:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sziasztok!Érdeklödnék etz re elöre 16" kereket szeretnék tenni.Jol tudom-e hogy az átküllözéshez 137 mm küllü kell?És milyen méretü gumit tegyek rá?
Egy jópár motoros túra videók, jó hangulatnak! Télűzőnek! ;)
-nagy mz-vel:
http://youtu.be/ERhX6WM6fXE
-kis mz-ékkel:
http://youtu.be/MPn7mbuyXuw
http://youtu.be/EwRSAsV3iHA
Már nagyon várom a májust,
nem tudom, ki hogy van vele…;) :)
Teknőc
Én meg ma... bár nálunk ma majd 10 fok volt, és nem minuszban ;)
ez már hátrafelé vakít :D
Papírkutyák!
Én vasárnap motoroztam :)
Na itt a téli unalom eredménye :D
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=82869
Milyen vicces kedved van ma Árpi!
Milyen vicces kedved van ma Árpi!
Már akinek hideg, s már akinek alszik a motorja...Például:
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/309398_302941466493782_367561818_n.jpg
;)
Teknőc a téli, szögedi rakparton...:)
Teknőc
Milyen vicces kedved van ma Árpi!
JA, Ja..DDDD
Meg a fénysebesség felett is megy, és a hipertérugrást is tudja, de csak avatott(-felavatott,felszentelt hithű mz-) kézben!;):)))"Igazi Űrszekér!" mármint "űberstaine"...vagy mi..DDDD
-Még valami? DDDDD
Teknőc
Rosszul értelmezed a dolgot. :)
Keri szerint az ETZ képes áthaladni egy aszfaltra festett 80as feliraton. Erre valóban képes. Csak a kilencvenes feliraton csúszik meg. :D
80 felett? Az valami tuningváltozat lehet. :-)
A hideg miatt a fészerben alszanak a motorok.
Sziasztok!
Az ES- TS250- /1 -ETZ között tetszőlegesen cserélhető a komplett váltó,a generátor, a kuplung és a főtengely? Az ES250 váltója totál más, nem kukachengeres?
Azért kérdezem, mert ötletelek 12V-os /1-en vagy ötsebességes Trophyn. A hengertőcsavarok osztását már meg sem merem kérdezni...
Az MZ 80 felett is tud menni :)
Azt nem is néztem, MZvel lesz több bajom egyelőre még, legközelebbi felújítást ezalapján secperc alatt kivitelezem :D
Szia VG!
No, kb egyszerre vettük észre.
Igaz, a "tiednek" több haszna is van.:)
De(!) én "csak" ezt mentettem el:
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/indian-1915-105113
Teknőc
Mifelénk baromi ritka az akkora tornádó ami elnyomja az egyhelyben pöfögő motor hangját. :D
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/mz-blokk-szakszer-szetszerelese-110764
Valakinek innentől könnyebb dolga lesz, én spec nem is gondoltam h ezekről is készült szerelővideó, nem csak a 251ről :)
Mondjuk ami ETZt láttam szétszedve annak más volt a szimering meg a fordulatszám kihajtása is...
Két érdekel a motor hangja ha elnyomja a szélzaj :D
Majdnem jelen időben írtam a dolgot. De szerencsére már csak multidő az ETZ. :)
Most a jawám szivárog a berugónál. Mivel az egyben váltókar is, nem csak forog hanem ki be csúszkál is. Nem is bírja tömítés sok évig.
Amúgy hogy lehet élvezni egy motor hangját monóban? Én sztereóban szeretem hallgatni ahogy a kipuff zenél. :D
Nekem az ETZnél is ezeken a helyeken folyott. Az O gyűrűt évente cserélnem kelet volna hogy teljesen szivárgás mentes maradjon. Valahogy nem sikerült a berugó tengely felülete elég símára. Talán.
Lánckeréknél és a berugónál szokott nekem.
Illetve az ETZn valami öntési hiba volt és egy tűegynyi láthatattlan lukon szivárgott és idegesített. De aztán fogtam, lemostam, megszárítottam tettem bele olajat és ráfújtam port, azonnal kirajzolódott hol ereszt.
Tudom, hogy nem lehetetlen, láttam már nem csöpögő TS-t. Csak az egy nehéz dolog ellenben az ETZ-vel, amit, ha nagyjából jól összeraksz, akkor nem ereszt sehol.
A csavarhúzóval szétfeszegetett blokk és az egyéb szokásosan elkövetett nyalánkságok utan persze nem kell csodát várni.
Ezért gondolják azt sokan, hogy csöpög és az úgy normális.
Pedig nem lehetetlen, nekem is már csak a pálca mellett ereszt, talán nemsokára eltüntetem egypár egyéb karbantartó meló mellett.
Mérleg:
Az elmúlt két évben, 2011-2012, az általam készített gyújtással futó "flotta" (JAWA, CZ, MZ Pannónia) nagyon óvatos becslés szerint is 150-200.000 km-t teljesített tudomásom szerint egyetlen gyújtás meghibásodás nélkül, erre büszke vagyok
Gyula-bá
Az ETZ az jó, azt nem nagy dolog folyásmentesre összerekni.
A TS az már kihívás. Ott szerintem nem is volt tervezési szempont, hogy ne csöpögjön belőle az olaj. :-)
Ha az lennél akkor nem 2T motorod lenne :)
Volt egy haverom, a benzin kikúszott a karburátor túlfolyóján és beleragadt a por, máris egyből stresszelt, hogy de szar az MZ mindig csupa olaj. Persze soha életemben nem láttam olyan tiszta MZ-t meg ugye állandóan törölgette :)
Az ilyeneknek nem való ez a motor.
Amelyik MZt szobatisztaságra lehet nevelni az nem rendes MZ. Az génhibás. :D
Bár nekem a jawa is maga alá rondít néha, oda se neki. :) Imádnak is a parkolóban. :)
Komolyra fordítva szót, megálláskor néha egy két csöpp olaj nem ráz meg különösképpen. Nem nagyon kell olajat utána töltenem.
Tudom, nem vagyok környezettudatos.:D
Engem meg simán nem érdekel az olajfolyás :D
Persze nem csöpög maga alá, de az olajbevonatos korrózióvédelem az megvan a blokkon :)
Én hőálló szilikonnal kinyomtam a gyújtás oldali végét a tengelynek a kuplung pálca körül. Ez kiváló és főleg egyszerű szigetelésnek bizonyult.
De most éppen szétszedtem, szóval esztergálok majd oda egy rendes műanyag dugót O gyűrűs tömítéssel, azért az mégiscsak elegánsabb.
Még annyit a lábbal való helyén tartásról, hogy biztos módszer a léptetővilla megolvasztására.
Mivel nincs rá ötletünk, ezért nem írt senki.
Viszont akármilyen olajat teszek bele nekem működik a váltó gond nélkül, legfeljebb keményebben csattan, vagy viszi magával a kuplungot ezért nehezebb a váltás.
Ha neked viszkozitás változásra nem működik akkor ott más dolog is van. Pl, kopott léptetővilla, vagy rossz beállítás.
150-es ETZ-t nem ismerem belülről, nekem ETZ250 és TS125-van.
Ahogy olvastam, a 15W40 sokaknak bejött, mint nekem is! Viszont látom, sokan vergődnek azzal, hogy az etz kuplung pálcája mellett szivárog az olaj. Nekem is van egy megoldásom rá, hátha segít valakinek, ezért leírom, nekem kilencven százalékban megoldotta: a pálca kuplung felőli részére, ahol a 4-5cm hosszú nyomófejes pálca van, felhúztam egy 2-3cm hosszú zsugorcsövet, a gyújtás oldali hosszabb pálcára pedig majdnem teljes hosszában tettem ugyanezt. Átlátszó, vagy fehér zsugorcsövet használtam, ami ritkább, de kikeményedés után hőálló és már 6-7 éve szépen ellenáll az olajnak is, nem dagadt meg! Nagyon bejött, előtte engem is megőrjített az olajfolyás.
Hát, ezek a saját tapasztalataim voltak. Érdekes, hogy milyen sokat számít az olaj! Megkeresem a témát, érdekel mások tapasztalata is. Köszi!
Ez nem teljesen így van.
Viszont nemrég volt téma, jól kiveséztük, olvass vissza.
Ismét sziasztok! Hát látom, hozzászólás nem érkezett, de közben megoldódott a váltó probléma. Már többen leírták a fórumban és én is belefutottam már évekkel ezelőtt: Az etz-be nem szabad hajtóműolajat (válóolajat) tölteni!Csakis a nagykönyvben előírt 15W40-es motorolajat! A tapasztalatom: 10W40 nem jó (maximum tartós mínuszokban), mert túlságosan híg, nálam menet közben kidobálta az ötös fokozatot. Lábbal kellett tartani a váltókart, hogy hazaérjek Pestről (85km, oda-vissza 170km). Így jártam. A váltóolaj sem jó valamiért, mert nem veszi be a második fokozatot. Amint kimostam a blokkot mosóolajjal és visszatértem az előírt és jól bevált 15W40-es hagyományos motorolajhoz, megoldódott minden probléma. Tegnap voltam Hatvanban (oda-vissza 180km!) és minden jól működött, csak lefagyott a kezem és a térdem helyén egy jégkocka keletkezett, de azért jó út volt! Száraz utat mindenkinek!
Boldog Újévet, dupla nyugdíjat és minimálbért de havonta ötöt Kívánok Mindenkinek!
A segítségeteket szeretném kérni! Tíz évvel ezelőtt teljesen felújítottam egy 150-es etz-t: motorgenerál, váz szinterezése, az új csavarokat galvanizáltattam a rozsda ellen, új lánc, bovdenek, fényezés, stb... Azóta sokat mentem vele és nagyon szeretem. Az váltóolajat is évente cserélem, tavaly új gumikat kapott, szóval törődöm vele. Mivel javítani nem kellett, már azt is elfelejtettem hogyan néz ki a blokk belülről. A hiba: Mostanában nehezen veszi a második fokozatot. Feltolom a váltókart, olyan érzés mintha bevenné, de csak felpörög. Ha megint feltolom a váltót, akkor már hármasban van. Visszafelé veszi a kettest. Szerintetek mi lehet a baja?
Az MZ a téli utak királya! ;)
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/utonjegen-110321
Teknőc
Boldog Új Esztendőt Kívánok minden motoros társamnak. - Gyula-bá
ja, sajnos a 3. fokozat az tipikus ETZ váltó kopásból eredő hiba.
A görgőhöz nem kell széthúzni, az kinn van a kuplung oldalon, a többihez viszont szét kell.
Hali!
Rég jártam erre!
Kellemes, békés ünnepeket kívánok!
Üdv:
Zozy
Köszönöm a gyors választ!
Elsőre ez elég ijesztően hangzik, reméltem, hogy beállítással orvosolható lesz a dolog...igazság szerint ami a legkellemetlenebb az egészben, hogy teljesen mesebeli a probléma, néha jó néha nem, meg, hogy egyedül nem merem széthúzni a blokkot, szóval valószínűleg szerelőnél kezdem a szezont..
Lényegében váltáskor a fogaskerekeket nem te tolod, te csak megindítod a folyamatot a váltó kar tengelyén lévő rugós léptető szerkezettel. Ha jól értem, azt mondod ez jó.
A primer áttétel nagy fogaskereke mögött van egy karon egy görgő, amit egy rugó nekinyom az arretáló dob végén lévő csillagnak. Lényegében ez segít fordítani és az is tartja helyén az arretéló dobot.
Vagy ezzel a görgővel van baj, vagy az arretáló dob szorul a blokkban.
A harmadik sebesség vacakolása pedig arra enged következtetni, hogy hézagolási gond is lehet. Ilyenkor hosszirányban eltolódnak a tengelyek és ezért nehézkes a kapcsolás, illetve kidobja a sebességet. Ha ezt nem jacítod idővel elégeti a léptetővillát is.
Sziasztok!
Szerintetek mire lehet gyanakodni, ha ETZ 250 néha nem veszi be a sebességeket, se fel se visszaváltáskor? Leginkább hármasnál jön elő, de változó, volt már hasonló probléma negyedikben és ötödikben is. A kuplung elég lazára van állítva, nem mindig emel ki jól(állásban egyesbe rakva szinte mindig ugrál), ez okozhatja, vagy valószínűbb, hogy koptak a fogaskerekek? A karnál próbáltam finomhangolni a dolgot, de nem értem el sok eredményt.
Kellemes ünepeket mindenkinek!
Üdv
Minden kedves ügyfelemnek és fórum társamnak
Kellemes karácsonyt kívánok.
Gyula-bá
A 150es 50km/h-t tudott.1:40-es keverek.4ben,5ben ugyanugy 50et tudott.Most nincs rajta muszaki,ezert kerdeztem. Ha lenne,mar kiprobaltam volna a modositasokat.;-)
Ki kell próbálni, de óvatosan.Saccra kb.60 körülire tenném, de mindig fennáll a megszorulás (hőguta) veszélye.Más kérdés az, hogy egyáltalán a nyomaték elegendő lenne-e 5-ben például.Ezért kell próbálni, de ez már nem szabványos üzemnek számít.
üdv.: R
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|