hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Teknőc
válasz erre | email2013-01-16 16:57:46
Egy jópár motoros túra videók, jó hangulatnak! Télűzőnek! ;)
-nagy mz-vel:
http://youtu.be/ERhX6WM6fXE
-kis mz-ékkel:
http://youtu.be/MPn7mbuyXuw
http://youtu.be/EwRSAsV3iHA
Már nagyon várom a májust,
nem tudom, ki hogy van vele…;) :)
Teknőc
sorszám: 44899 (136920)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-01-15 23:29:49
Én meg ma... bár nálunk ma majd 10 fok volt, és nem minuszban ;)
sorszám: 44898 (136916)
(előzmény: Keri, 2013-01-15 20:38:35)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-01-15 23:28:47
ez már hátrafelé vakít :D
sorszám: 44897 (136915)
(előzmény: Jaky16, 2013-01-15 20:35:33)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-15 20:38:35
Papírkutyák!
Én vasárnap motoroztam :)
sorszám: 44896 (136913)
(előzmény: szsrobert, 2013-01-15 19:37:34)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2013-01-15 20:35:33
Na itt a téli unalom eredménye :D

http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=82869
sorszám: 44895 (136912)

 
 
Pápics
válasz erre | email2013-01-15 20:15:28
Meghülyült a gépem.
sorszám: 44894 (136910)
(előzmény: Pápics, 2013-01-15 20:13:34)

 
 
Pápics
válasz erre | email2013-01-15 20:13:34
Milyen vicces kedved van ma Árpi!
sorszám: 44893 (136909)
(előzmény: Árpád, 2013-01-15 19:52:13)

 
 
Pápics
válasz erre | email2013-01-15 20:13:28
Milyen vicces kedved van ma Árpi!
sorszám: 44892 (136908)
(előzmény: Árpád, 2013-01-15 19:52:13)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-01-15 20:12:20
Már akinek hideg, s már akinek alszik a motorja...Például:
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/309398_302941466493782_367561818_n.jpg
;)
Teknőc a téli, szögedi rakparton...:)
Teknőc
sorszám: 44891 (136907)
(előzmény: szsrobert, 2013-01-15 19:37:34)

 
 
Pápics
válasz erre | email2013-01-15 20:10:45
Milyen vicces kedved van ma Árpi!
sorszám: 44890 (136906)
(előzmény: Árpád, 2013-01-15 19:52:13)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-01-15 20:01:04
JA, Ja..DDDD
Meg a fénysebesség felett is megy, és a hipertérugrást is tudja, de csak avatott(-felavatott,felszentelt hithű mz-) kézben!;):)))"Igazi Űrszekér!" mármint "űberstaine"...vagy mi..DDDD
-Még valami? DDDDD
Teknőc
sorszám: 44889 (136905)
(előzmény: Árpád, 2013-01-15 19:52:13)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-01-15 19:52:13
Rosszul értelmezed a dolgot. :)
Keri szerint az ETZ képes áthaladni egy aszfaltra festett 80as feliraton. Erre valóban képes. Csak a kilencvenes feliraton csúszik meg. :D
sorszám: 44888 (136904)
(előzmény: szsrobert, 2013-01-15 19:37:34)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-01-15 19:37:34
80 felett? Az valami tuningváltozat lehet. :-)
A hideg miatt a fészerben alszanak a motorok.
sorszám: 44887 (136903)
(előzmény: Keri, 2013-01-06 17:24:54)

 
 
Lally
válasz erre | email2013-01-12 18:19:21
Sziasztok!
Az ES- TS250- /1 -ETZ között tetszőlegesen cserélhető a komplett váltó,a generátor, a kuplung és a főtengely? Az ES250 váltója totál más, nem kukachengeres?
Azért kérdezem, mert ötletelek 12V-os /1-en vagy ötsebességes Trophyn. A hengertőcsavarok osztását már meg sem merem kérdezni...
sorszám: 44886 (136896)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-06 17:24:54
Az MZ 80 felett is tud menni :)
sorszám: 44885 (136855)
(előzmény: Árpád, 2013-01-06 10:58:50)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-01-06 11:58:05
Azt nem is néztem, MZvel lesz több bajom egyelőre még, legközelebbi felújítást ezalapján secperc alatt kivitelezem :D
sorszám: 44884 (136845)
(előzmény: Teknőc, 2013-01-06 11:29:53)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-01-06 11:29:53
Szia VG!
No, kb egyszerre vettük észre.
Igaz, a "tiednek" több haszna is van.:)
De(!) én "csak" ezt mentettem el:
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/indian-1915-105113
Teknőc
sorszám: 44883 (136843)
(előzmény: VGGábor, 2013-01-06 10:56:16)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-01-06 10:58:50
Mifelénk baromi ritka az akkora tornádó ami elnyomja az egyhelyben pöfögő motor hangját. :D
sorszám: 44882 (136842)
(előzmény: Keri, 2013-01-06 10:40:17)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-01-06 10:56:16
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/mz-blokk-szakszer-szetszerelese-110764

Valakinek innentől könnyebb dolga lesz, én spec nem is gondoltam h ezekről is készült szerelővideó, nem csak a 251ről :)
Mondjuk ami ETZt láttam szétszedve annak más volt a szimering meg a fordulatszám kihajtása is...
sorszám: 44881 (136841)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-06 10:40:17
Két érdekel a motor hangja ha elnyomja a szélzaj :D
sorszám: 44880 (136840)
(előzmény: Árpád, 2013-01-06 09:42:58)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-01-06 09:42:58
Majdnem jelen időben írtam a dolgot. De szerencsére már csak multidő az ETZ. :)
Most a jawám szivárog a berugónál. Mivel az egyben váltókar is, nem csak forog hanem ki be csúszkál is. Nem is bírja tömítés sok évig.
Amúgy hogy lehet élvezni egy motor hangját monóban? Én sztereóban szeretem hallgatni ahogy a kipuff zenél. :D
sorszám: 44879 (136839)
(előzmény: Árpád, 2013-01-06 09:38:29)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-01-06 09:38:29
Nekem az ETZnél is ezeken a helyeken folyott. Az O gyűrűt évente cserélnem kelet volna hogy teljesen szivárgás mentes maradjon. Valahogy nem sikerült a berugó tengely felülete elég símára. Talán.
sorszám: 44878 (136838)
(előzmény: Keri, 2013-01-05 19:12:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-05 19:12:38
Lánckeréknél és a berugónál szokott nekem.
Illetve az ETZn valami öntési hiba volt és egy tűegynyi láthatattlan lukon szivárgott és idegesített. De aztán fogtam, lemostam, megszárítottam tettem bele olajat és ráfújtam port, azonnal kirajzolódott hol ereszt.
sorszám: 44877 (136831)
(előzmény: Atilla, 2013-01-05 16:33:20)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-05 16:33:20
Tudom, hogy nem lehetetlen, láttam már nem csöpögő TS-t. Csak az egy nehéz dolog ellenben az ETZ-vel, amit, ha nagyjából jól összeraksz, akkor nem ereszt sehol.
A csavarhúzóval szétfeszegetett blokk és az egyéb szokásosan elkövetett nyalánkságok utan persze nem kell csodát várni.
Ezért gondolják azt sokan, hogy csöpög és az úgy normális.
sorszám: 44876 (136829)
(előzmény: VGGábor, 2013-01-04 21:57:49)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-01-04 21:57:49
Pedig nem lehetetlen, nekem is már csak a pálca mellett ereszt, talán nemsokára eltüntetem egypár egyéb karbantartó meló mellett.
sorszám: 44875 (136827)
(előzmény: Atilla, 2013-01-04 16:46:40)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-01-04 21:55:42
Mérleg:
Az elmúlt két évben, 2011-2012, az általam készített gyújtással futó "flotta" (JAWA, CZ, MZ Pannónia) nagyon óvatos becslés szerint is 150-200.000 km-t teljesített tudomásom szerint egyetlen gyújtás meghibásodás nélkül, erre büszke vagyok

Gyula-bá
sorszám: 44874 (136825)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-04 16:46:40
Az ETZ az jó, azt nem nagy dolog folyásmentesre összerekni.
A TS az már kihívás. Ott szerintem nem is volt tervezési szempont, hogy ne csöpögjön belőle az olaj. :-)
sorszám: 44873 (136822)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-04 11:16:33
Ha az lennél akkor nem 2T motorod lenne :)

Volt egy haverom, a benzin kikúszott a karburátor túlfolyóján és beleragadt a por, máris egyből stresszelt, hogy de szar az MZ mindig csupa olaj. Persze soha életemben nem láttam olyan tiszta MZ-t meg ugye állandóan törölgette :)

Az ilyeneknek nem való ez a motor.
sorszám: 44872 (136821)
(előzmény: Árpád, 2013-01-04 10:48:26)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-01-04 10:48:26
Amelyik MZt szobatisztaságra lehet nevelni az nem rendes MZ. Az génhibás. :D
Bár nekem a jawa is maga alá rondít néha, oda se neki. :) Imádnak is a parkolóban. :)
Komolyra fordítva szót, megálláskor néha egy két csöpp olaj nem ráz meg különösképpen. Nem nagyon kell olajat utána töltenem.
Tudom, nem vagyok környezettudatos.:D
sorszám: 44871 (136820)
(előzmény: Keri, 2013-01-04 09:39:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-04 09:39:51
Engem meg simán nem érdekel az olajfolyás :D

Persze nem csöpög maga alá, de az olajbevonatos korrózióvédelem az megvan a blokkon :)

Én hőálló szilikonnal kinyomtam a gyújtás oldali végét a tengelynek a kuplung pálca körül. Ez kiváló és főleg egyszerű szigetelésnek bizonyult.

De most éppen szétszedtem, szóval esztergálok majd oda egy rendes műanyag dugót O gyűrűs tömítéssel, azért az mégiscsak elegánsabb.
sorszám: 44870 (136818)
(előzmény: astro77joe, 2013-01-04 00:08:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-04 09:35:57
Még annyit a lábbal való helyén tartásról, hogy biztos módszer a léptetővilla megolvasztására.
sorszám: 44869 (136817)
(előzmény: astro77joe, 2013-01-03 18:30:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-04 09:35:18
Mivel nincs rá ötletünk, ezért nem írt senki.

Viszont akármilyen olajat teszek bele nekem működik a váltó gond nélkül, legfeljebb keményebben csattan, vagy viszi magával a kuplungot ezért nehezebb a váltás.

Ha neked viszkozitás változásra nem működik akkor ott más dolog is van. Pl, kopott léptetővilla, vagy rossz beállítás.
150-es ETZ-t nem ismerem belülről, nekem ETZ250 és TS125-van.
sorszám: 44868 (136816)
(előzmény: astro77joe, 2013-01-03 18:30:10)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2013-01-04 00:08:56
Ahogy olvastam, a 15W40 sokaknak bejött, mint nekem is! Viszont látom, sokan vergődnek azzal, hogy az etz kuplung pálcája mellett szivárog az olaj. Nekem is van egy megoldásom rá, hátha segít valakinek, ezért leírom, nekem kilencven százalékban megoldotta: a pálca kuplung felőli részére, ahol a 4-5cm hosszú nyomófejes pálca van, felhúztam egy 2-3cm hosszú zsugorcsövet, a gyújtás oldali hosszabb pálcára pedig majdnem teljes hosszában tettem ugyanezt. Átlátszó, vagy fehér zsugorcsövet használtam, ami ritkább, de kikeményedés után hőálló és már 6-7 éve szépen ellenáll az olajnak is, nem dagadt meg! Nagyon bejött, előtte engem is megőrjített az olajfolyás.
sorszám: 44867 (136815)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2013-01-03 23:53:49
Hát, ezek a saját tapasztalataim voltak. Érdekes, hogy milyen sokat számít az olaj! Megkeresem a témát, érdekel mások tapasztalata is. Köszi!
sorszám: 44866 (136814)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-03 19:35:25
Ez nem teljesen így van.
Viszont nemrég volt téma, jól kiveséztük, olvass vissza.
sorszám: 44865 (136812)
(előzmény: astro77joe, 2013-01-03 18:30:10)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2013-01-03 18:30:10
Ismét sziasztok! Hát látom, hozzászólás nem érkezett, de közben megoldódott a váltó probléma. Már többen leírták a fórumban és én is belefutottam már évekkel ezelőtt: Az etz-be nem szabad hajtóműolajat (válóolajat) tölteni!Csakis a nagykönyvben előírt 15W40-es motorolajat! A tapasztalatom: 10W40 nem jó (maximum tartós mínuszokban), mert túlságosan híg, nálam menet közben kidobálta az ötös fokozatot. Lábbal kellett tartani a váltókart, hogy hazaérjek Pestről (85km, oda-vissza 170km). Így jártam. A váltóolaj sem jó valamiért, mert nem veszi be a második fokozatot. Amint kimostam a blokkot mosóolajjal és visszatértem az előírt és jól bevált 15W40-es hagyományos motorolajhoz, megoldódott minden probléma. Tegnap voltam Hatvanban (oda-vissza 180km!) és minden jól működött, csak lefagyott a kezem és a térdem helyén egy jégkocka keletkezett, de azért jó út volt! Száraz utat mindenkinek!
sorszám: 44864 (136811)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2013-01-02 22:44:05
Boldog Újévet, dupla nyugdíjat és minimálbért de havonta ötöt Kívánok Mindenkinek!
A segítségeteket szeretném kérni! Tíz évvel ezelőtt teljesen felújítottam egy 150-es etz-t: motorgenerál, váz szinterezése, az új csavarokat galvanizáltattam a rozsda ellen, új lánc, bovdenek, fényezés, stb... Azóta sokat mentem vele és nagyon szeretem. Az váltóolajat is évente cserélem, tavaly új gumikat kapott, szóval törődöm vele. Mivel javítani nem kellett, már azt is elfelejtettem hogyan néz ki a blokk belülről. A hiba: Mostanában nehezen veszi a második fokozatot. Feltolom a váltókart, olyan érzés mintha bevenné, de csak felpörög. Ha megint feltolom a váltót, akkor már hármasban van. Visszafelé veszi a kettest. Szerintetek mi lehet a baja?
sorszám: 44863 (136804)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-01-01 18:05:50
Az MZ a téli utak királya! ;)
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/utonjegen-110321
Teknőc
sorszám: 44862 (136796)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-01-01 08:24:09
Boldog Új Esztendőt Kívánok minden motoros társamnak. - Gyula-bá
sorszám: 44861 (136790)

 
 
Pápics
válasz erre | email2012-12-31 17:12:46
Boldog Új Évet Kívánok!
sorszám: 44860 (136785)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-12-29 14:15:58
ja, sajnos a 3. fokozat az tipikus ETZ váltó kopásból eredő hiba.
sorszám: 44859 (136751)
(előzmény: Atilla, 2012-12-28 19:34:43)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-12-28 19:34:43
A görgőhöz nem kell széthúzni, az kinn van a kuplung oldalon, a többihez viszont szét kell.
sorszám: 44858 (136723)
(előzmény: Joco_etz, 2012-12-25 19:41:50)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2012-12-25 21:02:00
Hali!

Rég jártam erre!

Kellemes, békés ünnepeket kívánok!

Üdv:
Zozy
sorszám: 44857 (136710)

 
 
Joco_etz
válasz erre | email2012-12-25 19:41:50
Köszönöm a gyors választ!
Elsőre ez elég ijesztően hangzik, reméltem, hogy beállítással orvosolható lesz a dolog...igazság szerint ami a legkellemetlenebb az egészben, hogy teljesen mesebeli a probléma, néha jó néha nem, meg, hogy egyedül nem merem széthúzni a blokkot, szóval valószínűleg szerelőnél kezdem a szezont..
sorszám: 44856 (136709)
(előzmény: Atilla, 2012-12-25 19:03:07)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-12-25 19:03:07
Lényegében váltáskor a fogaskerekeket nem te tolod, te csak megindítod a folyamatot a váltó kar tengelyén lévő rugós léptető szerkezettel. Ha jól értem, azt mondod ez jó.
A primer áttétel nagy fogaskereke mögött van egy karon egy görgő, amit egy rugó nekinyom az arretáló dob végén lévő csillagnak. Lényegében ez segít fordítani és az is tartja helyén az arretéló dobot.
Vagy ezzel a görgővel van baj, vagy az arretáló dob szorul a blokkban.
A harmadik sebesség vacakolása pedig arra enged következtetni, hogy hézagolási gond is lehet. Ilyenkor hosszirányban eltolódnak a tengelyek és ezért nehézkes a kapcsolás, illetve kidobja a sebességet. Ha ezt nem jacítod idővel elégeti a léptetővillát is.
sorszám: 44855 (136708)
(előzmény: Joco_etz, 2012-12-25 16:33:08)

 
 
Joco_etz
válasz erre | email2012-12-25 16:33:08
Sziasztok!

Szerintetek mire lehet gyanakodni, ha ETZ 250 néha nem veszi be a sebességeket, se fel se visszaváltáskor? Leginkább hármasnál jön elő, de változó, volt már hasonló probléma negyedikben és ötödikben is. A kuplung elég lazára van állítva, nem mindig emel ki jól(állásban egyesbe rakva szinte mindig ugrál), ez okozhatja, vagy valószínűbb, hogy koptak a fogaskerekek? A karnál próbáltam finomhangolni a dolgot, de nem értem el sok eredményt.
Kellemes ünepeket mindenkinek!
Üdv
sorszám: 44854 (136707)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-12-23 08:59:21
Minden kedves ügyfelemnek és fórum társamnak

Kellemes karácsonyt kívánok.

Gyula-bá
sorszám: 44853 (136685)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-12-18 20:53:13
A 150es 50km/h-t tudott.1:40-es keverek.4ben,5ben ugyanugy 50et tudott.Most nincs rajta muszaki,ezert kerdeztem. Ha lenne,mar kiprobaltam volna a modositasokat.;-)
sorszám: 44852 (136616)
(előzmény: Rudolph B, 2012-12-16 21:41:44)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2012-12-16 21:41:44
Ki kell próbálni, de óvatosan.Saccra kb.60 körülire tenném, de mindig fennáll a megszorulás (hőguta) veszélye.Más kérdés az, hogy egyáltalán a nyomaték elegendő lenne-e 5-ben például.Ezért kell próbálni, de ez már nem szabványos üzemnek számít.

üdv.: R
sorszám: 44851 (136595)
(elözmény: Rudolph B, 2012-12-16 20:14:21)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2012-12-16 21:37:53
1,25=125
sorszám: 44850 (136594)
(elözmény: Rudolph B, 2012-12-16 21:36:42)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu