hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. július 14. hétfö 
Örs, Stella

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Árpád
válasz erre | email2013-01-23 13:44:33
Attól függ mennyire üt a tárcsa. Igaza van kerinek, tökéletesen szinte lehetetlen felrakni. Ha leszedi az ember, a felületen maradbak pici egyenetlenségek. Amikor visszarakja az ember mr nem oda esnek ezek ahova előzőleg estek. Ennek a hibának minimum dulája fog jelentkezni a fékbetétnél. Szerintem ha jó a csapágy, már százados ütést is érezni lehet a kerék forgatásakor. Teht ha 5 ezred hibát okozunk a felszerelésnél a felületek deformációja, a csavarok nem tökéletesen egyforma meghúzása miatt, akkor már észrevehető a dolog.
Én is azt mondom, amíg nem nagy az ütés, nem érdemes foglalkozni vele. Ha ul nagy lenne az ütés, szerintem is érezni lehetne fékezéskor a fékkaron.

Persze lehet hogy tévedek ebben, abban. De nekem ez a tapasztalatom.
Ha mégis valami megoldás kellene a dologra, akkor nyomatékkulcsal kell a tárcsát felrakni és lehelet vékony hézagoló alátéteket alkalmazni. Azt hiszem jó sok idő elmúlik mire az ütés teljesen megszűnik.
Ha nem a kerék ütött. :D
sorszám: 44918 (136985)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-01-23 09:32:38)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-01-23 13:40:43
A féktisztító a próba után jött, hogy haza menet ne menjek neki az első fának a lecsökkent fékhatás miatt.
sorszám: 44917 (136983)
(előzmény: Atilla, 2013-01-23 11:40:59)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-23 13:40:02
Ez egy baráti fórum, itt nem fikázni szoktuk a másikat, hanem elmondani, hogy szerintünk mi a megoldás a problémára.

Akkor ezt most értsük úgy, hogy hülyék vagyunk hozzá, mert tök egyszerű jól visszatenni a régi tárcsát.
A megoldást ugyan te sem tudod, de kérdezzük meg a Balázs Gézát? (Bárki is legyen az...)
Azért remélem te is érzed, hogy ez elég vicces... :-D
sorszám: 44916 (136982)

 
 
válasz erre | email2013-01-23 12:45:47
Továbbá törölheted a regisztrációmat.
sorszám: 44915 (136979)
(előzmény: Keri, 2013-01-23 11:49:22)

 
 
válasz erre | email2013-01-23 12:36:00
Előbb Balázs Gézától vegyetek leckét. Utána dumálunk ;)
sorszám: 44914 (136978)
(előzmény: Atilla, 2013-01-23 11:41:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-23 11:49:22
Akkor az csak szennyeződés volt, attól is lehet egyenetlen.

Egyébként velem is mindig rendesek a vizsgasoron. Pontosan tudja egy szakember, hogy egy 30 éves dobfékes motortól nem lehet elvárni tökéletes fék karakterisztikát.
sorszám: 44913 (136974)
(előzmény: Atilla, 2013-01-23 11:40:59)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-23 11:41:18
Na mesélj, hagy okuljunk.
sorszám: 44912 (136971)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-23 11:40:59
Nekem féktisztítóval nyomták be a vizsgán, utána jó lett.
Rendesek voltak.
sorszám: 44911 (136970)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-01-23 09:32:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-23 11:29:05
Neked is csak a szád jár, amíg a megoldást nem hallunk tőled.
sorszám: 44910 (136968)

 
 
válasz erre | email2013-01-23 11:16:56
"Ha egyszer a gyári felszerelésű tárcsát leszedték a felniről, elég nehéz újra visszarakni, úgy, hogy minden jó legyen"...tényleg kurva nehéz...te is hatalmas szaki lehetsz öregem.
sorszám: 44909 (136967)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-01-23 10:43:55
Aaaaz igen :D Mondjuk elektromos rendszert nálam se nézték 2 éve se, fékre meg rámondták kb jó...
sorszám: 44908 (136965)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-01-23 09:32:38)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-01-23 09:32:38
Pontosan ilyen a Jawa-mon lévő MZ tárcsafék is, a mindennapi használatban észtre sem lehet venni. De, nagyon nem kell megnyugodni mert, legalábbis nálam, a legutolsó vizsgán "kibukott" az egyenetlen fékhatás (eddig soha nem rakták a fékpadra). Szerencsém volt mert a szaki "megoldjuk Uram" felkiáltással (most fogózzatok) befújta a tárcsát csavar lazítóval, láss csodát megszűnt az egyenetlen fékhatás (ha nem látom én sem hiszem el).
sorszám: 44907 (136963)
(előzmény: mákosguba, 2013-01-22 16:56:07)

