:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Gyula-bának válaszoltál az én témámra és Kérinek adtál igazat. :-D
Egyébként ha már ilyen jól kiveséztük, írjuk is le a konkrét okot.
Nem a kosz, meg a felület a baj.
A fő ok az, hogy 20éve hűl-melegszik a tárcsa és feszültségek lesznek benne.
Leszereled és azzal a lendülettel elvetemedik.
Az esztergályos bázisnak meg azt a síkot fogja használni, amelyik a felnire fekszik fel. A fentiek miatt ez már persze nem sík.
Ha van olyan lelkes hogy kiméri, akkor sem tud vele semmit kezdeni, mert a görbe tárcsához nem tud bázist nézni és amúgy sem lehet leszedni onnan anyagot, mert eltolódik az egész tárcsa.
De nem lesz olyan lelkes, úgyhogy felszabályozza a tárcsát, nem is üt.
Boldog arccal hazaviszed és felszereled.
Rendesen, úgy ahogy levetted, letisztítva, nyomatékkulccsal stb.
Szóval jó munkát végzel.
Erre a felni szépen visszahúzza az elvetemedett síkot a helyére, a tárcsád pdig már üt is ahogy kell.
Na, ezért nem egyszerű a levett tárcsát jól visszatenni.
Új tárcsával nincs ilyen, csak az MZ szinten elég drága megoldás.
Hát igen, az ember ír valamit, nem tetszik neki átírja stb.
Azután ha visszaolvasom én is elborzadok, hogy miket írtam.
De nem ez a lényeg, a fórum már csak ilyen, általában más is így van ezzel.
Ez mind nagyon szép és jó, csak azt nem tudom, hogy miért nekem szól?
Azért bejött a tanácsom. Máris helyesen írsz! Gratulálok!
Attól függ mennyire üt a tárcsa. Igaza van kerinek, tökéletesen szinte lehetetlen felrakni. Ha leszedi az ember, a felületen maradbak pici egyenetlenségek. Amikor visszarakja az ember mr nem oda esnek ezek ahova előzőleg estek. Ennek a hibának minimum dulája fog jelentkezni a fékbetétnél. Szerintem ha jó a csapágy, már százados ütést is érezni lehet a kerék forgatásakor. Teht ha 5 ezred hibát okozunk a felszerelésnél a felületek deformációja, a csavarok nem tökéletesen egyforma meghúzása miatt, akkor már észrevehető a dolog.
Én is azt mondom, amíg nem nagy az ütés, nem érdemes foglalkozni vele. Ha ul nagy lenne az ütés, szerintem is érezni lehetne fékezéskor a fékkaron.
Persze lehet hogy tévedek ebben, abban. De nekem ez a tapasztalatom.
Ha mégis valami megoldás kellene a dologra, akkor nyomatékkulcsal kell a tárcsát felrakni és lehelet vékony hézagoló alátéteket alkalmazni. Azt hiszem jó sok idő elmúlik mire az ütés teljesen megszűnik.
Ha nem a kerék ütött. :D
A féktisztító a próba után jött, hogy haza menet ne menjek neki az első fának a lecsökkent fékhatás miatt.
Ez egy baráti fórum, itt nem fikázni szoktuk a másikat, hanem elmondani, hogy szerintünk mi a megoldás a problémára.
Akkor ezt most értsük úgy, hogy hülyék vagyunk hozzá, mert tök egyszerű jól visszatenni a régi tárcsát.
A megoldást ugyan te sem tudod, de kérdezzük meg a Balázs Gézát? (Bárki is legyen az...)
Azért remélem te is érzed, hogy ez elég vicces... :-D
Továbbá törölheted a regisztrációmat.
Előbb Balázs Gézától vegyetek leckét. Utána dumálunk ;)
Akkor az csak szennyeződés volt, attól is lehet egyenetlen.
Egyébként velem is mindig rendesek a vizsgasoron. Pontosan tudja egy szakember, hogy egy 30 éves dobfékes motortól nem lehet elvárni tökéletes fék karakterisztikát.
Na mesélj, hagy okuljunk.
Nekem féktisztítóval nyomták be a vizsgán, utána jó lett.
Rendesek voltak.
Neked is csak a szád jár, amíg a megoldást nem hallunk tőled.
"Ha egyszer a gyári felszerelésű tárcsát leszedték a felniről, elég nehéz újra visszarakni, úgy, hogy minden jó legyen"...tényleg kurva nehéz...te is hatalmas szaki lehetsz öregem.
Aaaaz igen :D Mondjuk elektromos rendszert nálam se nézték 2 éve se, fékre meg rámondták kb jó...
Pontosan ilyen a Jawa-mon lévő MZ tárcsafék is, a mindennapi használatban észtre sem lehet venni. De, nagyon nem kell megnyugodni mert, legalábbis nálam, a legutolsó vizsgán "kibukott" az egyenetlen fékhatás (eddig soha nem rakták a fékpadra). Szerencsém volt mert a szaki "megoldjuk Uram" felkiáltással (most fogózzatok) befújta a tárcsát csavar lazítóval, láss csodát megszűnt az egyenetlen fékhatás (ha nem látom én sem hiszem el).
Csak ennyi baja van menet közben nem pumpál vagy ráz. Ha ez normális akkor megnyugodtam. Köszönöm.
Ha ennyi a baja, akkor az normális, főleg frissen összerakva. Ha menet közben nem pumpál, akkor később sem gond.
Általában úszó tárcsához használnak ilyen féknyerget, mint az MZ-n van. Illetve ilyen tárcsához általában úszó nyerget használnak. Az MZ-n nincs egyik sem, így nagyon érzékeny minden kis eltérésre.
Ha egyszer a gyári felszerelésű tárcsát leszedték a felniről, elég nehéz újra visszarakni, úgy, hogy minden jó legyen.
Ha ennyi a baja, akkor az normális.
Üdvözletem!
Van egy ETZ 250-es motorom. Felszabályoztattam a féktárcsát és betétet cseréltem. A kereket kézzel forgatva érződik hogy egyszer erősebben egyszer gyengébben fog a fék. Menet közben nem érződik semmi de csak egy próbakörre mentem vele. Ez normális? Amióta megvan a motor gond van az első fékkel ezért szeretnék biztosra menni...
Köszönöm
Ha megtennéd megköszönném!
Azt én sem tudom, de nekem a TS-en ETZ eleje van tárcsafékkel, 16"-os felnivel, és tényleg csak a féknyereg leszerelésével lehet levenni a kereket. Gumi nekem elöl 90/90-16-os, hátul 120/80-16-os van. Ez bevált. Amúgy küllőt meg tudom mérni kb-ra, hogy a felnitől az agyig mekkora. Én kompletten vettem, ilyennel nem kellett foglalkoznom.
A küllő méretet nem tudom de azt igen, hogy a 16-os felnivel szerelt kereket csak a féknyereg lebontása után lehet kivenni a helyéről, tehát gondold meg megéri e a macerát.
Sziasztok!Érdeklödnék etz re elöre 16" kereket szeretnék tenni.Jol tudom-e hogy az átküllözéshez 137 mm küllü kell?És milyen méretü gumit tegyek rá?
Egy jópár motoros túra videók, jó hangulatnak! Télűzőnek! ;)
-nagy mz-vel:
http://youtu.be/ERhX6WM6fXE
-kis mz-ékkel:
http://youtu.be/MPn7mbuyXuw
http://youtu.be/EwRSAsV3iHA
Már nagyon várom a májust,
nem tudom, ki hogy van vele…;) :)
Teknőc
Én meg ma... bár nálunk ma majd 10 fok volt, és nem minuszban ;)
ez már hátrafelé vakít :D
Papírkutyák!
Én vasárnap motoroztam :)
Na itt a téli unalom eredménye :D
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=82869
Milyen vicces kedved van ma Árpi!
Milyen vicces kedved van ma Árpi!
Már akinek hideg, s már akinek alszik a motorja...Például:
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/309398_302941466493782_367561818_n.jpg
;)
Teknőc a téli, szögedi rakparton...:)
Teknőc
Milyen vicces kedved van ma Árpi!
JA, Ja..DDDD
Meg a fénysebesség felett is megy, és a hipertérugrást is tudja, de csak avatott(-felavatott,felszentelt hithű mz-) kézben!;):)))"Igazi Űrszekér!" mármint "űberstaine"...vagy mi..DDDD
-Még valami? DDDDD
Teknőc
Rosszul értelmezed a dolgot. :)
Keri szerint az ETZ képes áthaladni egy aszfaltra festett 80as feliraton. Erre valóban képes. Csak a kilencvenes feliraton csúszik meg. :D
80 felett? Az valami tuningváltozat lehet. :-)
A hideg miatt a fészerben alszanak a motorok.
Sziasztok!
Az ES- TS250- /1 -ETZ között tetszőlegesen cserélhető a komplett váltó,a generátor, a kuplung és a főtengely? Az ES250 váltója totál más, nem kukachengeres?
Azért kérdezem, mert ötletelek 12V-os /1-en vagy ötsebességes Trophyn. A hengertőcsavarok osztását már meg sem merem kérdezni...
Az MZ 80 felett is tud menni :)
Azt nem is néztem, MZvel lesz több bajom egyelőre még, legközelebbi felújítást ezalapján secperc alatt kivitelezem :D
Szia VG!
No, kb egyszerre vettük észre.
Igaz, a "tiednek" több haszna is van.:)
De(!) én "csak" ezt mentettem el:
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/indian-1915-105113
Teknőc
Mifelénk baromi ritka az akkora tornádó ami elnyomja az egyhelyben pöfögő motor hangját. :D
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/mz-blokk-szakszer-szetszerelese-110764
Valakinek innentől könnyebb dolga lesz, én spec nem is gondoltam h ezekről is készült szerelővideó, nem csak a 251ről :)
Mondjuk ami ETZt láttam szétszedve annak más volt a szimering meg a fordulatszám kihajtása is...
Két érdekel a motor hangja ha elnyomja a szélzaj :D
Majdnem jelen időben írtam a dolgot. De szerencsére már csak multidő az ETZ. :)
Most a jawám szivárog a berugónál. Mivel az egyben váltókar is, nem csak forog hanem ki be csúszkál is. Nem is bírja tömítés sok évig.
Amúgy hogy lehet élvezni egy motor hangját monóban? Én sztereóban szeretem hallgatni ahogy a kipuff zenél. :D
Nekem az ETZnél is ezeken a helyeken folyott. Az O gyűrűt évente cserélnem kelet volna hogy teljesen szivárgás mentes maradjon. Valahogy nem sikerült a berugó tengely felülete elég símára. Talán.
Lánckeréknél és a berugónál szokott nekem.
Illetve az ETZn valami öntési hiba volt és egy tűegynyi láthatattlan lukon szivárgott és idegesített. De aztán fogtam, lemostam, megszárítottam tettem bele olajat és ráfújtam port, azonnal kirajzolódott hol ereszt.
Tudom, hogy nem lehetetlen, láttam már nem csöpögő TS-t. Csak az egy nehéz dolog ellenben az ETZ-vel, amit, ha nagyjából jól összeraksz, akkor nem ereszt sehol.
A csavarhúzóval szétfeszegetett blokk és az egyéb szokásosan elkövetett nyalánkságok utan persze nem kell csodát várni.
Ezért gondolják azt sokan, hogy csöpög és az úgy normális.
Pedig nem lehetetlen, nekem is már csak a pálca mellett ereszt, talán nemsokára eltüntetem egypár egyéb karbantartó meló mellett.
Mérleg:
Az elmúlt két évben, 2011-2012, az általam készített gyújtással futó "flotta" (JAWA, CZ, MZ Pannónia) nagyon óvatos becslés szerint is 150-200.000 km-t teljesített tudomásom szerint egyetlen gyújtás meghibásodás nélkül, erre büszke vagyok
Gyula-bá
Az ETZ az jó, azt nem nagy dolog folyásmentesre összerekni.
A TS az már kihívás. Ott szerintem nem is volt tervezési szempont, hogy ne csöpögjön belőle az olaj. :-)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|