:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Bocsi az állórész nem csereszabatos.
(Meleg teszi ) :-)
Szia Dino!
A két forgorész kupossága az megegyezik!Tehát ha az egyiket leveszed akkor a másikat feltudod tenni! De a forgorész az nem ilyen egyszerű! Az nem csereszabatos egy az egyben.
ETZ 250 De Luxe fordulatszammero és kilometerora elado. Ár: 9000 HUF
de a 7598-as hozzászólásomre feleljen valaki, aki ilyeneket tud mérni, hogy kúposság pontosan. Mondjuk a felső kör meg az alsókör átmérőjét meg a magasságát kell mérni, nem???
meg az ólompótló adalék a ladába való.hogy a szelep ne csattogjon a helyén. Ez olyan, hogy ha öntesz kis hajtóműolajajt a hengerbe és beindítod egy nagyon rövid ideig azzal is nagyon egyenletes lesz a járása, mert valamennyire tömítő hatása is lehet....
szóval szerintem ólompótlót tényleg felelsleges beletenni. az is csak pénztárca vékonyító
Igen igazad van!A pénztárca Valóban vékonyabb lessz! Én elfelejtettem erre kitérni!
Az fog történni, hogy vékonyabb lesz a pénztárcád, de a motor teljesítménye nem fog ugrásszerűen megnőni! :)) Nagyjából semmi változás, ha nagyobb oktánszámú a benya, akkor jobban tűri a sürítést öngyulladás nélkül! De, ha nincs megbuherálva a géped, és a gyári a sürítési érték, akkor simán elég a 95-ös (vagy néhol lehet még talán találni 91-es keveréket (Nem tudom :D)).
De ha mondjuk tuningra szánnád rá magad, és növeled a kompressziót, akkor minél nagyobb az oktánszám anál kisebb a kopogásos égés valószinűsége.
De nem lehet a végtelenségig növelni, 12:1-es érték fölé már nem ajánlott, de ezt majd mások jobban tudják, én csak saccolom ezt a 12:1-es értéket. (A gyári kompresszióviszony 10,5:1, ha jól tudom)
Kicsit eltértem a konkrét kérdéstől, de ez van! :DDDDDDDDDD
Hali! Ha 98-as benyót tankolsz nincs semmi gond, csak kavard be a megszokot arányba. Én pl: tanloltam már SHEL V-POWERT is.Annyi.hogy egy kicsit több olajat tettem belle. A motor jobban ment és tisztító hatása is volt. De vigyázz!!!!!!!! Ne mindig V-powert tankolj mert hosszú távon nem tudom milyen hatással van a motorra. Én kb:3-4 havonta tankolok V-Powert ( Tisztító kúrának ) Ez persze függ attól is mennyit hajtod a gépet. Szerintem a 95-98-as benzinek megfelelő választás!
Még valami a Molnál Lehet kapni Ólompotlóadalékot (1000-1300 Ft)én mindig teszek bele. Próbáld ki, kicsit simábbá teszi a moci járását. Kifejezetten kétütemü mocikhoz.Nézd meg, próbáld ki. Nekem bevált!
Helló Mindenkinek!!
Volna egy kérdésem.
Előre bocsátom, hogy nem vagyok műszaki ember.
Az érdekelne, hogy eredetileg a motorom ETZ 251-es 88-as oktánszámú benzinhez lett kifejlesztve. Olyan már nincs, így 95-ös ből készítem a keveréket hozzá, ötvenest.
Mi van akkor, ha más üzemagyagot használok hozzá, 98-t, vagy egyéb a kutakon kaphazó Super, Pover és egyéb üzemanyagokat, természetesen dízelen kívül. És van olyan adalék amely emeli az oktánszámot. Ha azt teszek a keverékembe, mi fog történni.
Előre is Köszönöm, ha valaki megmagyarázza nekem ezeket a dolgokat.
Jó motorozást Mindenkinek!!!
A legálisat a netre gondoltam, mert ott ahol keresgéltem, csak fizetős volt.
Hümmm, egyszer elmegyek oda, köszönöm szépen!
Hali! Írtam válasz E-mailt!
Este visza nézek!Csáó! MR.Blacki
Az jó lenne mert én Tiszafüredi vagyok.
A moci gyártási éve 1991.
Köszi, hogy időt szakítsz az én problémámra! Üdv: Jani.
MR.Blacki!
De megnézheted a Maróti könyvesboltban Bp.20.ker.Nagykőrösi út !Ott biztosan kapsz hozzá valót !Nem tudom mikori a motorod ha azt beírod a fórumba akkor megnézem én neked ! Nekem valószinűleg közelebb van!
Köszi!Megnézem! Valamennyit konyítok angolul. Mégegyszer köszi!
Tisztelt MZ-motoros!
Maróti könyvesbolt bp. 20.ker Nagykőrösi út!
MR Blacki! Ha jó neked angolul akkor www.nsr125.com! Jobb tippem nincs!
Keats
én ugyan nem amit írok, de a TS dinamó kúpossága és az ETZ generátorának (mármint a forgórésznmek a kúpossága) megegyezik? meg ilyenek, hogy a gyújtás bütykének bevágása a főtengely ékpályályához képest...
amúgy TS-be (125) akarok ETZ főtengelyt tennni. ÚŐj fajta TS szal. a csapkokkal nincs gond az átmérőt tekintve. a primerhajtás kisfogaskereke is stimmel. csak a dinamót fel lehet rá tenni flexezés/hegesztés/barmolásostaknyolás nélkül????
az elősűrírtést is megoldanám, szóval nem gond az sem
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget!Továbbra is számítok a segítségetekre!Most pedig belemerülök a motoromba majd holnap írok nektek!
Helloka
Esetleg megtudnánk-e úgy oldani hogy levélben elküldöd a címemre a kézikönyvet!A postai költséget állnám!A megérkezése után 2 nappal visszapostázom+ a postai költségedet is. Ha így jó neked akkor ÍRJ e-mailt a címem: mr.blacki@freemail.hu!
Én holnap tudok csak válaszolni 12 óra körül!Köszönöm szépen előre is a segítségedet!
Annyit szólnék még az elQttem levokhöz hogy az nsr-nek Állandó mágnesü dinamója van (lendkerékes mint pl:a Simók) én is találkoztam már ezzel a töltéses örülettel ott az egyik tekercs volt elszálva...
Biztsosíték probléma sztem biztos hogy nem lehet mert az Nsr-ek be 1 db Lomha kioldásu biztósító betét van az akkunál és errQl "él" az egész motor...
A tekercseket ellenálás mérQvel kilehet mérni, ha jól emléxem 4db kistekercs van a töltésnek,világításnak stb... sorosan kötve (ha tekercselni kell azt +tudom oldani)+van még két tekercs a gyújtásnak az is sorba kötve. ha Nsr-el vagy ETZ vel kapcsolatos kérdésetek van nyugodtan írjatok mailt
hali!
Nekem van Nsr kézi könyvem írj mailt és + beszélhetjük hogyan juttathatom el.
Ez jó hír, mert a generátor kis szerencsével jó, tehát valószínűen az egyenirányító a hibás, vagy valahol szakadás, érintkezési hiba van. Az egyenirányító olcsón, könnyen helyetesíthető másikkal.Egyébbként az egyenirányítóból is kiderül, milyen a generátorod. Ha állandó mágnesű, akkor egy bemenete, egy földje, és egy kimenete van annak is, nem csak fesszabnak.Elvileg lehetne két benete és egy kimenete és a föld, de ez nem valószínű. Az, hogy nincs az egyenirányítón feszültség, de tolásra indul, azt jelenti, hogy biztosan külön tekercse van a gyújtásnak a generátorban.Először a csatlakozókat nézd meg, nem csúsztak e szét, aztán a gyújtás kapcsolót. Illetve nézd meg, van e az egyeniránnító bemenetén váltó áram. Ha az van, akkor egyenirányító csere, bármilyen a kereskedelemben kapható 200volt és 15 amper feletti egyenirányítóra.Kézikönyv valóban nem lenne rossz, de lehet, hogy csak sokára tudsz szerezni egyet. Lehet, hogy jobban jársz, ha magad próbálod kimérni, mi hova megy....
Az a baj, hogy legálisan csak fizetős oldalról tudod leszedni a Haynes Manual-t. Kb 17 dollár az ára, már keresgféltem meg más hondához is. :(
Nos tegnap rámértünk mindenre.
Jó volna egy Honda NSR 125-ös kézi könyv mielőt szét szedem.
Nem tudod honnan lehet letölteni vagy esetleg neked vagy valamelyik ismerősödnek nincs?
Még valami az egyen áram átalakítóból sem jön ki fesz.
Én is írtam, hogy nem ismerem, és én MZ -ből kindulva generátorra 3fázisú tippeltem. De ha állandós a cucc, akkor a te verziód él.
Mostmár minden eshetőségre van instrukciója, valami majd lesz belőle :D
városban "stop and go" üzemmódba mindíg magasabb a fogyasztás mint országúton feltéve , hogy nem görcsöl a csuklód :)) .
pl: városban fogyaszt 5l / 100km
országúton 4l / 100km és mindkét esetben 100-100 km-t mentél akkor 200km-n 9l benzint szürcsölt be a gép. vagyis átlagosan 4,5l a fogyasztás .
Helló!!
Az volna a kérdésem, hogy amit átlagfogyasztásként megadnak érték, mondjuk az én mocimnál 5 liter, az végülis hogyan értendő?
Előre is köszönöm!!
Nem ismerem ezt a Hondát, de az a gyanúm, hogy nem háromfázisú generátora, vagy dinamója van. Az, hogy töltés hiányában is be lehet tolni, az arra utal, hogy vagy külön tekercse van a gyújtásra, vagy a gyújtást a fesszab előtről szedi.MZn, jawán nem igen lehet azt elérni, hogy a fesszab lábain ne legyen feszültség, a gyujtás tolásra mégiscsak meglegyen.Én a leírtakból szinte biztosra veszem, hogy állandó mágnesű generátorról van szó. Annál pedig ugye igen csak nehéz gerjesztést adni. Ha olyan a jószág amilyennek gondolom, akkor vagy érinkezés szünt meg valahol, vagy biztosítékl égett ki, ha van, vagy a fesszab szált el.Ha külön gyújtás tekercse van a generátorban, akkor a generátor is leéghetett.Szerintem mielőtt rövidre zárogatna lábakat, nézze meg, milyen a generátora.Ha a forgórész mágnes, akkor mérjen rá a generátorra, nézze meg az egyeniránítót, ellenőrizze a vezetékeket, csatlakozókat, a gyújtáskapcsolót. Ha a fesszab szállt el, akkor lesz egy kis gond, mert nehezen, és drágán fog kapni azt hiszem. Bár lehet legyártani is egyet, csak nem olyant, amilyen a mi motorainkba kel.A fesszabról is látszik a különbség. Az állandó mágnesűnek egy bemeneti és egy kimeneti lába van, és földet kap.A gerjesztett generátornál három láb van, ha az akulátor is rá van kötve a fesszabra.egyeneirányító felé megy egy, az aku felé , és egy a gerjesztést adja, plussz testet kap.
Ja meg a lámpát ne kapcsold be közben, mert nagyot villan és elhallgat. Én is próbáltam fesszabályzót állítani égő lámpánál aztán megcsúszott a csavarhúzó és villant egy nagyot az összes éppen működő izzó.
veszprémiki!!!
Ez nem az a könyv!!!
Direkte a karbihoz kiadott kb. 12 oldlas kis könyvecske!!!
Ha nem találjátok újra beszkennelhetem!!!
fisi
Nos ha az aksid kapcsain 10V ot mérsz, az elég szomorú, és igazolja, hgy nincs töltésed.
CSsináld meg, amit mondtam, vagfyis járó mocinál a fesszabon lévő 2 vezetéket, vagy ha több van akkao a D+ és a DF szálakat kösd össze, ezzel a generátornak maximális gerjesztést adsz, azaz a maximális töltőfesznek kell megjeleni az aksin, az akár 17-20V is lehet, ezért csak rövid ideig hagyd így.
Ha így megvan az amlített feszültség, akkor a fesszabod rossz, ha nincs, akkor vagy kábelek, vagy generátor hiba.
Helló Peti! A következőre jutottam:
Járó mocinál rámértem az aksi sarukra 10V./Gyenge aksi fesz/. Töltést ill. ingadozás semm volt. Utánna kivettem az aksit és rámértem a két vezetékre semmi 0-voltot mutatott.
Többre nem volt időm mert melózok. Majd este. Te mire következtetel ebböl? Üdv: Jani
Köszi! Aon leszek,der majd cskí jöv héten
még valami
a szimeringeket vedd meg mielőtt szétszeded,mert azokat mindenképpen cserélni kell,mert a kicsit ki kell fordítanod,hogy az agyat rögzítő zégert le tudd venni,ugyhogy az mindenképpen tönkremegy minden szerelésnnél.
sok sikert!
Köszi, nektek! így most megspóroltam a hibakeresés helyével egy kis időt! Danke!
Az indítókuppluggal lesz gond.leveszed a lendkereket,az alatt van a normál hajtókupplung.általában 3 pofából áll.ezt is lehúzod és alatt lesz 2 kisebb kuplungpofa.ezek az indítókuplungok(röpsúlyok).valszeg vagy el vannak kopva,vagy a külső szimmeringek eresztenek és el van olajosodva az egész,attól csúszik.ha szétszeded egyértelműen látszani fog.
üdv:Ákos
Hali! Na szóval! Telóztam a haveromnak aki nagyon jártas a dologba és azt mondta, hogy a röpsúlyal lehet valami.Szerintem nézd meg hátha igaza van. Egy probát megér. De szerintem is az lehet a nünüje mert én is jártam már igy babettával.Szerintem kopott a röpsúly. Sok sikert!
Ért vki Babetta 207-es hajtóművéhez? Az a probléma vele, hogy a pedált ha megtekerem, az megforgatja ugyan a hajtott tengelyt, de a főtengelyt már nem. (nem, nem biüzemmódban van :-)) Tudna vki segíteni?
Még valami 19:30-körül nézem meg a fesz.szabályzóról majd írok ,hogy milyen. Oké? Van müszerem Maj rá mérek ahogy írtad! 20:00-Körül megpróbálok írni!
Oké! Köszi! Este megnézem és holnap írok, hogy sikerült e.
Nos nemtudom milyen fesszabályzód van, de felteszem elektronikus. Ha így van akkor műszer kell hozzá, meg tudom kéne hogy néz ki a fesszab, milyen lábai vannak.
Ha hozzáférsz a generátorhoz, javaslom nézd meg mindenekelőtt a szénkeféket a és a gyűrűt, amin csúsznak, meg nézd végig a kábeleket.
Ha van digit műszered, akkor ráteszed az aksira feszméréd állapotban, és kézzel összezáród a fesszbályzóról lehúzott D+ és DF szálakat, de lehet más jelzése is, ha csak 2 szál van a fesszabon, akkor azokat, és a mozit így járatod, ekkoor a töltésnek fel kell menni a műszeren akár 20V fölé is. Ha felmegy a fesszab szar, ha nem , akkor generátor gond.
Ja mégvalami: Ne játsz vele sokat, mert kinyírod az aksit :D
Segítene valaki? Hogyan tudom ki szürni,ha nincs töltés a mocimon, hogy a fesz. szabályzó vagy a generátor ment e tönkre. Akku tutti jó!
Honda NSR 125-ös nek lenne ez a betegsége!
Még valami! Tolásra indúl akksi nélkul is,de olyankor nincs világítás. Csak ha benne van az akku! Akkor is addig világít amig le nem merül.
ha a Kezelési kézikönyvre gondolsz, az megvan nekem is. megvettem annó a marótinál.
este előszedem otthon.
kíváncsi vagyok mi az a másik két ledugózott csavar.
Utánnanézek, és majd visszaírom, ha nincs fenn neten, akkor majd fellövöm a szakorodalomba. Ez a gyári könyve lefényképezve, magyar nyelvű. :D
Peti
hol keressem a fisi féle csatos porlasztó leírást?
nem találom :(
M.
Nézzél máshol is, mert pl a Lada,Trabant ésWartburg fúvókák is stimmelnek bele sszem.
De a 90-es is elég lesz, esetleg a súbertűt majd feljebb veszed. De ha veszel 1-es fórót, és átjárod vele, akkor meg kész is a 100 -as ;)
Ma meglepődtem.
Sehol sem lehet 100-as főfúvókát kapni!(Mofa,Huber)Futár Peti azt mondja,hogy rakjak bele 90-est,az van neki.Nem lesz az kicsi,szerintetek?
(125-ös ETZ)
Peti!
leírásod alapján megtaláltam jobb oldalon az alapjárati állító csavart.
Mondjuk nem volt rajta műa dugó, simán kilátszott a csavar. (volt még ezenkívül a jobb oldalon két ledugózótt valami, de azokhoz nem nyúltam)
az állító csavar 5 (ÖT)!!! fordulatra volt kitekerve.
Vissza állítottam a javasolt 2,5-re és láss csodát, úgy elindult rugásra a drágám mint a csuda!
Kösz!!!
Városi menetben kiderült, hogy így túl sokat (túl gazdag keveréket kap) mert pár piroslámpa után füstfelhőbe burkolóztam, ami nem volt szokásom.
meg alacsony fordulaton érezni, hogy fullad belefele a benzinbe. a gázbowdent is feszítenem kellett, mert alapjárat nagyon leesett.
Elkezdtem állítani a csavart, most 3,5-nél tartok, de ma reggel szépen indult így is :)))
a fisi féle karbileírást azért megkeresem.
M.
szia Keats!
Köszi a segítséget.az elmondottakon felbuzdulva megnéztem a benzinszintet tegnap este,van egy kis felöntés az úszóházban afelett van 3-4 mm-el.a felöntésnél kéne lennie?de azt hiszem megtaláltam a probléma okát,mert 115-ös főfúvóka van benne,pedig ha jól tudom 100-as kellene hogy legyen.szóval ma beszerzek egy 100-ast és kicserélem,csak az a kérdés,hogy a benzinszintet lejjeb vegyem-e,vagy hagyjam?Egyébként 115-ös főfúvókával,teljesen lerakott schuberrel 4,7-et evett.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|