 
 
mákosguba
válasz erre | email2013-01-22 20:47:39
Csak ennyi baja van menet közben nem pumpál vagy ráz. Ha ez normális akkor megnyugodtam. Köszönöm.
sorszám: 44906 (136960)
(előzmény: Atilla, 2013-01-22 20:34:26)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-22 20:34:26
Ha ennyi a baja, akkor az normális, főleg frissen összerakva. Ha menet közben nem pumpál, akkor később sem gond.

Általában úszó tárcsához használnak ilyen féknyerget, mint az MZ-n van. Illetve ilyen tárcsához általában úszó nyerget használnak. Az MZ-n nincs egyik sem, így nagyon érzékeny minden kis eltérésre.
Ha egyszer a gyári felszerelésű tárcsát leszedték a felniről, elég nehéz újra visszarakni, úgy, hogy minden jó legyen.
Ha ennyi a baja, akkor az normális.
sorszám: 44905 (136959)
(előzmény: mákosguba, 2013-01-22 16:56:07)

 
 
mákosguba
válasz erre | email2013-01-22 16:56:07
Üdvözletem!

Van egy ETZ 250-es motorom. Felszabályoztattam a féktárcsát és betétet cseréltem. A kereket kézzel forgatva érződik hogy egyszer erősebben egyszer gyengébben fog a fék. Menet közben nem érződik semmi de csak egy próbakörre mentem vele. Ez normális? Amióta megvan a motor gond van az első fékkel ezért szeretnék biztosra menni...
Köszönöm
sorszám: 44904 (136952)

 
 
supi
válasz erre | email2013-01-21 20:16:25
Ha megtennéd megköszönném!
sorszám: 44903 (136943)
(előzmény: steelheart6, 2013-01-21 19:44:13)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2013-01-21 19:44:13
Azt én sem tudom, de nekem a TS-en ETZ eleje van tárcsafékkel, 16"-os felnivel, és tényleg csak a féknyereg leszerelésével lehet levenni a kereket. Gumi nekem elöl 90/90-16-os, hátul 120/80-16-os van. Ez bevált. Amúgy küllőt meg tudom mérni kb-ra, hogy a felnitől az agyig mekkora. Én kompletten vettem, ilyennel nem kellett foglalkoznom.
sorszám: 44902 (136940)
(előzmény: supi, 2013-01-21 17:42:58)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-01-21 17:56:26
A küllő méretet nem tudom de azt igen, hogy a 16-os felnivel szerelt kereket csak a féknyereg lebontása után lehet kivenni a helyéről, tehát gondold meg megéri e a macerát.
sorszám: 44901 (136939)
(előzmény: supi, 2013-01-21 17:42:58)

 
 
supi
válasz erre | email2013-01-21 17:42:58
Sziasztok!Érdeklödnék etz re elöre 16" kereket szeretnék tenni.Jol tudom-e hogy az átküllözéshez 137 mm küllü kell?És milyen méretü gumit tegyek rá?
sorszám: 44900 (136938)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-01-16 16:57:46
Egy jópár motoros túra videók, jó hangulatnak! Télűzőnek! ;)
-nagy mz-vel:
http://youtu.be/ERhX6WM6fXE
-kis mz-ékkel:
http://youtu.be/MPn7mbuyXuw
http://youtu.be/EwRSAsV3iHA
Már nagyon várom a májust,
nem tudom, ki hogy van vele…;) :)
Teknőc
sorszám: 44899 (136920)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-01-15 23:29:49
Én meg ma... bár nálunk ma majd 10 fok volt, és nem minuszban ;)
sorszám: 44898 (136916)
(előzmény: Keri, 2013-01-15 20:38:35)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-01-15 23:28:47
ez már hátrafelé vakít :D
sorszám: 44897 (136915)
(előzmény: Jaky16, 2013-01-15 20:35:33)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-15 20:38:35
Papírkutyák!
Én vasárnap motoroztam :)
sorszám: 44896 (136913)
(előzmény: szsrobert, 2013-01-15 19:37:34)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2013-01-15 20:35:33
Na itt a téli unalom eredménye :D

http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=82869
sorszám: 44895 (136912)

 
 
Pápics
válasz erre | email2013-01-15 20:15:28
Meghülyült a gépem.
sorszám: 44894 (136910)
(előzmény: Pápics, 2013-01-15 20:13:34)

 
 
Pápics
válasz erre | email2013-01-15 20:13:34
Milyen vicces kedved van ma Árpi!
sorszám: 44893 (136909)
(előzmény: Árpád, 2013-01-15 19:52:13)

 
 
Pápics
válasz erre | email2013-01-15 20:13:28
Milyen vicces kedved van ma Árpi!
sorszám: 44892 (136908)
(előzmény: Árpád, 2013-01-15 19:52:13)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-01-15 20:12:20
Már akinek hideg, s már akinek alszik a motorja...Például:
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/309398_302941466493782_367561818_n.jpg
;)
Teknőc a téli, szögedi rakparton...:)
Teknőc
sorszám: 44891 (136907)
(előzmény: szsrobert, 2013-01-15 19:37:34)

 
 
Pápics
válasz erre | email2013-01-15 20:10:45
Milyen vicces kedved van ma Árpi!
sorszám: 44890 (136906)
(előzmény: Árpád, 2013-01-15 19:52:13)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-01-15 20:01:04
JA, Ja..DDDD
Meg a fénysebesség felett is megy, és a hipertérugrást is tudja, de csak avatott(-felavatott,felszentelt hithű mz-) kézben!;):)))"Igazi Űrszekér!" mármint "űberstaine"...vagy mi..DDDD
-Még valami? DDDDD
Teknőc
sorszám: 44889 (136905)
(előzmény: Árpád, 2013-01-15 19:52:13)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-01-15 19:52:13
Rosszul értelmezed a dolgot. :)
Keri szerint az ETZ képes áthaladni egy aszfaltra festett 80as feliraton. Erre valóban képes. Csak a kilencvenes feliraton csúszik meg. :D
sorszám: 44888 (136904)
(előzmény: szsrobert, 2013-01-15 19:37:34)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-01-15 19:37:34
80 felett? Az valami tuningváltozat lehet. :-)
A hideg miatt a fészerben alszanak a motorok.
sorszám: 44887 (136903)
(előzmény: Keri, 2013-01-06 17:24:54)

 
 
Lally
válasz erre | email2013-01-12 18:19:21
Sziasztok!
Az ES- TS250- /1 -ETZ között tetszőlegesen cserélhető a komplett váltó,a generátor, a kuplung és a főtengely? Az ES250 váltója totál más, nem kukachengeres?
Azért kérdezem, mert ötletelek 12V-os /1-en vagy ötsebességes Trophyn. A hengertőcsavarok osztását már meg sem merem kérdezni...
sorszám: 44886 (136896)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-06 17:24:54
Az MZ 80 felett is tud menni :)
sorszám: 44885 (136855)
(előzmény: Árpád, 2013-01-06 10:58:50)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-01-06 11:58:05
Azt nem is néztem, MZvel lesz több bajom egyelőre még, legközelebbi felújítást ezalapján secperc alatt kivitelezem :D
sorszám: 44884 (136845)
(előzmény: Teknőc, 2013-01-06 11:29:53)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-01-06 11:29:53
Szia VG!
No, kb egyszerre vettük észre.
Igaz, a "tiednek" több haszna is van.:)
De(!) én "csak" ezt mentettem el:
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/indian-1915-105113
Teknőc
sorszám: 44883 (136843)
(előzmény: VGGábor, 2013-01-06 10:56:16)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-01-06 10:58:50
Mifelénk baromi ritka az akkora tornádó ami elnyomja az egyhelyben pöfögő motor hangját. :D
sorszám: 44882 (136842)
(előzmény: Keri, 2013-01-06 10:40:17)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-01-06 10:56:16
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/mz-blokk-szakszer-szetszerelese-110764

Valakinek innentől könnyebb dolga lesz, én spec nem is gondoltam h ezekről is készült szerelővideó, nem csak a 251ről :)
Mondjuk ami ETZt láttam szétszedve annak más volt a szimering meg a fordulatszám kihajtása is...
sorszám: 44881 (136841)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-06 10:40:17
Két érdekel a motor hangja ha elnyomja a szélzaj :D
sorszám: 44880 (136840)
(előzmény: Árpád, 2013-01-06 09:42:58)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-01-06 09:42:58
Majdnem jelen időben írtam a dolgot. De szerencsére már csak multidő az ETZ. :)
Most a jawám szivárog a berugónál. Mivel az egyben váltókar is, nem csak forog hanem ki be csúszkál is. Nem is bírja tömítés sok évig.
Amúgy hogy lehet élvezni egy motor hangját monóban? Én sztereóban szeretem hallgatni ahogy a kipuff zenél. :D
sorszám: 44879 (136839)
(előzmény: Árpád, 2013-01-06 09:38:29)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-01-06 09:38:29
Nekem az ETZnél is ezeken a helyeken folyott. Az O gyűrűt évente cserélnem kelet volna hogy teljesen szivárgás mentes maradjon. Valahogy nem sikerült a berugó tengely felülete elég símára. Talán.
sorszám: 44878 (136838)
(előzmény: Keri, 2013-01-05 19:12:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-05 19:12:38
Lánckeréknél és a berugónál szokott nekem.
Illetve az ETZn valami öntési hiba volt és egy tűegynyi láthatattlan lukon szivárgott és idegesített. De aztán fogtam, lemostam, megszárítottam tettem bele olajat és ráfújtam port, azonnal kirajzolódott hol ereszt.
sorszám: 44877 (136831)
(előzmény: Atilla, 2013-01-05 16:33:20)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-05 16:33:20
Tudom, hogy nem lehetetlen, láttam már nem csöpögő TS-t. Csak az egy nehéz dolog ellenben az ETZ-vel, amit, ha nagyjából jól összeraksz, akkor nem ereszt sehol.
A csavarhúzóval szétfeszegetett blokk és az egyéb szokásosan elkövetett nyalánkságok utan persze nem kell csodát várni.
Ezért gondolják azt sokan, hogy csöpög és az úgy normális.
sorszám: 44876 (136829)
(előzmény: VGGábor, 2013-01-04 21:57:49)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-01-04 21:57:49
Pedig nem lehetetlen, nekem is már csak a pálca mellett ereszt, talán nemsokára eltüntetem egypár egyéb karbantartó meló mellett.
sorszám: 44875 (136827)
(előzmény: Atilla, 2013-01-04 16:46:40)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-01-04 21:55:42
Mérleg:
Az elmúlt két évben, 2011-2012, az általam készített gyújtással futó "flotta" (JAWA, CZ, MZ Pannónia) nagyon óvatos becslés szerint is 150-200.000 km-t teljesített tudomásom szerint egyetlen gyújtás meghibásodás nélkül, erre büszke vagyok

Gyula-bá
sorszám: 44874 (136825)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-04 16:46:40
Az ETZ az jó, azt nem nagy dolog folyásmentesre összerekni.
A TS az már kihívás. Ott szerintem nem is volt tervezési szempont, hogy ne csöpögjön belőle az olaj. :-)
sorszám: 44873 (136822)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-04 11:16:33
Ha az lennél akkor nem 2T motorod lenne :)

Volt egy haverom, a benzin kikúszott a karburátor túlfolyóján és beleragadt a por, máris egyből stresszelt, hogy de szar az MZ mindig csupa olaj. Persze soha életemben nem láttam olyan tiszta MZ-t meg ugye állandóan törölgette :)

Az ilyeneknek nem való ez a motor.
sorszám: 44872 (136821)
(előzmény: Árpád, 2013-01-04 10:48:26)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-01-04 10:48:26
Amelyik MZt szobatisztaságra lehet nevelni az nem rendes MZ. Az génhibás. :D
Bár nekem a jawa is maga alá rondít néha, oda se neki. :) Imádnak is a parkolóban. :)
Komolyra fordítva szót, megálláskor néha egy két csöpp olaj nem ráz meg különösképpen. Nem nagyon kell olajat utána töltenem.
Tudom, nem vagyok környezettudatos.:D
sorszám: 44871 (136820)
(előzmény: Keri, 2013-01-04 09:39:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-04 09:39:51
Engem meg simán nem érdekel az olajfolyás :D

Persze nem csöpög maga alá, de az olajbevonatos korrózióvédelem az megvan a blokkon :)

Én hőálló szilikonnal kinyomtam a gyújtás oldali végét a tengelynek a kuplung pálca körül. Ez kiváló és főleg egyszerű szigetelésnek bizonyult.

De most éppen szétszedtem, szóval esztergálok majd oda egy rendes műanyag dugót O gyűrűs tömítéssel, azért az mégiscsak elegánsabb.
sorszám: 44870 (136818)
(elözmény: astro77joe, 2013-01-04 00:08:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-04 09:35:57
Még annyit a lábbal való helyén tartásról, hogy biztos módszer a léptetővilla megolvasztására.
sorszám: 44869 (136817)
(elözmény: astro77joe, 2013-01-03 18:30:10)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49068)
Motoros túra (17991)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu