:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Továbbá törölheted a regisztrációmat.
Előbb Balázs Gézától vegyetek leckét. Utána dumálunk ;)
Akkor az csak szennyeződés volt, attól is lehet egyenetlen.
Egyébként velem is mindig rendesek a vizsgasoron. Pontosan tudja egy szakember, hogy egy 30 éves dobfékes motortól nem lehet elvárni tökéletes fék karakterisztikát.
Na mesélj, hagy okuljunk.
Nekem féktisztítóval nyomták be a vizsgán, utána jó lett.
Rendesek voltak.
Neked is csak a szád jár, amíg a megoldást nem hallunk tőled.
"Ha egyszer a gyári felszerelésű tárcsát leszedték a felniről, elég nehéz újra visszarakni, úgy, hogy minden jó legyen"...tényleg kurva nehéz...te is hatalmas szaki lehetsz öregem.
Aaaaz igen :D Mondjuk elektromos rendszert nálam se nézték 2 éve se, fékre meg rámondták kb jó...
Pontosan ilyen a Jawa-mon lévő MZ tárcsafék is, a mindennapi használatban észtre sem lehet venni. De, nagyon nem kell megnyugodni mert, legalábbis nálam, a legutolsó vizsgán "kibukott" az egyenetlen fékhatás (eddig soha nem rakták a fékpadra). Szerencsém volt mert a szaki "megoldjuk Uram" felkiáltással (most fogózzatok) befújta a tárcsát csavar lazítóval, láss csodát megszűnt az egyenetlen fékhatás (ha nem látom én sem hiszem el).
Csak ennyi baja van menet közben nem pumpál vagy ráz. Ha ez normális akkor megnyugodtam. Köszönöm.
Ha ennyi a baja, akkor az normális, főleg frissen összerakva. Ha menet közben nem pumpál, akkor később sem gond.
Általában úszó tárcsához használnak ilyen féknyerget, mint az MZ-n van. Illetve ilyen tárcsához általában úszó nyerget használnak. Az MZ-n nincs egyik sem, így nagyon érzékeny minden kis eltérésre.
Ha egyszer a gyári felszerelésű tárcsát leszedték a felniről, elég nehéz újra visszarakni, úgy, hogy minden jó legyen.
Ha ennyi a baja, akkor az normális.
Üdvözletem!
Van egy ETZ 250-es motorom. Felszabályoztattam a féktárcsát és betétet cseréltem. A kereket kézzel forgatva érződik hogy egyszer erősebben egyszer gyengébben fog a fék. Menet közben nem érződik semmi de csak egy próbakörre mentem vele. Ez normális? Amióta megvan a motor gond van az első fékkel ezért szeretnék biztosra menni...
Köszönöm
Ha megtennéd megköszönném!
Azt én sem tudom, de nekem a TS-en ETZ eleje van tárcsafékkel, 16"-os felnivel, és tényleg csak a féknyereg leszerelésével lehet levenni a kereket. Gumi nekem elöl 90/90-16-os, hátul 120/80-16-os van. Ez bevált. Amúgy küllőt meg tudom mérni kb-ra, hogy a felnitől az agyig mekkora. Én kompletten vettem, ilyennel nem kellett foglalkoznom.
A küllő méretet nem tudom de azt igen, hogy a 16-os felnivel szerelt kereket csak a féknyereg lebontása után lehet kivenni a helyéről, tehát gondold meg megéri e a macerát.
Sziasztok!Érdeklödnék etz re elöre 16" kereket szeretnék tenni.Jol tudom-e hogy az átküllözéshez 137 mm küllü kell?És milyen méretü gumit tegyek rá?
Egy jópár motoros túra videók, jó hangulatnak! Télűzőnek! ;)
-nagy mz-vel:
http://youtu.be/ERhX6WM6fXE
-kis mz-ékkel:
http://youtu.be/MPn7mbuyXuw
http://youtu.be/EwRSAsV3iHA
Már nagyon várom a májust,
nem tudom, ki hogy van vele…;) :)
Teknőc
Én meg ma... bár nálunk ma majd 10 fok volt, és nem minuszban ;)
ez már hátrafelé vakít :D
Papírkutyák!
Én vasárnap motoroztam :)
Na itt a téli unalom eredménye :D
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=82869
Milyen vicces kedved van ma Árpi!
Milyen vicces kedved van ma Árpi!
Már akinek hideg, s már akinek alszik a motorja...Például:
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/309398_302941466493782_367561818_n.jpg
;)
Teknőc a téli, szögedi rakparton...:)
Teknőc
Milyen vicces kedved van ma Árpi!
JA, Ja..DDDD
Meg a fénysebesség felett is megy, és a hipertérugrást is tudja, de csak avatott(-felavatott,felszentelt hithű mz-) kézben!;):)))"Igazi Űrszekér!" mármint "űberstaine"...vagy mi..DDDD
-Még valami? DDDDD
Teknőc
Rosszul értelmezed a dolgot. :)
Keri szerint az ETZ képes áthaladni egy aszfaltra festett 80as feliraton. Erre valóban képes. Csak a kilencvenes feliraton csúszik meg. :D
80 felett? Az valami tuningváltozat lehet. :-)
A hideg miatt a fészerben alszanak a motorok.
Sziasztok!
Az ES- TS250- /1 -ETZ között tetszőlegesen cserélhető a komplett váltó,a generátor, a kuplung és a főtengely? Az ES250 váltója totál más, nem kukachengeres?
Azért kérdezem, mert ötletelek 12V-os /1-en vagy ötsebességes Trophyn. A hengertőcsavarok osztását már meg sem merem kérdezni...
Az MZ 80 felett is tud menni :)
Azt nem is néztem, MZvel lesz több bajom egyelőre még, legközelebbi felújítást ezalapján secperc alatt kivitelezem :D
Szia VG!
No, kb egyszerre vettük észre.
Igaz, a "tiednek" több haszna is van.:)
De(!) én "csak" ezt mentettem el:
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/indian-1915-105113
Teknőc
Mifelénk baromi ritka az akkora tornádó ami elnyomja az egyhelyben pöfögő motor hangját. :D
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/mz-blokk-szakszer-szetszerelese-110764
Valakinek innentől könnyebb dolga lesz, én spec nem is gondoltam h ezekről is készült szerelővideó, nem csak a 251ről :)
Mondjuk ami ETZt láttam szétszedve annak más volt a szimering meg a fordulatszám kihajtása is...
Két érdekel a motor hangja ha elnyomja a szélzaj :D
Majdnem jelen időben írtam a dolgot. De szerencsére már csak multidő az ETZ. :)
Most a jawám szivárog a berugónál. Mivel az egyben váltókar is, nem csak forog hanem ki be csúszkál is. Nem is bírja tömítés sok évig.
Amúgy hogy lehet élvezni egy motor hangját monóban? Én sztereóban szeretem hallgatni ahogy a kipuff zenél. :D
Nekem az ETZnél is ezeken a helyeken folyott. Az O gyűrűt évente cserélnem kelet volna hogy teljesen szivárgás mentes maradjon. Valahogy nem sikerült a berugó tengely felülete elég símára. Talán.
Lánckeréknél és a berugónál szokott nekem.
Illetve az ETZn valami öntési hiba volt és egy tűegynyi láthatattlan lukon szivárgott és idegesített. De aztán fogtam, lemostam, megszárítottam tettem bele olajat és ráfújtam port, azonnal kirajzolódott hol ereszt.
Tudom, hogy nem lehetetlen, láttam már nem csöpögő TS-t. Csak az egy nehéz dolog ellenben az ETZ-vel, amit, ha nagyjából jól összeraksz, akkor nem ereszt sehol.
A csavarhúzóval szétfeszegetett blokk és az egyéb szokásosan elkövetett nyalánkságok utan persze nem kell csodát várni.
Ezért gondolják azt sokan, hogy csöpög és az úgy normális.
Pedig nem lehetetlen, nekem is már csak a pálca mellett ereszt, talán nemsokára eltüntetem egypár egyéb karbantartó meló mellett.
Mérleg:
Az elmúlt két évben, 2011-2012, az általam készített gyújtással futó "flotta" (JAWA, CZ, MZ Pannónia) nagyon óvatos becslés szerint is 150-200.000 km-t teljesített tudomásom szerint egyetlen gyújtás meghibásodás nélkül, erre büszke vagyok
Gyula-bá
Az ETZ az jó, azt nem nagy dolog folyásmentesre összerekni.
A TS az már kihívás. Ott szerintem nem is volt tervezési szempont, hogy ne csöpögjön belőle az olaj. :-)
Ha az lennél akkor nem 2T motorod lenne :)
Volt egy haverom, a benzin kikúszott a karburátor túlfolyóján és beleragadt a por, máris egyből stresszelt, hogy de szar az MZ mindig csupa olaj. Persze soha életemben nem láttam olyan tiszta MZ-t meg ugye állandóan törölgette :)
Az ilyeneknek nem való ez a motor.
Amelyik MZt szobatisztaságra lehet nevelni az nem rendes MZ. Az génhibás. :D
Bár nekem a jawa is maga alá rondít néha, oda se neki. :) Imádnak is a parkolóban. :)
Komolyra fordítva szót, megálláskor néha egy két csöpp olaj nem ráz meg különösképpen. Nem nagyon kell olajat utána töltenem.
Tudom, nem vagyok környezettudatos.:D
Engem meg simán nem érdekel az olajfolyás :D
Persze nem csöpög maga alá, de az olajbevonatos korrózióvédelem az megvan a blokkon :)
Én hőálló szilikonnal kinyomtam a gyújtás oldali végét a tengelynek a kuplung pálca körül. Ez kiváló és főleg egyszerű szigetelésnek bizonyult.
De most éppen szétszedtem, szóval esztergálok majd oda egy rendes műanyag dugót O gyűrűs tömítéssel, azért az mégiscsak elegánsabb.
Még annyit a lábbal való helyén tartásról, hogy biztos módszer a léptetővilla megolvasztására.
Mivel nincs rá ötletünk, ezért nem írt senki.
Viszont akármilyen olajat teszek bele nekem működik a váltó gond nélkül, legfeljebb keményebben csattan, vagy viszi magával a kuplungot ezért nehezebb a váltás.
Ha neked viszkozitás változásra nem működik akkor ott más dolog is van. Pl, kopott léptetővilla, vagy rossz beállítás.
150-es ETZ-t nem ismerem belülről, nekem ETZ250 és TS125-van.
Ahogy olvastam, a 15W40 sokaknak bejött, mint nekem is! Viszont látom, sokan vergődnek azzal, hogy az etz kuplung pálcája mellett szivárog az olaj. Nekem is van egy megoldásom rá, hátha segít valakinek, ezért leírom, nekem kilencven százalékban megoldotta: a pálca kuplung felőli részére, ahol a 4-5cm hosszú nyomófejes pálca van, felhúztam egy 2-3cm hosszú zsugorcsövet, a gyújtás oldali hosszabb pálcára pedig majdnem teljes hosszában tettem ugyanezt. Átlátszó, vagy fehér zsugorcsövet használtam, ami ritkább, de kikeményedés után hőálló és már 6-7 éve szépen ellenáll az olajnak is, nem dagadt meg! Nagyon bejött, előtte engem is megőrjített az olajfolyás.
Hát, ezek a saját tapasztalataim voltak. Érdekes, hogy milyen sokat számít az olaj! Megkeresem a témát, érdekel mások tapasztalata is. Köszi!
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|