:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
MR Blacki! Ha jó neked angolul akkor www.nsr125.com! Jobb tippem nincs!
Keats
én ugyan nem amit írok, de a TS dinamó kúpossága és az ETZ generátorának (mármint a forgórésznmek a kúpossága) megegyezik? meg ilyenek, hogy a gyújtás bütykének bevágása a főtengely ékpályályához képest...
amúgy TS-be (125) akarok ETZ főtengelyt tennni. ÚŐj fajta TS szal. a csapkokkal nincs gond az átmérőt tekintve. a primerhajtás kisfogaskereke is stimmel. csak a dinamót fel lehet rá tenni flexezés/hegesztés/barmolásostaknyolás nélkül????
az elősűrírtést is megoldanám, szóval nem gond az sem
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget!Továbbra is számítok a segítségetekre!Most pedig belemerülök a motoromba majd holnap írok nektek!
Helloka
Esetleg megtudnánk-e úgy oldani hogy levélben elküldöd a címemre a kézikönyvet!A postai költséget állnám!A megérkezése után 2 nappal visszapostázom+ a postai költségedet is. Ha így jó neked akkor ÍRJ e-mailt a címem: mr.blacki@freemail.hu!
Én holnap tudok csak válaszolni 12 óra körül!Köszönöm szépen előre is a segítségedet!
Annyit szólnék még az elQttem levokhöz hogy az nsr-nek Állandó mágnesü dinamója van (lendkerékes mint pl:a Simók) én is találkoztam már ezzel a töltéses örülettel ott az egyik tekercs volt elszálva...
Biztsosíték probléma sztem biztos hogy nem lehet mert az Nsr-ek be 1 db Lomha kioldásu biztósító betét van az akkunál és errQl "él" az egész motor...
A tekercseket ellenálás mérQvel kilehet mérni, ha jól emléxem 4db kistekercs van a töltésnek,világításnak stb... sorosan kötve (ha tekercselni kell azt +tudom oldani)+van még két tekercs a gyújtásnak az is sorba kötve. ha Nsr-el vagy ETZ vel kapcsolatos kérdésetek van nyugodtan írjatok mailt
hali!
Nekem van Nsr kézi könyvem írj mailt és + beszélhetjük hogyan juttathatom el.
Ez jó hír, mert a generátor kis szerencsével jó, tehát valószínűen az egyenirányító a hibás, vagy valahol szakadás, érintkezési hiba van. Az egyenirányító olcsón, könnyen helyetesíthető másikkal.Egyébbként az egyenirányítóból is kiderül, milyen a generátorod. Ha állandó mágnesű, akkor egy bemenete, egy földje, és egy kimenete van annak is, nem csak fesszabnak.Elvileg lehetne két benete és egy kimenete és a föld, de ez nem valószínű. Az, hogy nincs az egyenirányítón feszültség, de tolásra indul, azt jelenti, hogy biztosan külön tekercse van a gyújtásnak a generátorban.Először a csatlakozókat nézd meg, nem csúsztak e szét, aztán a gyújtás kapcsolót. Illetve nézd meg, van e az egyeniránnító bemenetén váltó áram. Ha az van, akkor egyenirányító csere, bármilyen a kereskedelemben kapható 200volt és 15 amper feletti egyenirányítóra.Kézikönyv valóban nem lenne rossz, de lehet, hogy csak sokára tudsz szerezni egyet. Lehet, hogy jobban jársz, ha magad próbálod kimérni, mi hova megy....
Az a baj, hogy legálisan csak fizetős oldalról tudod leszedni a Haynes Manual-t. Kb 17 dollár az ára, már keresgféltem meg más hondához is. :(
Nos tegnap rámértünk mindenre.
Jó volna egy Honda NSR 125-ös kézi könyv mielőt szét szedem.
Nem tudod honnan lehet letölteni vagy esetleg neked vagy valamelyik ismerősödnek nincs?
Még valami az egyen áram átalakítóból sem jön ki fesz.
Én is írtam, hogy nem ismerem, és én MZ -ből kindulva generátorra 3fázisú tippeltem. De ha állandós a cucc, akkor a te verziód él.
Mostmár minden eshetőségre van instrukciója, valami majd lesz belőle :D
városban "stop and go" üzemmódba mindíg magasabb a fogyasztás mint országúton feltéve , hogy nem görcsöl a csuklód :)) .
pl: városban fogyaszt 5l / 100km
országúton 4l / 100km és mindkét esetben 100-100 km-t mentél akkor 200km-n 9l benzint szürcsölt be a gép. vagyis átlagosan 4,5l a fogyasztás .
Helló!!
Az volna a kérdésem, hogy amit átlagfogyasztásként megadnak érték, mondjuk az én mocimnál 5 liter, az végülis hogyan értendő?
Előre is köszönöm!!
Nem ismerem ezt a Hondát, de az a gyanúm, hogy nem háromfázisú generátora, vagy dinamója van. Az, hogy töltés hiányában is be lehet tolni, az arra utal, hogy vagy külön tekercse van a gyújtásra, vagy a gyújtást a fesszab előtről szedi.MZn, jawán nem igen lehet azt elérni, hogy a fesszab lábain ne legyen feszültség, a gyujtás tolásra mégiscsak meglegyen.Én a leírtakból szinte biztosra veszem, hogy állandó mágnesű generátorról van szó. Annál pedig ugye igen csak nehéz gerjesztést adni. Ha olyan a jószág amilyennek gondolom, akkor vagy érinkezés szünt meg valahol, vagy biztosítékl égett ki, ha van, vagy a fesszab szált el.Ha külön gyújtás tekercse van a generátorban, akkor a generátor is leéghetett.Szerintem mielőtt rövidre zárogatna lábakat, nézze meg, milyen a generátora.Ha a forgórész mágnes, akkor mérjen rá a generátorra, nézze meg az egyeniránítót, ellenőrizze a vezetékeket, csatlakozókat, a gyújtáskapcsolót. Ha a fesszab szállt el, akkor lesz egy kis gond, mert nehezen, és drágán fog kapni azt hiszem. Bár lehet legyártani is egyet, csak nem olyant, amilyen a mi motorainkba kel.A fesszabról is látszik a különbség. Az állandó mágnesűnek egy bemeneti és egy kimeneti lába van, és földet kap.A gerjesztett generátornál három láb van, ha az akulátor is rá van kötve a fesszabra.egyeneirányító felé megy egy, az aku felé , és egy a gerjesztést adja, plussz testet kap.
Ja meg a lámpát ne kapcsold be közben, mert nagyot villan és elhallgat. Én is próbáltam fesszabályzót állítani égő lámpánál aztán megcsúszott a csavarhúzó és villant egy nagyot az összes éppen működő izzó.
veszprémiki!!!
Ez nem az a könyv!!!
Direkte a karbihoz kiadott kb. 12 oldlas kis könyvecske!!!
Ha nem találjátok újra beszkennelhetem!!!
fisi
Nos ha az aksid kapcsain 10V ot mérsz, az elég szomorú, és igazolja, hgy nincs töltésed.
CSsináld meg, amit mondtam, vagfyis járó mocinál a fesszabon lévő 2 vezetéket, vagy ha több van akkao a D+ és a DF szálakat kösd össze, ezzel a generátornak maximális gerjesztést adsz, azaz a maximális töltőfesznek kell megjeleni az aksin, az akár 17-20V is lehet, ezért csak rövid ideig hagyd így.
Ha így megvan az amlített feszültség, akkor a fesszabod rossz, ha nincs, akkor vagy kábelek, vagy generátor hiba.
Helló Peti! A következőre jutottam:
Járó mocinál rámértem az aksi sarukra 10V./Gyenge aksi fesz/. Töltést ill. ingadozás semm volt. Utánna kivettem az aksit és rámértem a két vezetékre semmi 0-voltot mutatott.
Többre nem volt időm mert melózok. Majd este. Te mire következtetel ebböl? Üdv: Jani
Köszi! Aon leszek,der majd cskí jöv héten
még valami
a szimeringeket vedd meg mielőtt szétszeded,mert azokat mindenképpen cserélni kell,mert a kicsit ki kell fordítanod,hogy az agyat rögzítő zégert le tudd venni,ugyhogy az mindenképpen tönkremegy minden szerelésnnél.
sok sikert!
Köszi, nektek! így most megspóroltam a hibakeresés helyével egy kis időt! Danke!
Az indítókuppluggal lesz gond.leveszed a lendkereket,az alatt van a normál hajtókupplung.általában 3 pofából áll.ezt is lehúzod és alatt lesz 2 kisebb kuplungpofa.ezek az indítókuplungok(röpsúlyok).valszeg vagy el vannak kopva,vagy a külső szimmeringek eresztenek és el van olajosodva az egész,attól csúszik.ha szétszeded egyértelműen látszani fog.
üdv:Ákos
Hali! Na szóval! Telóztam a haveromnak aki nagyon jártas a dologba és azt mondta, hogy a röpsúlyal lehet valami.Szerintem nézd meg hátha igaza van. Egy probát megér. De szerintem is az lehet a nünüje mert én is jártam már igy babettával.Szerintem kopott a röpsúly. Sok sikert!
Ért vki Babetta 207-es hajtóművéhez? Az a probléma vele, hogy a pedált ha megtekerem, az megforgatja ugyan a hajtott tengelyt, de a főtengelyt már nem. (nem, nem biüzemmódban van :-)) Tudna vki segíteni?
Még valami 19:30-körül nézem meg a fesz.szabályzóról majd írok ,hogy milyen. Oké? Van müszerem Maj rá mérek ahogy írtad! 20:00-Körül megpróbálok írni!
Oké! Köszi! Este megnézem és holnap írok, hogy sikerült e.
Nos nemtudom milyen fesszabályzód van, de felteszem elektronikus. Ha így van akkor műszer kell hozzá, meg tudom kéne hogy néz ki a fesszab, milyen lábai vannak.
Ha hozzáférsz a generátorhoz, javaslom nézd meg mindenekelőtt a szénkeféket a és a gyűrűt, amin csúsznak, meg nézd végig a kábeleket.
Ha van digit műszered, akkor ráteszed az aksira feszméréd állapotban, és kézzel összezáród a fesszbályzóról lehúzott D+ és DF szálakat, de lehet más jelzése is, ha csak 2 szál van a fesszabon, akkor azokat, és a mozit így járatod, ekkoor a töltésnek fel kell menni a műszeren akár 20V fölé is. Ha felmegy a fesszab szar, ha nem , akkor generátor gond.
Ja mégvalami: Ne játsz vele sokat, mert kinyírod az aksit :D
Segítene valaki? Hogyan tudom ki szürni,ha nincs töltés a mocimon, hogy a fesz. szabályzó vagy a generátor ment e tönkre. Akku tutti jó!
Honda NSR 125-ös nek lenne ez a betegsége!
Még valami! Tolásra indúl akksi nélkul is,de olyankor nincs világítás. Csak ha benne van az akku! Akkor is addig világít amig le nem merül.
ha a Kezelési kézikönyvre gondolsz, az megvan nekem is. megvettem annó a marótinál.
este előszedem otthon.
kíváncsi vagyok mi az a másik két ledugózott csavar.
Utánnanézek, és majd visszaírom, ha nincs fenn neten, akkor majd fellövöm a szakorodalomba. Ez a gyári könyve lefényképezve, magyar nyelvű. :D
Peti
hol keressem a fisi féle csatos porlasztó leírást?
nem találom :(
M.
Nézzél máshol is, mert pl a Lada,Trabant ésWartburg fúvókák is stimmelnek bele sszem.
De a 90-es is elég lesz, esetleg a súbertűt majd feljebb veszed. De ha veszel 1-es fórót, és átjárod vele, akkor meg kész is a 100 -as ;)
Ma meglepődtem.
Sehol sem lehet 100-as főfúvókát kapni!(Mofa,Huber)Futár Peti azt mondja,hogy rakjak bele 90-est,az van neki.Nem lesz az kicsi,szerintetek?
(125-ös ETZ)
Peti!
leírásod alapján megtaláltam jobb oldalon az alapjárati állító csavart.
Mondjuk nem volt rajta műa dugó, simán kilátszott a csavar. (volt még ezenkívül a jobb oldalon két ledugózótt valami, de azokhoz nem nyúltam)
az állító csavar 5 (ÖT)!!! fordulatra volt kitekerve.
Vissza állítottam a javasolt 2,5-re és láss csodát, úgy elindult rugásra a drágám mint a csuda!
Kösz!!!
Városi menetben kiderült, hogy így túl sokat (túl gazdag keveréket kap) mert pár piroslámpa után füstfelhőbe burkolóztam, ami nem volt szokásom.
meg alacsony fordulaton érezni, hogy fullad belefele a benzinbe. a gázbowdent is feszítenem kellett, mert alapjárat nagyon leesett.
Elkezdtem állítani a csavart, most 3,5-nél tartok, de ma reggel szépen indult így is :)))
a fisi féle karbileírást azért megkeresem.
M.
szia Keats!
Köszi a segítséget.az elmondottakon felbuzdulva megnéztem a benzinszintet tegnap este,van egy kis felöntés az úszóházban afelett van 3-4 mm-el.a felöntésnél kéne lennie?de azt hiszem megtaláltam a probléma okát,mert 115-ös főfúvóka van benne,pedig ha jól tudom 100-as kellene hogy legyen.szóval ma beszerzek egy 100-ast és kicserélem,csak az a kérdés,hogy a benzinszintet lejjeb vegyem-e,vagy hagyjam?Egyébként 115-ös főfúvókával,teljesen lerakott schuberrel 4,7-et evett.
Homokon a Baettám is szokott kaparni!!! :PPPPP
Na jjó csak vicc volt!!! :DDD
fisi
HI MZ/X !!A multkori kérdésedre válaszolva,a nevem melletti szám az már nem fog változni,az állandó.És van 1 szuper jó (most újitottam föl)250-es ETZ-m,világos kék a szine,az előző tulaj festette át a narancssárgáról.(volt is vele bajom az eredetiségvizsgán meg a müszakin)
Helló gabi80 !! Kösz a segitséget,de eddig 2-szer próbáltam meg a Mészároshoz elmenni,de nem volt otthon soha.Telefonon adott egy időpontot az nekem nem volt jó.Ettől függetlenül csak összehozok verle egy találkát mert ennyi pénzért nekem is megéri.Plussz még rádás kell is mert fojik az olaj.Az előző tulaj megkalapálta azta fényes pálcát amin a szimering csúzsik.(nemtom mi a neve)Amúgy kösz a sgitséget.
Helló Miki 63!
Neked milyen motorod van?
Tényleg Keats, nem tudod véletlenül hány Bar -nak kéne itt lennie?
Már rég akarok esztergáltatni egy olyan betétet a gyertyamenetbe, aminek a másik fele autópumpa szelep, és ezzel simán guminyomás mérővel lehetne bemérni a gyanús mocikat.
De lehet hogy hiányzik belőle a kompresszió ! Vedd ki a gyertyát nagyújaddal szorítsd el a gyertya helyét és tekerj egyet a berugókaron ! vagy lérj meg valakit hogy tekerje meg te meg tehénkedj rá a kezedre ha nem fúj ki az újjad mellett akkor baj van!!!
Hy kolinyon!
Igen le kell venni a gyujtásállításhoz a deklit de a jobb oldali első kicsi is elég így is hozzáférsz!
Így elmondás alapján magas a benzinszinted és emellé még sok benyát is kap!
Szerintem vegyél vissza a benzinszintből és tekerd a keverékcsavart beljebb 1,5-2 fordulattal ! Ezután próbáld ki !(De kapaszkodj mert indulásnál húzni fog!) ha van még bajod vele írj! szivesen segítek bármikor!
Keats
Ugyanarra, mint a mechanikus, feszültségszabályozásra, hogy jó legyen a töltésed.
Természetesen megéri beszerelni, mert jobb, és stabilabb, mint a mechanikus.
kaptam egy elektromos feszültségszabályozót. Mire jó az? Megéri beszerelni?
Hali mindenki!
Jövőhét péntek,szombat,vasárnap (aug. 5-7) Szakmáron motorostalálokzó (Kalocsa és Kecel közt, ha így többet mond)
Belépés díjtalan, illetve kapsz egy páleszt, hogy jöjjön a kedved ;)
Zenekarokat nem tudok, tavaj Blúzkápöni volt :D.
Felvonulás Szombaton, minden mocit szeretettel várnak.
Ja és ha csatos karbid van, akkor a levegőcsavart is állítsd be, itt van amúgy leírás arról akarbiról, meg a beállításáról, még fisi cimborám tette fel asszem.
Elektronikus gyújtásnál az szokott lennia gond, hogy a jeladót 2 kis szegecs foga a panellhez, emlyek meglazulnak, így lötyög az egész, nemritkán majdnem 2mm -t. Emellett a rázkódástól ki szojkott kopni a műanyag vályat, ami az állításnál fontos, emiatt szintén mozog az alaplap.
Szia Keats!
Gyújtást nem néztem,de pöccre indul melegen,hidegben meg kétszer rárugok szivatóval,aztán ráteszem a gyújtást egyből indul.egyébként elektronikus a gyújtásom,szerintem rendben van.le kell venni a deklit a beállításhoz?
Súbert meg legle tettem,hátha így kevesebbet eszik,most jobb lett,mert eddig torpant indulásnál és még erőtlenebb volt kis fordulaton.Lehet,hogy kompresszióhiányos?
Üdv:Ákos
Hi Peti!
Csatos karbim van.
megnézem azt az alapjárati csavart.
borotva hab!!! nagyon jó :)))
kipróbálom.
előgyújtás? nem is tom...
elektronikus gyújtásom van, az csak nem mászik el, ugye?
M.
Kedves kolinyon!
Milyen előgyujtási értékre van beállítva a motorod? Mert az enyém most van gyárira amit az itt letölthető könyvéből vettem ki!(ezt 125) És brisk n17c-t használok ! A motor kapar homokon és úgy indulsz vele hogy 10-15 cm-re megemeli az elejét ha akarod! És 3000-4000 között is van nyomatéka és húz mint az isten nyila! Ja a karbi belövését el ne felejtsem a súbertű felülről a 2. állásban van ! Második rugásra indul amikor járt már 1 percet és érzed hogy langyos! a henger akkor pöcc-röff!
Nemtudom milyen karbid van, de ha csatos, akkor az alapjárati keverőcsavar(karbi jobb oldlán kis múanyag dugó alatt réz csavar) miatt szokott ilyet produkálni. Asszem alaphelyzete 2,5 fordulatra nyitva.
Esetleg a fars levegő is lehet, ezt legkönnyben úgy látod, ha a szívócsonk karbi felüli végét befújod borotvahabbal, ha eltűnik valahonnan a hab, akkor ved le a karbid, kend körül FBS -el és úgy tutkó lesz.
Más ötletem hirtelen nincs.
Esetleg rossz előgyújtás is produkálhat nehéz indulást.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|