszám: 7435 (34192)

 
 
gyurci
válasz erre | email2005-07-23 21:15:21
Szia Bambi!
Vihetem a hengert?Ha igen,hova és mikorra?

Köszönöm!

Gyuri
sorszám: 7434 (34191)

 
 
redline
válasz erre | email2005-07-23 18:46:07
Jah nem hinném hogy az a baj sőt biztos nem. De legalább tudom hogy ilyen betegség is van:D Mondom én mostmár egyre jobban gyanakszom a gyújtótekercsre meg a gyújtókábelre. Holnap ha minden jólmegy tudok szerezni kipróbálásra egyet-egyet. Nem akarom megvanni addig amíg nem biztos hogy az a baj mert annyi pénzem azért nincs:D
sorszám: 7433 (34187)
(előzmény: MZ-motoros, 2005-07-23 18:12:27)

 
 
MZ-motoros
válasz erre | email2005-07-23 18:12:27
Az nem lehet, mert akkor a gyertya kormos lenne, Ő meg azt mondta, szürkés. Amúgy úgy lehet ellenőrizni, hogy szétszeded a karbi, és a szivató fuvókáját megfújod (de a szivatót ne szedd ki). Amúgy én mindig cserélek szivató dugót+gumit, nem akarok véletlense ilyenenl szívni, ha Mz-t vagy Simsont veszek. Kb 150Ft-ból megvan. Szvtam már így nagyon sokat szimóval, azóta paranoiám lett a szivató! ;)
sorszám: 7432 (34186)
(előzmény: Dino, 2005-07-23 15:36:07)

 
 
redline
válasz erre | email2005-07-23 17:45:56
azt nem tudom hogy lehet ellenőrizni hogy rendesen elzár-e de szerintem elzár mert nem erőlködik a moci.
sorszám: 7431 (34185)
(előzmény: Dino, 2005-07-23 15:36:07)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-07-23 15:36:07
még eszembe jutott, hogy a szivató rendesen elzár? mert nem lehet, hogy túl sokat kap emiatt és elhúzódik az égés és ezért durrog nagy gázon a kipuff és nem megy???
sorszám: 7430 (34184)
(előzmény: Dino, 2005-07-23 15:21:09)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-07-23 15:21:09
extrém eset lenne, de a kalapács nem lóg a tengelyén? mondjuk ennek tényleg elég kicsi az esélye
sorszám: 7429 (34182)
(előzmény: redline, 2005-07-23 14:26:24)

 
 
redline
válasz erre | email2005-07-23 14:26:24
Jah meg a főtengely sem lóg egyáltalán.
sorszám: 7428 (34180)
(előzmény: Dino, 2005-07-23 13:47:43)

 
 
redline
válasz erre | email2005-07-23 14:25:08
Előgyújtás is jó és kipufogó nélkül is ezt csinálja. Most én is ott járok hogy a trafó következik a listán. A trafó hogy jó-e azt meg majd csak holnap fogom tudni. De azért köszi a tippeket.
sorszám: 7427 (34179)
(előzmény: Dino, 2005-07-23 13:47:43)

 
 
redline
válasz erre | email2005-07-23 14:23:07
Légszűrő tiszta de szűrő nélkül is ezt csinálja, akku jó benzinszint is be lett állítva.
sorszám: 7426 (34178)
(előzmény: MZ-motoros, 2005-07-23 10:36:03)

 
 
Kittengirl
válasz erre | email2005-07-23 14:15:34
ezt az ökörséget nézzétek meg az én honlapommal is, de persze az eredeti után: http://freeportal.hu/mony - elég érdekes szövegeket alkotott :D :D :D

Kittengirl
sorszám: 7425 (34177)
(előzmény: Kittengirl, 2005-07-23 14:09:32)

 
 
Kittengirl
válasz erre | email2005-07-23 14:09:32
Ki volt ez a pihentagyú? :-/
sorszám: 7424 (34176)
(előzmény: Kittengirl, 2005-07-23 14:06:25)

 
 
Kittengirl
válasz erre | email2005-07-23 14:06:25
ez elég durva...
sorszám: 7423 (34175)
(előzmény: pandagyik, 2005-07-23 10:18:12)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-07-23 13:47:43
Az előgyújtás mennyi? Mert leeht, hogy sufnituning technikávan megköszörülték a bütyköt. Vagy elkopott. kipufogó nélkül is ugyanezt csinálja? Másik trafóval?
Főtengely nem lóg akkorát, hogy elmegy tőle a gyújtás mindenfelé?
sorszám: 7422 (34174)
(előzmény: redline, 2005-07-23 02:52:36)

 
 
MZ-motoros
válasz erre | email2005-07-23 10:36:03
Légszűrő tiszta? Akkunak jó a töltése?
És a benzinszint is jó?
sorszám: 7421 (34171)
(előzmény: redline, 2005-07-23 02:52:36)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-07-23 10:33:09
elõfordulhat , hogy "lebeg" a megszakító mert gyenge a rugója . és csak minden második fordulatra jut szikra .
sorszám: 7420 (34170)
(előzmény: redline, 2005-07-23 02:52:36)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-07-23 10:18:12
Ezt nézzétek meg

http://www.pornolize.com/

A zöldben állitsátok a nyelvet hungarian-ra a cimnek meg irjátok

http://szoci.motoros.hu -> translate

utána lehet olvasni az oldalt
sorszám: 7419 (34169)

 
 
redline
válasz erre | email2005-07-23 02:52:36
A karbi be van állítva meg ezerszár áttakarítottam és mindenféle beállítássla ezt csinálja. A gyertya hézag is 0,4. Jah nem csak csőgázon hanem amikor elérné a 6000-es fordulatot. Sebességben meg amikor megyek olyan mint ha valami lefolytaná és akármit csinálok fele erőlködik és 6000 fölé nem pörög. Pedig 6500-at szembeszéllel kétszeméllyel is tudnia kell.
sorszám: 7418 (34163)
(előzmény: MZ-motoros, 2005-07-22 23:21:29)

 
 
MZ-motoros
válasz erre | email2005-07-22 23:21:29
Olyat láttam már Simsonon, hogy nem lehetett csőgázra kihúzni, mert elkezdett slusszolni, meg egyszer-egyszer durrogni, de ott csak a gyertya elektródáit kellett közelebb állítani egymáshoz. A karbi nem "lődöz"?
sorszám: 7417 (34157)
(előzmény: MZ-motoros, 2005-07-22 23:18:24)

 
 
MZ-motoros
válasz erre | email2005-07-22 23:18:24
A gyertyahézag is 0,4? Amúgy meg a karbi be van állítva? És ezt ugye csak csőgázon csinálja, és csak üresben?
sorszám: 7416 (34156)
(elözmény: redline, 2005-07-22 23:14:30)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu